המירוץ האחרון לעונה / אורן פראג׳

יאס מרינה, אבו דאבי

זהו זה, הגענו לסופה של העונה. באנחת רווחה ארוכה וקולנית מצד כל הקבוצות – המירוץ הזה לא יכל לבוא יותר בזמן מבחינתם, ובאכזבה גדולה מצידה של ליברטי מדיה – ה״בעלים״ של פורמולה 1. השאיפה של ליברטי או כל גוף שמחזיק בזכויות השידור של סבב מוטורי כלשהו, היא שההכרעה תיפול על המירוץ האחרון. הדרמה בשיאה, הרייטינג בשמיים וכל הארוע מלא ביצרים ומתח שאי אפשר לכתוב או לביים.

לא כך הוא המקרה השנה, לשמחתם של כל השמחים לאיד (מודה שאני בניהם). הם קוצרים את הפירות של המחסור בתחרותיות, ועורכים מירוץ אחרון כמו עוד מירוץ רגיל. והאמת, זה גם מתאים למסלול. מסלול יאס מרינה חסר אופי, נטול ריגוש ולא מעניין בצורה קיצונית. לפעמים אני מתפלא איך אין שם טעויות של אבדן ריכוז של הנהגים מרוב שהוא חוזר על עצמו ופשוט חתיכת אספלט באמצע המדבר.

אורך המסלול 5.5 ק״מ והוא מכיל 21 פניות. זהו. אין לי מה לאמר יותר על המסלול עצמו.

כדי לא לאבד אתכם בכל זאת, הנה חתיכת היסטורית פורמולה 1 ואחד השיאים של קימי רייקונן. במהלך המירוץ של 2012, שנת הקאמבק של קימי בקבוצת לוטוס, הוא עבר מירוץ מעצבן במיוחד ביאס מרינה ויצא על המהנדס שלו לאורך כל המירוץ. בשלב מסוים של חפירה של המהנדס הוא שיגר את המשפט האלמותי שהולך עם הסבב מאז – ״leave me alone I know what I’m doing״. יצאו חולצות עם זה, ויש לי אחת. הנה תקציר של קימי מאבד את זה בשלבים:

קימי הופך רשמית לאגדה

עוד היסטוריה מהמסלול – משנה שעברה, נפרדנו כאן (לפחות עד פרסום הכתבה זה לא השתנה) מאלוף העולם פעמיים פרננדו אלונזו. הסבב עשה לו כבוד ושני אלופים נוספים – סבסטיאן ולואיס, הצטרפו אליו בסוף המירוץ לסופגניות פרידה:

הפרידה מאלונזו בשנה שעברה

קצת על המירוץ עצמו

לא צפויה דרמה, כולם כבר מתים לסגור את המשאיות ולחזור הביתה לחופשה. החוזים לעונה הבאה נחתמו (למעט מושב אחרון בוויליאמס), הרגולציה נעולה עד 2021 ואין דיונים נוספים, כולם יודעים איפה הם עומדים והיחידים שעובדים באמת כרגע הם המהנדסים במפעלים על שנה הבאה.

**עדכון ממש מעכשיו – ווילאמס הודיעה שניקולאס לאטיפי חתום כנהג שני לעונה הבאה.

הקבוצות הצטיידו במעט סטים של צמיגים קשים, קצת יותר מדיום (3-4 פר נהג) ורוב מכריע של סופט. מה שכן יהיה מעניין כפי הנראה – רוב הקבוצות ישתמשו במירוץ הזה לבחינת פיתוחים שלהם לעונה הבאה במהלך האימונים. אם זה גם יקרה ברמה תחרותית, זה אולי ירמוז על הפונטציאל התחרותי לקראת העונה הבאה – אבל לא צפוי שתהיה כזאת חשיפה מצידם.

מבחינת הקבוצות בצמרת לא צפויה דרמה. טוטו וולף ממרצדס אמר שלקבוצה יש מה להוכיח אחרי הביצועים הנחותים והפיאסקו של המירוץ שלהם בברזיל. לא בטוח שנדרש, הקבוצה סגרה את אליפות הנהגים והיצרנים ודי ברור שהבלאגן שהיה שם לא משקף.

בפרארי נראה שהיתה הפקת לקחים בתהליך ארוך. היו שיחות ועידה בין שלישיית בינוטו-ווטל-לקלר לאורך כל השבועיים האחרונים, פגישות שבהם נערכו סיכומים ולפחות לפי הדיווחים יש אפשרות שמתיאה בינוטו הצליח לסדר את האוירה כמו שצריך. קראתי וראיתי לא מעט ראיונות איתו בשבועיים האלה ונראה שהוא ידע לנתח את הכשלים של העונה בצורה אמיצה ומדויקת. יכול להיות שזה גם ישליך על העונה הבאה, אני דווקא חושב שיש סיכוי לא רע שהוא יצליח ליצור קבוצה תחרותית.

נהגי פרארי מתרגלים שמירת מרחק ומשננים טקסטים לקראת מבול השאלות שיבואו על ברזיל

המאבק בצמרת יהיה על המקום השלישי. כרגע מקס נמצא שם עם 260 נקודות, ואחריו לקלר עם 249. למי שמחפש את סבסטיאן, הוא מסיים את העונה במקום החמישי. אחד ושתיים כמובן הם לואיס וואלטרי.

איפה שאולי כן נראה קצת דרמה – במיד פילד. מקלארן, רנו, טורו רוסו, סאובר (אלפא) והאס יאבקו על נקודות חשובות מבחינתן. הן נערכות למירוץ קשוח ותחרותי, ואני מקווה שבמאי המירוץ לא יתמקד בצמרת מרצדס-פרארי-רד בול, כדי שנוכל לראות את מהלך המירוץ שלהן שאמור להיות מעניין יותר.

סאובר אלפא רומיאו עושה הומאג׳ לקימי באבו דאבי, וצובעת את המכונית שלו בצביעה של העונה הראשונה שלו בפורמולה 1, שאותה הוא עשה גם בסאובר:

נראה הרבה יותר טוב מהצביעה הנוכחית של סאובר

בסוף השבוע הזה ניפרד משני נהגים, רוברט קוביצה וניקו הולקנברג. לגבי רוברט, אבידה גדולה. אחד הכשרונות הגדולים בסבב שסבל מפציעה אכזרית ביד (תאונת ראלי קשה) שהשביתה אותו לכמה שנים. איכשהו הוא חזר לסבב, בניגוד לכל הציפיות והסיכויים, וזה כשלעצמו היה מדהים ומראה כמה אופי יש לו. מדובר גם באחד האנשים היותר מעניינים בסבב, הקריירה שלו נבנתה במו ידיו ללא שום תמיכה כספית, רק כשרון וחוכמה. אני מקווה שהסבב ידע להיפרד ממנו כמו שצריך.

ניקו בשלב הזה זכה לדברי פרידה מדניאל ריקרדו, כשהוא נשאל עליו – צריך להזכיר שהם חברים לקבוצה רק עונה אחת – ואמר שהוא איש נעים, ושיש לו שיער מעולה. הוא ממש מקנא בשיער שלו. אמיתי.

קצת מסביב

בשבוע שעבר ה FIA לקח חלקים ממערכת הדלק של פרארי ושל קבוצות נוספות לצורך השוואה. עוד לא ראיתי הכרעה, מה שאומר שכנראה הכל תקין. מסתובבת הדלפה שאומרת שהם מצאו פער קטן מאוד בהספק של פרארי מול האחרים.

הונדה ורד בול הודיעו על חידוש אספקת המנועים לרד בול ולטורו רוסו עד סוף 2021. עסקה חשובה להונדה, המשמעות שלה היא נוכחות מובטחת שלה בסבב לעוד שנתיים לפחות.

הרגולציה ל 2021 נחתמה סופית והקבוצות התחילו לעבוד על הפיתוחים. מצד אחד הנהגים משדרים גישה חיובית כלפי השינויים, מצד שני הקבוצות משדרות תחושה אמביוולנטית. מדברים על מגבלות אווירודינמיות משמעותיות, והגבלת תקציב חזקה. עוד לא ניתחתי עד הסוף את השינויים, אבל הבנתי שלפחות מבחינת קצב/כח המכוניות הולכות להיות איטיות בשלוש שניות להקפה ביחס לעכשיו.

לכבוד black friday, במהלך הסופ״ש באבו דאבי נערכת מכירה פומבית של מכוניות עבר. הפרארי F2002 של מייקל שומאכר והבנטון שלו, יחד עם הפרארי היחידה שנשארה מ 1982. ה F2002 צפויה להימכר ב 5.5-7.5 מליון דולר, האחרות 1-2.5.

רק 5.5 מליון דולר, אבל בהצלחה עם המקיף

את ההיכרות עם המסלול נעשה עם לואיס שבשנה שעברה לקח את הפול:

מקצה הדירוג ישודר בשבת ב 15:00, המירוץ בראשון ב 15:10. ניפגש כאן שוב בסיכום העונה, והכנה לקראת העונה הבאה עם הרגולציה החדשה.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

    1. נכון – זה בדיוק העניין. בשנים האחרונות בתחילת העונה הכל פתוח, ומיד מוכרע תוך מעט מדי מירוצים. הם מנסים לפתור את זה דרך שינויים בתצורה ופיתוח המכוניות. הגבלת התקציב קיימת בעיקר כי הקבוצות הגדולות פשוט לא יכולות להתמודד עם הצורך בהזרמת כספים ללא שליטה.
      אני מקווה שהחוקים החדשים יהיו יותר הגיוניים – והמבחן יהיה אם נראה ביטול של ה DRS. אני אנתח את השינויים של השנתיים הקרובות בפוסט נפרד, מודה שאני לא מגיע לזה עם יותר מדי ציפיות.
      בחדשות אחרות – וויליאמס ממש עכשיו הודיע שהיא החתימה את לאטיפי לצידו של ראסל. אז זהו – הכל סגור לעונה הבאה.

  1. אני מבין את העניין של הוספת מירוצים, כולל במקומות כמו זה וכמו באקו, אבל זה בהחלט מה שגרם לסבב להיראות כמו שהוא נראה עכשיו. יותר מידי מירוצים מורידים מהערך של כל אחד מהם וגם השינוי בשיטת הניקוד לא עזר.
    ניסחת יפה: הם מקבלים מה שמגיע להם.
    .
    לגבי פרארי – הסבב חייב אותם תחרותיים, זאת הדרך היחידה למשוך את הצופים שיושבים על הגדר…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט