Free No More 2019 – קריס מידלטון / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2019 – קריס מידלטון / עומר מזיג

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

קריס מידלטון נשאר בבאקס – $177,500,000 לחמש שנים – $35.5 מיליון לעונה

קודם כל – מעלית אל העבר. הנה מה שכתבתי על החוזה הקודם שלו – 70 מיליון דולר ל5 שנים עם אופציה על השנה האחרונה (שהייתה אמורה להיות השנה):

"דיברתי עליו כבר וקראתי לו השחקן הכי אנדרייטד בליגה, והוא באמת עומד להיות השחקן האנונימי ביותר בהיסטוריה של הליגה שירוויח 15 מיליון דולר לעונה. הוא לא הכי מהיר ולא הכי חזק ולא הכי אתלט, אבל הוא בדיוק מספיק מכל הדברים האלה כדי להפוך אותו לרול פלייר המושלם.. … . זה, וההתאמה המצוינת והמאוד ייחודית שלו לקבוצת השרוכים שבונים במילווקי, גורמת לי להתרשם מההחתמה הזאת הרבה יותר."

Free No More 2015

ואכן – הוא מקבל כאן חוזה של פי 2.5.

מעבר לסטאטוס האולסטאר הדי שולי, מידלטון כבר הביא קבלות עבור הבאקס. הוא הגיע לקיץ הזה אחרי 6 שנים בקבוצה, בהן היא עברה הרבה עליות ומורדות:

מידלטון מצד שני, הצליח לשמור על שיפור די עקבי לאורך השנים, עד לעונת קריירה השנה בכמעט כל הקטגוריות. עקב העובדה שהבאקס אומנו ע"י אחד המאמנים הטובים בליגה, ולא ע"י פסיכופת שחי בעשור שעבר, הדקות של מידלטון ירדו מ36.4 בממוצע למשחק ל31.1, אבל סטטיסטיקות הפר 36 דקות שלו, כרגיל, השתפרו:

כחלק מהשינוי ההתקפי שעבר על מילווקי תחת בודנהולצר (לתת ליאניס לחדור עם ארבעה קלעי חוץ על המגרש. פשוט לא?), ראינו השנה את מידלטון משתמש בצמצום במשחק המידריינג' המצוין שלו. אחוז הזריקות שלו בטבעת (עד 3 feet) + מחוץ לקשת, מתוך כלל הזריקות שלו, עמד השנה על 58.4%, לעומת 46.0% בעונה שעברה תחת קיד:

אפשר גם לראות ש% הזריקות שלו שמגיעה מאסיסטים ירד דרמטית – מ42.7% ל32.7% מטווח 2 נקודות, ומ84.2% ל60.3% בזריקות משלוש. זה נתון חזק מאוד, שמבהיר עד כמה הוא הפך לשחקן מטרה בהתקפה – בטח בדקות שיאניס לא על המגרש.

וזה בעיני ההבדל שחשוב להסתכל עליו כשאנחנו משווים את החוזה הזה לסיטואציה הדומה מאוד של החוזה של טוביאס האריס. בשני המקרים מדובר בשחקנים בערך באותם הגילאים (מידלטון בן 28 – מבוגר מטוביאס בשנה), שמשחקים עבור שתי הקונטנדריות במזרח השנה, ושהCap Hold הנמוך שלהם (19.5 למידלטון ו22 להאריס. את ההשפעה של המנגנון כבר הסברתי בכתבה על האחרון) הפעיל המון לחץ על הקבוצות להחזיר אותם.

אבל מידלטון היה שחקן מרכזי הרבה יותר, ובקבוצה שהגיעה ל60 ניצחונות! לא היו לנו יותר מידי כאלה בעשור האחרון:

והבאקס שכנעו אותו לקחת 10 מיליון דולר פחות מטוביאס לאורך החוזה הזה, ו20 מיליון דולר מתחת למקסימום שלו.

אני חשבתי לפני הקיץ שהבאקס חייבים להחזיר את מידלטון בכל מחיר. יאניס שחקן ענק, אבל השחקן השני בטיבו בקבוצה של 60 ניצחונות בהחלט יכול לדרוש ולקבל מקסימום – שלא לגמרי בטוח שמגיע לו בואקום, אבל שווה כדי לשמור על קבוצה שסוף סוף בנויה בצורה מאוד הגיונית, ושכבר ראינו מצליחה.

להשאיר אותו בהנחה משמעותית כזו זה הישג אדיר של ג'ון הורסט הGM, שמצטרף לטיפול פנטסטי בקיץ שהיה עלול להיות מאוד בעייתי לקבוצה, אך התברר כמוצלח מאוד.

FAR – 9

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. פאר 7-8- הוא אוברפייד אבל לקבוצה לא הייתה ברירה הוא ״אולסטאר ״ גבולי במזרח. מה שמפריע לי זה שוויתרו על שחקן שמושלם לקבוצה וליאניס כמו ברוגדון בשביל לא לשלם מס מותרות.

  2. לפי דעתי FAR-7. ביום שיאניס יעזוב, לא מידלטון הוא השחקן שסביבו תהיה הקבוצה, מסכים עם ברוך, לא שווה את מחיר הויתור על ברוגדון.

    1. בצב הנוכחי בNBA קוטנדטרית לרוב חייבת לחרוג ולשלם מס מותרות, חבל שהבעלים של הבאקס לא הבין את זה, ועוד שנתיים יבכה שיראה את יאניס בורח לו בין הידיים בחינם.

    2. הבאקס לא מתכננים למציאות שבה יאניס יעזוב. אף קבוצה לא מתנהלת ככה. יש להם חלון פתוח לאליפות עכשיו ולפי זה הם מתנהלים. זו גם הסיבה להעדפה של מידלטון על ברוגדון (אתה שואל למה לא שניהם? קשה להגיד. לברוגדון היה קאפ הולן סופר נמוך אז ממש היה אפשר לעשות את זה. אולי כי הם קיבלו עליו בחירות דראפט שחסרות להם)

      1. מצטרף לשמעון (זה קורה גם לי! LOL). בחירות הדראפט זה המעט שיכלו איכשהו לחלץ. ברוגדון הוא מציאה נדירה. הכל: חכם, מנהיג, "הנשיא" קראו לו ולא בכדי, 40-50-90, יעיל פחד, רסטריקטד בידייים שלך בסכום שפוי, גארד שהוא גם קצת פוינט, האיש שאתה רוצה ליד יאניס. (וכמו שמכונות טיפשות שתכנתו אנשים חכמים, מגלות לי – מי שהכי קרוב לו בתכונות ובמספרים, הוא אחד, ג'ו דומארס שמו… הסימיליראיטי של שניהם, כמעט תאומים. לא צריך להכביר מה היה דומארס עבור הפיסטונז). "מדיניות המס" של הבאקס היא זו שעמדה הקיץ, הקריטי, למבחן כולל, שהנגזרת שלו היא גם עיסקת מידלטון – ולכן היא ראויה לציון נמוך.

  3. התוצאה של "להשאיר את מידלטון בכל מחיר", היתה המחיר של לאבד את מלקולם ברוגדון… לטעמי, ההחלטה הרעה ביותר של הקיץ האחרון, אחת הרעות אי פעם, וכזו שההשלכות שלה עלולות להיות: 1. אובדן כל סיכוי לאליפות עכשיו (השנה, בה כל אחת יכולה לקחת), ומייד אח"כ – 2. האובדן של יאניס, שייקח את הטאלנט שלו למקום עם יותר שמש, כמו לברון. וכמו בן דמותו הבוגר, גם יאניס יעשה את זה בצדק גמור.
    זו החתמה שמובילה, אולי, לתאונת שרשרת. ולכן, כשאי אפשר לנתק את שני המהלכים, הציון יירד, והרבה יירד. 5.

  4. כאשר דנים במילווקי, צריך לקחת בחשבון את מדיניות ההוצאות שלהם. הם, בשלב זה, מסרבים לשלם מס.
    מוצדק או לא, זו שאלה לדיון אחר (כאשר יאניס יסיים חוזה, אם ימשיך במילווקי, אז הם ככל הנראה יהפכו לקבוצה משלמת מס).
    (צריך לציין שזה חכם לבחור בקפידה מתי להפוך לקבוצה משלמת מס, היות והעונש הכלכלי על קבוצה שהיא "עבריינית מס סדרתית", הוא עונש ניכר ומשמעותי)
    .
    אז ככה –
    כפי שעומר כתב, החוזה של מידלטון מגיע עם "הנחה" (2 מיליון העונה). הנחה זו מאפשרת לקבוצה להמשיך כמעט עם כל הסגל מהעונה שעברה (כמעט זה קצת מוגזם – ברוגדון יחסר. מאוד).
    צריך לקחת בחשבון פרט מידע קריטי לקבוצה –
    אם מידלטון לא היה מסכים להמשיך, לא הייתה לקבוצה את היכולת להביא שחקן מקס אחר/שחקן עם משכורת דומה. וזה היות והם חוצים את תקרת השכר בהפרש ניכר עוד לפני החוזה של מידלטון.
    האם אפשרי היה להגיע לסיכום של סיין אנד טרייד? אולי. אבל אז אני לא רואה איך מידלטון מסכים לפחות ממקס.
    .
    אז בהינתן המגבלות (חוסר הברירה של הקבוצה, חוסר הרצון לשלם מס),
    ובהינתן ההנחה,
    הציון חייב להיות גבוה.
    עד כמה גבוה?
    צריך לבדוק את הנתונים.
    אם קבענו שדוראנט לגולדן סטייט זה הרף ל-"10", אז זה די ברור שזה לא המקרה.
    ציון "9" נותנים להארכת חוזה של כוכב שיכל היה לעזוב, אבל נשאר. נגיד קליי תומפסון.
    נבדוק, עד כמה מידלטון קרוב לתת תרומה ששווה "ציון קליי":
    מידלטון ספג לא מעט ביקורת בפלייאוף האחרון, חלקה מוצדק. אבל אני, אני רק רוצה להזכיר את מידלטון של סדרת 7 המשחקים בסיבוב הראשון של פלייאוף 18' מול הסלטיקס.
    כולם זוכרים את יאניס, אבל מידלטון היה אדיר בסדרה הזו. הוא קלע המון נקודות (כמעט 25 נקודות למשחק), באחוזים לא פחות מפסיכיים (70%+ אפקטיבי, 60%+ מהשלוש). בלעדיו זה היה נגמר בסוויפ קל של הסלטיקס.
    בכלל, בקריירה יש למידלטון 44.6% מהשלוש בפלייאוף. 53.5% אפקטיבי. אלו אחוזים שכאשר הם מופיעים לצד 18 נק' למשחק, הם מלמדים על שחקן נהדר.
    עכשיו נשווה לרגע לנתוני הפלייאוף של קליי –
    (כן, אני יודע שזה קצת מניפולטיבי. כן, ברור לי שקליי הוא הרבה יותר מסך נקודותיו והאחוזים מהשלוש. לרגע אני לא טוען שמידלטון שחקן טוב יותר, או כמו)
    לקליי בפלייאוף יש 19.6 נקודות למשחק, 41.5% מהשלוש, 53.6% אפקטיבי.
    דמיון מפתיע למדי, לא?
    .
    אז נראה לי שמוסכם שמידלטון הוא לא קליי. אבל גם נראה לי שאפשר לראות שהוא לא עד כדי כך רחוק –
    אם קליי הוא "9" קל,
    אז בהתחשב בנסיבות, ההחתמה של מידלטון בהחלט שווה גם היא את הציון –
    FAR 9
    .
    תודה, עומר.

    1. גיא, הסדר הוא הפוך… בגלל הסירוב למס, אין ברוגדון. בגלל אין ברוגדון, אין אליפות ואין סיכוי. בגלל אין אליפות ואין סיכוי – לא יהיה יאניס, שחקן של דור שנוחת רק פעם בחיים. וכמו שאני כותב מעל, זו תאונת שרשרת, ריאלית!, ואני מאוד מתפלא על הארגון ויועציו, שלא עמדו על הרגליים האחוריות כדי להתריע.

      1. הרבה אקסיומות, שלדעתי הן כיום בגדר נעלם –
        אין סיכוי. אין אליפות. אין יאניס.
        .
        בעידן הנוכחי, יש בין בעלי הקבוצות לשחקנים המובילים דיאלוג שפעם פשוט לא היה.
        הניחוש שלי הוא שיאניס עודכן בכל התהליכים, כולל למה לא משלמים כיום מס, ומתי כן יתחילו.
        העובדה שמעט מאוד מהמתרחש בבאקס זולג לתקשורת מלמד (אותי. בהחלט יכול להיות שאני טועה) על לכידות שפשוט לא הייתה לפני העזיבה של לברון את קליבלנד.
        .
        אני אוהד גדול של ברוגדון, וגם לדעתי טעו הבאקס כאשר לו החתימו אותו.
        אבל –
        אין לי ביטחון עצמי מספק בשביל לקבוע כל כך נחרצות שהבאקס טעו טעות כזו גדולה כאשר בחרו במידלטון ולא בברוגדון.

    2. איפה מידלטון ואיפה קליי יא גיא.
      בעלי באקס לא מוכן לשלם מס מותרות אבל עוד כמה שנים ישלם לאיזה נגר 30 מיליון ויחרוג כמו גדול.
      בעלים שלא הבין מה צריך בליגה. סוף החוזה ש יאניס הוא חוזר להיות המועדון המשעמם בליגה כמו שהיה לפני יאניס.
      שיחכה לאיילים של סנטה.

      1. שמעון,
        אני זוכר שבעונה שעברה שוב, ושוב, ושוב, כתבת שדוראנט נשאר בגולדן סטייט. למרות כל העדויות.
        הפעם, אין עדויות המלמדות שיאניס עוזב. אם כבר, אלו מלמדות שהסיכוי שהוא ממשיך המילווקי הוא בהחלט קיים, ואפילו משמעותי.
        .
        השחקנים כבר ממזמן לא פועלים לפי הנרטיבים שאנו האוהדים מייחסים להחלטות שלהם. אם אתה מעוניין להבין מה הלך הרוח של שחקן כלשהו, אין ברירה אלא להקשיב.

        1. גיא אין עדויות? שוק קטן מאוד? חור כמו ויסקונסין, שהיום אליפות מקדשת את האמצעים יותר מתמיד ?לפני 40 שנה היה מישהו שנקרא קארים שבדיוק רצה לעשות את המעבר לשוק גדול למה אתה חושב שזה יהיה שונה? ההצהרה שהוא כתב בטוויטר לפני כמה שנים? רק לראות מה דוראנט כתב כשהיה באוקלהומה.

        2. ימים יגידו. לדוראנט מודה שהתעלמתי מהסימנים. לגבי יאניס אני לא רואה שום סימן להישארות. להיפך אני לא רואה אותו אומר שהוא נשאר בשום אמצעי תקשורת. ומי שלא אומר שהוא נשאר….עוזב זה מה שלמדתי מדוראנט.
          יאניס יעזוב כמו גדול. הוא יחרטט אני מאושר וכו ואז בום..

            1. האשך צודק

            2. זה אפילו יותר ברור שיאניס יישאר מאשר עזיבת דוראנט

            3. לא הבנתי למה כל כך ברור, זה שהוא יישאר או יעזוב… פרט לחושי הנבואה שלכם, שאני לא מזלזל בהם לרגע. ובכל זאת, מה עוד? כל מה שיאניס אמר, ממש עכשיו, זה: "מוקדם לדבר על זה, וזה יהיה דיסרספקט כלפי מי שמשחק איתי עכשיו", משהו בסגנון. לא נתן שום רמז ממשי.

            4. "I feel like if you have a great team, and our goal is to win a championship and be the last team standing and get better each day, I think it's disrespectful towards my teammates talking about my free agency and what I'm going through. So when the time is right, we're all gonna talk about it. I don't think the time is right."

            5. אוקיי, *לי* זה ברור. אין לי ראיות כמו שבדרך כלל אין באמת ראיות במקרים כאלה

    3. הבעיה היא שהשאלה לגבי מדיניות המס של הקבוצה היא אולי השאלה החשובה פה, או שיותר נכון להגיד – השאלה היא אם המטרה היא להסתכל מעיניי הקבוצה, שכולל גם שיקולים של מיליארדרים מעציבים, או מעיניי ה-GM שמרכיב את הקבוצה, שתקוע עם החלטות מלמעלה.

    4. גיא קצת מניפולטיבי? מה שעשית פה שוב זה עיוות של הנתונים, כמה סדרות פליאווף ומשחקים קלי השתתף (123) ? כמה מידלטון(34 )? פלייאוף ראשון שמידלטון שיחק יותר מ7 משחקים הנתונים צנחו ל16.9 נקודות ב51.7 אפקטיבי וזה שהוא אופציה שני בהתקפה, ויש גם חלק שנקרא הגנה. זה לא יכול להיות ציון דומה לזה של קליי, הוא בניגוד לקליי אוברפיי לכן הFAR7

      1. וכמעט שכחתי את חוזקם של היריבות, דין סדרה מול ברוקלין/ דטרויט לא שווה לסדרה מול יוסטון טורנטו, גם בן סימונס נראה MVP מול ברוקלין . בסדרה של 6 משחקים השנה מול טורנטו של מידלטון קלע 13.7 נקודות ב49.7 אחוז אפקטיבי , קלי תומפסון קלע נגד טורנטו בסדרה גם של 6 משחקים 26 נקודות ב68.2 אפקטיבי מטורפים לא באמת מקום להשוואה לא אותו רמה של שחקנים

      2. אתה כותב על מידלטון "אופציה שנייה בהתקפה" בשביל ללמד שנתוניו משקרים, ואחר כך כותב שאני מעוות את הנתונים???
        איזו אופציה היה קליי בהתקפת גולדן סטייט??? ראשונה?
        משעשע.
        .
        כן, יש חלק שנקרא הגנה. מידלטון לא מגן עילית כמו קליי. הוא גם לא מגן גרוע. כפי שציינתי –
        שחקן פחות טוב מקליי.
        .
        אבל –
        .
        186 ניסיונות קליעה מטווח ה-3 בפלייאוף,
        זה נתון מספק. כזה שבהחלט אפשר ללמוד ממנו.
        אין דרך לסובב את העובדות להפוך 44.6% מהשלוש במאני טיים של העונה למשהו רע.
        כאמור, שחקן שקולע בפלייאוף בקריירה 18 נק' ב-53.5% אפקטיבי, לצד האחוזים הנהדרים מהשלוש שצוינו, לצד הגנה בהחלט סבירה (ארוך מספיק, זריז מספיק, ופיזי מספיק, בשביל להתמודד מול רוב המאצ'אפים במוטלים עליו. בו זמנית, הוא לא מבריק בתחום),
        זה שחקן ששווה כל סנט שמילווקי משלמת לו.
        אם יש חיסרון אחד שלו שהוא בולט, והוא מהווה את הסיבה הרצינית היחידה להסבר למה הוא "FAR 7",
        זה היעדר יחסי ציבור…
        .

        1. שדוראנט נפצע איזה אופציה קלי היה, לפני הגעת דוראנט ואחרי פציעתו ? גיא נגד מי הוא שיחק בפלייאוף שיש הבדלים לרוב בין המזפח למערב ?יש לקליי פי 4 יותר משחקים בפלייאוף אני לא מדבר בכלל על העניין של עומסים ועייפות , מה קרה לו בסדרה מול טורנטו? הקליעה נעלמה פתאום, אין פה קשר ליחסי ציבור, הוא לא שחקן ששווה מקס בניגוד לקליי תומפסון שהיה מקבל בשינה מקס מכל קבוצה, הוא קיבל מקס כיוון שזה הברירה היחידה של מילווקי אוברפיי ולכן זה לא יכול להיות על אותו סקאלה פאר 7

          1. שקלתי לקצר, ולסכם ב-"אתה טועה". אבל ה-OCD…
            .
            כשדוראנט נפצע קליי "הפך" לאופציה השנייה. בשנים הקודמות, מה לעשות, הוא היה אופציה שלילית.
            .
            נגד מי גולדן סטייט שיחקו?
            מצטער, אבל סדרות המערב בעונה שעברה לא היו קשות מסדרות המזרח. למעשה, בוסטון + טורונטו, לטעמי, סדרות קשות יותר מ-יוסטון + פורטלנד.
            בעיקר כאשר מתבוננים בנתון הרלוונטי – ההגנות. אלו של בוסטון וטורונטו היו טובות, ובהפרש, מאלו של יוסטון ופורטלנד.
            .
            לקליי הרבה יותר משחקי פלייאוף בעברו. נכון. למה זה רלוונטי?
            השאלה היחידה היא האם כמות הזריקות שמידלטון לקח עד היום בפלייאוף מספקת בשביל ללמד אותנו על יכולתו. התשובה היא פשוט "כן".
            .
            למידלטון אכן הייתה סדרה רעה מול טורונטו. אתה באמת חושב שלקליי לא היו סדרות גרועות בעברו?
            .
            ואז ישנה השורה התחתונה.
            והיא לא כל כך מסובכת –
            מידלטון ירוויח העונה 30.6 מיליון. זה המון. לצורך השוואה, זה בשכונה של החוזים שהאריס מקבל, לצד מילסאפ, לאב, הורפורד, קמבה, וויגינס, פורטר, קונלי, ווצ'ביץ', והייוורד.
            עכשיו נחזור לנתונים –
            אנחנו מדברים על שחקן 2.03 שמסוגל לשמור על כמה עמדות מבלי להיות חור בהגנה. הוא יודע לקלוע לא רע, ובאחוזים לא רעים בכלל (בדגש על חלק שהוא קריטי לכדורסל של ימינו – טווח ה-3).
            בפלייאוף הוא שומר על נתוניו, ואולי אפילו משפר אותם מעט.
            האם הוא חוזה ה-30 מיליון הכדאי ביותר בליגה?
            לא.
            אבל זה לא קשור עליו, זה קשור לעובדה שב-NBA שחקנים מוגבלים בכמות שהם יכולים להרוויח במהלך הקריירה, בדגש על 7 השנים הראשונות.
            האם הוא חוזה "מפסיד"?
            ממש לא. הוא היה שחקן משמעותי (השני הכי חשוב) בקבוצה שסיימה את העונה שעברה עם המאזן הטוב בליגה, עם ההגנה הטובה בליגה, עם אחת מההתקפות החזקות בליגה. קבוצה שהודחה בגמר המזרח אחרי סדרה צמודה במיוחד.
            איפה הוא, ואיפה וויגינס…
            .
            עכשיו תתבונן שוב במכלול התכונות שלו, ותבין שאם היה בשוק החופשי, הוא היה מקבל חוזה מקס. בדיוק כמו האריס.
            ככה זה כאשר יש לך מכלול תכונות שהן התכונות הנדרשות ביותר בכדורסל.
            זה לבדו, לא מספיק לציון 9. כבר כתבתי, במפורש –
            הוא לא קליי.
            אבל –
            תוסיף לצד משוואת הביקוש את ההנחה שנתן (והיא משמעותית עבור מילווקי),
            תוסיף את העובדה שלמילווקי לא באמת הייתה ברירה (רחוקים מדי מתקרת השכר),
            ועוד פרט פעוט שמשום מה לא נכתב עדיין, וזה ההמשכיות –
            ותקבל ציון "9".
            זו דעתי. אין לי בעיה שאתה חולק עליה. סבבה.
            אבל ההחלטיות בה אתה מחלק ציון "עיוות נתונים", זה פשוט משעשע. בעיקר לנוכח הדרך בה אותם נותנים מופעים בתגובה שלך…

            1. אפילו אני לא מאמין שאתה באמת חושב שמידלטון קרוב לקליי או ברמתו. אני מבין את הocd אבל אתה לא באמת מאמין בזה

            2. הבנת הנקרא, שמעון.
              כתבתי במפורש שקליי שחקן טוב יותר. בצורה שאי אפשר לפרש. כתבתי במפורש שאם דוראנט לגולדן זו ההגדרה המילונית ל-"10", אז קליי עונה להגדרה של "9".
              כתבתי במפורש שבהעדר הנסיבות, זו לא הייתה החתמה של "9", אבל מה לעשות, ניהול והחתמות, לא מתרחשים בריק. יש נסיבות, ואלו מלמדות (לפחות לדעתי) שזו החתמה שהציון שלה גבוה מ-"8" אותו מידלטון היה מקבל בתנאים סטריליים.
              כאמור –
              FAR 9

            3. נקודה קטנה אחרונה –
              קליי תומפסון. לברון. דוראנט. קיירי. כל שחקן X אחר ששווה מקס –
              אף אחד מהם לא רץ למילווקי בשביל לחתום כשחקן חופשי.
              זה נתון שההנהלה צריכה להתמודד איתו, נתון שלא כל הקונטנדריות פוגשות.
              מילווקי משיגה את השחקנים שלה או דרך הדראפט, או בטריידים חכמים –
              הוא הגיע למילווקי (יחד עם ברנדון נייט) בעקבות טרייד עבור ברנדון ג'אנינגס.
              ברנדון נייט הוחלף במייקל קארטר וויליאמס, שהוחלף בטוני סנל.
              גם בלדסאו הגיע בטרייד.
              את ברוק לופז הם השיגו במחיר מציאה, והפכו אותו לאחד הסנטרים "החמים" בליגה.

            4. אני מסכים איתך גיא.
              אני חושב שמה שמבלבל אנשים זה הסכומים.
              אבל הסכומים לא ממש רלוונטים משנה האחוז מהתקרה
              מעל 30 מליון לפני כמה שנים היה באמת המון
              היום זה קצת פחות ממקס בינוני.

  5. 6 וזה לארג, התחושה שלי ששנתיים מהיום החוזה הזה יהיה תקוע להם בגרון ובדיעבד 3 היה ציון יותר הגיוני. אני צופה כאן התרסקות כמו של ניקולה באטום אחרי חוזה גדול, רק יותר כואבת.
    .
    כריס מידלטון 35 מיליון לעונה ל-5 שנים. בעל הבית השתגע. גם 20 לא הייתי משלם לו, 15 אולי וגם על זה הייתי מצטער.

  6. תודה רבה עומר.
    מניח שנדבר עוד שנים על חוסר ההחתמה של ברוגדון – במיוחד לאור היכולת שלו לשמור על קוואי בגמר האחרון אל מול מידלטון שמה שקוואי עשה לו (שמעון הכנס כאן את המילים המדויקות לתיאור המעשים). אבל למידלטון עדיין יש שמירה טובה ואף טובה מאוד ויש לו משחק פוסט-אפ די טוב ובזה הוא די משלים את יאניס כאשר המשחק תקוע – (לא זוכר שראיתי את ברוגדון משחק פוסט-אפ) בסופו של דבר מדובר באחלה שחקן על חוזה סביר ובעל עמידות לפציעות – 8.

  7. אחלה עומר. אני חושב שהם היו צריכים לשמור גם את ברוגדון, אבל מסכים איתך בקשר למידלטון. שחקן שהגיע למצבי קליעה טובים יחסית למרות שהאחוזים נחלשו בשנה שעברה ומספר 2 לגיטימי בקונטנדרית. משעשע להזכר בשנים לא כל כך רחוקות כשהוא, יאניס וג'בארי פארקר הובילו קבוצה די בינונית. איפה שלושתם היו אז ואיפה כל אחד היום…

  8. תודה עומר. הכתיבה והניתוח המצוינים שלך מחדדים לי את התחושה שהפרי-אייג׳נסי הולך ומקצין כש״קשישים״ כמוני (45 כן..) מופתעים כל פעם מחדש לראות שעוד שחקן נחמד מקבל מעל ל 30 מיל׳ ועוד לטווח ארוך. מידלטון, פרוזינגיס, האריס, סימונס, מורי, בוקר, מה משותף לכולם? לדעתי זה שאף אחד מהם לא ״קרע״ עדיין זוג נעליים בליגה (מידלטון והאריס הכי קרובים לזה). מבחינתי זה אומר שאני לא ממש יודע מה לצפות משחקן לטווח הארוך. תחשבו טוב, אם אחד מהשחקנים שרשמתי נפצע פציעה מסיימת קריירה (חס וחלילה) כמה זמן יקח לנו לשכוח שהוא היה קיים? רמז: עוד לפני התגובה הבאה של שמעון ואם זה המצב למה לעזאזל משלמים לו ככ הרבה? המצב היום שהשחקנים מגיעים לליגה צעירים ממה שהגיעו במשך השנים יוצר מצב לא בריא של שחקנים צעירים מאוד עם יסודות לקויים, פרנצ׳ייז על הכתפיים וחוזה אסטרונומי שרובם המכריע פשוט לא שווים. במקביל פורחת תופעת הפרימדונות (דוגמאות אחרונות טייטום, סימונס ופרוזינגיס) שמרשים לעצמם לעשות לברון ולהכתיב לקבוצה איך להתנהל. לכן קשה לי באופן אישי לתת ציונים לחוזים מהסוג הזה ודווקא ניתוח של חוזים לשחקני משנה יכולים להיות הרבה יותר מעניינים לפעמים. לסיום אחרי החפירה, לדעתי מידלטון ממש לא שווה את הכסף מהסיבה הפשוטה שהוא לא מספיק טוב. הוא לא מס׳ 2 בקונטנדרית ובקושי מס׳ 3. 6 וגם זה בלחץ

    1. נראה לי שחסר לך משהו
      הסכום עצמו לא באמת משנה
      הקבוצות צריכות לשלם סכום כסף מסוים.
      מה שמשנה הוא האחוז מהתקרה.
      ולשחקן השני בקבוצה שהגיע לגמר המזרח לקבל חוזה כזה זה באמת אחלה (כמו שאר השחקנים שכתבת עליהם)
      הסכום הזה שקול לסכומים הרבה יותר קטנים לפני 5-10 שנים

      1. יואב, פה אתה מחמיץ את החפירה הארוכה מלמעלה –
        זה לא שמילווקי היו חייבים להוציא סכום איקס בטוטאל, אז מה הבעיה, נפנק את מידלטון. אלא שמילווקי התקמצנה על הכסף, אין פינוקים, נישאר בגבולות המס – ולכן הפסידה את ברוגדון… הסכום הגבוה, "בכל מחיר", למידלטון, ועוד איך משנה. כי בגללו, הם ויתרו על להשוות את ההצעה לברוגדון.

        1. סליחה מה שגיא כתב למטה זה משהו שלא כתבתי למלווקי לא היה מקום להחתמות חדשות זה או הוא או רמה מתחת
          חוץ מזה שלא נוהרים למלווקי ככה שזאת החתמה טובה לדעתי

      2. אז אתה בעצם אומר שבגלל שהוא היה השחקן בשני הכי טוב בבאקס מגיע לו 35 לשנה במשך חמש שנים? זאת נראית לי משוואה בעייתית. לא היה עדיף במקום מידלטון, נניח, את ג׳ו אינגלס ופי.ג׳י. טאקר שעולים ביחד פחות ממנו? או את בוגדנוביץ (יוטה) שעולה הרבה פחות? לא זוכר בדיוק כמה אריק גורדון מקבל אבל הוא לאורך השנים מס׳ 3-4 בקונטנדרית ואני לא חושב שהוא פחות טוב ממידלטון במבחן העין כמובן ולא בסטט׳. מקווה שהכוונה שלי פה ברורה

        1. ה-NBA לא עובד ככה.
          .
          נגיד ונוריד את מידלטון מהפיירול של הבאקס. וגם את ברוגדון. זה יוצא 95 מיליון.
          תקרת השכר היא 109 מיליון.
          המשמעות היא שגם אחרי הוויתור על מידלטון וברוגדון, לקבוצה יש רק 15 מיליון להחתמה בשוק השחקנים החופשיים.
          אתה באמת חושב שהם יכלו לקבל שחקן של 15+ נק', 50%+ אפקטיבי, 37%+ מהשלוש, במחיר הזה?
          תתבונן בחוזים שנחתמו השנה. התשובה היא בקצרה "לא". אוברה מהסאנס, שחקן שקולע הרבה פחות טוב, ושומר ה-ר-ב-ה פחות טוב,
          מרוויח יותר.
          .
          טאקר ואינגלס, אם היו הקיץ בשוק החופשי, היו מרוויחים יותר מהחוזים עליהם הם חתומים כיום. ובלי שום קשר,
          הצמד מרוויחים ביחד כמעט 20 מיליון (למילווקי אין מספיק מקום), וגם אם למילווקי היה את המקום –
          אינגלס + טאקר (עד כמה שאני באמת אוהד את השחקן הזה) לא שווים ברוגדון + מידלטון.

          1. עסקו בהרחבה בתגובות למעלה בכל מה שקשור למותרות, אבל דיברנו גם על חריגה מהתקרה במקרה הצורך ואני דיברתי על מידלטון שמרוויח 35 בשנה. אינגלס למיטב זכרוני קיבל חוזה של בערך 11 לשנה לא מזמן (בשנה שעברה?). אתה חושב שיש GM שיתן לטאקר או אינגלס חוזה של 15*3? אני חושב שלא, ועדיין הם לא מגיעים לשכר של מידלטון אז למה אתה אומר שאין מספיק מקום? שים את ברוגדון והחריגה בצד, זה דיון אחר, אני חושב שאפשר למלא את המקום של מידלטון עם שחקנים שיתנו תפוקה דומה, בעיקר כי יאניס עושה את החיים יותר קלים לשחקנים שלידו ואפילו שחקנים פחות טובים כמו אוברה שהזכרת יתנו מספרים משודרגים לידו. לדעתי קונטנדרית חייבת עומק ובמבחן ההסתברויות אני מעדיף שני שחקני רוטציה ברמה גבוהה שמשתכרים בינוני (יחסית) על פני שחקן קצת יותר טוב שמשתכר באופן מוגזם

            1. אינגלס חתם על חוזה בקיץ 2017. זה היה הקיץ בו לא הייתה עלייה משמעותית בתקרה, והקבוצות בחרו "לחסוך" לקראת קיץ 18'.
              .
              הסיבה שאין מקום היא כללי השכר ב-NBA. שחקן שכבר משחק בקבוצה, צובר זכויות בירד שמאפשרות לקבוצה להחתים אותו מחדש גם אם יש חריגה מעבר לתקרת השכר, או אפילו מעבר לרף המס.
              היות וסך הפיירול של מילווקי, ללא ברוגדון, וללא מידלטון, עומד על 95 מיליון, והיות ותקרת השכר השנה היא 109 מיליון,
              אז ויתור על הצמד (ברוגדון + מידלטון) משמעותו שנשארים לקבוצה 14 מיליון עבור שחקנים חופשיים (+ room אקספשין אותו אי אפשר לצרף לסכום הנ"ל)

  9. תודה עומר! אחלה מספר 2 לצד יאניס, בסכום מתחת למקסימום במעט כמו שהזכרת ועוד שיקול שלא התייחסו פה , זו פאקינג מילווקי, גם כשיאניס שם זה לא איזה מקום מושך סופרסטארים או אולסטרים סטייל ניו יורק, ל.א, בוסטון או אפילו מיאמי… בקיצור 9.

  10. החלטה מאוד בינונית. מידלטון לא הוכיח בפלייאוף שהוא סטאר יציב, הוא מס' 2 בקבוצה אבל הוא לא קיירי איירוינג יותר כמו אריק גורדון משודרג. אני הייתי שולח אותו בסיין אנד טרייד ומנסה להשיג שחקן כנף טוב בשכר הגיוני יותר (ולא חסר)+ שומר על ברוגדון אצלי

  11. שאלה תאורטית שלא קשורה דווקא לפוסט אבל סתם מעניינת. יכול להקרות מצב שכל הקבוצות משלמות מס מותרות או שרק מיעוט לא משלמות (נגיד. שלוש). מה קורה במצב כזה?

  12. צר לי אבל לא הייתי נותן יותר מפאר 7. קונטנדרית בימים אלה כוללת טריו חזק בלא מעט מקרים. לא די בזה שאיבדו את ברוגדון – מידלטון בעצמו הוא מספר 2 די חלש יחסית בדואו שכולל אותו ואת יאניס והוא נמצא בפער עצום מהאלפא דוג. לעניות דעתי הוא לא צריך לקבל יותר מ-25 לעונה. למרות זאת מדובר על שחקן עם אופי מצוין שקולע טוב מאוד. אסור לשכוח את הפתיחה המופרעת שלו בשנה שעברה.
    תודה על פוסט אדיר כרגיל.

    1. +1. שורה תחתונה שחקן שלא יכול להיות מספר 2 בקבוצה שתיקח לאליפות, מקסימום להשלים טריו (שהיה למילווקי, שהיו הופכים להיות ההימור הראשי שלי אם הם לא היו מוותרים על ברוגדון). סקורר סביר ששווה בלחץ 100 מליון ל-4 שנים (כתבתי את זה ואז ראיתי שזה גם מה שעמית רשם). זה שלמילווקי לא הייתה ברירה לא הופך את החוזה הזה לטוב. העובדה שהחוזה תופס אותו בשיא הקריירה (ככל הנראה), ממתיקה קצת את הגלולה – ולכן אני מסכים עם ה-7.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט