More of the same – ביקורת משחק NBA 2K/עידו רבינוביץ

More of the same – ביקורת משחק NBA 2K/עידו רבינוביץ

אלברט איינשטיין הגדיר טיפשות כעשיית אותו מעשה מספר פעמים ולצפות לתוצאות שונות. ההנהלה של חברת 2K, בעיקר רוני סינג, מודעת להגדרה הזאת, ויותר חשוב מזה, מודעת לכך שאנשים אחרים מודעים אליה. לכן, כל שנה, העיסוק העיקרי שלהם הוא ליצור מין מיראז', הטעיה שתראה שהפעם זה באמת שונה. בין אם זה תמונות שונות שמנסות להראות שיפור גרפיקה, למרות שהשינוי היחיד הוא שתמונה אחת עם זיעה והשנייה בלי, בין אם זה הוספת קבוצות "קלאסיות" שאפשר לבנות בקלות בעצמך בשימוש עם הפיצ'רים בהגדרות (או לחילופין, הוספת קבוצות ה-WNBA שלא רלוונטיות כלל לקהל אליו החברה פונה) ובין אם זה הצהרות דרמטיות על כל מיני סלבריטאים ש"יצטרפו למשחק" כאשר בעצם רק הסלבס עצמם יכולים לשחק עם הדמות שלהם בתור שחקן אישי. אני הגעתי לתובנה הזו לפני כשנתיים, לכן לא קניתי את המשחק של שנה שעברה. הרגשתי גאווה, כאילו שאני נעלה על האנשים שבזבזו כספם על המשחק, למרות שזו הפעם הראשונה שאני מוותר מאז ימי הפלייסטיישן 2 העליזים. השנה, התלבטתי מחדש אם לקנות את המשחק, ולבסוף התמזל מזלי והופס בחרו בי לסקר אותו, אז קיבלתי את המשחק בחינם. האמת, התרגשתי. קיוויתי לגלות שאני טועה והמשחק באמת שונה, לדאבוני, התאכזבתי ביותר.

אשתמש בקונספט בו השתמש תומר שנאן שלנו בשנה שעברה ואסקור את ארבעת האספקטים החשובים ביותר במשחק: רמת "משחקיות", MyCareer ,MyLeague ו-MyTeam.

משחקיות:

בהתחשב בכל, רמת המשחק איכותית ביותר, הרמה הטובה בשוק גם בהשוואה למשחקי ספורט מענפים אחרים. המשחק הוא ריאליסטי לרוב (בשל העובדה שזה משחק וידאו, עדיין יש נטייה של המחשב לשמור על משחקים צמודים לעתים, אך זה לא מפריע לחוויה האותנטית) ותואם את ה-NBA של היום, בעיקר בנטיות של השחקנים במהלך המשחק. אמנם, יש כמה בעיות קריטיות שאסור להתעלם מהן: ראשית, בניסיון נואש להאט את קצב המשחק כדי להוסיף לריאליזם, המנוע של המשחק האט את יכולת התגובה של השחקנים, מה שגורם לפספוס של הרבה הזדמנויות למשחק מהיר, מתסכל ביותר. שנית, קשה מאוד להריץ את הפיק 'נ' רול כמו שצריך. קשה מאוד "לתפוס" חסימות, אם בכלל החוסם מועיל בטובו להגיע במקום לזייף סקרין ולרוץ במהרה לכיוון הסל. בנוסף, המשחק מתארך ללא סיבה כיוון שלא ניתן להעביר דברים שוליים כמו פסקי זמן וזמני המתנה לשופטים שימסרו כדור לזורק עונשין/מוסר כדור חוץ, במשחקים המתחרים בענפים השונים כגון פיפ"א ומאדן הדברים האלה כבר נכחדו מזמן.

לסיכום, למרות החורים הברורים והמציקים, רמת המשחקיות עדיין גבוהה ביותר, אמנם היא נשארה די סטגנטית במשך השנים האחרונות פרט לשינויים מינוריים.

MyCareer:

גולת הכותרת של הפרסומים השנה היה הקאסט שכולל כמה מהכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד כרגע: אידריס אלבה ("הסמויה"), רוזריו דאוסון ("ג'יין הבתולה"), ארני האדסון ("גוסט-באסטרס") ות'ומאס מידלדיך ("סיליקון וואלי"), יחד עם סופרסטארים מעולם הכדורסל כגון לברון ג'יימס, סקוטי פיפן ומארק קיובן. הסרט עצמו כתוב טוב וניכר כי השקיעו שם רבות, אמנם לא לשם כך התכנסנו. אם ארצה לראות סרט, לא אשלם על משחק וידאו. הואיל והיה ממד אינטרקטיבי ממשי (בדומה לסרט "באנדרסנאץ'" של "מראה שחורה", בו יש אפשרות לכמה סיפורים שונים בהתאם לבחירות שהצופה מבצע) ולא בחירות מועטות שלבסוף מובילות לאותו מקום, ההשקעה הכספית והשקעת הזמן הרב בסרט הנ"ל הייתה משתלמת. לצערי, מצאתי את עצמי מתיש ושוחק את כפתור ה-A רבות כדי להעביר את הסיפור לאחר שהבנתי את הפואנטה של הסיפור.

מבחינת הגיים פליי עצמו, המשחק דומה לשנים קודמות. אין לך סיכוי להצליח ללא חרישה עמוקה ו/או לקנות VC בכסף, וכאשר ההצלחה מגיעה, היא מגיעה בקלות ואז מעמידים ממוצעים מטורפים, לכן לאנשים רבים, בהם כלול אני, המשחק נמאס מהר מאוד.

MyLeague:

השינוי הגדול שנעשה במוד הוא האפשרות לשחק בליגת ה-WNBA, אמנם חוץ מכמה נקודות זכות בקהילת ה-PC, קבוצות הנשים סתם תופסות מקום בהארד דיסק של הקונסולה. לדעתי, זהו המוד המהנה ביותר בשל הורסטיליות הרבה שבו, ניתן לשרוף זמן רב על המצב הרגיל של המוד, לעבור לפנטזי דראפט כאשר גם שם אפשר לשחק בתתי ז'אנרים (רוסטרים מובנים של אגדות/סלבס וכו'). עוד פעם אחזור על המנטרה שכל השינויים שבוצעו, אם בכלל, הם שוליים ביותר.

MyTeam:

זהו המוד בו רוב השחקנים מבלים את מרב זמנים בו, לכן כאן 2K השקיעו קצת יותר מהצפוי. הוספו כרטיסי שחקנים חדשים הנקראים: "שחקנים דינמיים", אלו שחקנים שמתחילים עם ציון נמוך יחסית ובעקבות השלמת סט משימות, הקלף משתפר בהתאם לכמות המשימות שהשחקן השלים, יש שחקנים שניתן לשדרג פעם אחת ויש שחקנים שניתן לשדרג עד חמש פעמים, הכל תלוי בקלף הספציפי. זהו המוד שצפוי לקבל הכי הרבה פיצ'רים נוספים במהלך השנה להשאיר שחקנים עליו כיוון שהוא גורם לשחקנים לקנות VC במרשרשים אמיתיים כדי לפתוח חבילות שלא שוות את הכסף.

הערות סיום:

דירוגי שחקנים שגויים: לרוב, הדירוגים של המשחק תואמים את היכולות של השחקנים במציאות. אולם, לעתים יש שגיאות גדולות המוטות בשל הייפ תקשורתי לגבי שחקן מסוים (כן, אני מדבר עליך קייל קוזמה) ו/או חיסור תשומת לב של 2K ליכולת של שחקן מסוים ונתינה של ציון גנרי ושרירותי לפי סטטיסטיקה (למשל ציון הגנת הפרימטר של באם אדאביאו נמוך משל קלי אוליניק אצל מיאמי, דירוג הדאנקים של די'ארון פוקס הוא 60 בלבד, דרק ג'ונס ג'וניור לא נכנס לרשימת טופ 5 המטביעים של הליגה ועוד ועוד).

הפלייליסט: אני אוהב את הפלייליסט ברובו, הוא מציג כמה מהשמות העולים בעולם ההיפ הופ כגון SABBA, IDK ו-J.I.D, יחד עם זאת גם כמה ליקוקי מיינסטרים עם קלווין האריס וסלינה גומז, אמנם ה"ליקוקים" הללו פחותים מהשנים שעברו, חובה לציין שעשו כאן עבודה טובה ורב גונית.

KTV2: נקודה אחרונה לסיכום: אשמח לשמוע על האדם שבאמת נוהג לצפות בפיצ'ר המיותר הזה, ומאוד אשמח לדעת כיצד הוא גילה שהוא מזוכיסט.

לסיכום, אין ספק שזהו המשחק הטוב ביותר בשוק, אמנם אם אתם לא משחקים און-ליין, תישארו עם המשחק הישן, אל תתנו לתרבות ה-FOMO לחלחל כל כך עמוק…

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מתי יעברו לעדכונים שנתיים?!?! שנקנה משחק פעם בשנתיים שלוש ונעדכן… יאללה כבר עם השינויים!
    תודה רבה עידו!
    אישתי קנתה לי מתנה את המשחק באיחור ליום הולדת אז אני לא אתנגד למשחק

  2. אין אופציה לשנות את רמת הקושי וזמן המשחק ב-MyGM. מה זה הטמטום הזה?

    המוד כשלעצמו די כיפי אבל אני בקושי משחק כי 6 דקות לרבע זה מעט מדי.

  3. תודה רבה על הכתבה
    אני ממש נהנתי לראות את המשחק החדש אבל שכחת לציין שהוסיפו מלא קבוצות עבר שלא היו קודם וזה שידרוג גדול במשחקיות ואצה מאוד צודק בקטע של הפיק אנד רול אבל אל תשכח שיש מלא קבוצות שהשחקן כיאילו חוסם ואז בורח אבל תקן אותי אם אני טועה

  4. תודה רבה עידו, האמת שרק שנה שעברה רכשתי פלייסטיישן ויחד איתו גם כמה משחקים כולל פיפא וכולל NBA, בפועל ב-NBA נגעתי אולי 3 שעות בלחץ בשנה האחרונה, אני בדרך כלל אוהב לשחק את קריירת ה-GM, אבל בשנה שעברה המשחק היה יותר מדיי ריאליסטי עבורי שהייתי צריך להשקיע יותר מדיי זמן וזה הוריד לי את החשק ישר, לעומת פיפא ששיחקתי הרבה יותר ושם MODE המנג'ר לא תופס לך מלא זמן והוא הרבה יותר פשוט למשחק.
    השנה אני בוודאות לא ארכוש את NBA2K20, אחרי מה שראיתי שקרה לי עם 19, אבל תודה רבה על הביקורת שלך, זה רק הוסיף לי את ה-V שהייתי צריך על ההחלטה שלי, אגב אני גם לא חושב שארכוש את פיפא 20, נראה לי מיותר לרכוש כל שנה אותו משחק, אבל אם יהיה מבצע שווה בבלאק פריידי יש מצב 🙂

      1. זה רק ממחיש את הבעיה של המשחק, אם שנינו ובטח עוד כמה אנשים הרגישו את אותו הדבר, ובמקום לקבל MODE קליל של קריירה קיבלנו משהו מעיק, אומנם ריאליסטי מאוד אבל יותר מידיי מעמיק בשביל שחקנים שרוצים משהו קליל.

  5. וכמובן תודה רבה על הסקירה
    לי אישית חסכתם איזה 250 שקל
    תמשיכו אבל עם הפינה אל תפסיקו
    אפשר גם לעשות בלוג עונה ומעקב וטיפים וים דברים

  6. קניתי 2k מאז 2009 ועד 2018. כשחלאס אז חלאס. המשחק רק התחרבן עם השנים.
    לדעתי באופן כללי משחקי ספורט עושים הון על משחקים חדשים בכל שנה, וזה בזוי. כמובן שאני חושב כך בדיעבד, וזה פשוט הזוי שצריך לקנות משחק חדש ולשלם 60 דולר רק בגלל שינויים מינוריים.
    פאק איט. פאק 2k. פאק ea.
    וכמובן, אול הייל עידו. תודה על ביקורת שעסרה לי להחליט לא לקנות 2k בשנה השנייה ברצף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט