פריוויו – דאלאס מאבריקס 2019-2020 – האירופאים באים

לפני שנה: כזכור, דאלאס פתחה את העונה עם סגל מלא ויחסית לא רע, עד שבפברואר הגיעה עסקת פורזינגיס, שהעלימה כמעט חצי מהסגל, והפציעה של ג'יי ג'יי בריאה באכילס שהשביתה אותו עד סוף העונה, ומשם התחילה עונת הטאנקינג (עם ניסיון כושל לא לאבד את הדראפט פיק לאטלנטה). כל מה שנותר להם לעשות משלב זה הוא לתת ללוקה לשחק כמה שיותר ולעשות עונת רוקי מהסרטים, לצד נוביצקי שתרם דקות משחק וחניכה אישית, וריק קרלייל שיחק עם כל הסגל הצעיר שצבר המון דקות משחק, שאולי ישתלמו בעונה הקרובה כשהספסל יצטרך לחפות לכמה דקות.

ריק קרלייל – צריך למצוא את הנוסחה למצות את הפוטנציאל

השנה: ריק קרלייל ממשיך בדאלאס והשנה יש לו הרבה יותר כלים לנסות ולהחזיר את הקבוצה למעמד של קבוצה חזקה במערב. התחרות אמנם גדולה ובמערב יש לפחות 10 קבוצות חזקות עם פוטנציאל להגיע לפלייאוף, אבל עם הרבה מאמץ ובעיקר עם שיפור מאזן ניצחונות החוץ, דאלאס יכולה להיות מועמדת לשמינייה הראשונה.

דירק נוביצקי במשחק הפרידה

עזבו: דירק נוביצקי פרש לגמלאות וכולנו תקוה שהוא עדיין בא לאימונים ונותן עצות בחינם… דווין האריס, סלאח מג'רי, דאריל מאקון וכל החבר'ה מהטרייד של פברואר עזבו גם הם.

פורזינגיס מתאמן

הגיעו: בניגוד לשנים האחרונות, בהן דאלאס הציגה סגל בוגר\מבוגר יחסית, השנה נראה סגל צעיר ברובו, לצד כמה בעלי ניסיון. איזיאה רובי הוא הרוקי החדש שהגיע מהדראפט (בחירה של דטרויט), אחרי שלוש שנים בנברסקה. יכול להיות תרומה טובה לעומק הספסל של הקבוצה. דילון רייט שהגיע מ-ממפיס אחרי ששיחק בטורונטו חצי עונה והיה חלק מהטרייד שהעביר את גאסול לטורונטו. סת' קרי חוזר אחרי עונה טובה בפורטלנד ויכול לתרום הרבה במגרש, ולהעלות את אחוזי הקליעה מבחוץ. בובאן מריאנוביץ' מביא איתו המון ניסיון וותק, ניסיון במעמד משחקי פלייאוף, ובעיקר המון המון גובה (שני בגובהו בנ.ב.א). פרט לא קשור: בובי שיחק בקיץ בסרט ג'ון וויק 3, וקיאנו ריבס גבר עליו במכות אחד על אחד.

בובי ואשתו

מה אפשר לצפות: לדעתי האופטימית, אם המאבריקס לא יסבלו מפציעות מיותרות של שחקני מפתח, שזה פקטור בלתי ניתן לצפייה, הם בהחלט מועמדים רלוונטיים למקומות 6-8 במערב שהולך להיות אחד התחרותיים אי פעם. לפי שני משחקי הפרי סיזן שראיתי בינתיים, ה"דואו" של לוקה ופורזינגיס כבר עובד במלוא העצמה, כשחקנים כמו ג'סטין ג'קסון ודוויט פאוואל חייבים לעבוד על העקביות שלהם כדי שיוכלו למצות את כל הפוטנציאל שלהם במרבית המשחקים. עם חמישייה פוטנציאלית של לוקה, פורזינגיס, רייט, פאוול וטים ג'וניור, בחיפוי מהספסל של סת' קרי, בריאה ומקסי קלבר, דאלאס מהווה קבוצה מסוכנת לכל מי שתבוא מולה, וברור לכולם שמארק קיובן לא אוהב לשבת בבית בפוסט סיזן, וגם החבר'ה בדאלאס כבר מוכנים לחזור לפלייאוף.

הצמד הגדול הבא?

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה יאיר. לא רואה את המאבריקס בפלייאוף. חוץ מלוקה והזינגר הסגל חלש מאוד. אין רכז מתאים ואין מספיק ורסטיליות בכנפיים. מקום 10 במערב ואני אופתע מאוד אם יעשו פלייאוף

  2. תוגה יאיר.
    לדעתי פורסיגיז יתגלה כסוג של בלוף. לא ברמת הוויגינס כן, אבל לדעתי הוא לא יתפתח לסופרסטר. זה אחלה שהוא מאוד גבוה ודופק שלשות מטר מקשת השלוש. אבל הוא לא יודע לנצל את נגובה שלו כדי לתקוף את הטבעת והוא לא מספיק זריז על מנת ליצור לעצמו מצבי קליעה נוחים מספיק.
    .
    לוקה מלהיב מאוד מאוד אבל הציפייה שהוא ייתן עוד קפיצה השנה היא קצת מוגזמת אחרי ההייפ שהוא יצר שנה שעברה
    לא רואה אותם עושים פלייאוף

        1. עונה 3 בליגה, גיל 22:
          דרוזן –
          45.7% מהשדה, 21% מהשלוש (0.7 זריקות למשחק), 80% מהקו.
          14.1 נק',3.4 ריב', 1.5 אס', 0.8 חט', 0.3 חסימות.
          פורזינגיס –
          43.7% מהשדה, 36% מהשלוש (4.2 זריקות למשחק), 80% מהקו.
          17.8 נק',7.1 ריב', 1.3 אס', 0.8 חט', 2 חסימות.

          כן, בדיוק אותו הדבר. שני שחקנים שמתאימים למשחק המודרני.

  3. לא יצא לי לראות יותר מדי מדאלאס בקדם העונה. מהמעט שראיתי, לצד מה שראינו בעונה שעברה, ולצד התבוננות בסגל הקבוצה,
    צומחת לה התחושה שהשנה הם בדרכם לשום מקום.
    2 סיבות –
    ההגנה. אין כזו, ולפחות העונה אני לא רואה איך צומחת כזו יש מאין.
    הסיבה השנייה, משפיעה ישירות על הראשונה: פורזינגיס.
    במיטבו, יש לו פוטנציאל להיות שחקן הגנה משנה משחק. הוא לא צפוי להגיע ל-"במיטבו" בחצי השנה הקרובה. אנחנו מדברים על שחקן שחוזר מהרבה זמן ללא כדורסל, ומפציעה לא פשוטה. ההחלמה היא תהליך שכולל חזרה הדרגתית לכושר משחק. בעונה הבאה (טפו, טפו, טפו), פורזינגיס בהחלט יכול לחזור ולהיות מה שהוא אמור היה להיות כאשר ראינו אותו בריא ובשיאו –
    שחקן כדורסל שתורם מ-2 צדי המשחק. שמשנה משחקים גם דרך יכולתו בהגנה.
    עד אז, צריך סבלנות.
    הניחוש שלי?
    חצי ראשון של העונה בינוני מינוס מצדה של דאלאס. כזה שמספיק בשביל להעלים את הסיכוי לפלייאוף.
    חצי שני של עונה שבונה מחדש ציפיות לקראת העונה בה דאלאס באמת יוכלו לאיים על קבוצות הפלייאוף של המערב.
    .
    תודה, יאיר.

  4. אני לא רואה אותם נכנסים לפלייאוף. יש שם רק לוקה.
    פורזי שיקח לו זמן להסיר חלודה, הארדוואי שיודע לשים נק ו-G-UNIT. הם יכולים פה ושם להקשות על קבוצות אבל לא מעבר. לדעתי מקומות 9-11 ריאלי מאד עבורם. אישית אני חושב שפיניקס על הנייר הרבה יותר מוכשרת אבל זו פיניקס…
    אם צריך להמר מקום 10.
    גם מקום 14 לא יפתיע איש

  5. פורזינגיס ולוקה צמד נהדר, אבל מסביבם אין מספיק בשביל פלייאוף. העונה תהיה בסימן פיתוח כימיה של שניהם ביחד לצד בדיקה לאן יכולים להגיע ג'סטין ג'קסון וג'יילן ברונסון, והאם הם יכולים להיות שחקני חמישייה בקבוצה עם שאיפות. ההגנה חלשה מלבד פורזי ולכן לדעתי יסיימו מקום 11-12. יותר קרובים למינסוטה מלסן אנטוניו כרגע. תודה יאיר

  6. שני שחקנים מובילים עם פוטנציאל בשמיים… ו… ממש כלום מעבר. פאוול, בריאה המזדקן, קרי הפחות מוצלח, בובאן, קורטני לי, פתטימי (לאיפה דובי נעלם בדיוק?), זה סגל משלים מהגרועים בליגה ובהנחה שהכוכבים עוד לא מוכנים לסחוב קבוצה ברמות לברוניות, אני צופה להם התרסקות או לכל היותר דשדוש ובשום סרט אין שם מאבק על פלייאוף. חסרים שם איזה אריזה או פי-ג׳יי טאקר כאלו בשביל לעשות מהם קבוצה אמיתית.
    החדשות הרעות הן שלא מתפנה להם המון כסף בשנה הבאה (ה12 מליון של קורטני לי ועוד קצת פירורים) ורק עוד שנתיים (בסוף החוזים של טימי ובובאן) יתפנה סכום משמעותי להביא שחקנים אחרים. הטרייד על פורזינגיס צריך להמדד לא רק בהימור על פורזינגיס אלא גם בספיגת המשכורות המטורפות של טימי ולי.

    1. דווקא זה שעקרונית הכסף מתפנה לא בקיץ הקרוב זה דווקא טוב. זה הולך להיות שוק שחקנים סופר יבש. מהבחינה הזו לא בלתי סביר שעם עונה חצי סבירה הארדאווי יצא לשוק כבר הקיץ.

      1. אתה באמת רואה מישהו נותן לטימי יותר מה19 מליון שמחכים לו בדאלאס בשנה הבאה?
        השוק אמנם יבש יחסית אבל זה עדיין לא מדבר. קבוצה כמו דאלאס תגיעה לאן שהכוכבים שלה יקחו אותה- השלד שם – וצריך בעיקר השלמות במקומות הנכונים. תוסיף לדאלאס לדוגמא את טיג, פורניה ואוליניק ויש שם קבוצת פלייאוף (בהנחה שלוקה ופורזינגיס פוגעים). או לחילופין את דרוזן וגאלינרי, או את ואן וליט, טיילר ג׳ונסון ואחד הפלאמלים.

        1. להזכיר לך כמה דנג ומוזגוב קיבלו לא מזמן? השוק יבש גם יחסית למדבר יהודה. מספיק שהוא ייתן עונה עם שיפור באחוזים ומישהו יתפתה.

            1. איך זה קשור? זה מעיד על הסיכוי שלו לקבל חוזה מעבר לשווי השוק האמיתי שלו.

            2. פריירים כמובן אף פעם לא מתים וכל עוד שרלוט או הניקס בסביבה, יהיה מי שפוטנציה יחלק חוזים מופרכים.

  7. קבוצה נחמדה שתצטרך לסבול את הורדת החלודה של פורזינגוד למשך כמעט חצי עונה שיקשה עליהם לשמור על קשר עין עם הפלייאוף.
    לדעתי העונה תהיה בניית כימיה לעונה שאחרי זו שתבוא עלינו בעוד כעשרה ימים.
    .
    חוץ מיוסטון והקליפרס הקבוצות שאשים לב אליהם יהיו דאלאס וניו אורלינס (ניו אורלינס בניגוד לדאלאס יתפסו מקום בפלייאוף).

    1. היו אורלינס לא עושים פלייאוף אני לא יודע איפה אנשים חיים פה זוהי קבוצת יחסית חסרת כישרון בטח לעומת מה שהולך במערב.

  8. עשו קיץ מזעזע שההחתמה העקרית הייתה סת קארי.
    הם קבוצה שציפיתי להם מאד בשוק השחקנים החופשיים והם האכזבה הכי גדולה שלי בתחום הזה.
    מקום 10 השנה בשאיפה שפורזינגיס יחזור לעצמו ושברונסון ו ג’סטין ג’קסון יעשו קפיצת מדרגה

  9. תודה על פריוויו נחמד ואופטימי הארדוואי ג'וניור.
    אני הרבה יותר פסימי. לדעתי במערב הם לא שווים יותר ממקום 11-12. רק ממפיס, מינסוטה ואולי פיניקס חלשות מהם.

  10. פליאוף? מה פתאם?
    לוקה מאד קרוב להגיע לקצה האפסייד שלו (המצויין, אך לא ברמת mvp).
    לעומתו החד קרן פציע מאד ומעולם לא הוכיח את עצמו בקבוצת nba (הניקס לא בטוח מנצחים את מכבי חיפה).
    חוץ מזה, יש הרבה דלילות בשאר העמדות עם כמה נגיעות.
    מקןם 10 תהיה התקדמות יפה. אין שום סיכוי לפליאוף

  11. בתור אוהד ניקס, אני לא אהיה עצוב במיוחד אם פורזינג לא יממש את הפוטנציאל שלו. אבל בתור אוהד כדורסל לדעתי הוא חייב ללמוד את ההוק שוט ועם הכלי הזה הוא יהיה נשק התקפי בלתי ניתן לעצירה, יש לו כבר את הסטפ בק של נוביצקי (עדיין לא באותה רמה) והוא קולע שלשות באחוזים טובים לגובהו. קבוצה חביבה מקום 10-12 במערב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט