אירועי דיומא – 28.09.19 – גמר גביע ווינר בכדורסל

היום – גמר גביע הטוטו יתקיים בחולון, יום גדוש בכדורגל עם שיחזור גמר גביע הטוטו מאמצע השבוע בין בית"ר למכבי תל אביב, וגם הדרבי של מדריד יסגור לנו את הערב.

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל (הבורסה לניירות ערך) – מחזור 5:

17:00 הפועל חדרה – קריית שמונה, 5 לייב: ק"ש היא הקבוצה היחידה שעדיין ללא נקודות העונה, ועם הקבוצה שבנו שם הייתי בטוח שהם יתמודדו על הפלייאוף העליון אבל הביטחון נעלם, הזעזוע בעמדת המאמן מתקרב ואם כל זה לא מספיק – אחרי המשחק האחרון הודיע איזי שרצקי שהוא עוזב את הקבוצה (כבר אמר את זה כמה פעמים בעבר, אז לא יודע איך להתייחס לזה הפעם). מנגד, חדרה התחילה רע את העונה וכבר דיברו על אורי גוטמן שבדרך הביתה אבל אז הגיעו שני ניצחונות במחזורים האחרונים שהחזירו קצת אור ללחיים של גוטמן. הימור – חדרה וק"ש ימשיכו את המומנטום שהן נמצאות בו, כלומר ניצחון של חדרה.

18:00 אשדוד – הפועל חיפה, ספורט 4: אשדוד פתחה נהדר את העונה והיא עדיין ללא הפסד אחרי ניצחון ושלוש תוצאות תיקו, מנגד הפועל חיפה פתחה גם כן טוב את העונה אך מאחורי הקלעים יש המון בלאגן כאשר במחזור האחרון, בו הפסידו לחדרה, הוציא המאמן את בן בסט במחצית – דבר שהוביל לשבירת דברים בחדר ההלבשה מצד עדן בן בסט שעדיין לא עמד לוועדת משמעת, ובנוסף לכל זה, ביום ראשון האחרון היה מקרה בין אורן שטרלינג (מנהל הקבוצה) לבין לידן דלויה האנליסט של הקבוצה כאשר אחד אומר שניסו לדרוס אותו והשני אומר שאיימו עליו עם סכין. מה שבטוח זה שהבלאגן חוגג וכל זה יוביל לניצחון ביתי של אשדוד.

19:30 הפועל תל אביב – בני יהודה, ספורט 3: דרבי שני בבלומפילד העונה כאשר את הראשון סיימה בני יהודה בתיקו מאופס מול מכבי והפעם היא פוגשת את היריבה החלשה ביותר של העיר נכון להיום והיא הפועל תל אביב שעדיין לא ניצחה העונה ומחזיקה במאזן של שני הפסדים ושתי תוצאות תיקו. לעומתם, בני יהודה עדיין לא הפסידה העונה – ניצחה בשני משחקים וגם סיימה בתיקו עוד שני משחקים ובסה"כ יש המון צרות בהפועל ואילו בבני יהודה, כרגיל, מי מנוחות. הימור – מרגיש לי כאילו המשחק הולך להסתיים בתיקו, אבל לא אתפלא לראות גם ניצחון כתום של בני יהודה.

*שווה צפייה* 20:30 בית"ר ירושלים – מכבי תל אביב, ספורט 5: שיחזור גמר גביע הטוטו מאמצע השבוע כאשר מכבי תל אביב פוגשת את בית"ר ירושלים לקרב מסקרן בטדי. אז כמו שראינו בגביע הטוטו, באירופה וגם במשחקי הליגה – משהו לא עובד טוב העונה במכבי תל אביב, כאשר הם דיברו אחרי המשחק על חסרונו של חלוץ אירופאי טוב, אבל לדעתי זה הרבה מעבר, והם לא עשו בקיץ שום שינוי רציני בקבוצה, דבר שהיה מתבקש, במיוחד לאחר עונה של 30 הפרש, לדעתי הם היו צריכים למכור כמה שחקנים, ולהביא כמה שחקנים חדשים או להשאיר את הצעירים שחזרו מהשאלה ולשלב אותם יותר בהרכב, הכל כדי ליצור דם חדש ותחרות חדשה על חולצת ההרכב. אבל זה לא קרה ומכבי, לפחות לי נראית, רדומה מאוד. מצד שני, אנו מדברים על בית"ר ירושלים שעשתה סולחה עם לה פמיליה וגם זכתה בגביע הטוטו וקיבלה קצת נחת, בהחלט שבוע נהדר עבור הירושלמים ואני מאמין שהשבוע הזה יימשך והם יצליחו להשיג ניצחון 2 תוך שבוע על האלופה.

20:30 הפועל באר שבע – הפועל רעננה, ספורט 4: ב"ש נראית טוב בתחילת העונה וגם באירופה הם היו טובים עד אשר פגשו את פיינורד ובינתיים בליגה יש להם 2 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו. מנגד, רעננה השיגו במחזור האחרון תיקו מול אשדוד בבית שמתווסף לניצחון אחד מפתיע על בית"ר ירושלים ולעוד שני הפסדים. הימור – ב"ש בבית תנצח את המשחק ואני לא צופה קרב מותח יותר מדי למרות שרעננה וקורצקי ידועים בכך שהם הורסי שמחות לקבוצות הגדולות.

פרמייר ליג – מחזור 7 :

שפילד יונייטד – ליברפול : העולה החדשה עד כה עם 8 נקודות מתוך 18 אפשריות ובסה"כ אני חושב שיש להם מקום לאופטימיות כי הקצב בו הם צוברים נקודות די מעודד, מצד שני ליברפול שעדיין מושלמת אחרי 6 מחזורים וגם תוך כדי ניצחונות על צלסי וארסנל בליגה. שפילד מגיעה אחרי ניצחון ליגה 2-0 מפתיע על אברטון ואילו ליברפול מגיעה אחרי 2-1 נהדר על צלסי בחוץ. הימור – ליברפול תאבד בסופו של דבר נקודות, אבל לא הפעם ולכן אני מהמר על ליברפול.

17:00 צלסי – ברייטון, ספורט 2 : צלסי עם פתיחה לא כל כך טובה לליגה וגם למפארד אמר זאת, למרות שלא הייתי ממהר להספיד אותם כי יש להם צוות שחקנים טוב, צעיר ובעל פוטנציאל וגם זה היה לאחר משחק מול ליברפול, כך שאני במקומו לא הייתי נכנס לפאניקה מהר מדיי, עדיין מדובר על אלופת אירופה. אז צלסי מגיעה אחרי הפסד ליגה לליברפול ואילו ברייטון אחרי תיקו שני ברציפות, והפעם מול ניוקאסל בחוץ. הימור – צלסי בבית תחזור לנצח ולדעתי היא גם קיבלה יריבה בהזמנה בדמות ברייטון.

17:00 טוטנהאם – סאותהמפטון, ספורט 1 : טוטנהאם סיימה בעונה הקודמת בטופ 4 והעונה היא התחזקה באופן משמעותי והייתי בטוח שנראה אותה קרובה הרבה יותר למקומות 1-2 אך כרגע עם הפתיחה הזו של הליגה זה נראה רחוק מתמיד בכל מחזור שרק עובר. טוטנהאם הפסידה במחזור האחרון ללסטר ואילו סאותהמפטון הפסידה במחזור האחרון 3-1 לבורנמות. הימור – טוטנהאם בבית אמורה לנצח את המשחק ואני מאוד מקווה שהם יעשו את זה כדי שנראה אותם שוב בצמרת.

19:30 אברטון – מנצסטר סיטי, ספורט 1 : אברטון היא אכזבה עצומה עבורי כי אני ציפיתי מהקבוצה הזו להרבה העונה, במיוחד לאור החיזוק שלהם בקיץ אבל עד עכשיו זה לא בא לידי ביטוי ויש להם רק 7 נקודות מתוך 18 אפשריות והם אחרי שני הפסדים לבורנמות וגם לשפילד יונייטד, מצד שני סיטי הספיקה לאבד כבר 5 נקודות העונה אחרי תיקו במחזור השני מול טוטנהאם וגם אחרי הפסד מפתיע 3-2 לנוריץ, אך במחזור האחרון הם דרסו את ווטפורד 8-0 בבית ואני לא רואה את אברטון מצליחה לעצור אותם, גם לא בגודיסון פארק.

בונדסליגה – מחזור 6 :

16:30 לייפציג – שאלקה : לייפציג עם פתיחה נהדרת לעונה עם 4 ניצחונות ותיקו אחד( מול באיירן מינכן) ומנגד שאלקה שהייתה בתחתית בעונה שעברה ניצבת לה כרגע במקום ה-5 עם 10 נקודות, ושימו לב לעובדה המדהימה שבעונה שעברה ב-34 משחקים ש-שאלקה השיגה 33 נקודות, והעונה אחרי 5 משחקים בלבד יש לה כמעט שליש מהנקודות של עונה שעברה, כך שכמו שזה נראה היא לא תהיה שוב בתחתית העונה. הימור – אומנם שאלקה פתחה נהדר את העונה אך יהיה לה קשה מאוד להפתיע את לייפציג ברד בול ארינה, ואני מאמין שלייפציג תנצח, וצריך לזכור שיש ללייפציג משחק ברביעי הקרוב נגד ליון במסגרת ליגת האלופות.

16:30 פדרבורן – באיירן מינכן, ספורט 3 : העולה החדשה אספה עד כה נקודה אחת בלבד מול וולפסבורג, ומנגד באיירן מינכן נראית בכושר נהדר וניצבת במקום ה-2 אחרי לייפציג במרחק של 2 נקודות בלבד. הימור – אני לא חושב שבאיירן תתקשה ותנצח את המשחק.

19:30 דורטמונד – ורדר ברמן, ספורט 2 : דורטמונד משלימה את המשולש העליון בבונדסליגה כאשר היא במקום השלישי ורחוקה נקודה מבאיירן מינכן ו-3 מלייפציג, ומנגד ורדר ברמן עם פתיחה קצת מנומנמת לעונה הנוכחית עם 6 נקודות בלבד אחרי 2 ניצחונות ו-3 הפסדים. הימור – דורטמונד אומנם מגיעים אחרי תיקו מול ברצלונה באלופות ואז תיקו בליגה מול פרנקפורט בחוץ אך אני מאמין שהפעם הם יחזרו למסלול הניצחונות ולא יאבדו נקודות, במיוחד לא בבית.

סרייה א' – מחזור 6 :

16:00 יובנטוס – ספאל, 2 ONE : האלופה האיטלקית נראית רע מפתיחת העונה אבל היא עדיין מצליחה לאסוף את מרבית הנקודות וזה סימן טוב עבורה, מנגד ספאל עם פתיחה נוראית לעונה הזו וההפסד באמצע השבוע לעולה החדשה לצ'ה ועוד בבית לא הוסיף כלל. הימור – יובנטוס תנצח.

19:00 סמפדוריה – אינטר, 2 ONE : משהו רע עובר על סמפדוריה, הקבוצה שפתחה בסערה את העונה הקודמת אבל העונה היא כבר במקום האחרון עם ניצחון אחד ו-4 הפסדים, כאשר המסמר האחרון היה באמצע השבוע בהפסד לפיורנטינה 2-1. מנגד, אינטר הקבוצה היחידה שעדיין מושלמת באיטליה והשאלה שתמיד נשאלת היא מי תעצור ראשונה את הרכבת שדוהרת ממילאנו, ויכול להיות שהפעם זה סוף סוף יקרה ודווקא בגלל שבאמצע השבוע אינטר מול לאציו, היום יש לה את סמפדוריה ואז באמצע השבוע היא פוגשת את ברצלונה ולאחר מכן את יובנטוס, ולכן אנטוניו קונטה יהיה חייב לעשות איזשהו ריענון בסגל והורדת עומס משחקנים, ולכן אני מניח שלא נראה חלק נרחב משחקני ההרכב משחקים היום, כדוגמת : גודין, דה פריי, לוקאקו, ברוזוביץ ואולי עוד כמה, אך למרות כל זה אני מאמין שאינטר תמצא את הדרך לניצחון קטן אבל אחד כזה שישאיר אותה מושלמת.

לה ליגה – מחזור 7 :

17:00 חטאפה – ברצלונה, ONE : חטאפה מגיעה למשחק אחרי 3-3 מדהים מול ולנסיה בחוץ, והיא כבר חמישה מחזורים רצופים ללא ניצחון ( 4 תוצאות תיקו וניצחון אחד), ומנגד ברצלונה פתחה כל כך רע את העונה הזו שאני כבר לא יודע מה לומר עליה או לחשוב עליה, אז נכון שהיא חזרה לנצח במחזור האחרון עם 2-1 על ויאריאל, אבל מסי נפצע שוב ( לא יודע לכמה זמן) ונראה שמשהו לא דופק כמו שצריך שם, ולכל זה נוסיף את העובדה שיש להם משחק מול אינטר ברביעי במסגרת ליגת האלופות במשחק שהוא MUST עבורם. הימור – ברצלונה תנצח את חטאפה, גם בלי מסי.

*שווה צפייה* 22:00 אתלטיקו מדריד – ריאל מדריד, ONE : הדרבי של מדריד, איזה משחק קיבלנו בערב שבת, קרב הענקיות בין ריאל לאתלטיקו במטרופוליטאנו הנפלא. אז אתלטיקו פתחה את העונה טוב אך אחרי זה נראה כאילו הפסיקה לשחק לשבועיים עם הפסד לסוסיאדד, תיקו מול יובה באלופות ואז תיקו מול סלטה ויגו, אך במחזור האחרון הם חזרו לנצח סוף סוך עם 2-0 על מאיורקה, מנגד ריאל פתחה פחות טוב את העונה הנוכחית, וראינו את זה גם במשחק מול פריס סן זרמן בליגת האלופות, כאשר נראה שמשהו לא דופק שם כמו שצריך, אבל אז הם חזרו לליגה למשחק צמרת מול סביליה בחוץ וניצחו 1-0, והשבוע גם ניצחו את אוססונה 2-0. הימור – כל תוצאה במשחק הזה אפשרית, אבל אני חושב שהן יפרדו בתיקו עם שערים, אבל העיקר שנקבל משחק טוב.

כדורסל / עידן ארווץ

גמר גביע ווינר

הערב, בהיכל הטוטו בחולון, תיקבע הזוכה בתואר הראשון של העונה לאחר שירושלים עברה בחצי הגמר את נס ציונה ומכבי את נהריה.

20:45, 5LIVE (פתוח): הפועל ירושלים – מכבי תל אביב – נתון מעניין מאתר מנהלת הליגה:

מעניין לגלות שארבע משש מחזיקות גביע ווינר סל האחרונות גם זכו באליפות בסוף העונה: מכבי ת"א ב-2013/14 וב-2017/18, הפועל ירושלים ב-2014/15 וב-2016/17. הזוכה בתואר אשתקד, מכבי ראשל"צ, אמנם לא זכתה באליפות, אבל הגיעה בהמשך העונה לגמרי הגביע והפיינל פור.

כבר בטורניר ההכנה לעונה, קיבלנו את הקלאסיקו הראשון לעונה. הפועל ירושלים דרסה ברבע הגמר את הפועל באר שבע וניצחה בחצי את נס ציונה לאחר ששמטה יתרון גדול, בעוד מכבי ניצחה את הפועל תל אביב ברבע גמר ואת נהריה בחצי. עוד נתון מעניין הוא שזה קרב בין שתי שיאניות הזכיות במפעל. שתי הקבוצות מתחברות לקראת העונה ונראו מצוין במשחקיהן האחרונים. עומרי כספי חוזר לממדים שאנחנו מכירים אצלו, לסולימאן בריימו באדום היה משחק מעולה ואנחנו צפויים לקבל משחק מעניין ביותר. איזה משחק! אהייה באולם בחולון ואסקר.

פורמולה 1 / אורן פראג'

הגראנד פרי הרוסי – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר באוטודרום של סוצ'י. שידור בספורט 5 לייב ב-14:55.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

אליפות סין – חצי הגמר

9:00: מארק וויליאמס-חוסיין וואפאי (יורוספורט 2)

14:30: שון מרפי-מארק סלבי (יורוספורט 2).

אתמול התקיים שלב רבע הגמר, עם כמה פייבוריטים מצליחים והפתעה אחת. אלוף העולם הקודם, מארק וויליאמס, ממשיך ביכולת המצויינת שלו בטורניר, כשאתמול גבר גם בקלות על "החקלאי העצבני" דייויד גילברט. מארק סלבי גבר בתום קרב מותח על בארי הוקינס. שון מרפי לא התקשה מול קורט מאפלין. בגזרת ההפתעות, האיראני המוכשר חוסיין וואפאי ממשיך להזיז מדרכו את כל הפייבוריטים, ואתמול הוא עשה זאת לג'ו פרי.

היום נוכל לצפות בשלב חצי הגמר. חוסיין וואפאי ינסה להמשיך במסע הקסם שלו, אלא שמארק וויליאמס עשוי להתברר כמשוכה גבוהה מדי. בחצי הגמר השני אנו צפויים לקבל קרב שקול ואיכותי מאד בין שני אלופי עולם בדימוס, שון מרפי ומארק סלבי.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם ברכיבת כביש – מירוץ הנשים

שבוע אליפויות העולם ביורקשייר מתקרב לשיאו, והיום נוכל לראות את אליפות הנשים ברכיבת כביש. כמו בכל הקטגוריות האחרות באליפות, מדובר במסלול גבעי וטכני מאד, המסתיים בעיירה הארוגייט. מלבד שני טיפוסים מדורגים בתחילתו, מסלול 149 הק"מ הוא בעיקר מסלול קופצני ללא מנוחה לרגליים. מבין המועמדות לניצחון, חובה להזכיר קודם כל את נבחרת הולנד. הנבחרת הכתומה שולטת ללא מצרים ברכיבת הכביש לנשים בשנים האחרונות, וכוללת כמה רוכבות שכל אחת מהן יכולה לחזור הביתה עם חולצת הקשת. הראשונה היא מאריאן ווס. ווס היא רוכבת אגדית, שזכתה בכל התארים האפשריים, והייתה בקו ירידה בשנים האחרונות, אך בשנה האחרונה היא חזרה בקאמבק אדיר. מתוך הנבחרת ההולנדית, היא נחשבת אולי לפייבוריטית הגדולה ביותר, כי היכולות שלה הן המתאימות ביותר למסלול הגבעי. עוד בנבחרת נוכל למצוא את אלופת האולם, אנה ואן דר ברחן, כנראה הרוכבת הטובה בעולם בשנים האחרונות. פייבוריטית שלישית בנבחרת הכתומה היא אנמיק ואן פלויטן, אלופת העולם בנג"ש בשנתיים הקודמות. בהולנד נוכל לראות גם רוכבות כשנטאל בלאק, איימי פיטרס ופלורטי מקאי, שכל אחת מהן יכולה אף היא למצוא עצמה בראש הפודיום. את ההולנדיות הפייבוריטיות ינסו להפתיע כמה נבחרות. הראשונה היא זו של ארה"ב. האמריקניות כוללות את הרוכבת המובילה, קורין ריברה, ואת הסנסציה הצעירה, קלואי אוון דייגרט, שזכתה באליפות הנג"ש לפני מספר ימים, ויכולה להשלים דאבל לא ייאמן. עוד נראה כאן את אלופת העולם לשעבר, ליזי דייגנן הבריטית. את ארצנו ייצגו אלופת ישראל ברכיבת כביש, עומר שפירא, ואלופת ישראל בנג"ש רותם גפינוביץ'. שתיהן רוכבות בקבוצת קניון סראם הגרמנית. נאחל להן בהצלחה. שידור ביורוספורט ב-13:30.

 

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה
    באיירן תגמור את המשחק עם שישייה לפחות.
    מכבי רוצה לנקום בביתר על הטוטו.
    הדרבי המדרידי יהיה פיצוץ וקשה לי להתנבא אז אהמר על תיקו 0 או 1:0 קטן לריאל מגול מפתיע של האזר.
    רונאלדו מבקיע לטובת יובה.

  2. במירוץ הנשים, כרגע 80 ק"מ לסיום. אנמיק ואן פלויטן מכינה את הקרקע לזכייה נוספת של אנה ואן דר ברחן. ואן פלויטן בבריחה ארוכת טווח כבר כ-20 ק"מ. ואן דר ברחן יושבת בנחת בקבוצה איכותית של 8 רוכבות מאחור, שרודפות אחרי ואן פלויטן.

  3. מירוץ נפלא יש לנו בנשים, 28 ק"מ לסיום. אנמיק ואן פלויטן בבריחה פסיכית שהחלה כ-100 ק"מ לסיום, אבל קלואי אוון דייגארט האמריקנית מצליחה להתנתק מהרודפות, והיא אוכלת במהרה מפער שתי הדקות של ההולנדית.

    1. במהרה זה קצת אגרסיבי. היא יוצרת מספיק פער מהרודפות האחרות בזמן שון ולאוטן ממשיכה לנגש את דרכה לזהב

  4. רוסלן ברסקי עם שער ראשון העונה בטיל כמו שהוא אוהב
    מכבי תל אביב מפרקת את ביתר בטדי כנקמה על גביע הטוטו.
    סוף סוף משחקים כמו אלופה, אבל המבחנים האמיתיים יהיו בב"ש ומול הכבשה השחורה או יותר נכון כתומה בדמות אבושקיק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט