מעורב הופס לשבת / מנחם לס

1.פיטרו את האדם הלא נכון

זה היה רק שאלה של זמן. היום הניקס פיטרה את מאמנה דייויד פיזדייל אחרי הפסד מעליב נוסף, 129-92 לדנבר נאגטס. מייק מילר, עוזרו, בתמנה למאמן הזמני של הקבוצה.

אחרי ההפסד הוא נשאל בקשר להרגשתו, ולדיבורים שזה כנראה היה משחקו האחרון. הוא הגיב:

"I don't think about that stuff," Fizdale said, per the New York Post. "I don't think about it at all. I go into–every day is I come in here, I see 17 guys that I've got to make better and I see a team in Indiana that we've got to try to go out and beat. I take it day-by-day that way. Even if we were on a 16-game winning streak, I would be going about it the same damn way. Just focused on that."

עבורי היתה זאת שאלה של דייויד פריזדייל המאמן, או נשיא הקבוצה סטיב מילס והמנכ"ל שלו סקוט פרי. בינתיים הם פיטרו אותו כי היחיד שמסוגל לפטר אותם הוא בעל הקבוצה ג'ים דולן, והוא מתחבא היכן שהוא.

העובדה היא שהניקס עם רקורד של 18-4 הם גרועים רק מהווריורס עם 19-4.

כמובן שהניקס הם קבוצה איומה אבל סטיב מילס וסקוט פרי הם השניים שהביאו למצב הזה.

בראשון ליולי היו שני שחקנים חופשיים – קווין דוראנט וקיירי אירוינג – שחיפשו קבוצות. זה היה ניקס או הנטס. עד שמילס ופרי הואילו להיפגש איתם, הם כבר פגשו בנטס וכנראה כבר החליטו.

נשיא הקבוצה והמנכ"ל שלו אפילו לא טרחו להיפגש עם לינארד קוואי, שאף הוא היה שחקן חופשי בשוק. אולי הם לא היו מצליחים להחתימו, אבל לפשל ואפילו לא לקבוע איתו פגישה?

גם קמבה וולקר וג'ימי באטלר היו שחקנים חופשיים. ייתכן וגם הם החליטו מראש שבניקס הם לא משחקים. זוהי האווירה והאטמוספירה שהיו בניקס. איש לא רצה לגעת בהם עם מקל של עשרה מטרים. כשזה קורה האשמה היא ההנהלה, לא המאמן. ולהנהלה אתם יכולים להוסיף את בעל הקבוצה.

אם אחד מהסופר-סטארים שהזכרתי – לא משנה מי – בוחר בניקס, מצבה של היה אחר לחלוטין.

למה שיבחרו בניקס? אנחנו מדברים כאן מדיסון סקוור גארדן בניו יורק. מרכז העולם. מרכז הפרסום העולמי. לא איזה חור בסיביר.

ב-11 לנובמבר הניקס הפסידו בבית לקליבלנד ב-21 נקודות. בד"כ אחרי הפסד קשה כזה (ולמעשה תמיד!) המאמן מופיע למסיבת עתונאים עם העתונאים שהיו במשחק. הפעם קרה משהו מוזר: במקום פיזדייל הופיעו שני המוקיונים מילס ופרי ויצאו בהצהרה:

“We have patience and we believe in coach, and we believe in the group that we put together,” Mills said then. “But we also know that … we need to find a way to have a consistent level of effort and execution.”

מי שאל אותם? מה פתאום הם?

ב-29 לנובמבר הניקס מובילה 31-18 ברבע נגד הסיקסרס, ו-51-39 בחצי

הניקס הפסידו. למה? הם היו 17 מ-33 מהקו. טיפונת מעל 50% מהקו. פיזדייל אשם בזה?

"אתה לא יכול לקלוע 50% מהקו נגד קבוצה כמו הסיקסרס, ולצפות לנצחון", אמר פיזדייל.

ב-1 לדצמבר הניקס מפסידה ב-44 הפרש לבאקס.

ב-5 לדצמבר הניקס מפסידה לנאגטס ב-37 הפרש, אחרי שהניקס החזיקה הפרש מקובל נגדה, ופתאום הנאגטס פותחת ריצה של 17-1, ומפסידה ב-37 הפרש.

לדייויד פיזדייל לא היתה קבוצה. לא היו לו שחקנים שניתן לנצח איתם. זוהי אשמת נשיא הקבוצה ומנכ"ל הקבוצה.

2. סטיב קר: "בוודאי שהייתי כבר מפוטר" (אילו לקחתי את ג'וב הניקס)

3. מטה 'שלום עולם' הראשון שהגיש בקשה לאימון הניקס

ב- Metta World Peace@MettaWorld37 הוא מבטיח להנהלת הניקס שהוא יביא למדיסון סקוור גארדן 'STREET MENTALITY'

If the @nyknicks is available, I definitely want to head coach there. I will absolutely bring that street mentality to the garden. Red brick , hard nose , let’s get it popping. QB . This would be epic for all people like me. Straight from the jungles to win a title in NYC. Blaat8, (https://twitter.com/MettaWorld37/status/1203069972261376001

"אני אפילו מדבר על אליפות כבר העונה".

תודה שהזהרת אותנו, מטה.

4. TOTAL DOMINATION!!!

לא אומר זאת יותר כי אנשים מסרבים להאמין, או ניכשלים בקריאה: המזרח בורח מהמערב!

הבאקס התעללו אמש בקליפרס, הקבוצה השנייה בטיבה במערב, 73-110. זה 37 הפרש.

הסלטיקס ניצחו בקלות את דנבר, אחת הטובות במערב 95-103.

בסך הכל העונתי המזרח הוא מעל המערב 5+

זאת המילה האחרונה שלי לרפי ההבנה באתר המסרבים לקבל את האמת.

5. איך זה שכרמלו אנטוני מצליח למרות כל האזהרות לכשלון?

Soobum Im-USA TODAY Sports

(הפוסט הזה מבוסס על פוסט ב-SI)

וואו, כל האנשים החייבים להתנצל. קברו את האול סטאר הזה (10 פעמים!) עוד לפני שעלה העונה על הפארקט.

אז מה קרה? הוא קולע 16.9 נק' למשחק ב-38.7% מכובדים ביותר (בגלל שאחוז הגון מזריקותיו בגיע מהפרימטר), ואפילו משחק הגנה הגונה!

אני כותב פוסט זה לפני משחק הלילה (שעבר) ואין לי מושכ כיצד הוא שיחק. זה גם לא משנה כי הוא כבר הוכיח שכל הספקנים טעו. אלה שטענו שחזרתו תהיה אסון, חוזים עתה בכרמלו באחת מהעונות המספקות ביותר שלו מאז הפך לשחקן כדורסל.

לשחק עם ראסל ווסטברוק ופול ג'ורג' העמיד כל מיני משימות עבורו. הוא לפעמים משמש כחלק מה-SCREEN-AND-ROLL אבל בגדול הוא אוהב עתה את היותו לא יותר משסתום בפינה הקולע 44% ב-CATCH-AND-SHOOT THREEWS, ו-61.3% EFFECTIVE FG % בכל נסיונות ה'קץ'-אנד-שוט'.

הוא נראה מאושר להיות THE THIRD BANANA – 'הבננה השלישית' – לדמיאן לילארד וסיג'יי מקולום, והוא משחק לראשונה מזה שנים ללא לחץ נראה לעין וללא חובה 'להוכיח את עצמו'. זה עושה מהשלישייה לילארד-מקולום-אנטוני לראשונה ב-NBA באופנסיב רייטינג של 120.1.

הדבר החשוב ביותר הוא שכרמלו משחק עם חיוך על פניו. הוא נראה מאושר ושלם עם עצמו כפי שלא היה משך שנים. זאת כנראה הסיבה להצלחתו: הוא לא מנסה יותר מדי! הוא לא מכריח דבר ונותן לדברים ליפול בעצמם. הוא נשאר שחקן בידוד מסוכן, קלעי טוב מאד ממרחק, וסכנה תחת הסל לכל מגן כש-26% מנסיונוצתיו באים תחת הסל.

אני מאמין שעתה, כשפורטלנד הפכו את חוזהו בתנאי לחוזה של עונה שלמה, בטחונו אפילו יגדל, ואיתו יעילותו ותרומתו לבלייזרס.

6. הלייקרס כבר נותנים את ה-DPOY לאנטוני דייויס

פרנק פוגל: "הוא יזכה ב'שחקן ההגנה' של העונה. אין בליגה שחקן הגנה כמוהו!"

אלכס קרוסו: "היה לו משחק הגנה כזה טוב שהוא צעק 'שחקן חמישיית ההגנה'. עניתי לו, 'טעות. שחקן ההגנה של העונה!"

ראזון רונדו: "שחקן ההגנה של העונה? גם ה-MVP של העונה!"

לברון ג'יימס: "אם הוא לא היה DPOY אני לא הייתי מסוגל לשחק טוב כפי משחק!"

ג'ייסון קיד: "הוא מוביל את הקבוצה בריבאונדים, חסימות, וגניבות. הוא המגן הטוב ביותר בליגה מבין הגבוהים!"

7. איפה הם היום? אדי קרי

אד קרי לא עשה מאומה ב-NBA לזכות בכל כך הרבה פרסום, ודיו.

הוא ניבחר רביעי בדראפט של 2001 ע"י שיקגו בולס והוא היה כלל לא רע עם שיפור הדרגתי אבל קבוע עד הפלייאוף של 2004-5. לפתע גילו בליבו ARTYTHEMIA והבולס נתנו לו ללכת.

הניקס רצו בו והחתימו אותו כשהוא אביון אחרי ששרף 50 מיליון דולארים. היו לו בעיות משפטיות על הטרדות מיניות (שהסתברו כאשמות שווא). הברוך הגדול היה כשהתינוקת שלו ושל נובה הנרי נמצאה ללא רוח חיים כתוצאה מיריות בדירה. גם בנם בן ה-3 נפצע כשהוא עד למות אחותו.

עד היום מקרה המוות והפציעה לילד בן ה-3 נשארו פתוחים בספרי המשטרה. אדי אף פעם לא היה חשוד בהריגה.

הוא נעלם לכמה שנים ולפתע הופיע בפתח הדלת של מיאמי היט רזה ב-40 ק"ג ובכושר גופני די טוב. פט ריילי החליט לתת לו צ'אנס, והוא היה חלק מהקבוצה שזכתב האליפות ב-2012. אז האמינו או לא, אדי קרי הוא NBA CHAMPION.

אחרי עצירות לא מוצלחות במיוחד בדאלאס ובספארס מצאנו אותו בסין משחק עבור Zhejiang Golden Bulls משך שנתיים, והוא נעלם שוב.

הוא הופיע פתאום ב-2018 לעונת משחק ב- ASEAN Basketball League (ABL . לאחרונה נודע על הלוואה שהוא לווה בבנק על $750,000, שהוא (אני כמעט כתבתי "כמובן") בינתיים FAILED לשלם את התשלום החודשי שהיה חלק מההלוואה. כיצד בנק נותן הלוואה כזאת לאדם עם עבר כזה מטושטש אינני יודע. לפי מה ששמעתי לאחרונה הוא עדיין בסין.

אדי קרי נשוי לאשה שנייה שיש לו איתה 6 ילדים (עם חברתו הראשונה היו לו 2, והתינוקת נהרגה במטר יריות בדירתו בשיקגו). אשתו – פטרישיה קרי, היתה אחת מכוכבות VH1's Basketball Wives LA

8. היום לפני 37 שנה: רלף סימפסון גובר על פטריק יואינג

באחד המשחקים שבזמנו היו ה-ד-ב-ר בכדורסל, ההצגה של "רלף סמפסון נגד פטריק ניואינג" עמדה בכל הציפיות. רלף, 2.21 מ' (עדיין מתווכחים על גובהו. הוא היה 4'7), שחקן וירג'יניה, גבר על יואינג, הסנטר של ג'ורג'טאון 63-68 כשראלף קולע 23, קוטף 16, וחוסם 7. ליואינג היו 16 נק', 8 ריב', ו-5 חסימות.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. דיוויס עם 40+קל היום אם לא ינוח ברבע האחרון. מפלצת בהגנה כל העונה שחקן ההגנה בפער ענק.

    מנחם חכה לסיום העונה מזרח מערב.

    הניקס הם בדיחה החתימו סתם פורוורדים משלימים להוביל את הקבוצה. קווין נוקס סתם נשרף שם ולא לומד כלום וזה כדי לתת דק למרקוס מוריס שאין לו שום קדר חוץ ממזוודת דולרים לניקס.
    הניקס צריכים לפתוח עם ניקיטה בארט ונוקס כל משחק לא משנה מה ולהפוך את בארט ונוקס ל2 הזורקים המובילים שלהם. כל הכדורים צריכים ללכת אליהם. לעמדות 4 ו5 להביא נגריםמשלא צריכים את הכדור ומוכנים לעבוד בשביל בארט ונוקס. זהו ככה חלק ופשוט לנקות הכל גם במחיר ים הפסדים. רפי ההבנה לא מבינים.

  2. כרגיל תודה פרופסור.
    תגיד יה מנחם, היית מאמין שדלאס יתייצבו במחזור הזה במקום השני בליגה?
    מעל לקליפרס, מעל לרוקטס, מעל לנאגטב, מעל לג'ז, מעל לפורטלנד ומעל ל ג"ס?
    זה פשוט לא ייאמן!

      1. +1
        15-22 החודש יש להם ברצף את 5 מובילות המזרח, 3 מהן בחוץ. אחרי זה נדע אם הם קבוצת פליאוף (שזה כבר לא רע) או מתמודדת אמיתית על ביתיות

  3. אההה, ועוד דבר אחד….
    הסלטיקס השנה קונטיינדרים לאליפות. מה שראיתי היום והחזרה של הייווארד בקרוב מאד מראים שהסלטיקס אולי מצאו את המוג'ו והם צריכים להשאר כמו שהם ובלי שינויים. בלי טריידים לגבוה כלשהו כמו שאנשים רוצים, אלא עם טאונס בעסק. קא"ט הוא היחידי שהייתי מוכן לקחת בתנאי שטייטום בראון ווקר וסמארט נשארים. הייתי נותן את הייווארד, כל הרוקים בחירות דראפט קנטר ותייס בשביל קא"ת. זה יהיה ביג 4 או ביג 5 ואפשר יהיה לסגור תגילה לכמה שנים. לא יאניס ולא סייבורג ולא הגבה-ברון יעצרו כזה קאדר. אבל, גם ככה הסלטיקס יהיו כנראה בגמר המזרח בתנאי שלא יהיו עוד פציעות.

      1. בוקר טוב קוריו-קמז (משקל קורקמז), לא צריך ביג-מן אנחנו מסתדרים מצוין עם מה שיש. להזכירך, אפילו ניצחנו את יאניס בבית….

  4. תודה מנחם.
    ברור שהבעיה של הניקס היא בבעלים, וגם הנשיא לא מציאה, אבל גם בלי קשר לכל זה הגיע לפיזדייל להיות מפוטר פשוט לאור ההישגים הגרועים אפילו ביחס לציפיות ריאליות נמוכות ביותר

  5. פיזדייל לא היה הבעיה של הניקס, ובטח לא מה שגרם לה, אבל הוא גם לא היה הפתרון ולא מי שיכול לקחת קבוצה גבוה.
    פיזדייל הוא מאמן פחות מבינוני, שקיבל סגל לא איכותי, בלי רכז ראוי, קלעים ראויים ואיזון.
    הדג של הניקס מסריח כולו, החל בראש, דרך ההנהלה ועד השחקנים.
    עם הבעלים הזה, ההנהלה והזאת והסגל הזה לא נגיע לכלום.
    אז להחליף מאמן זאת התחלה טובה, שלא תביא אותנו לשום מקום.

  6. תודה מנחם. מסכים איתך בקשר לניקס – בנו קבוצה שלא הייתה אמורה להיות טובה. אולי פיזדייל יכל לעשות רוטציות טובות יותר, אבל גם אם הוא היה עושה הם לא היו מגיעים ליותר מ-7-8 ניצחונות עד עכשיו. ההצלחה של כרמלו אכן טובה ונראה שהוא זורם עם המשחק – כן משחק באותו סגנון שראינו, אבל מנצל יותר מיס-מאצ'ים של היריבות וקיים גם בלי הכדור. הוא מספר 3 נהדר עד כה.

  7. מאוד מעניין מנחם.
    היחלשותו של המערב הוא משהו שמסופר עליו פה באתר לפחות 6 שנים. ברור שיש סיכוי שזה יקרה. אבל שנה שעברה ראינו הפיכה אחרי קריסטמס. קשה לי להאמין שכל כך הרבה מערביות יאכזבו בעונה אחת. יכול להיות שעד הפלייאוף הם יצטמצמו לשיוויון.
    .
    הקליפרס הם קבוצה ללא שיטה. הם משחקים מאוד שונה ממשחק למשחק. כל האלופות אחורה עד שאני זוכר באו עם שיטה ברורה ולרוב גרמו ליריבותיהם לעשות אדפטציה. הפעם הקודמת שזה היה שונה זה גמר 2015 שאחרי שהקאבס הובילו 2-1 הווריורס הלכו להרכבים נמוכים ששרפו את הפרקט ומחצו את הקאבס בשלושה הפסדים רצופים. אך זו היתה יותר טרנפורמציה שנשארה מאשר התאמת עצמך ליריבה.
    .
    אני בודאות בדעת מיעוט בטח בתקשורת העולמית אבל בעיני פיזדל הוא אכזבה גדולה מאוד. נכון שלא נבנתה קבוצה לתפארת אך הסגל שלה גם אחרי החוסר איזון שווה הרבה יותר ניצחונות. הסגל שלהם בעיני איכותי יותר מלפחות 10 קבוצות בליגה. פיזדל עוד מימי מיאמי אוהב את ה-spread offense. הוא כל כך התאהב בזה שהוא הרג את מארק גאסול בדרך לסכסוך הגדול על מנת לאלץ את ממפיס לשחק כך. המאזנים שלו היו גרועים מקודמיו והוא הסתכסך עם ההנהלה. הקרדיט מימי מיאמי נתנה לו להינות מהספק וכריס וואלאס ספג אשמה. בניו יורק הוא מאוהב בג'וליוס רנדל (הלברון שלו) והוא נתן לו לכדרר עצמו לדעת ולהרוס את רצף המשחק. את מיצ'ל רובינסון הוא לא קידם וזה פוטנציאל שאילו היה בטורנטו היה כבר כוכב בליגה. אר ג'יי בארט מאבד גובה באופן מדאיג ועדיין לא ברור מי הפוינט גארד של הקבוצה הזו. הניקס מלאים PF וזה טפשי אבל מאמן טוב היה מבין מי מהם צריך לקבל דקות משחק. גם בימיה הגרועים של הסיקסרס למרות כל הביקורת על ברט בראון לטוב ולרע הייתה שם טביעת אצבע ברורה. פיזדל משאיר אחריו קבוצה נטולת מוטיבציה, שיטה או היררכיה. זה 20-30% על הניהול אבל 70-80% על צוות אימון

    1. נכון מאד.
      קבוצה שגוליוס רנדל ומרקוס מוריס הכוכב שלה מגיעה ישר לתחרות על המקום הראשון בדראפט מול קבוצות שהכוכבים מס 1 שלהם זה סימונס לונזו ודריימונד

  8. שם מספר 19 ב50 שחקני העשור כריש בוש (ומכאן ואילך נשתדל לכתוב 2 שמות אחד במעורב /דיון ואחד בפוריוו לקראת משחקי הליגה)
    כריש בוש שיחק 7 עונות בעשור
    קבוצות בעשור טורונטו ומיאמי .
    בוש היה 7 פעמים אולסטאר
    היה שותף ל 4 גמרים וזכה בשתי טבעות אליפות במדי מיאמי
    בעיות רפואיות של כריש דם גרמו לפרישתו המוקדמת.

  9. תודה רבה מנחם, בתור אוהד הניקס אני מסכים איתך בכל מילה, כמובן שהבעיה היא דולן ו2 הליצנים שלידו, ובטח ובטח שלא פיזדייל, אבל למה שהם ישלמו בתפקידם אם יש מאמן שאפשר להעיף בכיף?!?

    לגבי אדי קרי – סיפור מוזר ועצוב בו זמנית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט