בעטה חזק בדלי: מכבי ת"א הפסידה בקובנה/ שי בוקר

Thomas Walkup - Zalgiris Kaunas - EB19
תמונה שמסכמת את הערב: הכדור ברח כמו המשחק מהידיים של הצהובים. (אתר היורוליג)

ללא סקוטי ווילביקין ואות'לו האנטר שהצטרפו לרשימת הפצועים הבלתי נגמרת של הצהובים, ג'ייק כהן (20 נקודות) וחבריו כבר הובילו ביתרון 15 ברבע השלישי, אבל ריצת 0-19 של הירוקים בתוך שש דקות שינתה את המומנטום. לוקאס לקאביצ'יוס הצטיין אצל שאראס.

רבע ראשון: 21:17 למכבי ת"א

קווינסי אייסי פתח את המשחק עם שלשה והעלה את החבורה של ספרופולוס על לוח התוצאות, 3:0. לאחר שתי נקודות של מרטינאס גבן, צימקו את ההפרש לנקודה. גבן הספיק להשוות ל-6:6, אבל שלשה של יובל זוסמן קבעה 9:6 לאורחת מתל-אביב. זוסמן עם עוד מהלך טוב אותו סיים עם פלוטר בסוף שעון ה-24, הגדיל את ההפרש ל-13:8 עם 5:33 לסיום הרבע הראשון. ארטוראס מילאקניס נכנס לרשימת הקלעים בירוק ועם שלשה, צימק את ההפרש ל-3. בצד השני, שתי פעולות טובות של ג'ייק כהן קבעו 19:11 לצהובים. עד סיום הרבע, הליטאים צימקו את ההפרש ל-4 בלבד.

Jake Cohen - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
ג'ייק כהן. ערב גדול שלו לא הספיק. (אתר היורוליג)

רבע שני: 34:29 למכבי ת"א

הירוקים פתחו היטב את הרבע השני עם סל ועבירה של מילאקניס בתוספת לשלשה של אדגארס אולנובאס ועוד ג'אמפר של לוקאס לקאביצ'יוס עלו ליתרון ראשון במשחק, 23:25 עם 7:17 להפסקה. בחזרה מפסק הזמן, ג'יילן ריינולדס קלע את הנוקדות הראשונות שלו בצהוב, ואיזן ל-25:25. שלשה של טיילר דורסי החזירה את היתרון למכבי. עוד שתי נקודות של אנג'לו קלויארו ממסירה יפה של דני אבדיה הגדילו את ההפרש ל-6 ולאחר מכן, שלשה נוספת של דורסי חתמה ריצת 11-0 והצהובים עלו ליתרון 34:25. דאנק של זאק לידיי בהתקפה מתפרצת בתוספת לשתי קליעות מהקו של תומאס וולקאפ, הורידו את הליטאים בפיגור חמש בלבד להפסקה.  

רבע שלישי: שוויון 53:53

מכבי פתחה את הרבע השלישי בטירוף ובעזרת שלשות של דורסי וברייאנט בתוספת ללייאפ של כהן, ההפרש גדל ל-44:29. לקאביצ'יוס ומילאקניס שוב הורידו ל-10, אבל עוד שלשה של ברייאנט קבעה 49:36 לצהובים. נקודות יחידות של ארון ג'קסון מהקו קבעו 53:42 לאורחת עם 2:44 לסיום הרבע. מאותו רגע, המשחק השתנה לחלוטין. חטיפה וסל של קייסי ריברס, צימקה את ההפרש ל-53:46 בלבד עם 1:57 לסיום הרבע, שלשה של לקאביצ'יוס צימקה ל-2 בלבד וזאק לידיי חתם את הרבע עם שתי קליעות עונשין מדויקות ויש לנו שוויון עם 10 דקות לסיום.

Elijah Bryant - Maccabi FOX Tel Aviv - EB19
ברייאנט מול מילקאניס, ההגנה הליטאית ניצחה את המשחק. (אתר היורוליג)

סיום: 68:73 לז'לגיריס קובנה

ריצת ה-0-11 של הירוקים לסיים את הרבע כנראה לא הספיקה ואולאנובאס ולקאביצ'יוס פשוט המשיכו בריצה עם פתיחה מוחצת של 0-8 בפתיחת הרבע בדרך ליתרון 53:61 עם 7:15 לסיום. ג'ייק כהן סירב להרים ידיים ועם פעולות טובות מתחת לסל צימק ל-59:61 בלבד עם 6:16 לסיום. קייסי ריברס תפר שלשה גדולה על הראש של שחקן ההגנה והחזיר את היתרון ל-5. מכבי כבר הצליחה לצמק ל-63:64 ואף קיבלה מספר הזדמנויות להחזיר לעצמה את היתרון, אבל פעם אחר פעם לא הצליחה לנצל הזדמנויות. בסיום, הירוקים רושמים ניצחון שני ברציפות וניצחון ביתי ראשון לאחר שישה הפסדים רצופים.

קלעו בספרות כפולות לז'לגיריס קובנה: לוקאס לקאביצ'יוס קלע 23 נקודות, ארטוראס מילאקניס, זאק לידיי ואדגארס אולאנובאס הוסיפו 10 נקודות כ"א.

קלעו בספרות כפולות למכבי ת"א: ג'ייק כהן קלע 20 נקודות וקטף 7 כ"ח וטיילר דורסי הוסיף 18 נקודות, 5 ריב' ו-4 אס'.

מילותיי על המשחק

  • מכבי תל-אביב בעטה חזק בדלי, ז'לגיריס לא ניצחה את המשחק. מכבי הפסידה אותה על שטויות שרובם היו איבודי כדור והתעסקויות מיותרות עם השופטים.
  • ג'קסון וריינולדס לא נראים מחוברים.
  • ג'ייק כהן היה נהדר עם שיא קריירה של 20 נקודות.
  • לוקאס לקאביצ'יוס במקרה תפס יום התקפה נהדר.

ציטוטים:

יאניס ספרופולוס:

על ההשפעה של כל ההיעדרויות על הקבוצה – "יש לנו פציעות, אבל אני לא רוצה לדבר על זה יותר, כי יש לנו סגל ויש לנו שחקנים שיכולים לשחק טוב. היום שיחקנו נגד ז'לגיריס שהם קבוצה מצוינת למרות המאזן, ונלחמנו מאוד קשה, אז אני רוצה לדבר רק על השחקנים ששיחקו."

על המשחק באופן כללי – "נלחמנו קשה. נתנו את הטוב ביותר שלנו. כל עוד שלטנו בקצב הצלחנו לייצר נקודות, אבל אני חושב שהיו 2-3 דקות בהן איבדנו את הקצב שלנו, ובזמן הזה ז'לגיריס הגבירו את הלחץ וייצרו הרבה חטיפות, ובסוף הם הצליחו לייצר הרבה נקודות ולקחת את היתרון. בסוף אנחנו חזרנו למשחק וצמצמנו, אבל לצערי החמצנו כמה סלים קלים בסוף שהיו יכולים להעביר את המשחק לצד שלנו, אבל בכל זאת אני מרוצה מאיך שהשחקנים נלחמו ומגיע להם קרדיט על איך שהם נלחמו עד הסוף."

גייק כהן:

איך הוא מסכם את המשחק – "אני כמובן מאוכזב מהתוצאה, אבל אני ושב שעשינו עבודה מצוינת במלחמה. זאת סיטואציה מאוד קשה עבורנו, כאשר נודע לנו לפני המשחק שגם ווילבקין והאנטר ייעדרו, ומצד שני ארון ג'קסון וריינולדס מיד ירדו מהמטוס ועלו לשחק. אני חושב שמגיע להם הרבה קרדיט על זה. אני חושב שנלחמנו היטב כקבוצה וזה מה שאנחנו יכולים לקחת מהמשחק. כמובן שיש הרבה דברים שאנחנו צריכים לתקן."

טיילר דורסי:

איך הוא מסכם את המשחק – "הייתה לנו מחצית ראשונה מאוד טובה, אבל היה לנו רצף ברבע השלישי של מהלכים רעים וטעויות בהגנה, ואיבדנו את הקצב שלנו בהתקפה., וזה המשיך לרבע האחרון. היו דברים קטנים שהיו יכולים לשנות את המשחק – עונשין, ריבאונד, אבל זה היה משחק צמוד ובסוף הם הצליחו לסגור אותו."

על משחק הלחימה של מכבי – "שיחקנו עם כל הלב, אבל המשחק הזה היה בידיים שלנו ונתנו לו להחליק."

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. תודה שי. אכן פספוס של מכבי . הגיוני שריינולדס וג'קסון לא יהיו מחוברים עדיין, ריינולדס נראה מהתרשמות ראשונית מאוד כמוגבל התקפית אבל סופר יעיל הגנתית.
    בהתחשב בציפיות ובפציעות בחלק השני של הסיבוב הראשון מכבי עשתה חצי עונת יורוליג ראשונה מצוינת.

  2. השחקנים החדשים צריגים עוד להתחבר ושח-נים נוספים צריכים להחלים כדי שמכבי תהיה שוב ברמה של צמרת גבוהה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט