הצבר עולה: סיכום חודש אוקטובר של שלושת הצברים של מכבי תל-אביב/ שי בוקר
עומרי כספי בטירוף. (יורוליג)

הצבר עולה: סיכום חודש אוקטובר של שלושת הצברים של מכבי תל-אביב/ שי בוקר

חודש אוקטובר תם ונשלם, ובמכבי תל-אביב יכולים להיות מרוצים מחודש הפתיחה אותו סיימו עם שישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. הגנת הברזל (היריבות קלעו 69.0 נקודות למשחק) בסיום החודש, כאמור הביאה לשישה ניצחונות רצופים ולעומרי כספי, יובל זוסמן ודני אבדיה יש חלק גדול בזה, גם בהתקפה. בטור הזה תמצאו את מספרי התחזית לעונה הקרובה מחודש אוגוסט לאחר שכספי חתם, את המספרים של חודש אוקטובר, וסיכום החודש של כל שחקן עם תחזית לחודש נובמבר.

עומרי כספי: בעל הבית, הלב והנשמה של הקבוצה

אהיה כנה ואומר שלאחר משחקי טרום העונה חשבתי שכספי נראה רע או לפחות לא עצמו. אז נזכרתי שהוא לא שיחק חצי שנה לאחר שנחתך מהממפיס גריזליז בחודש פברואר עקב פציעה. מיד כשהגיע גביע ווינר ורבע הגמר נגד היריבה העירונית והמושבעת של הצהובים, הפועל תל-אביב, הבנתי שכספי חזר לעצמו והראה שהליגה הזאת קטנה עליו. יאמר לזכותו שהוא שיחק 10 שנים ב-NBA, כך שזה לא מפתיע.

אתחיל עם סיכום חודש אוקטובר בליגה שלנו ואחר כך אמשיך לסיכום החודש של היורוליג.

בארבעה משחקים לאורך החודש הראשון בליגה שלנו, כספי עשה ככל שעלה על רוחו: קרוסאוברים, ספינים, דאנקים, אסיסטים, קליעה טובה וכמובן שסיפק המון אנרגיה. הרגשתי שכמעט בכל פעם שקיבל את הכדור, הפורוורד הוותיק עשה את המהלך הנכון בצד ההתקפי. כמובן שמכבי ידעה מה היא תקבל ממנו בהתקפה.

מבחינה הגנתית, אני לא חושב שציפינו שהוא יחסום כמעט זריקה אחת למשחק ויחטוף כדור כמעט פעמיים במשחק.

ביורוליג, ציפיתי שיהיה לו יותר קשה, אבל באוקטובר הוא הוכיח שהוא רמה מעל המפעל. עם סיפוק של מהלכים גדולים פעם אחר פעם, ואנרגיות מדבקות, כספי הראה שהוא בעל הבית של הצהובים וכמה טוב שכך.

לפניכם התחזית שלי לעונה (ימין) והממוצעים שלו בחודש אוקטובר (שמאל) (צילום: Dov Halickman Photography, Sportsrabbi.com):

תחזית לנובמבר: אם לא ייפצע, מכבי תרוויח עוד הרבה הצגות מהכוכב הגדול שלה.

יובל זוסמן: הסטופר ההגנתי בעמדת הגארד, חייב להיות יותר אגרסיבי בהתקפה

לפני כמעט שנה כתבתי טור על זוסמן בשם "זוסו לו מהדרך" על זה שהוא מוכיח שהוא אחד הגארדים ההגנתיים הטובים באירופה, ואני לא יורד מהמילה שלי בעיקר לאחר ההצגה שלו מול שחקן ההתקפה הטוב ביורוליג, נאנדו דה קולו. אומנם את הטור ההוא כתבתי אחרי חסימת הניצחון שלו באיסטנבול על דרושפאקה, אבל הוא עשה לדה קולו כאבי ראש וחלומות רעים מאז. האגדה מספרת שדה קולו עדיין מנסה למצוא דרך לברוח מזוסמן. קישור לכתבה נמצא כאן.

הנה מה שעשה נאנדו דה קולו כשהקריפטונייט שלו, יובל זוסמן, שמר עליו לעומת מה שעשה מול שאר הקבוצה ב-30 באוקטובר כשפנרבחצ'ה התארחה בהיכל (צילום: Dov Halickman Photography, Sportsrabbi.com):

אין ספק שההגנה היא מה שמאפיין את זוסמן ומאמנו יאניס ספרופולוס הראה לנו לא פעם ולא פעמיים שהוא לא מפחד לתת לגארד לשמור על השחקן הכי טוב של היריבה. הוא האמין בו מהשנייה שחתם כמאמנה החדש של מכבי ת"א בעונה שעברה לאחר פתיחת 6-1 של נבן ספאחיה.

עכשיו נעבור לצד ההתקפי של יובל זוסמן. התקפית יש לו פוטנציאל להיות קלעי טוב, אפילו טוב מאוד. בליגה הוא הוכיח זאת, אבל ביורוליג הוא קצת מהסס. לדעתי, אם מכבי רוצה להגיע רחוק העונה ביורוליג, היא צריכה שזוסמן יתרום יותר בצד ההתקפי. אחד מהפתרונות לשפר אותו, היא שספרופולוס ייתן לו "אור ירוק" לזרוק כל פעם שהוא חופשי. כמה פעמים העונה ראינו אותו פנוי ולא זורק? יותר משאוכל לכתוב. זוסמן רשם משחק אחד של 0 בכל קטגוריה במדריד בהפסד 86:85. לזכותו, הוא לא קיבל כדור ב-10 דקות על המגרש. גם אם הזריקות לא ייכנסו בהתחלה, הם בסופו של דבר ייכנסו והביטחון שלו יהיה בשמיים.

עם זאת, אני חייב לציין שיובל זוסמן רשם חודש נהדר בשני צידי המגרש בשתי המסגרות בהן שיחק. בנוסף, הוא קלע שני סלים גדולים מול פנר שפעמיים עצרו ניסיון קאמבק טורקי.

לפניכם התחזית שלי לעונה (ימין) והממוצעים שלו בחודש אוקטובר (שמאל) (צילום: Dov Halickman Photography, Sportsrabbi.com):

תחזית לנובמבר: ההגנה שלו תמשיך להיות מה שמאפיינת אותו, אבל לדעתי גם ההתקפה שלו תוכיח שהיא לא פחות שווה.

דני אבדיה: דקות יש, התוצאות עדיין בדרך

הכישרון הישראלי הגדול ביותר שאי פעם גדל כאן, מראה לנו עד עכשיו שהליגה שלנו על גבול "קטנה עליו" כשרושם ממוצעים נאים בשני צידי המגרש.

הכותרת שנתתי לחודש שלו היא קשורה יותר ליורוליג. הילד מראה שהוא אינו מפחד להתקיף את הסל או לזרוק מבחוץ, אבל כרגע ההתקפה שלו די פושרת כשהוא סיים את החודש עם 3/12 מהשדה. אבל מה? לשחקן כמו דני עם כל כך הרבה פוטנציאל, אסור להפסיק לזרוק.

גם כשהזריקות לא נכנסו, הוא בהחלט עשה דברים שהצדיקו את הדקות שלו: חסימה בהגנה, מסירה ארוכה ומדויקת שבאה מראיית המשחק המדהימה שלו, או אפילו לקיחת ריבאונד התקפה בזמן שמכבי צריכה את הכדור.

נחזור רגע לצד ההגנתי שלו. קראתי כמה דו"ח סקאוטים וקראתי מלא תגובות של אוהדים שהעלו סימני שאלה לגבי ההגנה שלו. גם אני חשבתי שההגנה שלו צריכה להשתפר, ואכן זה מה שקרה: 0.6 חסימות למשחק וגם 0.2 חטיפות למשחק בשביל מישהו שרואה בממוצע 10.38 דקות למשחק במפעל הבכיר ביבשת ועוד בגיל 18, זה בהחלט מרשים.

לפניכם התחזית שלי לעונה (ימין) והממוצעים שלו בחודש אוקטובר (שמאל) (צילום: Dov Halickman Photography, Sportsrabbi.com):

תחזית לנובמבר: דני יעשה מה שבא לו בליגה שלנו, אבל ביורוליג, הזריקות ייכנסו והפוטנציאל יתממש ואבדיה יוכיח לכולם למה הוא ראוי להיבחר בטופ 5 בדראפט 2020.

ולסיום, איך אפשר בלי תגובתו של יאניס ספרופולוס על שלושת הצברים הבכירים בישראל?

ספרופולוס על זוסמן ואבדיה: "כשהגעתי למכבי תל-אביב, לקחתי את זוסמן ונתתי לו תפקיד אחר. התפקיד שנתתי לו היה יותר משמעותי והוא צלח בו, אותו דבר עם דני. שני הצעירים בתהליך הוכחה שהם חלק משמעותי מהסגל שלנו ושיש להם בו תפקיד חשוב והם מוכיחים זאת."

ספרופולוס על כספי: "בנוגע לעומרי, מה אני אגיד? אמרתי בתחילת העונה, לאחר החתמתו, שאני מאוד שמח שהוא כאן כי הוא השחקן הישראלי הכי טוב ושיחק 10 שנים ב-NBA. יש לו איכות טובה, ואני מאוד שמח שהוא כאן ואנחנו משתפים פעולה."

בשורה התחתונה, לראות את זוסמן ואבדיה לומדים מעומרי כספי, זה תענוג. לשני הצעירים יש עתיד ורוד מאוד.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. תודה שי.אותי הכי מרשים מהשלושה זוסמן, רק שיתחיל לקלוע את הזריקות הפתוחות ויש פה פוטנציאל D&3 שעוד יכול להקנות לו מקום ב-NBA

כתיבת תגובה

סגירת תפריט