תעיות ותהיות ליום ראשון בבוקר/ רותם אלרן

דאלאס בנויה באופן מושלם

תוצאת תמונה עבור ‪luka and kristaps‬‏

עד כה המאבס היא אחת הקבוצות הטובות במערב (מקום חמישי עם מאזן 10-20, נכתב לפני המשחק מול הווריורס הלילה) עם התקפה יוצאת מן הכלל וסגל שעל פי דעתי האישית בנוי באופו מושלם כמעט סביב ללוקה דונצ'יץ'.

בסגל של דאלאס ישנם מספר קלעים וסקוררים כמו סת' קרי וטימי הרדוואי ג'וניור שפורח העונה. שני השחקנים הנ"ל פורחים בדאלאס ונותנים עונות מצוינות כסקוררים משניים לצד דונצ'יץ', דבר אשר נראה נהדר עבור דאלאס. חשוב לציין בנוסף אליהם גם את ג'סטין ג'קסון שהגיע מסקרמנטו בעונה שעברה. ג'קסון בן ה-24 משחק 14.3 דקות למשחק מהספסל ותורם קליעה יציבה (36.4% משלוש). בנוסף אליהם בעמדת הגארד יש גם את דלון רייט שמשחק בעיקר בדקות ללא לוקה ומספק תרומה איכותית ביותר, כולל הגנה טובה מאוד וניהול משחק.

בנוסף לגארדים יש את שני הסנטרים – מקסי קלבר ודוויט פאוול. הגרמני והקנדי נראים שניהם טוב מאוד לצד דונצ'יץ' העונה כשפאוול משמש כמסיים אלי הופים ביעילות גבוהה מאוד, דבר אשר תואם מאוד למשחק הפיק נ' רול של דונצ'יץ', וקלבר גם הוא אתלטי אך לו יש גם יכולת ריווח טובה מאוד עם 38% משלוש העונה.

הכוכב המשני לצד דונצ'יץ' הוא ללא ספק קריסטאפס פורזינגיס הלטבי. הענק (2.21 מ') הובא בשנה שעברה לדאלאס אך לאחר חזרה מפקרע ברצועה הצולבת פורזינגיס עדיין לא בכושר משחק מלא והוא קולע רק ב-40% מהשדה. פורזינגיס לא נכנס מספיק למצבי פוסט אפ בצבע גם כששומרים עליו שחקנים הנמוכים ממנו ב-25-30 ס"מ (במשחק מול הספרס הוא זרק מיד ריינג' במצב בו דריק וויט שמר עליו). אם פורזינגיס יחזור לכושר משחק מלא המאבס יהנו מכך מאוד, אבל עד כה התרומה המשמעותית שלו היא בעיקר בהגנה – כשהוא על המגרש היריבה קולעת ב-49.7% אפקטיביים, 2.2% פחות מכשהוא לא על המגרש. בנוסף לכך, הרייטינג ההגנתי של דאלאס כשהוא על המגרש הוא 104 – נתון מצוין שמראה על תרומה בהגנה, במיוחד בצבע.

עד כה הזכרנו את השחקנים סביב לוקה, אך לא הזכרנו אותו עצמו. הוא חזר לא מזמן מפציעה בקרסול ונראה מצוין. דונצ'יץ' נראה כמועמד לגיטימי ל-MVP ויכולת הסקורינג וראיית המגרש שלו היא יוצאת דופן, כך שהסגל שנבנה סביבו מתאים לסט יכולותיו המגוון.

בוגדן בוגדנוביץ' – תואם מאנו?

כעת משחק בסקרמנטו הסרבי בוגדן בוגדנוביץ' שמשחק את שנתו השלישית בקבוצה ובליגה. בוגדנוביץ' הגיע ל-NBA לאחר שנים מוצלחות מאוד במדי פנרבחצ'ה ביורוליג, והעונה הוא שיחק ברמה גבוהה מאוד בזמן שהרכז המוביל של הקינגס, דיארון פוקס, נעדר בשל פציעה.

בוגדנוביץ' הוא שחקן אירופאי משובח ביותר עם סט יכולות מרשים מאוד בהתקפה, ועד כה העונה בקינגס הוא הראה יכולת מרשימה מאוד של ניהול משחק איכותי לצד קליעה מרשימה כשהוא עולה מהספסל.

בוגדנוביץ' לי מאוד מזכיר את שחקן הספרס בעבר והארגנטינאי הגדול בכל הזמנים, מאנו ג'ינובילי, בשל קבלת ההחלטות ויכולת המסירה המרשימה, תוך כדי שהוא עולה מהספסל. גם ג'ינובילי בזמנו היה שחקן ספסל מצליח ביותר עבור הספרס כשבדקותיו על המגרש הוא היה מביא להט ויכולת מסירה מטורפת. לשניהם מספר אסיסטים דומה (לבוגדנוביץ' 3.8 העונה ובעונה שעברה, לג'ינובילי 3.8 בממוצע לקריירה).

שני השחקנים מאוד דומים בסט הכישורים שלהם, אך יותר מכך גם ברקע שלהם מבחינה מקצועית – שניהם הגיעו ל-NBA לאחר ששיחקו מספר שנים מוצלחות באירופה ושניהם הגיעו ל-NBA בגיל מבוגר יחסית. אני הייתי שמח לראות את בוגדנוביץ' בקבוצה שהיא לא הקינגס בעונה הבאה על מנת שיוכל לקבל הזדמנות אמיתית לפרוח, ובתקווה זו תהיה הספרס בה יוכל לשמש כשחקן קריטי אצל פופ שבוודאי ישמח להביא תואם מאנו.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. הארדוואי לא פורח השנה הוא נתן בדיוק את מה שנתן כל השנים בניקס. הצוות מסביב הוא זה ששונה. כנל סת קרי.
    מה שפורח זה לוקה וקרלייל עושה עבודה טובה אם כי אני לא מאמין ששיטת המשחק שלו עם פורזי על קשת ה3 תניב פירות לטווח הארוך.

    1. לא מדויק בכלל. הארדאווי בגרסת הניקס שיחק הרבה יותר אחד על אחד, ולקח הרבה יותר שלשות "ווסטברוק" (פול אפ). בגרסתו בדאלאס הוא קולע את אחוז השלשות הגבוה בקריירה, וזה בגלל שכמעט חצי מהשלשות שלו הם אחרי מסירה בקאצ' אנד שוט.
      (זה לא מפתיע לגלות שבמדי הניקס היה לו את האחוז הגרוע בקריירה – 31.7% , אכן תואם ווסטברוק…)

      1. נו באמת גיא התכוונתי סטטיסטית ברור שבניקס הוא היה עושה אחד על אחד כי הוא היה הכוכב שם ולא מספר 3 שיכל לקבל קאץ אן שוט על הקשת, מי היה מוסר לו ניקיטה? בניקס הוא היה צריך לייצר לעצמו את הנק. זה בדיוק אותו שחקן ההבדל זה בצוות מסביב כמו שאמרתי. אין לזה קשר לשום פריחה שלו

        1. שמעון, הזדמנויות זה משהו שצריך לדעת לנצל. לא לוקה, לא לברון, ולא סטיב נאש, הופכים או הפכו שחקן כזה או אחר לשחקן טוב יותר. הם רק סידרו לשחקנים שסביבם מצבים, ואלו או שניצלו אותם, או שלא. לזכותו של טים ג'וניור חובה לציין שהוא בהחלט מנצל את הסיטואציה.

          1. לא מדויק בכלל! השחקנים הגדולים ביותר כמו למשל מייקל ומג'יק ובירד וגם לברון ולוקה שנראה בדרך להיות מהגדולים ביותר, כן הופכים את השחקנים לסביבם לטובים יותר אם זה בגלל יותר אפשרויות לסלים שמייצרים להם בגלל יכולת המסירה המבריקה ואם זה בגלל שגורמים להם להתאמץ יותר בעבורם, כפי שהתבטא איינג' על בירד ואמר שהוא הרגיש שהוא חייב להתאמץ יותר ולשחק טוב יותר בשביל בירד.

      2. גיא לא יודע אם תקרא את זה אבל בכל מקרה הנתון של הארדווי הוא הגבוה ביותר בקריירה שלו גם בקאץ'&שוט ובהפרש גדול על שאר העונות (הממוצע שלו בקאץ'&שוט הוא בערך 36% לפי מבחן העין שלי כשעברתי על העונות שלו)

  2. תודה על הכתבה
    ==
    מה שחסר לי בדלאס זה כוח ורוע
    ==
    חסר האנפורסר, זה שיביט ליריב בלבן של העיניים,
    כמו שצ'אנדלר היה בעונת האליפות..

  3. דאלאס בנויה טוב "על הנייר", בפועל לדעתי הצוות המשלים לא מספיק טוב.
    פאוול וקלאבר לא ריבאונדים טובים וגם פורזינגיס לא. פאוול מגן חלש.
    הארדוואי לא יצב, רייט נטול קליעה, ברונסון יהיה כנראה עוד שנה שנתיים רכז מחליף לא רע.
    אין בסגל אף סטופר שיכול להאט כוכב של היריבה.
    אני לגמרי בעדם אבל בלי חיזוק נוסף ושיפור מפורזינגיס הם עפים סיבוב ראשון.

    1. קיובן בחלומות הוורודים ביותר שלו לא האמין שבשלב הזה של הקריירה של לוקה, דאלאס תראה כפי שהיא נראית השנה. ברור שיש חסרונות. יש גם זמן והזדמנות לפתור את אותן חסרונות. הרי רק בשנה שעברה הם עדיים היו קבוצה שלא עשתה את הפלייאוף. לפני 2 עונות, הם היו קבוצת תחתית.

      1. מצליחים מעבר למשוער, דווקא בגלל זה חשוב שזה לא יסנוור ויגרום לשטויות. הם צריכים להסתכל לא על העונה ולא על זו שאחריה, אלא אחת אחרי.
        העונה הם צריכים רק להעריך עם מי הם ממשיכים קדימה עוד שנתיים ולפעול בהתאם, לא להקריב נכסים ומקום בתקרה כדי להשתפר מהר.

  4. תודה על הטור רותם
    דאלאס בונה קדימה, הם יראו מי הכי מתאים סביב לוקה, יביאו עוד שחקנים בטריידים ויראו לאן אפשר לרוץ עם הרדוואי ופרוזינגיס. יש שם מערכת מצוינת, יכולים להיות קונטנדרים עוד שנתיים שלוש ולאורך זמן

    1. אנתוני דיוויס תפור ללוקה אש ואיזה שדרוג הוא יתן להם. יאללה לנסות לגייס, חוזה מקס, מזוודות מתחת לשולחן, בחורות טקסניות ורדיפה של לוקה וקיובן ואם לא יצליח לעשות אותו דבר ליאניס הקיץ ובכלל להרוויח סיין אנד טרייד ולהיפטר מפורזי לבאקס

  5. מעולה.
    אבל הכוכב המשני בדאלאס זה הארדוואי.
    סולט נ' פפר יחד עם לוקה.
    פורזי משתפר, אבל עוד יש לו זמן להגיע לרמה שיכול לשחק בה.
    בוגדנוביץ' – מעולם לא הזכיר לי את מאנו.
    זה שחקן שרואה את הסל בלבד לנגד עיניו ואם כבר הוא מזכיר לי בגישה למשחק, פטרוביץ' מאוד משונמך.

  6. מעניין מאוד, תודה רבה
    מסכים עם גיא שהמאבס נמצאים כרגע במקום בו הם בכלל לא ציפו להיות כל כך מוקדם. יש להם עוד הרבה זמן להשלים את החלקים החסרים בפאז

  7. השוואה לא נכונה לדעתי.
    בוגדן מנומס מדי. אין לו את הקילר אינסטינקט של מאנו. לדעתי הוא גם הגיע בגיל מבוגר יותר.

  8. תהיה – האם יכול להיות שדאלאס מצליחה מוקדם מדי? הרי לפי גרף התקדמות הגיוני של לוקה, היו אמורות להיות שם עוד שנה שנתיים של בנייה, עם בחירות דראפט סבירות. עכשיו דאלאס "תקועה" עם כוכב על וסגל ששם אותה במקום טוב ומרשים באמצע, אבל לא משהו שמאיים על אליפות מחד ולא מרוויחים בחירות טובות מאידך. צריך גם לזכור שדאלאס זה לא ניו יורק או ל"א – ערים ששחקנים רוצים לבוא לגור בהן, לכן שאלה אילו כוכבים יצליחו לגייס לקבוצה בעיר כזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט