תכנית הטילים מצריכה גם מערכת כיפת ברזל/שמעון טבדי

אין ספק שמייק דאנטוני הוא ממאמני ההתקפה הטובים בליגה, פשוט מלאכת מחשבת. 4 משחקים לתוך העונה הרוקטס מחזיקים במאזן 1-3 תוך שהם קולעים 128 נק' ממוצע למשחק ומשחקים בקצב פשוט מסחרר. יותר חשוב מזה, ראסל ווסטברוק אחרי 4 משחקים עומד על ממוצעים של 22.5 נק' (48.5% מהשדה), 10.3 אס', 12 ריב' בכ-34 דק' משחק, ממוצע טריפל דאבל! ג'יימס הארדן מנפק ממוצעים של 36.8 נק' (37.9% מהשדה), 8.8 אס', 4.3 ריב' בכ-37 דק'.

זה אומר שכל אחד מהכוכבים בא על סיפוקו, אני בטוח שכל אחד מהם חותם על אותם ממוצעים גם בסיום העונה. זה לא במקרה ויש בזה חלק גדול לדאנטוני. אין ספק שלוח המשחקים הקל שהליגה סידרה ליוסטון עוזר להטמיע את המערכת ויעזור בהמשך. עד המפגש עם הקליפרס צפוי לטילים משחקים מול ברוקלין, מיאמי, ממפיס, גולדן סטייט, שיקאגו ונ"א, לא אריות הליגה בלשון המעטה וכולן כמעט קבוצות בלי הגנה כלל ואין שום סיבה שיוסטון לא תגיע למפגש הזה עם מאזן 1-9 והמקום הראשון בליגה. שם כבר הם יקבלו מבחן שני לעונה זו אחרי הבאקס (שאותו הם לא צלחו) ונראה מה הם שווים במשחק שללא ספק יהווה הצהרת כוונות ראשונה לעונה זו מצד שתי הקבוצות.

עד כאן הטוב ועכשיו נעבור לרע, רע מאד.

תקשיבו טוב, יוסטון סופגת 127.5 נק' למשחק בממוצע!! משחק ההגנה פשוט לא קיים כלל והם מסתמכים לחלוטין על ההתקפה ואומרים לעצמם יהיה בסדר אנחנו נחזור, השלשות יכנסו, הכל יסתדר. זה נחמד נגד קבוצות התחתית והבינוניות של הליגה אבל שאנו מסתכלים לטווח הארוך, לפלייאוף, מדובר בסכנה ברורה ומיידית וכישלון כבר בסיבוב הראשון לא יפתיע איש.

איך זה קורה? הגבול של הרוקטס פרוץ כמו הגבולות של סוריה לכל דיכפין וכל מי שבא ברוך הבא. אתם רואים את הגנת הפרימטר של גולדן סטייט, נכון? אז זה דומה ביוסטון, יש בפרימטר את ווסטברוק, הארדן ודנואל האוס, שלושה שומרים מהגרועים בליגה שלא יכולים באמת אבל באמת לשמור על קונוס. הגארדים היריבים שוברים שיאים מולם, אריק בלדסו נתן 11 נק' ב-16 דק' מולם, לונזו בול עם 18 נק', רדיק עם 14, שרודר עם 22 נק', אלכסנדר עם 22 נק', איזייה תומאס קם מהקבר ונתן 17 נק! בראדלי ביל עם 46 נק'. כל מה שצריך זה קצת לעשות תנועה בהתקפה מולם וקיבלת את הנק' הכי קלות בקריירה. כל זה לפני שהם פגשו את הקאווים, הג'ורג'ים, הלברונים, הדיוויסים של הליגה. הבעיה עם הארדן וראס הייתה ידועה מהרגע הראשון (לא הייתי צריך משחקים בשביל זה), תוסיפו לזה את טאקר שהולך ונחלש בגיל 35.

יוסטון כרגע מנסה להעביר את הזמן עד פברואר עם מה שיש ולהתפלל כל ערב ל-130 נק' בהתקפה. השאלה הגדולה היא מה מורי מתכנן בפברואר? בלי 2 שחקני הגנה מהותיים בכנפיים שיסגרו את החורים של צמד הכוכבים אין להם מה לחפש מול קבוצות העילית בפלייאוף (תפילות לימים מטורפים מחוץ לקשת לא יעזרו בפלייאוף).

אמרתי כבר לא מעט פעמים בעבר שאיגודלה בביי אאוט וקראודר הם יעד ריאלי עבור הטילים. מורי צריך לעשות קסמים ולהנחית שני מגנים בלי לוותר על ראס, הארדן, קאפלה, וטאקר. קשה לראות איך זה קורה עם שמות אחרים למעט המצוינים לעיל.

חומר השחקנים שיש שם נוראי מאד בהגנה ולא צעיר – תאבו סאפלושה, טייסון צ'נדלר, ראיין אנדרסון, ננה ובן מקלמור אלה שחקנים שהוצאו מבוידעם מאד מאד ישן ואני אומר פה במילים מאד עדינות שאין להם מקום בליגה הנקראת NBA. מי עוד יש שם? גארי קלארק, כריס קלמונס, מייקל פרייזר שאפילו אימא שלהם לא יודעת איפה הם משחקים.

אז מה עושים עד מועד הטריידים? המאמן לא דוגל בהגנה, הכוכבים לא דוגלים בהגנה ויתר הסגל מבוגר, אז מה שנשאר הוא לשאת תפילה שהטילים שהם מעיפים יפגעו יותר ביריב מאשר טילי היריב בהם.

אין ספק שהניסוי ביוסטון יהיה מרתק לאורך כל העונה והם מהקבוצות הבודדות ששווה לכולם בשבילם.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. מעלה נקודה מעניינת וחשובה, תודה.
    אין ספק ששחקן הגנה או 2 יעזרו ליוסטון, אבל מכיוון שאיום גולדן סטייט עבר מן העולם (לפחות בינתיים), אולי כדאי ליוסטון לנסות שיטות הגנתיות קצת שונות שיעזרו למקסם את הסגל הנוכחי, ולהעלות את ההגנה לפחות למקום באמצע.

  2. יוסטון של העונות האחרונות כמעט ולא ניצחה דרך ההגנה, וככה זה ימשיך. בשביל לנצח אתה צריך לקלוע יותר נקודות מהיריב, וזה בדיוק מה שיוסטון עושה. פשוט אי אפשר לקלוע יותר מהכמות שיוסטון קולעת

  3. ניתוח חביב. אני מאמין שההגנה תשתפר כשהעונה תמשיך, בדומה לשנה שעברה (למרות שאין את ג'ף בזדליק). אני אוהב את זה שהם פותחים עם דנואל האוס ופי ג'יי טאקר ביחד, זה נותן להם שלושה שומרים טובים. הם צריכים עוד זמן

  4. אין ספק שמעון, שהסגל של הרוקטס לוקה מאוד בחסר בכל מה שקשור לאופציות ההגנה.
    לדעתי חבל שדאנטוני לא מנסה לתת קצת דקות לגארי קלארק – הוא פחות מוכשר התקפית מהאוס, אבל הוא דווקא מגן לא רע. יכול דווקא בכיף לקבל דקות כפאוור פורוורד מהספסל, ואני בטןח שמאמן פחות מקובע מדאנטוני היה מנסה לפתח אותו.
    בכל מקרה, אנחנו בשלב מאוד מאווודדד מוקדם בעונה. הסגל לא מדולל בהרבה מזה של עונה שעברה, ואז אחרי פגרת האולסטאר הקבוצה העלתה הילוך בהגנה. יכול להיות שזה גם יקרה במהלך העונה הנוכחית.

  5. כן אבל.. אבל גם בשנה שעברה.. הם, הם היו עם אותו סגל כמעט.. ככה זכור לי לפחות.. נכון שהייתה את, את הגופה של כריס פול (ת.נ.צ.ב.ה.) אבל בכל זאת האם הוא וג'רלד גרין הם, הם אלו שעשו את ההבדל? או אולי אניס ושאמפרט (די ליג? יורוליג?)

  6. נו שמעון, שוב אתה בוחר לראות מה שבא לך רק שתדע שמדד ה-PISSOFF של 538 מראה שההגנה של יוסטון מדורגת במקום ה-13 בליגה. אז נכון הם לא חזקים בלשמור אבל זו הדרך שלהם להגיע ליותר התקפות.

    1. מה זה המדד הזה, נשמע מומצא.. או שחוש ההומור שלי לוקה בחסר
      .
      בכל מקרה כל עוד הארדן שומר מעל הממוצע לפי המדדים המתקדמים הכל בסדר

  7. ההגנה זו נקודה חשובה מאוד. כריס פול תרם הרבה יותר מהגרדים הנוכחיים (ובפלייאוף עוד יותר).
    בזדליק עזב אז לא ברור מי יעשה את העבודה ההגנתית אבל צריך להיות אופטימיים ולקוות לשיפור איטי פלוס איזה טרייד בהמשך.

  8. כנראה שמייק ד'אנטוני קרא את שני הפרקים הראשונים בספר על הכדורסל.
    פרק א' – צריך לקלוע יותר נקודות מהיריב.
    פרק ב' – צריך כימיה בחדר ההלבשה.
    פרק ג' מדבר על הגנה אבל לא היה לו זמן עם כל הטררם של חגיגות הצ'יטה
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט