ספורטלנד – ירוק חוקי פה!

ספורטלנד – ירוק חוקי פה!

אמנם רק פרי סיסון, BUT WE ARE BACK. חמישה חודשים עקרים הסתיימו במשחק יזיזות בין הבלייזרס למכבי חיפה. הסתיים 68-104 לשדים האדומים-שחורים-לבנים מהר הוד. הקופים הירוקים מהר הכרמל בהחלט שימשו כשגרירים של האיזראלי בסקטבול, יותר מחוץ לפרקט מאשר עליו.

הר הוד במלוא הדרו. יורם טהרלב מוזמן לבוא לראות.

לפני המשחק ערכתי סקר קצר בקרב העיתונאים המקומיים שמסקרים את הקבוצה, וגם בקרב צוות האימון של הבלייזרס וגיליתי שאף אחד לא טרח לעשות שיעורי בית על זהות ויכולת היריבה. חיפה לא הופיעה בחוברת שמחולקת לפני המשחק ותמיד נותנת מידע וסטטיסטיקה מקיפים על היריבה. אפילו החזרה לקדנציה שלישית של גרגורי ווארגס, העובדה שמדובר בקבוצה אלופה (DIVISION 2 IN ISRAEL…ׁׁׂׂ) והיציבות של גיל אמיתי בעמדת הרכז המחליף לא ממש הזיזו פה לאף אחד.

הם גם לא הבינו אם ברנדון ראש ונוריס קול חתומים בקבוצה או לא. הבלייזרס עלו בהרכב שני ושלישי (דיים, סיג'יי, חסן, נורק וגאסול לא התלבשו) כאשר המטרה היא לשפשף את הצוות המסייע, לראות מי יעשה את הקאט של ה-15 לעונה ובעיקר, בעיקר להריץ את אנפרני סיימונס (נחזור אליו בהמשך).

החיפאים היו במשחק סביר עד לרבע האחרון שנע סביב החמש עשרה הפרש, ואז הפסיקו לקלוע (4 נקודות בלבד ברבע המכריע) והובסו ללא תנאי.

רק 12 אלף צופים הטריחו עצמם להגיע למודה וקרחות (זה כנראה בגנים היהודים/ישראלים…) נצפו מכל עבר. אבל הנוכחות של קבוצה ישראלית והסמליות ריגשה גם את אחרוני הפטריוטים:

בישראל תמיד יש טענות כלפי מכבי חיפה שהיא מבזה את עצמה ואת הכדורסל הישראלי במסע המשחקים הלא פרופורציונליים מול היריבות העדיפות. נטען גם שזה מחבל בהכנה לעונה ומסיט את הפוקוס מהמטרות הלגיטימיות של הקבוצה. על אף שיש בטענות מסוג אלה, לי נדמה שג'ף רוזן, הבעלים, אדם מאוד סימפטי ואדיב שאמנם לא שש להתראיין מול מצלמה אבל בהחלט מנווט את הקבוצה/תחביב שלו במקצועיות. המועדון מייצר המשכיות ושם את ישראל על המפה בקרב ה-NBA. השירות והתהודה הם חשובים לא רק למותג של חיפה אלא לכל הכדורסל העולמי והישראלי בפרט. לגבי המטרות של הקבוצה בליגה בישראל, תסמכו עליו שהוא יקריץ איזה פליט תותח כדורסל דרום אמריקאי באמצע העונה כדי לדאוג שלא תרד לליגה השנייה שוב. הוא גם הכיר את מנחם ופועלו וכולם מאוד שמחו לשתף פעולה (הייתי היחיד בחדר איתם אז לא הייתה תחרות…).

רומן סורקין שיחק באוניברסיטה של אורגון. שיחק זה תיאור קצת אגרסיבי לכמות הדקות שהוא קיבל דה פקטו אבל הוא בהחלט היה חלק מהקבוצה הכי גדולה בתולדות בית הספר, שזכתה בפאק 12 והלכה רחוק בטורניר הגדול. הוא חזר לישראל לקבוצה וסייע לה לעלות בחזרה לליגה הראשונה. שחקן ובנאדם מאוד נחמד שנתן משחק יפה מאוד. קלע מבפנים ומבחוץ ודפק 5 גגות לזאק קולינס (שגם גבוה ממנו בחצי ראש).

הוא הרוויח את הראיון הבלעדי בסוף המשחק ודיבר על ההיסטוריה שלו, העתיד וגם על חשיבות המסע עבור הקבוצה:

בסיום, החלטתי גם ללכת לדבר עם נוריס קול שהצטרף לקבוצה למסע המשחקים. קול זכור כששיחק במכבי תל-אביב לפני שנתיים, כאשר גם הקיץ היה דיבור על חזרתו לצהוב. כרגע, הוא בלי קבוצה. בסך הכל הוא תרם בכל מקום ששיחק וגם זכה בתארים קבוצתיים ואישיים לכל מקום שהלך. בחור אדיב וחיובי. הצעתי ל"הרים" לו את המניה כדי לשפר את עתידו והוא זרם:

במהלך השבוע שעבר התלוויתי לבלייזרס גם במחנה האימונים וניסיתי לראות איפה הקבוצה עומדת ומה שאיפותיה האמיתיות והריאליסטיות לקראת העונה. לראשונה, הקבוצה באה עם בטחון ו-SWAG. בעונות קודמות תמיד היה את חוסר הוודאות שהשתלב עם הפקפוק שכל עולם הכדורסל נתן בקבוצה, אבל השנה יש תחושה שונה. מה ימים יגידו? נראה די מהר כי הלו"ז צפוף מאוד וקשה כבר על החודש הראשון.

הקבוצה בונה חזק על אנפרני סיימונס. הבחור מאוד ביישן וצנוע אבל ראיתי אותו דופק 17 שלשות רצוף באימון בלי החטאה. אחרי הוויתור על סת' קרי ואבן טרנר, אין מובילי כדור או גארדים אמיתיים חוץ מדיים וסיג'יי, ואנפרני (אבא שלו באמת קרא לו ככה על-שם פני הרדוואי) יקבל דקות ויצטרך להוכיח.

הוא גם צריך להתרגל למעמד הכוכב (פדיחה שאימא שלך מסיעה אותך למשחק…) וגם לראיונות מקצועיים בסוף משחקים…

נמשיך ונעקוב אחריו במהלך העונה.

בסך הכל חוויה טובה למשחק הראשון העונה, חזרה לאצטדיון ולסיקורים. היה טוב להוריד קצת חלודה ואבק מהמקלדת ונמשיך להשתדל בשבילכם כל העונה. נותנים לדנבר בראש במשחק הפתיחה עוד שבועיים.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה אורן, שמח שגם אתה חוזר לכושר לקראת תחילת העונה. המסע של מכבי חיפה די מיותר לדעתי כשהוא כבר לא מרשים אף אחד והם סתם מפסידים 3 פעמים בשנה ב-45 הפרש וחוזרים לארץ. באמת לא מבין מה הם מנסים להרוויח כאן.

  2. אני אוהב לראות קבוצות ישראליות משחקות מול קבוצות אן בי איי. לא אכפת לי מהתוצאה בכלל.

    אורן. איך נראית לך הקבוצה החדשה בלי צ'יף ומו?

  3. זה שהמסע מיותר ולא תורם מקצועית זה ברור. אך מצד שני הוא גם מכניס לא מעט כסף לג'ף רוזן ועוזר לו לתקציב. כול שנה שחיפה חוזרים ארצה מהמסע לארה"ב הם לא מתפקדים שבועיים – שלושה. ימים יגידו אם גם השנה זה יהיה אותו הדבר. ולבסוף לגבי רומן סורקין. כדורסלן מאוד כשרוני שהצליח לדחוק את דניאל קופרברג מהחמישיה. לדעתי הוא יהיה אחד מתגליות העונה מבין הישראלים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט