אירועי דיומא – 26.01.2020

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל – מחזור 20 :

19:00 מכבי נתניה – הפועל חדרה, : קרב על הכרטיס לפליאוף העליון כאשר נתניה שבמקום ה-9 תארח את חדרה שבמקום ה-6, כאשר שלוש נקודות בלבד מפרידות ביניהן. נתניה מגיעה אחרי 3-1 לביתר ירושלים שהיה ההפסד השלישי הרצוף שלה בכל המסגרות, ואילו חדרה מגיעה גם היא אחרי הפסד, אך עם 3-0 בבית למכבי תל אביב. הימור – ניצחון של נתניה יהפוך את מאבק הפליאוף העליון למשמעותי מאוד, ומנגד ניצחון של חדרה ירחיק אותם משאר הקבוצות, אך משום מה אני חושב שהמשחק הזה יסתיים בתיקו וחלוקת נקודות.

20:15 ביתר ירושלים – נס ציונה, : ביתר במקום ה-3, והיא נמצאת בסה"כ 6 נקודות ממכבי חיפה, עליה אומרים שהיא עושה עונה היסטורית, כך שלפי המספרים ניתן להבין שגם בביתר קורים דברים טובים, ומנגד היא פוגשת את הקבוצה הכתומה של תורג'מן שנמצאת במקום האחרון בליגה, אך היא יודעת שניצחון היום יקפיץ אותה אל מעל הקו האדום. ביתר מגיעה אחרי ניצחון 3-1 בבית על נתניה בליגה, ואילו נס ציונה אחרי הפסד 4-0 למכבי חיפה. הימור – ביתר בבית תנצח את המשחק.

סרייה א' – מחזור 21 :

13:30 אינטר – קליארי, 2 ONE : אינטר שבמקום ה-2 רחוקה כבר 4 נקודות מיובה ולכן אסור לה לאבד עוד נקודות במאבק האליפות, ומנגד קליארי התחילה נהדר את העונה אך בתקופה האחרונה דברים לא מתחברים לה והיא מתחילה להפסיד בצרורות, והיא כבר במקום ה-7, אחרי שהייתה עמוק בטופ 4. אינטר מגיעה אחרי תיקו 1-1 מול לצ'ה בחוץ ( תוצאה מאוד מאכזבת) ואילו קליארי מגיעה אחרי שהצליחה לעצור את רצף ארבעת ההפסדים הרצופים בליגה עם תיקו 2-2 מול ברשיה בחוץ. הימור – אינטר במשחק של הכל או כלום תנצח את המשחק, ואולי נראה את אשלי יאנג ואת ויקטור מוזס משחקים היום לראשונה במדים הכחולים שחורים.

*שווה צפייה* 19:00 רומא – לאציו, 2 ONE : גם הדרבי של רומא, גם משחק צמרת בין מקום 4 ( רומא ) למקום 3 ( לאציו ), כאשר רק 7 נקודות מפרידות ביניהן( יש ללאציו משחק חסר) וגם במצב שבו לאציו נאבקת על התואר יחד עם אינטר ויובה(רחוקה 6 נקודות מיובה ועם משחק חסר). רומא ניצחה בליגה את גנואה 3-1, אך הפסידה ברבע גמר הגביע האיטלקי 3-1 ליובה, ואילו לאציו ניצחה בליגה 5-1 את סמפדוריה, אך ברבע הגמר היא הפסידה גם כן כמו רומא, אך עם 1-0 קטן לנאפולי . הימור – רומא תרצה לקלקל ללאציו את המסע לאליפות ואין כמו דרך טובה לעשות את זה, מאשר במשחק ביתי שלה, ומנגד לאציו נראית נהדר וזה נראה כאילו אף אחד לא יכול לעצור אותה ואת אימובילה, כאשר חשוב להזכיר שהכוכב אולי של רומא – זאניולו, סיים את העונה. אני באמת חושב שהכל יכול להיות במשחק הזה, אך אני אהמר על לאציו.

*שווה צפייה* 21:45 נאפולי – יובה , 2 ONE : נאפולי כבר נמצאת הבוקר הזה במקום ה-13 בליגה, אך זה נראה שבינואר הנוכחי עובדים קשה מאוד במועדון כדי להגיע למפעל אירופי בעונה הבאה וכדי להציל משהו מהעונה הנוכחית, ואני מניח שעוד נראה שינויים רבים בקבוצה הנפוליטאנית, כאשר אצל יובה שבמקום הראשון הרבה יותר רגוע, למרות שגם שם מחפשים להתחזק, במיוחד לקראת הקרב באלופות מול ליון וגם להמשך. נאפולי מגיעה אחרי הפסד ליגה 2-0 לפיורנטינה, אבל גם אחרי ניצחון 1-0 על לאציו ברבע גמר הגביע, ואילו יובה מגיעה אחרי 2-1 על פארמה בליגה וגם אחרי 3-1 בגביע על רומא. הימור – יובה תמיד מתקשה לשחק בנאפולי, אבל בכלים הנוכחיים ובכושר הנוכחי של נאפולי, אני לא מאמין שיובה תצא עם פחות מ-3 נקודות( אני מאוד מקווה שהיא תצא עם פחות, אך לא מאמין).

לה ליגה – מחזור 21 :

22:00 ויאדוליד – ריאל מדריד, ONE : אחרי שאתמול ברצלונה הפסידה, יכולה היום ריאל מדריד לעלות למקום הראשון בטבלה, כאשר כל מה שהיא צריכה זה נקודה אחת בלבד כדי להיות שם לבדה, כאשר במועדון ממדריד, ירצו כמובן לנצח, כאשר הם פוגשים את הסגולים מויאדוליד שנמצאים במקום ה-15 בליגה עם 6 נקודות סה"כ מעל הקו האדום. ריאל ניצחה את סביליה במחזור האחרון ואילו ויאדוליד סיימה בתיקו בחוץ מול אוססונה. הימור – ריאל תשיג לפחות את הנקודה שהיא צריכה, ואני קצת מתלבט בין תיקו לבין ניצחון, כי משום מה יש לי הרגשה שהם יכולים לסיים כאן בתיקו, אבל אני אלך עם הבלאנקוס לבסוף.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות אוסטרליה הפתוחה – שמינית הגמר

אתמול (שבת) ננעל שלב 32 האחרונים בטורניר ונקבעו כל העולים לשלב שמינית הגמר. המדורג מס' 1 בעולם, רפאל נדאל, שמחפש את המייג'ור העשרים שלו בקריירה, גבר בשלוש מערכות על בן ארצו, פבלו קארניו בוסטה. שחקני עשיריה ראשונה נוספים שהעפילו לשבוע השני במלבורן הם דניאיל מדבדייב, דומיניק תים ואלכסנדר זברב. ניק קיריוס נותר האוסטרלי האחרון בטורניר כשגבר על קארן חצ'אנוב הרוסי בתום ארבע שעות וחצי של משחק צמוד ביותר, על אף שאיבד יתרון בן שתי מערכות ואף עמד בפני נקודת משחק במערכה החמישית. שני הטניסאים ידועים בעוצמת מכת הפתיחה שלהם, ולכן אין פלא כי ארבע מתוך חמש המערכות במשחקם הוכרעו בשובר שוויון.
שתי שחקניות מן העשיריה הראשונה הודחו אתמול מהטורניר. היו אלה קארולינה פלישקובה הצ'כית, המדורגת שניה, שנוצחה על ידי אנסטסיה פאבליוצ'נקובה הרוסיה ואלינה סביטולינה האוקראינית, שמדורגת חמישית, שהפסידה לגרביניה מוגורוזה מספרד, שהספיקה כבר לקטוף שני תארי מייג'ורס בעבר.
סימונה האלפ, אלופת ווימבלדון המכהנת ואנג'ליק קרבר, שזכתה במלבורן לפני ארבע שנים, היו בין העולות לשלב 16 האחרונות, הוא שמינית הגמר.

גברים

04:00: מילוש ראוניץ' (קנדה)-מארין צ'יליץ' (קרואטיה): מפגש בין שני טניסאים שחוזרים לכושרם הטוב לאחר תקופה בה נאבקו בפציעות שונות (בעיקר ראוניץ') וירידה בכושר, שגרמו לירידתם לעשיריה הרביעית בדירוג. גובהם של שני השחקנים נושק לשני מטרים ומשחקם מאופיין בחבטות פתיחה חזקות מאוד יחד עם מכות כף יד עוצמתיות. במילים אחרות, לא מן הנמנע כי נראה שובר שוויון אחד או שניים במשחק. הקרואטי היה סגן אלוף הטורניר לפני שנתיים וראוניץ' הגיע פעמיים לחצי הגמר במלבורן. בסיבוב הקודם ראוניץ' שייק נהדר ולא איבד מערכה מול המדורג שישי בעולם, סטפנוס ציציפאס ואילו צ'יליץ' שיחק חמש מערכות מול רוברטו באוטיסטה אגוט בהתמודדות שנמשכה למעלה מארבע שעות, כך שיהיה מעניין לראות האם יום המנוחה הספיק עבור הקרואטי כדי להתאושש. שניהם נפגשו בעבר שלוש פעמים וצ'יליץ' ניצח פעמיים.
05:00: נובאק דג'וקוביץ' (סרביה)-דייגו שוורצמן (ארגנטינה) – הסרבי מחפש את התואר השמיני שלו במלבורן והמייג'ור ה-18 בסך הכול ונראה מצוין עד כה בטורניר. שוורצמן, שטרם ניצח את המדורג שני בעולם בשלושת משחקיהם הקודמים, צפוי לא לוותר על שום כדור ולהשאיר הכל על המגרש, כפי שהוא עושה לרוב.
07:30: פאביו פוניני (איטליה)-טניס סנדגרן (ארה"ב) – שני הנציגים היחידים של מדינותיהם בשלב זה של הטורניר. פוניני, שמצטיין על משטח החימר, מעולם לא התקדם מעבר לשמינית הגמר בטורניר. יריבו בן ה-28, שמדורג במקום ה-100 כיום, רשם את הישג השיא בקריירה במלבורן לפני שנתיים, כשהעפיל לרבע הגמר וישאף להשוות אותו, לפחות, היום.
12:00: רוג'ר פדרר (שוויץ)-מארטון פושקוביץ' (הונגריה) – שחזור רבע גמר הטורניר לפני שנתיים, אז המדורג שלישי בעולם גבר על ההונגרי, שבעצם העפלתו לשלב שמונת האחרונים הגיע להישג השיא בקריירה שלו, בדרך לתואר המייג'ור העשרים שלו. פדרר יקווה למשחק קל וקצר יותר יחסית לארבע השעות המתישות שבהן נאבק בג'ון מילמן בסיבוב הקודם.

נשים

03:00: פטרה קביטובה (צ'כיה)-מריה סקארי (יוון) – הצ'כית, שהניפה שני גביעים בווימבלדון, הגיעה לגמר במלבורן לפני שנה. יריבתה היווניה היא שחקנית מוכשרת מאוד ותשחק לראשונה בשמינית גצר טורניר גרנד סלאם.
08:00 (שעה משוערת, לאחר סיום המשחק בין צ'יליץ' וראוניץ') – קיאנג וואנג (סין)-אנוס ג'אבר (תוניסיה) – השחקניות שגברו בסיבוב הקודם על אלופות העברשל בטורניר, סרינה וויליאמס (וואנג) וקארולין ווזניאצקי, יישחקו לראשונה בשלב שמינית הגמר של טורניר מייג'ור.
05:30: סופיה קנין (ארה"ב)-קורי גאוף (ארה"ב) – גאוף בת ה-15 הדיחה בסיבוב הקודם את נאומי אוסאקה, אלופת הטורניר מהשנה שעברה וכעת תנסה להעפיל לראשונה, כמו גם יריבתה בת ה-21 (15 בעולם), לשלב רבע גמר טורניר מייג'ור.
10:00: אשלי בארטי (אוסטרליה)-אליסון ריסק (ארה"ב) – המדורגת מס' 1 בעולם ומחזיקת התואר ברולאן גארוס תיהנה מתמיכת הקהל המקומי מול האמריקאית, אשר נועלת את העשיריה השניה בעולם, ובווימבלדון האחרון הגיעה לרבע הגמר.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דאון אנדר – קטע 6 ואחרון

קטע 5 של המירוץ היה כמו קודמו בעל סיום שטוח, שהסתיים במיאוץ סיום אל הקו. מי שקטף את הניצחון היה האיטלקי ג'אקומו ניצולו מקבוצת NTT (לשעבר דיימנשן דאטה), כשהוא מקדים את סימונה קונסוני וסם בנט. האיטלקי הוא בעל פז"מ מכובד בענף, וכלאחד מבעלי כושר הטיפוס הטובים מבין המאיצים, הטיפוסים הקצרים שלפני מיאוץ הסיום נתנו יתרון מסויים בשמירת הכוחות לפני הסוף. מרוויח אחר של הקטע היה זוכה השנתיים הקודמות, דריל אימפי. הדרום אפריקני ניצל היטב את מיאוצי הביניים של הקטע על מנת לקושש שניות בונוס, מה שהביא אותו לעקוף את ריצ'י פורט בראשות המירוץ. הוא כעת מוביל במירוץ לפני פורט (2+), פאוור (9+), ייטס (13+), ג'ורג' בנט (16+), אוליסי, גשקה, דניס ו-ואן בארלה (17+). 

קטע 6 הוא הקטע הנועל של המירוץ, המסתיים באופן מסורתי על גבעת ווילונגה (פעמיים), טיפוס של כארבעה ק"מ בשיפוע ממוצע של 6.3%. כשמדברים כאן על מסורת, אז מי שאוחז בטאבו על הקטע הזה הוא ריצ'י פורט. הטסמני זכה בניצחון על הגבעה בכל ששת המירוצים הקודמים, והכושר שלו במירוץ זה בהחלט יכול להעיד על כך שהוא יעשה זאת גם היום. זה אמור גם להספיק לו להבטיח ניצחון במירוץ כולו, כפי שעשה לפני שלוש שנים. אשר למוביל אימפי, הרי שבשנה שעברה הוא הצליח להגיע עם פורט בזמן זהה. כנראה הדרך היחידה שלו לזכות במירוץ היא אם יעשה זאת יחד עם איסוף שניות הבונוס כפי שעשה אתמול. יהיה מרתק. ניתן לצפות בקטע בשעות הבוקר כאן.

הוואלטה של סן חואן – קטע 1

במקביל לפתיחת העונה באוסטרליה, הצד השני של הכדור הדרומי מארח מירוץ קטעים נוסף – הוואלטה של סן חואן. מדובר במירוץ חדש יחסית (מהדורה רביעית סה"כ) שאמנם לא שייך לדרג הוורלד טור, אך ניתן למצוא בו כמה מתחרים מעניינים מאד. מבין אלו נוכל למצוא בעיקר את הצמד העוצמתי של קוויק סטפ, ז'וליאן אלאפיליפ ורמקו אבנפואל. מולם נוכל למצוא את קרלוס בטאנקור הוותיק ממוביסטאר וברנדון מקנולטי הצעיר מהאמירויות. בקטעים השטוחים נקבל שדה איכותי מאד בדמותם של פרננדו גביריה, פטר סאגאן ואלבארו הודג. קבוצת ישראל סטארטאפ ניישן תופיע גם כן למירוץ עם המאיץ הצרפתי רודי בארבייה ואיתמר איינהורן שלנו.

קטע 1 הוא הראשון מתוך שלושה קטעים שטוחים ברצף. מצע מתאים לקרב בין גביריה, סאגאן והודג. שידור ביורוספורט ב-00:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. ניר אלכס ופאקו תודה רבה להצדיע לכם .
    אני ממשיך בסקירת משחקי הגביע האנגלי בניסיון להחזיר כבוד למפעל הוותיק בעולם הכדורגל.
    היום שלושה משחקים

    1/16 הגמר
    15.00 מ'נצ'סטר סיטי -פולהאם
    הסיטי הטרפליסטית הראשונה של כל מפעלי אשתקד זכתה בגביע עם 0-6 בגמר והשוותה את השיא של בורי מ 1903 שניצחה בהפרש 6 שערים על דרבי (גם אז 0-6 )
    סיטי אמנם שנייה בליגה הבכירה אך בפיגור 16 הפרש (ומשחק עודף) מליברפול בפסגה ככה שאת האליפות היא תאבד אך תקווה להישאר עם הגביע.
    לסיטי 11 גמרים ו 6 תארים
    הראשון כבר ב 1904 לאחר 0-1 על בולטון בגמר.
    2 1934 היא מנצחת 1-2 את פורטסמות
    3. 1956 עם 1-3 על ברמינגהאם
    4. 1969 עם 0-1 על לסטר
    5 2011 עם 0-1 על סטוק
    6 2019 עם 0-6 על ווטפורד

    יריבתה פולהאם מדורגת שלישית בליגת המשנה
    לקבוצה הופעה בודדת בגמר הגביע ב1975 אז נוצחה 2-0 בידי ווסטהאם.
    בסיבוב הקודם הסיטי ניצחה את פורט וייל 1-4
    פולהאם מצדה ניצחה את אסטון וילה 1-2 אף היא בבית.

  2. 17.00 טרנמיר -מנצסט'ר יונייטד.
    המארחת מדורגת רק 21 בליגה השלישית ככה שהיונייטד למרות עונה קשה עדיין פייבוריטית מובהקת (5 בליגה הבכירה)
    יונייטד עם 20 גמרים בעברה
    זכתה לאחרונה ב 2016 לאחר 1-2 על פאלאס
    גמר אחרון 2018 נוצחה 1-0 בידי צ'לסי .
    המארחת ללא גמר בעברה.
    טרנמיר החלה דרכה כבר בסיבוב הראשון אז ניצחה וויקמוב וונדרס 2-1 בחוץ במשחק החוזר לאחר 2-2 ביתי
    בסיבוב השני היא עברה את צ'יצ'סטר סיטי 1-5
    בסיבוב השלישי שוב נזקקה למשחק שני וניצחה 1-2 בגומלין לאחר 3-3 אצל ווטפורד הפינליסטית היוצאת.

    היונייטד נכנסה למעגל המשחקים בסיבוב השלישי וניצחה בביתה את וולבס 0-1

  3. 19.00 שרוסברי -ליברפול.
    המארחת 16 בליגה השלישית מול המוליכה עם המאזן הטוב בהיסטוריה לתקופה הזו בכל חמשת הליגות הבכירות באירופה.
    (22 ניצחונות ותיקו )
    וביחד עם העונה שעברה היא עם 31 ניצחונות ותיקו ב 32 מש' הליגה האחרונים (כ 98 אחוזי הצלחה).
    ויחס של 21-80
    למארחת אין הישגי גביע
    ליברפול עם 14 גמרים ו 7 גביעים
    הגביע האחרון לפני 14 שנה נגד בניון ווסטהאם עם 3-3 וניצחון מהנקודה (1-3 בפנדלים ריינה עצר 3 וליברפול פיגרה 2-0 ו 3-1 ….בניון התנחם בחוזה בליברפול בעקבות התצוגה המרשימה שלו בגמר ההוא)
    בגמר 2012 נוצחה 2-1 בגמר בידי צ'לסי .

    שרוסברי החלה דרכה בסיבוב הראשון עם 1-1 ביתי מול ברדפורד אך ניצחה בחוץ בגומלין 1-0
    בסיבוב השני ניצחה בביתה את מנספילד 0-2
    בסיבוב השלישי סיימה ב 1-1 בחוץ אצל בריסטול סיטי לפני שניצחה בגומלין 0-1

    ליברפול ניצחה בדרבי את אברטון 0-1

  4. תודה רבה אהרון על סיקור הגביע האנגלי, כי אני לצערי לא מספיק בזמן, אז מעולה שאתה יכול להוסיף על המפעל הזה שתמיד מספק רגעים יפים.
    על פניו נראה שיש היום שלושה משחקים חד צדדים, כאשר שתי הקבוצות של מנצסטר אמורות לעלות שלב וגם ליברפול שבדרך לאליפות צפויה לעבור את שרסברי.

    1. ניר זה כל היופי בגביע האנגלי הנה אתמול ניוקאסל לא יכלה בביתה לאקספורד מהליגה השלישית (0-0) וברומיץ מליגת המשנה הדיחה את ווסטהאם בחוץ .
      אמנם בתחילת היום היה נדמה שהצדק איתך עת
      כאשר סיטי הביסה את פולהאם 0-4
      והיונייטד קרעה את טרנמיר המקומית 6-0
      גם ליברפול התחילה כצפוי והובילה 2-0 אך שרוסברי מהליגה השלישית הצליחה לכבוש פעמיים ולכפות משחק חוזר סנסציוני.
      לאחר שערים בדקות 65 +75 .
      זהו המשחק השישי בשלב שהולך לרבע הגמר מתוך 15 המשחקים ששוחקו עד כה כאשר מחר יסתיים השלב או יותר נכון יסתיים השלב לפני המשחקים החוזרים שישוחקו רק במגרשים בהם לא הושגה ההכרעה .

  5. ריאל לא יפספסו את ההזדמנות לחזור למקום הראשון אחרי כל התיקואים המאכזבים שהובילו את ברצלונה להוביל. זיזו פשוט לא יתן לזה לקרות.
    חד וחלק ניצחון של קרוס, קאסמירו אלבאס ומודריץ. לפחות שני גונים הם מבקיעים היום. אולי בנזמה עם הראשון מ 2020?

        1. נובאק ניצח אותו בכל תשעת המפגשים ביניהם. הנתון הזה מחזק את הרגשתך. מצד שני, ראוניץ' משחק מצוין ואם יגיש כפי שעשה עד עתה בטורניר, הוא יצליח להישאר במשחק ואולי יוכל להקשות עליו.

  6. נציין גם שספרד הגנב על תארה האלופות אירופה בכדוריד לאחר ניצחון בגמר על קרואטיה 20-22
    לספרד זוהי כאמור מדליית הזהב השנייה ברציפות ובכלל לצד 4 מדליות כסף ושתי מדליות ארד .

    קרואטיה לעומתה עם הפסד שלישי בגמר עם 3 מדליות כסף כמובן ו 3 ארד .

    קרואטיה הפסידה בגמר 08 לדנמרק ובגמר 10 לצרפת וחזרה והפסידה לספרד היום .
    היה זה מפגש שני ביניהם לאחר 22-22 בבתים .
    ספרד סיימה לבסוף כראש הבית וניצחה בחצי הגמר את סלובניה 32-34
    בעוד קרואטיה הפתיעה את הפייבוריטית נורווגיה עם 28-29 נוורווגיה הייתה אחת משלוש המארחות יחד עם אוסטריה ושבדיה.

    לבסוף נציין שהנבחרות שדורגו 21-24 יופיעו בהגדלת הפליאוף על הסיבוב השני באליפות העולם אחת מהן תשחק מול ישראל שעברה את יוון פינלנד וקפריסין במוקדמות בשלב הראשון .
    היריבות האפשריות
    פולין ,רוסיה ,בוסניה ולטביה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט