שינויים בהרגלי הצריכה: סיכום שבוע ב-NFL/ שחר דלאל

1. השבוע היתה נקודת ציון חשובה ב-NFL, כאשר ג'ף דריסקל ובראיין הוייר עלו על הדשא. זאת היתה הפעם הראשונה מאז איחוד הליגות, שלפחות מחצית מקבוצות הליגה פתחו עם קווטרבק שונה לפחות במשחק אחד במהלך העונה.

מדובר כנראה בעמדה החשובה ביותר בספורט המקצועני, בטח מאז היעלמותו של הסנטר הקלאסי, אבל גם לאחר 100 שנות ליגה עדיין לא נמצא האיש שיפתור את הסוגייה ויפצח את נוסחת ההצלחה. רבים האמינו שחבר היכל התהילה וחבר הכבוד במסדר הקאובויס, גיל ברנדט, פתר את הבעיה עם נוסחת המחשב שלו, אך נכשל בדיוק כמו שהצליח.

הנוסחה שרבים משתמשים בה היום, היא של ביל פרסלס האגדי, שקבע שבעה כללי אצבע שאמורים לצמצם את מרווח הטעות: שלוש שנים כפותח, חייב להיות סיניור, סיים את לימודיו עם תעודה, פתח בלפחות 30 משחקים, ניצח 23 מהם, יחס של 2 ל-1 בין טאצ'דאונים לאיבודים והשלים לפחות 60% מהמסירות שלו.

הבעיה? את הנוסחה שלו קשה, עד בלתי אפשרי להכיל במציאות של היום, כאשר קווטרבקים יוצאים למקצוענים מהר ככל האפשר, ובעיר לפני שאנשי המקצוע יתחילו למצוא חורים במשחק שלהם. מהמחזור האחרון לדוגמא, היה ניתן למצוא רק שני קווטרבקים שנמצאים היום בליגה ועונים על כל הכללים: ראיין פינלי (סינסנטי, סיבוב 4) וברט ריפיאן (דנבר, לא נבחר בדראפט).

גיבורי מקלדת ימהרו להגיד שהנהלות ה-NFL  פספסו את פט מהומס, אך המציאות הרבה יותר מורכבת (היה מדורג 3 ברשימה שלי, הרשימה המלאה בתגובות). בעולם בו טעות בבחירת הקווטרבק יכולה לעלות ל-GM בקריירה שלו, רבים מנסים ללכת "על בטוח", אבל כנראה שזה כבר לא באמת אפשרי.

ברנדט. קרוב אבל לא מספיק

שחקנים כמו ראסל ווילסון, לאמר ג'קסון או גארנר מינשו, שנבחרו הרבה יותר נמוך מהתפוקה שלהם, הם דוגמה לכך שאין באמת נוסחה אחת להצלחה, והחוכמה היא לבנות את ההתקפה של הקבוצה לפי היתרונות של קורא המהלכים שלך. העתיד של הקווטרבק שיושב "בפוקט" (טום בריידי/ ג'ו מונטנה) כנראה עבר, העתיד שייך למאמנים שיודעים להפיק את המיטב מדשון ווטסון, קיילר מארי או ג'וש אלן, אך בעיקר מ"היהלומים החבויים" – ג'ושואה דובס (ג'קסונוויל), ג'קובי בריסט וגארנר מינשו.

2. בשולי החדשות, אחד הרצפים המרשימים בליגה הגיע לסיומו, כאשר מת'יו סטאפורד ישב על הספסל במשחק מול הברס. הפציעה שלו קטעה רצף של 136 משחקים רצופים, ששוחקו בתקופות נוראות ותוך כדי פציעות.

הפציעה האחרונה שלו בגב (שבר בחוליות) כבר היתה יותר רצינית והרופאים ציוו עליו לנוח והוא נאלץ להסכים. אני מבין את האהבה למשחק והרצון להיות על המגרש כל עוד הוא יכול, אבל התרבות בליגה חייבת להשתנות ולאפשר לו לשחק עם הילדים כשיהיה מבוגר יותר.

ויק. קאמבק מרשים

3. לפני כמה שבועות חשבתי שגמרתי להתייחס לסוגיית קולין קאפרניק, אך השבוע הליגה החזירה אותו לתמונה, כאשר דיווחה שיערוך אימון פתוח ביום שבת. לפני כחודש חשבתי שבכל מקרה, לאחר שלוש שנים מחוץ לליגה, הוא כבר לא יהיה רלוונטי, אבל ראיתי את הסטטיסטיקה של מייקל ויק.

למי שפספס את הפרקים הקודמים, אז ויק היה הבחירה הראשונה בדראפט, שנכנס לכלא לשלוש שנים בשל ארגון קרבות כלבים וחזר לליגה בחסותו של אנדי ריד. הוא כבר לא היה דומיננטי כבעבר, אבל היכולת שלו הספיקה לבחירה לפרובול בימים שעוד היתה לזה משמעות.

אני לא יודע מה היכולת האמיתית של קאפרניק ואני בספק אם הוא יודע, אבל כל קבוצה של תשלח נציג לאימון הזה היא קבוצה שצריכה לבדוק את עצמה.

4. בתשעה שבועות השופטים הפכו את החלטתם בנוגע ל"הפרעה לתפיסה" (PI) תשע פעמים מתוך 63 מקרים שהלכו לריוויו (14.2%). תחליטו לבד אם המספר הזה מספק אתכם.

5. כמה כיף לראות שבעונה ה-100 של הליגה שלושת המועמדים המובילים לתואר ה-MVP הם שני קווטרבקים שחורים ורץ אחד לבן.

6. הגיע הזמן לתת כבוד לדריק הנרי. מאז שנבחר מרכוס מאריוטה בדראפט, ההצלחה של הטייטאנס לא היתה קשורה ליכולת של הקווטרבק שלה. אחרי המשחק מול קנזס סיטי (188 יארד ושלושה ט"ד) רוב הציבור כבר מבין למה.

7. ואם כבר מדברים על זה, אז המשחק מול טנסי הוכיח שהצ'יפס הם – לפחות כרגע – לא מועמדים רציניים לאליפות. ההגנה הנהדרת שלהם כבר לא קיימת, ובעוד זדריוס סמית' ומרכוס פיטרס מרימים את הפאקרס והרייברנס (בהתאמה) לגבהים חדשים, בקנזס סיטי חייבים לסמוך על זה שפט מהומס ישיג יותר נקודות מהיריבה. זה לא עבד מול הטייטאנס וזה לא יעבוד בפלייאוף.

8. שחקן המחזור שלי הוא אריק האריס, הסייפטי של אוקלנד. האריס חגג השבוע עם שני איטרספשנים וטאצ'דאון, אך כדי להבין את המשמעות של ההישג כדאי להבין מאיפה הגיע.

בסיום התיכון אף מכללה לא פנתה אליו והוא נאלץ להירשם לאוניברסיטה מהליגה השניה ללא מילגה. לאחר שסיים את הקולג' הוא אפילו לא קיבל הזדמנות להיבחן ונאלץ לעבוד במפעל צ'יפס. בזכות מודעה שראה באינטרנט הוא נסע במיוחד לבאפלו על מנת להיבחן ל-CFL ושיחק שם שלוש שנים. למרות שיחק קודם בניו אורלינס, גרודן היה ראשון שנתן לו הזדמנות אמיתית והיום הוא קוטף את הפירות. צריך גם לתת מחמאות כשמגיע…

9. השחקן הטוב במכללות לעונת 2019, צ'ייס יאנג מאוהיו סטייט (דיפנסיב אנד) הושעה השבוע לאחר שנמצא שקיבל הלוואה לפני שנה מחבר של המשפחה, על מנת שיוכל לשלם חשבונות. לטענת יאנג ההלוואה הוחזרה במלואה, טענה שאף אחד לא חולק עליה.

בינתיים ראשי ה-NCAA  החליטו "לקל" עם יאנג ולהרחיק אותו ממשחק אחד "בלבד", אך את ההרגשה שלי בנושא אפשר לסכם בציוץ הבא:

10. בשבת האחרונה התקיים משחק העונה במכללות, כאשר LSU ניצחה את אלאבמה בטסקלוסה, לאחר הפגנה של דומיננטיות בכל אספק על המגרש (ולא, אל תתנו לתוצאה הסופית להטעות אתכם). עוד יהיה לנו זמן לנתח את ג'ו בורו הקווטרבק של הטייגרס, שבזכות הניצחון כנראה הבטיח את פרס ההייזמן (שחקן השנה במכללות), אבל הניצחון הזה הוא בעיקר ההזדמנות להכיר ולהוקיר את המאמן LSU אד ארג'ורן. תהנו.

*

משחק יום חמישי (3:20): קליבלנד בראונס (6:3) מארחת את פיטסבורג סטילרס (4:5)

מפגש ראשון בין שתי הקבוצות העונה, כאשר הגומלין ייערך בעוד שבועיים בפנסילבניה. אם היינו צריכים להמר בתחילת העונה מי תהיה הקבוצה שתגיע למפגש הזה במאזן חיובי, מעטים היו מהמרים על הסטילרס, שנוכו מנכסיהם ומשחקים עם קווטרבק מחליף.

אבל הימורים לחוד ומציאות לחוד. פיטסבורג הצליחו להפוך את העונה שלהם בעקבות טרייד עם מיאמי שהביא להם את הסייפטי מי(נ)כה פיצפטריק, שמציג קייס משכנע מאוד לתואר שחקן ההגנה של העונה. בצד השני הבראונס, שהיו הבחירה הפופולרית למשחק הסופרבול בקיץ מציגים פוטבול חסר השראה בעוד הקווטרבק שלהם ממשיך לריב עם כל העולם. כנראה ששום דבר לא משתנה בקליבלנד.

הימור: ניצחון דחוק לפיטסבורג.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. רשימת הפרוספקטים שלי (נכון ליום הדראפט):
    קווטרבקים ששווים בחירה בסיבוב הראשון (החל מ-2015): ג'יימיס ווינסטון, קרסון וונץ', דשון ווטסון*, פאט מהומס*, בייקר מייפילד, סם דארנולד, ג'וש רוזן, קיילר מארי, דניאל ג'ונס (סוף סיבוב 1)
    .
    באסטים עתידיים (סיבוב ראשון בלבד): מרכוס מאריוטה, ג'רארד גוף, כריסטיאן האקנברג, מיטש טרוביסקי*, דשון קייזר*, ג'וש אלן, דוויין האסקינס, דרו לוק
    .
    שווים הימור בסיבובים המאוחרים (4-7)*: ברייס פאטי (היום: שחקן חופשי), קונור קוק (XFL), דאק פרסקוט (חשבתי ששווה בחירה בסיבובים 2-3), ג'ושואה דובס (ג'קסונוויל), נתן פיטרמן (אוקלנד), צ'אד קלי (אינדי), לאמר ג'קסון (סיבובים 2-3), קייל לולאטה (פילי), מייסון רודולף (פיטסבורג), לוק פולק (שחקן חופשי), וויל גריר (קרוליינה), איסטון סטיק (צ'ארג'רס), גארנר מינשו (אגדה).
    .
    כמובן שהסיבובים המאוחרים לא שווים בערכם ולכן זה הדירוג שלי כפרוספקטים: 1. קונור קוק, 2. דאק פרסקוט, 3. מייסון רודולף, 4. גארנר מינשו, 5. ג'ושואה דובס, 6. איסטון סטיק, 7. קייל לולאטה, 8. נתן פיטרמן, 9. צ'אד קלי, 10. וויל גריר.
    .
    הפיל שבחדר – דראפט 2017*:
    1. ווטסון – ראשון בפער ניכר. שחקן שיביא אותך לסופרבול.
    2. טרוביסקי – תקרה נמוכה, רצפה גבוהה.
    3. מהומס – פוטנציאל הכי גבוה שראיתי, לא יכול להתאים לשיקאגו כי חייב סיטואציה מושלמת.
    4. ג'ושואה דובס (תקרה מאוד גבוהה), 5. נתן פיטרמן (מנהל משחק), 6. צ'אד קלי (תקרה גבוהה, פוטנציאל באסט גבוה), 7. בראד קאיה (מנהל משחק, היום מחוץ לליגה), 8. דייויס ווב (פוטנציאל לק"ב פותח), 9. דשון קייזר (דורג 4 בשלב מוקדם, נפל בגלל בעיות אופי), 10. ג'רוד אוואנס (היום ב-AFL)
    – קיוויתי מאוד שהברס ייקחו את ווטסון או מהומס, אבל אם היו מוותרים על הבחירה בסיבוב הראשון אז קיוויתי שייקחו את דובס בסיבוב הרביעי.

    1. לא יודע עד כמה ניתן לקבוע שמייפילד, רוזן ודארנולד שווים סיבוב ראשון. לגבי מורי וג'ונס ממש חייבים עוד להמתין.
      אותו סיפור מינשו שעוד לא הוכיח כלום בעצם.

      1. ככה הרגשתי כשהגיעו לליגה כפרוספקטים, היום כמובן הרשימה היתה שונה לחלוטין.
        .
        אגב, אחד השחקנים שהכי אהבתי שיצא מהמכללות, קונור קוק, הוא באסט נוראי. נראה איך הוא יצליח ב-XFL…

  2. תודה שחר. אם כבר אנחנו מדברים על רצפים של דורביליטי אז מיצ'ל שוורץ שחקן קו ההתקפה של הצ'יפס פספס בפעם הראשונה אחרי שבע וחצי שנים סנאפ התקפי. די מדהים לעמדה שסופגת אולי הכי הרבה פציעות. כמעט 8000 מהלכי התקפה על המגרש בלי לרדת אפילו פעם אחת הצידה.

    1. ואם כבר בצ'יפס עסקינן אז נכון ההגנה לו משהו בכלל אבל ההתקפה עוד תחזור לעצמה כשהשבוע הם פחות או יותר שיחקו עם 3 שחקני קו התקפה בריאים ועדיין היו בעמדה שהייתה צריכה לנצח להם את המשחק.

      1. ההתקפה כבר מגמגמת תקופה ארוכה, לא מאמין שזה רק מקרה של שחקני קו התקפה פצועים.
        וההגנה כנגד משחק הריצה כמעט ולא קיימת, בעיה ענקית בפלייאוף (אם יגיעו בכלל).

    2. זה מספר מטורף, ורק לאחרונה מתחילים לשים לזה לב, בעיקר מאז שג'ו תומאס (מקליבלנד) הגיע ל-10,000.
      הבעיה? אין לזה סטטיסטיקה רשמית, ככה שזה פחות מגיע לידיעת הציבור.

  3. אפשר כבר לשים את בולטימור כמועמדת מספר אחת לגביע השנה?
    נראה לי שקליבלנד ינצחו בבית את אנשי הפלדה, יש גבול לרצף ניצחונות עם כזה קאדר בינוני

  4. חייבים לומר מילה על פיצפטריק – 'מגן מפוקפק' – שהובא בטרייד ממיאמי לפיטסבורג ע"י המנכ"ל קווין קולברט עבור בחירת דראפט ראשונה של פיטסבורג ב-2020. בתחילה חשבו שפיטסבורג עשתה שגיאה גורלית. מסתבר שהטרייד היה מצויין לסטילרס, במיוחד עתה כשבן רוטליסברגר גמר את העונה. מאז שהוא הגיע קרה מהפך אמיתי בסטילרס ומ-2-0 הם היום 4-5 עם סכוי טוב מאד לוויילד קרד ב-AFC, והכל קרה מאז הציבו אותו כסייפטי עמוק. כל ההגנה השתנתה ממש בצ'יק .

  5. וואי כמה שזה היה מכוער. אני מקווה שיטיסו את גארט עד סוף העונה לפחות. זה היה יכול להיגמר ממש ממש גרוע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט