פריוויו אטלנטה הוקס 2019/20 – העיטים חוזרים ובגדול/ רותם אלרן

בעונה האחרונה, אטלנטה הייתה אחת מהקבוצות המלהיבות והצעירות בליגה. השנה, עם בנייה נכונה וצבירת צעירים לעתיד, בפעם הראשונה מאז עידן מילסאפ-הורפורד – הקבוצה יכולה להיות מרוצה בחלקה.

תוצאת תמונה עבור ‪atlanta hawks‬‏

מאמן: לויד פירס, עונה שנייה כמאמן ראשי, עונה שנייה באטלנטה.

מאזן בעונה שעברה: 53-29. אטלנטה סיימה את העונה במקום ה-12 במזרח העלוב (נתון מעניין שמראה על חולשת המזרח: בעונה שעברה היו 6 קבוצות שסיימו עם פחות מ-33 ניצחונות – 5 מהן היו מזרחיות) וקיבלה את הבחירה השמינית, בנוסף לבחירה העשירית, זכר לטרייד על טריי יאנג.

מה שהיה

בעונה שעברה, אטלנטה שיחקה עם סגל צעיר מאוד, שכלל שחקנים שימשיכו גם בעונה זו כגון טריי יאנג, ג'ון קולינס, קווין הוארטר, טוריאן פרינס (שלא ימשיך אצל ההוקס) וכמובן גם וינס קרטר שנתן עונה טובה ביחס לרול פלייר והיה מדהים לראותו בכושר כזה וביכולת כזו.

היה מאוד מעניין לראות את החבורה הצעירה של ההוקס מתפתחת וגדלה לאורך העונה, כשג'ון קולינס משתפר מאוד מעונת הרוקי ומוסיף קליעה טובה (קלע ב-34.8% מהשלשה ב-2.6 זריקות לעומת 34% ב-0.6 זריקות בעונת הרוקי), טריי יאנג משתפר משמעותית בחצי השני של העונה וקווין הוארטר מראה ניצוצות של קלעי טוב מאוד מטווח השלשה.

ההוקס היו קבוצה מרתקת ומהנה לצפייה עם הסגל הצעיר והוטרנים שהשלימו אותם (קרטר, דווין דדמון), אך לבסוף הקבוצה לא הלכה רחוק והייתה במעין מצב ביניים. אך, אם מסתמכים על רמת הכדורסל שההוקס הציגו בחציה השני של העונה, הם יהיו כוח במזרח לכמה שנים טובות כשהצעירים יגיעו לשיאם.

בעייתיות מסוימת שההוקס הציגו הייתה היעילות ההגנתית האיומה שלהם – הם סיימו במקום ה-28 מבחינת הגנה, וזה חייב להשתנות עבורם בעונה הקרובה.

קיץ 2019

עזבו: טוריאן פרינס (פורוורד, טרייד לנטס), דווין דדמון (סנטר, חתם בסקרמנטו), קנת' בייזמור (גארד/פורוורד, טרייד לבלייזרס), מיילס פלאמלי (סנטר, טרייד לממפיס), עומארי ספלמן (פורוורד, טרייד לווריורס), אלכס פוית'רס (פורוורד, חתם בליגה הסינית), ג'יילן אדאמס (גארד, חתם במילווקי), אייזק האמפריז (פורוורד, חתם באורלנדו), ג'סטין אנדרסון (גארד/פורוורד, חתם בוויזארדס) ודיוטה דיוויס (סנטר, ללא קבוצה).

הגיעו: ג'בארי פארקר (פורוורד מהוויזארדס), דיאנדרה האנטר (פורוורד, הבחירה הרביעית בדראפט), קאם רדיש (גארד, הבחירה העשירית בדראפט), ברונו פרננדו (סנטר, הבחירה ה-34 בדראפט), אוון טרנר (גארד/פורוורד, הגיע בטרייד מהבלייזרס), צ'אנדלר פארסונס (פורוורד, הגיע בטרייד מהגריזליס), דמיאן ג'ונס (סנטר, הגיע בטרייד מהווריורס). חוזים לא מובטחים: צ'רלי בראון, ברנדון גודווין, מרכוס דריקסון, ריי ספולדינג, טאג'יר מקול וארמוני ברוקס.

בקיץ, ההוקס הביאו מספר שחקנים משמעותיים שככל הנראה יוכלו לתרום באופן משמעותי:

ג'בארי פארקר – הפורוורד בן ה-24 מגיע לאחר עונה סבירה שכללה אמירה מפוקפקת (לא משלמים לי לעשות הגנה), טרייד ופריחה מחדש במדי הוויזארדס. עם כל התלאות והפציעות שעבר הפורוורד עד כה, כמעט אפשר לשכוח שהוא רק חגג יום הולדת 24 במרץ. ג'בארי השתפר מאוד לאחר שהגיע לוויזארדס בטרייד והיעילות שלו עלתה פלאים: ב-39 משחקים במדי הבולס קלע 14.3 למשחק ב-51.3% אפקטיבי וב-25 משחקים בוויזארדס קלע 15 למשחק ב-56.5% אפקטיבי. אני מקווה מאוד שג'בארי יעזור לקבוצה ויסכים לעשות הגנה, ואם יישאר בריא ויתרום 70-75 משחקים, זוהי החתמה מצוינת במחיר מציאה (6.5 מיליון לעונה).

תוצאת תמונה עבור ‪jabari parker‬‏

דיאנדרה האנטר – הסמול פורוורד מגיע לאחר 2 עונות בוירג'יניה, לאחר שהציג קפיצה בעונתו השנייה והוביל את המכללה לאליפות בעזרת הגנה מעולה וקליעה טובה לשלוש. האנטר יכול לתרום לקבוצה כבר מהשנייה הראשונה כשחקן 3&D איכותי וכעת אטלנטה מקבלת שחקן הגנה מעולה שיוכל לתרום כבר מההתחלה 30 דקות לערב בחמישייה.

תוצאת תמונה עבור ‪deandre hunter‬‏

אוון טרנר – לאחר מספר עונות לא טובות במיוחד, טרנר המציא עצמו מחדש כרכז ודי מצליח בזה עם ראיית משחק טובה וגובה שנותן לו יתרון על פני רכזים אחרים שיעלו מהספסל בליגה. הוא צפוי לשמש כרכז שני בקבוצה לאחר טריי יאנג הנהדר ויהיה מעניין לראות כיצד יוביל את החמישייה השנייה.

תוצאת תמונה עבור ‪evan turner‬‏

מה שיהיה

חמישייה צפויה:

רכז – טריי יאנג.

שוטינג גארד – קווין הוארטר.

סמול פורוורד – דיאנדרה האנטר.

פאוור פורוורד – ג'ון קולינס.

סנטר – אלכס לן.

ספסל: ג'בארי פארקר, אוון טרנר, וינס קרטר, קאם רדיש, דמיאן ג'ונס, דיאנדרה באמברי, צ'אנדלר פארסונס, אלן קראב, ברונו פרננדו.

כרגע ההוקס מאוד עמוקים וניתן לראות שיש להם מספר שחקנים שונים, הן מהחמישייה והן מהספסל, שיוכלו לתרום באופן קבוע, לקלוע ולהגן. שחקן שיהיה מאוד מעניין לראות את התפתחותו העונה הוא ג'ון קולינס שיפתח את שנתו השלישית בליגה לאחר שבשנה שעברה פיתח זריקה ולקח צעד קדימה את משחקו בכל המובנים. קולינס הוא שחקן הגנה מצוין שיהווה רים פרוטקטור משמעותי בזכות הקפיציות שלו, ובהתקפה יוכל לרווח את המגרש ולהריץ פיק נ' רולים כחוסם יחד עם טריי יאנג.

אפרופו יאנג, שחקן השנה השנייה גם הוא שחקן שיהיה מעניין לראות העונה. הרכז הצעיר יכול למסור, לקלוע באחוזים גבוהים (בחצי השני של העונה היה טוב מבחינת קליעה) ולנהל את המשחק ברמה גבוהה מאוד. חוסר משמעותי במשחקו הוא ההגנה, אך בסופו של דבר יהיה לו מאוד קשה להשתפר עקב גודלו (1.88 מ') וחולשתו הפיזית ביחס לרכזי עלית בליגה.

תחזיות

תחזית אופטימית:

יאנג משחק מדהים, קולע ב-40% לשלוש ומריץ פיק נ' רולים ללא סוף עם קולינס שקולע 25 למשחק. האנטר קולע ללא הפסקה משלוש ומסיים עם 45% והגנה נהדרת, רדיש מפתיע גם הוא ומראה למה היה פרוספקט כה מרשים כשהיה בתיכון, לן קולע 300 שלשות כסטרץ' ביג סטייל לופז וההוקס עושים הגנה טובה ומגיעים למקום הרביעי במזרח אך מודחים בסיבוב השני ע"י מילווקי.

תחזית פסימית:

יאנג מסיים עם 20% לשלוש את העונה, קולינס נפצע ומחמיץ חצי עונה, רדיש מציג אחוזים מזעזעים כמו בדיוק ללא הגנה, קרטר מראה שגיל הוא כן מספר ונזקק למקל הליכה על המגרש וההוקס מסיימים במקום ה-15 במזרח.

תחזית ריאלית:

ההוקס משחקים טוב עם התקפת השלשות, מסיימים במקום גבוה בדירוג הליג-פאס ומשחקים כדורסל מרהיב, יאנג וקולינס טובים כבעונה שעברה אך ההוקס לא מצליחים להגן טוב ומסיימים במקום ה-10.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. 10 11 זה המיקום שלהם כי יש את שארלוט ניקס וושינגטון קאבס. יתחרו מול הבולס המגיק והראפס ככל הנראה.
    על הנייר הקבוצה השלישית הכי חלשה בליגה אחרי שארלוט וממפיס.
    אני לא אופטימי לגביהם אין שם שחקן הגנה נורמלי אחד והם צריכים לבצע קפיצת מדרגה רצינית בהגנה בשביל להיכנס לפלייאוף.
    התקפה הם אמורים לתת כי יאנג וקולינס אמורים להשתפר ולתת יותר. גם אני כמוך צופה להם מקום 10

    1. אחלה פריוויו,שנה שעברה לאחר פתיחה נוראית (6-23) הם מצאו את הנישה ההתקפית שלהם והמשיכו עם קצב סביר של 23-30 (קצב של 36 נצחונות לעונה) שעדיין לא מספיק לפלייאוף גם במזפח.
      אני כן חושב שהקבוצה במגמת שיפור ועם תקרה מאוד גבוהה לשנים הבאות, ניתן לראות גם שהם לא מכוונים לנצח עכשיו (הטרייד על פרינס בו קיבלו גם בחירת סיבוב ראשון בנוסף לקראב ועוד דקות לפיתוח הצעירים) ולא מעט כסף בחוזים נגמרים כמו שכתבו לפני.
      קולינס בעונת מבחן השנה (אופציית קבוצה לשנה הבאה) וירצה להוכיח שהוא יכול להיות שחקן חמישיה העונה (לפחות בקבוצת תחתית) ועם קצת מזל ובחירות מושכלות של ההנהלה יכולים להיות קבוצה דומיננטית במזרח כבר עוד שנה או שנתיים.

  2. לא הבנתי דבר אחד. למה נתנו ממש במתנה את טוריאן פרינס לברוקלין? יושב על חוזה נמוך, סמול פורוורד טוב, קליעה מצוינת מהשלוש, אתלטי, צעיר, נלהב, הולך ומשתפר… המשבצת עמוסה? לא רואה יותר מדי. וכבר למדתי שאין דבר כזה, יותר מדי סמול פוורורדים טובים בליגה הזו, זה המצרך הכי מבוקש. פרינס יכול בקלות להיות מחליף ראוי ל-SF כוכב, שלהוקס בטח אין. לא אתפלא אם בברוקלין יככב כבר בחמישיה הראשונה, ובצדק.

    1. גם לדעתי זה טרייד רע. בגדול זה נראה שהם עשו את זה כי הם ממש מאמינים בדיאנדרה האנטר + יש מצב שהם מתכננים להשתמש בחוזה הנגמר של קראב כדי להביא מישהו (יש להם גם את פרסונס וטרנר באותו מצב)

      1. אין לו גוף ל-4, הוא 3, ולא רע בכלל. ראיתי את המשחק שלו נגד הלייקרס עכשיו – שוחה כמו דג במים בקבוצה החדשה. שיחוק של הנטס.

  3. אהבתי את הסיקור, תודה רבה.
    נקודה לגבי אטלנטה – זו שנה מאוד חשובה בשביל ההנהלה שלהם. הם מחזיקים ב-51 מליון של חוזים נגמרים וחוץ מזה בערך כלום (המשתכר הכי גבוה מלבד החוזים הנגמרים זה האנטר עם 7 מליון). הם יכולים להשתמש בחוזים כדי להשיג כוכב מזדקן + בחירות דראפט, מה שנראה לי הכיוון, וככה לייצר גל רוקיס שני אחרי שהגל הנוכחי יתחיל לקבל את ההארכות חוזה (בהנחה שהפוטנציאל ימומש). תיאורטית הם יכולים לגייס מישהו בקייץ אבל אני לא רואה את היווארד או פורטר יוצאים מהחוזה שלהם שנה קודם כדי לחתום באטלנטה, ועם ההארכות חוזה של גרין וגורדון זה משאיר אותם בערך עם מונטרזל הארל, שדווקא יכול להשלים להם קו קדמי לא רע בכלל עם קולינס.

    1. תשכח ממונטרזל הראל.. הבחור יושב על חוזה בוטנים של 6 מיל' לשנה, הולך להיות הקיץ הבא הקציצה הכי חמה בשוק (הדל), יקבל הצעות של פי 3… הוא בכלל בקונטנדרית מספר 1, מה לו ולאטלנטה. לא אתפלא אם הקליפרס ימהרו לסגור איתו עוד קודם.

  4. מצוין רותם תודה רבה.
    .
    הערות קטנות. קולינס לדעתי לא שומר טוב ובטח שלא רים פרוטקטור.
    נראה לי שקושי הגנתי נוסף הוא הריבאונד. שנה שעברה הם היו אם אינני טועה במקום השלישי מהסוף בריבאונד הגנה. הם חייבים לשפר את זה דרך סגירות נכונות, כי גובה זה מצרך די נדיר שם.
    אני מהמר שהם דווקא יצליחו וייכנסו לפלייאוף השנה

  5. יש כמה סימני שאלה שמרחפים מעל לקבוצה בנקודה זו בזמן:
    .
    קולינס. צפיתי בו מעט בקדם העונה. הוא בכושר משחק נוראי. חמור יותר, ההגנה שלו נראית כמי שלקחה צעד אחורנית.
    יכול להיות שאני סתם מתייחס לימיים רעים. אבל יש לא מעט דוגמאות לשחקנים שמשחקם נשען על אתלטיות שלקחו צעד (או 2 או 3) אחרונית בגלל הכנה לקויה בקיץ.
    .
    ההתקפה. זה מפתיע לכתוב את זה על אטלנטה, אבל הדבר שהכי בלט בקדם העונה זו לא ההגנה הרעה (שהייתה בסך הכל, ובהתחשב בתקופה, בינונית), אלא ההתקפה הזוועתית. הם לא פוגעים. האחוזים שלהם מבחוץ מזעזעים. עוד יותר מזעזעת זו בחירת הזריקות.
    .
    כאמור, עוד חזון למועד. בהחלט יכול להיות שמחר הם יתנו משחק נהדר, ויתברר שהם רק הזדקקו לניעור קטן.
    יכול באותה המידה להיות שההתקפה של השנה שעברה היא החריג, ושהשנה הם ייקחו צעד אחורנית.
    .
    תודה, רותם.

      1. שום דבר בחיים לא מובטח. כנראה שזה נכון גם לכדורסל.
        .
        ועדיין, יש דברים שאפשר לבנות עליהם, ואז להחזיק אצבעות לקצת מזל (והרבה בריאות) –
        נגיד, אני לא חושב שיש סימן שאלה מעל יכולתו של סטפן קרי לקלוע. או מעל היכולת של הגנת הפרימטר של הקליפרס החדשים.
        .
        מהצד השני, קולינס מתחיל את עונתו ה-3 בליגה, והרושם ממשחקי קדם העונה, הוא שהבחור לא בדרכו לתת קפיצה נוספת ביכולת האישית.
        .
        זה ההבדל (לדעתי) בין "סימן שאלה מרחף", לבין "יש משהו שהוא לא סימן שאלה?"

  6. תודה רותם. יכולים להתקדם בהתקפה (למרות שבשנה שעברה ניצחו יותר ממה שהם היו צפויים לנצח, לפי המדד של cleaning the glass) כשהשילוב של האנטר בחמישייה לא אידיאלי. אני חושב שבשביל קפיצת מדרגה אמיתית הם צריכים סנטר טוב שיהיה עוגן בהגנה – לארי נאנס או ג'ארט אלן יכולים להיות טובים שם. ההגנה שלהם, במיוחד בקו האחורי עם יאנג, מאוד חלשה.

      1. בגיל 21 (יותר צעיר מכמה שחקנים שנבחרו בלוטרי האחרון) אלן היה שחקן חמישייה בברוקלין שעשתה פלייאוף עם 11 נקודות ב-59% מהשדה, 8.4 ריבאונדים ו-1.5 חסימות למשחק כשהוא גם הצליח יחסית להגן על שלשות. אם מגן טבעת ברמתו יגיע לאטלנטה זה יכול לשפר מאוד את ההגנה שלהם. לא בטחו שהם צריכים עוד סטאר מעבר לליבה הצעירה שיש להם

  7. תודה רבה על אחלה פריוויו, בעיקר אהבתי שהטון היה אופטימי ובסוף נתת תחזית ריאלית מאוד.
    עם פרקר לדעתי היית אופטימי מדי, הוא נבחר 2 לפני 5 שנים וזו קבוצה 4 שלו נדמה לי, וגם זה כמעט בחינם כמו שאמרת…

  8. סגל מחריד.
    קבוצה חלשה לאללה שהלכה אחורה, תתרכז בלשפשף את הצעירים שלה בתקווה לגלות יהלום.
    מביניהם, ראיתי רק את האנטר ואני ממש אוהב אותו.
    לגבי יאנג, אני עדיין בדעה שהוא קוריוז ותו לא.

  9. תודה רותם. יאנג הפתיע אותי מאוד בשנה שעברה בעיקר בבגרות שלו בחודשים האחרונים של השנה. את האנטר כמעט לא ראיתי אבל אם הוא יסגור את הפינה של ה SF בחמישיה זה ישדרג מאוד את ההוקס, בטח מעל שאר הנמושות במזרח. הבעיה העיקרית כמו שכבר הסבירו למעלה היא ההגנה. אני לא מבין איך קבוצות מקצועניות מרשות לעצמן לשמור כמו שההוקס שמרו בשנה שעברה. ״בהגנה אין יום רע״ ואם לא יפנימו את זה בג׳ורג׳יה לא משנה כמה שלשות מ 11 מ׳ יאנג יכניס או כמה היי-לייטס קולינס יספק לנו, הם עדיין יקבלו בראש. מקום 10-11 ביום טוב

  10. לא קשור לפוסט, האם לקנות כרטיסים למשחקים דרך אתר סטאב האב זה בטוח ?
    האתר הרשמי זה טיקט מאסטר אבל דרך סטאב זה הרבה יותר זול.

  11. יאנג נראה 180, נראה לי שהמדידות האמיתיות יאוששו את זה. יאנג שחקן עם יתרונות וחסרונות גדולים ולכן נישתי ותלוי בקבוצה שתסכים להבנות מסביבו ברור שאטלנטה לקחו את הכיוון הזה. לא בטוח שיגיעו ככה לפלייאוף. כרגע הסגל נראה לא מרשים. יש כמה צעירים נחמדים, אך אחד לא בסיכוי גבוה להתפתח לכוכב מלבד יאנג. כמו כל קבוצה בבניה הם תלויים בקפיצת מדרגה של אחד מהם (בספק) ובהמשך בכימיה בין הכוכבים. נמתין ונראה

  12. תודה על אחלה פריוויו. יאנג יכול להיות כוכב גדול בליגה. נראה איך יתפתח.
    בגדול אטלנטה היא לא קבוצת שמכוונת לפלייאוף אלא קבוצה בבניה. יכול מאוד להיות שעוד שנתיים כל הצעירים (כולל שני הרוקיז שנבחרו גבוה) יתפתחו כמצופה ויחד עם עוד שתיים שלוש החתמות הם יתקדמו לצמרת המזרח.
    הטרייד על פרינס הוא מחדל.

  13. תודה רותם.

    אטלנטה החלישה את עצמה העונה ובונה על צעירים.
    האנטר ורדיש הם הסיבה לטרייד על פרינס שאת הטרייד עליו צריך לשפוט לאורך זמן (הוא יוצא מחוזה רוקי ונראה שההוקס מנקים שכר לקיץ הבא)
    תסיים בין האחרונות במזרח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט