מעורב אמריקאי לשבת – מבלפים בטניס, ועוד / מנחם לס

מבלפים גם בטניס

 

הייתם פעם בוימבלדון? שם לשחקנים לא קוראים "MEN". מכנים אותם "GENTLEMEN". לנשים קוראים "GENTLEWOMEN". לוח המשחקים לג'נטלמן. ולג'נטלווימן.

כן? אז תדעו לכם שבאליפות ה-US OPEN ברגעים אלה בפלאשינג מדוס שבקווינס, ניו יורק, מבלפים, מתחזים לפצועים, עושים הכל כדי לגנוב נקודה או לשנות מומנטום. GENTLEMEN  ו-GENTLEWOMEN MY ASS.

השהיות. העכבות. תכסיסי השהייה. הצגות של 'התעלפויות'. הצגות של כיווצי שרירים. הצגות של שילשולים וחובת ריצה לשרותים. FIST PUMPS ישר אל פני יריב. פקה-פקה. בקשות מהקהל להתערב ע"י הרמות ידיים. זריקות מבטים אל היריב. בקשות 'טיים' ממש בשנייה לפני ההגשה העצמית או של היריב. בקשות לטיפול רפואי. אפילו BUMP מכוון ישר אל גוף היריב או היריבה בהחלפות מגרשים. הכל הולך היום בטניס, מה יותר ומה פחות.

כמה יהיו SUBTLE; בעדינות. כמה נעשים בקול רם כך שכל העולם (ובעיקר היריב) יהיה מודע להפרעה.

CHEATING? בוודאי, אם אפשר היה. אבל זה לא קל אז מבלפים בתוך החוקים. אמש, בשעת שובר השוויון במערכה הרביעית והקובעת (שאייזנר האמריקאי ניצח), גאל מונפילס הצרפתי אפילו אחז בCROTCH שלו (בחצילים, לפי שפתו של מומי) ולחץ אותם לעברו של אייזנר!

אולי בניו יורק השחקנים מרשים לעצמם יותר כי זאת היא ניו יורק – עיר רועשת, שמחה, ובלתי ממושמעת. אווירת פאבים היא מה שה-US OPEN  משרה, ואני מת על זה. אז תדעו לכם שהטניס כבר מזמן אינו משחק של ג'נטלמנים אלא משחק של "DOG EATS DOG"! רק החזקים נותרים. התחרות היא כה מסיבית וקשה שהג'נטלמניות ניזרקה לפח הזבל, והשחקנים מנצלים כל פינה שהם יכולים כדי להשיג יתרון. יתרון ממשי או פסיכולוגי.

כמה מעצבנים, מרגיזים, ומקלקלים את המשחק. אתם זוכרים שבאליפות אוסטרליה , אחרי 5 מץ'-פוינטס, ויקטוריה אזרנקה פתאום ביקשה פסק זמן עבור "טיפול רפואי" כשהאמריקאית הצעירה החמודה סלואן סטפנס מובילה 6-1, 5-4 עם המומנטום בידה, ונקודה לנצחון והפתעה עצומה? אחרי 15 דקות "טיפולים" היא חזרה למגרש, סלואן נראתה ממש אחרת משהיתה ברגע שעמדה לתת מכת חבטה לנצחון, ואז איבדה את ההגשה, אזרנקה הישוותה ל-1-1 במערכות, ואז ניצחה 1-2, כשבחדר העתונאים היא מתלוננת ש-"היו לי בעיות נשימה". הבלרוסית ניצחה רק בגלל שהיא הצליחה 'לשחק' עם הראש של השחורה האמריקאית הצעירה החמודה. הניו יורק טיימס יצא בכותרת ראשית למחרת "הטיים-אאוט שזיעזע את כל העולם". מאמנה של סטפנס דייויד ניינקין כינה זאת "אזרנקה שיקרה בתוך החוקים".

ההפרעות נעשות בעיקר עבור שינוי נידרש בטמפו, במומנטום, שבירת רטמיות, ו-'משחק עם ראש היריב'. ראיתם אתמול? רפה נאדל פתאום מרים ידו, מבקש מגבת לנקות את ידית הרקיטה, והכל לפני ההגשה של יריבו הברזילאי גונזלס. או פבלו אנג'ואר לפתע מחליט לחזק את הקשר בנעליו לפני ההגשה השנייה של הקנדי מילוס רואניק (שבכ"ז ניצח 6-1,6-2,6-4).

כמובן שהמשחק הפופולרי עם החוקים הוא ריצה לבית שימוש. הדבר הטבעי ביותר, והקשה ביותר לבדיקה, אלא אם כן תרוץ עם סרינה ותיכנס לבית השימוש איתה (דווקא היא לעולם לא משתמשת בתרוצים הללו).

בראד גילברט היהודי, האנליסט המצויין של NBC אמר אתמול שביותר מ-800 משחקים הוא לא ביקש אפילו טיים-אאוט אחד ללכת לבית השימוש. "אז היתה תקופה אחרת. היינו ניכנסים לשרותים לפני העלייה למשטח, וזהו". ג'ון מקנרו, שותפו לשידורים, מסכים עמו בכל מלבד בדבר אחד: "גם היום כולם רצים לשרותים לפני שהם עולים למשטח, אבל היום או שיש להם שילשוש או אינפקציה בשלפוחית השתן!" השיא היה אתמול כש Yaroslava Shvedova ביקשה טיים לשרותים, ושהתה שם 20 דקות. יריבתה Patricia Mayr-Achleitner הגיבה אחרי המשחק ש-"היום ניקבע שיא עולם לגיניס להשתנה: 22 דקות!".

שחקנים חובטים אחד בשני בכוונה בזוגות; משפשפים כדורים חדשים בכוונה על הרקטה כדי "להשכיב" את שערות הככור ובכך להאט אותו, ומה לא. דרך חדשה לעצבן היא לבקש וידיאו של כדור שנראה בברור שיצא החוצה בחצי מטר, אבל זאת עדיין זכותו של השחקן.

בראד גילברט, בספרו "WINNING UGLY" כותב על שחקן שהתעקש לתת הגשה באותו כדור. פעמיים לקח שתי דקות למצוא אותו. פעם שלישית כולם חיפשו את הכדור שהיה מוחבא בכיסו. מה שאני לא מבין מהקטע הזה הוא כיצד שחקן "יודע" באיזה כדור חבט עשר שניות לפני כן? הרי כל הכדורים נראים אותו דבר!

אולי היום אין שחקנים כג'ון מקנרו או ג'ימי קונורס שללא בושה קראו לשופטים "זקנים עוורים" ודברים הרבה יותר גרועים מזה, או קיללו את יריביהם לפני חבטות פתיחה.  היום ההפרעות הן יותר  מתוחכמות ויותר שקטות, אבל מעצבנות יותר. אם כי ריקוד העכוז שרקד נובאק ג'קוביץ' עם הטוסיק לפני ההגשה של יריבו זוק היה גם מצחיק וגם לא מזיק במיוחד.

 

שימושי טכנולוגיה בספורט

 

אתמול התחילה עונת הפוטבול במכללות. USA TODAY הקדיש שני עמודים לשימושי טכנולוגיה חדשים בספורט.  תמונת השער היתה של שחקני פוטבול של אוניברסיטת ג'ורג'יה, כולם עם IPADS שקבלו, ודרכם הם לומדים תרגילי התקפה והגנה. צרפתי כמה תמונות להדגים שימושי טכנולוגיה שונים בספורט. ארה"ב נמצאת הרבה לפני שאר העולם בשימושי טכנולוגיה בספורט.

 

 

משקפיים "חכמות" לרוכבי אופניים, ולקרוס קאונטרי סקי

 

 

 

משקפיים חכמות ל-'סקאוטים' שפותחו ב-MIT

 

 

108 IPADS ל-108 שחקני אונ' ג'ורג'יה בפוטבול.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כל תרגילי ההתקפה וההגנה ב-IPAD. זה הסוף של PLAYBOOKS

 

 

 

שימושי סינמטוגרפיה ב-MOTION ANALYSIS

 

 

 

 

מכשיר המגלה במשך התנועה את  קו התזוזה

 

מרכז הכובד של האתלט

מכשירים חדשים לאימונים וירטואליים

 

 

 

סינמטוגרפיה בצילום מהיר

 

 

 

FRAME BY FRAME ANALYSIS

 

 

מצלמות במהירות של 100,000 פריימס בשנייה

 

 

 

צילום מהיר של חבטת בייסבול המראה לחובטים הלא מאמינים שהמחבט הקשה מעץ למעשה מתכופף, והכדור הקשה נמעך

 

שחקני בייסבול מקצועניים באימון תיאורטי. לכל אחד מחשב.

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. טעיתי. גם לי זה נשמע מוזר כשכתבתי.
    אבל אני מתפלא ומאוכזב שקראת רק את השורה הראשונה וזה כל מה שיש לך לומר על המאמר. תודה על ה-FEEDBACK.

  2. מומי פעם אכל בוריוטס באל איי
    ד"ר ישבתי על האסלה מצאת החמה עד צאת הנשמה

    אין על אליפות ארצות הבית הפתוחה
    שמעת על הישראלית יולייה גלושקו ? אמנם שם של סובייטית אבל הצלחה לא נורמלית

    מומי לא מבין למה צריך טכנולגיה בספורט
    פעם הינו לוקחים 2 אבנים , עושים שער ומשחקים כדורגל
    היום הכל נהייה היי טק שמיי טק , נכנסים למומי למונית כדורגלנים שלא יודעים כמה זה 4 כפול 3 , בלי הסוכן שלהם

      1. הפסידה במשחק, המסכנה. כואב הלב על הילדה נחמדה שלנו.

        כמה היא הייתה קרובה לצנוח בדירוג ביו אס אופן בשנה הבאה…

  3. אזרנקה עשתה מעשה נתעב .
    בראיון שאחרי המשחק לא יכלה לפרט היכן בדיוק קיבלה את הטיפול ומסרה 2 גרסאות סותרות.
    צריך לקחת החלטה עם ביצים ולהלחם במשלשלים ובשקרנים למיניהם .
    טכנולוגיה ? בביסבול כנראה מקבלים הרצאה איך לטשטש בדיקות סמים ….

  4. You're right. I forgot to say something meaningful. I think they should have like basketball timeouts. You can take one at each set, of 1 minute long. After that, every 30 seconds is a loss of a point

  5. זכור לי בוודאות, לפני שנים לא מעטות, כאשר מקנרו הוביל על לנדל באחד המפגשים בינהם והיה במומנטום אדיר, פתאום לנדל ביקש טיפול, שיחבשו לו את היד וכו'. שבר את כל המומנטום של מקנרו.
    זה לא חדש "הטיפולים" האלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט