ברוקלין מנצחת את בוסטון בצהרי שישי השחור/ ניר לוין

ברוקלין מנצחת את בוסטון בצהרי שישי השחור/ ניר לוין

בוקר של יום של אחרי ת'נקסגיבינג ואני יוצא בקו Q כל הדרך מרחוב 96 בצד המזרחי של מנהטן עד לברקליס סנטר שבברוקלין. אחרי כמה ימים נעימים מאוד במונחים של צפון מזרח ארה"ב בסוף חודש נובמבר, המוני האמריקאים הנרגשים לקראת הבלאק פריידיי התעוררו לבוקר קר מאוד (ושמשי).

גשר מנהטן מחלון רכבת Q

סופשבוע ארוך וזוהי הזדמנות מצוינת להגיע לברוקלין למשחק הראשון שאני מסקר השנה, אחרי שסופסוף התאקלמנו בדירה החדשה ובעבודות החדשות (התכונה החשובה ביותר מסתבר בשוק העבודה האמריקאי, ובמיוחד בעולם משרדי עורכי הדין, היא שהעובד יהיה Responsive, כלומר, יגיב כמה שיותר מהר למיילים וישדר שהוא בעניינים בכל שעה ומכל מקום. זה לא כיף). כמובן שבחרתי להתחיל עם הסלטיקס, קבוצה שסיקרתי באדיקות בעונת 2017-18 ואשר הפכה לקבוצה האהודה עליי בליגה, מול ברוקלין, בה התאהבתי בשנה שעברה.

שעת המשחק הייתה 12 בצהריים, שהיא שעה אידאלית ביום חופש להורים ולילדים שמוכנים לוותר על הקניות לכמה שעות, אבל פחות לשחקני NBA – דינווידי (הנפלא במשחק) קיטר עם הקפה של הבוקר – "Y’all didn’t really have to make the game this early".

הכוכב הברוקלינאי ידע שהוא הולך לקחת הרבה יותר על עצמו, כרגיל בתקופה האחרונה נטולת קיירי ולאברט (ודוראנט). אבל למרות שהתלונה באה מהכיוון של הקבוצה המארחת, זה היה נראה שדווקא בוסטון הגזימה בהודו ובסטאפינג לילה קודם. הסלטיקס, ללא היוורד הפצוע, היו צעד אחרי הנטס לאורך כל המשחק, כשהם מפסידים ברוב קרבות ה-50-50 על כדורים חופשיים ומחמיצים אינסוף הזדמנויות לחזור למשחק וליטול את ההובלה. למען האמת, לאורך כל המשחק הסלטיקס הובילו רק פעם אחת: באמצע הרבע השני אחרי סל של סמארט (יתרון שנמשך 19 שניות בלבד, עד לשלשה של פרינס).

"פתיחת המשחק פגעה בנו מאוד", אמר סטיבנס בסיום. "הם (ברוקלין) קלעו 22 נקודות ב-6 דקות. בכל פעם שאתה נותן לקבוצה להתנהל כך אתה יודע שזה הולך להיות יום ארוך".

אבל סטיבנס נתן הנחה לקבוצה שלו. זאת לא הייתה רק הפתיחה. היא כבר חזרה מהרבע הראשון הנוראי והובילה, כאמור, אבל משם בכל פעם כשבוסטון ניסתה לחזור, ברוקלין ברחה מחדש. אחרי ההפסד בטי די גארדן לפני יומיים, ברוקלין באה חדה ועשתה את ההתאמות הנדרשות בהגנה – עד כדי שיתוק של קמבה ווקר שאחרי שהפציץ 39 בבוסטון, נעצר על 17 בלבד, ורק 8-1 מהשלוש. קמבה התייחס לכך בסיום המשחק. בחיוך אופייני וברוגע קמבה טען שהוא הרגיש טוב עם כל הזריקות שלקח, אבל זה פשוט לא נכנס וזה היה "אחד מאותם הימים".

ומה לגבי ברוקלין? הקבוצה של קואץ' אטקינסון ממשיכה לצבור תאוצה ללא קיירי ובהובלת דינווידי. החיבור, הריווח, ההגנה משנה שעברה – הכול שם שוב, לפחות עד שקיירי יחזור. טוריאן פרינס פשוט נפלא מתחילת העונה, וגם היום קלע 16 נק', רובן בנקודות מפתח במשחק. ג'ארט אלן הוא מפלצת ריבאונד ודאנקים, וג'ו האריס מחבר בין כולם עם הרבה חכמת משחק. אטקינסון החמיא בסיום לדינווידי (שסיים עם 32 נק', 11 בונבוניירות ו-5 קרשים ב-8-6 מהשלוש):

"Spencer is playing as good as any player in the NBA"

מחמאה קצת מוזרה, אבל לך תבין אמריקאים. הם אוהבים לאכול חמוציות עם ההודו שלהם.

מכל מקום, דינווידי ויתר החברים בשחור לבן צלפו 17 שלשות ב-41%, אל מול 9 שלשות ב-32% אחוז של האורחים מבוסטון, וזה פחות או יותר מה שעשה את ההבדל בין שתי הקבוצות. מלבד טייטום (26 נק' ו-6 איבודים) (ו-וונמייקר), לבוסטון לא היה למי ללכת, כשג'יילן בראון במשחק זוועתי מדגים את כל הדרכים בהם ניתן לאבד כדור – צעדים, הקפצה מחוץ לקווים, עבירת תוקף, שלוש שניות (בכלל בוסטון, הקבוצה שמאבדת הכי פחות כדורים בליגה – 12.8, איבדה היום 16).

בסיום זה נגמר 107-112 לברוקלין שעלתה מעל 50% הצלחה למאזן 9-10, והורידה את הסלטיקס ל-5-13 (לא רע בפני עצמו). בוסטון תנסה להתאושש נגד היריבה הפחות חזקה באזור – הניקס, וברוקלין תנסה להמשיך את המומנטום במשחק סופר מסקרן נגד מיאמי.

במחצית היה לי את העונג לפגוש במבקר הקולנוע של וואלה, ד"ר אבנר שביט, שהגיע לביקור קצר בארה"ב וניצל אותו כדי לראות קצת NBA. דוקטור שביט שמרצה באוניברסיטת חיפה על קולנוע צרפתי וסרטי גיבורי על, ביקש למסור שהוא ממעריציו של דוקטור לס, וסיפר שגדל על ספרי ה-NBA של מנחם, שחיברו אותו מחדש לליגה לאחר שבילה כמה שנים כילד בשיקאגו. הוא המשיך משם היישר לרחוב 34, למשחק השני בהצגה הכפולה שסידר לעצמו – ניו יורק-פילדלפיה, ואני עליתי הביתה.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. סיקור מצויין ניר, אני אוהב את ברוקלין בגירסא ללא קיירי.
    שאלה קצת מוזרה – הקונטרסט של הפארקט בבארקליס נראה מוזר גם בלייב ? בטלוויזיה הוא נותן תחושה של צפייה במשחק וידאו.

    1. מסכים בהחלט. דינדיווי מנהל משחק הרבה יותר טוב מאשר קיירי, והוא הופך את השחקנים שסביבו לטובים יותר.
      לדעתי הוא צריך להיות השנה בדרך לאול סטאר.

    2. תודה ניר על הסיקור הנהדר. גם אני מצטרף למחבבים את ברוקלין ללא קיירי הרבה יותר מאשר אתו. משהו במשחק יותר זורם.

  2. תודה ניר
    זה היה הפסד ידוע מראש. הייתי מאד מופתע עם הסלטיקס היו לוקחים אותו. הכתובת הייתה על הקיר כבר במשחק הקודם. סטיבנס הגיע לא מוכן למשחק הזה כאילו לא למד כלום מהמשחק הקודם. חכם אמתי לומד מטעויות של אחרים, חכם סטנדרט לומד מטעויות של עצמו ומה עם אלה שלא לומדים מהטעויות? אתה יודע שהקבוצה השניה טוחנת אותך על הפרימטר, מה תעשה? אולי לא תשנה כלום?
    אם דבר אחד אני מסכים, גו לא היתה ההתמקדות בקמבה אלא פשוט יום כזה שבו הסלים לא נכנסים.
    טוב שבראשון יש ניקס בשביל להוציא מהפה את הטעם של הטורקי. המבחנים האמיתיים של הסלטיקס בדצמבר יהיו מול מיאמי, אינדי, פילי, דנוור, דאלאס וטורונטו פעמיים. נראה איך יעברו את המשחקים האלה בשביל להחליט אם הסלטיקס באמת מועמדים למשהו מעבר לחצי גמר המזרח.
    ואי אפשר בלי חדשות טובות, הייווארד כבר מתאמן עם הקבוצה ונראה שבשבוע וחצי שבועיים הקרובים ישולב כנראה בהדרגה ברוסטר. הרבה יותר מוקדם משחשבנו. עם הייווארד, יש בבוסטון עוד מאמן עם ראיית משחק מצוינת על המגרש וזה יתרון גדול.

    1. מסכים. הם נראו חלשים מהפתיחה. ההגנה הייתה לא חכמה במובן שלא השאירו חופשיים את האנשים הנכונים, ויותר מדיי השאירו שחקנים כמו פרימס האריס ודינווידי (שגם תפס יום). לבוסטון גם יש בעיה עם קבוצות עם סנטרים כמו אלן וג'ורדן, פשוט אין את המאסה להתמודד איתם.

      1. יש להם שחקן אחד, שמו אנאס קנטר ולטמי השחקן הכי טוב במשחק הקודם על כ רבע שעה.
        האם סטיבנס יישם?
        תשובה: לא ולא…

  3. חידה יפה! הנתונים לעונה ספציפית אחת.
    .
    שחקן A:
    24 נקודות, 12 אסיסט, 6 ריבאונד, 1.5 חטיפות, 0.5 בלוק, 4 איבודים. 52% מהשדה, 20% מהשלוש, אפקטיב 0.525, על 36 דקות למשחק.
    שחקן B:
    26 נק', 11 אסיסט, 7 ריבאונד, 1.5 חטיפות, 0.5 בלוק, 3.5 איבודים. 50% מהשדה, 35% מהשלוש, אפקטיב 0.546, על 35 דקות למשחק.
    .
    מי שני התאומים הסיאמיים האלה?

      1. אני אקשר תגובה זו לסלטיקס, אף שהיא קשורה ללייקרס למג'יק ב-86/7' וולברון העונה עד כה.
        בירד שגם הוא כמו שני הנ"ל יכול היה לשחק היטב בכל עמדה, השיג בעונות 84/5'-87/8' את הנתונים הבאים:
        28.7 (52.2% מהשדה ו-53.8% יעילים), 10.5, 6.6, 1.6, 1.2;
        25.8 (49.6 ו-52.1), 9.8, 6.8, 2, 0.6;
        28.1 (52.5 ו-55.5), 9.2, 7.6, 1.8, 0.9;
        29.9 (52.7 ו-55.6), 9.3, 6.1, 1.6, 0.8.

  4. אחלה ניר. אפקט יואינג של ברוקלין מעניין – הם משחקים טוב בהרבה בלעדיו, אבל אני עדיין חושב שיצטרכו אותו בשביל לאיים בפלייאוף. הריצה הזאת הספיקה בשביל לשים אותם במעמד משלהם במזרח – טובים וברמה של פלייאוף, אבל מתחת לקבוצות הטובות באמת ולבלון הענק שמוביל את הקונפרנס כרגע.

  5. מצוין! תודה רבה.
    נשמע מטריד מזג האוויר אצלכם. פה אנחנו עדיין עם שרוולים קצרים באמצע היום..
    דינווידי בשבועיים האחרונים אכן אולסטאר לכל דבר ועניין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט