פריוויו מחזור 7 ב-NFL/הופס פוטבול

פריוויו מחזור 7 ב-NFL/הופס פוטבול

מאת צוות הופס פוטבול: עידו רבינוביץ, יניב שושני, יאן מלניקוב ועידו יצחקי

הגענו לקו הסיום של תקופת החגים ועם כך, לעיצומה של העונה הסדירה. האם סינסנטי או מיאמי ישיגו ניצחון ראשון? האם סן פרנסיסקו או ניו אינגלנד יוסיפו קו לטור ההפסדים? האם אחד מהמאמנים על הכיסא החם ישרפו לגמרי (אני מסתכל עליך דן קווין)? כל השאלות הללו יענו במחזור הקרוב.

לפני כן, נתחיל בסיכום משחק ליל חמישי:

דנבר ברונקוס (5-2) 6 – קנזס סיטי צ'יפס (2-5) 30

הסיפור המרכזי במשחק שפתח את המחזור השביעי בליגה הטובה בעולם, קשור כמובן (איך לא) לפציעות. במהלכו של הרבע השני, בניסיון לבצע מהלך QB סניק, נפצע הקווטרבק הטוב בעולם כיום, ומי שמאיים להפוך להיות הפנים של הליגה בשנים הקרובות – פטריק מהומס בברכו הימנית. עיניי העולם כולו היו נשואות אל עבר בדיקת הMRI שערך מהומס בשישי בצהריים – בה התברר כי השחקן סובל מפציעה קלה בלבד ועשוי לפספס 'רק' ארבעה משחקים. והיה גם משחק בין היתר, ודווקא הברונקוס היו הראשונים לעלות בו ליתרון לאחר דרייב ראשון מוצלח. אולם, מאותו הרגע הצ'יפס השתלטו על המגרש לחלוטין. מהומס ומאט מור מחליפו הצליחו להניע את הכדור לאורכו של המגרש ולהשיג דאונים ראשונים ביעילות מרשימה. מנגד, ג'ו פלאקו התקשה מאוד מול הלחץ שהקו ההתקפה שלו אפשר. לפתע, ההגנה של קנזס נראתה מצוין. קריאת מהלכים הזויה של דנבר גרמה לכך שגם ללא מהומס, ומול הגנה בינונית – הקבוצה לא הצליחה להשיג נקודות. קנזס יוצאת עם ידה על העליונה וקיבלה הרבה אוויר לקראת התקופה הקצרה ללא מהומס, בו תנסה לא לאבד גובה.

הפריוויו:

אטלנטה פאלקונס (5-1) – לוס אנג'לס ראמס (3-3) 20:00

קרב המאכזבות. הפאלקונס עם ניצחון אחד בלבד בשישה משחקים, זאת למרות שהקבוצה מחזיקה בקווטרבק טופ 10 בליגה, ותופס שבקלות מתברג בטופ 5. ההגנה של אטלנטה העונה ספגה הכי הרבה נקודות העונה בליגה (31 בממוצע למשחק), וכשכמעט כל דרייב של היריבה מסתיים באנדזון – הפאלקונס לא מצליחים לנצח. הקבוצה זקוקה לשינוי מיידי בצוות האימון. הערב, תארח הקבוצה באיצטדיונה המפואר את הראמס – שהחליטו לעשות שינוי משמעותי כבר השבוע. לאחר רצף מאכזב של שלושה הפסדים רצופים ותצוגות נפל אשר מסכנים את סיכויי הפלייאוף של הראמס – החליטו בקבוצה על שינוי בסקנדרי שהיה נוראי במשחקים האחרונים. תחילה, הועבר מרכוס פיטרס – הקורנר שהצטיין בעברו בקנזס ונחלש במדי LA, בטרייד לרייבנס בתמורה ללינבייקר קני יאנג. כמה שעות לאחר מכן, הודיעו הראמס על הטרייד הגדול של העונה כשהנחיתו את ג'יילן ראמזי מג'אקסונוויל. היאגוארס קיבלו שתי בחירות סיבוב ראשון בשנה הבאה. מחיר מופקע לכל הדעות עבור קורנר. בלוס אנג'לס ייאלצו לקוות שראמזי ישלים את החסר, על אף שאני מטיל ספק ביכולתו לשנות לחלוטין את ההגנה. הבעיות של הראמס לא מסתכמות רק בהגנה, שכן ההתקפה גם כן לא מתפקדת כראוי. גוף מציג יכולת חלשה, וטוד גרלי ממשיך לאכזב מדי שבוע את כל מי שבחר בו בפנטזי. למזלם, המפגש מול אטלנטה הוא הזדמנות מצויינת לצאת לדרך חדשה. למרות המומנטום השלילי, לראמס יש סגל איכותי יותר ומאמן מוכשר בהרבה. ניצחון לLA.

ג'קסונוויל ג'אגוארס (4-2) – סינסינטי בנגלס (6-0), 20:00

גרדנר מינשו ינסה להחזיר את המוג'ו שלו מול אחת מהקבוצות הגרועות בליגה כאשר הג'אגס יגיעו לאצטדיון פול בראון למפגש עם הבנגלס. סינסי הייתה קרובה לניצחון כמה פעמים העונה (ארבעה משחקים שנגמרו במרחק פוזשן או פחות, כולל הפסד בסיאטל בנקודה בלבד) אבל תמיד היה חסר לה הגרוש ללירה. עם כל הפציעות שלהם בסקנדרי, ההתעסקות שלהם עם שטויות של שחקנים מחוץ למגרש ומאמן שעדיין לא מאה אחוז על מה שהוא עושה, אני לא מאמין שזהו זמנים של המנומרים להוציא ניצחון. הג'אגס יחזירו לעצמם קצת נשמה במרוץ לוויילד קארד ב-AFC.

מיאמי דולפינס (5-0) – באפלו בילס (1-4), 20:00

הבאפלו בילס פתחו בסוכנויות ההימורים כפייבוריטים של 17 נקודות, ליין קצת הזוי בהתחשב בעובדה שהבילס שמו מעל 17 נקודות כוללות במשחק רק פעמיים מתוך חמשת המשחקים שלהם עד כה. אמנם, נגד הדולפינס של השנה הכל יכול לקרות. הבילס יחנקו אותם בהגנה וירוצו על השביעייה הקדמית החלשה. חזרתו הצפויה של זאביין הווארד לא תסייע במניעת הפסד, אלא בכיסוי הספרד לאחר שהבילס ינצחו בהפרש שני פוזשנים "בלבד".

מיניסוטה וייקינגס (2-4) – דטרויט ליונס (2-1-2), 20:00

אחד מהמשחקים המעניינים אך גם החשובים של החלון המוקדם שיכול להוות קריטי בהחלטות הפלייאוף בישורת האחרונה של העונה. הליונס רותחים וזועמים לאחר שהשופטים גנבו להם ניצחון בלאמבו פילד מול הפאקרס בשבוע שעבר ואילו הוייקינגס מגיעים רעננים ונינוחים לאחר ניצחון על פילדלפיה שהרגיע קצת את הרוחות בחדר ההלבשה. אני צופה משחק צמוד עד סופו, שבסופו האריות יחמקו עם ניצחון ביתי.

יוסטון טקסנס (2-4) – אינדיאנפוליס קולטס (2-3), 20:00

עוד משחק מעניין בתוך דיויזיה, הפעם ה-AFC דרום, בין שתי הקבוצות היציבות (יחסית) בבית. גם זהו משחק שיכול לקבוע השלכות בפלייאוף בסוף העונה. לקולטס היה את המספר של הטקסנים בשנים האחרונות כאשר אנדרו לאק עדיין היה בראש הקסדה. אמנם עכשיו עם ג'קובי בריסט (שמשחק מעולה בהתחשבו במצב עד כה, אמנם הוא לא אנדרו לאק) זה קצת שונה. מאמין שדשון ווטסון וחבורתו ימשיכו את רצף הניצחונות לשלושה רצופים.

מקום ראשון, ווטסון

ניו יורק ג'איינטס (4-2) – אריזונה קארדינלס (1-3-2) 20:00

שני הקווטרבקים הראשונים שנבחרו בדראפט 2019 ייפגשו הערב בקרב ראש בראש במטלייף סטאדיום. הג'איינטס יצאו מהאופוריה של דניאל ג'ונס ונחתו על הקרקע עם הפסדים לוויקינגס ולפטריוטס. על כל פנים, נראה שבניו יורק מצאו את קווטרבק העתיד שלהם. ג'ונס לא הבריק במשחקים האחרונים, אך הראה ניצוצות שגורמים לכולנו לאכול את הכובע לאחר שכולם הרימו גבה כאשר נבחר בבחירה השישית. כשהוא נטול כלים התקפיים בכירים, ג'ונס הצליח לא להתבזות מול הפטריוטס ואף השאיר את הקבוצה במשחק למשך מחצית שלמה. מולם, יעמדו הקארדס שוודאי יצאו מרוצים מהניצחון על הבנגאלס בשבוע שעבר. אריזונה מצליחה להינות עד כה מהיכולת של קיילר מארי שמוכיח כי הוא ראוי היה להיבחר ראשון בדראפט. עבודת הרגליים שלו נהדרת, הוא מחזיק במכנית זריקה לא רעה, והוא לחלוטין בשל להוביל את הקבוצה קדימה. רק צריך לבנות סביבו סגל טוב יותר. קשה להמר בין שתי קבוצות שקולות, שממילא לא צפויות להגיע לפלייאוף העונה. אריזונה עם מומנטום של שני ניצחונות רצופים, והג'איינטס עדיין פצועים וחבולים. אני אלך עם הקארדינלס.

דו קרב בצהרי היום

וושינגטון רדסקינס (5-1) – סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס (0-5), 20:00

שתי הקבוצות מגיעות אמנם לאחר ניצחון, אך זה לא מספיק כדי לבלבל אף אחד בנוגע לזהות הפייבוריטית. בעוד וושינגטון, כהרגלה, לא בדיוק בטוחה לאן להתקדם מכאן, סן פרנסיסקו בנתה לעצמה קייס מפואר להיותה הקבוצה מספר אחת בליגה לאחר שישה שבועות. ההגנה המשופרת של הפורטי-ניינרס צפויה לעשות חיים קשים במיוחד להתקפה של קייס קינאם והרוקי המצוין והמפתיע לא פחות, טרי מקלורין. בצד ההתקפי, ינסו הניינרס להריץ את הכדור ככל שניתן, ועם זאת להשאיר את גארופולו חד כדי לעשות את המשחק הזה קל ככל שניתן.

גרין ביי פאקרס (1-5) – אוקלנד ריידרס (2-3), 20:00

ג'ון גרודן שלח את הקבוצה שלו לשבוע המנוחה בקול תרועה רמה, לאחר ניצחון גדול על שיקאגו בלונדון. גרין ביי בלמבו היא סיפור אחר לחלוטין, כאשר היא מגיעה לאחר ניצחון מורט עצבים משל עצמה ונמצאת כעת במאזן 5-1 ובראש המאבק לאליפות בית ראשונה מאז 2014. למרות הפציעות בעמדת הרסיבר, קשה להאמין שגרין ביי לא תהיה פייבוריטית חד משמעית במשחק הזה, ועוד יותר קשה להאמין שהיא לא תראה זאת מהפתיחה.

טנסי טייטנס (4-2) – לוס אנג'לס צ'רג'רס (4-2), 23:05

שתי קבוצות עם מאזן שלילי זהה מגיעות למשחק של להיות או לחדול בנוגע לשאיפות הפלייאוף שלהן. אבל בעוד שהמאזן השלילי של טנסי אינו גורם ליותר מידי גבות להתרומם בפליאה, בלוס אנג'לס חווים צניחה חדה ביכולת בהשוואה לעונה החולפת, וכבר סופרים את אותו מספר ההפסדים כמו ב-2018. הצ'רג'רס מאבדים יותר מידי כדורים, מתקשים מאוד במשחק הריצה וההגנה משיגה מעט מידי סאקים. לשמחתם הקו הקדמי של התקפת הטייטנס כבר הרשה 25 סאקים על מרקוס מריוטה (מקום ראשון בליגה יחד עם טמפה ביי), שעובר מצידו עונת בלהות, ואף מאבד את מקומו לטובת ריאן טנהיל במשחק מול הצ'רג'רס. החילוף לא יעזור להתקפה החלשה של טנסי, שהשיגה אפס נקודות במחזור הקודם, והצ'רג'רס ישיגו ניצחון חוץ חשוב מאוד, ושאיפות הפלייאוף יישארו בחיים, לפחות עוד מחזור אחד.

יביא את השינוי? טנהיל

שיקאגו ברס (2-3) – ניו אורלינס סיינטס (1-5), 23:25

שיקאגו מגיעה למשחק המסקרן מול ניו אורלינס אחרי שבוע חופש, כאשר עדיין לא בטוח אם מיטש טרוביסקי יפתח לאחר פציעת הכתף שלו ועם לא מעט סימני שאלה שמרחפים מעל הקבוצה. עם ההגנה אין בעיות והיא ממוקמת שלישית בליגה מבחינת ספיגת נקודות, אבל ההתקפה משתרכת לה אי שם בתחתית הליגה, לא בשורה גדולה בבית הצפוני הצפוף והתחרותי. אצל הסיינטס דרו בריס בוודאות לא יפתח, אבל הקבוצה מסתדרת גם בלעדיו, ורושמת כבר ארבעה ניצחונות רצופים עם טדי ברידג'ווטר בעמדת הקווטרבק הפותח. הגנת הקבוצה צעדה צעד גדול קדימה, ולא הרשתה יותר מ-257 יארדים כוללים בשלושת המשחקים האחרונים.

מה התחזית למשחק בשיקאגו הקרה? משחק הגנתי של שתי הקבוצות, ובסופו תנצח הקבוצה הביתית, פשוט כי היא חייבת יותר את המשחק.

סיאטל סיהוקס (1-5) – בולטימור רייבנס(2-4) 23:25

אחד המפגשים היותר מסקרנים של המחזור הוא בין ראסל ווילסון ללמאר ג'קסון. ווילסון אמנם נמצא בראש מירוץ ה-MVP הצמוד, בעוד ג'קסון הוחזר מעט לקרקע לאחר הפתיחה המסחררת שלו. יכולות הריצה של ג'קסון, מצד שני, הן איום שאסור לזלזל או להתעלם ממנו, והשיפור שלו במשחק המסירה אמנם לא אסטרונומי אבל מספיק כדי לנצל את הבעיות של הסיהוקס בעומק המגרש, בעיקר בעמדת הסייפטי. החזרה של ארל תומאס לסיאטל מוסיפה עוד מטען למשחק שגם כך צפוי להיות מרתק, וכמו שהסיהוקס אוהבים, ללכת עד לפוזשן האחרון.

דאלאס קאובויס (3-3) – פילדלפיה איגלס (3-3), 3:20

המשחק שנועל את משחקי יום ראשון יפגיש שתי קבוצות שממש שונאות אחת את השנייה, ושצריכות את הניצחון כאוויר לנשימה. דאלאס ספגה את הפסדה השלישי ברצף במחזור הקודם, מה שהעלה את מפלס הלחץ בקבוצה שגם כך נמצאת במצב צבירה לחוץ, ומעמדו של המאמן ג'ייסון גארט (שוב) מעורער.

בפילדלפיה גם לא רגוע, והקבוצה מציגה יכולת לא משכנעת בעליל. משחק הריצה בינוני, קארסון וונץ לא משחזר את היכולת הגבוהה של שנים עברו, וההגנה כנגד משחק המסירה פשוט גרועה, וסופגת יארדים בקצב מסחרר (מקום לפני אחרון בליגה).

ומה התחזית? משחק שווה כוחות בין יריבות מרות ושקולות, ובסופו הביתיות תכריע והקאובויס יעלו לראשות הבית המזרחי של ה- NFC.

מצטיין מול האיגלס, אליוט

ניו יורק ג'טס (4-1) – ניו אינגלנד פטריוטס (0-6), בין שני לשלישי ב03:15

המשחק שייערך בשני בלילה וודאי לא מעורר חשק להתעורר אם אתם לא אוהדים של אחת מהקבוצות על המגרש. בפעם הקודמת בה הקבוצות נפגשו (בשבוע 3), הפטריוטס הביסו את הג'טס 30-14 לאחר שכבר הוליכו 30-0 ונתנו למחליפים לשחק בסיום. הסילונים מגיעים השבוע לאחר ניצחונם הראשון העונה, כשבשבוע שעבר גברו על הקאובויז באופן מפתיע. סאם דארנולד חזר מפציעה והוכיח עד כמה הוא חשוב לקבוצה. ההגנה הצליחה לאמלל את דאק פרסקוט ונתנה סיבות לאופטימיות לקראת המשך העונה. הפאטס, לא הבריקו מול היריבה העירונית של הג'טס- הג'איינטס במשחק שנרך בחמישי שעבר, אך הצליחו לעשות את העבודה הודות להגנה המדהימה שנבנתה בפוקסבורו העונה. לכולם ברור כי ההתקפה תקועה בשל המחסור בתופסים (גורדון ודורסט פצועים), ולאחרונה צצו שמועות לפיהן הפטריוטס רוצים להביא את איי ג'יי גרין מהבנגלס. מהלך שיכול להיות מעניין, אבל חשוב לזכור את בחירת הסיבוב הראשון – נ'קיל הארי שטרם שיחק העונה. במידה וכולם יהיו כשירים לפלייאוף, הפאטס יחזיקו בחוליית תופסים מוכשרת ומגוונת. למרות הניצחון המעודד על דאלאס, ניו אינגלנד היא יריבה מסוג אחר לגמרי עבור הג'טס. ניצחון קל לפטריוטס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. פשש, משחק מכריע להמשך הדרך בNFC צפון. הוייקינגס עם מאזן 0-2 שלילי בתוך הבית (אבל 3-2 חיובי בדוויז'ן), והפסד כאן ומאזן של שלושה הפסדים בחיים יהיה קטלני.
    למרות הניצחונות על הליונס בשנה שעברה אני מאוד מודאג, סטפורד משחק את הפוטבול הטוב ביותר שלו ,(99.1פאסר רייטינג). אבל מה שמדאיג אותי זה שקשה להגיע אליו ויש לו ממוצע יארד למסירה גבוה (8.5). למרות שהסטטיסטיקות לא תומכות בטענה שלי,עקב האכילס של הוייקינגס הוא הגנת המסירה, זאת בתוספת הנטייה שלהם לאפשר מהלכים גדולים נגדם ומיעוט אינטרספשניים, ובכן אני צופה לילה ארוך של הפצצות עומק שיביאו להפסד..

  2. מחזור טוב
    בערוץ הספורט משדרים את סיאטל-בולטימור וכמובן כמו כל שבוע את סנדיי נייט פוטבול דאלאס-פילי

    יש למישהו לינקים לפוטבול למשחק של הקולטס נגד הטקסנס ב 8 בערב?

  3. זה הזמן, 2:00 לסיום, להכות על חטא. לפני כחודש התחלתי את טרנד ההשמצות על קאזינס, טרנד שהפך ויראלי, והנה קאזינס מנצח משחק פוטבול קריטי.. איזה כיף לטעות לפעמים. 24/33, 337 יארדס, 4TD פאס וזירו אינטרספשיינס..(ולאחר שת'ילן, דיגס באו על סיפורם בשבועיים החולפים, גם רודלף, כפי שניבאתי קיבל את המסירה לט"ד המכריע)
    נגמר, 42:30 שהיה הרבה יותר צמוד מתוצאת הסיום.

  4. לא המחזור הכי מסקרן בהיסטוריה אבל בכל זאת כמה מפגשים עם בשר.
    גם ס״פ וגם הבילס מחזיקות במאזן של אימפריות אבל זה הולך לקרוס בקרוב, פשוט לא מספיק טובות ונהנו מלוז רגוע עד כה.
    כפי שחשבתי טרום העונה, הרייבנס הם על באמת והניצחון על הסיהוקס מדגיש שוב את החשיבה ויכולת הבניה של הארבו המצוין, לדעתי ההפסד הראשון של הפטריוטס יגיע במפגש בינם לבין הסגולים של בולטימור עוד שבועיים.
    ארון רוג׳רס- לא הצלחתי להתיק את המבט מההתקפות של הפאקרס, אם זה הולך להתחבר יותר ממה שזה כבר התחבר, ה NFC צריכים לתפוס מחסות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט