דטרויט פיסטונס – פריוויו 2019/20: more of the same / גדי הלוי

דטרויט פיסטונס – פריוויו 2019/20: more of the same / גדי הלוי

עונה שעברה, הפיסטונס ניצחו 41 משחקים, מה שהספיק להם לעלות לפלייאוף ולחטוף סוויפ ממילוואקי של יאניס. השנה, אחרי שהביאו כמה שחקנים שיכולים לשנות דיי הרבה: אני לא חושב שהמצב שלהם ישתנה במיוחד.

מאמן: דוויין קייסי. קייסי הוביל את הטורונטו ראפטורס למקום 1 ב-NBA בעונת 2017/18, ופוטר מתפקידו אחרי שהובס בצורה דיי משפילה מול הקאבס של לברון בפלייאוף. הוא זכה בתואר מאמן השנה באותה העונה. קייסי חתם עם הפיסטונס מיד לאחר מכן.

מה שהיה

דטרויט התחילו את העונה שעברה רעבים לפלייאוף. אחרי שסיימו במקום התשיעי במזרח בעונת 2017/18, דטרויט הרגישו שהם יכולים להיות יותר טובים. הכוכב הבלתי מעורר שלהם, בלייק גריפין, רק התחיל את העונה המלאה הראשונה שלו במדיהם. גריפין הצטרף לרוסטר שכלל בין השאר את אנדרה דראמונד, אחד הריבאונדרים הכי טובים בליגה, ושני גארדים בינוניים, רג'י בולוק ורג'י ג'קסון.

במהלך העונה, בלייק גריפין הראה שוב למה הוא מסוגל, ונתן עונה מהטובות בקריירה שלו, עם כ-25 נקודות למשחק וכ-8 ריבאונדים. בפברואר, הפיסטונס העבירו את רג'י בולוק ללוס אנג'לס לייקרס בתמורה לסביאטוסלב מיכאליוק, או בקיצור סבי. לאחר מכן, הפיסטונס השתתפו בטרייד משולש בין עצמם, הפליקנס והבאקס, שבו דטרויט העבירו את סטאנלי ג'ונסון אל הפליקנס וקיבלו את ת'ון מייקר מהבאקס. השינוי המהותי האחרון בסגל שלהם באותה העונה היה החתמתו של וויין אלינגטון.

הגיע הפלייאוף, ומה שקרה שם לא הפתיע אף אחד: דטרויט באו מהמקום השמיני, מה שאומר שהם היו צריכים להתמודד מול המקום הראשון, המילוואקי באקס. הבאקס ניצחו את הסדרה בלי יותר מדי בעיות ושלחו את הפיסטונס הביתה. במהלך אותם ארבעה משחקים, לוק קנארד זרח והציב 15 נקודות למשחק. בלייק שמר על אותה תרומה של כ-25 נקודות למשחק, וגם דראמונד וג'קסון נשארו פחות או יותר באותה רמה כמו בעונה הרגילה.

קיץ 2019

עם לא הרבה בחירות משמעותיות ולא הרבה מרחב כלכלי, דטרויט עשו עבודה מעולה עם התנאים שהיו להם. ההחתמה העיקרית שלהם הייתה הבאתו של דריק רוז לקבוצה על חוזה של שנתיים. דריק רוז הראה יכולות מפתיעות במינסוטה ודטרויט קפצו על ההזדמנות. רוז ככל הנראה ייקח את המושכות ויפתח כרכז בעונה הקרובה.

עוד שחקן שדטרויט החתימו הוא מארקיף מוריס. מוריס שחקן מאוד יעיל ואגרסיבי, מתאים לאישיות של דטרויט וגם בעל יכולות לא רעות בכלל. בדראפט ה-NBA, לדטרויט הייתה את בחירה מספר 15, שאיתה הם בחרו את סקו דומביה, שחקן חזק פיזית ומוכשר מאוד, משחק בעמדת הפורוורד.

התוספת האחרונה שלהם הייתה ג'ו ג'ונסון, ה-MVP של ליגת ה-3 על 3, ה-"BIG 3". ג'ונסון הראה יכולות מאוד מרשימות במהלך זמנו בליגה הזאת, יכולות שלא מביישות שום שחקן NBA פעיל. דטרויט עוד פעם קפצו על ההזדמנות והחתימו אותו. עוד קבוצות שהיו מעוניינות בג'ונסון היו הסבנטי סיקרס, הקליפרס, הפליקנס והנאגטס.

במהלך הקיץ, הפיסטונס נפרדו מאיש סמית', ג'ון לור ומוויין אלינגטון.

מה שיהיה

לדטרויט יש שחקנים שיכולים לעשות שינוי מאוד גדול בעונה הקרובה. דריק רוז יכול להיות כוכב עוד פעם, בלייק גריפין יכול לתת עונת MVP, אנדרה דראמונד יכול לעשות את קפיצת הסופרסטאר שהרבה אנשים כבר הפסיקו להאמין באפשרות שזה יקרה. גם שחקנים עם שמות פחות גדולים יכולים להוות שינוי: לוק קנארד ומארקיף מוריס יהיו חלקים מאוד מהותיים במשחק של הפיסטונס.

עם זאת, הפיסטונס כנראה מסתכלים על עוד סיום במקום השמיני, אולי שביעי. יש פשוט יותר מדי קבוצות במזרח שיותר מוכשרות מהם.

אבל זה לא אומר שאין תקווה לפיסטונס! מה שכן יש להם, זה הרבה חלקים. חלקים שהם יכולים או להשתמש בהם, או להחליף אותם בחלקים אחרים. אני חושב שהרוסטר של הפיסטונס יחווה הרבה שינויים בעונה הקרובה, גם כאלו מהותיים וגם פחות.

התחזית

תחזית אופטימית: בלייק נותן עונת קריירה. הוא שם 28 נקודות למשחק ביחד עם 10 ריבאונדים. דריק רוז ואנדרה דראמונד משתפרים גם הם, והפיסטונס מסיימים במקום השישי במזרח. הם מצליחים להתגבר על אינדיאנה בסיבוב הראשון בשבעה משחקים, ונופלים מול הסיקסרס בחמישה משחקים בסיבוב השני. דראמונד זוכה בשחקן ההגנה של השנה ודריק רוז בשחקן המשתפר של השנה.

תחזית פסימית: בלייק ודריק רוז מתקשים עם פציעות ואנדרה דראמונד לא יכול לסחוב את הקבוצה על גבו. לפיסטונס אין את העומק הדרוש והם לא מצליחים להגיע לפלייאוף, מסיימים במקום העשירי במזרח. אנדרה דראמונד שוקל מחדש את עמדתו לגבי השוק החופשי, והמשרה של דוויין קייסי נתונה לשאלה.

תחזית ריאלית: בלייק נותן עוד עונה מצויינת, אבל אנדרה דראמונד לא מצליח להשתפר מספיק בשביל לעשות שינוי. הפיסטונס מסיימים במקום השמיני במזרח והולכים הביתה בסיבוב הראשון. הם נכנסים לעונת 2020/21 עם סגל שונה לגמרי אחרי שעשו הרבה מאוד שינויים לסגל שלהם.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה רבה גדי, פריוויו מצוין.
    אני אישית מאוד מסמפט אותם, אחלה של קבוצה עם שחקנים חדשים שיוכלו לקחת משחקים על עצמם בקלאץ'- ג'ו ג'ונסון, שלא לחינם נקרא iso joe בימיו הטובים באטלנטה, דריק רוז שהיה MVP והוא קלעי שלשות ברמה גבוהה. בנוסף לכך קנארד קלעי נהדר ובלייק אולסטאר מוכח שהראה מה הוא יכול לעשות בקבוצה טובה

    1. לא ברור בכלל שג'ו ג'ונסון יהיה בסגל הקבוצה בתחילת העונה. אנ ילא מבין את ההתלהבות ההיסטרית ממנו.

  2. תודה גדי. פריוויו נהדר. לא רואה אותם מתקדמים ,
    כמו שאמרת מה שהיה הוא שיהיה. מקומות 7-8 והדחה בסיבוב הראשון.

  3. תודה.
    תרשה לי להיות הרבה פחות אופטימי.
    ג'ו ג'ונסון גמור ולא יכול לתרום דבר לקבוצה שמכבדת את עצמה.
    דרק רוז לא משנה משחק בשום צורה.
    קייסי זה מאמן על הנייר, בפועל התרגיל היחיד של הפיסטונס זה לתת את הכדור לבלייק ושייצר משהו.
    קבוצה ועיר בדיכאון וללא עתיד.

  4. דטרויט הצליחה לאבד אפילו את הדבר היחיד שעוד היה לה, קצת אופי, שרידים מימי הזוהר.
    עצוב. חבל גם על הקריירה של בלייק. עדיין אחד מ-2-3 בפאוורים הטובים בליגה, יכול לעשות נפלאות בקבוצות עם שאיפות רציניות.

  5. פריוויו מלא אופטימיות, אבל הקבוצה הזו צריכה להטריד את דראמונד עבור גארד איכותי (וגם זה לא בטוח שיקבלו עבורו…). יש להם גארדים חלשים, והיום מנצחים ב-NBA עם גארדים. רג'י ג'קסון זה רכז מחליף ודרק רוז פציע מדי, ולפעמים נעלם (לצערי, פספוס של שחקן עם כוח מתפרץ אדיר).
    .
    במזרח זה אולי זה יספיק שוב להגיע לפלייאוף מהמקום השמיני, אבל מישהו צריך ללחוץ שם על ההדק ולקחת סיכון עם איזה טרייד (שגם אם לא יצליח, יעלה להם סיכוי בלוטרי).
    .
    אבל בפיסטונס צריכים להבין שדראמונד וג'קסון כבר לא אמורים להיות שם יותר.

  6. תודה. אחלה פריוייו. אתה יותר מדי אופטימי אבל אם אתה אוהד שלהם אז סבבה..
    עם כל הכבוד לקאמבק של רוז, אם הוא ההחתמה המרכזית שלהם – המצב קשה..

  7. אחלה פריוויו. מאמין שיעשו פלייאוף ולא יותר מזה, כי כן טיפה התחזקו בקיץ עם מרקיף מוריס ודריק רוז. מקווה שנראה את רוז מקבל יותר דקות על חשבון ג'קסון האנמי. קבוצה תקועה

  8. אפרופו בלייק, תמוה בעיני שאין עליו הצעות טרייד. קבוצה כמו יוטה למשל, שחסרה באופן משווע אתלטיות ומס' 4 חזק – הוא הפרפקט פיט. ולא רק היא.

    1. ראיתי בפייסבוק הצעה מעניינת של טרייד של דיאנג'לו ראסל על גריפין. יכול להיות מה שהווריורס צריכים בשביל להתמודד השנה על אליפות כשהחיסרון הוא שגרין כנראה ישחק סנטר עונה שלמה, אבל יכול להציל את הפיסטונס – בסיס של ראסל וקנרד, יחד עם טריידי המשך טובים על רוז וג'קסון, יכול להיות ממש טוב.

  9. א6ני מאמצין שדווקא רוז יביא איתן מין שיפור בפסייקיק של הקבוצה. רוז ובלייק, ושחקן 'קשה' כמו מוריס זה שיפור על מה שויתרו. דטרויט לא תהיה אלופה ולא תגיע לגמר המזרח אבל בדארך תעשה המון קשיים להרבה קבוצות.
    פריוויו טוב מאד, גדי.

  10. תודה גדי. לפיסטונס אין גארדים, אין סמול נורמלי ובלייק ודראמונד כבר מזמן בתקרת הזכוכית שלהם. ק רד שחקן נחמד אבל תמיד נזכור שהפיסטונס (חוץ מואן גנדי אני חושב) התעקשו לקחת אותו לפני מיטשל. בנוסף באופן מפתיע (או שלא) גם הספסל שלהם בינוני. אני מהמר שבלייק (אלא אם כן יתן חצי עונה ראשונה מדהימה) וג׳קסון והחוזה המופרך שלו בדרך החוצה

  11. לא חושב שדראמונד ישתפר…. הוא קצת אולד סקול סנטר.
    קבוצה חביבה אבל נראה שהשקיעו בהווה ולא בעתיד באופן לא כל כך ברור.
    בתחזית האופטימית יהיו סוס שחור בפלייאוף ויעברו סיבוב. סטייל יוטה במערב
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט