הגיע הזמן לשינויים דראסטיים בספורט. וינס מקמאן, אולי תבוא להציל גם את ה-NBA? / מנחם לס

אף פעם לא כתבתי זאת בצורה כזו בוטה, ואולי הגיע הזמן: הספורט הוא אחד מחלקי החיים – ענפי החיים אם תרצו, או אחד מפלחי החיים – הארכאים, מיושנים, ושמרניים ביותר, העומדים כסלע איתן נגד קידמת הזמן, המדע, והטכנולוגיה.

בדיוק כמו סלע הגיברלטר שפעם היה מוסד, אינסטיטוט, גורם בפוליטיקה, ושליטה בימים, והיום הפך לסלע שאוניות בקושי עוגנות שם כך שתיירים יוכלו לראות את הקופים שהבריטים שיכנו על ראש הסלע למשיכת תיירים, כך הספורט – מדובר על ספורט כראווה, בילוי, והופעה שאתה משלם כצופה ולא כעיסוק – שפעם היה מחוז בילוי חשוב ביותר בחיים הציבוריים, הופך יותר ויותר לענף מיושן שלא משתנה עם חידוקי הזמן, והתוצאה היא ירידה משמעותית ביותר בפופולריות של המשחקים שפעם היו במרכז חיינו.

הכדורגל, הפוטבול, הכדורסל, הבייסבול (אני לא מדבר על משחקים מינוריים שמעניינים רק מטורפים ככדורמים, כדורעף, או כדוריד) סובלים מירידה חדה בכמות הצופים, הרייטינג בטיווי, בכמות הכיסוי במדיה, ובפופלריות. לכל משחק יש את הבעיות שלו (למשל זעזועי מוח בפוטבול), אבל בגדול הספורט לא הצליח לשמור על קידמת הזמן ולהתקדם איתו.

קחו את הטלפון. בשנת 1984 היה לי את הטלפון האלחוטי הראשון. היו לי אז קייטנות כדורגל בלונג איילנד, סטייטן איילנד, ניו ג'רסי, אפ-סטייט ניו יורק, וקונטיקוט. הייתי חייב להיות בקשר יומי (ולפעמים צורך מיידי) עם מנהלי הקייטנות השונים. טווח הקליטה היה בערך 100 מיילים. בימים מסויימים, בגלל מזג האוויר, הצלחתי להגיע עד מנהלי קייטנות ברוד איילנד ומסצ'וסטס כ-200 ו-250 מייל ממני.

תראו מה קרה לטלפונים הסלולריים ב-35 השנים האחרונות! עולם חדש. משהו שרק לפני 35 שנה היה דמיוני.

מה התחדש בכדורסל?

ישנם כמה גולשים יקרים המאמינים שהיום זה כדורסל אחר. שקבוצות היום היו אוכלות את קבוצות העבר. לא אזכיר שמות. אבל הם לא ראו אפילו משחק אחד של הלייקרס או הסלטיקס אז 'חי' או אפילו בטיווי, ואני הרי ישבתי 5 מטרים ממג'יק, קרים, ג'יימס וורת'י, וכל האחרים כשב-1984 שיחקו נגד לארי בירד, רוברט פאריש, קווין מקהייל, דניס ג'ונסון ואחרים, ואני מ-ב-ט-י-ח לכם שהלייקרס של אז היתה אוכלת את הלייקרס של היום, והסלטיקס של אז היתה אוכלת את הסלטיקס של היום. את הלייקרס של היום לא ראיתי, אבל את לברון, ראז'ון רונדו, או דווייט האוארד ראיתי עשרות פעמים ותאמינו לי כשאני אומר לכם שהכדורסל של אז לא היה פחות טוב (ובמקרה של הלייקרס והסלטיקס ה-ר-ב-ה יותר טוב) משל היום; מי היה שומר על מג'יק? ראזון רונדו? עשו לי טובה).

הכדורסל של אז היה חכם יותר, חזק יותר, מעניין יותר, נועז יותר, מגרה יותר, מרהיב יותר, מרתק יותר, מסקרן יותר, ומפתה יותר. הערב מיאמי שיחקה בפילדלפיה. אני אוהד מיאמי, אבל אפילו לשנייה לא חשבתי לעבור לכדורסל. ההצבעה בקונגרס על ה-IMPEACHMENT של טראמפ עניינה אותי הרבה ניותר. עכשיו דאלאס בבוסטון. אני נשאר ב-CNN.

אני לא השתניתי. המשחק וכל ה'הוריי' שמסביבו השתנה, וזה לא בגלל שהזדקנתי. פשוט הכל השתנה – מלבד המשחק עצמו: ב-1988 עד 1994 הייתי עורך שאלוני כדורסל בעתון 'ידיעות אחרונות' ואח"כ 'מעריב'. שבוע אחד שזכור לי במיוחד היה כששכרתי בית קיץ לגייל ולי ב'בית ינאי' ובימי שני ושלישי הגיעו צילצלו לי מהדואר שיש לי ארגזים מלאי מכתבים. 1,000 ויותר מכתבים עם תשובות לשאלותי. אחד היה מערן סורוקה. אחד היה מ"מועצת החכמים של בני ברק" שכל שבוע התחרו נגד "מועצת החכמים של גבעת חיים" ולרוב קרעו את הקיבוצניקים.

העולם, השתנה. הדברים שטירפו אותנו חלפני 30 שנה בקושי מזיזים לנו היום.

היום (אתמול) הכנסתי דיון על שחקני היום לאול-סטאר, ובקושי 25 ענו. לא היו צריכים לכתוב הכל על דף, לכתוב כתובת על מעטפה, לשים בול, ולשלוח. כל מה שהיו צריכים לעשות היה ללחוץ על כמה מקשים מחורבנים. רציתי לבקוע מנצחים ולעשות מזה עניין. כל כך מעטים ענו שלא בא לי בכלל לבדוק (אבל מאחר והבטחתי, אעשה זאת).

תגידו, "הכל השתנה. זה עולם אחר".

נכון. אז למה הכדורגל נשאר – בגדול – בדיוק אותו משחק? למה כמעט כלום לא השתנה בכדורסל (מלבד יותר קליעות מה-3; BIG DEAL)??? הבייסבול הוא בדיוק אותו משחק כמו ששיחקו לפני 100 שנה. גם בפוטבול לא השתנה הרבה מלבד גודל השחקנים.

כולם שמרנים ודבר לא משתנה. לכן מספר הצופים בירידה מתמדת, ופחות ופחות אנשים מסתכלים על ספורט בטיווי.

אז מה יהיה בעוד 30 שנה עם בינה מלאכותית? ישחקו אותו כדורסל?

כל הכבוד לוינס מקמאן שהחליט שאם בעלי הקבוצות השמרניים, והליגות השמרניות עם קומיסיונרים חסרי מושג כאדם סילבר, לא עושים דבר, הוא הולך לעשות. אני כמעט בטוח שהוא יצליח. פשוט נמאס לנו עם אנשים כאדם סילבר שלא מסוגלים להבין שהעולם היום הוא שונה לחלוטין מהימים בהם דויד סטרן (מצבו, אגב, קשה ביותר!) היה הקומיסיונר.

אולי צריך שכממה מכם שלא יודעים בדיוק מי הוא וינס. ישאלו מי הוא וינס. אז הנה:

מי לעזאזל הוא וינס מקמאן?

טוב ששאלתם.

וינס היה מתאבק מקצועי (ואלוף עולם בכמה סוגי התאבקות), שהפך את ה-WWE לספורט מוביל בארה"ב והפך את ההתאבקות למקצוע ספורט המגלגל עתה מיליארדים דולארים לשנה (כולל WrestleMania) , והפך משך השנים לביליונר שהוא בעל ALPHA ENTERTAINMENT שהיא בעלת XFL של האמריקן פוטבול ליג. זאת תהיה ליגת פוטבול חדשה שמקמאן מאמין שהיא תציל את הפוטבול מבעיותיו, ליגה חדשה שתענה יותר לצרכי העולם החדש, ותציל את הפוטבול מהשקיעה בה סובלת ליגת הבייסבול ה-MLB, ליגת הכדורסל NBA, ועתה מתגלים גם חריצים בליגת ה-NFL, הנחשבת לליגה המצליחה ביותר בעולם הספורט.

הוא השקיע בליגה החדשה שתתחיל אחרי הסופרבול הקרוב חצי מיליארד דולארים, ולפחות בשנה הראשונה כל הקבוצות תהיינה בבעלות הליגה, לפני שהוא יציע אותן למכירה לכל המרבה במחיר.

הליגה תיפתח שבוע אחרי הסופרבול הקרוב, ותתקיים רק בשווקים הגדולים ביותר בארה"ב. ההתחלה תהיה עם 8 קבוצות.

דייויד שילינג החליט לכתוב לו מכתב שיבוא ויציל גם את הכדורסל! מכתבו הוא הסיבה לפוסט הזה. עוד מעט.

נה שקרה הוא שוינס מקמאן הוא מצליחן שמסתכל על ההווה בעיניים פתוחות, ומנסה לשנות ולעצב ספורט (הוא עשה זאת בהתאבקות בהצלחה עצומה ועתה הוא מתחיל בפוטבול, ואפילו ליגת הבייסבול כבר תוקעת מבט בשינויים שהוא מביא עם ה-XNL.

מה שקרה הוא שהעולם משתנה לנגד עינינו. הכל משתנה: הכלכלה, הטכנולוגיה, התקשורת, הצורה שמכוניות נעות (בקרוב בכוחות עצמן). רק הספורט מסרב להשתנות.

דייב שילינג מ-https://daveschilling.substack.com/ כותב מכתב אישי למיסטר וינס מקמהון עם בקשה להציל את ה-NBA כפי שהוא הציל את הפוטבול, ועכשיו ה-MLB מבקש ממנו שיעשה אותו דבר לבייסבול.

הנה מכתבו:

Dear Mr. McMahon,

אתה בוודאי לא זוכר אותי. פעם אפילו עבדתי עבורך. בזמנו אני הייתי אלוף ה-PINBALL בקומה השנייה של ה-HEADQUARTERS שלך.

אתה בוודאי די עסוק עתה בשחייה בבריכה המלאה במיליארדי הדולארים שלך, ואחרי מנוחה אתה חוזר למשרדך להמשיך בשרטוט והרכבת ה-XFL שכבר גרם למהפכה במשחק הפוטבול, מהפכה שתורגש בוודאי ב-NFL בעונה הבאה.

אני רק רוצה שתדע שה-NBA הוא באותה צרה בה נמצא ה-NFL והוא זקוק לאחד כמוך שיבוא עם כמה שינויים אמיתיים, או שהליגה תמות מוות טבעי תוך כמה שנים.

אתה בוודאי יודע שהרייטינג של משחקני NBA הוא טקן היום מהרייטינג של ההתאבקות כמו ה-AEW, ה-MMA, ה-NWA, UFC (ועתה ישנם קרבות ב-CAGES מסוגים חדשים) עולים היום בהרבה על הרייטינג של ה-NBA. אז מה יהיה?

חייבים לשנות את המשחק כדי שימשוך בחזרה צופים.

ה-NBA בצרה עם פציעות, הנפילה האיומה של הווריורס, הבעיות עם סין. שחקנים ממוצעים ביותר מרוויחים מיליונים, וקבוצות משנות גופיות לגופיות מכוערות שמתאימות למאה שעברה.

אם אדם סילבר לא יכול לעשות זאת, למה שאתה לא תתחיל ליגה חדשה עם חוקים חדשים?

(עכשיו אני מקצר את מכתבו לראשי פרקים או פשוט מעתיק את הצעותיו)

1)ליגה עם שעון 12-שניות (היום 24 שניות מרגיש כמו ETERNITY)

No free throws(2

Yet more wasted time. Tedious Hack-a-Shaq-style intentional fouling grinds the game to a halt in crunch time. The aforementioned Mr. Harden — public enemy number one for the NBA’s ills — will flail his limbs in every direction to draw contact, knowing he will almost always get the call. Fans detest it. Players are frustrated by it. Drawing artificial contact for the sake of collecting free throws is strangling the game and turning it from a contest of skill and athletic prowess into a really bad interpretive dance performance.

It’s time to reassess the necessity of free throws in basketball. There’s precedent for this already. The NBA is experimenting with one free throw shot worth two points in the G League. Unfortunately, the Association is not bold enough to enact this rule immediately and would rather test it out in their minor league. One shot is fine, but why stop there? Why bother having a shot at all? If there’s a foul, just give the team that was fouled the points. That leads me to my next rule change.

Get rid of block and charge calls(3

The whole concept of fouls is boring. They stop the game dead in its tracks, giving the viewer time to consider whether or not they’re going to fix that remote. Don’t give them the opportunity! Sure, the league needs some rules, lest Draymond Green starts karate kicking people on every drive to the basket. I accept that this is basketball, not Rollerball. Still, the fewer stoppages of play, the better. That’s why I propose doing away with block and charge calls. Drop your elbow, and get in there. This will also extend the careers of players like Steven Adams. A win-win!

No goaltending(3

This rule is already in place in FIBA international play. Bring it to America. Let the guys fiddle with the ball on the cylinder as much as they want. Bat it away like in a volleyball game. It’ll be like a funny blooper reel all the time.

4)-point circle and 5 points for a halfcourt shot 4

קשתות ל-4 נקודות ו-5 נקודות, ו-8 נקודות לזריקה מחצי המגרש שלך (כמובן בלית ברירה בסופי משחקים)

5) להרשות לשחקנים לעשות DATES עם צ'ירלידרס

6) להרשות מצלמות בחדרי ההלבשה

Why will this work the second time around? Because the NBA is already a circus of personal drama. I am certain some people spend more time scouring players’ social media accounts than they do watching actual games. Why not profit from it? Give the fans what they really want: the kind of salacious gossip, romantic intrigue, and knockdown screaming fights that make Vanderpump Rules the best show on television. Imagine the excitement generated from finding out Donovan Mitchell is going steady with a Utah Jazz cheerleader, or that Russell Westbrook borrowed James Harden’s good lotion from his bag without asking. The storylines practically write themselves (well, not really, so maybe you can hire me back to write them)!

וסוף המכתב:

So, there you have it, Vince. My humble proposal for how to save basketball from its crippling malaise. Together, we can do this…I’ll just need a six-figure salary and a Ford Mustang with Shaq’s face painted on the hood.

Yours always,

— Dave Schilling (DWS on the 2nd floor pinball leaderboar

***************************

מי שמעוניין לדעת בשינויים שמקמאן יביא ל-XNL הנה הם:

XFL (2020)

ith rule changes. Among the proposed rule changes:[42]

Confirmed

These are rule changes the league have officially tested in The Spring League and plan on using in the 2020 season:

Special teams

  • Fair catches will not be recognized, and the kicking team must give the returner five yards of space to recover and return the ball. (This rule is a carryover from the original XFL and is also in use in the CFL; breaching this space will result in a penalty, called no yards in the CFL.) New XFL Kickoff Formation
  • The league has an active interest in reviving the kickoffs as an element of the game. (This is in contrast to the AAF, which eliminated kickoffs outright, and the NFL and college football, both of which imposed rules minimizing the impact of the kickoff in the mid-2010s to improve player safety).[43] Many of these kickoff rules were adapted from rules created by The Spring League's predecessor, the Fall Experimental Football League.[44]
    • Kickoffs will be attempted with teams separated by only five yards, with the two teams not allowed to cross the neutral zone until the returning team touches the ball.
    • The spot of the kickoff will likely be moved back to the kicking team's 15-yard line, to make touchbacks all but impossible. (The NFL and college standard is the 35-yard line.)[19] In the implausible event that a touchback happens, the ball would be taken to the 35-yard line, to discourage kickers from kicking the ball that far. (The NFL and college football take touchbacks to the 25-yard line and high school football takes touchbacks on kickoffs to the on kickoffs and the 20 in all other situations; in high school, all touchbacks advance to the 20-yard line.
    • Kickoffs that go out of bounds will come to the kicking team's 45-yard. (In the NFL and college football, these kicks come out to the receiving team's 40-yard line and in high school, to the receiving team's 35-yard line.[45])
    • Teams will be allowed to option for a typical onside kick, though surprise onside kicks will no longer be possible under the new kickoff rules.[46]
  • According to Cardale Jones, the XFL will not allow gunners; all players on a punting team must remain on or behind the line of scrimmage until the ball is kicked.[47] (This is a carryover from the original XFL, although that league had scrapped the rule midway through its only season. In contrast to the previous XFL, Jones initially stated that the coffin corner punt would not be penalized, but the XFL later denied this, stating that such kicks would be treated as touchbacks and brought to the 35-yard line.) The attempts to neutralize punt coverage are made with the intention of encouraging more fourth-down conversions.

Points after touchdown

The extra point kick will be replaced with a scrimmage play, varying in point value depending on how far the touchdown-scoring team chooses to take the snap from the goal line: a two-yard attempt would score a single point, a five-yard attempt two points, and a ten-yard attempt three points.[48] (This rule is also a carryover from the original XFL, which added the rule only for the playoffs. The Stars Football League also used the rule during its existence.)

Overtime

Overtime will be decided by a multiple-round shootout of one-point conversions (though the attempts will take place from the 5-yard line rather than the 2-yard line) similar to a penalty shootout in soccer; in April 2019, the NCAA adopted a similar concept for games that reach a 5th overtime starting with the 2019 FBS season.[49][50] There will be five rounds of the shootout, where the offense can score a point by converting in the end zone, while the defense can score a point by forcing a turnover (should a turnover occur, the play would be dead). To speed up the overtime process, both teams' offense and defense will be on the field at the appropriate end zone. Once one team's offense has completed its round of the shootout, the other team's offense plays its round from the opposite end zone.[51] These overtime rules ensure that both teams have an opportunity to win the game, provide a way for defense to make a greater impact on the outcome of overtime, and would limit overtime to 5 or 6 minutes. What happens if both teams remain tied after five rounds has not yet been explained, though Luck has not ruled out the possibility of a regular season tie.[48] However, in postseason, multiple rounds of conversions will be played until one team succeeds.

Clock changes

  • Outside of the two-minute warning, the clock will run continuously. During this time, the clock would only stop during a change of possession.[52] This will reverse after the two-minute warning (which the XFL will use), after which the clock will stop after all plays from scrimmage.[53] (Arena football has long used a continuous clock with even fewer stoppages; Canadian football does not use a continuous clock, but stops the clock after all plays from scrimmage following that code's three-minute warning.)
  • The play clock will be 25 seconds long measured from the end of the previous play, the shortest of any U.S. league. (The original XFL, as well as the defunct AAF, used a 35-second clock, arena football uses a 32-second clock, and the NFL and college football use 40 seconds; the CFL uses a 20-second clock but times it from the spotting of the ball, which in practice can add up to 15 seconds between plays.)[48]
    • In conjunction with this rule, the XFL has proposed placing a one-way radio into all offensive players' helmets to allow the offensive coordinator to run a no-huddle offense and call plays directly to all of the players from the sidelines. This would eliminate the need for a huddle.[54]
  • Instant replay reviews will be limited to 25 seconds.[55]

Officiating changes

  • A specialized ball judge will be added to the officiating team to speed up the placement of the ball, bringing the number of on-field officials to eight.[18]
  • A new rule proposal would add a new "tap penalty", imposed on individual players instead of entire teams.[56] Players who commit a foul which is not serious enough to warrant a penalty flag will be sent off the field for one play. This type of enforcement will keep the game moving quickly without allowing players to break the rules. Unlike the almost-analogous power play used in ice hockey, the offending team would be allowed to substitute another player.
  • The defunct Alliance of American Football introduced the sky judge, an additional official in the press booth for the sole purpose of reviewing on-field decisions. Luck had said he thought this was a great innovation to the game and, in December 2019, confirmed the XFL would use a sky judge.[55]
  • Penalty enforcement will place priority on fouls that pose a threat to player safety, with less emphasis on procedural violations so as not to slow down the game with unnecessary penalty calls.[19] Officials would also have access to both teams' play calls.[54] The sky judge would also have full access to the officials' microphones.[55]

Ball

The football used in XFL games will be the traditional brown color used in most other leagues; a unique feature is that each ball will have the team's name and matching colors[57]. (This is in contrast to the black ball with red adornments used by the original XFL.) The distinguishing mark will be at each end of the ball, where a two-tone X in the home team's colors will adorn each point and run through the middle of each panel of the ball, intended for the receivers to track the ball easily. Five balls, each with a different texture of leather, were tested during the Summer Showcases and The Spring League.[58] The winning texture, a custom patent-pending design known as "X-Pebble," was released November 25, 2019.[59] The design was created and will be manufactured by Team Issue of Dallas, Texas, their first professional football contract.[60]

Miscellaneous

  • In a June 2019 interview, Luck stated that the league would likely use the amateur football (high school and college) and CFL standard of one foot in bounds for a complete forward pass.[61]
  • Whereas most American football leagues limit forward passes to one per play, the XFL has no such limit. A ball can be passed forward as many times as a team desires, so long as the passer remains behind the line of scrimmage.

Proposed

These are rule changes which the league has considered using, though they were either not officially tested or were discarded in preseason testing:

  • The original proposal for the multiple forward pass rule would have treated any pass behind the line of scrimmage as a lateral pass. Luck stated that this would also have the added benefit of simplifying officiating, as he surmised it would be easier to judge whether a person was behind a fixed line of scrimmage compared to whether a pass thrown by a moving player was traveling along a parallel line.[62] The XFL ran test plays with double forward passes during its rules testing in Mississippi. Under this rule, all players behind the line of scrimmage would have been an eligible receiver, including those on the offensive line, and thus it would eliminate the "illegal touching of a forward pass" penalty at other levels of the game.[23] Offensive linemen would still have been prohibited from advancing downfield before a forward pass that crosses the line of scrimmage is in the air. (McMahon had proposed a similar but broader rule change during the run of the original XFL, which would have made all players eligible receivers, but the league's coaches rejected the proposal as too radical of a change to make mid-season.)[63] It also would have had the intended consequence of providing employment to utility players who play multiple positions and have a broader range of skills.[53] In November 2019, an ESPN.com article noted that the rule had been thrown out before the season began, and that offensive linemen would still not be allowed to touch forward passes, regardless of where the ball was.[18]
  • The league proposed using a wider one-yard neutral zone used by the CFL. (The NFL, college, and high school standard is the length of the football, approximately 11 inches.) This rule became less likely after testing, as the league feared it would make short-yardage situations too easy to convert for the offensive team.[23]
  • The original XFL allowed for forward motion by a single backfield player (normally, American football allows for only lateral or backward motion, and the CFL allows ALL backfielders to move wherever they desire). The XFL had briefly mentioned they may use this rule again.
  • During the announcement of the league, Vince suggested the XFL may eliminate halftime.
  • A proposed rule would prohibit offensive linemen (excluding the snapper) from putting their hand on the ground, outlawing the three-point stance used at all other levels of the game.[citation needed]

Teams

Names and logos for the XFL teams were to be revealed in early June but were delayed over two months from that date. The XFL filed trademarks for five potential team names for its Seattle-based franchise in late June, including one for the eventually chosen name Seattle Dragons, but not for any of the other seven teams. The names, logos and colors for all eight teams were revealed on August 21, 2019 in a livestreamed special. The 2020 XFL Draft was held on October 15 and 16, 2019.[46] Training camps will begin in November.[43] In addition to the eight competitive teams, the XFL will also operate a centralized practice squad and farm team, which will operate as a full team with a coaching staff and roster but will not play any on-the-record games against the other eight teams. The team will share practice facilities with the Dallas Renegades and is internally known as "Team 9."[46]

Club City/State Stadium[28] Surface Capacity Head coach
Western Conference[64][61]
Dallas Renegades Arlington, Texas Globe Life Park in Arlington Grass 25,000 Bob Stoops
Houston Roughnecks Houston, Texas TDECU Stadium Turf 40,000 June Jones
Los Angeles Wildcats Carson, California Dignity Health Sports Park Grass 27,000 Winston Moss
Seattle Dragons Seattle, Washington CenturyLink Field Turf 69,000 Jim Zorn
Eastern Conference[64][61]
DC Defenders Washington, D.C. Audi Field Grass 20,000 Pep Hamilton
New York Guardians East Rutherford, New Jersey MetLife Stadium Turf 82,500 Kevin Gilbride
St. Louis BattleHawks St. Louis, Missouri The Dome at America's Center Turf 66,965 Jonathan Hayes
Tampa Bay Vipers Tampa, Florida Raymond James Stadium Grass 65,618 Marc Trestman
Practice squad
"Team 9" Dallas, Texas None
XFL (2020) is located in the United States

Draft

Main article: 2020 XFL Draft

The inaugural draft took place on October 15, 2019 with the second part of the draft taking place the following day. A supplemental draft was held November 22 of that same year.

Season structure

The XFL is planned to have a 10-week regular season, with each team hosting 5 home games, and no bye week.[65] This will be followed by a two-week post-season, featuring the top two teams in each conference competing in a single elimination bracket. The league will be split into two conferences of four teams. Each team will play all three teams in their conference twice, once each of home and road. Each team would also then play the remaining teams in the league once. This is the same schedule model used by the original XFL and by the AAF. Both leagues followed an Eastern/Western conference,[48] which the XFL also confirmed during its Summer Showcase in Dallas. The XFL East includes New York, DC, Tampa and St. Louis while the West includes Seattle, Los Angeles, Dallas and Houston.[64]

Four games will be played per-week during the regular season, consisting mainly of afternoon/primetime doubleheaders played on Saturdays and Sundays. One game per-week in the final two weeks of the regular season is tentatively scheduled to be played on Thursday night instead of Saturday. The first regular season games are planned for February 8, 2020, the weekend after Super Bowl LIV.[66] The playoffs, despite initial reports stating they would use the same crossover approach used by the 2001 XFL, with each division's regular-season winner facing the other conference's runner-up,[64] will instead use a division championship model, with the top two teams in the division playing each other. The site of the 2020 XFL Championship Game, which will be played April 26, has not been announced.

Luck has denied any plans to move the schedule to the fall and does not intend to either compete with the NFL in the fall (as the USFL attempted to do), or attempt to fill any void that a potential lockout might cause in 2021 (as the United Football League attempted to do).

Players and compensation

The XFL will use a standard form contract paying $2,725 per week for each player on the active roster, $1,040 of which is guaranteed. A $2,222 victory bonus will also be paid to the players on each game's winning team; this feature is a carryover from the original XFL. The contracts expire at the end of the season, freeing players to sign with any other league.[67] Players will also be paid $1,040 per week during the preseason and through the playoffs if their team does not qualify.[68] Starting quarterbacks will make an annual salary of up to $495,000,[68] with the average XFL quarterback expected to earn $125,000.[69] 52 players will be on each team's regular-season roster, far more than the 38 in the original XFL and comparable to the size of the 53-man NFL rosters; 46 of those 52 may be active on any given game day.[68]

Plans were for the league to offer contracts between one and three years in length. Signing for a longer-term would make the player eligible for a loyalty bonus above and beyond their tiered salary; in return, the player would not be allowed to play in any other league during the spring, summer or autumn months, nor is the contract guaranteed.[70] The overall salary cap will be approximately $4,000,000 per team.[19] The XFL chose a more flexible salary structure so as not to overpay for the lower ends of the roster and to be more competitive for better starting quarterbacks.[43]

Head coaches will be eligible for up to a $500,000 salary, with each team having a football operations staff of 25 people.[71] The XFL explicitly wants to avoid any minor league developmental partnership with the NFL or any other league, so as not to lose control of its personnel decisions.[72] In contrast to the original XFL, players' health insurance will be covered by the league.[15] League officials anticipate the players will not have formed a labor union, by the time play commences, thus league policies will not be subject to collective bargaining, which could help prevent work stoppage like a lockout or strike.

The XFL does not employ separate general managers for each team; instead, each team's head coach doubles as his team's respective general manager. Each team is assigned a team president.[43]

Luck has suggested that the XFL will not have the same eligibility requirements for player as the NFL.[73] Currently the NFL requires all players to be at least 3 years removed from high school to be eligible for a team's roster.[74] Almost all prospects then participate in NCAA football for the 3-year waiting period. This eligibility requirement is an agreement between the NCAA and the NFL, in exchange for not signing young players who would ordinarily play in the NCAA the NFL is allowed nearly unlimited access to scout and recruit college players. With the XFL not using the same set of requirements for players, there is the possibility the league will sign players who are less than 3 years out of high school. The XFL has also not ruled out signing players who play college football in 2019, something the NFL has not done since 1925, which Luck says will be considered on a case-by-case basis;[19] the league's primary target for players will be veteran backups (such as the kind Luck developed in his time in NFL Europe, citing Kurt Warner, Brad Johnson and Jake Delhomme as examples) who may not be getting the repetitions needed to develop properly on NFL scout teams and practice squads.[19] Due to budget concerns and an unwillingness to antagonize the NFL, it does not intend to get into bidding wars for marquee players.[19]

Unlike other alternative football leagues, the XFL does not use a territorial draft and teams were not restricted to the locations from which they could select players.[75]

Gambling

As McMahon owns a minority stake in DraftKings, the XFL aims to run its official fantasy football and betting operations through that service, if legal hurdles can be cleared.[71] Oliver Luck has stated he anticipates mobile sports betting to be legal in many states by the 2020 launch date, much like it is in New Jersey, and hopes to integrate legal sports betting as part of the XFL.[76] Every state hosting an XFL team, except Florida which has an existing law banning sports betting, has either introduced or passed legislation for the legalization of sports betting. "California also has a pending voter referendum that could legalize sports betting."[77] In December 2019, Luck stated he was cooperating with the Las Vegas sportsbooks in providing official information for betting purposes.[55]

Broadcasting

In January 2019, Sports Business Journal reported that the XFL was desiring that the majority of games air on broadcast television, and was in preliminary talks with ABC/ESPN and Fox Sports as potential broadcast partners.[78] The XFL officially confirmed these arrangements on May 6, 2019, under a three-year deal. XFL games will be split among ABC, Fox, ESPN, and Fox Sports 1 (with a small number of games tentatively scheduled for ESPN2 and Fox Sports 2). ESPN will hold rights to the championship game. The Wall Street Journal reported via inside sources that neither the broadcasters or the league are making any upfront payments, but that the XFL will sell the in-game sponsorship inventory. The networks will cover the production costs, hold the digital rights to their telecasts, and the right to sell the conventional commercial inventory during their games.[79][80][66] Though the networks will have ultimate control over the game presentation, McMahon and his longtime media man Joe Cohen would like to bring back many of the features from the original XFL such as the skycam and the on-field "Bubba Cams," along with some innovations introduced in the AAF.[81]

Upon the announcement of the new XFL, McMahon stated that he aimed to leverage digital streaming as part of broadcasting arrangements, and argued that fans wanted "totally different ways" to see the game, rather than having digital streams be only a straight simulcast of the television broadcast. The XFL will not consider viewership to be a metric of its success; McMahon argued that "to me the landscape has changed in so many different ways. Just look at technology and companies like Facebook and Amazon bidding for sports rights. Even if ratings go down, there's no denying that live sports rights continue to be valuable and continue to deliver."[14] Luck stated that broadcasts would not feature the same sports entertainment gimmicks as the original XFL, explaining that "in football, you don't need that bravado and swagger and flair, because it's always there."[79]

Curt Menefee (host of Fox NFL Sunday) and Joel Klatt will serve as Fox's lead XFL broadcast team.[82] Fox also auditioned Greg Olsen for the second XFL broadcast team in October 2019 by having him call play-by-play for an NFL contest during his bye week from the Carolina Panthers.[83] ESPN and ABC's top team will feature Steve Levy, Greg McElroy, Tom Luginbill, and Dianna Russini, and their second team will be Tom Hart, Joey Galloway, and Pat McAfee.[84]

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 89 תגובות

  1. מביך מי הרפה הבנה שכתב לו את המכתב? הnba זה כבר חצי wwe ולכן יש ירידה איתו זה ענף שיהרוג את הכדורסל.
    דבר שני על איזה ירידה מדובר? ההכנסות והשכר רק גודלים אז!שלא יעבדו עליכם.
    מאבס בוטון לא מעניין אותך כי לוקה לא משחק אחרת היית רואה בשקיקה

  2. זה מה שיפה בספורט אבל. שהוא לא משתנה הרבה.
    הירידה היא בגלל האינטרנט וזה לא קשור לספורט, יש ירידה בבתי קולנוע, קניונים ורשתות טלויזיה. בגלל שהכל זמין באינטרנט. לא בגלל המשחק עצמו.

      1. מתחבר …בארץ הכל השתנה זה לא רק הדרבי אלא גם העובדה שמכבי מסכימה להפסיד מדי פעם …בארץ באמת הכל השתנה.
        אם ניקח קבוצה ממוצעת לקבוצת שנות ה 80 הנה השינויים הגדולים
        קודם כל במספר המש.
        בשנות ה 80 שיחקו גג 22 משחקי עונה סדירה (אני רושם גג כי לרוב קבוצה הייתה מתפרקת והליגה הייתה עם 11 קבוצות בשני סיבובים ).
        היום כל קבוצה עם 33 משחקי עונה סדירה מינימום .
        הלאה אירופה .
        אי אפשר להשוות בית גמר של 6 קבוצות ו 10 מש ואז משחק גמר בודד (+ 2 סיבובי מוקדמות לבית הגמר ) לעונה של 34 מש לפני פליאוף.

        ישנם עוד שינויים משנויים שונים כגון מס הזרים ועוד .

  3. הצלף שמעליי צודק. ההתאקלמות לה זקוקה הליגה (ולזכותה חובה לציין שהיא המובילה מבין הליגות הגדולות להבין את הזמנים המשתנים) היא לעידן התקשורתי החדש. כמו בענף המוזיקה – מוזיקאים שהשכילו להבין ולנצל לטובתם את הרשת, מצליחים לשמר ואפילו להגדיל את רווחיהם. מי שקפאו על שמריהם, לא אחת פשוט לא שורדים. זה לא שמאזינים פחות למוזיקה. מאזינים אחרת.

    1. מהמעט שאני יודע, שוק המוזיקה זו דוגמא לתחום שעבר שינוים קיצוניים, אבל עדיין לא הסתגל למצב החדש. אלבומים כבר לא נמכרים, וגם שירים בודדים כבר כמעט ולא, ומאידך החברות ששולטות בשוק הסטרימינג משלמות סכומים עלובים. מי שגדול ויכול לעשות כסף בהופעות חיות מסתדר, אבל שכבת הביניים ומטה עדיין נאבקת ללמוד להסתדר עם השוק החדש

      1. 👆
        סיבובי הופעות הן הדרך כמעט היחידה של מוזיקאים היום לשמור לעצמם כסף מהמוסיקה שלהם. וגם שם מדובר בעיקר במוזיקאים הפופולריים יותר או כאלה שרוכבים על גלי הנוסטלגיה.

  4. טוב שם מס 42 ברשימת 50 גדולי העשור .
    דרק רוז.
    היה כל העשור בליגה (אך פציעה השביתה אותו מכל עונת 2012-2013 ).
    קבוצות בעשור : שיקגו ,ניקס ,קליבלנד ומינסוטה (עבר הקיץ לדטריוט ).

    3 פעמים אולסטאר
    פעם אחת בחמישיית העונה הראשונה
    ואם וי פי הליגה בשנת 2011
    אז הוביל את הבולס לגמר המזרח .
    (היה חבר נבחרת ארה"ב עמה זכה פעמיים במנדו באסקט בשנת 2010 בטורניר בטורקיה וב 2014 בספרד).

    בשורה התחתונה האיש.הוא אולי זה שחווה את הפציעות הכי משמעותיות בוודאי בין הרשימה האקסלוסיבית של טופ 50 העשור .
    ולמרות הכל הוא כאן איתנו ב 50 גדולי העשור אלא שאלמלא הפציעות מיקומו ברשימה היה שונה לגמרי עם היתכנות לטופ 10 בה.
    כך היה עד הפציעה .
    ב2010 העמיד 20.8 נק + 6 אס .
    ב 2011 היה בשיאו עם 25 נק + 7.7 אס מעל 4 ר' + חטיפה ו86 אחוזי קו עם מעל 33 אחוז מחוץ לקשת והכי חשוב ב 81 משחקים .
    גם בפליאוף היה ענק
    ב 2010 ב 5 מש העמיד 26.8 נק+ 7.2 אס.
    ב 2011 16 מש 27.1 נק 7.7 אס ו 4.3 ר.

    אלא שאז הכל התהפך והחלו הפציעות וכך קרה ש ב2012 שיחק רק 39 מש עקב פציעה
    אחרי ששיחק מד פליאוף בודד מול פילי נפצע וקרע את הרצועה והפסיד כמעט שנתיים .
    את כל עונת 13 ואז חזר ל 10 מש בודדים בעונת 14.

    למעשה רוז לא חזר אף פעם לרמתו או למשהו דומה לרמתו .
    הוא אמנם המשיך לעוד שנתיים בבולס אך גם אז לעונות חלקיות .
    כך שיחק 51 מש בלבד ב עונת 15 וקלע 17.7 עם פחות מ 5 אס ו פחות מ 30 אחוז מהקו .
    עונה אח"כ שיחק קצת יותר 66 מש אך הסתפק ב 16.4 נק ושוב לא הגיע ל 5 אס או 30 אחוז מחוץ לקשת.
    ואז עבר לניקס שם קלע 18 לערב ב 64 מש אך גם שם לא הגיע ל 5 אס ופחות מ 22 אחוז ל 3.
    משם התרסק בקליבלנד של לברון (16 מש בלבד עם פחות מ 10 נק ופחות מ 20 דק).
    זה לא הלך והוא שוחרר בטרייד ליוטה ששחררה אותו מיידית .
    ואז כשהיה על סף פרישה הוא הצטרף למינסוטה ל 9 משחקי העונה האחרונים קיבל קצת יוחר מ 12 דק לערב וקלע קצת פחות מ 6 נק אבל חזר לריקוד הגדול בפליאוף לראשונה מאז 2015
    שיחק אמנם 5 מש בלבד כולם מהספסל אך קיבל כ 24 דק והחזיר ב 14.2 נק
    עונה אח"כ שיחק 51 מש למעט 13 כולם מהספסל אך ידע לתרום 18 נק ב27 דק ו 37 אחוז מחוץ לקשת וקצת החזיר לכולנו את הטעם הטוב.

    סיכומו של דבר הפציעות גרמו לו לשחק 465 מש בלבד בעשור( כ 57 אחוז מסך משחקי העשור).
    אם תרצו פספס 355 משחקי עונה סדירה שזה שווה ערך ליותר מ 4 עונות מלאות .
    חבל לפחות הייתה לו עדנה בזיקנתו הספורטיבית .

    1. די רוז הוא הסיבה שהתחלתי לעקוב אחרי הליגה ואשכרה לקום ולראות משחקים.
      תודה אהרון, בהחלט מגיע לו…
      אגב, הוא רצה לפרוש אחרי הפציעה בקליבלנד ולא בעקבות השחרור.
      הוא שחקן שעולה ונותן את הנקודות שלו לא משנה מה. בפסטונס הוא חווה עלייה עם 16.4 ו-6.1 אס. בהחלט מתמודד ראוי לשחקן השישי של העונה

  5. אהבתי. צריך להבין שכל עצירת משחק ודור האינסטגרם מאבד עניין ומזפזפ הלאה.
    שעון שניות12 קניתי
    ביטול עבירות. שיתחילו להוציא כרטיסיםץ צהוב אזהרה. אדום החוצה לחמש דרות ואדום נוסף יציאה לצמיתות.
    זריקות ל2-3-4-5 נקודות. אהבתי
    בנוסף
    הייתי מקצר משחק ל-20 דקות.

    עכשיו שמשהו שלא מעורב בספורט כמוני שיעזור לי איך לשפר את הטניס?

  6. אני דווקא לא מסכים איתך מנחם ואני אגיד למה:
    בתור צופה אדוק ב-WWE מגיל מאוד קטן, עוד בתקופה שזה היה נקרא WWF, אני חושב שהניהול של מקמהן הוא אימפולסיבי, לא נכון וסובל מהמון בעיות.
    אני לא חושב שחקרת על הבנאדם מספיק וגם לא זה שכתב את המכתב, אני פשוט קורא כל הזמן על היאבקות מקצוענית/בידורית ויש המון סיפורים על אנשים מתוך הארגון שסבלו במשך שנים מהניהול שלו, והנה כמה דוגמאות:
    1. הוא מתערב בכל החלטה, כאשר מתאבק יכול לעבוד שבוע שלם על משהו אחד, ואז דקה לפני שהוא יוצא לזירה מר מקמהן לא מרוצה ומחליט לשנות הכל.
    2. הוא גורם לעובדים שלו להיות קטנים ולא יצירתיים ואני מתכוון לא רק למתאבקים אבל גם לצוות הקריאטיב שיכול לעבוד ולעלות רעיונות אך לבסוף רק מה שמקמהן רוצה הוא מקבל.
    3. מדובר על אדם שהוא חולה שליטה, ברמה שהוא היה מרים טלפון לפנות בוקר לאנשים כדי לבדוק איתם דברים
    4. היו המון שערוריות לגביו עם כל הנשים ב-WWE, פעם קראו להן דיוות והיום זה קצת משתנה לכיוון סופרסטאריות(כמו הגברים), והיו המון דיווחים מאחורי הקלעים שמי שרצתה להתקדם הייתה חייבת להיות עם וינס מקמהן. דיווחים נוספים וסיפורים אחרים שהיו, אמרו שגם חלק מהגברים.
    5. הרייטינג של ה-WWE יורד בשנים האחרונות, וה-PPV האחרונים לא היו כל כך מלאים כמו בשנים עברו. מה שהם בעצם עושים, הם מכסים את המקומות הריקים באולם בבד שחור כדי שלא יראה שיש קרחות ביציעים, היו על זה המון דיבורים.
    6. בתור צופה של ה-WWE שהפסיק לראות בחודש האחרון את המוצר אחרי אכזבה גדולה מהסיפורים שם, אני חייב לומר שיש להם את החומר הכי טוב כרגע בשוק מבחינת יכולת היאבקות של המתאבקים שלהם, אבל בקטע הבידורי הם לדעתי מפשלים בגדול, כי הם מביאים ללקוח מוצר ידוע מראש, מוצר מתסכל, שאתה יודע שאתה משלם עליו כסף ומבזבז זמן אבל יודע שלא תקבל משהו שונה או משהו מפתיע פתאום, אלה הכל צפוי מראש.

    סליחה על החפירה, אבל זה היה מקום נהדר לפרוק תסכול של ה-WWE של החודשים האחרונים.

      1. אענה בשמחה – ידוע לכולם שהכל מבוים, אבל ברגע שאתה רואה את היכולות בזירה של המתאבקים שיכולים לספוג באמפ(מכה) שנראית כאילו אחד אחר היה נגמר ממנה ולהמשיך בזירה לאחר מכן, זה פשוט מטורף. בעיניי הם ספורטאים לכל דבר, כי הם צריכים כושר גופני מטורף, כוח סיבולת, כוח פיזי, וחלקם אף מוכשרים מאוד על המיקרופון ויכולים לסחוף את הקהל, מה שמוסיף להם עוד נקודות זכות אצל הקהל.
        בנוסף לזה יש גם סיפורי רקע בתוך כל זה, כמו למשל פיוד("ריב") בין מתאבקים על רקע ספציפי וכו'.
        תחשוב על זה כמו על תוכנית שרואים בטלוויזיה שגם היא מבוימת, רק שכאן יש גם ספורט תוך כדי.
        יש עד היום קרבות שאני לא מאמין שאני רואה, שהם באיכות מאוד גבוהה, גם מבחינת הזריזות, גם הכימיה בין המתאבקים שעושים הכל בתיאום מושלם וגם היכולות בזירה, שפשוט משאירים אותי בהלם.

        מקווה שסיפקתי תשובה עניינית 🙂

    1. 👍
      וינס השיג את הקפיצה שלו בעזרת ריסוק הסכמים ארוכי שנים ויחס מחפיר למתאבקים.
      איך אפשר לחשוב שהאדם הזה יציל את הפוטבול מדברים שהוא עושה גרוע יותר, שלא להגיד את הכדורסל?
      (בסדר, הוא גם הצליח בזכות דחיפת ריאליטי לתחרות. מה שתמיד שעשע אותי כשהם הקימו את הערוץ שלהם וניסו לייצר תוכניות ריאליטי)

  7. רק לי המכתב נשמע כמו לעג ציני ולא הצעות אמיתיות?
    כלומר לי זה נשמע שדייויד שילינג צוחק על וינס מקמהן על זה שהוא כביכול בא להציל את הNFL.
    הרי הוא עוד לא הציל כלום עדיין, יכול להיות שפיספסתי משהו?
    כמובן שאני מסכים שצריך קצת להתחדש במיוחד בכל מה שקשור לטכנולוגיה ושטף המשחק.

  8. כדורגל, שהוא הספורט השמרני ביותר (ביחד עם בייסבול), שובר שיאי צפיה, וליגת האלופות שניה רק ל- NFL מבחינת שווי שוק.
    אז אולי דווקא השינויים המהירים בחוקי ה- NBA (סירוס ההגנה למשל) הביאו לירידה ברייטינג??
    אם אני לא טועה גם היורוליג שובר שיאי צפיה, עם כדורסל קבוצתי ואיכותי (ואפילו עם הגנות ראויות). אז אולי הבעיה בכלל עם התוכן ולא מסביב לו??

    1. עד מתי ימשיך המיתוס הזה? הכדורסל ביורוליג יותר קבוצתי? שינויים מהירים בחוקי ה-NBA? איזה שינויים? כבר 20 שנה בערך לא היו שינויים משמעותיים.

      1. זה לא בדיוק מיתוס, סיור לימד לא קיים דוראנט לברון הארדן יאניס… שכל מה שצריך לתת להם את הכדור ביד והם לא צריכים שום תרגיל כדי לקלוע סל באחוזים אפקטיביים פסיכים ,הכישרון שלהם יעשה סל (אם תרגיל או לא), לכן כביכול המשחק יותר קבוצתי כיוון שצריך לייצר לשחקנים תרגילים.

        1. זה בסדר סקוטי ווילבקין חושב שהוא יכול לעשות בדיוק אותו דבר. כמה דוראנט, יאניס, לברון והארדן יש בליגה?

          1. אני מסכים איתך בזה, מעט מאוד שחקנים מסוגלים לעשות את זה אבל זה הסיבה למה קיים המיתוס שהכדורסל יותר קבוצתי באירופה,כיוון שלא קיים שחקנים כאלה שם. הכישרון בNBA של הכוכבי על כל כך גדול שלא צריך שום תרגיל ושאתה מסתכל על רוב הקבוצות המובילות בליגה התקפית אתה רואה משחק שהוא לא קבוצתי אבל יעיל להחריד דאלאס מילווקי יוסטון.בנוסף לכך העובדה הפשוטה שהכוכבים אלא שמושכים צופים , רוב האנשים צופים במשחקים של לברון הפריק דונציץ … ומביכים מכך מסקנות
            .
            רוב האנשים לא צופים בפיניקס וושינגטון וממפיס ולכן נוצרת התחושה שהכדורסל בNBA לא קבוצתי כמו באירופה

            1. כמות האיזו ביורוליג לא יותר נמוכה. יש קבוצות ויש קבוצות מבחינת סגנון המשחק. אז נכון שאין סטארים כאלה אבל זה לא מונע מהרבה קבוצות לשים את הכדור רוב הזמן בידיים של שחקן אחד.

  9. מעניין מה אנשי ה NFL באתר חושבים על השינויים.

    אהבתי חלק מהרעיונות לשינוי ב NBA אבל אני לא אוהב את וינס מקמהן. הוא חרא של בנאדם ולא בטוח בכלל שיצליח במיזם החדש שלו (מזכיר קצת את הליגה החדשה שלבאר בול רצה להרים)
    בשבת הייתי עם הקטן (בן 4.5) במשחק של חולוניה נגד האימפריה מנס ציונה.
    הזאטוט לא ממש התחבר אבל היציעים היו מלאים והיה תור בקופות. שמחתי מאוד לראות והיה מוי כיף.
    וגם ניצחנו אז בכלל
    🙂

  10. תודה מנחם. בתור אחד מהגולשים שמאמינים שהכדורסל של היום ינצח את הכדורסל של פעם, ברצוני להציב את המשוואה הבאה:
    3>2.

    וברצינות – כשרואים משחקים מהתקופה הזאת (שידורים חוזרים כמובן. נולדתי ב-1999) רואים עשרה שחקנים עומדים ברדיוס של 3 מטר אחד מהשני. האם הם מספיק מהירים בשביל לשמור על שחקנים כמו קרי ותומפסון שרצים בלי הרף ללא הכדור ויתנו לך 3 נקודות אם תפספס את השמירה עליהם לשנייה? לא בטוח בכלל. במקום שהמשחק יהיה מרוכז היום בבקבוק ואולי טיפה בנקודות מסביבו יש שחקנים שמסוכנים בכל נקודה בחצי המגרש שלהם. המשחק התפתח, קצת כמו בכדורגל – אין היום חלוצי רחבה כמו פיליפו אינאזגי או הרנן קרספו שעומדים ליד קו הנבדל ורצים פעם אחת במשחק. יש שחקנים כמו רוברטו פירמינו וטימו ורנר כחלוצים שהולכים אחורה, או ווינגרים כמו ראחים סטרלינג והרלנד שמשחקים יותר כמו החלוצים של פעם אבל הרבה יותר מעורבים בהנעת הכדור.
    .
    שנקלי אמר בזמנו שצריך 3 שינגנו על הפסנתר ו-8 שיסחבו אותו, היום צריך שכל ה-11 גם יסחבו וגם ידעו לנגן ברמה מסויימת (יש בלמים ושוערים עם משחק רגל שמניע התקפות, כמו ג'ואל מאטיפ כשהוא בריא ואנדרה דר-שטגן). זה תקף גם לכדורסל – היום לרוב השחקנים יש סט כישורים מאוד רחב. עידן היוניקורנס, אם תרצו.

    1. ברור 90 אחוז משנות ה80 היו נגרים , הלייקרס של היום היו מאכילים כל קבוצה שם 40-50 הפרש, מצחיק שמנחם סותר את עצמו מצד אחד מדבר בפוסט על הקדמה רק בכדורסל השחקנים פחות טובים אצלו והולכים אחורה, האתלטיות הקליעה השליטה הרפואה התזונה … כל אלה ברמה אחרת ממה שהיו בשנות ה80 ו90. השחקנים היום הרבה אבל הרבה יותר טובים

    2. ואני רק מדמיין את הסלטיק של שנות ה80 עם המסירה לאותיות והמסירה פנימה והחוצה נגד ההגנות והקלעים שיש היום, כמות המתפרצות שהקבוצה של בירד הייתה חוטפת הם היו נראים כמו הניקס מול בוסטון היום

    3. זה ממש לא נכון בהקשר לכדורגל וענפים אחרים שרואים עליה באיכות המוצר והרייטינג.
      _
      הכדורגל נמצא בפריחה מכל הבחינות במיוחד בליגת האלופות.
      .
      והסיבה המרכזית היא הכנסת ה-VAR

  11. לא ענו הרבה על הסקר כי זה כבר חוזר על עצמו כל הדירוגים האלה והאולסטאר כ"כ לא מעניין שעדיף לבהות בצבע מתייבש.
    .
    לגבי שינויים במשחק, אפשרות פה ושם להאיץ את הקצב אבל כל מיני גימיקים כמו קשת 4 ו-5 יהיו זוועה רצינית וגם ככה לא יקרו בחיים

  12. אין פה שאלה שאבולוצית המשחק היא בשיא מבחינת טכנולוגיה,אתלטיות וכישרון בזמננו.
    אבל זה לא הדיון כאן

    צריך להשים לב שהמוצר עצמו ירד באיכות,החוקים השתנו,השחקנים השתנו,ניהול הקבוצות,הקומשינר ובהתאם גם הרייטינג שירד ורוב המשחקים שכבר לא מעניינים אף אחד.
    פרט ללייקרס אין באמת אירוע או קבוצה ששווה לראות באמצע הלילה.

  13. בדיוק ההיפך!
    דווקא בגלל שה NBA השתנתה הצופים פחות מחוברים:
    1. אפס נאמנות של שחקנים כלפי המועדון
    2. שיפוט מזעזע
    3. אינספור עצירות- פסקי זמן, פאולים, זריקות עונשין, בדיקת הילוך חוזר בטלויזיה
    4. חוסר איכפתיות מהעונה הרגילה

    1. אף פעם לא היה נאמנות של השחקנים למועדון, ולא הייתה האמנות מהצד השני מצד שני, הם פשוט יכלו להרוויח בקבוצות הביתית הרבה יותר .
      .
      2-3 מסכים איתך

  14. חלק גדול מהשינויים שלו הם לשפוך את התינוק עם המים המלוכלכים. יש דברים שצריך לשנות, לא הייתי מרחיק עד כדי לנתק כל קשר בין הכדורסל של פעם לגרסה הבאה

  15. מנחם, מיותר כל המלל באנגלית. שים קישור למקור למי שורצה להיכנס לזה לעומק. לדעתי עדיף.
    בליגה יש שחקנים נפלאים, והשנה הזאת מבחינה תחרותית זה זהב טהור, וסילבר עושה משהו לא נכון שהוא לא מצליח למנף את זה, ולמעשה נראה שמה שהוא עושה זה די מקלקל את זה. אין לו כנראה בכלל את החוש שהיה לסטרן.

  16. אם וינס מקמאן יגיע לליגה:
    1) שחקנים יגיעו למשחקים באאוטפיט מטורף, צבעים על הפנים או מסכות
    2) שחקנים יעברו לקבוצה השניה שעה לפני שהמשחק מתחיל
    3) שחקן מהספסל יתפוס רגל של שחקן על המגרש בזמן שהוא קולע והשופט בדיוק יסתכל לצד השני
    4) לפני משחקים השחקנים ינהלו טראש טוק במיקרופון באמצע המגרש

  17. וינס מקמהון הוא לא דוגמא טובה.
    הרייטינג של ה wwe נמצא בשפל.תוכנית הדגל ביום שני בקושי מביאה 2 מיליון צופים כשבסוף שנות ה90 תחילת שנות האלפיים היא הביאה בין 5-6.5 מיליון צופים עם דה רוק וסטיב אוסטין.האולמות חצי ריקים אז מורידים את כל הקהל למטה ולא מצלמים למעלה כדי שיראה מלא.המוצר כל כל גרוע שאוהדי הרסלינג כבר כמעט עשור מתפללים למותו של וינס שהחתן שלו (נשוי לבת שלו)טריפל h אחד המתאבקים הגדולים של שנות ה90 והעשור הראשון של שנות ה 2000 יקח עליו את העסק וירים את איכות המוצר.
    2 דברים הצילו את וינס מקמהן מקריסה כלכלית בשנים האחרונות:
    1-הסכם עם ערב הסעודית לתקופה של 8 שנים נדמה לי(לא סגור על השנים) שבמהלכה ה wwe יקיימו 2 אירועים גדולים בשנה בערב הסעודית תמורת מאות מיליוני דולרים.
    2-החתימה עם רשת פוקס שמשדרת בימי שישי את הבראנד השני בחשיבותו-סמקדאון שהכניסה לו הרבה כסף

    דומה לנבא.רייטינג נמוך אולמות חצי ריקים אבל חוזים גדולים עם espn ו tnt והתפשטות לכסף הגדול מעבר לים(בעיקר סין עד הקיץ)

    1. צודק לחלוטין, אפילו ממשיך את מה שאני אמרתי.
      וינס הוא דוגמא רעה מאוד, לאיך לקחת מוצר מצליח שהוריש לו אביו ולהפוך אותו למצליח פחות.
      הקהל די מאס בתוכניות ובגלל זה גם לא קונה כרטיסים וגם מנויי הנטוורק ירדו.
      הדיל עם ערב הסעודית אכן ל-8 שנים, אבל את ערב הסעודית יותר מעניין שמות ופחות איכות מתאבקים, ובגלל זה בדרך כלל באירועים שלהם מחזירים כוכבי עבר, למרות שבהופעה האחרונה הייתה בעיה ומקמהן רב עם האנשים שם וכתוצאה מכך השאירו את הכוכבים יום אחד בערב הסעודית, וכתוצאה מכך הם פיספסו תוכנית .

      1. בדיוק.את הסעודים לא מעניין המתאבקים הנוכחים אלא המתאבקים של פעם.
        החזירו את שון מייקלס לקרב אחד בערב הסעודית אחרי שפרש לפני 9 שנים.גם אנדרטייקר וביל גולדברג קיבלו הרבה כסף להשתתף בערב הסעודית.בפועל מה שקיבלנו זה אנשים שנמצאים בעשור השישי לחייהם עוד שנייה מתפרקים בזירה העיקר שהסעודים יקבלו קצת נוסטלגיה.
        הקטע שהסעודים עיכבו את המתאבקים בערב הסעודית ומנעו מהם לטוס חזרה לארצות הברית היה מטורף אבל יצא לטובה שהמתאבקים לא הגיעו ל סמקדאון שמשודרת בפוקס בשישי והחליפו אותם החברה מ-nxt שהתעלו עליהם

      2. וינס ממש לא קיבל מוצר מצליח מאביו. הוא קנה מאביו אירגון היאבקות אזורי (צפון מזרח ארה"ב) שלא הרוויח הרבה כסף, ואז קנה או הבריח את שאר הארגונים האזוריים האחרים והפך את ה-WWE למונופול בצפון אמריקה ולמותג עולמי.

        1. בודאי שוינס סיפור הצלחה.לאביו הייתה רק את הטריטוריה של ניו יורק ווינס פירק את כל הטריטוריות בארצות הברית והפך למלך ולמונופול רוב השנים(חוץ מאמצע שנות ה 90 עם ה wcw של טד טרנר)
          ב 10 שנים האחרונות מבחינתי הוא אכזבה עצומה בעיקר בגלל איכות המוצר והקהל מצביע ברגליים.רק עסקאות טלוויזיה כמו פוקס או עסקת ערב הסעודית עדיין מחזיקות את העסק שנמצא בשפל המדרגה בארצות הברית בעשור האחרון

  18. שאלה-
    ל-נ.ב.א יש ליג פאס. היא מעוניינת למכור כמה שיותר מנויים, בעולם ובארה"ב.
    איך זה מסתדר עם מדידת הרייטינג? עד כמה שידוע לי, שיטת מדידת הרייטינג נותרה אותו הדבר (מספר מסויים של חתך אוכלוסיה שאותו מודדים).
    .
    דבר אחד בטוח- הרייטינג של הנ.ב.א בעולם עלה במאות אם לא אלפי אחוזים ביחס לשנות ה-90 ותחילת האלפיים.
    .
    דבר שני בטוח- צריך להמשיך לעשות התאמות ל"עולם החדש". לקצר את המשחק ל-4 רבעים של 10 דקות, להקציב זמן לריפליי סנטר (כשאני רואה את השופטים מתחילים ללכת לכיוון המסך, ועד שמחברים אותם, הם שמים אוזניות וכו', הקהל כבר ראה 10 פעמים הילוך חוזר, שלא לדבר על זה שהאצבעות רוטטות לכיוון הטלפון הסוללרי..), ועוד תיקונים שיחזרו את האמון שנסדק (מי יותר מי פחות) של הקהל.

    1. מה שאתה אומר נכון אבל עדיין הליגה בונה על הרייטינג של הטלוויזיה (זה חוזים ענקיים). ליג פאס עושים חובבי NBA הם צריכים את הקהל הרחב שיתיישב לראות משחק כבילוי חברתי.

  19. אין ספק שיש מקום לשינויים, וחכמים ממני (גם פה באתר) דיברו על הצורך בקיצור העונה הסדירה ולהפוך כל משחק לחשוב יותר, ועל הצורך בשינוי שיטת הפלייאוף (ביטול הקונפרנסים), אבל שינויים מלאכותיים במשחק יכולים ליצור מצבים אבסורדיים, וכדורגל הוא דוגמה מצוינת לכך- שער הזהב ושער הכסף שבוטלו, ודוגמאות קיצוניות יותר- בצרפת למשל, בתחילת שנות ה70 קבוצה שכבשה יותר מ3 שערים במשחק זכתה בנקודה גם אם הפסידה (הפסד 4:3 שווה למפסידה כמו תיקו 2:2), או נניח מה שקרה במוקדמות מונדיאל 94 במרכז אמריקה, כשנקבע ששער בהארכה היה שווה כמו 2 שערים…גם בכדורסל לא חסר. להפוך כדורסל לקרקס זה ממש לא הפתרון. השינוי צריך להיות במבנה, ופחות בתוכן לדעתי (אם כבר שינוי בתוכן, שיהיה לטובת ההגנות, היתרון המובהק שהחוקים המודרניים נותנים להתקפה הוא אחד מגורמי הירידה ברייטינג)
    ומעבר לזה- היום אנחנו מוצפים מהמשחק- וכמו כל דבר שמציף את השוק (זמינות הצפייה, סיקור מנופח חסר כל פרופורציה- לא בהופס!, ניתוחין ופלפולים לרזולוציות קטנות ולא חשובות), הערך יורד כי הקהל כבר שבע מכל מה שמוגש לפתחו, הלך כל המסתורין ותחושת שותפות הסוד שרק אתה וקומץ שכמותך קצת עוקבים ויודעים מה הולך שם מעבר לים.

  20. אני חושב שכל הבעיה היא שהמעקב אחרי הליגה נהפך להיות כמעט בלתי אפשרי כל עוד אתה לא משקיע בזה לפחות שעה ביום. וזה בלי לדבר בכלל על לראות משחקים. הנה כל מיני הצעות שכבר נכתבו בחלקן:

    1) עומס במשחקים – משחק בממוצע כל 2.5 ימים זה הרבה יותר מדי. חוץ מהפציעות המוכרחות שנגרמות מהעומס, הערך של כל משחק יורד מאוד. אפילו אם יש עשרה הפסדים ברצף, עדיין הקבוצה יכולה לקחת אליפות. הסדרות ארוכות מדי. מינימום 16 משחקים. זה מוריד מאוד מרמת העניין. אפשר להקטין לשלוש ניצחונות ועדיין זה לא יוכרע על פי משחק בודד.

    2) משחק ארוך עם הרבה עצירות – לא נוח לפנות שלוש שעות צפייה לפחות למשחק שיותר מחצי מהזמן הוא בכלל לא המשחק. לקצר ל 10 דק' כל רבע. לבטל את כל בזריקות מהקו ע"י שכל עבירה בזריקה מזכה בנקודה וכדור מהצד. בשניות האחרונות במקרה של עבירה, לעגל ל 14 שניות את שעון המשחק.

    3) הקטנת כמות הקבוצות – מתקשר לסעיף 1. למה צריך כל כך הרבה קבוצות? ניתן לבצע על ידי איחוד של המזרח והמערב ופיצול של הליגה ל"על" ו"לאומית". בנוסף השחקנים הכי טובים יאלצו להיות ביחד באותה קבוצה מה שיעלה את הרמה כי בכל קבוצה כיום יש לפחות שבעה שחקנים שמשחקים ואינם למרות שהם אולי שחקני יורוליג לגיטימיים.

    בכללי בסוף כל הסיבוך בהבנת הליגה מונעת מאנשים מלנסות בכלל להתחיל להתעסק בה. בנוסף במקום כל המשחקים אפשר לעשות כל מיני טורנירים בשיתוף שאר הליגות בעולם.

  21. עזבו אתכם תעשו משחק כמו בשכונה מותר לשחק הגנה מותר למגינים לתת באמפ בדיוק כמו שהמתקיפים נותנים להם מרפקים וקופצים עליהם. לשרוק תוקף רק שהמתקיף דורס אנשים ולא פלופים שכולם נופלים כמו כדורי באולינג עם ריסטריקטד עמד יציב או לא ושטויות הזויות.
    קפיצות על מגינים להעניש ב2 זריקות וכדור של היריב. ופעם שנייה זה טכנית עם הרחקה. זה ימגר את התופעה.
    להפסיק לרמות עם מכירות ניפוח סקור ויחס מועדף לכוכבים ולשפוטם ככל האדם כמו בשכונה שם אין כוכבים שקופצים על שחקנים ועושים פלופינג תוקף.
    אני מעוניין בכדורסל של גברים ולא לצפות באומנויות התחזות ושטיקים ונפילות כמו אפילפטים. שניים נופלים בניסיון תוקף אין שריקה המשחק ממשיך ואז נראה אחרי שבוע מי ימשיך ליפול

    1. שמעון מסכים לגמרי. אני מעוניים לצפות בכדורסל, ולא בניסיונות לרמות את החוקים והתחזויות. חוץ מזה שזה מתיש לצפות במשחק nba ש60 אחוז מהזמן זה פרסומות. וכל שניה עוצרים את המשחק.

  22. Wow
    ה-NBA לא בירידה טוטאלית. מכיוון שעד לפני שנתיים סדרות הגמר שברו שיאי צפייה של 30 שנה. ספורט כיום פשוט מתחרה אם כל כך הרבה תוכן זמין שיוצא בהרבה את גבולות העיר/אזור כפי שהיה פעם. ולפעמים בדיוק כמו בספורט היריבה יותר ניצחה (תוכן אחר) מאשר ה-NBA הפסיד.
    עדיין לא ניתן להתעלם מצרות בולטות.
    .
    הרייטינג בעונה הרגילה לא מדהים מכיוון ש:
    1. למרות כמות הכישרון כיום, התקשורת הארצית מדברת ללא הפסק על אותם 4-5 שחקנים ועל אותם 3-4 קבוצות. כל השאר מקבלות 0 זמן מסך ו-0 התייחסות.
    .
    2. החוקים הרסו כל חלקה טובה. זה גם ייצר הומוגניות מפחידה בה כל הליגה משחקת את אותו המשחק. אם פעם ידעת שהבולס – ניקס זה מלחמת נמרים עד הסוף המר וג"ס – פיניקס זו ריצה וקליעה, כיום השוני בין הקבוצות זה אלו שמצליחים בשיטה ואלו שלא. לייאפ או דאנק אם הם לא יצירת אומנות, אפילו לא מקימים אף אחד מהכסא. הפסקה שכתב מנחם על הקליעה ל-3 מלפני 25 שנה נראית כמו זיכרון רחוק. שלשה רגילה זו פיהוק. אם לפני 3 שנים התרגשנו מהפגזה מ-30 פיט א לה סטף קרי, היום גם זה הפך לבנאלי כשכל משחק זורקים איזה 3-4 כאלה.
    .
    3. אדבר על עצמי. נשברתי מלשבת 2:50 שעות כדי לצפות ב-48 דקות נטו. נניח שכל זריקת עונשין כולל הסט אפ זה 15 שניות. ונניח שיש 40 זריקות כאלה. זה אומר 10 דקות שהולכים לעונשין. אז שמישהו יסביר לי לאן הולכים עוד שעה וחמישים דקות? על מצבי דד בול? פאק איט. זמן זה כסף. אני אראה סדרה טובה או אקרא ספר ואראה את המשחק בין לבין ולא הפוך. היה לי מצב אבסורדי לפני שבועיים בו ראיתי 5 (!!!) משחקים במקביל ולא הצלחתי להישאר יותר משתי דקות ללא עצירה. כמעט בכל רגע נתון 4 מתוכם היו בפרסומות/פסקי זמן/הפסקות.

      1. אי יכולת לשמור בפיזיות שחקן חוץ גורם לכך ששחקנים (כישרוניים מאוד כן?) מגיעים לאן שהם רוצים על המגרש. לא ניתן להאבק עם חוסם אלא רק לבצע חילוף כך שהכל סוויצ'ים מהירים או בליצים שתמיד משאירים שחקן פנוי.
        .
        החצי עיגול הזדוני תחת הסל שנוצר כאשר ביג מנים היו 260 פאונד וגארדים 185. זה מזמן כבר מיותר. אין שום צורך לתת ליאניס לוקה או הארדן שום יתרון על מגן תחת הסל. בפוסט אפ מותר כמה מגע שרוצים אך בפייס אפ שורקים על הכל. כניסה לסל מאפשרת לסיים סביב ה-55-65% מהשדה או להגיע לקו ולקלוע ב75%-80%. אם זה לא פנוי אז אפשר לזרוק שלשות שלא משתלם לאף מגן לנסות לחסום (כמעט תמיד פאול) ואין בהם מגע כך שכל שחקן ממוצע יכול לדפוק אותם ב-35%. האם יש פלא שהפוסט אפ והמיד ריינג' גוססים? אתה לא חושב שחוקים מכתיבים משחק מסוים?
        .
        חוקי הגאת'ר הדפוקים גורים לשחקנים להתאמן על איסוף בעשירית שניה אחרי הצעד המקדים מה שמאפשר להם 2.9 צעדים במקום הצעד ו'חצי' של פעם. והדובדבן שבקצפת זה הפרשנות החדשה בה ניתן לבצע צעד וחצי מרגל ציר (מותר להזיז רגל ציר על מנת לבצע מהלך של מסירה או זריקה כך ששחקן יכול לבצע את המוב האפ אנד אנדר של קובי בריינט אבל לסיים עם עוד צעד. לא יחרק היום ונראה את יאניס בצעדי כדוריד שט על המגרש.

        1. לא נכון שאי אפשר לשמור בפיזיות שחקן חוץ (לך תדבר עם מרכוס סמארט או פט בברלי). גם בחסימות אפשר להיאבק.
          איך חוקח הגאת'ר קשורים? כי את היורוסטפ המציאו באפריקה?
          אל סמך מה אתה אומר שבפייסאפ שורקים הכל? יש לך איזשהו גיבוי לזה חוץ מההרגשה?
          זו אגב לא פרשנות חדשה אלא פרשנות שנדרשים אליה בעקבות חידושים של שחקנים. אתה רוצה להיפטר גם מהקרוסאובר?
          להגיד שכל הקבוצות משחקות אותו דבר זה פשוט לא לראות מה קורה על המגרש. יש סגנונות מאד שונים. הסיבה שמוותרים על המידריינג' והפוסטאפ זה שרוצים לנצח ומה לעשות אלה לא מביאים ניצחון. זה לא קשור לשיפוט.

        2. אני מסכים ולא מסכים עם גון. זה פשוט כמו שעידו אמר, השחקנים מצאו פרצות בחוק, שמאפשרות להם לבצע את מה שאמרת- הליגה צריכה לחשוב על חוקים שיגבילו אתזה כי באמת מעצבן לצפיה

          1. שוטר הליגה מעודדת לזה , זה ממש לא פריצות בחוק אלא מה שהשופטים וסילבר החמדן רוצה, יותר נקודות יותר שיאים סטטיסטיקות מנופחות, ולסרס כמה שיוצר את ההגנה (שנעלמה מהליגה, בגלל החוקים) איך אפשר לשמור על שחקן שכל נשיפה עליו הוא הולך לקו? איך אפשר להגן שהוא רץ עלייך בשיא המהירות נותן לך באמפ עם מרפק חדה? מעיף אותך מטר והוא עוד מקבל סל ועבירה, שהוא לוקח כדור ועושה 3-4 צעדים בלי לכדרר? התשובה שאי אפשר .

            1. מסכים איתך זה שלא עושים כלום נגד זה, בפועל זה גורם לעידוד התופעה.
              אותי אישית זה מרגיז כל הדחיפות מרפקים בצעד וחצי, עוד צעד באיסוך וכל השטיקים האלו והפלופים. מציק לי. לא כיף לראות משחקים ככה. בשנתיים האחרונות זה ממש מוקצן.

      1. אני עם טלפון במיטה או מכין את הבוקר לילדים. כך שאני עם מסך אחד מדלג בין השידורים. חוץ מזה אני חושב לאט כך שעד שאני אסיים לחשוב מה לכתוב ה-5 סנטים שלי יהפכו ללא רלוונטים. אני אתלהב מטייטום ואכתוב איזה שחקן אדיר הוא ועד שאצא מהשידור ואכתוב את התגובה הוא יחטיא 3 ברצף…

  23. מל אנחנו צריכים את מק'מהון, אבל לא מהסיבות שציינת.
    ארגון, כל ארגון, חייב לשמור על עצמו ול"התקדם" כדי לשרוד, אלה הם כוחות השוק החופשי. לצערי ענפי הספורט הקיימים הפכו למונופול והם מתנהלים רק איך שהם רואים לנכון.
    ה-USFL גרם להתרחבות הליגה ועזר לה להפוך למפלצת שהיא היום, ה-XFL המקורי הוביל לשינויים באופי הסיקור. ה-CBA (בשיאו) והכדורסל האירופאי גרם לכדורסל להשתנות, וגם בכדורגל היו נסיונות שונים להתחרות במודלים הקיימים (הליגה הקולומביאנית "המקצוענית" בשנות ה-50 והכדורגל בארה"ב בשנות ה-70 וה-80).
    לפוטבול אין באמת יריבה, והוא לא משוחק במדינות נוספות (החוקים של ה-CFL שונים) ולכן החשיבות של ליגה נוספת, לא בהכרח מתחרה ב-NFL. אני מחזיק אצבעות שיצליח.

    1. אני אקבל את מה שאתה אומר אם תענה לי על שאלה אחת:
      מה לעזאזל זה BattleHawk?
      .
      ואם יש לך זמן, אז גם – איך בדיוק מישהו שיעקוף מימין את ה-NFL ויקצין את כל מה שגרוע שם ישפר את מה שמתרחש בפוטבול?

        1. זה אשכרה אחד הסרטים הגרועים בהיסטוריה. לא זכורים לי הרבה סרטים שכל כך התחרטתי על מה שהעיניים שלי ראו.

            1. מסכים במאה אחוז עם האשך. אחד הסרטים הטובים.
              ואפילו יש ציצים.

            2. איך לומר, אני לא מופתע…

            3. nfs, אני אאלץ למחוק לך תגובות, זה כבר חורג מגבולות הסביר.

            4. האזרח קיין
              תותי בר
              האימפריה מכה שנית
              מר סמית הולך לוושינגטון
              אוניית הקרב פוטיומקין
              אוסטין פאוארס- גולדממבר
              גברים בחלל
              .
              לא בהכרח בסדר הזה.

        1. זה לחלוטין לא קרוב בכלל לקטגוריה של "כ"כ גרוע שזה טוב".
          (ראה הקישור שצירפתי לגילרי ששם יש כאלה ברשימה, כמו the room)
          זה סרט שלגמרי מודע לעצמו ולא לוקח את עצמו ברצינות, ועושה את מה שהוא עושה טוב מאוד.
          ויש גם ציצים.

  24. Oh Shit!
    אז אני מבין שאני *כן* מוזה באתר! חהא!
    בזמן שאני מוציא עשבים בגבול ירדן יש למנחם את כל הזמן שבעולם להגיד את האמת בפנים!!!
    אבל שאני עושה את זה? אני גזען ואנאלפבית אה?!
    לא פייר.

    התמסרות לעתיד הינה שאלה של חפיצת ההווה, עכבת העבר או התרפקות.
    כאן כולי נמצא וישנו ומאמין שכן, זו הדרך היחידה.
    כי ערך השיעור לא תמיד מוסיף לתלמיד ועדיף שידהר חופשי קדימה.
    אין לי צל של ספק שיש שחקנים שיכולים להטביע היום מעל הבקבוק.
    הם רק צריכים לעשות צעדים מהחצי. כרגיל. 😉

    אך לא. תהודת העבר לא תוכתב ע"י ההווה או כל כח קונספטואלי של תודעה, זמן או אופנה.
    תמיד יהיו וישארו אלו הזקיפים…אשר משנעים את הזמן…מחברים את החלקים ובמו ידם יוצרים את הרצף הקיומי.
    לא. התודעה לא תוכתב ע"י בני נוער. לא ע"י מופרעים. דחויים. אומללים. מעוותים או מסכנים.
    הנצחון לבדו. הוא הערך שבו נאמדים אלופים.

    עושקת החדווה והתרסת הלבביות.

    כי הליגה של ווינס…הוא מה שהשחקנים האלה באמת רוצים.
    הספורט האמריקאי בתכליתו הוא תרבות.
    לא בהכרח "פעילות גופנית". לא בכח.
    קיירי.

    והנה ליום שה"כדורסל" הופך לקונספט קיומי.
    אבחנה בין טוהר וכיעור. חטא וקודש.

    מקווה שבעתיד נדע רק טוב, אור, יופי, אהבה ושמחה.
    בלא קשר ל"כדורסל".
    אמן.

  25. לא מבין איך את הדבר הכי פשוט של להוסיף עוד פאול או 2 (או יותר אפילו) למכסת העבירות הקבוצתיות המותרת ברבע. תחשבו שעל כל פאול מותר לפני הפנלטי שמוסיפים בממוצע חוסך איזה 10-12 זריקות עונשין למשחק שמתורגמות לאיזה 8-10 דק זמן מת (תיאורטית 16 זריקות במקסימום אבל לא לתמיד נעשית עבירה חמישית ברבע ולא תמיד העבירה החמישית שנעשית היא לא בזריקה ככה שהייתי לארג ממש עם 10-12 זריקות).
    .
    חיסכון של 12 דק זמן מת במשחק על כל פאול שיוסיפו לפנאלטי, תחשבו על זה…
    .
    אני אומר 7 פאולים בכל רבע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט