מחשבות כדורסל של שני בצהריים / רועי ויינברג

פילדלפיה מחוץ לאזור הנוחות

איך פילדלפיה הפסידה שני משחקים בבית? היא פגשה קבוצות מצויינות שלא מפחדות ממשחקי חוץ (מיאמי ודאלאס), אבל זאת לא הסיבה היחידה לעצירה שלהם. שתי הקבוצות, במיוחד מיאמי, השתמשו בשיטה האסורה שחוזרת לאיטה לאן.בי.איי: הגנה אזורית.

בשני המשחקים האלה, לפי ESPN, הסיקסרס התמודדו מול התקפה אזורית ב-73 מהלכים (34% מסך המהלכים, 214). ב-73 המהלכים האלה הם קלעו 0.88 נקודות לפוזשן ב-24 מ-60 מהשדה, לעומת 0.98 ב-52 מ-120 ב-141 המהלכים בהם התמודדו מול הגנה רגילה. הסיקסרס, בדומה לנקודת החוזק שלהם, התקשו מול הגנה ארוכה ומתואמת בדומה למה שדאלאס ומיאמי העלו מולם. דוגמה טובה לקשיים שלהם היא המהלך הבא, מההפסד לדאלאס:

דאלס על המגרש עם קריסטפס פורזינגיס (מוטת ידיים של 2.29 מ'), דוויט פאוול (2.13 מ'), ראיין ברוקהוף (2.09 מ') ודילון רייט (2 מ') נוסף לסת' קרי. האורך שלהם והזריזות היחסית של פאוול מאפשר להם לצופף את הצבע מצד אחד ולסגור ביעילות את ג'ואל אמביד בפוסט, דרך המוצא של פילדלפיה מהתקפות חלשות. כך הם בעצם מצליחים לפתור 2 סגנונות משחק שונים במכה אחת, היתרון היחסי של פילדלפיה שמתבססת על אמביד וסימונס השונים.

אנחנו יכולים לראות את רוב הקבוצות בליגה עושות את זה. לטורונטו יש מספיק אורך בשביל להתמודד עם פילדלפיה ותיאום הגנתי שמאפשר להם לשחק אזורית, וכך גם ללייקרס, הקליפרס והבאקס. למה הן לא עושות את זה מול רוב קבוצות הליגה? כי הגנה אזורית היא לא בהכרח ההגנה הטובה ביותר. בואו נחזור למהלך מהסרטון:

שימו לב למחומש האדום. גזרה שלמה שהסיקסרס משאירים פנויה לחלוטין

בחירת הזריקות של פילדלפיה לא טובה. הם בקושי זורקים מהשלוש (מקום 24 בליגה) או בטבעת (מקום 18) כשהם מסיימים הרבה יותר מדי מיד ריינג', מה שמאפשר ליריבות לסגור את המשחק באופן יחסי. כשכל האזור השני פנוי קל יותר לדחוס חמישה שחקנים למקום אחד. מאוחר יותר במהלך התחילה תנועה של אניס לכיוון הפינה, אבל זה היה אחרי שאמביד כבר היה סגור לחלוטין ולא יכל למסור מעל הדאבל-טים.

לכן הפתרון הטוב ביותר של פילי יכול להיות כדורסל קצת יותר חכם. שימוש בחסימות גבוהות שירחיקו את שחקני הפנים מהטבעת (או שימוש בבן סימונס כחוסם, משהו שפילדלפיה לא עושה מספיק) ויאפשרו יותר תנועה, או מצב בו הם משחקים עם יותר ממוביל כדור אחד. השילוב של ג'וש ריצ'רדסון יכול לפתור את זה, למרות שבינתיים הוא לא עובד מספיק חלק. הוא מחזיק את הכדור פחות מכל שחקן חמישייה אחר של פילדלפיה ויכולת המסירה שלו לא מורגשת בדומה למיאמי, בה מסר 4.1 אסיסטים על 1.5 איבודים.

שימוש בריצ'רדסון כמנהל משחק משני וסימונס בלי הכדור יכול להפוך את ההתקפה של פילדלפיה ליותר מורכבת מהאפשרויות של סימונס במעבר, אמביד בצבע או האריס ממסירה או מכדרור. הם יכולים לשחק יותר על פיק-נ'-רול בהתחשב ביכולת הטובה שריצ'רדסון וסימונס הראו בעבר במהלכים מסוג כזה ולא עושים זאת, אלא הולכים על פתרונות פשוטים יותר. אם לא נראה את פילדלפיה מוציאה מהלך כלשהו שיכול לעבוד נגד אזורית, או לפחות מצליחה לרווח את המגרש ולמנוע התקפות של 5 לא רחוקים אחד מהשני, אז האורך של כל אחת מהמזרחיות האחרות יחנוק אותם בפלייאוף.

קריס דאן – המנוע החדש של שיקגו

אחרי פתיחת עונה רעה (6 מ-20) שיקגו ניצחו 4 משחקים מ-6 האחרונים (ו-6 מ-11). הם הצליחו להגיע למרחק משחק מהפלייאוף עם שני משחקים חסרים, נתון שמרמז לא מעט על חולשת המזרח בו קבוצה שמשחקת בקצב של 33 ניצחונות בעונה יכולה לעשות פלייאוף, אבל גם על השיפור של שיקגו. אחראי משמעותי לשיפור הוא קריס דאן שעלה לחמישייה כגארד שלישי.

מאז הראשון בדצמבר, שיקגו במקום השלישי בליגה בכמות הנקודות של יריבות מולן בהתקפות חצי המגרש (0.875 נקודות פר פוזשן. רק מילווקי ובוסטון לפניו) ובמקום ה-9 בהתקפות מעבר נגדם, לעומת 16 בכל אחד לפני כן. בתקופה הזאת הם פגשו יריבות יחסית חלשות, אבל גם את טורונטו, מיאמי והקליפרס. בתקופה הזאת ההגנה של שיקגו טובה משמעותית כשדאן על המגרש. אז מה השינוי הגדול שהוא עושה?

הם משבשים את משחק של היריבות. גם כשדאן עלה מהספסל שיקגו היו טובים בכפיית איבודים על היריב, אבל כמות הדפלקשנס (מסירות ששחקני הקבוצה הצליחו "להדוף") זינקה מאז המעבר של KD לחמישייה. בדצמבר הם מורידים את היריבות ל-22.5 אסיסטים למשחק לעומת 24.8 בתקופה המוקדמת. התרומה של דאן לכך מורגשת ביותר מדרך אחת.

ההגנה האישית שלו יחסית טובה. הוא עוצר יריבים על 35.6% מהשדה נגדו ב-11 המשחקים האחרונים ו-29.1% מהשלוש ב-5 ניסיונות לערב. הוא מגן טוב גם על הטבעת ועשה עבודה לא רעה בשמירה האישית על בראדלי ביל, ג'ימי באטלר וטריי יאנג. כשהוא שומר זה מאפשר להחביא את זאק לאבין יותר בקלות על השחקנים המשלימים של היריבה ולאפשר לו להתמקד בהתקפה, בה הוא משמש בתפקיד מרכזי יותר בשיקגו.

תרומה נוספת היא ההגנה הקבוצתית. דאן עם 2.1 חטיפות בערב בתקופה הזאת, אחד הנתונים הגבוהים בליגה. הוא נוטה לעבירות, נתון די מדאיג (4.1 עבירות במשחק) ויכולת נהדרת בקריאת מסירות. לכן שיקגו שמה אותו על מנהלי המשחק של היריבות שלה וכך מצליחה להוציא את המקסימום מיכולת החטיפה הזאת. זה מאפשר להם לשבש את תוכנית המשחק של היריבות ולהפוך לרלוונטית במירוץ לפלייאוף. השילוב הזה יכול לתת לדאן מקום באחת מחמישיות ההגנה של העונה ולשיקגו כרטיס לארץ המובטחת, אחרי פתיחת עונה מזעזעת.

טריידים שהייתי רוצה לראות

דמאר דרוזן באורלנדו, ארון גורדון, מלווין פרייזר ואמיל ג'פרסון בסן אנטוניו. טרייד ש-2 הקבוצות יכולות להרוויח ממנו. אורלנדו מקבלת שחקן פרמטר יחסית מוצלח שיכול להוביל אותם בטווח הזמן הקרוב לצד ניקולה ווצ'ביץ' ואוון פורנייה שנהדר העונה, לצד אפשרות להעביר את ג'ונתן אייזק לעמדה טבעית יותר עבורו. גורדון נותן עונה לא טובה ונראה שאייזק והוא קצת דורכים אחד על השני. בסן אנטוניו כשחקן המרכזי הוא יכול לפרוח ליד מוביל כדור משמעותי כמו וויט או מארי. בהתקפה מרובת תנועה וחסימות הוא יכול לפרוח כשחקן מרכזי ולאפשר לספרס לבנות מחדש מצד אחד ולהשאר יחסית תחרותיים.

ג'רו הולידיי בברוקלין, ספנסר דינווידי וכריס לברט בניו אורלינס. טרייד שכנראה יוכל להתבצע רק כשהארכת החוזה של לברט תכנס לתוקף (אלא אם ברוקלין מוכנה להעביר את ג'ו האריס או דיאנדרה ג'ורדן, מה שלא סביר). הנטס מוותרים כאן על רכז שמשחק כמו אול-סטאר ושחקן יחסית מבטיח, אבל מקבלים בתמורה כוכב שלישי שיכול להיות משמעותי מאוד לצד קיירי אירווינג וקווין דוראנט או ליד אחד מהשניים. הולידיי יכול לעשות הכל: לזרוק ממסירה, ליצור מכדרור, להוביל כדור ולשמור ברמה גבוהה. סביר שנראה את ברוקלין מחפשת כוכב שלישי במקום השילוב בין הקבוצה של אירווינג-דוראנט לבסיס שהגיע למקום השישי במזרח בשנה שעברה. הולידיי, שנראה מחוץ לסיטואציה בניו אורלינס מזעזעת, מועמד מתאים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. חחחח איזה טריידים רועי הרגת אותי. דינווידי יותר טוב מהולידיי לבד ואתה רוצה להוסיף גם את לבארט חחח, הנטס נראים לך בילי קינג?
    ליד קיירי ודוראנט הולידיי יהפוך לנגר משלים שיחכה על ה-3 לתפוס כדור ויצטרך לעבוד בהגנה. דינווידי סקורר קטלני וכל קבוצה צריכה כזה הן מהספסל לטחון את מחליפי היריב והן בקלאץ. הוא בדיוק הסוויט לו של הנטס, לא מוותרים על שחקן כזה.

    דרוזן באורלנדו מה יעשה שם? שחקן מבוגר לקבוצה צעירה ולא בטיים ליין בכלל. מי זה אמיל ג'פרסון? חחחח

    לגבי פילי לא משנה מה תציע אף אחד שם לא יקשיב לך. מה שהיה הוא שיהיה, קופי פייסט לשנתיים האחרונות. בפלייאוף אני אפילו לא אחזור על עצמי, חבל על הדיו.
    אמביד יזרוק מה-3, סימונס יעלם, אמביד יהיה "פצוע" עם כאבים טוסיק בטן ראש תבחר מה בא לך, טוביאס יראה נגר, ידרסו סיבוב 1 בסוויפ איזה דטרויט ואז יגיעו הצרות…
    מה שהיה הוא שיהיה

    1. ג'פרסון ופרייזר פילרים לצרכי משכורת. השאלה הגדולה אצל המג'יק היא אם הם בונים על ווצ'ביץ' ופורנייה או על עתיד מבוסס פולץ ואייזק. ליד קיירי ודוראנט הולידיי יאפשר לברוקלין לשחק עם שני אול-סטארים ברגע נתון והוא גם שחקן הגנה טוב מדינווידי משמעותי. אם כבר זה יפגע בנגיעות של דוראנט

      1. דוראנט בא להיות ה-איש, שום דבר לא יפגע בו, הכל יעבור דרכו.יהיו הוא, קיירי ומשרתים מסביב. אם מישהו בונה שם על משחק מסירות גולדן סטייט ושטויות….הולך להיות רק ISO כמו בOKC רק שקיירי זה לא ראס אבל מזלם שהם במזרח, יהיה להם סיכוי לקחת את המזרח וגם בזה אני בספק…

      2. רועי הטרייד של ברוקלין פליקאנס נוראי הולידיי לא שומר מאז הסדרה מול פורטלנד , הוא שומר רע נהיה, דיווינדי לבדו טוב ממנו צעיר ממנו ואתה רוצה להוסיף גם את לבארט?
        .
        פילי כתבנו על זה המון אבל המון פעמים כל עוד יש את הצוות האוסטרלי לא נגיע לשום מקום

  2. תודה רבה רועי, מעניין כתמיד.
    .
    נראה לי שהיתרון של הולידיי על ספנסר הוא בהגנה, וזה חשוב, אבל לא בטוח שזה שווה את המחיר המפולפל כאן.
    .
    בנוגע לאורלנדו, שווה מחשבה, אבל חסרים אי אילו פרטים כדי שנבין מה בדיוק אנחנו מקבלים. האדונים ג'פרסון ופרייזר מתבקשים לסור למשרדי המערכת עם קורות חיים, תיק עבודות והבוק מהבת מצווש. תודה.

    1. בהגנה וביכולת לשחק ליד קיירי.
      אבל מודה שאני לא בטוח מה הערך של דיאנדרה לקבוצה מעבר ללהשאיר את שחקני הרכש מרוצים בחדר ההלבשה.

  3. אחלה מעורב
    חבל שבפוסס של הינקי בפילי לא היה סעיף על החלפת מאמן באמצע הדרך.
    זו ללא ספק נקודת החולשה של הקבוצה.
    אם הוא לא מצליח להכריח את סימונס לזרוק שלשות
    אם שאקיל צריך לתת לאמביד מוטיבאציה
    אם הוא לא יודע להתמודד עם איזורית
    למה הוא טוב? שיחות מוטיבציה???
    שיקחו אותי
    אני יותר זול
    🙂

  4. רועי, רק בגלל פוטנציאל הפציעות של הולידיי, לא הייתי הולך על טרייד כזה. לא מספיק קיירי שנפצע כל שני וחמישי, ודוראנט שחווה פציעה קשה?
    יווצר מצב שלבורקלין תהיה קבוצה שאולי לא ירצו לפגוש בפלייאוף, אבל עם סיכויים נמוכים להגיע לשם..

  5. תודה רועי. מחשבות טובות מאוד.
    .
    צריך לשים את הקלפים על השולחן, ספולסטרה מאמן מדהים שיודע איך לנווט קבוצה צעירה וחזקה למפלצת של ממש. יש להם פוטנציאל אליפות כבר השנה ובהתחזקות לעונה הבאה.
    .
    כריס דאן הוא אנדרייטד ברמות. שחקן עם אנרגיה והגנה מעולה בתוספת קליעה ויכולת ניהול משחק (עונה שעברה חילק 16 אס' במשחק אחד). שחקן שמאמנים טובים יכולים להפיק ממנו תוצאות הרבה יותר גבוהות!

          1. כנראה שלא. אני כן חושב שיש להם אפשרות לשמור על ההרכב הזה ולהביא כוכב (אולדיפו, ביל, יאניס, קוואי ולברון יכולים להיות חופשיים בשנה הזאת) וזה עדיף על טרייד על כוכב בקנה מידה בינוני ולוותר על הצעירים.
            .
            ראינו בקיץ שחקנים הולכים לקליפרס ולברוקלין כי יש שם מעטפת טובה של ארגון טוב ושחקנים טובים. יש את זה גם במיאמי, שכנראה היעד הכי טוב כרגע לשחקנים חופשיים אחרי טורונטו.
            .
            יכול גם להיות שהירו יתפתח לשוטינג גארד של 20 במשחק ואדביו ימשיך לצמוח. מיאמי כבר הרסו לעצמם כמה עונות אחרי התלהבות מחצי עונה מוצלח אחד, לכן הייתי רוצה לראות אותם רצים עם הסגל לעומק ואז מחליטים. עדיין מבואס מקיץ 2017

            1. מסכים. שיכוונו לקיץ 2021.

            2. יאניס וקוואי אלא השחקנים היחידים שיכולים להפוך אותם לקונטנדרים, לברון יהיה בן 37 כמה זמן אתה חושב הוא יוכל להחזיק בטופ, גם לסופרמן יש תהליך תפוגה

            3. קוטנטדרים הם לא אפילו לא קרוב,הם קבוצת עונה סדירה חמודה שנלחמת לא משהו יותר מזה

      1. לגבי מיאמי – היא ניצחה את צמרת המזרח, יש לה מאצ-אפ מול כמעט כל קבוצה, היא יכולה לשחק גבוה, יכולה לשחק נמוך, והכי חשוב מאמן שיודע…
        ממש לא תלוש שהיא יכולה להתחרות על כתר המזרח. ואפילו להגיע לגמר ולזכות.
        .
        לגבי דאן, צודק. טעיתי. הוא וקליעה באותה משפט זה עלבון לקליעה.

            1. לא אמרתי שזה הגיוני…
              אתה יצרת את המבחן ההשוואתי הזה.

            2. לא אמרתי ששפכת את הנפט, אבל אדוני המצית שלך. תזהר אדוני לא לעשן פה.

  6. פילדלפיה נראית כמו קבוצה בלי כיוון. שחקן כמו אמביד חייב רכז מעולה ורכז לא יכול להיות שחקן שלא קולע מרחוק. אני לא יודע מי המציא את הקונספט של סימנס כרכז אבל זה לא התפקיד שמתאים לו גם אם זה מה שהוא רוצה להיות.

    דרוזן לא יעשה טוב לאף קבוצה כמו אורלנדו שרוצה לתקדם. למעשה הוא לא טוב לאף אחד ברמת השכר שלו. עצוב.

    עסקה אחרת שקראתי דיון עליה היא גרין פלוס ראסל פלוס הבחירה של ג"ס תמורת סימנס והרפורד. לא מעט מהמתדינים חשבו שזו עסקה טובה לשתי הקבוצות. אני חושב שזו עסקה רעה לג"ס ומצוינת לפילדלפיה. הרפורד מבוגר מידי בשביל החוזה שלו ואולי יהיה טוב לג"ס ליד גרין אבל לא במקומו. גם סימנס יהיה טוב לג"ס אבל בתנאי שיסכים לשחק כ 4/5 מתחת לסל ויתרכז בהגנה. עבור פילדלפיה זו עסקה נהדרת בעיקר אם ישכילו להפוך את הבחירה של ג"ס לשחקן גבוה שיהיה טוב בהגנה. זה ישנה באחת את המבנה הלא מאוזן שלהם לחמישיה קלאסית. פילדלפיה עם סימנס לא הולכים לשום מקום. עסקה שאני כן לבצע היא סימנס תמורת ראסל. ראסל הוא התרופה שהרופא רושם לפילדלפיה. מבחינת ג"ס יש כאן הימור כי סימנס יועיל לה רק כ 4/5 ולא בטוח שהוא מבין את זה

    1. עסקה מאוד מעניינת, אבל גולדן לא יכולה לעשות טריידים העונה בגלל ה-hard cap. אם הם משחקים עם הספלאש בראדרס, סמול פורוורד גנרי, סימונס והורפורד הם עוד יכולים לקחת אליפות

    2. בתור gm פילי חחחחחחחחחחחחחחח
      הדבר היחיד שיהיה מהנה סה הטראש של אמביד ודריי יחד שגם יוכלו להוציא אלבום ראפ.
      הורפורד 10 דרגות על דריי הנגר גם בגיל 40. הוא נותן כל מה שדריי נותן רק יותר טוב בכל אספקט קליעה עונשין שלשות אופי בחדר הלבשה ניהול משחק אז הוא מקבל 8 מיליון יותר מדריי לא נורא לא יוצא מהכיס שלי. דיאנגלו צריך כדור ביד ולעשות נק בקבוצה שהוא הכוכב הוא לא יכול להיות משלים לאולסטארים בפילי.
      ללוחמים זה חבילה גן עדן קרי קליי סימונס ב4 הורפורד ב5 ותביאו איזה סמול ויש לכם קבוצה אש.

  7. למיאמי יש סגל טוב, אם הם יצליחו להנחית את יאניס עוד שנה וחצי הם יהיו קונטנדרים, בהנחה שהצעירים שלהם יתחשלו בפלייאוף עד אז.
    לשיקגו יש פוטנציאל, מתישהוא זה יתגבש
    **
    ברור שראסל וגרין לפילי תמורת סימונס והורפורד זה שידרוג. פילי יהיו עם רכז יוצר, או יעשו טרייד על רכז קלאסי. עם כריס פול למשל הם היו מועמדים בכירים לאליפות.
    גולדן יתקשו להפוך את סימונס לשחקן שמשחק קרוב לסל, זה הימור מבחינתם לעשות כזה טרייד. אני חושב גם שגרין נתפס כחלק אנטגרלי וחשוב מהקבוצה, הוא מאד מתואם איתם, להערכתי יישאר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט