אליפות העולם באתלטיקה – לקראת הערב השביעי / אלכס דוקןרסקי

Nafi Thiam Belgrade 2017.jpg
התמונה היא של נפיסאתו תיאם הבלגית, מטובות לוחמות קרב ה-7 בכל הזמנים ואחת משלוש בלבד (לצד ג'קי ג'וינר קרסי מארה"ב וקארולינה קלופט השבדית), שעברו את גבול 7000 הנקודות. התמונה באדיבות הויקיפדיה.

הפעם, עקב קוצר הזמן, נקרא בקצרה רק על תחרויות הגמר של הערב (03.10). מי שמעוניין לראות את לוח הזמנים המלא ולהתעדכן גם בימים הקודמים, יוכל לצפות בכך כאן.

קרב 10, גברים – התחרות התחילה כבר אתמול (100 מטר, קפיצה לרוחק, הדיפת כדור ברזל, קפיצה לגובה ו-400 מטר), והערב ייערכו חמשת המקצועות הנוספים לגברים (110 משוכות, זריקת דיסקוס, קפיצה במוט, הטלת כידון ו-1500 מטר), שבסיומם יוכתר "מלך האתלטיקה", הוא המנצח במקצוע המיוחד הזה. בתום יום התחרויות הראשון (רביעי), פער הנקודות בין האתלטים מאוד קטן. 39 נקודות בלבד מפרידות בין המוביל, דמיאן וורנר הקדנדי (מדליסט הארד מריו. צבר אתמול 4513 נקודות), לבין לינדון ויקטור מגרנאדה. במקום השני מדורג אתלט קנדי נוסף, פירס לפאג', ומקום אחד מתחתיו ניצב הפייבוריט לזכיה שיאן העולם (9126 נקודות) ואלוף העולם המכהן, קווין מאייר הצרפתי.
כל האתלטים הנ"ל מאוד מאוזנים ולמעשה אין להם מקצועות, שאותם ניתן להגדיר כחלשים מבחינתם. אתמול, כאמור, נערכו חמשת המקצועות הראשונים (100 מטר, רוחק, הדיפת כדור ברזל, קפיצה לגובה ו-400 מטר). קפיצה לגובה מעט חלשה, יחסית, של קווין מאייר (1.99) פגעה מעט בצבירת הנקודות שלו. היום, אם כך, האתלטים ישובו לפעילות והתחרות נראית מאוד פתוחה.

קרב 7, נשים – באופן יוצא דופן, תחרויות קרב הרב לנשים ולגברים החלו באותו היום. היום ייערכו שלושת המקצועות הנועלים בתחרות הנשים (קפיצה לרוחק, הטלת כידון ו-800 מטר). בתום ארבעת המקצועות הראשונים שנערכו ביום רביעי (100 משוכות, קפיצה לגובה, הדיפת כדור ברזל ו-200 מטר), קתרינה ג'ונסון-תומפסון הבריטית (אלופת העולם באולמות בקרב-5 וסגנית אלופת אירופה) מובילה בדירוג, עם 4138 נקודות, כשהיא מקדימה ב-96 נקודות את נפיסאתו תיאם הבלגית – האלופה האולימפית, אלופת העולם ואלופת אירופה במקצוע, וכמובן הפייבוריטית לזכיה בדוחא. במקום השלישי, עם 3855 נקודות, ניצבת קנדל וויליאמס מארה"ב. תיאם וג'ונסון-תומפסון מצטיינות בקפיצה לגובה (שתיהן ברמה העולמית הגבוהה במקצוע) ובקפיצה רוחק. הבריטית בעלת רמה גבוהה גם במשוכות ובספרינט, אך חלשה, יחסית כמובן, בשני מקצועות הזריקה. תיאם, לעומתה, מאוד מאוזנת בכל המקצועות. פער 17 המטר בין שיאיהן האישיים של שתי האתלטיות בהטלת הכידון עשוי בהחלט להטות את הכף לטובת הבלגית ולהעניק לה תואר עולמי נוסף.

22:35 – גמר הדיפת כדור הברזל לנשים: בין ההודפות נוכל למצוא את מישל קארטר האמריקאית, האלופה האולימפית מריו במקצוע ובתו של מייקל קארטר, שחקן פוטבול מצוין ואתלט לא פחות טוב (בעל מדליית כסף בהדיפת כדור הברזל מלוס אנג'לס 84). ליז'או גונג הסינית היא אלופת העולם המכהנת ובעלת שתי מדליות אולימפיות (כסף וארד). נוסף על כך, היא אחת האתלטיות היציבות ביותר במקצוע ומחזיקה גם בתוצאת השנה בעולם, 20.31. הצטיינותה ויציבותה של הסינית, הופכות אותה למועמדת הבכירה הערב לזהב.

23:50 – גמר 400 מטר לנשים שוניי מילר-אויבו מאיי הבהמאס היא האלופה האולימפית במקצוע המרתק הזה. נוסף על כך, היא מחזיקה בתוצאת השנה בעולם, 49.05, והיא היחידה מבין 8 האצניות שירדה מ-49 שניות (שיאה האישי הוא 48.97). מילר-אויבו תזכה לעידוד גם מבעלה האסטוני, מאיסל אויבו, שמתחרה בקרב ה-10. סאלווה עיד נסאר מבחריין היא אצנית פנטסטית גם כן, שהעונה קבעה את שיאה האישי, 49.17. שריקה ג'קסון הג'מייקנית היא האתלטית השלישית בשדה שהצליחה לרדת העונה מחמישים השניות ושיאה האישי עומד על 49.78.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

    1. האתלט האמריקני הגדול האחרון במקצוע היה אשטון איטון, מטובי הלוחמים במקצוע בכל הזמנים, אלוף אולימפי פעמיים ושלוש פעמים אלוף עולם. כמו כן, החזיק בשיא העולמי במקצוע.
      לאורך השנים, ארה"ב נודעה בזכות קרב הרב המצוין שלה. העומק של האתלטיקה האמריקאית מבטיח שהמסורת הזאת תימשך. באליפות הנוכחית לוקחים חלק שלושה אמריקאיים, כאשר שניים מהם (נכון לאחר שישה מקצועות) מדורגים בעשיריה הראשונה (במקומות השביעי והתשיעי).

  1. תיאם ספורטאית מדהימה, ותמיד נחמד לראות שיש "לוחמת" קרב 7 שמצליחה לפרוץ את גבולות המילייה התקשורתי: ג'ויינר-קרסי, ראדה שואה, ג'סיקה אניס-היל וכמובן קרולינה קלופט האלילה (אגב, גם דפני סחיפרס התחילה בקרב 7). זה משהו שאנחנו פחות רואים בגברים, אולי בגלל המדינות שהם מגיעים מהן.
    אגב, תיאם כ"כ מדהימה, שהיא שמה בצל אתלטית נהדרת אחרת (ג'ונסון-תומפסון), שהיתה מדוברת לא פחות בכל דור אחר.

    1. נכון. תיאם אכן אתלטית נהדרת. ג'ונסון-תומפסון מעולה כמובן בזכות עצמה. חולשה יחסית בשני מקצועות הזריקה (ברזל וכידון) מונע ממנה לעבור את תיאם. באליפות הנוכחית היא שיפרה את שיאה האישי בהדיפה, אבל עדיין הוא רחוק מזה של הבלגית.

  2. קתרינה ג'ונסון-תומפסון בדרך לזהב בקרב-7. מובילה ב-137 נקודות על נפיסאתו תיאם לאחר 6 מקצועות. נותרה רק הריצה לשמונה מאות מטר, שבה הבריטית עדיפה על הבלגית.
    תיאם היתה רחוקה משיאה בקפיצה לרוחק ובייחוד בהטלת הכידון, בעוד שג'ונסון-תומפסון קפצה מצוין (6.77. 37 ס"מ יותר מיריבתה) והטילה את הכידון לשיא אישי חדש, 43.93.

    1. אהרון, תודה רבה לך. ריצה פשוט נפלאה. סאלווה עיד נאסר מבחריין הפכה לבעלת התוצאה השלישית בטיבה בכל הזמנים, לאחר שניצחה עם 48.14. מקדימות אותה שתי אתלטיות ממדינות שאינן קיימות בישותן הקודמת – מריטה קוך מגרמניה המזרחית (47.60) וירמילה קרטוכבילובה מצ'כוסלובקיה (47.99).
      שוניי מילר-אויבו מאיי הבהמאס, שסיימה במקום השני עם 48.37, הפכה לאצנית בעלת התוצאה השישית בכל הזמנים. היה זה יום חג במשפחת מילר-אויבו, כשבעלה האסטוני של שוניי, מאיסל אויבו, זכה במדליית הכסף בתחרות קרב ה-10.
      במקום השלישי סיימה שריקה ג'קסון הג'מייקנית עם 49.47. כל חמש הראשונות קבעו את שיאיהן האישיים בגמר. נתקשה מאוד למצוא אצנית שקובעת תוצאה אדירה של 49.61, כפי שעשתה הלילה פיליס פרנסיס האמריקאית, ומסיימת בסופו של דבר חמישית. עדות לרמה ולעומק יוצאי הדופן בגמר המקצוע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט