תעיות ותהיות ליום חמישי בבוקר/ רותם אלרן

האם קיירי אירווינג הורס לברוקלין?

תוצאת תמונה עבור ‪kyrie irving‬‏

במשחקים האחרונים של ברוקלין כוכבם הבלתי מעורער, רכז העל קיירי אירווינג, נעדר בשל פציעה. המשחק האחרון בו שיחק היה ב-15.11 מול דנבר ומאז היעדרותו הנטס ניצחו 5 משחקים לעומת הפסד אחד בלבד בתקופה זו, כולל רצף של ארבעה ניצחונות (נכון לרביעי בערב). עם זאת, חשוב לזכור שלוח המשחקים של הנטס היה קל מאוד וכלל משחקים מול הניקס, הבולס והקאבס. למרות לוח המשחקים הקל, נראה שהקבוצה פשוט יותר מרשימה בלי כוכבם ובשישה משחקים בלעדיו השיגו יותר ניצחונות מאשר ב-12 משחקים איתו.

אני מאמין שהנתונים משקפים בעייתיות מסוימת בתפקודו של אירווינג ככוכב ראשי של הקבוצה, שכן נראה עד כה שהקבוצתיות והאיחוד בין השחקנים הרבה יותר בשטף ללא קיירי, וזהו דבר הגיוני מאוד לאור מה שקרה בבוסטון מבחינת אחדות וכימיה בין השחקנים – קיירי פשוט הרס את הקבוצה בהתבטאויות מפוקפקות לתקשורת כנגד צעירי הקבוצה וערעור הביטחון העצמי שלהם.

בברוקלין עד כה נוצרה סיטואציה מאוד דומה לבוסטון כשלפי מקור בקבוצה "קיירי סובל משינויים במצבי רוח" ולמרות שעוד לא יצא בטענות ומענות לתקשורת, יכול להיות שזה עוד יקרה בשל הסטטוס הקבוצתי המפוקפק של הרכז – עד כה נראה שמצבו הטוב ביותר הוא כשבקבוצה דמות מבוגרת ואחראית אשר לוקחת את מירב תשומת הלב (לברון בתקופתם בקליבלנד).

בסופו של דבר, הוא רכז נהדר ועל המגרש הוא כמובן תורם, אך דבר אשר מזיק לו ולקבוצה הוא השינוי התדיר במצבי רוח וההשפעה השלילית שלו על חדר ההלבשה.

פינת הוידאו – לוקה דונצ'יץ' מגדיר מחדש מה אפשרי ומה לא עבור בני גילו

כבר עכשיו לוקה דונצ'יץ' הוא אחד השחקנים הטובים ביותר שיש לעולם להציע והוא כבר מועמד חזק לתואר ה-MVP של העונה ולדעתי הפנומן הסלובני הוא שחקן טופ 5 בליגה כיום, אולי אפילו טופ 3.

אני מאוד נהנה לצפות בשחקן הנהדר הזה ללא קשר למספרים המטורפים שלו. כפי שמוזכר בסרטון, יש לו כלים התקפיים רבים ומגוונים והוא אחד מגאוני הכדורסל הגדולים כיום ואחד המוסרים היותר טובים ב-NBA, וכל זאת הוא עושה בגיל 20, דבר שהוא לא פחות ממדהים.

בנוסף לכלים התקפיים מגוונים ברמה יוצאת דופן ומרהיבה, דונצ'יץ' הוא לא בדיחה בצד ההגנתי ויש לו יתרונות שם ביכולת לשים גוף מול שחקנים גדולים ממנו בשל חוזק, ולשמור על שחקנים נמוכים וזריזים ממנו באמצעות מיקום נהדר. הוא לא המגן הכי טוב בעולם, אבל הוא מגן מספיק טוב כדי להיות כוכב על בליגה הטובה בעולם.

גם יכולת סחיטת העבירות שלו היא יוצאת דופן ומרשימה מאוד – בשל הבנת כדורסל עילאית, דונצ'יץ' יודע בדיוק מתי לתזמן את הזריקה על מנת להשיג עבירה וסל או 3 זריקות עונשין קלות (הוא גם שיפר את אחוזיו מהקו בכ-10%).

אני מרגיש בנוח לומר כבר עכשיו שלוקה דונצ'יץ' הוא ה-MVP המובהק שלי השנה.

פינת היורוליג – לואיס סקולה פה, ובגדול!

לואיס סקולה הוא כיום אחד מטובי השחקנים שיש ליבשת הישנה להציע ביורוליג – הוא קולע 12.4 נקודות למשחק כשהוא מקבל רק 22 דקות למשחק, אך זאת הוא עושה באחוז מרשים של 42.9% מאחורי הקשת בעשרת המשחקים ששיחק עד כה.

אף על פי שהוא שחקן מאוד מבוגר (בן 39) סקולה מתרוצץ ורץ על המגרש כשחקן בן 20, ומשלב את חכמת המשחק הנדירה והקליעה שלו על מנת להביא למילאנו את הערך המוסף הן בהתקפה והן בהגנה, וזו סיבה עיקרית מאוד מדוע האיטלקים הם אחת הקבוצות הטובות באירופה עד כה, כשהשילוב של סקולה עם "אל צ'אצ'ו", סרחיו רודריגז, נראה פשוט נהדר וכיף לצפייה כי כששני שחקנים כל כך טובים וחכמים נפגשים, רק דברים טובים קורים.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. כתיבה נהדרת. אני לא חושב שקיירי הורס לברוקלין – הם פגשו בעיקר יריבות חלשות כשהוא לא שיחק ועדיין צריכים אותו. הם כן משחקים כרגע יותר טוב בלעדיו כי הם קבוצה שרצה כבר כמה עונות ביחד חוץ מאירווינג (השלד של דינווידי-האריס-אלן בעיקר). הם לא נבנו סביב קיירי אלא סביב דוראנט, אבל הם עדיין צריכים אותו, לפחות לעונות הבאות.

  2. אחלה, ועוד בגיל כזה, מרשים מאוד.
    עכשיו הגיע הזמן לעשות עוד קפיצה. את הטיעונים שלך כדאי לבסס בנתונים במקום מראה עיניים ותחושות בטן. להראות איפה למשל ברוקלין משתפרת. יותר אסיסטים? קליעות טובות יותר? פחות איבודים? חלוקה מאוזנת של הרבה שחקנים? אולי הצד ההגנתי, עם קיירי מול בלעדיו? יש המון דרכים לנסות ולבסס טענות, זה גם חלק מהותי בכתיבה, וגם יכול להיות כיף – לגלות שמה שאתה חושב, יש לו באמת קבלות. או להיפך – דרך העובדות, לגלות דברים חדשים, שלא השגיחו בהם.
    יש המון מקורות נוחים, וכדאי לך להתייעץ עם האנשים פה, במיוחד עידו גילרי.

  3. תודה רותם
    .
    אני חושב שקיירי בניגוד לסטף נגיד, קיירי לא יודע לייצר מהגרוויטי שלו גם ניהול משחק. הוא יודע למסור וזה ניכר בעמודת האסיסטים, אבל אני לא ראיתי אותו מייצר הרבה מהלכים שבזכות היכולות המדהימות שלו (ויש לו) מייצרים חור הגנתי שמנוצל לשלשה חופשית או לייאפ אחרי 2 או 3 מסירות או חדירה אחרי שהוא משך אליו את ההגנה עם תנועה ללא כדור.

  4. יפה רותם תודה על הפוסט

    קיירי מסתמן כשחקן שמשנמך קבוצות צעירות ומגובשות. אולי עם דוראנט ועוד שינויים בסגל זה יהיה יותר טוב….נראה.

    דונציץ מצוין ופוטנציאל עוד יותר גדול, אבל עדיין לא בשוקה הראשונה ממש צריך עוד נסיון ועוד הגנה. מול שמירה הדוקה כמו של הקליפרס קשה לו. בעתיד הוא יוכל להטביל כמו הארדן או אפילו בירד נאחל לו

  5. סחתיין על הכתיבה. כיף לקרוא, אכן מעלה תהיות,
    מסכים לגביי קיירי, הוא לא מנהיג ולא תורם לברוקלין כרגע. הם היו אחלה שנה שעברה וחזרו לזה בלעדיו , הקבוצה טובה מהיחיד, יכול להיות שהוא הופך לכרמלו ???
    כמו ש STAM המליץ לך, נתונים היו תומכים בהרגשתך, ומעמיקים את הפוסט
    תודה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט