מצעד האקסים: טייריס רייס, דשון תומאס ופנאתינייקוס מתארחים בהיכל/ שי בוקר

טייריס רייס חוזר להיכל. (V. STOLLS, PAO BASKETBALL)

הערב (21:05, SPORT5) מכבי תל-אביב (4-10) הפצועה שאינה מרגישה פצועה תארח את פנאתינייקוס (5-9) בהיכל במחזור ה-15 לקרב בין אימפריות "ישנות" כששתיהן רוצות לחזור לקדמת הבמה. שתי הקבוצות מגיעות למשחק הזה במומנטום נהדר כשהן לא מזלזלות באף יריבה ומשתטתחים על הפרקט כאילו זה משחק גמר. איך שמכבי משחקת העונה בבית, המשחק הזה בהחלט ייתן אווירה של פיינל פור. מאז ההפסד לברצלונה בחודש שעבר, יובל זוסמן פורח ועוזר לסקוטי ווילביקין לשנות כל משחק לטובה. בצד השני באים האקסים טייריס רייס ודשון תומאס, אבל לניק קלת'ס וג'ימר פרדט אפשר לומר יש חלק גדול בפתיחה הטובה של פאו לעונה. היריבות בין הקבוצות בשנות ה-2,000 מזכירה לנו הרבה שמות אגדיים כמו אנת'וני פארקר, שאראס, דימיטריס דיאמנטידיס, מייק באטיסט ועוד הרבה כשעל הקווים כיהנו, ז'ליקו אוברדוביץ', פיני גרשון ודייויד בלאט. הערב זה יהיה יאניס ספרופולוס נגד ריק פיטינו על הקווים. בהמשך תמצאו ראש בראש בין הקבוצות בעשור האחרון בהיכל, ראש בראש עונתי בין שחקנים, מספרים לקראת ההתמודדות, מצ'אפ מפתח ועוד מצ'אפ ששווה לשים עליו עין, ראיונות משתי הקבוצות, מפתחות לניצחון וכאמור ההימור שלי.

לקראת המשחק (סגליים עונתיים):

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, אנג'לו קלויארו, טאריק בלאק, דורי סהר, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט, ארון ג'קסון.

פנאתינייקוס: ניק קלת'ס, טייריס רייס, ג'ימר פרידט, ניקוס פאפאס, דשון תומאס, יורגוס פאפאיאניס, איוניס אית'ינאיו, ווסלי ג'ונסון, ריון בראון, יאן ואוסקאס, ג'ייקוב ווילי, קונסטניטינוס מיטוגלו, בן בנטיל.

המחזור הקודם: ניצחון למכבי, ניצחון לפנאתינייקוס

בחלק הראשון של השבוע הכפול ביורוליג, רבע שלישי היה מספיק כדי לספק לצהובים ניצחון חוץ בסט. פטרסבורג על זניט, 82:71 כששוב סקוטי ווילביקין ויובל זוסמן היו שם כדי לשנות את המשחק, ואות'לו האנטר וטיילר דורסי שהצטיינו מהדקה הראשונה שדרכו על הפרקט, סגרו עניין.

בצד הירוק היה משחק עם שני מאמנים אגדיים על הקווים מול אפס קהל באואקה. למה? כי האוהדים של פאו הדליקו אבוקות בדרבי לפני כמעט שבועיים. לעיניהם של התקשורת בלבד, פאו שרדה מותחן עם פנרבחצ'ה שלא מצליחה להתחבר משום מה, 78:81. ג'ימר פרידט הוביל את פאו עם 22 נקודות.

ראש-בראש בהיכל בעשור האחרון

מספרים לקראת ההתמודדות

  • פאו מדורגת ראשונה ביורוליג עם 88.5 נקודות למשחק, מכבי מדורגת שלישית עם 86.07 נקודות למשחק 
  • מכבי מדורגת ראשונה בנקודות למשחק של היריבות כשהיא סופגת 74.57 למשחק, פאו מדורגת במקום ה-16 עם 83.93 נקודות למשחק
  • ניק קלת'ס מוביל את היורוליג עם 9.1 אסיסטים למשחק
  • מכבי מובילה את הליגה עם 8.64 חטיפות למשחק

מצ'אפ מפתח: סקוטי ווילביקין נגד ג'ימר פרידט

(תמונות מתוך אתר היורוליג)

שני הקלעים הללו מפציצים כל העונה מחוץ לקשת כשלווילביקין יש כבר 9 משחקים העונה עם לפחות 3 שלשות ומוביל את היורוליג בשלשות עם 49 שלשות העונה. ג'ימר פרדט עד כה רשם 4 משחקים עם 3 שלשות ומעלה. בשורה התחתונה מי שיקלע יותר שלשות ויעשה פעולות חכמות יותר יתן לקבוצתו הזדמנות טובה יותר לנצח את המשחק.

מצ'אפ ששווה לשים עליו עין: יובל זוסמן נגד ניק קלת'ס

יובל זוסמן הפך השנה לסטופר הגנתי שמייצר לעצמו ולחבריו הזדמנות לרוץ לסלים קלים דרך ההגנה שלו עם ממוצע של 1.1 חטיפות למשחק כשבשני משחקים העונה כולל ביום שלישי נגד זניט, רשם שני משחקים עם 4 חטיפות. הרכז המוביל של הירוקים הוא כמובן ניק קלת'ס שיש לו ימים נהדרים וימים רעים. העונה הוא כבר הספיק לרשום 5 משחקים עם יותר מ-4 איבודי כדור כשהשיא שלו הוא 9 בהפסד לאלבה ברלין. אשתק בהיכל כשיאניס ספרופולוס נתן לזוסמן לשמור עליו, קלת'ס התקשה מאוד ואיבד 4 כדורים. הערב בהיכל שחזר לימי המבצר, יהיה לו הרבה יותר קשה.   

האקסים: טייריס רייס ודשון תומאס

לפני 6 שנים כשמכבי החתימה את רייס, אמרתי לעצמי, "טוב מכבי זכתה באליפות אירופה." ואכן צדקתי כשהוא בהחלט הוביל את הקבוצה לניצחון גדול בגמר על ריאל, 86:98 לאחר שהיה אחראי על שני ניסים במילאנו (סדרת הפלייאוף נגד האיטלקים ומשחק חצי הגמר נגד צסק"א מוסקבה). רייס זכה בכל התארים בעונה היחידה שלו בצהוב כולל ה-MVP של הפיינל פור (19.5 נקודות למשחק). 

לדשון תומאס גם היה חלק גדול באליפות הליגה בעונה 2017/2018 תחת נבן ספאחיה.

לפניכם הנתונים שלהם העונה (תמונה באדיבות V. STOLLS, PAO BASKETBALL):

ראיונות עם ג'ייק כהן ואגנג'לו קלויארו (ערוץ היוטיוב האישי שלי): 

תגובות יאניס ספרופולוס:

על מיעוט ההכנה למשחק: "אנחנו נעשה את הטוב ביותר שלנו כדי להיות מוכנים למשחק. האימונים והתנאים לכולם הם אותו דבר. אנחנו רוצים להיות מוכנים, קודם כל מנטלית ואז נבוא להילחם מול האוהדים שלנו שאנחנו רוצים שידחפו אותנו קדימה, ואנחנו מקווים שהכל יהיה טוב ונשיג את הניצחון."
על מצב הפצועים: "טאריק בלאק ועומרי כספי עדיין חשים בכאבים, ולכן הם לא ישחקו."
על היוונים: "זאת קבוצה בכושר מצוין. יש לה שחקנים טובים ומנוסים ברמה גבוהה. אנחנו צריכים להישאר צמודים לקלאת'ס, כל השחקנים היווניים שלהם וטייריס רייס. הם שחקנים מאוד מסוכנים. אנחנו מתמודדים נגד כל השחקנים שלהם, ולכן אנחנו צריכים לכבד את כולם, בגלל שזאת קבוצת ההתקפה הכי טובה ביורוליג, ואנחנו צריכים לשחק מאוד חכם בהגנה ובהתקפה כדי להביא את המשחק לאיפה שאנחנו רוצים."
על ריק פיטינו: "ריק פיטינו הוא אגדה. כל המאמנים האירופאים מכבדים אותו. עקבנו אחריו כשהוא היה במכללות וב-NBA."
על ניק קלת'ס: "אנחנו נעשה את הטוב ביותר כדי לעצור אותו."

ראיון עם טייריס רייס (ערוץ היוטיוב האישי שלי):

Image may contain: 2 people, people smiling, selfie and closeup
סלפי עם רייס לאחר הראיון.

מפתחות לניצחון

מכבי ת"א:

  • לרוץ בכל הזדמנות-חובה! פאו קבוצה הגנה גרועה ומכבי חייבת להשיג עצירות ולנצל זאת. 
  • ריבאונד-חובה! מכבי מתקשה בתקופה האחרונה בלי טאריק בלאק ועומרי כספי שיעדרו גם הערב ולכן היא חייבת שכל שחקן יקפוץ לריבאונד.
  • הקהל של הצהובים חייב להרעיש כל המשחק! הקהל שובר מומנטומים של היריבות העונה, ומכבי חייבת אותו הערב יותר מתמיד.

פאו:

  • קלת'ס חייב לשלוט בקצב-חובה! כשקלת'ס לא עושה שטויות הסיכויים שפאו תנצח גדלים משמעותית.
  • לקלוע מבחוץ-חובה! לירוקים יש קלעים נהדרים והם חייבים להיות במיטבם.
  • לנצל את הסגל החסר של מכבי ולהוציא את הצהובים מהמשחק מוקדם ככל האפשר. הסיכויים שזה יקרה, במיוחד העונה בהיכל הם נמוכים, אבל תמיד כדאי לנסות. 

הימור: רגע לפני חנוכה הקבוצות נפגשות: מכבים נגד יוונים. אין משהו יותר מאתים מ"ניצחון המכבים נספר נזמרה…" המשחק יהיה צמוד לכל אורכו, אבל מכבי בעזרתם של סקוטי ווילביקין, יובל זוסמן וטיילר דורסי, יגנבו את ההצגה בדקות הסיום בדרך לניצחון בית תשיעי ברציפות בהפרש דו ספרתי, 85:96.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. יפה מאוד שי. נראה לי שראיתי אותך בחדשות הספורט בכתבה על המשחק בריאיון עם טייריס רייס.
    מקווה להרבה דקות של אבדיה וזוסמן, ושיפוט נטול שריקות על עבירות לשלוש ונטול הליכה מרובה למסך הוידאו.

  2. אחלה פריוויו, ואיזה משחק של מכבי. לא נשברה בשום שלב, והתאוששה בצורה מרשימה. שיהיו בריאים, מקצרים לי את החיים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט