וורלד סירייס / Save The Best For Last – יוני לב ארי

למרות ההיעדרות הדודג'רס והמץ'-אפ המעט מאכזב, סדרת גמר עונת הבייסבול עשויה להפתיע לטובה. היתרון האמיתי של יוסטון על פני וושינגטון צפוי להגיע באינינגים האחרונים

כל העונה חיכינו לשתי סדרות גדולות, שיכללו שתיים משלוש קבוצות העלית של העונה הזאת. סדרת גמר ה-ALCS לא אכזבה, כשיוסטון והיאנקיז, שתי הקבוצות החזקות ביותר באמריקן ליג, נלחמו ראש בראש, ולאחר סופר דרמה בסיום המשחק השישי, האסטרוז, הטובים יותר, עלו לוורלד סיריירס.

צילום: gamblingsites.net

פה ציפינו לעוד מפגש פיקנטי, כשמהצד של הנשיונל ליג היה ברור שהדודג'רס חייבים להיות אלה שעולים לגמר. אבל הקבוצה שהולכת ומסתמנת כלוזרית הגדולה של העשור הנוכחי נפלה כבר בסדרת הדיוויז'ן, לאחר הפסד ביתי במשחק החמישי, ונאלצנו להסתפק בוושינגטון נשיונלס.

הטובים – לטייס!

אז בואו נתעכב מעט על הקבוצה מהבירה, ונבין מדוע לא מדובר בהפועל עכו או בית"ר רמלה, מבלי לפגוע חלילה בשתי האחרונות. הנשיונלס החלו את העונה בצורה מזעזעת, אך אחרי פתיחה של 31:19, התעוררה ההתקפה של דייב מרטינס, ומאז ועד סיום העונה היא החזיקה במאזן הטוב בנשיונל ליג (38:74).

יצר מפלצת התקפית. מרטינס. צילום: Chicago Tribune

אותו מרטינס, אגב, החל את קריירת האימון שלו כמאמן הספסל של טמפה ביי רייז, בעונת השיא של המועדון, כשזו הגיעה לוורלד סירייס ב-2008. אחר כך היה מאמן הספסל של הקאבס, כשהחבר'ה משיקגו זכו באליפות ב-2016. כך שהוא יודע דבר או שניים על אימון משחקים בשלבים כל כך מאוחרים של העונה, דבר שאין לזלזל בו.

לא עוצרים באוקטובר

מרטינס היה המנג'ר היחיד שהצליח לשמור על ההתקפה שלו חמה גם כשלוח השנה עבר לאוקטובר. הנשיונלס מובילים את כל קבוצות הפלייאוף בממוצע חבטות, כשבסדרות הגמר האזוריות הנאטס היו היחידיים ששמרו על ממוצע גבוה מ-214., עם 274.. זוכרים שדיברנו על Timely Hitting? נתון השיא, אולי, הוא ממוצע החבטות כשיש רצים על בסיס שני או שלישי (Scoring Position). הנשיונלס מובילים את כל קבוצות סדרות הגמר עם 393., בהרבה מעל כל היתר.

הנאטס חוגגים עליה לוורלד סירייס. צילום: tellerreport.com

נכון, בסדרת הגמר פגשו הנשיונלס את הרוטיישן הבינוני של סיינט לואיס, כשהאייס שלהם, פלהארטי, עלה רק במשחק השלישי, כשהסדרה היתה כבר גמורה. אך יש פה גם לא מעט פסיכולוגיה, ואם אתה מאמין בעצמך מול פלהארטי, אדם וויינרייט ומיילס מיקולס, אולי תצליח גם מול ג'אסטין ורלאנדר.

ה-ג-נ-ה

לב הסדרה הזו יתרכז סביב שתי עמדות – הסטארטרים והבסיס השלישי. לשתי הקבוצות שני אייסים נפלאים ופיצ'ר שלישי משלים מצוין. האסטרוז עולים עם גאריט קול ו-ורלאנדר, כשזאק גרינקי משלים את התמונה. מהצד השני נקבל את מקס שרזר וסטיבן שטרסבורג, כשאניבל סאנצ'ס סוגר שלישייה חזקה. המץ'-אפים האלה הם ממש גן עדן לחובבי משחקי הגנה.

כזה הנאטס עוד לא ראו בפלייאוף. קול. צילום: Flipboard

סאנצ'ס מוביל את החבורה מהבירה עם ERA מגוחך בפלייאוף של 0.71, אך שטרסבורג (1.64) ושרזר (1.85) לא הרחק מאחוריו. ביוסטון? קול נעצר על 0.4 בלתי נתפס, וזה אחרי סדרה מול קבוצת ההתקפה הטובה בליגה, כולל משחק ביאנקי סטדיום. ורלאנדר (3.7) וגרינקי (6.43) נכוו כמה פעמים, ולכן מחזיקים במספרים פחות מרשימים.

משלוש ייצא אחד

עמדת הבסיס השלישי תהייה מרתקת. מצד אחד, אולי ה-MVP של הנשיונל ליג, אנתוני רנדון. הבחור, יליד יוסטון, חבט במהלך העונה 319., עם 34 הום ראנס ו-126 RBI’S – הכי הרבה בכל המייג'ורס. בפלייאוף? הוא שמר על ממוצע חבטות מדהים של 375., לצד שמונה הולכות, הכי הרבה בין כל שחקני אוקטובר.

MVP? רנדון. צילום: Deadspin

מצד שני, עוד מועמד בכיר ל-MVP. אלכס ברגמן, עם 41 הום ראנס, ממוצע חבטות של 296., ו-119 הולכות בעונה הסדירה, שוב, הכי הרבה במייג'ורס. ה-Power מעט נעלם בפלייאוף, כשלברגמן הום ראן אחד בלבד, במשחק הראשון מול טמפה ביי. יהיה מעניין לראות אם הוא יחזור לעצמו בוורלד סירייס. בסדרת הגמר נגד הדודג'רס ב-2017 הוא העיף שני הום ראנס, כך שהוא כבר הוכיח את עצמו במעמד הזה.

מה יהיה הסוף?

הכח המשמעותי ביותר של הנשיונלס, כאמור, הוא בסטארטרים. זה אולי לא ממש יתרון, לאור הרוטיישן של יוסטון, אך בהחלט כח. החולשה כנראה תבוא לידי ביטוי בחלק האחורי של הפיצ'ינג – הבולפן. לנשיונלס אין הרבה מה להציע, למעט דניאל האדסון ומה שנשאר מפרננדו רודני קשישא (42). שון דוליטל וטאנר רייני ינסו לתרום, ומרטינס יעלה מדי פעם את הסטארטרים שלו בימי מנוחה.

מכיר את המעמד. ברגמן. צילום: Click2Houston

כך שגם במצב של פיגור באינינג השביעי, ליוסטון יש סיכוי יותר מסביר להפוך תוצאות בשלבים האלה. הם כמובן יצטרכו להסתמך על תצוגות טובות מוויל האריס, ג'ו סמית' וראיין פרסלי, אך לזה יש סיכוי גבוה יותר להצלחה מאשר לתפריט הבולפן של הנאטס. כאמור, הבת שלי אמרה יוסטון ב-5, אז רוצו לבתי ההימורים. בשלב הזה כבר קל לי יותר להגיד – בהצלחה לכולם.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה יוני, מקווה שוושינגטון יזכו באליפות הראשונה שלהם אחרי עונה כזו ועוד כשנפטרו מברייס הארפר.
    .
    לצערי זה לא מה שיקרה, יוסטון שתי רמות מעל בכל עמדה במגרש

      1. הם יצטרכו לסחוט כל טיפה מהלימונים שפותחים אצלם, אבל זה אפשרי. 538 נותנים להם 40%, נשמע לי גבוה מדי אבל הם יודעים יותר טוב ממני.
        .
        ביוסטון הניצחון ב-6 הביא למנוחה ארוכה לגריט קול במקום שיעלה לגיים 7, זה כבר נותן להם יתרון עצום בסדרה שפוטנציאלית יוכל להגיש 2.5 או 3 משחקים.

  2. נאמן לתחזית עוד לפני הגמרים של הליגות, מנצחת האמריקן ב-5.
    ונאמן למעט העקרונות שלי – אם אין דרמה ואין הפתעה ואין סיכוי, אז אין ספורט. ננסה לפרגן להפתעה של האנדרדוג, הנאטס, למרות שאין כמעט במה להיתלות בו, עם הקבוצה המייבשת הזו. נגיד שרצר וסאנצ'ז מאחוות דטרויט, וסטרסברג. מגיע להם.
    .
    תכלס היתרון של יוסטון גדול מאוד, בכל. אני רואה איך פרשני מדיה מתאמצים לחלץ משהו ל"איזון" ועניין, ומדברים על הפיצ'ינג. אה. גם זה לא. הרוטציות שוות, במקרה הטוב, והבולפן כבר נותן יתרון משמעותי.
    כל היתר, לא כוחות. ההתקפה של האסטרוז הרבההה יותר טובה, ואם נביט פוזישן ביי פוזישן, זה יהיה במקרה הסלחני 2-5 ליוסטון ועוד נגיד 1-2 בשוויון (נכניס גם את ה-DH), הנסיון האדיר ברמה הכי גבוהה, הביתיות, והמנחוס של וושינגטון… המספרים מלמדים שמאז WS 2007 לא היה פער כזה בין שתי היריבות. ואז זה נגמר בסוויפ.
    יש בכלל הרגשה של אנטי-קליימקס, אחרי גמר האמריקן, בשעה שבנשיונל העניין נגמר עם ההדחה של הדודג'רס. בקיצור, רק נצחון חוץ הערב ייתן לכל העסק זזזזינג הכרחי.

    1. בעצם כן, יש עוד נקודה שאני שמח לזקוף לזכות הנשיונלז. כמו יוסטון, הם כבר עברו הר אברסט משלהם בפוסט-סיזן הזה, סדרת מהפך מאוד מרשימה על הדודג'רס. אבל בניגוד ליוסטון – הם עושים את זה לראשונה, אחרי מיליון שנה של כשלונות איומים. זאת אומרת, לנאטס נוסף הדבר הזה שנקרא "אמונה" או חוסן מנטלי. ובבייסבול (במיוחד), הוא הרבה פעמים כל ההבדל במשחק צמוד.

  3. יש לי תחושה שהפיצ'ינג של יוסטון נפרץ במשחק 5 והבולפן באינינג ה-9 של משחק 6. לייאנקיס זה לא עזר בדיעבד, אבל הפיצ'ינג של וושינגטון יכול לשמור על רמה גבוהה ולקחת אחד משני הראשונים שיכניס את יוסטון ללחץ, ואולי לעשות עם זה משהו.
    בכל זאת קשה להמר נגד יוסטון ואני לא מתכוון לעשות את זה

  4. וושינגטון הבירה לא זוכרת התלהבות ספורט כזאת// זאת העיר המפסידנית ביותר בספ]ורט. ה\נצחונה היחיד, למיטב ידיעתי, בוורלד סרייס היה לפני כמעט 100 שנה (ב-1925). העיר בטרוף!@

    1. באותה שנה הוושינגטון סנאטורס הפסידו ב-7 לפיטסבורג פייראטס, כך שמעולם לא הייתה אליפות בוושינגטון.
      הסנאטורס הפכו בהמשך לטקסס ריינג'רס ואילו הנאשיונלס היו במקור מונטריאול אקספוס.

  5. מ-ע-ו-ל-ה
    מומי הרוויח מנה ראשונה לפני הדרבי
    הום ראן דרבי לא נראה היום עם קול את שרצר הרוצחים על הגבעה
    מומי אומר יוסטון ב 6 למרות שאולי זאת העונה של הוושינגטונס
    2-1 במשחק היום עם ווק אוף הומראן בתשיעי

  6. היום וושינגטון ויוסטוןן לא יספקו הרבה ריצות מאמין שהרבה ריצות יהיו במשחק שלוש גרינקי מול קורבין אבל שרצר וקול לא יספקו ריצות

  7. כל ההבדל של בית, התרגשות ונסיון, הפריד בין 2 הקבוצות בפירסט אינינג.
    שרצר מגיש טמפרמנטי ומעורב וזה הגיע אליו. דווקא ברגע שהוא חשב שהוא יוצא מזה… קול, קר כקרח.

  8. LOL
    הינצ' הטיפש ממשיך להתרסק עם אלווארז.
    כמעט עלה לו בסדרה עם היאנקיז.
    הרס כל מצב. עשה 0 מ-22. כל מצב מסוכן הוא יצא ב K.
    הוא אפילו לא שחקן עמדה. DH סך הכל.
    אז בייסז לואדד 2 אאוט סוף שביעי. הסיכוי של יוסטון לחזור.
    תוציא! את!! אלוורז!!!!
    הבחור מרוסק. הוא רוקי. אפס בטחון.
    השאיר אותו.
    כצפוי, סטרייק אאוט על פיצ'ז לא קשורים בכלל.
    ROFL.
    מסוג החלטות של מאמן שמפסידות משחק, ואולי גם.סדרה.

  9. טוב, היה ברור שהמשחק יהיה, מתי יגיעו לבולפן של הנאטס, ואיך זה ייגמר…
    אני עדיין עם וושינגטון. הפסד ירסק אותם.

  10. כלל האצבע של ה-WS מהעשור האחרון: שמור את הקבוצה היריבה על 4 ומטה, ויש לך נצחון.
    מישן אקומפלישד, פארט 1.
    יש סדרה!

  11. איזה אינינג מטורף, היה האינינג ה-7. הטעות שהתחילה את המפלה (לדעתי) הייתה להוליך את סוטו. בעוד שבצד של יוסטון, זה סקריפייס שפתח את השער להתמוטטות של האסטרוס.
    כזהו הבייסבול. משחק שמוכרע לא פעם ברמת המיקרו.
    עכשיו "כל" מה שחסר לוושינגטון זה להצליח לנצח 2 מ-3 בבית בשביל זכייה היסטורית. שיהיה להם בהצלחה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט