חם מהתנור: הליגה שוקלת מספר שינויים מבניים

האן.בי.איי, בתיאום עם איגוד השחקנים של הליגה, שוקלים מספר שינויים מבניים שיכנסו לתוקף בעונה ה-75 של האן.בי.איי, ב-2021/22. השינויים כוללים צמצום העונה הסדירה ל-78 משחקים (במקום ה-82 הנהוגים כיום).

לא ברור מה מהשינויים המוצעים יכנס לתוקף רק ב-2021/22, וגם זה במידה ויאושר על ידי רוב מ-30 בעלי הקבוצות של הליגה בהצבעה בחודש אפריל. כלל השינויים הגיעו לאחר משא ומתן בין הליגה לאיגוד השחקנים של ה-NBA ויהיו כלולים בהסכם הקיבוצי החדש בין השחקנים לליגה.

השינוי המשמעותי ביותר יהיה במפגש בין קבוצות בגמר האזורי, כש-2 הקבוצות הטובות ביותר באותו אזור לא יפגשו, אלא החלוקה תשתנה בין ארבע הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר בהתאם למאזנן. למעשה, זה אומר שגמר המזרח וגמר המערב לא יהיו קיימים עוד.

במהלך העונה, ככל הנראה בין חג ההודיה לאמצע דצמבר, צפוי להתקיים טורניר נוק-אאוט שיכלול את כל 30 הקבוצות. יעלו לטורניר הקבוצות שיגיעו למאזן הטוב ביותר בתוך ה-division שלהם עד תחילת הטורניר, נוסף על שתי הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר שלא יהיו אחת משש המנצחות. הן יעלו לטורניר שיכלול רבע גמר, חצי גמר וגמר, כך שחלק מהקבוצות יגיעו, לפי ההצעה, ל-81-82 משחקים בעונה. השחקנים והמאמנים צפויים לקבל סכומי כסף גדולים כתגמול על הישגים בטורניר.

שינוי משמעותי לא פחות באותה הצעה יהיה בכניסה לפלייאוף: לפי השיטה, 6 הקבוצות הראשונות בכל אזור יבטיחו עלייה לפלייאוף. מקומות 7-10 יתחרו על שני כרטיסים, כשיהיה משחק בודד בין המקום השביעי למקום השמיני (במגרש הביתי של המקום השביעי) והמנצחת בו תגיע לפלייאוף. המפסידה תפגוש את המנצחת במשחק מקביל בין המקום התשיעי לעשירי, כשהמנצחת במשחק המכריע (השביעית או השמינית נגד התשיעית או העשירית) תבטיח את המקום השמיני בפלייאוף.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

    1. כמה מהשינויים הם משמעותיים ביותר. עמדתי לכתוב על זה במעורב וראיתי שהקדמת אותי. לי, אישית, יהיה קצת עצוב לא לראות את גמר המזרח יותר אבל זה שינוי מתבקש שהגיע זמנו

      1. תמיד כשמאשימים קבוצת יהודים בחמדנות (ורוב בעלי הליגה וסילבר הם יהודים) קופצת האשמה אוטומטית באנטישמיות, לזה התכוונתי

  1. רבאק תגדילו את הליגה ל 34 קבוצות(סיאטל לאס וגאס בוודאות ועוד 2 מתוך קנזס סנט לואיס סן חוזה ופיטסבורג)
    אין מזרח ומערב אין בק טו בק.כל קבוצה משחקת נגד כל קבוצה פעמיים בשנה בית וחוץ.פלייאוף מקומות 1-16.בסהכ 66 משחקים בעונה הסדירה

  2. דרך פתרון הבעיות של ראשי ה-NBA מרשים במיוחד. Honestly.
    יש יותר מדי משחקים – בואו נצמצם, אבל נוסיף טורניר מאסטרס חסר משמעות באמצע במקום. אולי תציעו בטורניר המיותר ההוא לקבוצות דברים שהן אשכרה ירצו לזכות – טמפרינג בוטה אחד לעונה, שחקן אחד יקבל זכות לקבוע מתי יש עליו עבירה בכל רגע במשחק, זכייה אוטומטית בצ'אלנג', אישור לראיית חשבון נדיבה במיוחד כדי להימנע מתקרת המס, סיקור אוהד ב-ESPN שכולל השתפכות של חמש דקות לפחות של סטיבן א' סמית'. משהו שיגרום לקבוצות לרצות לזכות בטורניר.
    פערים בין המערב והמזרח – בואו נבטל את הקונפרנסים! אבל רק בחצי הגמר, קיי? אנחנו מתקדמים, רואים לאן אתם הצופים הולכים ומה אתם רוצים. נגיע לשם בקצב שלנו. אנחנו עדיין מנסים להבין מה לעשות עם בירד שחנק את ד"ר ג'יי.
    הרייטינג יורד כי העונה הרגילה לא חשובה מספיק – בואו נהפוך אותה לעוד פחות חשובה! נוסיף פלייאוף עלייה לפלייאוף של משחק אחד. 78 משחקים, לפח. עונה שלמה מוכרעת במשחק אחד. כל האינטנסיביות של בעיטות פנדלים (בתקווה שיהיה משחק צמוד), כל הכדורסל של בעיטות פנדלים, כל הספורטיביות של בעיטות בחתול גוסס.
    (ומה אם קבוצה שסיימה עשירית תעדיף לקבל מקום חנייה טוב יותר בדרך השיריון מאשר להגיע לפלייאוף? זה יהיה משחק מרתק)
    לא ראיתי כזו דרך לתפוס בעיה ולנטרל אותה מאז שהייתי בכיתה א' וניסיתי להוציא את המחק שתקעתי באף בעזרת המחק של העיפרון.

  3. אפשר לסמוך על האמריקאים שיצליחו לסבך כל דבר. פחות משחקים, בלי חלוקה לצפון דרום, משהו בסגנון. בטוח שגם הם יכולים לחשוב על משהו, לא?

  4. כל ההצעות האלה טיפשיות והן תגובה היסטרית לריטינג הנמוך של תחילת העונה
    אז דבר ראשון אף אחת מההצעות האלה לא ישפרו את רייטינג תחילת העונה.
    מה שקורה זה שה NBA קבעו משחקים בפריים טיים ואז הרבה מאד פציעות ויותר מדי לוד מנג'מנט דופקים את הרייטינג
    הפתרון הוא לעשות מה שה NFL עושה למשחקי יום ראשון בלילה לקראת סיום העונה וזה אופציית פלקס.
    אם ציון פצוע אין סיבה להראות את ניו אורלינס בפריים טיים , להחליף את המשחק
    אם הקליפרס לא רוצים לתת לקוואי לשחק אז להוריד אותם מפריים טיים

  5. לא מבין מה זה מועיל. ודבר אחד שמתעלמים ממנו בלואד מנגמנט, זה שפשוט זה בדרך כלל נועד למנוע פציעות- מה שאומרים בזה זה שמה שיקרה, שכנראה השחקן יפצע, ועדיף שינוח במקום כמה משחקים מאשר שיהיה פצוע כמה משחקים.(מה שכן צריך זה פשוט לא להביא לו כסף על המשחקים שהוא מחסיר בלואד מנגמנט, ואז מי שרוצה להמנע מפציעות-שישלם)

      1. אז צריך למצוא פתרון אחר. אבל תכלס מזה משנה אם השחקן פצוע 10 משחקים+ בעונה או פשוט עושה לואד מנגמנט??

  6. זה נחמד שהנ.ב.א מכיר בזה שהעונה הרגילה מדשדשת והפכה לחצי מיותרת, רק חבל שההצעות מפגרות. היה מספיק לחלק את הנ.ב.א ל-2 ליגות – נגיד להוסיף 2 מועדונים ולשים 16 קבוצות בליגה הראשונה ו-16 בשניה. 4 יורדות ו-4 עולות והיית מקבל טירוף של משחקים עד הרגע האחרון, כשכל משחק בליגה הראשונה הוא פוטנציאל לשידור בטלוויזיה.
    דוגמא אחת לשיפור – במקום שרוקי יקח את הקבוצה הגרועה שלו בעקומת שיפור איטית (נגיד לוקה ודאלאס), הוא יקח אותה למסע מלהיב של קרבות צמרת בליגה השניה כל הדרך לפלייאוף.
    עוד דוגמא – במקום שג"ס ינצלו שנה למקצה שיפורים שכל פעם חצי סגל פצוע, הם יצטרכו להילחם כדי לא למצוא את עצמם עם הרכב של קארי, תומפסון וגרין בליגה השניה, נלחם מול שיקאגו וממפיס על העליה.

  7. שישפרו את השיפוט ויפסיקו למכור משחקים.
    שיפסיקו לשרוק עבירה על כל שטות ולהפוך משחקים שלמים לאימוני קליעות של הארדן מהקו.
    שיורידו את כמות פסקי הזמן שהופכים בסופי משחקים לפעמים 2 דקות ל 20 דקות. הפכו את המשחקים למסחטת פרסומות ואחרי זה מתפלאים שאנשים לא רוצים לצרוך את זה ומי ישמע עם איזה תרגילים מדהימים הם חוזרים מפסקי הזמן.
    מה זה פסק זמן 20 שניות? על מי הם עובדים, מישהו פעם מדד כמה זמן לוקח פסק זמן כזה? אני אגלה לכם שהוא לוקח יותר מדקה מרגע השריקה עד שהשעון מתחיל לזוז שוב, יש מלא עצירות על שטויות ואפשר אפילו היום לקצר מלא זמני ביניים בתוך המשחק עצמו.
    הם צריכים להבין שם בליגה שבעידן של היום לאנשים ובעיקר לצעירים אין סבלנות לשבת שלוש שעות ולצפות במשהו. רובם רגילים לעידן המהיר של סירטונים קצרים ביוטיוב.
    צריך גם לקצר את המשחק עצמו ל40 דקות כמו באירופה. באמת שאין שום סיבה לשחק 48 דקות.
    שהשחקנים יהיו פחות גרידים כי בסופו של יום הם כורתים את הענף שעליו הם יושבים. הם גם ככה מרוויחים סכומים דימיוניים שלא קשורים לכלום. לא יקרה להם שום דבר אם המשמעות של פחות פירסומות יורידו להם את המשכורות ב10-15 אחוז.

    נ.ב

    לרועי תודה על המידע אבל אני חושב שאפשר היה להנגיש אותו בצורה קצת יותר פשוטה וברורה משום מה היה לי הרבה יותר ברור כשקראתי את זה באנגלית.

  8. מנסיון, "שוקל" זה מושג שהיפנים המציאו. כמו כל דבר, שכללו גם אותו לאמנות יפהפיה – ואם בסוף יעשו שינוי, זה יהיה מעולה.
    אמריקה (מחוץ למיעוטים נבחרים בשני החוזים), אומה נבערת וגסה של מק אנד צ'יז ומונסטר טראקס. לא בטוח במה שייצא בסוף, אם בכלל. נראה…
    .
    קודם כל, רעיון הטורניר:
    רעיון שמזמן הגיעה השעה לעשות, כדי להפיח רוח חיים בליגה פנטסטית – אבל כזו שעושה הכל לחסל דרמות איפה שקובע.
    תזכורת: סדרות "הטוב מ-7".
    הרבה יתרונות, בעיקר לטלוויזיה, לכסף. חסרון עצום: למחוק עד למינימום את ה-essence של תחרות ספורט בכלל: לתת סיכוי גם לחזק פחות, לתת אפשרות ל"בספורט, הכל יכול להיות", לדרמה, להפתעה, לשינוי, לסנסציה, לסיפור אגדה. אין סיפור = אין ספורט. אין סיפור = החיים הרגלים, בהם בעל החשבון היותר גדול תמיד מנצח את היותר קטן. אז מה עשינו אם ככה?
    העולם הרחב: המון נוק-אאוט! הטורנירים הגדולים בעולם: המונדיאל. הצ'מפיונס. אליפויות העולם ואירופה בכדורסל. מארצ ' מאדנס במכללות. פלייאוף הפוטבול. כל משחקי ה-ווילד קארד. כל טורנירי הטניס, ועוד הרבה ענפים שונים, בכללם למשל הרבה טורנירים אולימפיים. זה אכזרי, אבל מספיקה נפילה קטנה ואתה בחוץ, ביום של הג'ודו, או בריצת ה-100 מטר. אין "הטוב מ-7" ב-100 מטר. אין ליגה של נצחונות מצטברים. הכי דרמה שיש.
    ב-NBA הרגו דווקא את זה. 30 קבוצות, אלב תכלס, רק ל-2-3, בסוף היום, סיכוי לקאהונה הגדולה. אז מה עשינו, 82 משחקים בעונה ודרמות ובאזר-ביטרים? אם בסוף זה שוב, כמעט תמיד, הכי עשיר מנצח? עשרות קבוצות ומאות אתלטים, כל שנה, למעשה משחקים על כלום.
    .
    אז טורניר. רעיון טוב. מלהיב, האמת.
    איפה מתחילים? במין גביע קטן, של 8 הגדולות בשלב נתון? נו. "גביע הטוטו של ה-NBA". נשמע כמו בלון ניסוי, לראות איך זה עובד.
    איפה צריך טורניר? חכו רגע עם נוק-אאוט בפלייאוף. זה יהיה רדיקלי בוודאי, אם יקרה כבר עכשיו. קודם שיקצרו סדרת סיבוב ראשון ל-5, שינוי קטן, ונתקדם.
    .
    אגיד לכם איפה טוב טוניר נוק-אאוט:
    טורניר דראפט!
    קחו את 14 קבוצות הלוטרי, שגמרו ליגה, יותר גרוע – שמטנקקות מאמצ הליגה. לטורניר נוק-אאוט בסוף העונה!
    הפרס? ברור: בחירת הדראפט הגבוהה והנחשקת יותר. חתיכת פרס. וככה הרווחנו סופר-עניין, גם בקצה השני של הליגה. משחקים מלהיבים, עם הפרס ציון או ג'ה מוראנט בסוף. לא עוד 100 אלף דולר, שיש לכולם ממילא כמו חול.
    איך יתבצע? זו טכניקה. ימצאו איך לדרג ומי נגד מי. זה המילוי ויש ביצועיסטים שיכתבו קוד. העיקר זה הרעיון. ובסוף נגיע למשחק אחד, בין שתי קבוצות NBA, על פרס אחד גדול – הנה לכןם ספורט, הנה דרמה.
    .

    1. הבעיה עם טורניר לזכיה בבחירה הראשונה בדראפט היא שאתה נותן לקבוצות חזקות תמריץ לעשות טנקינג בעונה שבה הדראפט צפוי להניב כוכב על או שידוע שיהיה דראפט חזק מאוד.

      1. נו, זה שקוף. אז תבנה מנגנון דירוג חכם. כזה שיתמרץ קבוצות לשחק חזק כל העונה – אבל אם נפלו ללוטרי, לא לדרדר אותן.
        בקיצור, למנוע את הטנקינג הרגיל. וכן – זה אומר שקבוצה במקום מס' 9 המקולל, דווקא תרוויח מזה, בשיבוץ שלה בטורניר הדראפט.

        1. אני גם לא רואה קבוצה עם סיכויי פלייאוף טובים, עוזבת הכל ומידרדרת בכוונה ללוטרי. היה לך כזה עם ציון? לא זוכר. תקן אותי אם אני טועה.

  9. עכשיו להרחבת הליגה.
    מזמן יש תוספת הכרחית, גם רצון מפורש, להרחבת הליגה. המספר הטבעי הוא 32. הרחבה מינימלית, ומספר שמתחלק מעולה מתמטית סימטרית. 4 אזורים של 8 קבוצות (או להיפך), וכן הלאה בהמשך.
    .
    האפליקציה של 32 על ה-NBA: כל קבוצה תשחק פעם אחת בלבד בשנה, בבית נגד כל קבוצה אחרת. כל משחק – ביקור אחד, כמו כל ליגה גדולה בעולם, וחוויה גדולה. הוראה נלווית: קוואי ולברון *חייבים* להגיע לפעם האחת בבוסטון או במיאמי. כי אין הזדמנות אחרת. תמורה מלאה לאוהדים.
    פועל יוצא: 62 משחקים בעונה הרגילה. חיסלנו את כל הבק-טו-בק. חיסלנו את הצורך ל"ניהול עומסים". הליגה הטובה בעולם במיטבה. וכל זה בשוויון מוחט: כולם משחקים נגד כולם, אותו דבר: פעם בבית, פעם בחוץ. צדק ספורטיבי.
    .
    62 משחקים, יגידו הבעלים, זה מעט מדי. אוקיי, נוסיף עוד כמה. הפתרון הרגיל: אקסטרה משחקים מולך "היריבות הטבעיות" בבית. עוד משחק בית/חוץ נגד 7 הקבוצות בבית שלך, עדיין תישמר משמעות כלשהי ל"בית" האזורי ויריבויות קרובות גי"ג.=
    = עוד 14 משחקים. 76 משחקים בעונה. יפה! זו גם הקלה קטנה בעומס אבל מבורכת.
    .
    מועמדות להצטרף? הרשימה די מגובשת. אלה יהיו סיאטל מן הסתם, לא רק העוול ההיסטורי, אלא גם, כסף-ווייז, המטרופולין הגדול ביותר שלא מיוצג בליגה היום. ואחריה: רשימה מאוד נחשקת, של לאס וגאס, כל מטרופולין סיינט לואיס-קנזס, אולי סן דייגו, פיטסבורג, נשוויל, קנטקי וכו'. והאפשרות הכי מלהיבה עבורנו: קבוצה בלונדון! סולד אאוט היסטרי, הטמעת הכדורסל עוד יותר ביבשת הישנה, ועליה לרגל של חובבי הופס מכל אירופה לוויקאנד לונדוני, מתוק במיוחד.

  10. הדבילים האלה צריכים לחזור לבייסיק ולפשט את המשחק שסיבכו עוד ועוד מתוך תאוות בצע.
    חוקי כדורסל בסיסיים – צעדים זה צעדים, עבירות מגן ותוקף כמו שכתוב בספר, מספיק עם שריקות אוויר, דרג וזרג, אשראי בלתי מוגבל להתקפה על חשבון מגינים וחוקים מסובכים שצריך להיות עו"ד כדי להבינם ובלתי אפשריים לשיפוט.
    פחות עצירות וריוויו על כל שטות.
    ללכת למסכים רק בחמש דקות אחרונות, ורק במקרים מיוחדים.
    לאפשר להגן.
    מספיק עם טכניות על רגשות ומבטים, זה חלק מהמשחק.
    די עם איסור נגיעה, כדורסל זה משחק של מגע.
    לקצר לעד 66 משחקים ולהאריך טיפה את העונה.
    נגמר הלואד מנג'מנט כי הלואד יהיה שפוי.
    להעביר את המשחקים לשעה נוחה יותר לחוף המזרחי.
    פלייאוף של 16 הטובות ולא לפי קונפרנסים.
    אבל למה לפשט כשאפשר לסבך עוד ועוד?

  11. קל 87 משחקים בעונה. כל קבוצה 3 פעמים נגד אחרת. מוסיפים 21 יום לליגה ושבוע מנוחה בין סיום עונה סדירה לפלייאוף. זה מבטל גם משחקי בק טו בק. כולם מרוויחים יותר כסף. מבטלים קונפרנסים ועושים פלייאוף של 16 קבוצות. סיבוב ראשון הטוב מ5 שיהיה סיכוי להפתעות. אחכ הטוב מ7.
    זהו חד וחלק הכי שיוויוני הכי הוגן הכי טוב.
    כל השאר זה סתם זיבולים.
    פסק זמן הוא 5 דק בדיוק, אני מדדתי שאדו. הורגים את המשחק עם זה חייב להוריד פסקי זמן צריך להפסיק לשרוק שריקות בדיחה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט