האם ניתן לעלות ל'הר רשמור' ללא טבעת אליפות? שתיים? שלוש? / מנחם לס

זה היה 'הר רשמור' הכדורסלני שלי עד הימים האחרונים:

כמו עם נשיאי ארה"ב, חמישי חסר. לא שלא היו מועמדים; אבל לא יכולתי להחליט.

אמש העליתי שחקן חמישי להר רשמור.

ארבעה תמיד היו לי:

1)פוינט גארד: מג'יק ג'ונסון

2) שוטינג גארד: מייקל ג'ורדן

3) ווינג: לארי בירד

4) פאור-פורוורד: החלפתי בין טים דנקן, קרל מלון, אפילו שמתי שם את צ'ארלס בארקלי פעם. ניסיתי גם לשים שם את שקיל או'ניל כדי שיהיה מקום לקרים עבדול ג'אבר ב-5.

5) קרים עבדול ג'אבר

אתמול העליתי – סופית – את החמישי, והכנסתי אותו למספר "3", כך שחמישיית הגדולים שלי מאז ומעולם היא קבועה וסופית כמו הקזינו בבת-גלים:

*פוינט גארד – מג'יק ג'ונסון

*שוטינג גארד – מייקל ג'ורדן

*סמול פורוורד/ווינג (WING) – לברון ג'יימס

*פאור-פורוורד – לארי בירד

*סנטר – קרים עבדול ג'אבר

למה התחלתי לחשוב על הנושא? בגלל שאחד הגולשים ניבא שלוקה דונצ'יץ' יעבור את לברון ג'יימס ביכולתו, ויהפוך לאחד השחקנים הגדולים בתולדות ה-NBA.

היי, הכל ייתכן.

המחשבה גילגלה את מוחי למחשבה הבאה: לי לא נראה שדאלאס מבריקס מסוגלת לזכות באליפות ה-NBA בשנים הבאות. קריסטפס פרוז'ינגיס לא נראה לי האדם המתאים להיות הכוכב השני לצד לוקה, ואני לא מאמין שיהיה מהפך שיקרה מספיק מוקדם עבור לוקה.

במילים אחרות, אפילו אם לוקה ייחשב יום אחד טוב מלברון ג'יימס – דבר שאין לו סכוי לקרות, אבל, נניח – מה יהיה מקומו בהיסטוריה ללא טבעת אליפות?

וכאן השאלה לדיון: תראו איזה שחקנים לא עלו להר רשמור: קרל מלון. צ'ארלס בארקלי. ג'ון סטוקטון. דומיניק וילקינס. אלג'ין ביילור. פטריק יואינג. ג'יימס הארדן. כריס פול. אני יכול להכניס לרשימה עוד איזה 20 בערך על אותו קליבר. לאיש מהם אין אליפות. השאלה היא 'אם הם הטובים ביותר, כיצד זה שהם אף פעם לא זכו באליפות?'

תחשבו על השחקנים שעל ההר: כולם זכו לא רק בטבעת אחת. לא רק בשתיים. הם זכו בשלוש לפחות!

האמינו לי שאני יודע בדיוק טוב כשימון שאתה לא זוכה באליפות לבדך. אתה צריך קבוצה, שחקנים, מאמן, קהל, וכאן מגיעה הנקודה החשובה:

כל השחקנים על ההר היו כאלה מיוחדים במשחקם, אופיים, מנהיגותם, אישיותם, סמכותם, ושליטתם, שהם 'יצרו' את המיוחדות של קבוצתם. עם מג'יק, ג'יימס וורת'י הפך לכוכב. קרים הצליח להתעלות לגבהים שבלעדי מג'יק הוא לא היה מגיע אליהם; מייקל עשה מסקוטי פיפן שחקן מיוחד שללא מייקן הוא היה זכור כעוד שחקן טוב מאד, אבל בשום פנים ואופן לא שחקן ההיכל. לארי בירד הפך אפילו את דני איינג' לשחקן חשוב ביותר, שלא להזכיר את קווין מקהייל שהפך 'איש ההיכל' בגלל לארי, ורק בגלל לארי. קרים עשה כל שחקן ששיחק איתו למשהו מיוחד.

צ'ארלס בארקלי, קרל מלון, פטריק יואינג, ג'יימס הארדן, וכל האחרים שהם ללא טבעת, הם האנשים שלא היו טובים מספיק לעשות זאת. לבארקלי היתה כריזמה מכאן ועד להודעה חדשה, אבל אני מאמין שאילו מייקל שיחק במקומו, היתה לו אליפות אחת לפחות. אולי שתיים. אותו דבר קרים במקום פטריק יואינג, או מג'יק במקום סטוקטון.

מה שאני מנסה לומר הוא שלבעלי הטבעות בהר רשמור, וכמה שחקנים שהם כמעט על ההר כטים דאנקן או חאכים אולג'ואן, היה את ה'אומממפפפףףף' הדרוש לתת לבורג עוד חצי סיבוב במפתח השבדי אחרי שאחרים ניסו, ולא הצליחו.

היה להם את הדבר המיוחד הזה שרק לגדולים ומיוחדים באמת יש.

למעשה, אני חייב להעלות את הסף ליותר מטבעת אחת.

לדעתי לשחקן לא מגיע לעלות להר רשמור ללא שתי טבעות לפחות. טבעת אחת לא מספיקה. לבעל טבעת הייתי אומר: "עשה זאת שוב ותוכיח לי שהפעם הראשונה לא היה סתם מקרה מוצלח!"

כמה טבעות ישנן ל'אנשי ההר' שלי?

למג'יק יש 5

למייקל יש 6

ללארי בירד יש 3

ללברון יש 3

ולקרים עבדול ג'אבר יש 6

אני יודע כמו כל אחד מכם שאליפות אתה לא לוקח לבדך. אבל שחקני 'הר רשמור' אלה היו כאלה מיוחדים שהם היוו מגנט לשחקנים אחרים, ומנהיגותם שלטה בקבוצותיהם ללא מיצרין. קרל מלון, צ'ארלס בארקלי, פטריק יואינג, וכל האחרים ללא 2 הטבעות לפחות, היו שחקנים נהדרים אבל כנראה שמשהו היה חסר להם לעשות את מה שצריך כדי להיות "THE BEST".

זה כמובן לא אומר שכל שחקן עם 2 טבעות (ויותר) הוא שחקן גדול. ייתכן שהוא לא היה הרבה יותר מנוסע במרכבה שתפס טרמפ (אם כי כל שחקן עם 2 טבעות לפחות – אפילו אם היה שחקן ספסל – כנראה תרם משהו די חשוב). אבל זאת היא חובה עבור הגדולים ביותר. הם לא היו רק הטובים ביותר אלא הם ידעו גם כיצד להביא את הכסף הביתה, והיו מנהיגי הקבוצות שהביאו את הכסף הביתה.

(הערב ב-6 יופיע דיון הקשור לפוסט הזה)

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 103 תגובות

  1. לדעתי ווילט בשיאו (נגיד עונת 61-62) האפיל על קארים בשיאו, יש לו 2 אליפויות (הוא קופח, מבחינת דומיננטיות היו צריכות להיות לו יותר, אבל "נפל" על תקופה לא טובה) בזכותו, והוא היה צריך להיות על ההר ב-5. הוא היה פנומן פיזי שלא היה כמוהו, אבל באמת קצת עידן את עצמו, אם היה לו את האופי הרצחני של מייקל היו לו 12 אליפויות, ושובל של 200 שחקנים מתחרים בכסאות גלגלים…

      1. קופח מהבחינה שהיה צריך לשחק מול הסלטיקס של ראסל כל שנותיו הטובות 🤣 בכל מצב אחר היו לו מן הסתם עוד כמה אליפויות… השאלה אם ראסל, שהיה סוג של אנתוני דיוויס שהוצנח לשנות החמישים, לא היה יכול "להכיל" גם את קארים

        1. ראסל היה נגר בין נגרים התקפית בתקופה שבה הכדורסל היה ברמה של כיתה ו , אין שום קשר בינו לבין אנתוני דיוויס.

          1. יש קשר בהגנה ובחכמת המשחק שלדייויס אין יותר בזה מראסל. לכל היותר פחות וגם לא יותר מנהיג ווינר ופייטר ותחרותי ואף פחות.

          1. ראסל אולי המגן מס' 1 בין כל הסנטרים אי פעם בגלל מיקום, טיימינג, הבנת משחק וזרועות ארוכות עד השמיים. גם פייטר וווינר שלא היו הרבה כמוהו. הוא היה 2.09 ששיחק כמו 2.19

    1. הי אדי ברוך הבא. תראה אני לא רוצה לרשום סתם דברים כי לא ראיתי את ווילט משחק (בניגוד לשאר אותם השלמתי בהרבה מאוד שעות יוטיוב) אבל תמיד הסטט שלו מזכירה לי סיפורים תנכיים על דמויות עם כוחות על (סטייל שמשון גוליית או משה). זה מסוג המקרים שאתה לא יודע מה האם זה היכולת שלו או חולשת היריב

      1. ראית את ויצא בדמדומיו, זה ליגה שלא ידעו לקלוע בה או לעשות קרוסאובר ,לצפות במשחקים בשנים האלה ופשוט לבכות , קארים חייב להיות בראשמור כזאת יכול. כזאת סטטיסטיקה לכת כל כך הרבה זמן, זה דבר שמעטים בהיסטוריה הציגו, שאקיל בשיאו טוב מקטרים בשיאו אבל מבחינת קריירה אין בכלל תחרות

        1. חגי, אל תשים לב למה שברוך כותב. הוא – כמוך – לא ראה אף אחד מהם, מלבד קריאה. אפילו בטיווי הם בקושי הופיעו אז. אני היחידי שראה אותם 'חי' שוב ושוב, ואז ישהתי בשורה הראשונה של המגרש.

  2. תודה מנחם. אם צריך להוסיף חמישי לרביעייה שבחרת שאני די מסכים אתה אני כרגע מכניס את דאנקן . אפור,משעמם ,סופר יעיל, מנהיג רוצח שקט, וכמעט שני עשורים בטופ.
    לברון כרגע השחקן השישי שלי….

      1. לברון לפני קובי. לברון חכם יותר ומוסר טוב יותר משמעותית ולא פחות מנהיג ווינר ותחרותי ושחקן שלם יותר.

  3. תודה.
    אם ראשמור מוגבל לחמישייה לברון לא נכנס אצלי.
    אני מעדיף את מג'יק, קובי, מייקל, בירד וקארים. אחרי זה (בסדר אקראי) דאנקן, האקים, צ'מברליין, ראסל, שאק. ושבלב הבא יופיע אצלי לברון.

    1. אין מצב שקובי לפני לברון וראה תגובה 3.1.1. לברון השחקן היחיד שהוביל את שחקני שתי הקבוצות בגמר בכל חמשת הנתונים העיקריים בגמר 2016 והיחיד להשיג ט"ד בגמר בגמר שאחרי וכל זאת נוסף על התגובה הנ"ל.

  4. כנראה שלא לכל מי שיש טבעת יש כישרון ותרומה לאליפות.
    חולוניה נפרדה ממלאכי ריצ'ארדסון בעל הטבעת (האחרונה) בגלל תרומתו הדלה.
    אמרתי לקברניטי הקבוצה שצריך להביא את קוואי השקט והצנוע אבל לא הקשיבו לי.
    🙂

  5. תודה מנחם .
    ההר שלי כולל בפסגה את מייקל גורדן ולצידו את מגיק ולארי כן עדיין לארי .
    בסנטר זה קרב בין האקים לקארים (קארים היה אגדה בעיני אך ראיתי אותו עמוק בעשור הרביעי ).
    נשאר עוד מקום אחד קשה לי לתת אותו ללברון .
    כנראה כרגע לפחות של דאנקן …ואני מתייחס רק לכאלו שראיתי שזה בערך אמצע שנות 80.
    אם כן חמישיית ההר שלי
    מגיק מייקל לארי דאנקן האקים.
    אשר להר של האלו שלא לקחו אליפות .
    בפסגה נמצאים ללא ספק סטוקטון מלון ובראקלי .
    היו עוד רבים וטובים אבל לא כמותם .
    אם הארדן לא ייקח אליפות הוא אוטומטית ברשימה הזו .
    ( פול למשל רחוק ממנה שנות אור …ראסל הרבה יותר קרוב ).
    חמישיית ההר נטול הטבעות שלי כרגע כוללת את סטוקטון ,הארדן , בראקלי ,מלון ויואינג (האחרון פחות איכותי אבל לא מצאתי טוב ממנו ).

    אשר לתנאי של לפחות 2 אליפויות אצלי זה לא תנאי מחייב אך יש לי תנאי אחר והוא שהאליפות תהיה רשומה על שמך וגם שלא עשית קיצורי דרך בשביל הטבעת .
    קיצור דרך לצורך העניין היו ללברון שהצטרף לוייד ובוש (ולכן לא בפסגת ההר אך הוא לפחות חזר לקליבלנד אחרי שהיה רגוע מה שמכונה "פתו בסלו" ).
    קיצור דרך קלאסי נוסף הוא של דוראנט שהצטרף לקבוצת 73 הניצחון עם קרי קליי וגרין ולכן אע"פ שהביא 2 טבעות ( ופעמיים אם וי פי פליאוף) במדד שדה הטבעות הללו לא נחשבות בשביל לעלות להר כנ"ל למשל בטבעת של דרקסלר ביוסטון 95 או של קיד בדאלאס 2011.

    מצד שני מספיקה לעיתים טבעת אחת בכדי לחוקק את שמך באותיות של זהב בהר .
    הדוגמה הקלאסית היא כמובן הטבעת ההיא של נוביצקי בדאלאס 2011 טבעת בודדת אך כזו שהסירה את כל הספקות ….בחגורה שבאה עם אותה טבעת רשומים באיקס קובי ,הארדן ,ראסל,דוראנט,וייד ,ולברון 6 אם וי פי פליאוף או ליגה בהווה או בעתיד שאותו נוביצקי הוריד בדרך ( וגם שמות משניים כגאסול או בוש) ולכן אין לו צורך בעוד אחת בכדי להגיע להר .
    גם קוואי שהשיג אמנם 2 טבעות היה יכול להסתפק בטבעת אשתקד בכדי להיות בהר.

    1. כי לקוואי עונה שעברה לא היתה קבוצה טובה?? גם הוא הצטרף לקבוצה חזקה. ההבדל בינו לבין לברון שאצלו טורונטו לא היתה קבוצה עם שני סופרסטארים אלא עם סגל טוב ועמוק. לברון עשה את אותו דבר אבל עם שני סופרסטארים ושילם על כך בסגל דליל (אני חושב שחוץ מ4 שחקנים כל מיאמי היו על מינימום)

    1. אתה טועה לחלוטין!!!
      אליפות תלויה בכמה גורמים שגם לשחקנים הגדולים ביותר לא תמיד יש שליטה עליהם, אחרת למייקל למשל היו 10 אליפויות לפחות ולראסל היו 13 ולבירד לפחות 5.
      בארקלי בהחלט ראוי לרשמור גם ללא אליפות וכך גם סטוק וקרל מלון.
      לגבי בארקלי, הוא היה פאוור אדיר בגובה של גארד וריבאונדר גדול מגבוהים משמעותית ממנו כמו ק' מלון ודאנקן וגארנט ועם חכמת משחק גבוהה ויכולת מגוונת מאוד.
      סטוק ומלון היו לא פחות יציבים מקארים ושחקנים חכמים ומגוונים לא פחות, סטוק כרכז, מלון כפאוור וכארים כציר.

    1. איך קובי מספר 2 איפה מג’יק איפה בירד , כדורסל זה הרבה יותר מסטטיסטקה אישית שמעון יקירי, לגבי שאק בשיאו הוא השחקן הדומיננטי ביותר שצפיתי בו, שחקן שהיה בפער קילומטרים מהשאר בליגה , אבל הפריים שלו היה נורא קצר ולכן מקומו לו בראשמור

    2. אין מצב שקובי לפני מג'יק ובירד שהיו גאוני כדורסל שקובי רק יכול היה לחלום להיות כזה. וכן הם היו מנהיגים ווינרים לא פחות גדולים אם לא יותר ועושים את השחקנים שסביבם לטובים יותר לא פחות ממה שקובי עשה אם לא יותר והשפיעו על קבוצתם והמשחק לא פחות מקובי אם לא יותר. בסך הכל שניהם עולים על קובי ללא כל שאלה.

  6. נצלש
    בדקתי עכשיו את מספר המשחקים ששיחקו הקבוצות העונה ומסתבר שהסלטיקס עם מספר המשחקים הנמוך ביותר מכל שאר הקבוצות. רק 24 משחקים עד פה ורובם בחוץ 13 מול 11. הבדל לא משמעותי…
    החודש הבא אולי העמוס ביותר של הסלטיקס שישלימו כמעט שבוע בלי משחק.
    הדלקת בעיניים של סמארט עברה מעין אחת לשניה. לא חושב שישחק ברביעי בלילה מול דאלאס.

  7. אני מבין את השנאה ללברון וגם לי אין פינה חמה על האגו מניאק הזה בלב, אבל ללא ספק הוא אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, אף אחד אחר לא הציג כזה יכולת לכזה פרק זמן הוא חייב להיות בהר ראשמור.
    .
    דאנקן קובי ואחרים רצה מתחתיו.

  8. שמעון מתפלא עליך.
    קובי???
    קובי???
    3 אליפויות חתומות על שאק.
    נראה לך שמייקל או יודע מה לברון היו נותנים למישהו לקחת בשבילם אליפות (תראה את הלייקרס של השנה לברון בגיל 35 יותר דומיננטי מad).
    מעבר לזה – סטטיסטית – עדיף שאשאיר לגיא אבל בלי להסתכל – קובי היה זורק מכל מצב ולרוב מחטיא.
    לעזאזל – אפילו את גיים 7 הוא חירב לליקרס מול בוסטון אבל פאו היה שם לתקן.
    לברון על ההר – גם לפני בירד.
    15 עונות כמעט ללא חיסורים עם שליטה אבסולוטית.
    בירד? פציעות הכריעו אותו.
    אני יודע – הוא לבן. לחלק ממכם קשה לקבל את העובדה הזו – אבל אין שני לשליטה והדומיננטיות של לברון .

    1. עם הפציעות זכה בשלוש אליפויות שמתוכם פעמיים המצטיין של הגמר, תשע פעמים בחמישיית העונה הראשונה שמתוכם שלוש פעמים מצטיין העונה ועם ממוצעי קריירה של יותר מ-24, 10, 6, 1.5. הרבה שחקנים גדולים בריאים לא הגיעו לזה.
      לבירד בהחלט מגיע להיות בהר רשמור של הכדורסל!!!

      1. +1000 ציפור. שים את לברון בגוף של בירד ובחבטות שבירד קיבל עדיין תקבל שחקן מעולה כי יש ללברוו המון כדורסל אבל הוא לא אותה מפלצת שהוא עכשיו

    2. לך תראה מי ניצח את סדרות הגמר האמיתיות מול הקינגס והספרס ומי קלע שם יותר. קובי היה שווה בדיוק לשאק ב02 ו03. ב01 אכן היה מס 2.
      מה זה פאו הציל חחחח כמו שלאורי הציל? כמו שבוש הציל את לברון וריי אלן וויד?

      קובי שיחק במערב שהיה 10 רמות מעל המזרח הוא לקח 5 טבעות ולא היה בסופר טים. זה שם אותו אצלי הרבה הרבה מעל לברון
      ושוב זה דיון שהיה פה פעם ומוצה עם סטט וכל מיני אין כוח לחזור על הדברים.
      שלא נדבר על הנאה מהמשחק….להשוות את קובי ולברון בזה זה כמו להשוות את רונלדיניו לתומאס מולר או לכריסטיאנו אם בא לכם.
      לברון מדורג אצלי ככ גבוה בעיקר בגלל ה4 mvp שלו והסטט המפלצתי.
      האליפויות שלו במיאמי זה לא משהו שמרשים אותי או איזשהו הישג באמת צת מעל האליפויות של דוראנט

  9. שם מס 38 ברשימת 50 גדולי העשור
    קובי בראיינט .
    שיחק 7 עונות בעשור (פרש בסוף שנת 2016 ).
    שיחק כמובן רק בלייקרס.
    נכנס מבוגר לעשור כשהיה בן 32.
    ועשה.
    7 פעמים אולסטאר (אם וי פי 2011).
    4 פעמיים חמישיית העונה הראשונה.
    היה אם וי פי גמר פליאוף 2010.
    היה שותף כמובן לטבעת אליפות ב 2010 .
    (פעמיים בחמישיית ההגנה הראשונה + 1 בשנייה).
    (היה גם חבר בנבחרת ארה"ב עמה זכה בזהב האולימפי מלונדון 12).

    בשורה התחתונה למרות שהתחיל את העשור מאוחר ולא היה איתנו בשליש האחרון הוא כאן איתנו וטוען לפסגה גם בעשור הזה.
    שורה תחתונה קלע כל העשור בדאבל פיגרס ב 6/7 עונות מעל 17.5(בעונה שקלע פחות שיחק 6 מש בלבד עקב פציעה) ב 5 עונות מעל 22 ו 4 עונות מעל 25.

    בקיצור היה חלק ממשי גם מעשור זה לחובתו שהיה רק 3 פעמיים בפליאוף עם טבעת אחת כאמור ופעמיים סיבוב שני בפליאוף .
    שיחק סה"כ 45 משחקי פליאוף בעשור בהם קלע 28 למשחק .
    המספרים מראים שהלך ודעך בעקבות הטבע ובכל זאת מה שעשה בחצי הראשון של העשור מקנה לו מקום ודאי ברשימה זו ואף גבוה יותר משמעותית .

  10. אני מקווה שאת הטור כתבת לפני המשחק של דאלאס אתמול בערב. בהיעדרו של דונציץ, פורזינגיס הרים את רמת המשחק שלו ונתן משחק גדול אמש בניצחון על מילווקי.

    1. רואים שאינך יודע מיהו בירד. הוא היה גאון כדורסל שאין יותר ממנו, מנהיג ווינר מהרמה הגבוה ביותר. שלמרות פציעותיו הלא מעטות הגיעי להישגים ונתונים ששחקמים גדולים בריאים יותר לא הגיעו לזה. וראה תגובה 11.3.

      1. לברון אמנם יותר אתלטי אך לא בהכרח יותר טוב. יש לציין שבירד סבל מלא מעט פציעות לעומת לברון שכמעט לא נפצע, וזה פגע בהישגיו ונתוניו.

        1. לברון לא רק יותר אתלטי אלא גם סה״כ שחקן יותר טוב. רק אל תבוא לי עכשיו עם הנאום הקבוע: בירד היה ווינר לא פחות ממנו אם לא יותר ומנהיג לא פחות ממנו אם לא יותר ובעל ראיית משחק לא פחות אם לא יותר וכו'

      1. כתבת לפני כן לא טופ 10…
        אך בירד הוא גם טופ 5. גאון כדורסל שאין יותר ממנו, מנהיג ווינר ברמה הגבוה ביותר, שחקן מאוד מגוון עם התקפה משובחת, הגנה טובה+ ובמובן הקבוצתי טב מאוד, ריבאונדר מצוין, מוסר מעולה, חוטף טוב מאוד. תקרא יותר על יכולותיו של בירד. הוא מתחרה עם לברון על הפורוורד הגדול של כל הזמנים.

  11. מנחם מה עם התחזית מאתמול על הפסד של דאלאס למילווקי? נפלת שוב? הנה קיבלת הוכחה שהמערב חזק בהרבה מהמזרח..

  12. הר ראשמור זו גרסה מורחבת לדיון של הGOAT. כמו בראשמור האמיתי, לא הייתה וועדה שקבעה מי ראוי או לא, פשוט משוגע אחד עם אזמל. מסקנה? לכל אחד יש את הראשמור שלו. שלי הוא הר אקורדיון, ברצותי החמישייה שעליו תכלול גם עשרה שחקנים, ובימים אחרים רק הרביעייה המקורית

    1. אכן האווי טיבן של בחירות כאלה שהן מאוד סובייקטיביות.
      דבר שהאמת די טבעי וגם למרות הנסיונות קשה מאוד לקבוע לזה קטגוריות ברורות אובייקטיביות….

  13. אחלה כתבה מנחם…. אני תמיד אלך עם סר צארלס בעיניים עצומות היה לו הכל רק שאת השנים הטובות שלו בפילי הוא ביזבז בקבוצה פח והיה צריך להתמודד עם בוסטון של לארי ושיקגו של מייקל…. גם הרבה חוסר מזל להיות במקום אחר…. מעבר לזה היה השחקן שעשה במגבלות הגובה והגוף את הדברים המדהימים ביותר

  14. שאלה למתקדמים בלי להיכנס לויכוח המעייף של מי הכי טוב ומי בחמישיה.
    אם לברון מגיע לגמר השנה ומפסיד את האליפות ולא לוקח עוד אחת עד שהוא פורש האם הוא נכנס להר?

    1. הוא כבר בהר. אין לו מה להפסיד עכשיו גם אם טורונטו חוזרים מ3-0 בגמר נגדו. לשחק עוד עונות לא יכול להוריד מהדירוג שלך. לא יכול להיות שאם הוא פורש עכשיו הוא בראשמור ובגלל ששיחק עוד עונה ירד משם. מייקל אם היה משחק עד היום לא היה עובר ממוצע 2 נק' למשחק.

      1. ואם לברון לוקח אליפות עם הלייקרס..
        אוהו איך הדיון על ה GOAT יתעורר.
        בצדק יתעורר אבל כיוון שיש משהו מיתי אצל ג'ורדן אני לא באמת חושב שהעניין הסטטיסטי ישנה כבר.

        1. גם סטטיסטי מייקל עליון יותר ען ממוצע נק' מעל 30 בעונה הסדירה באחוזים נהדרים ומעל 33 בפלייאוף באחוזים טובים מאוד וממוצע יותר גבוה בגמרים, ריבאונדר גדול יותר ביחס לגובה ולעמדה, חוטף טוב יותר. בסך הכל עם היתרונות של לברון, למייקל בטטיס' טובה יותר.

          1. לברון העונה רכז. אז פתאום הוא הריבאונדר הכי טוב בכל הזמנים "ביחס לעמדה"? זה לא משנה באיזה עמדה אתה משחק. לברון ריבאונדר טוב ממייקל

  15. לגבח הר רשמור הכדורסלני שלי:
    לא חייבת להיות רק חמישייה בהר הכדורסלני והיא יכולה לכלול אף כאלו שלא זכו באליפות בתנאי שגילו יכולת גבוהה מאוד ויציבה במהלך הקריירה.
    ואלו השמות בהר רשמור הכדורסלני שלי (כלומר לפחות אלו) –
    חמישייה ראשונה: מג'יק, מייקל, בירד, לברון, וילט.
    השאר –
    רכזים: אוסקאר, קוזי, פרייזר, אייזיאה, סטוק, סטף, טייני.
    קלעים: וסט, וייד, קובי, סם ג'ונס.
    ס"פ: דוראנט, הד"ר, הבליצ'ק, וורת'י, קוואי.
    פ"פ: בארקלי, דאנקן, גארנט, הייז, ק' מלון.
    ציר: ראסל, כארים, החלום, שאק, מ' מלון, האדמירל.

      1. הארדן יש מצב ששייך לשם וביכולת הזו הוא בוודאות יהיה שם.
        שכחתי אותו כפי ששכחתי את ריי אלן ורג'י מילר.

          1. חצי משחקני הליגה כוללים גם כאלו שאינם כוכבי על. ולהר רשמור" של הכדורסל יכולים להשתייך רק כוכבי על.

  16. תודה רבה מנחם, מאוד מעניין.
    אני חייב לציין שאני לא ראיתי בפעולה שלושה משחקני ההר שלך: לארי,מג'יק וקארים.
    ככה שאני לא באמת יכול לציין מי עדיף על פני מי.
    מה שכן – אני ראיתי ועדיין רואה את לברון ואני גם ראיתי את טים דאנקן, אין ספק ששניהם שחקנים סופר משמעותיים בקבוצות שלהם, את דאנקן אני מעריך מאוד, את התוספת החשובה שהוא הביא לסן אנטוניו של פופוביץ, אבל מצד שני אי אפשר להתעלם מההילה שיש סביב לברון, ולכן אם אני צריך לבחור בין שניהם אני הייתי בוחר בלברון.

    אבל קחו בחשבון שגם אם תקחו עכשיו עשרה פרשנים שונים של ה-NBA אני די בטוח שלא יהיו שניים שיחליטו על אותה חמישייה.

    1. מנחם אני חייב הסבר ממך, איך יכול להיות שביל ראסל לא על ההר. 11 אליפויות מתוך 13 עונות בליגה. שר ההגנה האולטמטיבי, שמתוך ההגנה מנצח סדרות ואליפויות. משתק את וילט במשחקים מכריעים וכל פעם מונע ממנו תואר, גם כשחבר לביילור ווסט בלייקרס. גובה 208 ובכל זאת שבע שנים ברצף מעל 23 ריבאונדים למשחק, כולל עונה שעבר את וילט בממוצע למרות שנמוך ממנו בראש…
      לא סתם הגביע זה על שמו. לא יכול להיות שהוא לא על ההר, גם על חשבון קארים הנפלא.

      1. ביל ראסל שני רק לקארים. הסלטיקס של ראסל היתה כל כך עליונה על כל האחרות ש-11 אליפויות באו ללא יריבה אמיתית. החמישייה המורכבת משחקנים כמו בוב קוזי, ביל שרמן, רמזי, קייסי ג'ונס, סם ג'ונס, ואז בפאור נלסון או היינסון או לושקטוף, והסנטר ביל ראסל. לא היה להם יריב. ועוד המאמן רד אורבך

  17. ובכן, הר ראשמור תוכנן על ידי גאטסון ברגלום, חבר טוב של ראשי ה-KKK והאיש שנקרא על שם האפצ'י שעשה אביו ברגע שנולד, אחד שניסה לדחוף את רוברט אי לי על מטבע ובחר את המיקום של ההר על אדמה קדושה לאוכלוסיה המקומית בצורה מאוד מכוונת.
    (אני פה כדי לנסות להרוס כל דבר טוב. סנטרל פארק נבנה על גבה של שכונה של שחורים ואירים שהצליחו לחצוב לעצמם חיים. מזל שדברים כאלה לא קורים יותר היום, אה, תושבי אבו-כביר וכל מי שבסביבת אסדת הקידוח?)
    אז… לשאלתך, לא?

    1. נק' חשובה Ljos , נבנה על שטחים של הילידים האינדיאנים המקומיים שגורשו משם לא??? ולגבי זה שעדיין מתרחש הבאת פה שתי דוגמאות סופר עדינות…

      1. דראגן בנדר לא עומד בסף אין לו 10 דק משחק לפחות והוא טרם השלים 4 עונות בליגה.
        כל החכמה זה לשחק לפחות 10 דק ולנגר. זה hof אמיתי ועדיין להישאר בליגה.
        מי שנפלט מהליגה או משחק פחות לא יכול להיות בראשמור

  18. מנאצ'ם, לא צריך אפילו טבעת אליפות אחת, אליפות תלויה גם בצוות המסייע ובאיכות היריבות. האם מייקל לא היה טוב בשש השנים הראשונות שלו בליגה? האם היה לשיקגו שלו סיכוי נגד בוסטון של אותה תקופה?

  19. אני פיפי…שים את לברון בגוף של לארי…
    שים אותי בגוף של זוסמן ואני בnba.
    מבטיח.
    עם כל הכבוד ללארי לג'נד ואני מת עליו
    אין מה להשוות ל15 שנים בטופ שלברון משתולל בליגה.
    ואין, פשוט אין אליפות גדולה מהחזרה מ3-1 (גרין מישהו זוכר?).

  20. צודק לגמרי. בלי טבעות אתה בכלל לא יכול להיכנס לדרום דקוטה ולסייר באיזור ההר.
    ברור שלברון בעניין ובארקלי ומלון לא, מסיבה זו ממש. לצערי הוא גם מתעלה בסה"כ על דאנקן. אין ספק שזהו השחקן הגדול בדורו.
    האם בכזו ודאות קארים מקבל פסל במקום ביל ראסל?

  21. מספר אליפויות הוא לא הפרמטר הכי חשוב וכן אפילו בכתבה הזאת ראסל אפילו לא מוזכר למרות שבעיניי הוא כן צריך להיות.
    צריך לקחת בחשבון
    תקופה-יש הבדל גדול בין להתמודד מול הג'אז בשנות ה-90 לבין התמודדות מול סופרטימס ברמה היסטורית כמו הגולדן,ספרס,סלטיקס והרוקטס.
    המשכיות-שאקיל נחשב לגבוה הטוב בתחילת המילניום אבל זה לא נמשך מספיק.
    מערכת-יש הבדל בין לקחת אליפות במועדון יוקרתי כמו של הסלטיקס לבין לקחת אליפות ראשונה היסטורית עם הקאבס.

    1. אין הבדל בין אליפות עם הסלטיקס / הקאבס. ההבדל היחיד שיכול להיות הוא שהסלטיקס מושכת כוכבים והקאבס לא, וכולנו יודעים איך נבנה הסגל של קבוצות לברון (רמז: ממש לא אוספים כמה חבר'ה מהשכונה)

  22. העברתי את זה לכאן כתגובה ראשית, ואני אשיב עליה גם כתגובה לתגובה שלך לעיל ב21.1.1
    מנחם אני חייב הסבר ממך, איך יכול להיות שביל ראסל לא על ההר. 11 אליפויות מתוך 13 עונות בליגה. שר ההגנה האולטמטיבי, שמתוך ההגנה מנצח סדרות ואליפויות. משתק את וילט במשחקים מכריעים וכל פעם מונע ממנו תואר, גם כשחבר לביילור ווסט בלייקרס. גובה 208 ובכל זאת שבע שנים ברצף מעל 23 ריבאונדים למשחק, כולל עונה שעבר את וילט בממוצע למרות שנמוך ממנו בראש…
    לא סתם הגביע זה על שמו. לא יכול להיות שהוא לא על ההר, גם על חשבון קארים הנפלא.

    1. אני לא קונה את התשובות שלך ושל שמעון על השליטה של בוסטון בליגה באותן שנים. קודם כל שנתיים הם לא זכו, זאת אומרת היו מי שיכלו לעבור אותם. שנית היו סדרות אליפות מטורפות, כולל חזרה מפיגור 1-3. שלישית, מעבר לכל המקרים בהם הוא ניתח את הקבוצה של וילט בדרך לאליפות, אין ספק שבאליפות האחרונה היה יתרון ברור לסגל של הלייקרס עם וילט ווסט וביילור, ובכל זאת ראסל שיתק טת וילט וניצח את הסדרה בהופעות בלתי נשכחות. האיש שהיה הלב של הדיינסטי הכי עצום בליגה, חייב להיות בראשמור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט