תעיות ותהיות ליום ראשון בבוקר/ רותם אלרן

מרקל פולץ נראה סוף סוף טוב!

תוצאת תמונה עבור markelle fultz stats"

מרקל פולץ נבחר בבחירה הראשונה של דראפט 2017, בחירה שעשתה הרבה הגיון בזמנו לאחר שכיכב במכללת וושינגטון עם שורה סטטיסטית מרשימה של 23.2 נקודות, 5.9 אסיסטים ו-5.7 ריבאונדים בתצוגה התקפית טובה מאוד לאורך השנה עם 47.6% מהשדה ולא פחות מ-41.3% משלוש. בשל התצוגה המרשימה במכללות הוא נבחר ראשון בדראפט שהיו ציפיות גדולות מאוד סביבו עם כשרונות שאז נראו מבטיחים מאוד כמו לונזו בול (שגם הוא משחק טוב מאוד במדי הפליקנס בתקופה האחרונה) וג'וש ג'קסון.

זה היה נראה כאילו פולץ יהיה החתיכה החסרה עבור הסיקסרס שבחרה אותו (החליפה בחירות עם הסלטיקס שבחרו את ג'ייסון טייטום הנהדר) יחד עם סגל צעיר שכלל את בן סימונס (שזו הייתה שנתו הראשונה גם כן לאחר שישב שנה בחוץ) וג'ואל אמביד, בתוספת שחקנים סולידיים כדאריו שאריץ', רוברט קובינגטון וג'יי ג'יי רדיק.

למרות הציפיות המרובות לכך שפולץ יהיה החתיכה החסרה עבור הסיקסרס, זה לא קרה בשל פציעה אכזרית בכתף, שעד היום לא ידוע מהי. בעקבות אותה הפציעה פולץ החמיץ כמעט את כל העונה, אך לקראת סופה חזר לשחק והראה ניצוצות עם טריפל דאבל. בעונה זו פולץ שיחק 14 משחקים, אך בהם היה נראה שמשהו היה כבוי בו אחרי הפציעה, במיוחד לאור הזריקה השבורה שנבעה מהפציעה המסתורית.

בעונה הבאה פולץ פתח במשחקים הראשונים בחמישייה אך לא הרשים, חזר לספסל ונפצע שוב. בשלב הזה היה כבר נראה שהוא לא הולך לשום מקום כשעם זריקה שבורה ופציעות רבות הוא לא מממש את הפוטנציאל אפילו חלקית. הוא הועבר בטרייד לאורלנדו עבור שחקן ספסל משני כג'ונתן סימונס.

אך למרות התצוגה הנוראית בסיקסרס, פולץ השנה פורח תחת סטיב קליפורד במג'יק. אמנם הקליעה שלו עוד לא שם, אך הוא מעז לזרוק משלוש לעיתים וגם מסתמך פעמים רבות על משחק חצי המרחק. יתרונו המרכזי של פולץ הוא הגובה והאורך שלו – פולץ הוא פוינט גארד בגובה 1.91, גובה ממוצע למדי לגארד, אך יש לו מוטת ידיים מרשימה של 2.06, שבאמצעותה הוא תורם בהגנה, ובהתקפה הוא מנצל את נתוניו ואת האתלטיות המרשימה שלו על מנת לסיים בטבעת, שם הוא זורק 33.8% מזריקותיו בטווח של 0-3 פיט מהסל. דברנוסף שחשוב לציין הוא שפולץ מקבל הרבה קרדיט כרכז מנהל משחק – השנה הוא משחק ב-80% מהזמן כרכז, בעוד שבפילי הוא שיחק רק ב-12% מהזמן כרכז וב-70% מהזמן כקלעי. השינוי ניכר לעין.

עד כה העונה מרקל נראה טוב, גם אם לא מצוין. הוא עוד צעיר, כך שאני מקווה שימשיך לשחק טוב ולהשתפר, כי מאוד כיף לראות אותו.

פינת הוידאו – דני אבדיה כפרוספקט NBA

במסגרת ערוץ היוטיוב overtime hoops, אשר מבצע סקאוטינג על מגוון כשרונות צעירים באירופה, התפרסמה כתבת וידאו על אחד משלנו, דני אבדיה.

אבדיה כרגע משחק במכבי תל אביב (מומלץ לכולם לקרוא את הכתבות של שי בוקר על מכבי אצלנו!) שמתחרה ביורוליג ובליגת העל הישראלית, ובגיל 19 בלבד מקבל הרבה קרדיט וכרגע הוא מועמד לאחת הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב (מדורג ברוב המוק דראפטים בטופ 5). אבדיה הוא כשרון מאוד מגוון ומעניין שמקבל דקות באחת הקבוצות הטובות באירופה ועד כה גם משחק טוב הרבה פעמים, גם אם לא ביציבות.

אבדיה משחק בעמדת הסמול פורוורד ועם סייז (2.05 מ'), הוא בנוי טוב גופנית – הוא חזק, מהיר ובעל אינסטינקטים טובים מאוד. אבדיה משחק בעמדת הסמול פורוורד , אך לרוב הוא מסווג יותר כפוינט פורוורד המסוגל להוביל כדור ולרכז ברמה גבוהה. בניגוד לרוב השחקנים האירופאיים, אבדיה הוא יחסית אתלטי וכרגע אחד הצדדים הבולטים במשחק שלו הוא ההגנה – אבדיה מספק 1.2 חסימות למשחק בליגת העל כשהוא משחק כ-24 דקות למשחק. בצד ההגנתי ניכר אצל אבדיה שיפור ניכר משנה שעברה, בה הוא נרדם לעיתים בהגנה ואיפשר סלים קלים.

בהתקפה אבדיה הוא שחקן סולידי אך לא נהדר, יש לו אתלטיות ויכולת הגעה לטבעת, אך הקליעה שלו משלוש לא יציבה – רק 30% (שלא לדבר על אחוז של 51% מהקו…). אבדיה ידוע בעיקר כיוצר מעמדת הפורוורד המסוגל לנהל משחק ולחדור, אך הוא גם מסוגל לשחק ללא הכדור.

אבדיה זוכה כרגע לתשומת לב רבה ואף לעיתים להשוואות לא הוגנות ללוקה דונצ'יץ'. לדעתי הוא יותר מזכיר שחקן כקייל "סלואו מו" אנדרסון מממפיס – הוא פורוורד גדול (אנדרסון בגובה 2.06) עם ראיית משחק והגנה חכמה, אך חוסר יציבות בקליעה. אבדיה יותר מוכשר מאנדרסון בסיום בטבעת וכפי שציינתי הוא גם יחסית מהיר ואתלטי, אך ניתן למצוא נקודות דמיון רבות ביניהם.

אני אישית מאוד מרוצה שיש לישראל פרוספקט אמיתי לדראפט שנחשב לאחד מהשחקנים הטובים בו, ומקווה שאבדיה יזכה להצלחות בעתידו.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. אבדיה נתן אתמול הצגה נגד חולון בשני צידי המגרש. הפוטנציאל שם זה בטוח אבל צריך להראות עקביות לצד המשך שיפור באחוזי הקליעה. בלי ספק הוא פוטנציאל מאד מאד גבוה. הרבה יותר משחקן לגיטימי באן.בי.איי

  2. פולץ קולע העונה 25% מהשלוש. עם זה לא הולכים למכולת… אם מנסים לגלות מגמות כלשהן של שיפור, אז ב-10 המשחקים האחרונים הוא קולע מעט יותר מאותן 25% לא מפעימים (6 מ-23 מטוו ה-3 ב-10 משחקי הקבוצה האחרונים).
    השורה התחתונה היא שבעוד שאכן יש שיפור במשחקו, ולפרקים ניתן לראות ניצוצות של כדורסל, שחקן שה-"טיקט" שלו אמור היה יכולתו כקלע לא כותבים עליו "נראה סוף סוף טוב" כאשר האחוז האפקטיבי שלו הוא 47.8% (4.5% פחות מהממוצע בליגה).
    .
    ועדיין, צריך לזכור שלילד יש רק 71 משחקים באמתחתו בקריירת ה-NBA. לאור העובדה שכן יש מגמות מסוימות של שיפור, אולי כדאי להמתין על הגדר לפני שנכתיר אותו כ-"טוב" או כ-"ליגה ג'" (אין האמור מתייחס לכותב הכתבה).
    .
    תודה, רותם.

    1. חושב שכדאי לשים לב יותר לעניין של הביטחון של פולץ.
      הרבה דיברו על הפציעה המוזרה והעלו ספקולציות שמדובר במחסום פסיכולוגי, בין כך ובין כך- שאר המשחק המוגבל שלו בוודאי היה בגלל מחסום פסיכולוגי. הוא היה מרוסק וכבר הכריזו עליו כאנתוני בנט החדש. אני חושב שיש לו עוד דרך ארוכה, ואולי הוא לא יממש אפילו חצי ממה שציפו לו, אבל עצם העובדה שאפשר להכניס אותו למשחק והוא יוצר מצבים ומראה ביטחון- זה סימן טוב לבאות.

  3. תודה רותם. רק מזכיר גיא שכבר דובר עליו כבאסט אדיר .
    מסכים שצריך להמתין על הגדר אבל לפחות נראה שיכול לצאת ממנו שחקן ליגה לגיטימי וזה המון ביחס לערב פתיחת העונה הזו.

  4. תודה רותם.
    .
    פולץ מזכיר קצת את ראס אבל עם ברגים במקום. אתלט שהוא יופי של מנהל משחק עם קליעה בעייתית. בניגוד לראס הוא יודע לבחור זריקות

    1. 😂😂😂
      שפולץ קודם יקלע 15 נק למשחק ב30 אחוז ואז יתקדם 20 נק ואז ל25 נק ואז ל30 נק ואז שיגיע לאולסטאר ואז שיבחר חמישיית עונה ואז שיהיה mvp של משהו וטז שיהיה פרנצייז ואז שיעלה ל40 אחוז אפקטיבי ואז ל45 ואז הוא יזכיר את ראס.
      עד אז הוא מזכיר את לונזו בול והרמה הבאה שלו זה סימונס. אגב הוא ולונזו זהים להפליא we are one of the same מעולם לא היה משפט יותר נכון 😂😂😂😂

      1. זה מרגיש כמו מילת קסם. אומרים ביקורת על ראס ואז וכמו גיני שמגיע..
        .
        מצחיק שאתה צוחק על אנשי המחשב והסטט כשפועל אתה האמא של הסתכלות על סטט אבל רק על טור הנקודות. גם זה סוג של סטט. סבבה לראס אין עם מי לשחק וקובי מספר 2 אי פעם

  5. תודה רותם
    לפולץ יש פוטנציאל
    יהיה לדעתי שחקן סבבה בליגה

    אבדיה יצטרך להתפתח בשנים הראשונות בליגה, ואז יוכל להיות שחקן טוב להרבה שנים

      1. אבדיה חייב לשחק רק רכז. הוא לעולם לא יהיה סמול בnba לרכז יש לו הרבה יתרונות. אני מקווה שהוא יפול לokc הם תפורים עליו.
        רק שלא יפול לניקס מיני או לפליקנס. שם זה מוות ודאי
        אנימרק מתאר לי את אבדיה באימון ראשון בפליקנס. קואץ כל הקיץ עבדתי על הגנה
        גנטרי: הגנה? למה לא אמרתי לי הייתי חוסך לך אצלנו לא שומרים לא מאמין בזה אני מאמין במוטו תקלע יותר מהיריב תנצח!
        שרפת סתם קיץ שלם פה לומדים בעיקר לרוץ

        1. אני גם אשמח שיגיע לokc, תפורים עליו.
          זה גם נראה שהם רוצים אותו – כמעט כל משחק שלו בארץ וביורוליג יש נציג שלהם ותכלס גם אם הם לא יקבלו בחירה גבוהה יש שם מספיק נכסים לעשות טרייד אפ.

  6. תודה רבה לכל הקוראים והמגיבים. לשמעון – פולץ מזכיר את ראס מבחינת סגנון משחק ולא בכוכבנות כמובן (עם כל כמה שבחירת בזריקות של ווסטברוק רעה הוא עדיין כוכב). מאוד דומים בסגנון ובחלק מהיכולות הפיזיות.

  7. פולץ עדיין באסט. הוא אחד הבאסטים הגדולים ושלא באשמתו בכלל, זה מבאס כי הוא פשוט היה החבילה השלמה לכל גארד. קליעה, גובה, זריזות, אקספלוסיביות, ידיים ארוכות. חדירות מעולות, iq כדורסל סבבה לגמרי. ככ חבל.

  8. רותם, הבעייה של פולץ היתה יותר – כמעט בטוח – פסיכולוגית/מנטלית מאשר בעייה פיזית. הוא לא הראשון ולא האחרון שעבר משבר עצבים כזה. לזכותו הוא יצא מזה ולדעתי נמצא בדרך הנכונה להיות מה שחשבו שיהיה.
    תודה על פוסט ראוי וטוב!

  9. אחלה פוסט
    מת על אבדיה… רק עצוב לי שנתן הצגה דווקא מול חולוניה. לא מתאים.
    נו טוף, בקצב הזה הוא כבר לא יתן הצגות מולנו משנה הבאה
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט