מעורב הופס ליום ששי: לכל האיטיים המאמינים שהכדורסל היום טוב יותר מפעם / מנחם לס

""האיש שלי" ראסל ווסטברוק מנצח את הקליפרס עם קרייר-היי

1.ראסל ווסטברוק מנצח את הקליפרס במשחק שכונה פרוע אבל מהנה ביותר לציפייה

"האיש שלי" ראסל ווסטברוק הוא הטוב והרע בכדורסל. הוא לא מתכוון לשום דבר רע. סתם קצת דפוק בראש. הנה הוא TAUNTING את בברלי. עבור מה? חוטף טכני שהתחיל חזרה של הקליפרס. אבל הארדן והוא ניצחו משחק פרוע, מטורף, וכיף לציפייה!

2."למה לברון אינו בחמישיית ה-MVP שלי"

ג'יימס אדוורדס, עתונאי התורם ל'אתלטיק' ולדטרויט פרס' , עונה למעשה לסם אמיק והפוסט שלו ל'אתלטיק' (https://theathletic.com/1470118/2019/12/18/the-athletics-nba-mvp-poll-a-clash-of-the-titans-at-the-top/) שבחר 5 ענקי כדורסל לחמישיית ה-MVP שלו, והוסיף שמי שלא כולל את לברון בחמישייה הזו הוא 'HINDBRAIN' (פיגור שכלי).

מגיב בשם מתיו מ. כתב שאם כך הוא 'מפגר שכלי', ועתה ג'יימס כותב שניתן להוסיף גם אותו למפגרים שכלית, כי לברון לא כלול ברשימת ה-MVP שלו לרבע העונה, והוא עומד להסביר לכם למה לברון לא כלול ברשימתו.

למעשה, למה שאני – דוק לס – לא אדבר בגוף ראשון, כאילו שאני ג'יימס אדוורדס? אז ג'יימס כותב:

אני מפגר שכלית כי הרשימה שלי היא 1) ג'יאניס, 2) הארדן, 3)אנטוני דייויד, 4) לוקה דונצ'יץ, ו-5) ג'ימי באטלר.
זהו. אלה ה-5 שלי.

אף אחד מהרשימה שלי – אם אמנם ייבחר – לא ייחשב כקונטרוברסלי ושנוי במחלוקת, ואני מאמין שאיש לא יאמר שהוא לא שייך, ושהוא לא בדיון.

זה לא המקרה עם לברון.

היום ישנם בליגה כמה כוכבי-על שבגללם אנשים באים למשחקים. לברון? אל תקראו אותי לא נכון. הוא השחקן השני רק למייקל ג'ורדן, ואני ראיתי את כולם מקרוב עשרות פעמים ובכל מיני מצבים. לברון הוא גם אחד מחמשת השחקנים הטובים ביותר ב-NBA כרגע. אבל ה-MVP ניתן לשחקן שיש במשחקו משהו מיוחד שאין לאף אחד אחר, וישנה לו סטטיסטיקה שגורמת לך לעצום את עיניך כלא מאמין.

תנו לי לדבר על הניבחרים שלי. איש לא יתווכח איתי שללא יאניס, מילווקי באקס לא היתה מה שהיא. ה-GREEK FREAK הוא מה שעושה ממילווקי מה שהיא, וכאן אין כלל ויכוח. אותו דבר נאמר בקשר ליוסטון ו'בעל הזקן' שבה שעושה דברים בהתקפה שלא נראו לפני כן. הלייקרס היא הקבוצה הטובה במערב, ואולי יש בה שני MVP'S, אבל ראשית כל מי שעשה בה את המהפך הוא AD. לברון לא הזיז הרבה בלייקרס בשנה שעברה לבדו. לוקה דונצק'יץ הוא בדרך להיות האירופאי הטוב ביותר ששיחק כאן, והוא מהווה הפתעה מוחלטת. ידענו שהוא טוב, אבלח לא ידענו שהוא טוב עכ כדי להיות מועמד ל-MVP כבר בשנתו השנייה בליגה. ג'ימי באטלר? רק תנו מבט במיאמי שאיש לא התחשב בה כמועמדת בתלחילת העונה. "היא צעירה מדי", ו-"היא לא מנוסה מספיק" היו הטענות. ראו היכן היא עומדת היום ומה מעמדה בליגה. הכל זה תודות לג'ימי באטלר שמוכיח את עצמו כמנהיג, ולא רק שחקן מצויין בשני צידי הפרקט. הוא קולע 21.2 נק' למשחק, מוסר קרייר-היי באסיסטים (6.8), קוטף 6.4, וגונב 2.1.

הלייקרס? כמה שלברון טוב, AD טוב ממנו בשני צידי הפארקט. AD הוא זה שמטאטא את לברון החוצה. אף אחד אחר בחמישייה שלי לא דוחף את לברון החוצה. אבל זה מה ש-AD עושה, ובבחירה בין שניהם, AD מוביל לעת-עתה במייל. למעשה AD הוא השחקן האמין ביותר מכולם נכון לעכשיו גם בהגנה וגם בהתקפה.

למעשה, AD הוא-הוא השחקן שנוכחותו ומשחקו REJUVENATED לברון (AD ונוכחותו במשחק הם-הם שהעלו את לברון למה שהוא. העובדה, שוב, היא חוסר היכולת של לברון להתעלות בעונה שעברה כששיחק ללא עניין וכאילו שהוא עושה טובה). לברון עשה את שלו, אבל MVP הוא שחקן שלא צריך אחר כדי להתעלות. לברון היה MVP. הוא עשה זאת כמנהיג וכנמבר וואן. עתה הוא לא MVP כי הוא איננו יותר העמוד עליו נשענים אחרים. הוא הפך לאחד הנשענים על עמוד ששמו AD.

כמובן שיותר קל להוציא אחד בן 20 כלוקה מהרשימה מאשר את לברון. אבל יותר צודק להוציא את לברון מאשר את לוקה.

אוקיי, אם ילחצו אותי אז אני מודה שיאניס, הארדן, ודייויס היו LOCKS עבורי מההתחלה. את 4 ו-5 הוספתי לרשימה כי ביקשו ממני להוסיפם, וכ-4 מו-5 קל לי יותר להוסיף את לוקה ובאטלר מאשר את לברון.

ג'יימס אדוורדס מסיים:

James could probably win MVP every season. And he probably should. However, the NBA is so deep with talent right now that I wanted to bring recognition to some of the rising stars who are deserving in their own rights.

It’s OK. Call me a “hindbrain.” You’re probably not wrong.

3."הכדורסל היום הוא הטוב ביותר מאי-פעם בגלל שהשחקנים הרבה יותר מהירים וחזקים" (כן? ספרו זאת לשיאי העולם)

ממש נמאס לי לשמוע מרפי הבנה שמדברים ללא טיפת מושג על הכדורסל של היום שהיה טוב יותר משנות ה-80, וה-90. על מה הם מסתמכים? אני הרי יודע שהם לא היו שם לראות. איך אני יודע? כי אני הייתי שם בניו יורק, ומלבד פעמיים עם עפר שלח, פעם עם רונן דורפן, ואולי עוד פעמיים, שלוש, לא היה שם אף ישראלי.

אני הייתי שם משנות ה-60. למה אני לא אומר שקבוצות ה-60 היו מנצחות את קבוצות שנות ה-80? כי אני יודע שלארי בירד מהסלטיקס של 1980'S היה קורע את בוב קוזי מהסלטיקס על 40 הפרש. איך אני יודע? כי הייתי שם (בבוסטון סלטיקס עצמה) וראיתי את הסלטיקס של ביל ראסל והאחרים, ואני יודע שקבוצות ה-80 היו קורעות לקבוצות ה-60 את הצורה.

אותו דבר אני יודע שהלייקרס של שנות ה-80 היתה קורעת את הצורה לזאת של 2019. למה אני לא אומר זאת על הלייקרס של ה-60'? כי הלייקרס של היום קורעת אותה.

אבל הייתי שם גם בשנות ה-90 ובשנות ה-2000 כשגרתי בפלורידה והייתי אורח קבוע במיאמי.

גם הלייקרס וגם הסלטיקס הלייקרס של שנות ה-80 – בדיוק כפי שהיו – היו קורעות את הצורה לקבוצות של היום. את הסלטיקס של היום לא ראיתי, אבל את הסלטיקס של פול פירס, קווין גארנט, וריי אלן של 2010 כן ראיתי, את זאת של לארי בירד, קווין מקהייל, ורוברט פאריש והאחרים היתה קורעת לסלטיקס של לפני 10 שנים ב-20 ואת זאת של היום ב-30.

הספארס של לפני 10 ו-15 שנים היתה קורעת לספארס של היום את הצורה. גם הניקס.

הקבוצה הטובה היחידה שהיתה ממש מצויינת – הילחידה – היתה הווריוראס. הבולס של מייקל ב-1995-6 היתה מנצחת כל קבוצה, אי פעם.

עייפתי מלהתווכח. היום אין אפילו קבוצה אחת מצויינת. לכולן חורים.

אז הנה עובדה: העתקתי כמה שיאי עולם. כ\ל אלה הטוענים שהאתלטים של היום כל כך הרבה יותר חזקים, מהירים, תזונתם טובה יותר, ושיטות אימון טובות יותר עושות מהם עליונים על אלה של לפני 20 ו-30 שנה.

כן??? אז הנה כמה שיאי עולם (יותר מחצי) המחזיקים מעמד 10, 20, 30, ואפילו 40 שנה. זאת אמת המידה היחידה: הסטופר וסרט המדידה. אז אפילו שהמסלולים היום יותר מהירים ונעלי הריצה מתוחכמות יותר, המון שיאי עולם – עשרות – עומדים יציבים כסלע הגיברלטר ואתלטי העולם יכולים רק לחלום עליהם. מתי אתם שומעים על שיא עולם בא"ק או שחייה? פעם ביובל. כאן מודדים. כאן אי אפשר לקשקש כמו שמקשקשים כמה זקנים וצעירים מהגולשים (אחד מהם איש צוות) הכותבים מהגיגי ליבם ומחשבתם.

הנה מבחר שיאי עולם זקנים:

שיאי עולם במקצועות השדה מהשנים: 1993, 1991, 2014, 1995, 1990, 1986, 1986, 1988,


תוצאה
אתלטיתמדינהתאריך ומקוםתוצאהאתלטמדינהתאריך ומקום
קפיצה לגובה2.09 מ'סטפקה קוסטדינובה  בולגריהרומא 19872.45 מ'חאבייר סוטומאייר  קובהסלמנקה 1993
קפיצה לרוחק7.52 מ'גלינה צ'יסטיאקובה  רוסיהלנינגרד 19888.95 מ'מייק פאוול  ארצות הבריתטוקיו, יפאן 1991
קפיצה במוט5.06 מ'ילנה איסינבייבה  רוסיהציריך 20096.16 מ'רנו לאבילני  צרפתדונצק 2014
קפיצה משולשת15.50 מ'אינסה קראבץ  אוקראינהגטבורג 199518.29 מ'ג'ונתן אדוארדס  בריטניהגייטבורג 1995
הדיפת כדור ברזל22.63 מ'נטליה ליסובסקאיה  ברית המועצותמוסקבה 198723.12 מ'רנדי בארנס  ארצות הבריתקליפורני 1990
הטלת כידון72.28 מ'בארבורה שפוטאקובה  צ'כיהשטוטגרט 200898.48 מ'יאן זלז'ני  צ'כיהנה 1996
זריקת דיסקוס76.80 מ'גבריאלה ריינש  מזרח גרמניהנאובראנדבורג 198874.08 מ'יורגן שולט  מזרח גרמניהנאובראנדורג 1986
יידוי פטיש82.98 מ'אניטה ולודרצ'יק  פוליןורשה, 201686.74 מ'יורי סדיך  ברית המועצותשטוטגרט 1986
קרב שבע (נשים)7291 נק'ג'קי ג'וינר קרסי  ארצות הבריתסיאול 1988

את שיאי העולם האלה לקחתי מויקיפידיה בעברית (השנים: 2009, 2001, 1992, 1983, , 1994,1998, 2004, 2003, 1993):

100 מ' – בולט 2009, 110 משוכות אריס מייס, ארה"ב, 12.80, 2001, 200 – בולט 2009, 400 משוכות קווין יאנג, ארה"ב 46.78 ברצלונה 1992, 800 דייויד רטדישה קניה, 1:53.28 מינכן, 1983, 1500 הישאם אל גרוז' ממרוקו 3:26.06 רומא 1998 מייל הישאם אל גייז' מרוקו, 1999

3000 מכשולים סעיף סעד שאהין, 7:53:53 בריסל 2004, 10,000 בקלה (בריסל 2003), 4X400 ארה"ב 2:54. 29 ארה"ב שטוטגרט 1993 (ראלמון, ווטס, ריינולדס, מייקל ג'ונסון)

ועוד שיאי עולם הקיימים עד היום מ-1982, 1990, 1988, 1989, 1984, 1989, 1988, 1988, 1985, 1983, 1987, 1988, 1990, 1986, 1986

1977,                                            Women's Indoor

3/07/82   400m              49.59                 Jamila Kratochvilova        Czech.

2/09/90    Mile                4:17.14              Doina Melinte                    Romania

2/13/88    Long Jump     7.37/24-2.25    Heike Drechsler            E. Germany

2/19/77     Shot put          22.50/73-10     Helena Fibingerova        Czech.

                                                Men's Indoor

3/04/89      High Jump      2.43/7-11.5       Javier Sotomayor            Cuba

1/27/84      Long Jump      8.79/28-10.25    Carl Lewis                         USA

1/20/89      Shot put           22.66/74-4.25    Randy Barnes                  USA

                                              Women's Outdoor

7/16/88       100 meters       10.49                   Florence Griffith Joyner, USA
9/29/88       200 meters       21.34                   Florence Griffith Joyner, USA

10/06/85      400 meters         47.60                Marita Koch                 E. Germany

7/26/83         800 meters         1:53.28           Jamila Kratochvilova      Czech.

8/20/88         100 Hurdles         12.21               Yordanka Donkova         Bulgaria

8/30/87         High Jump          2.09/6-10.25    Stefka Kostadinova      Bulgaria

6/11/88         Long Jump        7.52/24-8.25    Galina Chistyakova      Sov. Union

9/24/88          Heptathlon         7291 points      Jackie Joyner-Kersee     USA

6/07/87          Shot Put          22.63/74-3        Natalya Lisovskaya    Sov. Union
7/09/88          Discus             76.80/252-0      Gabriele Reinsch         E. Germany

                                             Men's Outdoor

5/20/90           Shot Put            23.12/75-10.25   Randy Barnes              USA

6/06/86            Discus             74.08/243-0        Jurgen Schult            E. Germany

8/30/86            Hammer         86.74/284-7        Yuiry Syedikh            Sov. Union

4. אלה שתי הקבוצות הטובות במערב ובמזרח?

משתי הקבוצות הטובות ביותר היום ב-NBA ישנם רק 3 שחקנים שניתן לדבר עליהם במושגי הסלטיקס והלייקרס של שנות ה-80, הבולס של שנות ה-90, והספפארס של סוף ה-90 ותחילת 2000:

*הגריק פריק

*לברון

*AD

כל השחקנים האחרים הם ליגה אחת מתחת.

StartersMINFG3PTFTOREBDREBREBASTSTLBLKTOPF+/-PTS
BenchMINFG3PTFTOREBDREBREBASTSTLBLKTOPF+/-PTS
A. DavisPF4311-250-614-17371051314+636
L. JamesSF378-193-72-201212110045-1421
J. McGeeC172-20-00-012300213+64
D. GreenSG357-137-120-113400111+921
K. Caldwell-PopeSG347-122-62-201131012+618
J. DudleySF40-00-00-000000012-40
D. HowardC151-20-00-122401022-152
A. BradleyPG180-20-10-002210021-130
R. RondoPG181-30-10-002231053-112
A. CarusoSG170-10-10-000010001-110
T. DanielsSG30-10-10-000000000+60
K. AntetokounmpoPFDNP-COACH'S DECISION
Q. CookPGDNP-COACH'S DECISION
TEAM37-8012-3518-237313824461824104
 46.3%34.3%78.3%

Bucks

StartersMINFG3PTFTOREBDREBREBASTSTLBLKTOPF+/-PTS
BenchMINFG3PTFTOREBDREBREBASTSTLBLKTOPF+/-PTS
G. AntetokounmpoPF3211-195-87-10381171145+734
K. MiddletonSF295-102-53-515620014+1215
B. LopezC333-80-34-404424314+210
W. MatthewsSG314-93-72-413422124+313
D. DiVincenzoSG272-71-40-006662013+25
E. IlyasovaPF171-20-10-012322011-102
R. LopezC80-20-10-002200101+70
G. HillPG277-123-54-412310010+721
S. BrownSG141-31-20-000002011-103
P. ConnaughtonSG91-20-00-210100101+62
K. KorverSG141-31-33-300001011+96
D.J. WilsonPFDNP-COACH'S DECISION
T. AntetokounmpoSFDNP-COACH'S DECISION
TEAM36-7716-3923-3283240221471325111

5. אוקיי. תנו להסתכל על הלייקרס בבאקס בשקט!

6. ועכשיו ביוסטון בקליפרס!!!


מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. השיאים של המזרח גרמניות שנות השמונים ושאר מדינות מזרח אירופה כולן הושגו על ידי סמים.בגלל זה אף אחת לא שברה את השיאים ולא תשבור בעתיד

    1. אולי 1/5 או 1/6 מהשיאים שלהן. מה עם השאר? עם כל השיפור במסלולים, בתזונה, והכל, ישנם שיאים בני35 שנה. והשיא של ארה"ב ב-4 כפול 400? איך 35 שנה אחריו לא מתקרבים אליו בכלל? והשיאים ב-100 וב-200 גם בגברים וגם בנשים יישארו כל ימי חייך.. תגיד "פלורנץ היתה על סמים".

      עידן, תן לי שם של "סם" אחד שמשפר יכולת גופנית, ואני לוקח אותך ועשרה חברים שלך לארוחה בארץ לכל מסעדה שתבחר. מה אתה מדבר על דברים שאין לך מושג בהם?

      1. אחד אני יכול לתת לך עשרה שמות של סטרואידים אנאבולים כמו שפלן ג’ו לקחה שמגבירים יכולות גופנית, כל השיאיפ של המזרח גרמניות ופלו ג’ו פסולים, אילו היו נשמרות בדיקות דם ושתן כמו שקורה היום כולן היו נמחקות מהיסטוריה, מנחם שאלה לי עלייך אתה אתמול ציינת שהתקדמנו בהכל למה אתה חושב שבכדורסל זה הפוך?

        1. לא אמרתי שהתקדמנו בהכל. התקדמנו במדע וטכנולוגיה. בספורט הרבה נעצר. עובדה שאין שיאים עולמיים יותר. גם במוסיקה אין יותר בטהובן ומוצרט, ובציור אין ואן גוך ורמברנט, ובגאונות אולי עוד לא קם איינשטיין. בכדורסל זוהי תקופה גרועה ללא קבוצות מעולות. משחקי הערב היו ממש משחקי שכונה.

          1. בשחיה לך ל2008 לפלפס או קייטי לדקי והנה לך מלא שיאים שנשברו.. פעם היה קשה יותר לגלות סמים ופחות בדקו אז יש שיאים שקשים לשבירה..
            הכדורסל התקדם בהרבה, אם בחוכמת המשחק ואיל שהוא משוחק, לבין הטכניקות הבסיסיות- פעם רק האקים ידע לעשות דרים שייק- היום כל סנטר חובב שולט בזה

            1. אין אף 'סם' שמשפר יכולת גופנית. תן לי שם של סם אחד שמשפר יכולת גופנית ואני מזמין אותך לארוחת סטייק בארץ

            2. יש ועוד איך סמים שמשפרים יכולות, לאו דווקא הופך אותך למהיר יותר- אבל יכול להפוך אותך לעמיד יותר- או להיות מסוגל לגדול יותר מהגנטיקה שלך(סטרואידים למשל).
              יש המון סמים הם משפרי ביצועים, בדברים קטנים- שברמות האחו הדבר הכי קטן משפיע- מעד כמה מהר הדם בגוף זורם ועוד דברים כאלה..
              הנקודה שלי היא בכלל שהטכניקות בכדורסל השתפרו- פעם רק בוב קוזי ידע לעשות קרוס- היום עומרי כספי עושה שמגאד, וכל גארד בינוני יודע לבצע קרוסאוברים, וכל סנטר מתחיל יודע דרים שייק.
              מה שפעם רק לכוכבים היה בארסנל הכלים בהתקפה- היום יותר נפוץ- ולכוכבים פשוט יש ברמה יותר גבוה וארגז כלים יותר נרחב.
              כלומר היום השחקנים יותר יודעים לשחק.

        2. התקדמנו בהכל ברוך? רואים שאתה בייבי בומר שהצליח לקנות דירה ראשונה בגיל 22 בלי משכנתא… 🙂 שלא לדבר על איכות הפוליטיקאים, פערים כלכליים או המצב הסביבתי. איך אומר רינו, ממש סבבא אגוזים.

  2. הכימיקל – הורמון – היחיד שעלול לשפר כוח או מהירות זה סטרואידים. ועד היום משתמשים בהם. המזרח גרמניות לא השתמשו בשום דבר שלא משתמשים בו היום. רק הבדיקות יותר מתוחכמות.

  3. תודה רבה מעניין .
    אני די מסכים עם כמה הסתייגויות .
    למשל בא"ק הרבה משיאי העולם בעבר בוודאי הרחוק הושגו בגלל חומרים אסורים .

    1. גם היום משתמשים בחומרים אלו או אחרים. זה בדיוק כמו בראיית חשבון, אבטחת מידע, משפטים והרבה מקצועות אחרים – יש חוקים ויש אנשים שמשלמים להם למצוא דרך לעקוף את החוקים, בצורה חוקית.

  4. שם מס 44 ב 50 גדולי העשור
    ג'ו ג'ונסון .
    שיחק 9 עונות בעשור .
    קבוצות בעשור : אטלאנטה ,ברוקלין מיאמי ,יוטה ויוסטון .
    נבחר 4 פעמים לאולסטאר.
    ולחמישייה השלישית של העונה ב 2010.
    הוא הגיע לעשור בגיל 29 ושובץ אצלי כקלע למרות שיכול היה לשחק גם 3.
    בשורה התחתונה הוא הצליח להיכנס ברשמתי לקצה הרשימה אך השנים הגדולות היו בעשור הקודם .
    למשל קלע מעל 20 נק ב 5 עונות אך רק עונה אחת בעשור הזה.
    נכנס לעשור בגיל 29 והלך וירד עם הגוף.
    כך למשל בעונה הראשונה בעשור קלע 21.3
    ולאחר מכן קלע בעוד 4 עונות בין 15.8 ל 18.8
    בחצי השני של העשור כבר היה מבוגר וכך ב 3 עונות הבאות קלע בין 11.8 ל 14.4 ואח"כ ירד מדאבל פיגרס ופרש.
    עדיין לזכותו העובדה שבכל העונות בעשור עד פרישתו שיחק בפליאוף ולמעט העונה האחרונה ביוסטון ( גמר מערב אך בקושי שיחק).
    הוא היה פקטור של ממש .
    תמיד קלע דאבל פיגרס בין 12.1 ל 21.2 .
    הצעיד 3 קבוצות לניצחון בסיבוב בפליאוף אטאלנטה ברוקלין ומיאמי ( לא כולל מיאמי ).
    עד המעבר ליוטה פתח בכל 520 משחקיו בעשור בחמישייה.
    בסופו של יום שיחק 653 מש בעשור מתוכם 538 בחמישייה.
    וכן 87 פעם בפליאוף מתוכם 72 בחמישייה.
    עד למעבר ליוטה בעונת 16-17 שיחק בין 32 ל 38 דק למשחק .
    בחצי הראשון בעשור לא ירד מ 38.5 דק בפליאוף כולל 3 עונות מעל 40 דק (שיא 41.5).
    בקיצור היה מר יציבות וחשוב מאד לקבוצות הדרג המשני בליגה ולכן הוא אצלי ברשימה .

  5. מסכים לנק' של המגיבים מעלי לגבי השיאים של המזרח אירופאיות- הן קיבלו טוסטסטרון, ואח"כ היו צריכות להתגלח, התעבה להו הקול ועוד מרעין בישין.
    ונק' ספציפית לגבי קפיצות- בקפיצות, זה הרבה עניין של מזל, היכולת שכל התנאים יהיו מושלמים לייצור של קפיצה מושלמת. לא תמצא אחד שיגיד שמייק פאוול היה טוב מקארל לואיס למשל, אבל פאוול אוחז בשיא כי הוא ניפק קפיצה אחת מושלמת. את השיא של סוטומאייר כבר תקופה מדגדגים, ולא רחוק היום והוא יושווה.
    תבחן את ריצת 100 מ', שם באה לידי ביטוי הכוח והמהירות והשיפור, איזו דרך נעשתה ממוריס גרין עד לבולט

    1. "תבחן את ריצת 100 מ', שם באה לידי ביטוי הכוח והמהירות והשיפור, איזו דרך נעשתה ממוריס גרין עד לבולט"
      מגרין ועד בולט זה שיפור של 2%. זה המון כשמדברים על שיאים, זה כלום בעולם האמיתי.

  6. תודה מנחם.
    .
    יכול להיות שהסלטיקס של היום, עם התזונה, האימון, השלשות ואפילו הנעליים, היו מנצחים את לארי ושות' של שנות השמונים, אבל לדעתי זו לא הנקודה – צריך ל"קזז" את השינויים במשחק, בטכנולוגיה, ובמדע, ואחרי הקיזוז הזה ברור שהסלטיקס של שנות השמונים היו טובות יותר מכל מה שיש לליגה להציע בשנים האחרונות מלבד גולדן סטייט. כל מה שצריך לעשות זה להקליד ביוטיוב "לארי בירד היילייטס", וההוכחה תהיה על המסך. כנראה השחקן הכי חכם בכל הזמנים. אשרינו שזכינו.

    1. הנקודה של מנחם שגם בלי לקזז כלום – תזונה, מדע, טכנולוגיה, אנליטיקס – הסלטיקס של האייטיז מנצחת את הסלטיקס של היום וכל קבוצה אחרת בליגה. בגלל זה הוא הביא את הנתונים של השיאים אתלטיקה (מעניין למה לא בשחייה?! לדעתי אין שיא אחד בשחייה שלא מהמילניום הנוכחי).

  7. מנחם, יש כמה סיבו. שבגללן אתה צודק
    1. סמים. לא רק ממריצים, גם סמי מרץ, קוקאין ואלכוהול.
    2. אגרסיביות. היום שורקים על כל נשימה לא במקום… פעם היה יותר קל לעשות הגנה.
    3. שחיקה במעמד המאמן. דרון וויליאמס ביוטה היה המייצג הראשון של הבעיה…. וזה לא השתפר מאז.
    4. כושר גופני. פעם לא היה המושג אייסוליישן כשיטת משחק. הייתה יותר קבוצתיות (מתחבר עם סעיף 3)
    5. הנוסטאלגיה. אמנם השווית לשנות ה 60 אבל בכל זאת, לנוסטאלגיה יש מקום.
    🙂

    1. כן… בגלל זה בעשור האחרון נשרקו הכי מעט עבירות בהיסטוריה והשחקנים הגיעו הכי מעט לקו באופן משמעותי.
      תחי הנוסטלגיה.

  8. פעם אם היו אומרים לך לדמיין NBA היית מדמיין עוצמה גבריות ונחישות
    היום אם אתה מדמיין NBA אתה רואה לנגד עיניך גשם של שלשות וזריקות עונשין
    .
    אני זוכר שאחרי יציאות הייתי נשאר לראות בכיף משחק שנחשב לא אטרקטיבי בעליל סטייל שארלוט-דנבר
    בימינו רק משחק כמו לייקרס-מילווקי יש צ'אנס בכלל

      1. עידו רוצה לשמוע טריק בדו שיח?
        כשהצד השני הולך לכיוון המוקצן והמגוחך זה אומר שהקייס שלו חלש.
        תנסה פעם אחת במקום להטריל.

        1. היי דקסטר חביבי, עידו לא מטריל, זה לא האופי שלו.
          הוא רואה דברים שונה ממני או ממך והוא לא עושה את זה משום כוונה זדונית כלשהי.
          חבל שלקח לי הרבה זמן (יותר מדי) להבין את זה בעצמי.

  9. גם הסטטיסטיקה של לברון בגילו גורמת לך לעצום עיניך כלא מאמין. הוא לפני באטלר.

    כל השיאים ממזרח אירפה פסולים בגלל מדיניות לאומית של סימום. בלעדיהם לא נשארו לך שיאים רבים.

    עד כמה שידוע לי ישנם סמים ממריצים הממריצים את זרימת הדם מעבר למהירות הטבעית שלהם וזנ גורמת לשיפור ביצועים. זה כמובן מסכן את הבריאות אך רדיפה אחר תהילה וכבוד מעוותים את דירול הדעת. במקרה של מדיניות לאומית, זו האידיאולוגיה הקומוניסטית שגרמה לאיבוד שיקול הדעת, אך זה לא קשור רק לנושא זה אלא לכל המדיניות שלהם.

    1. *וגורמים לשיפור ביצועים.
      כתבתי בעניין זה מזכרוני ממה שקראתי. לא ממש מבין בזה.

      * מעוותים את שיקול הדעת.

  10. לגבי לברון ודייוויס (להלן א"ד), א"ד צעיר בכמה שנים ובגיל מקהיל לברון טוב יותר כשא"ד צריך עוד הרבה כדי להיחשב לטוב יותר מלברון ואף להיות טוב כמוהו.

  11. לגבי השיפור ביכולות האתלטיות לאורך השנים.
    השיאים אכן מתנפצים אבל השיפור הוא לרוב מזערי. יוסיאן בולט רץ 3.5 עשיריות השניה מהר יותר מג׳ים היינס ב1968. השיא בקפיצה למרחק של מייקל פאוול כבר בן 18 שנה, ובסך הכל 5 סנטימטר רחוק יותר מהשיא של בוב בימון, שנקבע בשנות ה60. בקפיצה לגובה השיא של סוטומאייר מחזיק משנת 1993, בסך הכל 5 סנטימטר מעל מה שנקבע בשנות ה80. בקיצור, היכולות האנושיות כבר שנים די דומות, והשיפור בשיאים זה יותר גילוח של קשקש – שיפור של עשיריות האחוז – מאשר סוג חדש של יצוריי על אתלטיים.

    1. לא כך כשמתסכלים על האתלטיות והמהירות של השחקנים בליגה היום לעומת אז.
      דוראנט עולה על בירד בכל תחום שקשור ליכולת אישית.
      ללברון אין אח ורע אז. החזקים איטיים ממנו, המהירים חלשים ממנו.
      המהירות של ווסטברוק כפולה מזו של תומאס הראשון לשמו, דניס ג'ונסון "הצב" לשמו, או מג'יק.
      המהירות, הניידות ויכולת הכדרור של הגבוהים החדשים – דיוויס, טאונס, פורזינגיס, אפילו אמביד – מאירה באור קצת מביך את הניידות של פאריש, קארים או יואינג.
      הקלות שבה הארדן משיג את הנקודות שלו בחדירה או בסטפ-בק מהלוגו – הופכת את הנקודות של מייקל לחטיבת עצים.
      .
      אם אין הבדל מהותי בריצת מאה מטר – וכאן אני מסכים איתך – יש הבדל תהומי ביכולות האתלטיות באנ בי איי בין אז להיום.

      1. וואו, מאיפה אפילו להתחיל.

        דוגמאות יש לכאן או לכאן – אפשר גם להזכיר אנשים כמו אוקלי, בארקלי, מוזס או ווילט שהיו מוצקים לפחות כמו מה שיש לליגה להציע כיום. ראס? נו, פריקס אוף נייצ׳רס אלו דוגמאות שלאו דווקא מצביעות על הכלל ותמיד אפשר להזכיר גם את מייקל, קמפ, מג׳יק או הדוקטור כדוגמאות (שלא מצביעות על הכלל) לכיוון השני.

        דוראנט עולה על בירד ביכולת אישית? פשוט לא נכון, מה גם שהם שחקנים שונים לחלוטין. דוראנט היה מוכר את האמא שלו בשביל החכמת משחק של לארי, ראיית המשחק שלו ויכולת המסירה שלו. לדעתי גם בקליעה ובכדרור לארי היה יותר טוב.

        לגבי ניידות, זה פשוט משחק אחר מהיום ואף אחד לא ביקש/ציפה מקארים או יואינג לצאת החוצה ולשחק על הפרימטר. מבחינת כישרון אני בטוח שהם היו מסוגלים לעשות את זה, אם זה היה נדרש. יש לך בכלל ספק ששחקנים כמו האקים או רובינסון היו פורחים בכדורסל של היום?

        צריך גם לזכור שזה היה סגנון משחק אחד – והאיטיות לאו דווקא נובעת מחוסר אתלטיות.

        ההשוואה בין הארדן ומייקל פשוט מגוכחת. כנראה ששכחת מה מייקל עשה בליגה כמעט שני עשורים, און אנד אוף.

        לגבי לברון אני מסכים, אבל שוב, מדובר בפריק אוף נייצ׳ר, בנאדם שנולד עם נתונים מטורפים של גודל חוזק קוארדינציה ומהירות. אין לזה שום קשר לדור.

      2. בירד הוא לא דוגמה כי גם אז הוא לא היה מהמובילים באתלטיות אך כישרון הכדורסל הטבעי עם גאונות המשחק והעבודה הקשה הביאו אותו להיות כוכב על וגדול יותר משמעותית מאתלטים גדולים ממנו בהרבה.

        שנית, גדולי האתלטים משנות השישים ועד היום כמו ביילור וקאנינהאם וד"ר ג'יי ומייקל וזה מאטלנטה היו גם גם היום מגדולי המעופפים והמרחפים

      1. מה לעשות שכדורסל זה כוח מתפרץ – ספרינטים וניתור. עוד לא ראיתי שחקני כדורסל שוחים על המגרש, או רצים מרתונים.

  12. כל נסיון להשוות בין עבר והווה נתון לכשלון מוחלט.
    הכל זז, משתנה, בתנועה מתמדת.
    התנאים שונים בכל מובן, המודעות שונה, אין דבר אחד שנשאר אותו דבר.
    הפלנטה זזה, השמש נעה, החיים (לפחות חלקם..) מתו, אלו שלא נולדו כבר הולכים לצבא, ודבר לא נשאר כפי שהיה.
    לכן כל נסיון השוואה, כל 'מי הגדול מכולם', כל רעיון שכזה הוא עקר מיסודו, משולל הבנה, וחסר תוחלת.
    אפשר לחשוב אחרת, למשל מה ייחד את X, ומה אפיין את Y.
    אבל מכאן ועד 'מי היה טוב יותר' כאשר בין השניים מפרידה תהום של 25 שנות השתנות – זו בדיחה במקרה הטוב, איוולת במקרה הבינוני, ונשאיר את התיאור החופשי למקרה הרע.

      1. מנחם אתה צודק לא יהיה כמו מייקל. גם לא כמו בערב ולא כמו לברון ולא כמו קרי. כל אחד מהם מיוחד בסיטואציה שלו וזה גם מה שזיו טוען (בצדק).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט