היורוליג חוזר: מכבי תל-אביב יוצאת למוסקבה למפגש עם חימקי – פריוויו ובלוג חי

כספי נגד ירבקו ב-NBA. איך ישחקו אחד נגד השני ביורוליג? (CLEVELAND.COM/CAVS)

הצהובים מתל-אביב, ששמרו על חלק מהסגל שלהם, התחמשו בקלעים טובים וכמה פורוורדים בעלי שיעור קומה כשבראשם עומרי כספי. הם יוצאים למשחק במוסקבה כשהמטרה לעונה היא להשכיח ארבע עונות רצופות ללא פלייאוף. הרוסים, מנגד, עשו החתמות מרשימות משלהם כשהצליחו להנחית את טימופיי מוזגוב, יונאס ירבקו וסטפן יוביץ', בזמן שהם מצליחים לשמור על אלכסיי שבד ואנת'וני גיל. הבעיה הגדולה של הרוסים היא פציעות שיכולות לקרות בכל רגע נתון על המגרש. המצ'אפ המרכזי במשחק הזה יפגיש בין שני שחקנים דומים כביכול: עומרי כספי נגד יונאס ירבקו. עוד שני מצ'אפים מעניינים הם סקוטי ווילבקין מול אלכסיי שבד וכמובן טאריק בלאק נגד טימופיי מוזגוב. בפריוויו המלא אפרט לעומק על כספי וירבקו, אציין את המפתחות לניצחון של כל קבוצה וכמובן ההימור שלי.

לקראת המשחק:

סגלים:

חימקי מוסקבה:

ג'רמי אוואנס, יונאס ירבקו, טימופיי מוזגוב, דייריס ברטנס, דווין בוקר, סטפן יוביץ', אנדריי דסיטניקוב, כריס קרמר, אלכסיי שבד, איגור ויטאליסב, ויצ'סלב זיטייב, סרגיי מונייה, אנטוני גיל, פטר גובנוב, טימופיי יאקושין.

מכבי תל-אביב: עומרי כספי, סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומיאו, יובל זוסמן, דני אבדיה, ג'ייק כהן, אנג'לו קלויארו, טאריק בלאק, דורי סהר, נייט וולטרס, טיילר דורסי, קווינסי אייסי, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, אלייז'ה ברייאנט.

שתי הקבוצות מגיעות למשחק הזה לאחר שבעונה הקודמת פספסו את הפלייאוף. מצד אחד, הצהובים סבלו מפתיחת עונה מזעזעת שכמעט והסתיימה בפלייאוף כשסיימו עם מאזן של 16-14 ומקום 10. מנגד, הרוסים סבלו מפציעות רוב העונה וסיימו עם מאזן נוראי של 21-9 ומקום 13.

אם כבר מדברים על פציעות, נתחיל עם חימקי: שבד (פציעה בכף הרגל), גיל ומוזגוב לא שיחקו במשחקי ההכנה. בתחילת השבוע, השלושה שוב לא היו בסגל במשחק הראשון של העונה בליגת ה-VTB נגד קלאב טאלין. נראה שהשלושה ישחקו הערב.

אגב, המשחק נגד טאלין הסתיים בניצחון קליל לרוסים 63:86. למרות יום חלש של ירבקו (9 נקודות), יוביץ' (12 נקודות) וטימה (16 נקודות) הובילו את הרוסים.

בצד הצהוב, מכבי הפסידה בתום מותחן ענק להפועל ירושלים, 84:83 בגמר גביע ווינר. אלייז'ה ברייאנט, שיערוך את בכורתו ביורוליג, הוביל את הצהובים עם 18 נקודות כשעומרי כספי הוסיף 14. המאמן יאניס ספרופולוס וקבוצתו יכולים להתנחם שהם נראו טוב במשחקי ההכנה ויש אופטימיות לקראת עונת היורוליג הקרובה.

ארבעת המפגשים האחרונים – ראש-בראש

מכבי תל אביב ניצחה שלושה מתוך ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, למרות שבכל פעם קלעה פחות מ-80 נקודות, מה שמעיד טובות על ההגנה של הצהובים.

לפניכם התוצאות בארבעת המשחקים הללו:

מצ'אפ מפתח ושני מצ'אפים אחרים שכדאי לשים עליהם עין:

מצ'אפ המפתח של הערב הוא בין עומרי כספי ליונאס ירבקו. שני יוצאי ה-NBA הטריים הגיעו לליגה הטובה בעולם בעונת 2009/2010 והעמידו מספרים מאוד דומים לאורך העשור ששיחקו בארה"ב.

בצד אחד, עומרי כספי יערוך את בכורתו המחודשת ביורוליג, וירבקו יעלה על הפרקט לראשונה במוסקבה.

מה לצפות מהשניים האלה? לדעתי יקרה התרחיש הבא:

כספי יעשה כרצונו מול ירבקו ויקלע מעל 15 נקודות, בעוד שהשוודי יבין שהיורוליג יותר קשוח מה-NBA ולהיות שחקן מוביל גדול עליו.

לפי המספרים, כספי עדיף על ירבקו בכל פרמטר אבל לא בהרבה, בעיקר בהתקפה. ההגנה שלהם היא כמעט שווה. אישית, אתפלא מאוד אם ירבקו יקלע יותר מ-10 נקודות או יקלע יותר מעומרי כספי.

שני המצ'אפים האחרים ששווה לשים עליהם עין הם בין סקוטי ווילבקין לאלכסיי שבד ובין טאריק בלאק לטימופיי מוזגוב.

נתחיל עם ווילביקין ושבד. מי שישלוט באגו שלו יעזור לקבוצתו לנצח. כך גם לגבי בחירת החלטות נכונות בצד ההתקפי של המגרש.

Alexey Shved - Khimki Moscow Region - EB18
אלכסיי שבד. ישלוט באגו? (אתר היורוליג)

בין בלאק למוזגוב זה די שונה. שני ביג-מאנים נהדרים שעושים את רוב העבודה שלהם בצבע בצד ההתקפי. לדעתי, העדיפות האתלטית של בלאק על מוזגוב תהיה גורם משמעותי בהתמודדות.

מפתחות לניצחון:

חימקי מוסקבה:

  • יוביץ' שולט בקצב – חובה! על הנייר, יש פערי רמות קטנים לטובת הצהובים חוץ מבעמדת הרכז. כשהסרבי שולט בקצב, ראינו לא פעם שהקבוצות שלו או נשארות חזק במשחק למרות הפסד בשיניים או שמצליחות לברוח בדקות הסיום.
  • הרוסים חייבים לעצור את הקלעים של מכבי תל אביב. ווילבקין הוא לא הנשק העיקרי של הצהובים מחוץ לקשת. יש לו חברים שהם קלעים לא פחות טובים ממנו כגון טיילר דורסי, אלייז'ה ברייאנט ואפילו עומרי כספי. אם ייצאו לקלעים הם יכולים לנצח, אם לא – הם בבעיה גדולה.
  • ירבקו חייב לעצור את עומרי כספי. ציינתי למעלה מה אני חושב שיקרה.

מכבי תל-אביב:

  • ריבאונד וריצה ללא איבוד שליטה – חובה! כמה שנים אנחנו מדברים על הריבאונד בהקשר לצהובים מתל-אביב? שנים! ריבאונדים יובילו את מכבי תל-אביב להתקפות מעבר ומתפרצות וזה מה שהיא חייבת לעשות עם כל כך הרבה קלעים ושחקנים אתלטים כמו אייסי ובלאק.
  • שליטה בצבע – חובה! טאריק בלאק עדיף על מוזגוב בשני צידי המגרש אבל במיוחד הגנתית. ראינו אשתקד – כשבלאק שולט בצבע, מכבי לרוב מנצחת.
  • תרומה מהצברים – חובה! תרומה מהישראלים צריכה לבוא בכל משחק ביורוליג ולא רק נגד חימקי. כספי, אם לא ייפצע, יספק את הסחורה. זוסמן ואבדיה שצברו ניסיון רב אשתקד חייבים להצדיק את הדקות שכל כך מגיעות להם. הימור למשחק מול חימקי: הצברים קולעים יחדיו בין 20-30 נקודות.

הימור: מכבי תפגין קור רוח, לא תתרגש מהריצות הרוסיות ותצא עם ידה על העליונה.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אני חושב שמכבי תפסיד בפער של פחות מעשר נק' . מכבי לא נראית עדיין מוכנה וכמות האיבודי כדור יעשו את ההבדל

  2. סוזמן הנגר לבד על ה3 איש לא שומר אותו ומפחד מהצל של עצמו ומהפחד מוסר ליריב במקום לקחת את הזריקה רבאקממה אתה מפחד אז במקרה הגרוע תחטיא במקרה הטוב תצא גדול למה שעה לעמוד סתם ככה

  3. הפסד צפוי. כרגע המקסימום שמכבי מסוגלת זה לגרום להפועל ת"א להחליף זר לפני פתיחת עונה. אגב, ירבנקו קלע גם יותר מ-10 וגם יותר מכספי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט