מעורב הופס ל'חג המולד', כולל 'רגע העשור שלי' / מנחם לס

1.רגע כדורסל הזכור לי מהעשור הקודם: משחקו האחרון של קובי, ה-'BLACK MAMBA' לעולם ועד!

המורה שלי קווינט – שמזמן לא הוזכר כאן באתר – לימד אותנו בכיתה ב' (יכול להיות שזה היה בתחילת כיתה ג'; הוא היה מורה שלי מכיתה א' עד ו'. אז עשו ככה: מורה נשאר אתך מכיתה א' עד כיתה ד', ה', או ו') ש-"שיר לא חייב להיות שיר מעולה כדי שיהפוך לשלאגר". ואז המורה שלי קווינט המשיך, "ככה זה גם משחק כדורגל", הוא הסביר לנו (המורה שלי קווינט היה אוהד הפועל חיפה בזמן שאני אוהד מכבי חיפה מאז גיל 5. לכן גם חטפתי יותר משיכות באוזניים מכל תלמיד אחר)). "משחק כדורגל לא חייב להיות משחק מעולה מכדי שיהפוך למשחק קלאסי. כי, אני רוצה שתזכרו שמשחק כדורגל הוא לא סתם המראה (מהמילה 'ראי', מ.ל) של החיים; הוא החיים עצמם".

הרמתי את ידי ושאלתי אם המשחק בשבת בו הפועל כפר-סבא ניצחו את הפועלחיפה 4-0 הוא החיים עצמם. הוא קרא לי לשולחן המורה ומשך לי באוזניים ארבע פעמים כשהוא אומר, "נחצ'ה (כך הוא קרא לי), הכדורגל הוא השפה הניסתרת של הנשמה. ברור לך? אתה מבין? ההפסד של הפועל חיפה 4-0 הוא חלק מהחיים עצמם כי הוא השפה הנסתרת של הנשמה שלי, ושל כל אוהד הפועל חיפה במשחק זה!"

עניתי, "כן המורה".

אז הוא אמר לי, "אם אתה מבין את פשר דברי, אז תסביר לכיתה!"

אז אמרתי לכיתה, "הכדורגל הוא השפה הנסתרת של הנשמה. מי שמבין שירים את ידו".

אז כל הכיתה – כולל נעמי (ז"ל), נורית, ושושנה שלא ראו משחק כדורגל אחד בחייהן הקצרים- הרימה יד.

"יפה הסברת" אמר המורה שלי קווינט, "אתה יכול לחזור למושבך" והמשיך במה שהמשיך.

עם הקדמה זו הסיפור על משחקו האחרון של קובי מתחיל.

********

היה זה משחקו האחרון של קובי בריאנט, אחד השחקנים שהערצתי – ופחדתי מהם – יותר מכולם. ממייקל לא 'פחדתי' כי ידעתי שהוא תמיד ינצח את הניקס. זאת היתה אקסיומה; לא ניתן לויכוח. עם קובי זה היה אחרת. ביכולת הוא היה צעד אחד אחרי מייקל. הוא שיחק עבור הלייקרס השנואה אבל הוא היה תמיד כזה חמוד, חצוף, יומרני, פורק עול, עז פנים, זעפן. אבל בסוף תמיד חמוד ושובב שאתה לא יכול לשנוא.

אף פעם לא הצלחתי להסביר לעצמי את החינניות, הסימפטיות, ואפילו הנאווה שהרגשתי כלפיו.

בסיום משחקו האחרון הוא אמר –

You can't write something better than this.” 

הוא צדק. לא יכולת לכתוב אלגוריה, סיפור מתאים יותר למשחקו האחרון. ממש SCRIPT הוליוודי. הוא קבר 60 נקודות במשחק פרידה שאזכור לעד נגד יוטה. היה זה באותו ערב בו גולדן סטייט שברה את שיאה של הבולס למספר נצחונות בעונה אחת, ועדיין כל עכבר כדורסל אמיתי הסתכל על קבוצה שדירדרה עם 16 נצחונות משך כל העונה, אבל שיחק בה אחד מכוכבי הכדורסל הגדולים מאז ומעולם – קובי בריאנט. ה'בלק ממבה' התמיד מרתק, באם אתה אוהד או אוייב.

המשחק האחרון של קובי שוחק בבית, בסטייפלס סנטר, וקובי ידע, רצה, תיכנן – לא משנה הגיל והפציעות – לתת הצגה אחת נוספת, אחרונה. אף שחקן יוטה לא נתן לו לקלוע. להיפך. הם ידעו שהוא בא לתת הצגה והם היו כאן לקלקל לו אותה. הוא נאבק על כל סל. היו אלה 60 נקודות אמיתיות ביותר. היי, הוא פעם קלע כמעט אותו מספר בחצי אחד (הערב בו הוא קלע מנגד טורונטו 81, 55 מהן באו בחצי השני, מספר שעשה משיאו של ווילט – 100 נק' למשחק – יותר מובן ו-ACHIEVABLE).

כמובן שהמשחק לא היה אפילו מוזכר אילולא היה זה משחקו האחרון. כולנו ידענו למפרע שזהו זה. יותר לא נראה את קובי משחק כדורסל. זה מה שעשה ממשחק הפרידה גדול כל כך. עם מייקל, למשל, ועם אלילי משחק אחרים, לא תמיד היה ברור מה הוא המשחק האחרון, ובמקרים רבים "האחרון" היה בקבוצה אחרת ולא קבוצת הבית, כמו מייקל בוושינגטון.

מה שמייחד את קובי יותר מכולם – אולי אפילו מייקל ג'ורדן שבחר לבגוד בהופס ולנסות בייסבול, דבר שקובי לא היה מעלה על דעתו – היה ה-PASSION שלו למשחק. תאוות משחק הכדורסל של קובי עלתה אפילו על זו של מייקל. למייקל היתה תאוות נצחון ברמה אובססיבית, שפעם אפילו מישהו כינה 'תאוות נצחון קרימינלית'. לא הייתי הולך כל כל רחוק. אבל אצל מייקל הצורך היה לנצח, וכדורסל היה במקרה המשחק שלו. אצל מייקל, כמו אצל וינס לומברדי, זה היה "ניצחון או כלום".

אצל קובי זה היה יותר "Damn the torpedoes. full speed ahead", קריאת הקרב של התת-אדמירל דייויד גלזגו פראגוט בקרב ה-BATTLE OF MOBILE BAY המפורסם במלחמת האזרחים, ב-1862.

קובי היה היהלום של משחק הכדורסל בכל הזמנים. לא הטוב ביותר, אבל היהלום הנוצץ ביותר. יהלום EPITOMIZES ROYALTY וזה ההבדל בין מייקל לבין קובי. מייקל היה הנשיא. הקבוע והמחליט. קובי היה המלך. הרויאלטי של הממלכה.

20 שנה עם הלייקרס. אהבתו למשחק תמיד הרגישה לי כגדולה משל כולם. עבור מייקל זה היה המכשיר לשליטה בעולם. עבור לברון זה היה רצון וצורך להיות תמיד 'האיש'. להיות האיש בכותרות. החשוב ביותר. אבל מעטים אומרים "אני רוצה להיות לברון". "I WANT TO BE LIKE MIKE" זה היה בגלל שהוא היה האדם שמשיכת האדמה לא עבדה עליו. "I WANT TO BE LIKE KOBE" היתה סיסמת הרבה נערים בגובה 6'6 – 1.97 מ' – גובהו של קובי. לא ענק, לא שרירי במיוחד. אתה מסתכל על פרצופו ורואה מין עארס, אבל עארס טוב.

מייקל וקובי ניצחו את אליפות ה-SLAM DUNK. מייקל בגלל שהיו לו כנפיים. קובי? בגלל שהיה מוכן לנסות כל דבר 'כדורסל' ולמרות ניתור טוב – אך לא מדהים – הוא השתתף, וניצח. אני זוכר זאת טוב-טוב עד היום:

הוא השחקן הצעיר בהסטוריה להשיג 30,000 נק'. הוא שבר את שיאו של ג'רי ווסט כקלעי הפורה ביותר בהסטוריה של הלייקרס. הוא הפך לאגדה בסין, ואחרי פרישתו של מייקל לשחקן הפופולרי ביותר בעולם בנבחרת האמריקאית.

הסטוריית המשחק של קובי היא LOVE STORY. יותר LOVE STORY מהקריירה של מייקל או לברון, או כל שחקן אחר בזכרון.. 20 עונות, וזה היה משחקו האחרון.

והוא נתן לנו מתנה. לא סתם משחק אלא משחק של 60 נקודות.

קובי, שברת את לבי בכמה אליפויות שגזלת מכמה וכמה מזרחיות, אבל בעיקר מהסלטיקס. בכל זאת, לחזות בך במשחקך האחרון היתה עבורי חווייה אדירה.

אתה חסר לנו, בלק ממבה. אף אחד לא יכול להחליפך!

2.איחולים ומתנות לכריסטמס לקבוצות NBA

לפני השתלת השיער החדש הוא חייב היה לגלח את איי השיער שנשארו

*לניקס – שג'יימס דולן יוגדר ע"י הליגה (שאר בעלי הקבוצות) כ'מקרה של בורג חסר שלא מסוגל להיות בעל קבוצה רציונלי' ויוכרח למכור את קבוצתו (אל תדאגו לו. הוא יקבל כ-4 מיליארד דולארים)

*לפילדלפיה: מאמן שיידע מה לעשות עם הכשרון שיש לו

*לגולדן סטייט: שסטפן קרי וקליי ת'ומפסון יחזרו במלוא כוחם ואונם.

*לדאלאס: כוכב שלישי (ווניל אירופאי? לא חובה!)

*לפליקנס: שזאיון ויליאמסון יהיה מה שקיוו שיהיה!

*למילווקי: שימצאו פוינט גארד!

*ללברון ג'יימס: שיתקרח

*לטריי יאנג: שנשירת שערותיו תיעצר.

*למיאמי היט: שתנצח את פלייאוף מזרח.

*לברוקלין נטס: שני כדורים לקראת חזרתו של קיירי אירוינג.

(הוסיפו את שלכם בתגובות)

מה עושה התוספת של קלרקסון ליוטה ג'אז?

הבה נתחיל עם דיאגרמה זו. ייתכן ואני יכול לעצור כבר כאן ולתת לדמיונכם לסיים את הקטע. הדיאגרמה הזו מתארת את שיפור הקליעה מ-3 של ג'ורדן קלרקסון מאז שהגיע לליגה.

בואו נתחיל עם זה שהג'אז היוו מין אכזבונת קטנה העונה. לא נפילה לבור חס וחלילה, אבל היא אינה מה שחשבו שתהיה כשהביאו את מייק קונלי להזריק אדרנלין להתקפה שהיתה בעונה שעברהמשהו בין טובה לבינונית.

GUESS WHAT? ברבע העונה היא נמצאת במקום ה-21 בליגה. ההגנה שלהם שהיתה גאוות העיר כמו האגם המלוח הנמצא בקרבתה (לא ים המלח, אבל מלוח מספיק שלא תרצה להרוות את צמאונך ממימיו, כמו שאומרים החברים שלי מסדום.

עם רקורד של 11-18 דרכם לפלייאוף נראית בטוחה, אבל איש לא מחשיב אותה כטובה כמו הטובות במערב. היא נמצאת כיום עם רייטינג של 7.8- נגד קבוצות מהטופ 10 וזו חתיכת אינפורמציה שרק מעטי-מעט בעיר גאים עליה.

אז עשו שם חושבים והציעו טרייד לקאבס, שהסכימה כי הקאבס הולכת על לחזור לרלוונטיות בעוד שנתיים-שלוש ול\א איכפת להם לתת EQUITY עכשווי עבור טלנט בעתיד. אקסום הוא לא היה האדם שדהקאבס שיחקו, אבל שתי בחירות דראפט זוהי מנגינה אחרת לחלוטין. ג'ורדן קלרקסון נתן כמה משחקים מצויינים לאחרונה לקאבס אז לג'אז הוא בדיוק המרשם שהרופא כתב.

4. שלושת הקבוצות המשלמות משכורות גבוהות ביותר הן מכדורגל. אבל 15 מה-20 הן NBA

מסי הוא השחקן עם המשכורת השנתית הגבוהה בעולם – 65 מיליון דולארים לשנה, וברצלונה היא הקבוצה עם ממוצע המשכורת הגבוהה בעולם -12.8 מיליון לשחקן.

אני טוען כבר שנים על גבי שנים שהעשירון ה-50 (50th percentile) ולא 'ממוצע' – MEAN – שהוא סך המשכורות חלקי מספר השחקנים – הוא מספר יותר רלוונטי ועדכני כי משכורתו של מסי מקפיצה את הממוצע של ברצלונה בשעור גבוה, אבל זה מה יש.

ריאל מדריד בכדורגל היא השנייה במשכורת שנתית ממוצעת של 11.6, ויובנטוס קפצה ממקום שביעי בעונה שעברה למקום שלישי העונה עם 10.5 מיליון. קבוצות הכדורגל האחרות בין ה-20 הראשונות הן PSG במקום 12 ומנצ'סטר סיטי במקום 13. כל 15 האחרות בטופ 20 הן קבוצות NBA.

נחשו מי היא הקבוצה ה-4, והראשונה בן קבוצות ה-NBA?

פורטלנד עם 10.4 מיליון ממוצע. אחריה גולדן סטייט עם 10.3, ואוקלהומה סיטי ששית עם 9.8 מיליון ממוצע.

תמונות לכריסטמס: מי זאת?

תמונה לקריסטמס: את מי אתם מכירים בתמונה?

ואת מי אתם מכירים כאן?

תמונות לקריסטמס: צ'ארלס ברונסון ואשתו ג'יל איירלנד (1974)

מי זאת?

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 92 תגובות

  1. אני חושב שקובי בסתר ליבו, מצטער שהוא לא הלך לטניס.
    כח הרצון שלו והתשוקה לנצח ולהיות מושלם עשו ממנו השחקן שהשיגו הכי הרבה מהפוטנציאל שלו. אבל מה שקלקל לו זה שהוא שיחק בספורט קבוצתי.
    את הבנות שלו הוא שולח לטניס . א. כי הוא חכם ולומד כל הזמן. ב. כדאי לתת לבנות שלו צ'אנס אמיתי לממש את הפוטנציאל שלהן. אני מעריץ גדול שלו. למרות הלייקרס.

    אחת מהתמונות זאת בריגיט בארדו, רק בגלל שאתה חרמן זקן….

  2. וואו איזו נוסטאלגיה יה מלך מנחם.
    כמה היה חסר לי איזה זיכרון מ-פאקינג צ'ארלי ברונסון. הקשוח האולטימטיבי אחרי קלינט איסטווד ולי מארווין. טלי סבאלס לא ברשימה הזו בגלל הסוכריה על מקל….
    שנות השבעים רוקקקקקקקקקקקקקקקססס!
    כל תמונה סיפור.
    השווי נטו של קובי הגדול חצי מליארד דולאר נכון להיום. מייק? שני מליארד? אני חושב שגם פול מקרטני עם 2 מליארד בערך
    🙂
    איזה צרות יש לעשירים? הם יודעים שאי אפשר לקחת את הכסף לקבר….

  3. אחלה מעורב דוק
    ==
    את קובי ממש לא סבלתי ועדיין מחזיק ממנו על בערך
    כדורסל משחקים חמישה, לא אחד.. והאליפויות שלקח אחרי שאק, הן הרבה בזכות גאסול שנשאר בצל.
    ==
    חוץ מזה, אין גברים כמו צ'ארלס ברונסון – והתמונות? רק הראשונה, נראת קצת כמו דרו בארימור
    ==
    ליוסטון – שיעופו בסיבוב הראשון
    לליקרס – בשני על ידי הקליפרס
    ולדאלס – שנוביצקי יחזור
    ===
    תודה וחג שמייח

  4. אני עדיין זוכר טוב את משחק הפרידה של קובי טוב מאוד….פארסה כזאת לא ראיתי מעודי.
    ההקדמה שכתבת היא שכתוב של ההיסטוריה. אף אחד לא התקרב לרדיוס של קובי ברבע הרביעי…שחקני יוטה עשו הכל חוץ מלמסור לו. עדיין הוא שחקן גדול ושחצן שהיית מת לנצח בפלייאוף עם הספרס. איזה ימים היו בגן העדן כשהיה עדיין משחק כדורסל ולא תחרות הטחת שלשות מהחצי.
    קלארקסון הוא קורבן של הסיטואציה בשתי הקבוצות בהן שיחק. הוא שחקן חמישייה ברוב הקבוצות בליגה.

    לכבוד הכריסמס הייתי מאחל להארדן זוג ביצים בפלייאוף

  5. תודה על הפוסט
    אכן קובי הוא היצור הכי הדומה למייקל בשילוב של יכולת ותשוקה למשחק

    התמונה הראשונה ברור- מדונה
    נראה לי שבתמונה השנייה עומדת הזמרת שר

  6. אחלה מעורב
    מחידון התמונות זיהיתי רק את פטריק סוויזי. בושה לעצמי.
    תמיד אהבתי את קובי. גם כששנאתי אותו
    🙂

  7. תודה רבה מנחם
    אני אומנם ראיתי מהבית את המשחק האחרון של קובי, אבל הוא היה תענוג לעיניים, באמת שאין על קובי, היה בו משהו מיוחד.
    אהבתי את המתנות לחג ולכן אוסיף כמה משלי :
    אוהדי הניקס – דולן מוכר את הקבוצה עד סוף העונה.
    דולן – מוכתר כבעל קבוצת הספורט הכי טוב בעשור האחרון בספורט האמריקאי
    סימונס(פילי) – ללמוד לקלוע שלשות
    מילווקי – הלוואי שהיינו חוזרים אחורה ומשחררים את בלדסו ולא את ברוגדון
    טורונטו – לזכות באליפות נוספת ולראות שקוואי הוא לא שובר שיוויון
    דיון וויטרס – להפסיק עם ממתקי החשיש ולעבור לעוגיות
    מיאמי – שמישהו יציע טרייד נורמאלי על דראגיץ
    וכו'.

  8. לשופטים בנבא אני מאחל שנה עם אפס טעויות, ולכל הקבוצות בלי אליפות בהיסטוריה איזה רגע של נחת סטייל טורונטו.

  9. תודה רבה מנחם, תארת יפה מאוד מי זה קובי. מסוג השחקנים שאו שאתה אוהב או שאתה שונא אבל בטוח שאי אפשר להשאר אדיש אליו.
    המשחק הזה היה חותמת מושלמת לקריירה שלו וגם הסתיים בסל ניצחון שלו כראוי.
    האמת שראיתי במקביל עם המשחק של גולדן ולא האמנתי למה שמתפתח במשחק הזה ומה שקובי עושה שם שפשוט החלטתי לזנוח את משחק השיא של גולדן ולהשאר עם קובי. אין מה להגיד היה ערב מרגש.
    קובי הוא השחקן השני הכי אהוב עליי אחרי מג'יק האחד והיחיד.
    בהחלט אחד הרגעים של העשור אם לא ה..
    .
    בתמונות
    הראשונה: כבר רמזת בצורה שלא משתמעת לשתי פנים – מדונה
    השניה: שר עומדת שניה מימין וזה נראה כמו חתונה אז אני מניח שהבחור זה בעלה לא זוכר איך קוראים לו, אין לי מושג מי הבנות האחרות.
    השלישית: פטריק סווזי שני מימין לא יודע מי אלה השאר
    הרביעית: אן מרגרט שיחקה במחזמר VIVA LAS VEGAS לצד אלויס פרסלי וגם ב THE TRAIN ROBBERS לצד ג'ון ווין

  10. אתם יודעים מה חסר לי באתר השנה חברים? חסר לי סיקורים של קבוצות בודדות.
    יומני האליפות קראו להם שנה שעברה והיו להם כותרות שונות לאורך השנים.
    מה קרה? לאן נעלמו הסיקורים, הסטטיסטיקות, המגמות והסיקורים הממוקדים?
    אם, סתם לדוגמא לחלוטין, ליוסטון יש את הגנה טובה יותר החודש או השלישית הכי טובה בליגה, אני רוצה לדעת על זה מכאן, כמו תמיד 🙂
    דווקא השנה כשהליגה תחרותית יותר מתמיד, כביכול, אני הכי מחכה לזה ואני לא רואה דבר.
    כל היום זה אנטוני דייויס, לברון, קוואי, לוקה. מת עליהם יודע שהם הכי טובים. אבל הייתי רוצה לדעת, עוד סתם דוגמא, איך באמת פורלטלנד משחקים כקבוצה מאז שכרמלו חזר אליהם. האם הם היעלו? ועוד…

  11. אחלה מעורב מנחם. המשחק של קובי היה אדיר – היה מזעזע בחצי הראשון, אבל בחצי השני נתן תצוגה אדירה. אכן אחד מרגעי העשור, למרות שאצלי לא הראשון.
    .
    אגב, אנחנו עושים בפייסבוק של האתר סיכום עשור דרך רגעים. במקום העשירי היה הדו-קרב של כספי וקרי, בתשיעי הטריפל-דאבל ה-42 של ווסטברוק נגד דנבר, השמיני משחק ה-50 של רוז. כל יום עולה רגע אחד, מוזמנים לעקוב. גם המשחק האחרון של קובי יכנס כמובן.

        1. נו באמת.. איזה רגעים משעממים אתם מעלים
          50 נקודות של רוז מזיז לי את הביצה
          – ההחלטה של לברון לעבור למיאמי
          -האליפות של דאלאס
          -השלשה של ריי אלן
          -הנקמה של הספרס
          -החזרה של לברון לקליבלנד
          -החתימה של דוראט בווריוס
          -האליפות של טורונטו!!!
          -ההחתמה של קוואי בקליפרס!!!!
          .
          אל תהיו הזויים

            1. יותר בכיוון של מזלזלים בנו.
              עוד מעט ישימו את החיטוט באף של הארדן במשחקו ה 50..
              די נו בוא נהיה רציניים הדו קרב שלשות עלק הוא לא יותר מאנקדוטה חמודה לא בשום פנים ואופן אחד מרגעי העשור.
              רק ה 81 נק של קובי ראוי להיות בקטע של ניקוד וגם זה אולי..
              היו רגעים חורצי גורלות ומשנה קבוצות מי בכלל זוכר ומעניין כמה רוז קלע בכלל.

            2. לא הבנת כנראה. התכוונתי שאם לך מותר להיות הזוי עם דעות הזויות אז למה לאחרים אסור?

            3. נו שנינו יודעים שזה לא המצב

            4. ברחת מהדיון האחרון בדיוק כשנהיה מעניין כנראה שידעת למה אז על איזה מצב מדובר?

      1. אנחנו כן (את מקומות 1-5 שיהיו בכתבה נפרדת). הרוב המוחלט של מה שעולה בפייסבוק עולה קודם כל כאן כמובן, כי אנחנו אתר והעמוד פייסבוק נועד לקדם את האתר, בניגוד לפורטלי NBA אחרים בארץ.

  12. 1-לא ממש עארס טוב אם תשאל את הבחורה מבית המלון או את חברו לשעבר לקבוצה ג'רמי לין.
    וגם לא המלך של הליגה כשהוא מפסיד לספרס בכל שנה אי-זוגית בפריים שלו.
    -.
    בסה"כ שחקן שהיה אגוצנטרי מאוד על הפרקט דבר שעלה ללייקרס בנצחונות ואולי גם באליפות.
    עם סגנון שכבר לא עובד היום בליגה.
    כן אפשר להעריך את האובססיביות שלו למשחק, ערך שמרגיש מזוייף מאוד אצל שחקן כמו ראסל ווסטברק שהוא כנראה השחקן שהכי דומה לו בליגה.

    1. 1. לא הורשע בשום דבר, מעבר לזה הכל ספקולציות של צהובונים
      2. 5 אליפויות. כל השאר זה ספקולציות של כאלה שלא לקחו אליפות.

          1. לפי מה אני אנטי מוסרי ופחדן? לפי תרבות החיים המושחתת מוסרית שלך? במה לדעתך המושחתת מוסרית אני אנטי מוסרי ופחדן?
            ההתנהגות של קובי הייתה אנטי מוסרית לפי כל קנה מידה אנושי ומוסרי וערכי.

            1. לא אמרתי שלא, קצת הבנת הנקרא לא תזיק לך, אמרתי שאתה גם אדם אנטי מוסרי ולכן תפסיק לחלק ציונים.
              אתה פחדן כי ברחת מהדיון הקודם אחרי שקפץ לך הדיקטטור הדתי ואתה לא מוסרי כי אתה חבר בכת לא מוסרית ומושחתת בבסיסה.

            2. ראשית, לא ברחתי מדיון כלשהי אלא לא חזרתי לאותו דיון כי הרגשתי מבחינתי שהוא מוצה.

              שנית, אתה מתבלבל לחלוטין!!! תרבות החיים שאתה חי בה היא כת אנטי מוסרית ומושחתת בבסיסה על כל ניבולי הפה והגסויות, המתירנות המינית, מסיבות הסמים והמין, קטינים ואף ילדים שצופים במין ואף עוסקים במין, כל תעשיית המין על כל מה שיש בה.
              כל הדברים הנ"ל ואחרים הם שחיתות מוסרית קשה ביותר ויכולים להתקיים רק בתרבות חיים המושחחת מיסודה והתופעות האלו אין מקורן בדת אלא בתרבות החיים שאתה חי בה.

            3. שלישית, אם הדת כל כך אנטי מוסרית ותרבות החיים החילונית היא הכי מוסרית, אז איך אתה מסביר שאנשים גדלו על השקפה חילונית חזרו בתשובה לאחר שהיכרו את השקפה הדת היהודית וראו בה את האמת והדרך המוסרית ולא בחילוניות שגדלו עליה?
              כמו אורי זוהר וד"ר ענת רוט וכמו מדענים מכל תחומי המדע (והמדד הוא לא מכלל המדענים אלא מאלו שמכירים גם את ההשקפה החילונית וגם את ההשקפה הדתית.
              ובהשוואה כללית שומרי המצוות הם יותר עדינים ומחונכים מאלו שאינם זה מראה על יותר מוסריים. זה בולט אצל הילדים כשרק אצל ילדים של שומרי מצוות (חרדים ודתיים לאומיים תורניים) רואים את התום והטוהר שצריכים להיות אצל ילדים ואצל ילדים של אחרים ישנה גסות וניבולי פה והתנהגות הרבה פחות יפה בכללי

            4. אתה טוב בגנבת דעת מסיבות מאוד ברורות. מצית את הדיון כשבעצם לא היה לך שום דבר אמיתי להוסיף לו. מה שנקרא שתיקה כהודיה.
              את שוב נכשל בהבנת הנקרא לא אמרתי שהתרבות החילונית היא הכי מוסרית, אמרתי שהכת שאתה חבר בה היא כזו.
              חילוניות זו לא תרבות ולא אידולוגיה ככה שיש לך כשל לוגי בסיסי בחשיבה שזה מובן מאליו כי אתה דתי.
              חילוניות היא מצב טבעי עבור אדם. כל בני האדם בעולם נולדים חילונים, למעשה אפילו המושג חילוני הוא מטעה. המושג הנכון הוא אתאיסט. חילוני יכול להיות גם אדם מאמין שפשוט חי אורח חיים לא דתי.
              לסיכום אתה יכול להמשיך להדביק פה כל מני קישורים חסרי שום ערך לדיון או להוכחת כלום. אתה יכול להמשיך לשאול עד מחר למה ולמה וכמה ועמה. למה אדם חילוני בחר לחזור בתשובה זה כמו להגיד למה אדם דתי חזר בשאלה אין לזה שום רלוונטיות לנכונות האמונות שלהם. אני יכול לענות לך שמבחינתי מי שחזר בתשובה הוא כנראה טמבל רציני עם לא מעט בעיות אבל ברמה הפרטית שיעשה מה שבא לו. איתך דיברתי על ההקשר הרחב של הדברים.
              מפעם לפעם שאני נפגש איתך פה אתה עושה רושם של אדם לא משכיל וחסר יכולות דיון בסיסיות שלא לומר אינטלקטואליות.
              נ.ב
              ברית מילה היא אחד הדברים הכי לא מוסריים שאדם יכול לעשות.
              לשטוף את המוח של ילדים להאמין בכל מני המצאות ולגרום להם לבצע כל מני פרקטיקות הזויות ועל הדרך גם להפחיד אותם ללא סיבה – לא מוסרי!!!
              להתייחס לאישה כמו מפעל לייצור ילדים ודבר שצריך לכסות כדי להשתלט על היצר? לא מוסרי!!!
              רצח עם? לא מוסרי!!!
              זו רשימה לא נגמרת.

      1. רק שתי אליפויות כמנהיג הבלתי מעורער ואליפות נוספת כאחד משני הכוכבים המובילים. האליפות השנייה ככוכב השני בחשיבותו והראשונה כראש הצוות סביב שאק.

    2. מעולם לא הורשע כמו שכבר כתבו לך. משום מה הבחורה משכה את התלונה אז יש סיכוי גבוה שהיא המציאה את הכל.
      כמו ההמצאות על רונלדו ועל ניימאר גם היא חיפשה לעשות קופה על הגב שלו ובמקרה שלה זה הצליח.
      5 אליפויות אל תשכח. השחקן "השלם" שלך היה מת שיהיו לו עכשיו 5 כאלה וגם אתה.


  13. 2.מנחם, אם לברון ג'יימס יעשה קרחת אתה תתלונן שהוא מנסה לחקות את ג'ורדן.
    אגב,יהודים רפורמים חוגגים את הקריסמס או את חנוכה?
    בכל אופן ,חג שמח לכולם.

    1. רפורמים חוגגים מה שבא להם ואיך שבא להם. הם רואים עצמם כזרם יהודי דתי אך הדברים הבסיסיים ביותר בדת היהודית אינם מוסכמים אצלם ומצוות היהדות אצלם הן תוכנית מצוות כבקשתך, מה שמנוגד למהות הדתית. גם הזהות היהודית הבסיסית ביותר לוקה אצלם בחסר כשיש אצלם נישואי תערובת בהקף של 60% כולל נישואי גברים עם גויות וגם נישואים בכנסייה עם כומר, ואז הילדים בכלל לא יהודים לפי הדת היהודית והם רואים בהם יהודים ובנישואי תערובת כלגיטימיים.
      דברים כאלו סותרים את השקפת הדת היהודית ובחיים היומיומיים שלהם הם חיים כחילונים לכל דבר ולא כשומרי מצוות ובכל מררה הדברים הנ"ל מוכיחים שהם אינם זרם דתי.

    2. גם הקונסרבטיבים אינם שונים מהותית מהרפורמים וגם אצלם מצוות היהדות הן תוכנית הלכה כבקשתך. וגם אצלם ישנה בעיה של נישואי תערובת בהקף של 40% וכאלו שאינם יהודים לפי ההלכה. לכן גם הם אינם זרם יהודי דתי אלא סוג של מסורתיים כי התבוללות כזו לא יכולה להיות אלו שבאמת דתיים. ואצל חילוניים ההתבוללות יותר חמורה (80-70 אחוזים).

      רק הדרך האורתודוקסית היא דרך דתית אמתית ולא תכנית הלכה כבקשתך ואצלם בארה"ב יש רק בשוליים מקרים של נישואי תערובת בהקף של 3% בלבד וגם זו לא קיים כלל אצל חזקים מבחינה דתית.
      החו"ל רק אצל האורתודוקסים ישנה עלייה במספר המשתייכים אליהם, ואצל כל שאר הזרמים ישנה ירידה. זה מוכיח שרק הדרך היהודית אורתודוקסית תבטיח את הקיום היהודי

        1. לא הוכחתי שיהדות היא רק דת אלא שהיא דת לא פחות מלאום. אך היא גם לאום לא פחות מדת. יש עם יהודי כמו שיש דת יהודית. המקורות היהודיים מלאים מהתייחסות ללאומיות היהודית כמו שמלאים מהתייחסות לדת היהודית.

          1. אם לא היית בורח מהדיון הקודם לא היית חוזר על עצמך כמו תוכי וממשיך להביא טיעונים לא רלוונטים.
            תקרא כתבתי לך בהרחבה. אם תתעקש אני אעתיק את זה לפה.
            בקצרה אם אתה טוען שהרפורמים עושים מה שבא להם והמעבר שלהם על "חוקי" הדת הופך אותם ללא יהודים כרגע הוכחת שאין שום משמעות להפרדה המלאכותית בין הדת ללאום היהודי ונשארת רק עם הדת. אין לאום יהודי ללא הדת היהודית

            1. נכון אין לאום יהודי ללא הדת היהודית אך איו זה סותר שיש לאום יהודי בדיוק כפי שיש דת יהודית כי היהדות היא לאום ודת באותה מידה. כלומר שבניגוד לדבריך, לא עשיתי הפרדה בין שני הדברים כי אין הפרדה כלל!!! הם באים ביחד!!!

            2. אם שניהם אחד הם "ואין הפרדה כלל" אז אתה שוב מוכיח את מה שאני אומר. מה הערך להחזיק בשני תאורים לאותו הדבר כשברור לכולם שהתאור הרלוונטי והקובע הוא הדתי? כלומר מחזק את הטיעון שזו בעצם גנבת דעת לצורך אינטרסים כאלה ואחרים או סתם חוסר יכולת להסתכל למציאות בעיניים ולהודות בה, זה לא מפתיע ואני יכול להגיד לך שעוד לא פגשתי אדם דתי שמסוגל להודות במציאות בלי לנסות "להתפלפל" עליה.
              אתה לא העיפרון הכי מחודד בקלמר.

    3. אני מין יהודי רפורמי אבל פעם בחודש אני חב"דניק. אשתי נולדה פרוטסטנטית והתגיירה והיום היא יהודיה הרבה יותר טובה ממני. משפחתה – בניה וצאצאיה (מלבד בנותי שהיא אימצה) מין נוצרים. לא ראו כנסייה בחייהם אבל כריסטמס הוא חג עבורם.

      1. הבעיה עם הגיורים הרפורמי והקונסרביטי שהם בדיחה ועושים צחוק מכל העניין של מעבר מדת לדת שהוא שינוי תרבות ואורח חיים וכו' משהו רציני הרבה יותר מקבלת אזרחות, וקבלת אזרחות ארה"ב היא תהליך רציני יותר מהגיורים הלא אורתודוקסים.
        פרופ' אברהם (אלן) שוורצבאום שהיה חילוני, בשליחות בסין מצא תינוקת סינית בתחנת רכבת ואימץ אותה. אף שהיה חילוני גמור רצה לגיירה ומצא את הגיורים הרפורמיים והקונסרבטיבים כלא רציניים והתרשם מהגיור האורתודוקסי תהליך גיור רציני ומכובד כפי שראוי.
        בעקבות חיפוש הגיור חזר בתשובה ועל כל התהליך כתב את הספר "עריסת הבמבוק"

          1. אין בדבריי כל הוכחה שהיהדות היא רק דת אלא שהיא דת לא פחות ממה שהיא לאום ולהפך ויש עם יהודי לא פחות ממה שיש דת יהודית. המקורות היהודיים מלאים כמובן גם מהתייחסות ליהדות במובן הדתי אך במובן הלאומי כלומר העם היהודי, עם ישראל.

            1. אני אחזור כמו תוכי כי אתה כנראה אוהב את זה, מעניין למה?
              עם ישראל והעם היהודי הם לא אותו הדבר גם אם שוב תנסה להשתמש בטקטיקה של גניבת דעת שהיא כלי חזק בארגז הכלים שלך לדיונים. גם את ההסבר לזה כבר כתבתי לך בדיון הקודם שלשיטתך "מיצית". תתאמץ קצת ותחזור לשם לקרוא.
              החיבור המלאכותי בין דת ללאום הוא בסך הכל בראשם של גונבי הדעת.
              אין ללאום שום ערך בפני עצמו אם הוא מחובר קשר ישיר לדת, אני מבין שאתה מתקשה לעכל את זה אך זו בדיוק ההגדרה של דת וזה מה שמפריד אותה מלאום.
              כשתהיה מסוגל להגדיר מה זו דת ומה זה לאום אתה כבר תגלה את ההבדל בין הדברים.

  14. תודה רבה מנחם קראתי ונהנתי.
    .
    הרבה יותר אנשים רוצים להיות כמו לברון ממה שאתה כנראה חושב (חייב להגיב על השורה ההיא 😉 )
    .
    אני חושב שקובי היה מהגדולים אבל הנוסטלגיה והזמן פתאום שוכחים לו כל מיני דברים ביקורות וויכוחים, אבל כנראה שהכל בראי הזמן נשכח

  15. לגבי קובי, לא צריך לשכוח שהוא היה זבל של בנאדם ואנטי מוסרי.
    מייקל לא היה נכשל במעשה המביש והמכוער מאוד שעשה קובי וזאת כאדם נשוי ופיצה את אשתו במיליונים. ולמעשה צריך לפצות גם את אותה אחת, ללא קשר לכך שגם היא לא טיפוס מוסרי מי יודע מה.

    1. חחחח מייקל בגד בזונות עם אשתו. שלא נדבר שהיה מהמר סדרתי
      קובי עשה אחלה כמו שכולם עושים בליגה. הוא גם פיצה את ההיא אל תדאג היא הסתדרה בחיים ידעה בדיוק ממי לקבל.

    2. בדת שאתה עובד בה עושים מעשים לא מוסריים על בסיס, יומי במשך אלפי שנים, אז מי אתה שתתנשא על אנשים אחרים ותחלק להם ציונים על מי מוסרי ומי לא ומי זבל ומי לא?

      1. לאלו מעשים יומיומיים את מתכוון שהם לא מוסריים שנעשים לדבריך בדת היהודית.
        תרבות החיים שאתה עובד בה היא המקור לדברים האנטי מוסריים ביותר הקיימים ולא הדת, אם זה תרבות הדיבור המלוכלכת או מסיבות הסמים והמין או המתירנות/ההפקרות המינית או כל תעשיית המין על כל מה שיש בה או קטינים ואף ילדים שצופים במין ואף עוסקים במין. וכדומה.
        כל הדברים האנטי מוסריים האלו ואחרים לא האו מהדת אלא מתרבות החיים שאתה גדל בה.

        לכן לומר למה להתנהגות של קובי ולתופעות הנ"ל שהן אנטי מוסריות, דברים שאין כדוגמתן בדת, זו לא התנשאות אלא עובדה.

        1. אתה מתגובה לתגובה נהיה יותר מגוחך. תגיד קראת פעם את ספרי הדת שלך? אתה מדבר על קטינים?
          עניתי לך למעלה.
          אתה לא יודע מה זו עובדה אז למה אתה משתמש במונח הזה?

  16. קובי לא היה מההכי טובים ששיחקו את המשחק, אבל בטח שהוא אחד מהגדולים. תמונה ראשונה מדונה, בתמונה השנייה גרג אולמן (?)

  17. מעורב מפנק לכריסמס, בעיניי זה תחליף ראוי לכך שאנחנו נאלצים להסתדר בלי עצי אשוח למתנות בגרביים

  18. תודה רבה מנחם,ממש נהדר.
    אךך איזה משחק זה היה,שמו שני משחקים היסטוריים באותו היום.
    המשחק הזה היה כזה קובי,הוא החליט שאף אחד לא יקלקל לו את הפרישה והוא נתן שם משחק ענק.
    חסרים היום שחקנים עם התשוקה שלו (אההם קא"ט)

    1. הארדן הוא בדיוק עם אותה תשוקה
      גם ראס גם לוקה גם יאנג אבל 2 האחרונים צעירים נראה אותם סביב גיל 30 פלוס
      הכי בלי תשוקה זה קיירי נח כל היום כבר 3 שנים פצוע כל הזמן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט