טור ההופס של מל ליום ה': טוב שרענן כץ מממן את הנבחרת

ערה: מעתה אני רושם את שמי בטור שלי "מל". כך מכנים אותי בארה"ב. זה חוסך מקום בכותרת  וזה ממש 'בול' מרכאות למנחם לס)

מי זה ה-MBK הזה?

 

מושיקו הובלות

 

Mbk  היה עד אתמול אחד הגולשים הנאמנים ביותר באתר. משתתף בעל ידע, פיקח, ופעיל; עונה לעניין, ותורם על הכיפאק. אפילו אתמול כשכתב שזה "בזיון שרענן כץ הוא הספונסר של נבחרת ישראל בכדורסל", קבלתי זאת בהבנה. אני מכיר את רענן כץ כבר איזה 40 שנה. היינו נפגשים קבוע כמעט בכל אול-סטאר, ואז תריסר שנים במיאמי. הוא בנאדם חיובי מאד אבל – איך אומרים? – מאד קומפלקסי. ישנה לו בעייה אחת רצינית ביותר שהוא מודע לה אבל לא יכול לעשות דבר בנידון: הוא האבא והאמא של האיגו-מניאקים. כל מה שהוא עושה בישראל בענייני כדורסל זה למען הרושם.  שייראו לאן הקיבוצניק הגיע. תראו, לבן קיבוץ שעלה לדרגת מולטי מיליונר ע"י קניית שופינג סנטרס מטים לנפול ואז שיקם ומכר אותם ברווח הגון מותר להיות גאה, ולהראות לכל תנועת הקיבוצים למה אפשר להגיע  אם לומדים על פושקין ולנין כפי שפעם לימדו בעין החורש או לך תדע מאיזה קיבוץ הוא הגיע לארה"ב.

הוא גאה לומר שהוא "שותף במיאמי היט". יש לו שם 4%. אבל אם הקבוצה שווה 500 מיליון, גם שותף בחצי אחוז דפוק אחד זה הרבה יותר מאשר לך ולי יש. ב-י-ח-ד.

אז חשבתי שה-MBK האלמוני הזה מתייחס ל'שוויצריות' (מהמילה שוויצר, לא שווייץ!) של הרענן הזה כשהוא כינה את הספונסרשיפ 'בזיון'. אבל כששאלתי אותו "למה זה בזיון", והוא ענה ש-"בפעם הבאה יתנו לחברת  'זובי בן זובי הובלות' (או משהו כזה) להיות הספונסרית של הנבחרת", הבנתי שיש לי כאן עסק עם קומוניסט/סוציאליסט/מרכסיסט המאמין שרק 'אמא מדינה' יכולה לממן את ספורטאיה בשם הדגל (והמגל). טוב שיש מומי באתר שקלט אותו דבר כמוני. הנה מה שמומי כתב על ה-MBK הזה:

"MBK שם של קומניסט

בטח – מיקאיל בוריסוב קירילנקו

מתבייש בשם שלו אז שם מרחאות"

אז גם אני הבנתי. למעשה רמזתי על כך עוד לפני מומי שיש לנו עסק עם אדום.

אז מי אם לא רענן כץ (או כל אחד אחר מעשירי ישראל כגון משפחת עופר, סטף ואיתן ורטהיימר, או שרי אריסון)  יהיה הספונסר? לא שאני משווה את רענן אליהם – הוא גרעין קטן בחבילת גרעיני עפולה בהשוואה –  אבל מי אם לא חברה כמו 'לאומי קרד 'או 'מגדל אחזקות' (או MBK; לך תדע. אולי אני מדבר אל מולטי מיליארדר מתחזה כאן!) צריכה להיות ספונסרית? מה? אובמה והקונגרס האמריקאי  אישרו אי-פעם אפילו חצי סנט דפוק עבור נבחרת ארה"ב? שישברו את הראש בעצמם. רוצים אולימפיאדה? תפדל! אבל תשלמו בעצמכם. מי יממן? משלם מיסים כמו דוק לס שחי מהיד אל הפה עם פנסיה עלובה? משך כל ההסטוריה כל נבחרות ארה"ב בכל מקצועות הספורט, לכל האולימפיאדות או אליפויות העולם, היו תמיד תחת ספונסרשיפ של חברות, אנשים אמידים, ותרומות של דולאר בסופרמרקטים שכאשר סיימת את הקנייה, נשאלת ע"י הזבנית אם אתה מוכן לתרום דולאר לנבחרת ארה"ב.

לכן כבר מגיל 7 כשהתחלתי להתעניין ולהבין, ההנאה של לראות את ארה"ב מנצחת את בריה"מ באולימפיאדות, ובהרבה אליפויות עולם (לא כולן כמובן!) היתה גדולה שבעתיים. תמיד כיף כשבודדים מנצחים אימפריה קומוניסטית.  אולי אני יותר מדי אמריקאי אחרי 52 שנים כאן כי אני רואה את הממשלה כמין אוייב שחובה לצמצם אותו. "ממשלה קטנה ורזה היא ממשלה טובה", היא האימרה האמריקאית המפורסמת.  ה-OBAMACARE רוצה להיטב עם ההמונים – העניים, שרובם שחורים – עם ביטוח לאומי כמעט חינם והרבה הטבות כבולי מזון ומה לא. זו דרך המפלגה הדמוקרטית בעוד הרפובליקנים בעד ממשלה מצומצמת עם חגורה הדוקה.

אבל לעזור לנבחרת ארה"ב? אנשים היו נופלים כאן מהכסאות אם היה דבר כזה. היי, אם ארה"ב היא המדינה היחידה בעולם שלא תומכת בספורטאיה אז אולי ארה"ב היא המדינה הקפיטליסטית האמיתית היחידה בעולם.  אותו דבר ארגון אולימפיאדות: כאן זה הכל כסף פרטי. אף סנט לא מגיע מהמדינה. אטלנטה רוצה להרים אולימפיאדה? מארגני האולימפיאדה צריכים למצוא כסף. לא רק שהמדינה לא תורמת, אפילו העיר לא תורמת.

במקרים של ערים הבונות איצטדיונים לקבוצות ספורט מקצועניות – זה תמיד עניין של הצבעה. אם ראש עיר ועירייה מחליטים לממן איצטדיון, הם עושים זאת "לטובת העיר". בעלי קבוצות מאיימים לעזוב אם לא תבוא עזרה מהעירייה, או אפילו המדינה (מדינת מישיגן עזרה לבניית איצטדיונים בדאונטאון דטרויט, אבל המטרה היתה המחשבה שזה יעזור לעיר לצאת ממשברים כספיים), וזה חלק מקפיטליזם. תושבי העיר שלא מבסוטים ממיסים נוספים, יצביעו בבחירות הבאות לזרוק את ראש העיר והמפלגה שממנה בא.

אבל  מדינה כמו ארה"ב שתממן את הקבוצות המייצגות אותה? היכן נשמע דבר כזה?

אז אני שמח שאת נבחרת ישראל היה צריך לממן כסף פרטי, ואם בישראל כל העשירים קמצנים וזה בא ממיאמי היט, זוהי עוד סיבה לקוות שהם ינצחו את 4 האליפויות הבאות.

 

אני רוצה שייכנס לכם טוב-טוב לראש שבעל מיאמי היט – לא הלייקרס ולא הספארס – מממן את הנבחרת שלכם. כן, בעל מיאמי היט. וחשוב שתחשבו ותזכרו זאת עד סוף חייכם, וכשתקללו בעתיד את מיאמי היט, אתם באיזו שהיא צורה מקללים גם משהו שקשור לנבחרת ישראל בכדורסל, ועזר לה להגיע לטורניר באירופה. אז תחשבו על זה טוב טוב בפעם הבאה שאתם מקללים את לברון!

אני מקווה שתמיד זה יהיה כך. לא משנה אם המימון בא ממיאמי היט , או בא מ-"מוישה הובלות", SO BE IT! רק השאירו את "המדינה" מחוץ לעניינים, כי אחרת יאיר לפיד יחליט כמה כסף לתת, ומי ישחק בנבחרת. הוא תמיד החשיב את עצמו למבין כדורסל!

 

FIBA AMERICA CHAMPIONSHIP

שחקנים כקורי ג'וזף ממלאים את קבוצות האמריקה קאפ!

רציתי רק  שתדעו שבשעה שכל עכברי הכדורסל בישראל מחכים ליורובסקט,  יותר שחקני NBA ישחקו עבור הרפובליקה הדומיניקנית, פורטו ריקו, ג'מאייקה, מכסיקו, וקנדה בבית א', וארגנטינה, וונזואלה, אורוגוואי, בראזיל, ופרגוואי, בבית ב', מאשר בכל 10 הנבחרות האירופאיות המובילות.  וזה ללא ארה"ב  כי כאלופת העולם והאולימפיאדה  לא משתתפת כי היא עולה לאליפות העולם ב-2014 אוטומטית. עם ארה"ב? הטורניר הזה היה עושה צחוק ברמתו לעולם הדבר האירופאי.

אני מעריך שלו העמדת 10 אירופאיות מ-1 עד 10 נגד האמריקאיות מ-1 עד 10 (אפילו ללא ארה"ב),  האמריקאיות היו מנצחות 3-7. קנדה מופיעה ללא קלי אולניק , סמואל דלמברט, אנטוני בנט, מאט בונר, רוברט סקרה (מהלייקרס; אם הוא שחקן בכלל…) ואנדרו וויגינס. אבל הם כולם יופיעו ב-2016 באולימפיאדת בראזיל. הוסיפו אליהם את משתתפי הנבחרת הפעם – ג'וזף קורי, אנדרו ניקולסון, טריסטן ת'ומפסון, ואנטוני ג'ואל, ויש לך מעצמת כדורסל אדירה ממש.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. בוקר טוב מנחם \ מל
    אני חושב שפגעת בול בנקודה , יש פה הבדל תרובתי שתורם לך בעין אבל לישראלי ממצוע נראה טבעי.
    פה בארץ זה נראה מוזר שיש ספונסר על החולצות של הנבחרת (לא חשבתי על זה אבל באמת שנייקי היו הספונסרים של הדרים טים ב92) , אבל זה גם יותר מזה , המאמנים עבדו בשכר של 4,000 ש"ח לחודש וכל שחקן שחושב על לא להגיע לנבחרת חוטף טורי דעה נגדו ואם הוא שחקן מכבי אז כנראה שגם שמעון מזרחי יבוא לדבר ולשכנע (כמו שקרה עכשיו עם אלכס טיוס), אני חושב שהלך הרוח פה הוא שכמו שמכבי היא ה"קבוצה של המדינה" אז נבחרת זה כמו מילואים (חובה להגיע ולהתנדב ללא שכר אמיתי).

    נ.ב. אם כבר התחלת לכתוב כל כדורסל ישראלי אז אני אשמח לדעתך על כספי ומקל…

    1. תיקון קטן: הספונסורשיפ של כל הספורטאים האמריקאיים לברצלונה 92׳ היה ע״י ריבוק. זה גרם לבעיה גדולה עם כמה משחקני נבחרת החלומות, ובראשם המלך של נייקי – מייקל ג׳ורדן.
      הפתרון היה שחלק מהשחקנים עלו לפודיום עם דגל ארה״ב כרוך על כתפיהם כך שהוא מסתיר את הלוגו של ריבוק.
      עד היום זה נחשב ע״י אנשים ככתם על הטוהר האולימפי אותו הפגינו (או לא) אותם שחקנים.

  2. ב1990 ג'סי הלמס לקח את מושלות צפון קרוליינה עם פרסומת שהציגה את העדיפות המקתנת לשחורים כדבר רע, בעייתי ופוגע.
    שאלו את ג'ורדן למה לא אמר משהו, כשחור מצפון קרוליינה.
    והוא ענה
    "Republicans buy sneakers too"
    רוצה לאמר, יש לי דעה, אבל אם אגיד אותה אפגע במכירות של נייקי.

    זו בעיניי הדוגמא החולה והרעה ביותר של קשר בין ספורט, כלכלה וחברה.

    אין בינה לבין המקרה של ראשי התיבות של שמו של רענן כץ על גופיות הנבחרת ולו דבר.

    רענן כץ הוא אדם טוב, שנראה לי נחמד. אני משוכנע שעשה את הונו ביושר. תרומתו לנבחרת מחזירה לידיים ציבוריות כסף שעשה באופן פרטי בארה"ב. על זה אין מילה רעה להגיד.

    לא על התרומה ספציפית ולא על רענן, כי אנחנו יודעים שכסף מניע את הספורט. בין אם זה רבע מיליארד לרודריגז, ובין אם זה אוטובוס שנת 80 להפועל אמקור נשר שתרם צ'יקו ירקות.

    אבל כשראשי תיבות של אדם פרטי מתנוססים ליד דגל לאומי, על חזם של שחקנים במשימה מטעם הלאום, זה צורם.
    אני מקווה שחיילי צה"ל לא ייצאו ללבנון עם " י"ת " על החזה כשתשובה ימצא עוד שדה גז.

    אני בטוח שרענן יודע גם את ערכה של תרומה שאינה מתנוססת לצד דגל ישראל, כשווה.
    הייתי שמח אם זה היה ככה גם במקרה הזה.

    1. זה שראשי התיבות של שמו על גופיות הנבחרת הוא דבר ממש מגעיל. לא ידעתי. אם זה היה התנאי שלו ('איגו מניאק' אמרתי?) לכסף, הייתי מחזיר לו את הכסף ומשיג כסף ממקום אחר. זה אחר לגמרי מללבוש גופיות של נייקי או ריבוק.

  3. במחשבה שנייה מל.

    הייתי רוצה להתנצל ל MBK. זאת זכותך המלאה להגיב תחת איזה ניק שמתאים לך ולא היה ראוי מצידי לנסות לחשוף את שמך האמיתי. (אנא קרא/י זאת כזכר או נקבה).

    1. אין צורך להתנצל
      השמש , הטריפים באוסטרליה יכלו לגרום לך לדברים גרועים יותר
      מוריס בן קולולו ? אפילו לא קרוב לעלבון

  4. הבעיה שלך לס שהשיטה הקפיטליסטית פשטה את הרגל. הבנקים ותאגידי ענק פשטו את הרגל.המדינה מימנה מכספי מיסים של אזרחים אמריקניים את כל פושטי הרגל.
    אתה חי בבלוף אחד גדול. החובות של ארה"ב לאזרחיה , ולמדינות בעולם (בעיקר סין) הוא מאות מיליארדי דולר.
    למרות משאבי הטבע האדירים העומדים לרשות ארה"ב נפט, כח אדם איכותי, פחם, זהב.שטחי מחיה עצומים.חלק גדול מאוכלוסית ארה"ב הוא עני.
    אתה פשוט חי בסרט. אתה רואה סביבך את עשירי מיאמי , למרות כל השנים שלך באמריקה , לא הצלחת או לא רצית או התעלמת מאמריקה האמיתית.

    1. אני חי היום בגרינוויל (בירת ה-KKK של ארה"ב לשעבר, ובסתר הם עדיין קיימים) כשבכל הפרברים רק רדנקס בבטיסטים. "העוני" הוא בין הגרועים בארה"ב. אבל כל אחד נוהג בהארלי דוידסון עם סמארט פון, בלונדינת רדנקית עם שיער ארוך, משקפי שמש CARRIER, ובבית טיווי 50"

  5. מנחם, אין שום קשר בין פושקין ללנין. לא יודע אם לימדו בקיבוצים את יבגני אונייגין (יש מצב שכן בגלל שהמתרגם המצוין שלו לעברית היה שלונסקי), אבל לנין נהיה רלוונטי הרבה אחרי שפושקין מת בדו קרב בדמי ימיו.

    1. מה? כדי להיות רלוונטים הם צריכים לחיות באותו זמן? (ואגב, לאן משייכים את הרוצח סטאלין לכל אבות הקומוניזם בקבוצים של השומר הצעיר – בקיבוץ הארצי כמו גן שמואל או שער העמקים, הקיבוצים השמאלניים ביותר בתולדות המדינה)?

  6. שהמורה שלך קוינט לימד אותך הבנת הנקרא
    חשבת על הציצי של קליאופטרה ? או שמא אתה מהתקופה של הלנה מטרויה ?
    הביזיון הוא שנבחרת שמיצגת מדינה ראויה לספונסר ראוי לא, גוף פרטי
    בנק גדול , חברת ביטוח , נייקי וריבוק הן דוגמאות מעולות

    אם אתה חבר של רענן כץ יש לי רעיון פיצוץ , תמונות של החציל של מומי על האחוריים של השחקנים ? + פרסומת לתחנה שלו

    אני חוסך את מילות התגובה , אשלח אליך פוסט לכבוד נבחרת ישראל

    אגב MBK הוא כינוי שמלווה אותי כבר 20 שנה , אין סיפור מיוחד , ראשי התיבות של השם שלי + K

    אני מוכן לחשוף את השם מאחורי הכינוי ,ללא בעייה

    1. קווינט נהג לספר לנו שכשהיה ילד, הוא היה ילד קוזאק ושיחק 'מחבואים' עם סטאלין.
      עכשיו סיפור: לפני 6 שנים אני וכמה חברי כיתתי אירגנו "כנס של בני ה-70 מבת גלים הישנה". הרעיון תפס תאוצה והפך לכנס של בת גלים בהשתתפות כאלף איש ונאלצנו לשכור את אולם הכנסים בקניון חיפה. הטלוויזיה היתה בכנס. עד היום מדברים עליו. לפתע ניגשת אלי אשה חמודה, מחבקת אותי, ואומרת: "אני נכדה של המורה שלך קווינט, ובאתר 'בת גלים' קראתי כל מה שכתבת עליו. אני מבטיחה לך שהוא שוכב ומחייך מהיכן שהוא מלמעלה על כל מה שאתה כותב…". איזה קטע!

  7. מנחם בטח הצבעת אובמה( לפי ההיגיון הרקוב). קפיטליסט קפיטליסט .בארץ הקודש חושבים אחרת קצת פטריוטית( לא לברוח מהמדינה) לא תזיק. לי אין בעיה שהמדינה תממן תנבחרת שלי. אולי גם צבא עם ספונסר יכול להיות טוב?? שגרירים על תרומות??
    מקווה שתכתוב יותר על כדורסל כי בזה אתה באמת מבין.( אני לא קומוניסט /סוציאליסט ולא קרוב לזה)

  8. אני הצבעתי אובמה? תגיד לי, השתגעת?
    ולא ברחתי מהמדינה. הלוואי וגרתי בישראל. אבל נמאס לי לכתוב שוב את קורות חיי.
    אתה לא קומוניסט. אתה ילד פרחים ליברלי, וכמעט בטוח גם גיי.

  9. הבעיה שלך מנחם או ״מל״ היא שאתה מהגר שרוצה כלכך לרצות ולהתרפס בפני המקומיים ששכחת בכלל מי היית במקור ונעשית יותר אמריקאי מהם והיום אתה פטריוט עוור. שמדבר שטויות על קומוניסטית ואדומים…..ממש סיפור האדונית והרוכל

    1. בטח שמתרפס. מה, אתה לא יודע? כל הרדנקים "המקומייים" קוראים את המאמרים שלי. יא טמבל, אפילו אנגלית הם לא יודעים לקרוא

    2. ותגיד לי, למה זה תמיד אלה שאני "מתרפס" אליהם שמענישים את עיראק, לוב, ועכשיו סוריה? למה שהבלגים או השבדים שאתה כה אוהב לא יענישו את אסד, ויעשו את העבודה? למה זה תמיד USA, USA?????????

  10. לגבי סוריה . מה שהורג את האוכלוסיה זה נשק.
    מאיפה בא הנשק?
    רוסיה מספקת לאסד . איראן מספקת לאסד.
    והמורדים? הם מקבלים נשק מגורמים אחרים כולל אמריקאיי, אירופאים וכו
    האם הנשק מסופק בחינם בשם אידיאולוגיה א או ב? תשכחו מזה שום סוחר נשק לא מחלק בחינם , אפילו לא רובה צעצוע.
    סורים מתים עד עכשיו לא היה איכפת לאף אחד. סוחרי נשק עשו כסף וקנו להם יכטות. העיתונים קיבלו חומר מעולה לחדשות ששווה כסף= פרסומות =שטיפת מח לאנשים תמימים . האתר הזה ועוד אנשים רבים עוברים שטיפת מח רצינית, ומאמינים לכל מעשיה שמוכרים להם.
    יו אס איי מחמד ליבו של לס עושה הכל, אבל ממש הכל כדי שהסורים ימשיכו להרוג אחד את השני.
    הדוד הטוב של לס מתערב רק כשאין ברירה וצריך להשתיק כמה צעקנים, או כשאינטרס עליון עומד על הפתח כמו הנפט באיראן, או איום קרוב לקיומי מצד אל קעאידה.
    מקווה לס חמודי ,שקבלת קצת תשובות על שאלותיך.

  11. האמת לא ממש קשור אבל זה בוער בי פשוט
    אלופת עולם בגודו ירדן גרבי שלנו מקבלת 5000 לחודש מזה היא חיה! לא יאמן שמדלסטית פוטנציאלית הכי טובה בכל הענפים על שכר מינימום
    לא יודע מה איתכם אני פשוט לא מבין איך יכול להיות דבר כזה הלו אלופת עולם

  12. זה 5000 יותר ממה שמקבל ספורטאי אמריקאי.
    היא רוצה לעסוק בגודו? על הכיפאק. שתמצא דרך לממן את זה. כשהיא תממן את זה היא גם תצליח. היא תהייה מחויבת מדי מכדי לפשל ברגע האמת.

  13. דוק, איזה טור מטופש?
    מצד אחד אתה טוען שנבחרת לאומית צריכה להיות ממומנת ע"י ספונסר פרטי, מצד שני אתה נגד ראשי התיבות של RK על הגופיות, למה? במה זה שונה מנייקי או ריבוק? ויותר מזה, אם נייקי או ריבוק או הובלות זיבי בן דוד יממנו את הנבחרת, במה זה בדיוק יהיה נבחרת לאומית? למה שיהיה דגל ארה"ב או ישראל על הגופיות ולא רק לוגו נייקי? ואז ישחקו באולימפיאדה נבחרת "נייקי כושים" נגד נבחרת "ריבוק ג'ינג'ים". אני לא יודע מה עשתה לך רע התנועה הסוציאליסטית אבל כנראה שהשנאה שלך והחנופה שלך לאמריקאיות קצת מעבירה אותך על דעתך.
    חוץ מזה שאתה בטח מהרפובליקנים האלה שחושבים שלהיות עני זה בכלל פשע וזו אשמתם של העניים שהם כאלה.

  14. איך הצלחת לדחוף את מיאמי היט וההערצה העיורת שלך ללוזרון ג'יימס ??
    דפקת פוסט שלם ועירבבת חצי עמוד בשביל להגיע לנק שאנחנו צריכים להצטייד בסימפטיה כלפי מיאמי כי הבעלים שלה מממן את את נבחרת ישראל !! מצטער "מל" מסקנה מאוד סובייקטיבית ולא רלוונטית
    בפעם הבאה פשוט תפתח מיסיון למען מיאמי ככה לפחות נדע למה אנחנו נכנסים !!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט