דיון הופס: מי ההפתעה הגדולה ביותר עד עכשיו? / רועי ויינברג

עונת האן.בי.איי התחילה השבוע, ומוקדם מדי לנתח מגמות משמעותיות מכאן ועד לסיום העונה. כן אפשר לדבר על שחקנים שהפתיעו במשחקים שראינו מהם עד כה. מי נתן את המשחק המפתיע ביותר? הנה רשימת המועמדים שלי:

קיירי אירווינג, ברוקלין נטס

המספרים: 50 נקודות, 8 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 0 איבודים.

קיירי לא הפתעה כשהוא נחשב אחד השחקנים הטובים בעולם, אבל אף אחד לא ציפה למשחק כזה טוב בבכורה שלו בברוקלין. משחקי 50 נקודות ו-0 איבודים נדירים כשהיו 21 כאלה לאורך ההיסטוריה. אירווינג הראשון שעשה את זה בבכורה בקבוצה.

פרד ואן וליט, טורונטו ראפטורס

המספרים: 34 נקודות (5 מ-7 מהשלוש), 7 אסיסטים, 5 ריבאונדים, 2 חטיפות.

שיא קריירה במחזור הראשון של העונה זה לא משהו שרואים בכל עונה, אצל שחקנים שהם לא רוקיז (מן הסתם). ואן וליט עשה את זה עם 34 נקודות נהדרות, 4 יותר משיא הקריירה הקודם שלו, כשהוא עושה את זה באחוזים נהדרים ביום בו מקבל טבעת אליפות. FVV היה אחד השחקנים החשובים ביותר של טורונטו בסדרת הגמר והשנה, כשהוא צפוי להמשיך לשחק בחמישייה הפותחת, יכול להיות שנראה קפיצת מדרגה נוספת.

פי ג'יי וושינגטון, שרלוט הורנטס

המספרים: 27 נקודות (7 מ-11 מהשלוש), 4 ריבאונדים, ניצחון.

קבע את שיא השלשות למשחק בכורה ב-NBA עבור כל שחקן. מרשים במיוחד בהתחשב בכך שבשנתו השנייה בקולג', בקנטקי, הוא קלע 33 שלשות ב-35 משחקים (42.3% לא גבוה). הוא נע היטב בהתקפה והצליח להגיע לשלשות פתוחות, למרות שזה היה נגד הגנה לא מרשימה בלשון המעטה של שיקגו. בכורה שלא צפויה להיות דומה להמשך, אבל משחק מרשים במיוחד.

פטריק פטרסון, לוס אנג'לס קליפרס

המספרים: 20 נקודות (7 מ-13 מהשדה) נגד הווריורס ב-28 דקות. 17 דקות בניצחון על הלייקרס.

פטריק פטרסון של השנה שעברה היה שחקן כדורסל רע. 3.6 נקודות למשחק ב-37.5% מהשדה באוקלהומה לצד 2.3 ריבאונדים, אבל הקליפרס החתימו אותו ובאופן מפתיע נתנו לו מקום בחמישייה על חשבון ג'מייקל גרין ומו הרקלס בזמן שפול ג'ורג' בחוץ. היום נגד גולדן סטייט הוא הצדיק את המקום עם קליעות טובות ממסירות של חבריו לקבוצה, נוסף על הגנה ראויה. יכול להפוך לשחקן חשוב יותר ממה שציפינו לפני העונה.

ג'סטיס ווינסלו, מיאמי היט

המספרים: 27 נקודות, 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים.

היו לא מעט הפתעות במיאמי – בכורות NBA נהדרות של כריס סילבה וקנדריק נאן, נוסף ל-14 נקודות של טיילר הירו. ווינסלו היחיד מהרביעייה שצפוי לפתוח ליד ג'ימי באטלר כשהאחרון יחזור, כנראה יחד עם נאן או הירו, כשהוא הראה המשך של השיפור שאנחנו רואים אצלו משנה לשנה. תרם בניהול המשחק, השיג נקודות וריבאונדים והיה בכל מקום כשהוא מרחק נקודה מהשוואת שיא קריירה. ב-2018/19 ווינסלו לקח 5.4 ריבאונדים עם 4.3 אסיסטים למשחק. הקליעה שהוא הראה במשחק הזה היא סימן נהדר להמשך, למרות שלא משמעותי במיוחד.

יש מועמדים רבים נוספים, אבל אלו חמשת המובילים שלי. חשוב לזכור שמדובר במשחק אחד שיכול לא ללמד כלום על ההמשך, כמו משחק הבכורה של מייקל קרטר-וויליאמס בפילדלפיה נגד מיאמי של לברון או המשחק הראשון של לוק קנארד, שקלע 30 נקודות לפני שנעצר על 13 במשחקו השני. מי המפתיע הגדול ביותר שלכם?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. פט פטרסון קלע כמעט הכל למעט 2 שלשות בגארבג טיים
    פי גי כל הנק שלו היו בשלשות אימון חופשיות לגמרי עם שמירת האוויר עליו ודאנקים מול האוויר אבל גם מול האוויר צריך לדעת לקלוע תשאלו את גולדן סטייט

  2. אצלי זה ווינסלו. 27-7-7 כשההתקפה שלו נראית שלמה יותר מבשנה שעברה והוא השחקן הכי דומיננטי על המגרש. יכול לקפוץ מדרגה השנה ואם מיאמי תהיה בטופ 4 במזרח אולי אפילו אול-סטאר, אם יהיה אופציה שנייה משמעותית וטובה. חתיכת "אם"…

    1. מיאמי שלפו עומק משום מקום, קצת כמו טורונטו של שנה שעברה.
      לא יקחו אליפות כי באטלר זה לא קוואי, אבל מקום 3 במזרח לא נראה מופרך.

  3. פי גיי וושינגטון כוכב זה לא מקרי,
    אני כותב את זה בכל הזדמנות
    יש לו כדורסל נהדר והמון גריט
    אני לא אתפלא אם הוא יסיים כאחד השחקנים הטובים מהדראפט הזה.

    1. אהבתי את זה שההורנטס פתחו עם שני רוקיז ונותנים להם דקות משמעותיות. עכשיו זה הזמן. אולי בעתיד נראה גם את מאליק מונק מקבל מקום בחמישייה, למרות שהוא נראה מאוד לא בשל

  4. פול ג'וניור פאקינג וושינגטון. מאוהב כבר בשחקן ובמכניקה שלו, הפתיע אותי מאוד, לא חיפשתי עליו מידע לפני הדראפט של השנה. הדבר היחיד שיכול לעצור אותו זאת התרבות המפסידנית של ג'ורדן הבעלים וארגון ההורנטס. עד הטרייד המיוחל שרק ישמח ויפרח ויפתח כמה שיותר 🙂
    יכול להתאים לספרס בצורה נהדרת

  5. לא יודע מה מתפלאים מקיירי ארווינג , אחרי התצוגה שלו ב2016 בפיינל בכיים משחק 6, שום דבר כבר לא מפתיע אותי

  6. בחירות מצוינות.
    אולי לא מפתיע בכלל (וזו כבר מחמאה אדירה), אבל גם הפתיחה של לוקה, אחרי קיץ, הייפ, וההגעה של KP, היתה לא פחות מסנסציונית, גם עבור הסנסציה שהוא.
    אבל ההכי מפתיע זה מאמן, וזה דוק ריברס
    האיש פשוט הביא את הקליפרס לחפתיחת עונה אדירה, ומה שהכי מרשים, כל חלק יושב שם ממש נכון. כמו פטרסון שציינת (אחרי משחק ראשוןחלש), כמו הפורוורדים המחליפים ג'מייקל גרין ומו הארקלס, שנראו בהתחלה כמו איזה חלפים שאתה מביא כי זה מה שנשאר, כמו המעבר הנכון והמתוזמן מהרכב מסורתי לסמול-בול, כמו חלוקת הדקות המאוזנת, ובכלל זה, השיבוץ החלק של קוואי, וזה ביחד עם לא לאבד את היתרונות הגדולים של הצוות הישן (וזה יתרון, רק צריך לדעת לשמור עליו), הדבק שהוא בוורלי, העליה המתוזמנת של לו-וויל והראל – באמת, הכל שם מתקתק ב-7 סילינדרס מתוך 8…
    מודה, הופתעתי, and I'm highly impressed. הלקיפרס בשני משחקים כבר רכשה לעצמה מקדם-אימה משמעותי, לא חושב שמישהו ציפה שזה יקרה כל כך מהר.

  7. טרנר וסאבוניס, שלמרות ההפסד של אינדיאנה סיימו עם 25 ו 27 נקודות. אז אולי הם כן יכולים לשחק ביחד?

  8. תודה על הפוסט
    קיירי תמיד היה שחקן התקפה גדול, ורכז-מנהל משחק גרוע. באף קבוצה לא הפך את השחקנים סביבו לטובים יותר.
    ברוקלין בידיים לא טובות

  9. לא יודע, קשה לי עם זה כי זה בכל זאת רק משחק אחד.

    הייתי אומר שמי שהפתיע אותי הוא וושינגטון, כי בשום שלב לא חשבתי שהוא יקלע או יזרוק כ"כ הרבה לשלוש.
    מהמר גם שזה יהיה שיא הקריירה שלו בשלשות.

  10. נראה לי יותר מדי מוקדם לקבוע מי מפתיע שעבר משחק וחצי מתחילת העונה.
    אני יכול להגיד שזה לא הפתעה בשבילי והמרתי אליהם שהם יככבו ממחזור הרוקיס.
    רוי האצימורה שפתח טוב את העונה וקובי וייט
    פתחו מצויין רוי שחקן חמישייה שמקבל את ההזדמנות ומוכיח.
    וייט עולה על תקן של סקורר מהספסל בשיקגו, הבעיה שהוא לא הכי מתאים לא זאק לוין, וייט מצויין כמעט בכול דווקא החלק שלי נראה שצריך שיפור זה המסירה / ראית משחק.
    ניקיל אלכסנדר ווקר, לא פתח בצורה מצויינת אבל ההתנהגות שלו על הפרקט מבחינת ביטחון פשוט מטורפת, אני לא אתפלא אם הוא יהפוך לרכז הפותח, נותן את היכולת מסירה של לונזו וגם כן מסוגל לקלוע.
    לוקה פותח תעונה ומוכיח שהוא יהיה שחקן טופ 5בליגה, עושה הכול ובקלות ששמורה לגדולים.
    סיאקם משחק כמו שחקן שמקבל מקס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט