המלך מת, יחי המלך החדש/ גל שור, אל. איי

הרגע הכי חשוב בדרבי קליפרס-לייקרס, שפתח את העונה בסטייפלס סנטר ביום שלישי בערב, הגיע 3:03 דקות לסיום המשחק: מונטרז הראל (7-17 אבל גם 3-8 מהקו) "ניגר: עוד קליעת עונשין, ואז משום מקום הגיח פטריק בוורלי.

בוורלי קטף את הכדור החוזר מתחת לגבה של אנתוני דיוויס ולברון ג'יימס, וכדרר עוד פוזשן ארוך שבסיומו לנארד נעץ את הפיגיון האחרון בלבבות הלייקרס-וואנבי ומיליוני אוהדיהם המתוסכלים באולם ומחוצה לו.

10-26 – זה המאזן בין הקבוצות בדרבי של עיר המלאכים בעשור האחרון. הלייקרס, עם 16 אליפויות, משמשים כאסקופה נדרסת (גיא!) בפני קבוצת הלוזרים לשעבר שעוד לא טעמה גמר מערב, ושבמשך שנים בתקופת דונלנד סטרלינג הגזען הוכתרה כקבוצת הספורט הכי מייאשת בספורט האמריקאי.

אותי עיצבנו במיוחד התגובות של איי-די ולברון אחרי המשחק.
"הרגשה טובה", "כיף לחזור לשחק", "קבוצה חדשה"…
לא מתייחסים לקליפרס כיריבה עירונית, בלה בלה בלה בלה בלה.

אר יו קידינג מי? אולי ככה זה כשמצניחים ללב ליבה של אימפריה שוקעת כוכבי-על מבחוץ בלי שום קשר רגשי ומנטלי למסורת, למורשת, לעובדה שבספורט הישגי אתה חייב לרצות לדרוס ולהשפיל את היריבה, לא לכבד אותה.

לוס אנג'לס לבשה חג אתמול, וההתעניינות במשחק חרגה הרבה מעבר למשחק ראשון מתוך 82 בעונה של הכדורסל הכי טוב ומרתק בגלובוס.

מחלקת יחסי הציבור של הקליפרס אישרה 400 (!) קרידנשלז לעיתונאים ואנשי תקשורת מכל העולם, ביניהם כותב שורות אלו במצוות הרבי מנחם; כבוד ויקר להופס ולמייסדו.

גם זאק לואו ובריאן ווינדהורסט היו באולם

יציע העיתונאים הקרוב לתקרה בסטייפלס היה הפעם מלא כולו, להבדיל ממשחקים שבשגרה, ואת רוב הזמן ביליתי בחדר המדיה במרתף שמתחת למרתף שאף לא ראיתי עמוס וצפוף כל כך.

בצד בליסה של טאקו במגוון סגנונות (יום שלישי, בכל זאת) ניתן היה להתחכך בכל הנבחרת של ESPN – סמית, ווינדהורסט, מקמן, ווילבורן וגם הצוות המקומי של שדרי הפליי ביי פליי (רדיו) מייקל תומפסון וג'ון איירלנד ומייק טרודל התזזיתי, שתמיד נעמד מקדימה ושואל את השאלה הראשונה.

אני מעריץ גדול של רמונה שלבורן, האורים והתומים של כל מה שקורה מאחורי הקלעים אצל הקליפרס והאגמים.
בחורה סופר חביבה, יהודיה כשרה וגאה שהראתה לי את התינוק החדש שלה בן השנה ("ברית כשרה? בוודאי, עם כל ההופלה מסביב"), וסיפרה שהיא מבקרת בישראל לעתים תכופות, בפעם האחרונה כשהייתה בהריון: "יש לי בני משפחה בקיבוץ דן ובתל אביב, כל פעם שיש לי הזדמנות אני טסה לשם".

הקרקס התקשורתי מנע מרוב העיתונאים מגע ישיר עם הכוכבים וגיבורי הערב לפני ואחרי המשחק. מה שבלט בראיונות אחרי הייתה הנינוחות והביטחון שדוק ריברס משדר לעומת פרנק ווגל, שנראה כמו איילה שנלכדה באורות מסנוורים (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב).

יעמוד בלחץ?

דאדלי הסכים להתראיין בכיף על הביקור בישראל, וקארוסו יקיר המדור לא שיחק עקב פגיעה קטנה בכנף.

מהעבר השני מפגש ראשון עם קאווי מראה למה הסייבורג הוא השחק מספר 1 בליגה כיום (למרות שריקות הבוז הצורמות בתחילת המשחק מאוהדי הלייקרס, שהיוו רוב די משמעותי באולם).
פול ג'ורג' בטוקסידו נראה מחובר לעניינים, פטריק בוורלי ולו וויליאמס אחלה מרואיינים וגם קיבלתי אישור להנחה שלי שלזובאץ' יש את מספר הנעליים הכי גדול באסושיאיישן.

כל מי שדיברתי איתו לפני המשחק ביטל את חשיבותו לגבי המשך העונה.

אני חזרתי הביתה ספקן הרבה יותר: הלייקרס לא יפגשו השנה את הקליפרס בגמר המערב כי הם פשוט לא יגיעו לשם.
אין להם נשמה יתרה או שחקני בית שיצדיקו את המסורת המפוארת.
לברון ואיי-די זה פשוט לא זה, לעומת ג'וש הארט למשל, שקלע 15 וקטף 10 במדי קבוצתו החדשה בניכר במשחק המקדים. אאוט.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. יופי גל שמח שנהנית מאחל לך שתהנה יותר עם הצפייה ממקום יותר טוב אוכל יותר טוב ומגע עם הכוכבים יותר קרוב.
    ברור שזה מה שהם יגידו מה יעדו יבכו? יש להם עוד 3 משחקים מול הקליפרס.
    לדעתי חוץ מהקליפרס לייקרס יכולה לנצח כל קבוצה בפלייאוף אבל גם להפסיד ליוסטון ספרס ודנבר די 50 50 אם יהיו סדרות כאלו.
    קאווי כבר לקח ללברון טבעת שהוא היה עם וויד אז מי זה דיוויס? ושהוא היה יותר צעיר חזק מהיר יותר. לברון ירד בכל שנה שתעבור זה דרכו של הזמן מה לעשות גם אני לא בכושר שהייתי בגיל 20 ולא רץ אותו דבר.
    אנשים פשוט חושבים לברון יעשה קסמים ויהיה טוב.
    שלא נדבר שווגל לא קובע כלום בלייקרס הוא בשביל הדולרים הגיע ומי שמינה אותו מינה אותו שיהיה היסמן של המאמן לברון ואם יצטרכו אז השעיר לעזאזל והראשון שילך הביתה. אני גם מוכן לחתום שם במקומו ולהביא ללברון גם אימוניות בשביל כמה מיליוני דולרים.
    לברון נחלש במהירות שלו הוא כבד יותר וזז לאט יותר רואים את זה בתנועות שלו וראו גם שנה שעברה. לא בושה להפסיד לקליפרס. הקליפרס עוד יאמללו הרבה קבוצות.
    נראה איך הלייקרס יהיו מול השאר החזקות דנבר יוסטון ספרס פילי באקס זה אמור להיות המדד. כל השארלוטים והניקסים למיניהם לא מעניין

  2. תודה על הסיקור!
    אני בטוח שיש לא מעט אוהדי לייקרס שמרגישים אמביוולנטיים, האהדה והמסורת למועדון מול הסלידה מלברון.
    מקווה שלפחות השנה הם יגיעו לפלייאוף, ושם יהיה קשה יותר להמר נגדם.
    אבל הקליפרס נראים נהדר, ובמצ׳אפ הספציפי הזה הייתי ממשיך לשים את הז׳יטונים על הקבוצה בה הסייבורג משחק.

    1. סלדתי מלברון בעבר רק בגלל ההצגות שהיה עושה על המגרש וה-"אני המנהיג בלה בלה", אבל כבר שנים שהוא לא מתנהג ככה.

  3. תודה גל, קצת שמח שהתאכזבת. אבל אני בטוח שעוד יהיה הרבה יותר טוב ללייקרס בהמשך.
    מודה שלא ידעתי שאפשר להטות את הפועל "נ.ג.ר" כמו שעשית בפסקת הפתיחה. בהתחשב באופן בו קראתי אותה בהתחלה, גם לא בטוח שכדאי.

  4. אם כבר בלוס אנג'לס עסקנו… ידיעות מרעישות! יותר טוב מכל דרבי של ל.א! Big baller brand משתקמים! מוציאים בגדים, נעליים ואתר חדש! אלן פוסטר הנוכל לא הצליח לשבור אותנו

  5. מציע לא להסיק מסקנות כל כך מהר
    ללייקרס יקח איזה 3 חודשים להתחבר, הם בערך ב 40 אחוז יכולת
    לדעתי יפגשו בפלייאוף והלייקרס יעברו

  6. ,תודה גל. כבוד גדול לאתר (ולך) שהשגת אקרדיטציה. היום נודע לי שרק 1 מ-51 אושר למשחק. היו מאות בקשות מחו"ל (זה אני יודע בפרוש) ואני מניח שאלפי בקשות מכל מיני מקורות מדיה בארה"ב, והבופס אושר. אני יודע שמאד מעריכים אותנו, וזה כבוד עצום לאתר ולעתונאי שייצג אותו.
    ועשית מזה מטעמים.
    תודה

  7. סיפתח מעולה לסיקורים של העונה הקרובה, תודה רבה גל. לא יכול להגיד שאני מאחל לכם עונה מעולה, בכל זאת אוהד בוסטון אנוכי, אבל מעניין בטוח יהיה לכם, אם זה מנחם אותך

  8. אם כבר הזכרת את ג'וש הארט זאת דוגמה לשחקן שחבל למועדון לאבד. כחלק מהמחטף שביצע גריפין בפלינקה עם התשלום האסטרונומי על כוכב משלים..
    חלק מאותה נשמה שחסרה למועדון ולקליפרס יש בשפע עם שחקנים כמו בברלי הראל וויליאמס

  9. בחייאת דינאק כולה משחק ראשון, הרי שנה שעברה לייקרס התחילה מצוין וראינו לאן זה הלך, חוץ מזה שאלה הקליפרס, מישהו שם בטוח ייפצע מתישהו (לא שאני מאחל, אבל קללה זאת קללה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט