NFC SHOWDOWN – לקראת מחזור 14 בNFL

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, יניב שושני ועידו יצחקי.

ושוב מבחן לקו ההגנה של הניינרס.

ניו אורלינס סיינטס (10- 2) – סן פרנסיסקו 49 (10- 2)(ניו אורלינס, ראשון 20:00)

קרב אדיר בין שתי קבוצות שמעשית (הסיינטס גם רשמית) הבטיחו את מקומן בפלייאוף, אך למשחק הזה יכולות להיות השלכות דרמטיות לגבי המיקומים של הקבוצות הללו ואחרות בפלייאוף ה- NFC. זה נכון במיוחד בכל האמור לניינרס שבעקבות שני הפסדים בשלושת השבועות האחרונים איבדו את מיקומם בראשות ה-NFC מערב לסיאטל והפסד נוסף יחזק את הסיכוי שיגיעו לפלייאוף דרך הווילד קארד ויצטרכו שלושה נצחונות חוץ כדי להגיע לסופרבול. ניו אורלינס מצידה הבטיחה רשמית את ראשות הבית שלה והיא כמובן שואפת לסיים בראשות ה-NFC (ולשחק בבית עד הסופרבול) אך הפסד יכול לדחוק אותה אפילו מאחד משני המקומות הראשונים (שמובילים לשבוע החופש בסיבוב הראשון). מעבר לענייני המיקום הניינרס צריכים לשקם את הגאווה וכושר ההרתעה – הם שיחקו היטב ולא היו רחוקים מניצחון בבולטימור בשבוע שעבר, גארפולו שיחק היטב וגם משחק הריצה נראה טוב, למרות העדר הרץ המוביל מאט בריידה. ההגנה (המצוינת בדרך כלל – מקום שני בליגה) לא הצליחה להתמודד עם האתגר שהציב לה לאמאר ג'קסון, אך בזה היא אינה שונה מכל שאר ההגנות שפגש ג'קסון, כולל ההגנה ההיסטורית של הפטריוטס. גם השבוע, במשחק חוץ שני ברציפות בחוף המזרחי, הגנת סן פרנסיסקו תתמודד עם אתגר לא פשוט, אם כי כאן ההתמודדות תפורה יותר למידותיה שכן הגנת הניינרס מעולה מול התקפת המסירה (מקום ראשון) ופחות מול התקפת הריצה (מקום 14) ויהיה להם קצת יותר קל מול ההתקפה המאוזנת של הסיינטס מאשר מול ההתקפה הייחודית של בולטימור שניצחה למרות שהשיגה רק 105 יארד באוויר. הסיינטס ניצחו כבר שלושה משחקים ברציפות מאז ההפסד התמוה לאטלנטה אך לא מפגינים את היכולת הדורסנית שציפינו לראות עם חזרתו של דרו בריס מפציעה. עם זאת הם מציגים עוצמה בכל המערכים (מדורגים במקום החמישי בהתקפה ושביעי בהגנה) אבל עדיין צריך לראות איך הם מתמודדים עם אחת מאריות הליגה (הם לא התמודדו מול אף קבוצה עם מאזן חיובי, למעט שיקגו, מאז המחזור השלישי), כך שגם להם זהו מבחן רציני. הקרב הגדול יהיה בין הקו הקדמי החזק של ניו אורלינס (הטוב בליגה) מול הפאס ראש האימתני של הניינרס (שמייצר הכי הרבה סאקים בליגה – 3.8 למשחק). אם הניינרס יצליחו להגיע לבריס ולשבש את משחק ההתקפה של הסיינטס, יש להם סיכוי טוב לצאת עם ניצחון. אני מאמין שניק בוסה וחבריו יצליחו במשימה הזו. הסיינטס פחות טובים מהמאזן שלהם והניינרס– שצריכים נואשות את הניצחון – יצליחו לצאת מניו אורלינס עם נצחון חוץ מפתיע אחרי משחק צמוד שיסתיים בתוצאה נמוכה.

מינסוטה ויקינגס (8- 4) – דטרויט ליונס (3- 8- 1)(מינאפוליס, ראשון 20:00)

מינסוטה שואפת לסיים את העונה בראשות בית ה- NFC צפון ואחרי ההפסד בסיאטל בשבוע שעבר היא חייבת לנצח ולקוות למעידה של גרין ביי (שכנראה לא תיקרה השבוע מול הרדסקינס האומללים…). מה שגרר את ההפסד בשבוע שעבר היתה החולשה של משחק הריצה כאשר דלווין קוק רץ רק ל-29 יארד, וכך הויקינגס לא יכולים לנצח קבוצות צמרת. בבית מול הגנת דטרויט שמדורגת במקום ה-28 בליגה יהיה לקאזינס, קוק וחבריהם הרבה יותר קל לייצר מספרים טובים והרבה נקודות. דטרויט מחליפה ק"ב כמו גרביים בהמתנה לחזרתו מפציעה של מתיו סטאפורד (בשנה הבאה) ורק מחכה שהעונה הזו תיגמר, למרות שהיא עדיין מנסה להישאר תחרותית. הגנת מינסוטה – שבצורה לא אופיינית ספגה 37 נקודות מראסל ווילסון ולהקתו בשבוע שעבר – תצליח לשמור אותם על סקור נמוך ולנצח בקלות.

יחזקו את מעמדם בבית? הוייקינגס.

טאמפה ביי באקנירס(5- 7) – אינדיאנפוליס קולטס (6- 6)(טאמפה, ראשון 20:00)

משחק הזדמנות אחרונה בהחלט עבור הקולטס שהפסידו בשבועיים האחרונים ליריבותיהם בבית ה-AFC דרום (יוסטון וטנסי) ומוצאים את עצמם כרגע מחוץ לפלייאוף. אם הם רוצים לשמור לעצמם סיכוי לשחק בינואר, הם חייבים לנצח כאן. הרץ המוביל שלהם מרלון מאק שלא שיחק בהפסדים האחרונים בשל פציעה יחזור כנראה השבוע וזה חשוב מאד לקבוצה שמתבססת באופן משמעותי על משחק הריצה – ושובו גם יוריד לחץ מג'קובי בריסט שבהפסד לטנסי עשה הרבה טעויות לא מחויבות (כולל שני יירוטים). הגנת הקולטס לא מצטיינת בהשגת איבודי כדור (רק 8 יירוטים כל העונה) וזה חשוב מול ג'מיס ווינסטון המועד לטעויות. טאמפה ביי נמצאת בעונת מעבר וצריכה להחליט מה היא עושה – בעיקר בעמדת הק"ב– כדי להיות תחרותית יותר בשנים הבאות. ברור שעם 20 היירוטים שייצר ווינסטון עד כאן (ראשון בליגה בהפרש עצום) הקבוצה לא יכולה להגיע לשום מקום. מקום לאופטימיות יש דווקא בהגנה שבניגוד לשנים קודמות נמצאת בצמרת (מדורגת תשיעית). העובדה שהגנת הבאקס היא הטובה בליגהנגד הריצה (!) תקשה על הקולטס לפתח את משחק הקרקע ותחייב אותם לנסות להכריע את המשחק באוויר, מה שכאמור לא מבשר טובות עבורבריסט. בכל מקרה המשחק השבוע צפוי להיות שוט-אאוט (כמו הרבהמהמשחקים של הבאקנירס השנה) עם הרבה איבודי כדור לשני הצדדים ובסופו של דבר טאמפה ביי תנצח בבית ותוציא עוד קבוצת AFC דרום מהמרוץ לפלייאוף (אחרי שעשו זאת ליגוארים מג'קסונווילבשבוע שעבר) .

ג'קסונווילג'גוארס (4- 8) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (4- 8) (ג'קסונוויל, ראשון 23:05)

משחק לפרוטוקול בין שתי קבוצות מאכזבות שכבר סיימו למעשה את העונה. ג'קסונוויל יפתחו את המשחק עם גרדנר מינשובעמדת הק"ב בעקבות היכולת האיומה של ניק פולס מאז שחזר מפציעה. נראה ששארית העונה תוקדש לבחינת השאלה האם מינשו יכול להיות הפרנצ'ייז ק"ב של הקבוצה בשנים הבאות. במפתיע, הגנת הקבוצה מאד מאכזבת (בעיקר עבור מי שזוכר את יכולתה מלפני שנתיים ואפילו בשנה שעברה)והיא מדורגת במקום ה-24 בליגה (31 נגד הריצה!). הצ'רג'רס גם הם נמצאים לפני החלטה לגבי עמדת הק"ב בעקבות הירידה החדה ביכולת של פיליפ ריברס. הוא לא האשם היחידי במאזן העגום של הקבוצה שרבים ראו בה מועמדת לסופרבול בתחילת העונה, אבל אין ספק שהקבוצה צריכה לעבור שינוי מהותי ועמוק שריברס המזדקן לא יכול וצריך להיות חלק ממנו. שתי הקבוצות בתוך רצף הפסדים (ג'קסונוויל 4, לוס אנג'לס 3) והחדשות הטובות הן שאחת מהן חייבת לנצח השבוע… להערכתי זו תהיה ג'קסונוויל שתנצל את הביתיות והמוטיבציה של מינשו כדי להשיג ניצחון במשחק הפכפך וחסר הגנות.

פילדלפיה איגלס(5- 7) – ניו יורק ג'יאנטס(2- 10) (פילדלפיה, שלישי 03:15)

ההפסד של דאלאס ביום חמישי נתן שוב פתח של תקווה לאיגלס (אחרי שבעטו בדלי בהפסד לדולפינס בשבוע שעבר), שבמקרה של ניצחון כאן ישתוו במאזן לזה של הקאובויס בראשות בית ה-NFC מזרח, שהוא כנראה הבית החלש ביותר בליגה. העונה הזו היא אכזבה גדולה עבור אוהדי פילדלפיה שלא ציפו לראות את הקבוצה במאזן שלילי בשלב כה מתקדם ובעיקר קיוו לראות את האיגלס על  שלל כוכביה מפגינה יכולת טובה הרבה יותר. הבעיה העיקרית של הקבוצה היא בהתקפה, שם קרסוןוונץ מפגין יכולת בינונית מינוס (רייטינג 90), אולי גם כי קו ההתקפה לא מגן עליו מספיק טוב (ספג 30 סאקים עד עכשיו). גם ההגנה רחוקה מלהזכיר את היחידה המגובשת והלוחמנית (זוכרים את כריס לונג ומסכת הכלב?) מלפני שנתיים-שלוש. בכל מקרה, כל הבעיות האלה לא יפריעו להם במשחק הנוכחי כי הם פוגשים את הקבוצה הגרועה ב-NFC. הג'יאנטס מדורגים בתחתית הליגה הן בהתקפה והן בהגנה, דניאל ג'ונס הרוקי המדשדש נפצע ואיליי מאנינג יחזור למגרש (אולי לרצף המשחקים האחרון בקריירה המפוארת שלו). סקון ברקלי נסוג ביכולתו אחרי עונת פריצה מצוינת אשתקד ולהנהלת הקבוצה תהיה הרבה מאד עבודה בפגרה. במשחק ה"מאנדיינייט" באיצטדיון הביתי בפילדלפיה האיגלסינצחו בהפרש גבוה ללא מאמץ רב ויתחילו כבר להתכונן למפגש המכריע עם דאלאס בעוד שבועיים שכנראה יכריע את זהות אלופת ה-NFC מזרח. 

הוא חוזר!! אליי מאנינג

אטלנטה פלקונס(9-3) –קרוליינה פנת'רס(7-5)(אטלנטה, ראשון 20:00)

זהו, תם לו עידן עבור שתי הקבוצות מהבית הדרומי של ה-NFC. הפינליסטיות של 2015/2016 נמצאות בתהליכי התפרקות סופיים, ותהליך הבניה מחדש מחכה מעבר לפינה. אצל הפנת'רס זה כבר רשמי עם פיטוריו של המאמן בתשע העונות האחרונות, רון ריברה, לאחר עוד חודש נובמבר איום שנה שניה ברציפות (מאזן נובמבר 11-3 בשנתיים האחרונות).

דן קווין עדיין מחזיק מעמד באטלנטה, הרבה בזכות התקפה שממוקמת שניה בליגה מבחינת יארדים, אבל ההגנה פשוט מחרבת כמעט כל משחק, ומביאה את הקבוצה לאחד מהמאזנים הגרועים בליגה.

נתון מעניין – חוליו ג'ונס לא השיג ט"ד כבר שמונה משחקים ברציפות, הרצף הארוך ביותר בקריירה שלו.

תחזית – הזעזוע בפנת'רס יעשה את שלו, הם ינצחו את הפלקונס וינקמו על התבוסה הביתית לפני שלושה מחזורים.

במשחק הזה הוא כבר לא יהיה על הקווים. ריברה (צילום: veteransadvantage.com)

יוסטון טקסנס(4-8) –דנברברונקוס(8-4)(יוסטון, ראשון 20:00)

ביוסטון עדיין בהיי בעקבות הניצחון החשוב על הפטריוטס, ועכשיו מגיעים לעיר הברונקוס, שלמרות מאזן לא מחמיא מהווים אגוז קשה לפיצוח.

בעוד שהתקפת יוסטון משחקת היטב עם הצמד הנפיץ ווטסון את הופקינס, ההגנה לא בדיוק מספקת את הסחורה, במיוחד כנגד משחק המסירה. אבל גם הגנה שכזאת אמורה להספיק מול ההתקפה האנמית של דנבר, שמתקשה מאוד בעמדת הקווטרבק הפותח. אולי דרו לוק יהיה הפתרון בעמדה זאת, שלמרות הופעה פושרת, עדיין ניצח במשחק הבכורה שלו בליגה.

נתון מעניין – לווטסון יש 28 ט"ד באוויר וביבשה, לעומת 19 של דנבר כקבוצה.

תחזית –דנבר זאת לא הקבוצה שתצליח לעצור את יוסטון, והטקסנים ינצחו וירשמו את ניצחונם השלישי ברציפות.

אפשר כבר לקרוא לו קווטרבק עילית? (צילום: si.com)

בפאלו בילס(3-9) –בולטימור רייבנס(2-10)(בפאלו, ראשון 20:00)

בשקט בשקט, בפאלו בפיגור משחק אחד בלבד מאחורי הפטריוטסהחזקיםבשלבים הסופיים של העונה הסדירה, ופתאום אפשר לחלום על אליפות הבית, לראשונה מאז 1995 (!!). הבילס משיגים זאת בעזרת הגנה מעולה, ובייחוד סקנדרי מעולה בראשות טרדביוס וויט, שכבר זוקף לזכותו 4 חטיפות כדור ושני אילוצי פאמבל. ההתקפה מבוססת בעיקר על משחק ריצה תלת ראשי בראשות דוויןסינגלטרי, פרנק גור והקווטרבקג'וש אלן, שבנוסף ל-16 ט"ד במסירה, רושם גם 8 כאלו בריצה, הכי הרבה בליגה לקווטרבק.

מולם מתייצבת קבוצה, ששקט זה הדבר האחרון שניתן לומר עליה. שימו לב לרשימת הקבוצות שניגפו בפני הרייבנס במהלך ריצת שמונת הניצחונות שלה –סיהוקס, פטריוטס, יוסטון ופורטיניינרס, ומובן מדוע בולטימור היא כרגע המועמדת המובילה לזכייה בסופרבול. למאר ג'קסון פשוט מככב במדי הרייבנס כבר בעונתו השניה בליגה, עם מספרים מדהימים כמו 32 ט"ד (יותר ממה שהשיגו 21 קבוצות בליגה) ו-977 יארדים מרשימים בריצה (מקום תשיעי בליגה). גם ההגנה אינה קוטלת קנים, והיא הולכת ומתחברת ככל שהעונה מתקדמת.

נתון מעניין – במהלך רצף שמונת הניצחונות, הרייבנס לא ספגו יותר מ-25 נקודות במשחק.

תחזית – צפו למשחק קשוח עם הרבה מהלכי ריצה, ובסופו העורבים ינצחו וישיגו שיא מועדון של תשעה ניצחונות רצופים.

כוכב שביט! ( צילום: theundefeated.com)


קליבלנד בראונס(7-5)–סינסנטי באנגלס(11-1)(קליבלנד, ראשון20:00)

את אנחת הרווחה שעלתה בשבוע שעבר מאיצטדיון פול בראון בסינסנטי, שמעו היטב אפילו בקליבלנד, במרחק של 200 מייל משם. הבאנגלס ניצלו מהמבוכה של עונה ללא ניצחון, וכעת הם מתארחים אצל הבראונס המאכזבים, אחת משתי קבוצות שכן עברו עונה ללא ניצחון. למרות ההפסד במחזור הקודם לסטילרס, לקליבלנד יש עדיין סיכוי להעפיל לפלייאוף, ולשם כך הן חייבים לנצח את הבאנגלס החלשים.

נתון מעניין – לבייקר מייפילד יש רייטינג של 79.9 העונה, מדורג אחרון בליגה.

תחזית –קליבלנד חייבים את הניצחון, ואכן ישיגו אותו, וישאירו לעצמם פתח של תקווה להופעת פלייאוף אחרי 16 שנות בצורת.

אוקלנד ריידרס(6-6) –טנסי טייטנס(5-7)(אוקלנד, ראשון23:25)

מאז שריאןטנהיל קיבל את תפקיד הקווטרבק הפותח, הטייטנס במאזן מדהים של 1-5, נמצאים חזק בתמונת הווילד קארד, ואפילו מאיימים על יוסטון במאבק על ראשות הבית.

אבל לא רק בטנהיל מדובר, גם לדריק הנרי מניות רבות בהצלחת הקבוצה, והוא הפך להיות בלתי עציר עם 496 יארדים בריצה בשלושת המשחקים האחרונים לבדם.

גם לריידרס יש רץ אחורי לא רע בכלל, בדמותו של הרוקיג'ושג'ייקובס, שכבר בעונתו הראשונה עבר את רף האלף יארדים. איתו ועם דרק קאר, שחווה עונה טובה משלו, נמצאת אוקלנד בתמונת הפלייאוף, למרות שני הפסדים רצופים.

נתון מעניין –דריק הנרי מוביל את הליגה ביארדים לאחר המגע, היחידי בליגה עם מעל 4יארדים לנשיאה.

תחזית – משחק שווה כוחות, שיכול להתפתח לכל כיוון אפשרי. אם בכל זאת צריך להמר, נלך עם הקבוצה האורחת, ניצחון לטייטנס.

טנהיל והטייטנס בדרך הנכונה (צילום: atozsportsnashville

ניו יורק ג'טס (8-4) – מיאמי דולפינס (9-3), 20:00

משחק הנמושות של בית הAFC מזרח החלש, יפגיש בין שתי קבוצות שאיבדו את סיכויי ההעפלה לפלייאוף עוד בפרה-סיזן. כרגיל בשלב הנוכחי של העונה, הקונפליקט התמידי בין הרצון לנצח לבין בחירות דראפט גבוהות ישחק תפקיד במשמעותי במטלייף סטאדיום. על פניו, המומנטום ברור: הג'טס התבזו בשבוע שעבר מול סינסנטי החלשה, והרשו לכתומים-שחורים לנצח בפעם הראשונה העונה. לעומתם, מיאמי התפוצצה עם משחק אדיר (כולל טריק פליי מהטובים שראינו בליגה), ניצחה את פילדלפיה, וחיסלה כמעט לחלוטין את סיכויי האיגלס להיכנס לפלייאוף. מיאמי רשמה בשבוע שעבר הכי הרבה נקודות מאז 2015, וכשראיין פיטצפאטריק מגלה יכולת שכזו, אני אלך עם ניצחון של הדולפינס הערב.

גרין ביי פקרס (3-9) – וושינגטון רדסקינס (9-3), 20:00

גרין ביי חזרה להיות רלוונטית במאבק האליפות, ובשבוע שעבר קיבלה הרבה אוויר לנשימה כאשר הוויקינגס, יריבתם לבית, הפסידו במשחק מצויין לסיאטל, וגרין ביי הצליחה לפתוח פער על מינסוטה בקרב על ראשות בית הNFC צפון הקשוח. הפקרס התאוששו מהתבוסה לניינרס עם ניצחון קליל על הג'איינטס כשארון רוג'רס מפציץ ארבעה ט"ד בלי איבודים, והפגין שליטה מוחלטת במתרחש במגרש. גם ההגנה פעלה היטב כנגד משחק המסירה עם שלושה יירוטים מוצלחים, ובניגוד לנפילה לפני שבועיים – הצליחה לעצור את התקפת ניו יורק. על הקרקע, כרגיל, הגנת גרין ביי ממשיכה להתקשות ואילו הרדסקינס רוצים ניצחון היום – משחק הריצה הוא המפתח. וושינגטון ממשיכה לפתוח עם דווין האסקינס הרוקי, ולמרות שהאסקינס מציג יכולת חלשה מאוד, הקבוצה כבר עם שני ניצחונות רצופים במשחקים בהם פתח. הניצחון על קרוליינה הושג כולו בזכות הרצים הנהדרים של וושינגטון – דריוס גייס, שחזר מקרע בצולבת בעונה שעברה ונראה טוב מאוד העונה, ואדריאן פיטרסון הבלתי נגמר. הערב ככל הנראה רצף הניצחונות של האסקינס יסתיים, אך אני מוכרח להודות שהבחירה ה15 בדראפט לא הצליח להרשים אותי. בוושינגטון ייאלצו להמשיך להמתין לאלכס סמית' המתאושש. ניצחון קל לרוג'רס וחבורתו, שיעשו צעד נוסף אל עבר המקום הראשון בבית.

אריזונה קארדינאלס (1-8-3) – פיטסבורג סטילרס (5-7), 23:25

לכמה רגעים במהלך העונה נראה היה שאריזונה בראשותו של קיילר מארי, יכולה לעשות צרות לכל קבוצה בליגה. שלושה ניצחונות רצופים ויכולת אדירה של הקווטרבק הצעיר הפיחו תקווה בקרב אנשי הקבוצה. מאז, הקבוצה כבר רושמת חמישה הפסדים רצופים, בזמן שמארי דועך מעט. בשבוע שעבר הבחירה הראשונה בדראפט לא הצליח לתפקד מול הראמס החזקים והקבוצה הובסה. מובן שלא היו ציפיות לפלייאוף העונה באריזונה, וודאי לאור העובדה שהבית שלהם הוא הכי חזק בליגה העונה, אבל הקארדס זקוקים לשינויים רציניים בקיץ כדי לחזור להיות רלוונטים. פיטסבורג מצליחה נכון להיום להתשחל לפלייאוף הAFC החלש הודות ללוח משחקים קל, ובקבוצה הצליחו לנקום בבראונס בשבוע שעבר עם ניצחון סופר חשוב. המנטליות של המועדון כנראה מעל הכל. הקבוצה שאיבדה בעונה האחרונה את לביון בל ואנתוניו בראון, סובלת מפציעות גם של הקווטרבק רות'ילסברגר ואפילו של התופס הבכיר בהיעדרו של AB – ג'וג'ו סמית'-שוסטר. ולמרות הכל, דלווין הודג'ס (מי?) הצליח להוביל לניצחון עם יכולת פושרת, כשההגנה בראשותו של טי ג'יי ואט נותנת את הטון. הסטילרס רחוקים מלהיות קבוצת פלייאוף לגיטימת, אבל למרות כל האבידות המשמעותית בעמדות הסקיל, הקבוצה נותרה עם מאזן חיובי שמקנה לה כעת מקום בפלייאוף. כל המחמאות מגיעות למייק טומלין. פיטסבורג תתקשה הערב, אך תצליח לנצח ולהתקרב עוד יותר אל עבר הווילד קארד.

ניו אינגלנד פטריוטס (2-10) – קנזס סיטי צ'יפס (4-8), 23:25

בפעם האחרונה ששתי הקבוצות הללו נפגשו, צפינו באחד המשחקים הגדולים שהליגה סיפקה לנו בשנים האחרונות, שלבסוף הסתיים עם ט"ד של בריידי ועלייה לסופרבול של הפטריוטס ע"ח יורש העצר של הליגה כולה – פטריק מהומס. איך זה יסתיים הפעם?

זה היה באוויר. כולם חיכו שיזה יגע. התסמינים כבר היו באוויר בשנה שעברה, אבל לאף אחד לא היה אומץ לומר את האמת: בגיל 42, טום בריידי מצוי בירידה תלולה ביכולת וסוף עידן ההצלחות של הפטריוטס קרוב מתמיד. המשחק בשבוע שעבר מול הטקסנס המחיש את כל הבעיות של ניו אינגנד העונה בהתקפה: התופס היה שבריידי סומך עליו הוא ג'וליאן אדלמן כשהוא מחפש באופן אובססיבי את התופס היהודי החביב. יוסטון הגיבה היטב, והצליחה לנעול אותו יחסית. בריידי נותר חסר אונים, השאיר את הפוטבול יותר מדי זמן ביד (לא אופייני לו בכלל) והיה רחוק מהמטרות בצורה קיצונית. כבר חשבנו שזה לעולם לא יקרה, אבל גם הגדול בהיסטוריה, כך נראה, הזדקן. ההגנה ההיסטורית של הקבוצה היא האחראית הבלעדית למאזן הנהדר, אך התופס הטוב בליגה – דיאנדרה הופקינס הצליח לגבור על גילמור, והפחית את סיכוייו לזכות בתואר שחקן ההגנה של העונה. הערב הוא יפגוש את טייריק היל, וזה לא הולך להיות יותר קל. המחלה הפתאומית שתקפה עשרה שחקנים מהקבוצה חלפה לפחות. שני הסנטרים (דיוויד אנדרוז וטד קאראס) פצועים ולקו ההתקפה מצפה משימה לא פשוטה בכלל.

קנזס מתאוששת מפתיחת העונה החלשה שנבעה מתוך הפציעה של מהומס, ולמרות שככל הנראה שבוע חופש הם לא יקבלו, הצ'יפס רוצים להחזיר לעצמם את הביטחון. הקבוצה לא התקשתה נגד ההגנה החלשה של אוקלנד והביסה ללא רחמים, כשהגנת הסקנדרי הייתה יוצאת מן הכלל ומנעה מאוקלנד להגיע לאיזורים המסוכנים עד הרבע האחרון. ההיחלשות של מהומס ביחס לעונה שעברה הייתה מובנת לחלוטין, אך כדי להיות רלוונטים באמת למאבק לעלייה לסוםרבול, אנדי ריד זקוק לקסמים של מהומס מ2018, אותם הוא מתקשה להציג בעונה הנוכחית. למזלו, יש לו את טרוויס קלסי האדיר, וטייריק היל המצויין שמקלים עליו לגמרי את העבודה. דשון ווטסון הצליח לחדור את הגנת הברזל של הפטריוטס בשבוע שעבר, ואין לי ספק כי לקנזס ישנם את כל הכלים הדרושים בכדי לפצח אף הם את ההגנה החזקה. עם עבודה נכונה, תחכום ורבה תנועה, גם קנזס תוכל לקחת ניצחון בג'ילט סטאדיום.

קשה להמר נגד הפטריוטס בבית, אבל היכולת שהקבוצה הראתה בשבועות האחרונים לא מאפשרים להמר אחרת. אני הולך עם ניצחון חוץ של קנזס סיטי שייתן חותמת נוספת לסיומו של עידן היסטורי של הפרנצ'ייז הכי מצליח במילניום. 

חילופי דורות. בריידי ומהומס.

לוס אנג'לס ראמס (5-7) – סיאטל סיהוקס (2-10), 03:20

בית המוות של הNFC מערב ממשיך לספק עבורנו מפגשים אדירים בין קבוצות נהדרות, כשהפעם במוקד – מפסידת סופרבול 2018 מארחת את זו שמועמדת להחליף אותה בתור העולה לסופרבול של 2019, הסיאטל סיהוקס. הולך להיות לוהט.

הראמס עדיין בשלבי ההתאוששות מפתיחת העונה החלשה שאפפה את הקבוצה, בתופעה ידועה שמכונה 'סופרבול האנגאובר'. אז ג'יילן ראמזי הגיע כדי לחזק את ההגנה – וכשהקורנר הכי טוב בליגה מגיע לקבוצה שהגיע עד הגמר שנה שעברה, הראמס חזרו להיות מאיימים. נכון, היכולת היא לא אותו דבר. הבוסה הקשה לרייבנס לפני שבועיים עדיין מהדהדת בראשם של השחקנים. גוף וגרלי רחוקים שנות אור מהפונטנציאל שהוכיחו שקיים בהם, ובעיר המון דאגות לקבוצה נטולת האוהדים. ובכל זאת, עם חוליית תופסים וורסטילית שכוללת את קאפ, וודס וקוקס הראמס הם סכנה לכל קבוצה שמגיעה מולם. במיוחד שהערב זה משחק של 'להיות או לחדול' עבורם במאבקי הפלייאוף הלא פשוטים של הNFC (שנכון לעכשיו מותירים את הקבוצה מחוץ לתמונת הפלייאוף). טוד גרלי לא התאמן בשבוע האחרון והוא בספק גדול למשחק הערב.

אם למישהו זה לא היה ברור עדיין, סיאטל סיהוקס היא הדבר האמיתי בעונת 2019. בכל שבוע ושבוע סיאטל ממשיכה להוכיח שהיא לגמרי יכולה וצריכה ללכת עד הסוף העונה. במשחק קשה מול מינסוטה הרשימו הסיהוקס עם ניצחון ענק שהושג הודות ליכולת טובה מאוד של כריס קארסון וראשרד פני, שנמצאים בכושר פנטסטי בשבועות האחרונים. ווילסון כהרגלו, היה יעיל מאין כמוהו, השיג את הפירס-דאונס בעת הצורך ולמרות שאיבד בפעם הרביעית העונה את הפוטבול, הוא הצליח להוביל את הקבוצה לךניצחון. די קיי מטקלף הוא אולי התופס הכי טוב שיצא מהדראפט האחרון, ואילו ישפר את עבודת הידיים שלו בתפיסה הוא עשוי להתפתח לאחד הטובים בלגיה. הוויקינגס ניטרלו לחלוטין את לוקט? ווילסון פנה למטקלף, מור והוליסטר. וכשיש גם את ג'וש גורדון ברשימת האופציות, ההתקפה של סיטאל מפחידה.

משחק פריים טיים קלאסי, חשוב מאוד לשתי הקבוצות – הראמס בשביל עלייה לווילד קארס, הסיהוקס בשביל שבוע החופש והביתיות. סיאטל איכותית ונראית בלתי ניתנת לעצירה. וודאי לא מול הראמס המגמגמים. ניצחון לסיהוקס. 

משחק קובע בNFC, ראמס סיהוקס.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. יום ראשון מתחיל רסמית רק כשאני קורא את הטור…
    תודה על זה
    .
    (עוד) מחזור נהדר עם כמה משחקים מבטיחים. בכוחה של נגיעה אלוהית גם השבוע, כמו בשבוע שעבר, השידורים בטלוויזיה הם של המשחקים המרכזיים אז בכלל.
    .
    הראש בראש של הראמס נגד סיאטל הוא ההזדמנות האחרונה שלהם ולכן מניח שייקחו את זה, מה שאומר שרוב הסיכויים שהמשחק במחזור האחרון (נדמה לי) בין הסיהוקס לניינרס יהיה משחק על השבוע ביי לעומת ווילד קארד
    גם הפטריוטס נגד הצ'יפס הולך להיות משחק אש, הבילס כבר נושפים בעקבי הפטריוטס והבית כבר לא מובטח. מצד שני סיכויים טובים שגם הבילס מפסידים לרייבנס (בעוד משחק אדיר) וכשהפטריוטס יעלו לשחק מול הצ'יפס הם כבר יידעו איך נגמר ואם צריך לדאוג. אני חושב שיש לבילס סיכוי להצליח מול הרייבנס שכולם חטפו בראש ממנה. משחק ביתי והרייבנס כבר בשלב הזה בעונה שהם שאננים יותר. אמנם לא יהיה קר במיוחד בבאפלו (בסביבות 5°) ועדיין.
    עוד ראש בראש מעניין (בקטנה) הוא של האיגלס נגד הג'איינטס. אם (כלומר כש) האיגלס ינצחו זה מאבק ראש בראש על הפלייאוף ויהיה חם. האיגלס לא הרשימו עד עכשיו אבל אם הם יתחילו לתת תוצרת בארבעת המשחקים שנשארו, הם יכולים – מבחינת חומר השחקנים – להשתחל למשבצת של הקבוצה שלא רוצים לפגוש.
    מי שנראית מפחידה לאחרונה היא טנסי עם הנרי שדורס כל מה שזז (אבל לא זז מספיק מהר כדי לברוח ממנו הא הא). מול הריידרס זה נראה כמו ראש בראש על הוילד קארד.

  2. סקירה מצוינת למחזור מצוין.
    עכשיו יש יותר מדי משחקים מצוינים וחלקם גם מקבילים:
    20:00:
    באפלו – בולטימור
    סיינטס – ניינרס
    23:30:
    פטריוטס – צ'יפס
    3:20:
    ראמס – סיהוקס

    לדעתי הרייבנס, ניינרס, פטריוטס והראמס ינצחו.

  3. נתון מעניין לסיינט – 49

    הQBR רייטינג של בריז בתוך הכיס הוא 72.8 ( מתוך 100 ) אבל מחוץ לכיס נופל ל 8.6 , כלור לחץ על הקוו מקדימה ופחותחשש שבריס יצא לשוטט באחו כמו רוגרס או וילסון
    קישור למכתבה
    https://fivethirtyeight.com/features/teams-are-excelling-when-their-qbs-leave-the-pocket-can-that-continue/

  4. פריוויו נהדר.
    ב-8 בערב שלכם הניינרס מגיעים לסיינטס\. במשחק האחרון הסיינטס ניצחו 23-41 לפני 4 שנים. הניינרס עושים את הפלעעאוף עם נצחון והפסד לרמס.
    כשהמשחק מתסיים יש עוד יהלוםף הצ'יפס בניו-אינגלנד. המשחק האחרון ביניהם היה הפטריוטס מנצחים 37-=31 באליפות ה-=AFC. אם הפטריוטס מנצחים (ואל תשכחו את הבעיות שהתעוררו בתוך בקבוצה ובריידי אומר 'אם לא יהיה שינוי כרציני אני לא נשאר') יהיה זה ביקור מספר 12 רצוף בפלייאוף ב-NFL.

  5. ואני אמשיך לסקור כאן את הוייקינגס ברשותכם וגם הימור מפתיע..
    אם כן משחק דיוויז'ן ראשון העונה (!) בבנק סטאדיום, כנראה ללא ת'ילן (אגב, מה ההבדל בן questionable לdoubtable?) נגד קבוצה כישרונית שמשחקת ללא שום לחץ.
    האתר הרשמי וכל הצ'אטים של האוהדים עסוקים בכמה ולא מי..
    ובכן יקיריי, אלה הם בדיוק התנאים שמרכיבים אפסט בקנה מידה כביר. רישמו: ליונס28, ויקינגס17.

  6. הוויקינגס תלויים בבריאות של דלווין קוק, היום ובכלל. לא מאמין שאני מנחס את הניינרס, אבל רואה אותם מנצחים בגדול היום וחוזרים מערבה עם הראש למעלה.
    הבילס יקבלו בראש ונראה לי שגם הסטילרס יחזרו למימדים האמיתיים שלהם. בית NFC מזרח הוא פח הפחים השנה, מי שתעלה משם תהיה בשר תותחים בפלייאוף.

  7. למרות ההפסד לרייבנס הניינרס הראו שהם ממש על אמת!
    הימורים:
    ניינרס
    צ'יפס מכסים את הליין\מנצחים
    מינסוטה בדאבל פיגרס
    קליבלנד בדאבל פיגרס

  8. כפי שציפיתי, הסגולים מתקשים מול הליונס. יתרון שבע במחצית, בשיניים. מזל שלדיטרויט אין QB ביטחון. ההגנה של מיני עושה את ההבדל כרגע.

    1. משחק אדיר בניו אורלינס, דוקרב של התקפות
      טאצדאון מזהיר שסנדרס (!) מסר למוסטרט ל 40 יארד כמעט
      שש דקות להפסקה 27:21, יותר מחצי מהמשחקים עד עכשיו נראה לי

  9. הוייקינגס עלו ל17:0 במחצית. משחק מטורף, גמר NFC אמיתי בניו אורלינס ( טוב, בכל אופן מה שאני מצליח לראות באיכות שידור של ערוץ ה'פלייניג האוס' ואיספקטור גאדג'ט הידוע לטובה.. למי מכם שמתחת לגיל 40 רק נאמר שזה הערוץ שהביא לנו את הסדרות גמר הבטחתי נשכחות בהיסטוריה בין הלייקרס לסלטיקס. בדילאיי. של שבוע…

  10. ניינרס סיינטס עונה על הציפיות. מישהו צופה ויודע להגיד למה הניינרס לא ביקשו ריוויו במהלך שלפני בעיטת השדה של הסיינטס? הייתה שם עבירה של התוקף בבירור?!

    1. גראפולו גבוה (מישהו יודע מה הגובה שלו?), בטוח בפוקט (קרדיט גם לאופנסיב ליין), ומגלה יכולת לקיחת החלטות מרשימה. 22 מ25, 4 TD Pass ואינט' אחד.. מרשים. ראיתי קוורטרבאקים טובים פחות ממנו לוקחים סופרבול.

      1. ויש פה אנשים שראו עשרות משחקים בחייהם, כולל מנחם לס האגדי, אני מאמין שלא הפרזתי בהערכתי.. אחד ממשחקי העשור הטובים אם לא ה.. אכן?

        1. אגב אני עדיין בהלם שפחדתי מהליונס חחחח
          לא רציתי לנחס לעצמי את הטופס בווינר אבל זה היה ניצחון קל מאוד.
          בהפרש של חצי נקודה גם לקחתי את המשחק בסופו של דבר..
          יחד עם הניינרס, קליבלנד, דנבר.
          יש בינתיים כסף לא רע.. נשאר רק הצ'יפס בשביל הקופה הגדולה.

  11. מוטב מאוחר מאשר אף פעם – פריביו פנטסטי, ברמה הכי גבוהה שאפשר. כמו תמיד.
    הגעתי עבור הניינרס, אישאר עבור מהומס וסיאטל. מה קורה פה. אדם סילבר, זה גם בגללך.

  12. אני מקווה לפחות שכל חובבי הקונספירציות על איך תמיד השופטים דואגים לפטס יידומו לעד… שוד לאור היום היה שם

  13. לקחתי בטופס ווינר שלי שני הימורים קשים
    ניינרס וצ'יפס
    ובנוסף לדנבר שקיבלו 8.5+ הזייתי כי יוסטון לא באמת קבוצה חזקה ודנבר זו קבוצה שבקלות יכלה להיות 6-6 לפחות
    ומינסוטה שניצחו ב 13 כשהליין היה 12.5+
    ו קליבלנד שניצחו ב 8 אבל הליין היה 6.5+
    יצא רווח לא רע בכלל ב 50 שח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט