דיון הופס ליום שלישי PM: האם העתיד של ה-NBA הוא השחקנים הזרים? / מנחם לס

תראו. זה כבר לא מצחיק. רבע משחקני ה-NBA – לשם דיוק, 24.5% – נולדו במקום אחר. לא בארה"ב. אין קבוצה ב-NBA שאין לה שחקן זר.

אם תחשבו מי הם השחקנים הטובים בליגה מתחת לגיל 25 השמות יהיו 1) ג'יאניס, 2) לוקה, 3) ג'ואל אמביד. ייתכן שאפילו 4 הוא זר – הסרבי ניקולה ג'וקיץ. וכן 5 – בן סימונס? פסקל סיאקם?

אחריהם ישנה שורה שלמה של שחקנים מהרמה הגבוהה ביותר – קריסטפאס פרוז'ינגיס, באדי היילד. ד'אנדרה אייטון. דומנטיס סבוניס. לאורן מרקנן. גם ג'מל מוריי וRJ בארט הם קנדים.

הם לא פחות טובים מהאמריקאים הצעירים שיהיו הכוכבים הבאים – אנטוני דייויס, זאיון ויליאמסון, ג'ייסון טאטום.

כמובן שרובם הפכו למה שהם בעזרת לימודים ומשחקים בתיכונים וקולג'ים אמריקאים. אבל לוקה בא ישר מאירופה, והרבה אחרים.

אז מה יהיה? האם הזרים יכבשו את ה-NBA?

אותו חשש היה פעם ב-NHL כשהרוסים החלו להגיע, ויחד עם השבדים, הצ'כים, ועוד הם היוו כמעט 40% מה-NHL. היה חשש שהם יעברו את מספר הקנדים והאמריקאים. אבל כשהשיטפון הראשון עבר, המצב היום הוא:

Nearly 43.1 per cent of all 771 current NHL players hail from Canada, followed by the United States at 26.7 per cent, Sweden at 10.5 per cent, Finland at 5.3 per cent, Russia at 4.4 per cent and the Czech Republic at 3.8 per cent. A total of 21 countries have players in the league.Dec 16, 2018

כלומר 70% הם צפון אמריקאים, ושאר העולם הוא 30%. אני מאמין שהמצב יהיה כזה גם בכדורסל כש-70% מהשחקנים יישארו אמריקאים, ו-30% זרים, כשכמעט חצי מ'הזרים' הם קנדיים.

ארה"ב לא תצליח לנצח את "נבחרת שאר העולם" ביותר מהפרש של 15-20 ממוצע בסידרה של 7 משחקים. אבל כל מדינה נפרדת ארה"ב תמשיך לנצח בהפרש ממוצע של 25-35 נק' בסידרה של 7 משחקים באולם נייטרלי.

האירופאים יצליחו מדי פעם ליצור יאניס כזה או לוקה כזה המשחקים כאמריקאים לכל דבר. אבל רק כל עשר שנים.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. לדעתי מגמת הגידול באחוז השחקנים הזרים תימשך, פשוט מכיוון שיש בערך 8.6 מיליארד זרים בעולם ורק 0.4 מיליארד אמריקאים.
    .
    בעבר האמריקאים לא ספרו את העולם אבל היום כן ולכן יותר זרים יגיעו לאמריקה יותר מוקדם.
    .
    גם אם נניח שמערכת הסקאוטינג הגלובלית עדיין מוטה לטובת האמריקאים, (אין לי ספק שבאפריקה, למשל, יש בטח 15 שחקנים עם פוטנציאל דומה לסיאקאם, למשל, רק שאף אחד לא גילה אותם וכנראה שלא יגלה לעולם), היתרון המספרי העצום יכפר על ההטיה הזו.
    .
    לא נראה לי שזה רע בשום מובן, להיפך – מה שיותר כשרון, לא משנה היכן נולד, יותר טוב.
    .
    אחלה סוגיה לדיון, תודה רבה מנחם.

    1. מסכים לגמרי, ומוסיף שהעניין הוא לא רק כמות האוכלוסיה שגדולה בשאר העולם הרבה יותר מבארצות הברית, אלא גם מהכיוון אליו הולכת הכשרת השחקנים – יותר אתלטיות ליכולות אחד על אחד ופחות משחק קבוצתי. זה הזמן שהמשחק הולך דווקא לכיוונים יותר קבוצתיים, וראסל ווסטברוקים לא מגיעים לכלום בזמן שסן אנטוניו פורחת כבר שני עשורים (ואני שם בצד את השנה הזאת).
      מבחינה הזאת שחקנים שגדלו עם יסודות יותר טובים מגיעים עם יתרון על האמריקאים שיכול לפצות על המחסור באתלטיות (לא שחסר משהו מהבחינה הזו ליאניס, אמביד, סימונס או סיאקם).

  2. בהחלט!
    לשחקנים האמריקאיים אין כבר את הבייסיקס שיש לאירופאים.
    יותר מדי שנים בהתמקדות בשואו ובנתונים פיזיים.
    פס יצור של דניס סמית' ג'וניורים.
    המצב רע פי כמה כשמדובר בשחקנים האמריקאיים הלבנים, שנותרו קירחים מכאן ומכאן.

    1. בפוטבול יש מספיק לבנים ובבייסבול הם עולים על השחורים גם באופן יחסי לאוכלוסייה. הלבנים האמריקאים עדיין מנצחים את שאר העולם בשחייה, ובכמה מקצועותצ בא"ק

      1. דונציץ יאניס 2-5 השחקנים הטובים בעולם והם מאירופה, הפערים בעולם הצטמצמו , הNBA בניגוד לNFL ולבייסבול NHL הוא ספורט עולמי

  3. לדעתי הרמה בתיכונים ובמכללות נמוכה יחסית אז רוב האמריקאים מגיעים לליגה עם הייפ מוגזם ופחות מוכנים לעומת ונילים בגילם ששיחקו באיזושהי ליגה אירופית

  4. למי אכפת מאיפה שחקן איקס נולד?

    אתה צריך להיות גאה שהליגה משחקות בארה"ב, לפני הכל. שאר בלבוליי בבייצים זה רגשי לאומניות עלובים.

    תודה לאל שבעלי הקבוצות והנהלת הליגה הם מעבר לזה. בעתיד יהיה מה שיהיה, ישחקו הטובים ביותר, ואני מקווה שלא יזכירו את דת או לאום השחקן.

  5. אני מחכה שהאתלטים הבלגים ישתלטו על העולם.
    אז נשפוט את כל מצקצקי השפתיים, המתקרנפים ובעלי האזרחות הכפולה.
    יהיה צחוקים
    🙂

  6. העתיד של הנבא הוא:
    1. צמצום משחקי העונה הרגילה בחצי, ל40 משחקים בעונה הרגילה
    2. צמצום הקבוצות בליגה מ30 ל22
    3. מעבר ל12 קבוצות בפלייאוף
    4. הגבהת הסלים ב20 ס"מ
    5. הרחקת קשת ה-3 במטר ומחיקת אפשרות השלשה מהפינות
    6. צמצום פסקי הזמן והגבלת האפשרות של הילוכים חוזרים

      1. מר גילרי, ציניות היא דבר לא בריא.
        בכל אופן, הרעיון הוא לקחת את המיטב מהעבר. תחשוב לעומק על מה שכתבתי ואל תסתפק בשליפות מהמותן ובקלישאות נבובות

  7. כדורסל התחיל להיות ענף מאוד פופולארי ברחבי העולם בשנים האחרונות. האמריקאים הם לא יותר מוכשרים מהאירופים האפריקאים וכדומה. ככל שהספורט יותר פופולארי ככה יותר משקיעים בו באירופה ומביאים שחקנים עם יותר פוטנציאל מאפריקה. הNFL לא ליגה גלובלית כמו הnba. הבעיה היחידה של האירופים כרגע היא שיטת המשחק באירופה שהמגרש קטן יותר והשלשה קרובה יותר מה שמקשה על מעבר מאירופה לnba. בכל זאת עוד 15 הnba תיהיה כמו ליגת אלופות מבחינת ארץ הולדת השחקנים

  8. כדורסל התחיל להיות ענף מאוד פופולארי ברחבי העולם בשנים האחרונות. האמריקאים הם לא יותר מוכשרים מהאירופים האפריקאים וכדומה. ככל שהספורט יותר פופולארי ככה יותר משקיעים בו באירופה ומביאים שחקנים עם יותר פוטנציאל מאפריקה. הNFL לא ליגה גלובלית כמו הnba. הבעיה היחידה של האירופים כרגע היא שיטת המשחק באירופה שהמגרש קטן יותר והשלשה קרובה יותר מה שמקשה על מעבר מאירופה לnba. בכל זאת עוד 15 הnba תיהיה כמו ליגת אלופות מבחינת ארץ הולדת השחקנים

    1. אם האמריקאים לא יו8תר טובים מכולם (אני לא יודע אם זה 'כשרון', תרבות ספורט מגיל אפס, או שאלוהים פשוט ברך את ארה"ב) א5יך זה שהם זוכים אולימפיאדה אחרי אולימפיאדה במספר המדליות הגדול מכולם?

  9. האמת שזה נתון מאוד מעניין…
    מנחם ראיתי שכתבת שהמזרח מתחיל לעבור את המערב. תפסיק עם הwishfull thinking….
    (:
    המזרח לא היה וגם לא יתקרב בעתיד הקרוב למערב הפרוע…במקום זה אתה צריך ללחוץ על אדם סילבר שיעשה פלייאוף של 1-16 בכל הליגה…

  10. אני לא חושב שחמישיה של אמביד,סימונס,לוקה,יאניס וסיאקם מקבלים 15-20 הפרש כל משחק מכל חמישיית אמריקאים שתבחר

    1. יאניס לוקה אמביד וסיאקם לא ידעתי שיש 4 כדורים על המגרש , אי אפשר לעלות חמישייה כזאת לשחק בטח ללא קליעה מ3.

  11. אפשר לחשוב, מי אלה "האמריקאים האסלים". אוסף של מהגרים. כל ההבדל בין "האיופאים" של היום" לאמריקאים הוותיקים, הוא דור או שניים של הגירה.
    שלא לדבר על שחקני ה-NBA, שהם ברובם בכלל לא אמריקאים או אירופאים. אלא אפריקאים. ה-NBA הוא המשחק של אפריקה.

  12. והמגמה עשויה להימשך כבר בשנה הבאה – כשבמוק הדראפט החדש של ESPN, ארבעה שחקנים אירופאיים (ניקו מאניון, אבדיה, מאלדון, קילייאן הייז) נמצאים בבחירות הלוטרי. סיכוי לא רע בכלל שכל הארבעה ייבחרו בטופ 10, שזה תרדים היסטורי שלא היה כמותו מעולם. אחרי שיאניס ולוקה זכו בשחקני החודש, נדמה שהאירופאים כבר לא ככ רחוקים ביכולתם מהאמריקאים…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט