צסק"א אכלה אותה בטירוף!! – סיקור הניצחון הביתי של מכבי על צסק"א מוסקבה / עמיחי קטן

מכבי חופרת את דרכה לניצחון ענק…

מכבי הגיעה למשחק הביתי נגד צסק"א ללא דיברתולומאו שגמר את העונה, וולטרס שייעדר בחודש וחצי הבאים, כספי שייעדר עוד כמות דומה של זמן ובלאק שנודע לפני המשחק שגם הוא ייעדר, והחמישייה שפתחה הייתה של ווילבקין, זוסמן, קלויארו, אייסי והאנטר. ווילבקין החטיא שלשה במהלך הראשון, אבל תפקד בפתיחה בעיקר כרכז ומסר ברבע הראשון 3 אסיסטים לשלשות שהעלו את מכבי ליתרון 17- 14. הבעיה הייתה שבשלב הזה דורסי עלה לפרקט במקום ווילבקין ולא ממש מצא את עצמו, כך שריצת 15- 3 של צסק"א קבעה את תוצאת הרבע הראשון 29- 20 לרוסים.

מכבי המשיכו לא למצוא את עצמם הגנתית וצסק"א ניצלו את זה, בעיקר בשליטה מוחלטת בריבאונד, כדי לייצר יתרון דו-ספרתי של 44- 30 ששלח את ספרופולוס לפסק זמן עצבני במיוחד. ווילבקין הפעיל מצוין את עצמו ואת החברים, השלשות המשיכו לצלול פנימה לזכות מכבי, כך שההפרש כבר ירד ל-4 בלבד, אבל צסק"א ניצלו את המנוחה של ווילבקין והאנטר בדקה האחרונה כדי להחזיר את ההפרש ל-10, לפני ששלשה של דורסי קבעה 52- 45 לצסק"א בהפסקה. במחצית הראשונה צסק"א ניצחה 20- 8 בקרב הריבאונד, ואילו מכבי קלעה 9 שלשות ב-60% לעומת 4 ב-33% של הרוסים.

צסק"א המשיכה בפתיחת המחצית ללכת בכל פעם על השחקן של ווילבקין וההפרש שוב הגיע לדו-ספרתי 60- 49, אבל מכבי התעוררה משום מקום וההגנה עשתה שיפור קל שהוביל ריצת 13- 0 ומהפך מדהים וזה בלי אף שלשה במחצית עד לשלב הזה. ווילבקין ירד לנוח והרוסים ניצלו את זה כדי להחזיר את היתרון. דורסי השווה וההגנה של מכבי הצליחה לגרום לסוף שעון ההתקפה כשנותרו 6.8 שניות לסיום הרבע. ווילבקין הוקפץ מהספסל והקפיץ את השומר כדי לסחוט 3 זריקות עונשין מתוכן הוא דייק 2, וקבע 66- 64 למכבי בסיום הרבע השלישי, אחרי רבע נפלא של 21- 12 וזה בלי שלשות בכלל.

ווילבקין פתח את הרבע עם שלשה ואסיסט לשלשה של אייסי וקבע יתרון 72- 64 למכבי וריצת 23- 4 מדהימה. מייק ג'יימס השיב בשלשה וקצת הוריד את הלחץ של איטודיס. 2 דקות מפתיחת הרבע נכנס סנדי כהן כדי לתת מנוחה לווילבקין ומיד עשה עבירה במתפרצת על מייק ג'יימס שזכה ל-3 זריקות עונשין בפעם השנייה היום. סנדי כהן ירד אחרי 2 דקות עם 3 עבירות. אלייז'ה ברייאנט המשיך ביום הנהדר שלו וצלף עוד שלשה שהחזירה את ההפרש ל-6 בזמן שההגנה הצהובה אטמה את הצבע והשלשות לא נכנסו, כך ש-5 דקות לסיום הצדדים יורדים לפסק זמן כשמכבי ביתרון 79- 74.

צסק"א הצליחו להוריד את ההפרש ל-3 ובמהלך הבא ווילבקין חזר אחרי 4 דקות מנוחה והסתבך במשך התקפה שלמה עד שהצליח לסחוט עבירה בשנייה האחרונה שלה, אבל דייק רק בכדור אחד ומיד ירד לספסל עם התכווצות שרירים. אחרי החטאת שלשה של הרוסים התחולל קרב ענק על הריבאונד, אבל לבסוף האקט הצליח לסחוט עבירה מהאנטר ומייק ג'יימס תפר עוד שלשה שקבעה שוויון 80, ויש לו 12 מתוך 16 נקודות של צסק"א ברבע האחרון עד לשלב הזה, ופסק זמן מכבי.

ההגנה של מכבי מתמקדת כולה במייק ג'יימס

מכבי יצאו מהמנוחה עם האנטר שייצר תיקון להחטאה של זוסמן והחזיר לצהובים את היתרון בדרך לפסק זמן נוסף, הפעם של איטודיס. הפעם מכבי החליטה לעבור לדאבל-אפ על ג'יימס וצסק"א לא הצליחו לייצר נקודות וזוסמן הצליח לסחוט עבירה ולדייק ב-2 הכדורים ויתרון 4 למכבי. מהלך נוסף מכבי הצליחה לעצור את ההתקפה הרוסית ומייק ג'יימס מסר החוצה. ווילבקין החליט שהוא מסוגל לחזור לשחק, אבל הוא דווקא הכניס כדור להאנטר שחפר בפוסט ושם עוד סל ו-86- 80 למכבי. גם ההתקפה הבאה של צסק"א הסתבכה והשופטים נאלצו ללכת למוניטור כדי להכריע בכדור חוץ לא ברור והם החליטו להעניק אותו לצסק"א, אבל מייק ג'יימס החטיא את השלשה הקשה וחצי הדקה האחרונה עברה בחגיגות מטורפת של הקהל הביתי הצהוב והמאושר ושירת "צסק"א אכלה אותה". בסיום 90- 80 ענק למכבי על אלופת אירופה.

ראיונות:

ספרופולוס אמר לשחקנים בחדר ההלבשה: כל הכבוד! זה הניצחון הכי גדול שלנו. נתתם את כל מה שהיה לכם במשחק וזאת הסיבה שמגיע לכם הניצחון. הניצחון הזה הוא רק שלכם, ולא של אף אחד אחר. כל הכבוד! (קרדיט – מכבי ת"א)

קווינסי אייסי אמר: זה היה ניצחון טוב. היו לנו הרבה חברים חסרים והמשחק הזה הראה את הלב שלנו כקבוצה. אנחנו כקבוצה רוצים להגיע אגרסיביים וגם לי אישית היה חשוב להיות אגרסיבי בפתיחה. היה לנו משחק קבוצתי נהדר. הם קלעו המון נקודות במחצית הראשונה, ובמחצית השנייה הידקנו חגורות בהגנה והצלחנו לייצר עצירות מתי שהיינו צריכים. הם ניצחו אותנו בריבאונד, אבל הראינו לב גדול באופן שבו שיחקנו.

אלייז'ה ברייאנט אמר: המשחק הזה הוכרע על ההגנה. ניסינו לעשות את העבודה בהגנה ולשחק את המשחק ההגנתי שלנו. שיחקנו בקצב מצוין וסמכנו אחד על השני וזה הביא לנו את הניצחון. במחצית עשינו שינוי מנטלי בהגנה. הם קלעו חמישים ומשהו נקודות במחצית הראשונה וזה יותר מדי בשבילנו, אז עבדנו על עצמנו מנטלית וסמכנו אחד על השני בעזרה בהגנה והשגנו את הניצחון. אני מנסה ללמוד בכל יום מהשחקנים המנוסים. יש עליות וירידות, אבל צריך להיות מרוכז וללמוד, וזה מה שאני מנסה לעשות. בכל פעם שאנחנו עולים על הפרקט זה במטרה לנצח, אנחנו מכבי, אנחנו מנסים לזכות בתארים, לנצח משחקים, אז לא משנה מי היריבה אנחנו מנסים לנצח.

ג'ייק כהן אמר: אני מאוד מרוצה, וכך גם כולם, כי למרות כל השחקנים החסרים הצלחנו להתעלות ולשחק טוב, וזה מבחן מאוד חשוב עבורנו כקבוצה. האוהדים היו גדולים. הם נותנים לנו הרבה אנרגיה ותמיד מאחורינו, וזה תמיד עוזר לשחק מול 11,000 איש בצהוב. אני לא חושב על המשמעויות של הניצחון הזה. אני פשוט גאה בכל מי שכאן בחדר. כולם שיחקו נהדר ונתנו את כל מה שהיה להם והשגנו ניצחון. הייתה כאן אווירה מדהימה, כמו בעוד משחקים לאחרונה. האוהדים הם נהדרים ויש לנו עוד כמה משחקים גדולים בקרוב, אז זה מרגיש נפלא והאווירה מדהימה.

צל"ש:

סקוטי ווילבקין – נתן את משחקו הטוב בקריירה, כאשר הוא שבר את שיא הקריירה שלו באסיסטים (9) ובמדד (33) וגם קלע 22 באחוזים טובים.

ווילבקין היה נפלא מתמיד הערב…

קווינסי אייסי – פתח את המשחק עם 2 שלשות מדויקות שהעניקו לו ביטחון בהתקפה ובהגנה הוא היה מדהים כמו תמיד. האמריקאי סיים עם 11 נקודות (8 ברבע הראשון) והפלוס מינוס הגבוה ביותר בשורות הצהובים (+17).

אות'לו האנטר – בילה 5:18 דקות על הספסל מכיוון שלמכבי לא היו חלופות, ואחרי שהוא היה נראה גמור בפתיחה הוא הדהים דווקא בשלבים המאוחרים יותר של המשחק והגיע לשיא קריירה של 20 נקודות ו-20 גם במדד.

אלייז'ה ברייאנט – עלה מהספסל וכמעט לא חזר לשם. תפקד היטב בתור הרכז המחליף והיה היחיד חוץ מווילבקין שמסר יותר מאסיסט אחד. ברייאנט הוסיף גם 3 שלשות חשובות והגנה מצוינת לפרקים.

יובל זוסמן – היה כל המשחק עם בעיית עבירות, אבל עשה עבודה מצוינת על מייק ג'יימס, לפעמים לבד ולפעמים בעזרה. היה פעיל מאוד גם בהתקפה ואחראי לנקודות בשני המהלכים הקריטיים ביותר של המשחק.

זאת החמישייה שביחד עם קלויארו, שהחליף כל פעם אחד אחר מהם בתורות, עשתה את מרבית העבודה.

טר"ש:

אין ברירה, אז ננסה…

דורסי במחצית הראשונה – הבריחה הראשונה של צסק"א הגיע בפעם הראשונה שדורסי עלה לפרקט, אז הוא לקח על עצמו בצורה לא נכונה. בהמשך קבלת ההחלטות שלו השתפרה והשלשה בסוף המחצית הכניסה אותו לעניינים לכמה דקות לא רעות, בעיקר התקפית.

האחראי על החולצות של אבדיה – ספרופולוס רצה להכניס את אבדיה בפתיחת הרבע השני ואז התברר שאבדיה לובש חולצה דווקא של יובל זוסמן. אבדיה עצמו התקשה להשתלב הגנתית ולא זכה להרבה דקות, אבל לפחות מישהו יהיה רענן לדרבי מחרתיים (אם הוא לא יבוטל…).

עבירות על מייק ג'יימס במתפרצת – בשני מקרים שונים במשחק ג'יימס יצא למתפרצת ושחקן של מכבי החליט לעצור אותו בעבירה, אבל גרסת היורוליג של הארדן קלט את זה והצליח לסחוט את העבירה בזריקה לשלוש בשני המקרים. באחד מהם זה גם כמעט היה שלשה עם עבירה.

גריק לא פריק:

יאניס הצליח להוציא גם מווילבקין וגם מהאנטר את הטוב ביותר בדיוק מתי שצריך, ובנוסף לזה הוא הצליח למצוא הרכב מנצח עם כל השחקנים החסרים ושינה את השיטה ההגנתית ברגעים הנכונים כדי לנטרל לגמרי את ההתקפה של אלופת אירופה.

הנתון של המשחק:

הפער בין המחציות – כמה דוגמאות:

מחצית ראשונה – מכבי עם 9/15 לשלוש ו-45 נקודות. מחצית שנייה – מכבי עם 3/12 לשלוש ו-45 נקודות.

מחצית ראשונה – צסק"א עם 52 נקודות (29 ברבע הראשון). מחצית שנייה – צסק"א עם 28 נקודות.

מחצית ראשונה – 20- 8 לצסק"א בריבאונד. מחצית שנייה – שוויון 17 בריבאונד.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. במשפט אחד :
    הניצחון הגדול ביותר של מכבי ת"א מאז גמר יורוליג 2014 במאי 2014
    במילה אחת : מרגש
    בעוד משפט : על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים
    בשורה התחתונה :
    אם מכבי תשרוד את התקופה הקשה היא יכולה ללכת עד הסוף יש לה התקפה ויש לה הגנה ויש לה שינויי קצב והכל
    אנקדוטה :
    לאחר 14.15 דק משחק מכבי חטפה 44 נקודות
    44 נקודות ב 855 ששניות משמע נקודה בפחות מ 19 וחצי שניות ( 19.43 )
    אח"כ שיחקה מכבי 25 דקות ו 45 שניות וחטפה 36 נקודות ב 1545 שניות משמע נקודה בכמעט 43 שניות (42.92 )
    הגנה ששיפרה כוחה לפחות פי שתיים

    תחושה :
    מכבי בעבר הייתה אלופת יורוליג 2014 אבל זו הייתה קבוצה שאיני מאמין שהייתה יכולה לקחת יורוליג אם היו סדרות.
    מכבי הזו אני מאמין שיכולה לקחת יורוליג גם בסדרות ובלבד שמכת הפציעות תיגמר וכמובן שהפצועים יחלימו .

  2. אני אוהב את זה שמכבי בתקופה האחרונה התחילה לזרוק יותר שלשות. ככה הכדורסל המודרני(למרות שלמכבי אין חודר ברמה גבוהה) ווילבקין אחד השחקנים הטובים באירופה, הוא העלה את הרמה שחו השנה פלאים, שווה כל שקל.

  3. תודה חיים
    אם העונה הסדירה המשעממת וחסרת ההגנות בנבא היורוליג נהיה הדבר האמיתי לפחות עד לפלייאוף
    מכבי קבוצה טובה השנה אין מה להגיד :
    כמעט כולם היו נפלאים היום אבל אני רוצה להתעכב על זוסמן איזה הגנה הבן אדם נותן פשוט לא יאמן ואפילו התחיל להצמיח ביצים בהתקפה אחלה שחקן

  4. להבדיל מאבדיה שלא מצליח לייצר אפילו מהלך משמעותי אחד לאורך עונת היורוליג, זוסמן עבר שדרוג רציני משנה שעברה ומשחק בבטחון.
    אם אבדיה לא יעצור את המגמה אז חוסר הביטחון שלו רק יזין את עצמו וזה עלול לדרדר אותו במורד הדראפט.
    אם עוסקים בחוסר ביטחון אז קלויארו פשוט מפחד לקבל החלטה או לזרוק, כרגע מחפש להתפטר צהכדור. לפחות נלחם בהגנה.

  5. מדהים שבלי 3 שחקני חמישייה פלוס השחקן השישי מכבי הצליחו לנצח!
    איזה עומק ואיזה לב יש לקבוצה הזאת.
    באמת שפיינל פור או בכלל תואר זה עניין שולי.
    הכיף של ימי חמישי חוזר!
    הרבה קבוצות טובות יש ביורוליג וכל אחת מהן יכולה לראות את עצמה הולכת עד הסוף.
    .
    לעניין אבדיה, אמיתי הוא לא שחקן NBA אבל ה ב NBA של היום אי אפשר לדעת.
    המשחקים האירופה צמודים וקשוחים ואין זמן ללמוד. ב NBA הוא יוכל להיכנס ב מינוס 30 ולהתחיל לשחק כדורסל.
    בכל מקרה גם ביכולת טובה יותר הוא לא טופ 5 בשום מקרה.
    בחירה 10-15 עם הימור נמוך ורווח גבוה

    1. טופ 10 בדוק. אתה משווה שחקן שמשחק מול צסקא וכו לקולגים? בnba הוא יתפתח עוד הרבה זה לא הלחץ של מכבי לנצח. הוא אבל רכז זה צריך להיות התפקיד שלו. אם אני אורלנדו הייתי לוקח אותו בעיניים עצומות. הוא יהיה שחקן חמישייה טוב בקבוצה נורמלית לא בניקס…
      אגב בnba יש ימבה שחקנים שאמיתי הם לא שחקני nba וגם לא יורוליג אבל הם שם.
      אבדיה בהחלט יתפתח זה שהוא כרגע לא שם זה נכון אבל בעתיד כן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט