סקירה לקראת מחזור 2 בNFL / צוות הופס פוטבול

מאת צוות הופס פוטבול: פריים טיים זק, יניב שושני, עידו יצחקי ורביב פייג

נפתח בסקירת המשחק שהיה ביום חמישי בלילה בין:
קרוליינה פאנת'רס (2-0) 14 – טמפה ביי באקנירס (1-1) 20
קאם ניוטון – משהו רע עובר על הק"ב הכוכב של הפאנת'רס, בתוך ומחוץ למגרש, כל ההופעה שלו נראית כמו צעקה לעזרה. נראה שספר המהלכים החדש של הפנת'רס השמיט את מהלכי הריצה עבורו, ולא בטוח שהוא מעוניין בכלל לרוץ. הפעם היחידה שרץ במשחק הזה הוא גם השמיט את הכדור.
51 פעמים ניוטון לקח 2 צעדים אחורה מהסנאפ, סקר את המגרש בלי לזוז כמעט וניסה למצוא מטרות. הוא פגע בפחות מ50 אחוז מנסיונות אלו, החוסר דיוק שלו, ואולי החוסר חשק שלו להאריך מהלכים ולסכן את עצמו, ניכר כמעט בכל תנועה (או חוסר תנועה) שלו.
זה כבר המשחק הרביעי ברצף שניוטון לא מצליח למסור לט"ד.
כשאנדרו לאק פרש בגלל עייפות מנטלית ופיזית, תהיתי מי יהיה השחקן בעל הפרופיל הגבוהה הבא שיפרוש במפתיע. כרגע הכסף שלי על ניוטון.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא cam-newton_4.jpg
משהו רע עובר על הבחור


הגנת טמפה – טד בואלס ידע שקרולינה כרגע מסתמכת בעיקר על כריסטיאן מקפרי האקספלוסיבי ונערכו לעצור אותו ולתת ליד של ניוטון לעבודץ וזה עבד מצויין.
מקפפרי שנראה בלתי עציר ביבשה ובאוויר שבוע שעבר ,נעצר על 37 יארדים בריצה ו16 ב2 תפיסות בלבד.
השביעייה הקדמית של טמפה נתנה משחק לפנתאון עם עצירה מוחלטת של הריצה ומירור החיים של קאם ניוטון. הגדיל לעשות שאקיל בארט עם 3 מתוך 5 הסאקים על ניוטון.
גרג אולסן- מי שהגנת טמפה קצת שכחה בהכנה שלהם זה הטייט אנד הותיק אשר נראה איטי ומסורבל על המגרש אבל בכל זאת הצליח להשתחרר ולקלוט 6 כדורים ל110 יארד.
ג'מיס ווינסטון- ההבדל במשחק הזה היה שאיפה שטמפה שמה ט"ד, קרוליינה שמה שערי שדה בלבד כל המשחק. ווינסטון לשם שינוי היה זהיר יותר עם הכדור, לא איבד אותו פעם אחת כל המשחק וזה עשה המון הבדל.
הוא מצא את הכימיה עם כריס גודווין ל121 יארד וט"ד מתוך ה208 יארד סה"כ באויר וביחד עם ריצות טובות של פייתון בארבר (23 ל82 יארד וט"ד) זה הספיק לניצחון.




—————————————————————————————
והנה הסקירה שלנו לקראת המחזור השני של הNFL:


טנסי סייטנס (1- 0) מול אינדיאנפוליס קולטס (0- 1) (טנסי, יום א 20:00)

משחק חשוב בתוך בית ה- AFC דרום. למרות שסיימה את העונה שעברה במאזן חיובי וכמעט הגיעה לפלייאוף, טנסי היתה האנדרדוג של הבית הזה אחרי סיום עונה לא משכנע ופגרה ללא רכש נוצץ, וזאת בניגוד ליריבותיה שעשו הרבה יותר מהלכים ונראו כבשלות יותר לשחק בינואר – אבל הפרישה של לאק לפני פתיחת העונה, הפציעה של פולס במחזור הראשון ובעית קו ההתקפה של יוסטון (שנראה שרק החמירה, למרות כל המאמצים) הופכים אותה פתאום למועמדת לאליפות הבית. כמובן העובדה שהיא הקבוצה היחידה ב-AFC דרום שניצחה במחזור הראשון גם כן עוזרת. מריוטה שיחק לא רע מול הבראונס, דרק הנרי הפגין את הרב-גוניות שלו בריצה (84 יארד) ובתפיסה (75 יארד) וההגנה שיחקה מצוין ושחטה את מייפילד וההתקפה המדוברת של קליבלנד (כולל 3 חטיפות ברבע האחרון). במחזור השני הם חוזרים הביתה ומשחקים מול הקולטס שלמרות ההפסד הפתיעו כששיחקו טוב (גם עם בריסט כק"ב במקום לאק) והראו שאסור למחוק אותם מהחישובים מוקדם מדי. הקבוצה צעירה ומלוכדת מאד, מרלון מאק הוא מפלצת (רץ ל-174 יארד מול ההגנה הלא רעה של הצ'רג'רס) והקבוצה הגיעה להארכה מול לוס אנג'לס החזקה. ההגנות הטובות של שתי הקבוצות ישמרו על סקור נמוך ותוצאה צמודה עם הרבה מהלכי ריצה בשני הצדדים, שני הק"ב יהיו סולידיים ולא מבריקים (כהרגלם) והמשחק יוכרע רק ברבע הרביעי, מה שנותן יתרון לקבוצה הביתית שתעלה למאזן 2- 0 ותישאר עוד שבוע בראשות הבית. (פריים טיים זק)

גרין ביי פאקרס (1- 0) מול מינסוטה ויקינגס (1- 0) (גרין ביי, יום א 20:00)

מפגש מסקרן בבית ה- NFC צפון בין שתי קבוצות שניצחו במחזור הראשון. התקפת גרין ביי נראתה חלודה מאד בניצחון על שיקגו ולמעט דרייב אחד בו ארון רוג'רס תיפקד כמו שציפינו וקיווינו תחת צוות האימון החדש, לא ראינו ממנו ומשאר סגל ההתקפה גדולות ונצורות. ההגנה של גרין ביי, לעומת זאת, הפתיעה מאד לטובה ואימללה את טרוביסקי וחבריו שהשיגו רק 3 נקודות במשך כל המשחק. המבחן שלהם השבוע, למרות המשחק הביתי, הוא הרבה יותר קשה. מינסוטה הרשימו מאד בניצחון המשכנע על אטלנטה – הן בהגנה והן בהתקפה. החלק המפתיע היה ההסתמכות הכמעט מוחלטת על משחק הריצה (38 מהלכי ריצה מול 10 מהלכי מסירה בלבד!) שקרע לגזרים את ההגנה האומללה של הפלקונס. שתי הקבוצות מקוות להגיע רחוק בפלייאוף השנה (לשם כך הן שואפות לזכות באליפות הבית) ולכן המשחק הזה כל כך חשוב כבר בשלב המוקדם הזה של העונה. קאזינס יצטרך להיות יותר דומיננטי השבוע כי הגנת גרין ביי לא תאפשר לדלווין קוק וחבריו לרוץ כאוות נפשם כמו אטלנטה. גם רוג'רס יצטרך להיות מדויק ומפוקס יותר מול ההגנה החזקה של הויקינגס שילחצו עליו חזק בכל מהלך תוך ניצול העובדה שסגל הרצים של הפאקרס נראה די חלש. אני מאמין שהתקפת גרין ביי לא תחזור למסלול בשבוע הזה, דיגס ותילן יתגברו על הסקונדרי של הפאקרס ומינסוטה תשיג ניצחון חוץ חשוב מאד שיעמיד אותה בראשות הבית – המקום בו היא מקווה להיות גם בסוף דצמבר.  (פריים טיים זק)

פיטסבורג סטילרס (0- 1) מול סיאטל סיהוקס (1- 0) (פיטסבורג, יום א 20:00)

פיטסבורג איכזבו קשות במשחק הפתיחה שלהם בפוקסבורו והובסו ללא תנאי ע"י טום בריידי וחבריו. כל מערכי הקבוצה לא תיפקדו – רוטליסברגר לא דייק במסירות, משחק הריצה לא היה קיים (31 יארד בלבד) וגם ההגנה איפשרה לתופסים של הפטריוטס לחגוג. החלק היותר מוצלח במשחק מבחינת הסטילרס היתה הגנת הריצה שהצליחה לנטרל את סוני מישל שהשיג רק 14 יארד ב-15 ניסיונות. מול ראסל וילסון והתקפת סיאטל – שמשיגים בד"כ הרבה יארדים על הקרקע – הגנת פיטסבורג יצטרכו להוכיח שההצלחה היחסית הזו לא היתה מקרית ואם יצליחו לנטרל גם את משחק הריצה של סיאטל הם יוכלו לשמור את המשחק בשליטה שלהם. גם סיאטל לא הרשימה במחזור הראשון מול סינסינטי החלשה – באופן מפתיע החוליה החלשה יותר הייתה ההגנה ובפרט הגנת המסירה שאיפשרה לדאלטון להשיג 418 יארד בדיוק גבוה. הם אמנם הצליחו להפיל את דאלטון 5 פעמים אבל זה לא יקרה מול קו ההתקפה החזק של פיטסבורג. בכלל, מול רוטליסברגר וחבורת התופסים הצעירה שלו הגנת הסיהוקס יצטרכו לשחק טוב יותר כי בניגוד למשחק מול הבנגלס הם לא יוכלו לנצח אם ביג בן יצליח להשיג כמות גדולה של יארדים באוויר. אחרי ההשפלה בשבוע שעבר ומול הקהל הביתי הקנאי הסטילרס יעלו במוטיבציה גבוהה, ולדעתי יצליחו לנצל את החולשה בסקונדרי של סיאטל, לשים הרבה נקודות על הלוח ולהשיג ניצחון ראשון במשחק צמוד. הקסמים שווילסון מצליח לשלוף מן הכובע לקראת סיום המשחק לא יספיקו הפעם.  (פריים טיים זק)

מיאמי דולפיס (1-0) – ניו אינגלנד פטריוטס (0-1), יום ראשון, 20:00 שעון ישראל

מפגש קצוות בAFC. מצד אחד עומדת המארחת מפלורידה, שמגיעה למשחק הערב לאחר שהציגה יכולת מחפירה למדי במשחק בשבוע שעבר, כשמנגד עומדת האלופה המכהנת לאחר הופעה מחשמלת באיצטדיון בפוקסבורו. אצל מיאמי, תצוגת הנפל מול בולטימור (הפסד ב49 הפרש) התקבלה בהבנה יחסית, שכן כולם במועדון מכוונים אל עבר דראפט 2020. להערכתי צריך לקרות משהו מאוד דרמטי בכדי שמיאמי לא תזכה בבחירה הראשונה. בניגוד מוחלט אליהם, הפטריוטס נראו נפלא נגד מועמדת בולטת להגיע לפלייאוף – הפיטסבורג סטילרס כשהם מאמללים אותם פעם אחר פעם בהתקפה ובהגנה. הפלייבוק של בליצ'ק בהתקפה היה מגוון מאוד ובריידי הוכיח שגם בגיל 42 הוא עדיין הגדול מכולם. הגנת הסקנדרי לא אפשרה לביג בן וסמית' שוסטר לשלב פעולה כראוי, וכך עצרו הפאטס את פיטסבורג על 3 נקודות בלבד. וכשלמסיבה הזו מצטרף כעת אנטוניו בראון (לא שיחק בשבוע 1) אין שום סיכוי שמיאמי תהיה מי שתעצור אותם. אמנם בשנים האחרונות התרגלנו לראות את ניו אינגלנד מפסידה לעיתים תכופות באצטדיון ה'הארד רוק' (כולל אחד ביזארי בשנה שעברה), הפעם זה עלול להסתיים בתבוסה כואבת למארחים.  (יצחקי)

בפאלו בילס (0-1) – ניו יורק ג'איינטס (1-0), יום ראשון, 20:00 שעון ישראל

הבילס כבר היו בפיגור 16 הפרש במשחק חוץ מול הג'טס והודות ליכולת טובה של ג'וש אלן במחצית השנייה, בפאלו ביצעה את הקאמבק הגדול ביותר שלה מאז 2011. הערב היא תפגוש פעם נוספת יריבה מניו יורק, כשהפעם אלו הג'איינטס המאוכזבים. דווקא לאחר פתיחה טובה של הענקים הקבוצה קרסה מול התקפת הקאובויז ותצוגת תכלית של דאק פרסקוט. גם הניסיון להחליף את איליי מאנינג בדניאל ג'ונס, הבחירה השישית בדראפט האחורן לקראת הרבע האחרון עלה בתוהו כשג'ונס איבד את הפוטבול במהלך שחיסל סופית את הסיכויים של ניו יורק לנצח את המשחק הראשון. המשחק הערב מגיע בטיימניג מעולה עבור בפאלו שבשקט בשקט תוכל להעלאות למאזן של שני ניצחונות ולשאוב מומנטום חיובי להמשך העונה. הגנת בפאלו הציגה משחק מצוין מול הג'טס ואילו תצליח לעצור את סקוואן בארקלי (כפי שהצליחו יחסית עם בל) המשחק יהיה שלהם. הג'איינטס יקוו למשחק טוב הגנתית ולנסות לכפות איבודים על אלן לאחר שבשבוע שעבר היו לו ארבעה כאלה. בכל מקרה, הבילס הציגו יכולת טובה יותר בשבוע 1 ולכן אני אלך איתם.(יצחקי)

בולטימור רייבנס (0-1) נגד אריזונה קרדינלס (1-0-0) (בולטימור, ראשון ב-20:00)

בבולטימור שמחים לארח את הקבוצה החלשה מאריזונה, שבוע אחרי שרמסו את הדולפינים האומללים ממיאמי. המשחק עצמו יהיה מפגש בין שני זוכי פרס הייזמן, שימשיכו לשפר את משחק המסירה שלהם, כל אחד מסיבותיו שלו.

לאחר שזרק במשחק הקודם לא פחות מ-54 ניסיונות מסירה, קיילר מורי ימשיך לנסות לנצח את המשחק באוויר, כחלק מתפיסת משחק ה- Air-Raid של הקרדינלס, ויקווה שלארי פיצ'גרלד הבלתי נגמר (הפך לשיאן ההופעות של הקבוצה במחזור הקודם) ימשיך את היכולת הטובה שהציג במשחק הראשון של העונה.

לאמאר ג'קסון מצידו ימשיך לזרוק את הכדור בניסיון להוכיח שהוא לא רק "רץ אחורי שיודע גם למסור", בטח אחרי תצוגת השיא במחזור הראשון שבה השיג 5 ט"ד ורייטינג מושלם של 158.3. ג'קסון גם מוקף בשחקנים שמאוד יקלו עליו את המלאכה כמו התופס מרקיז "הוליווד" בראון, הטייט אנד מארק אנדרוז והרץ האחורי מארק אינגרם.

ומה עם ההגנות אתם שואלים? הגנת בולטימור היא אחת מהטובות בליגה, והגנת אריזונה היא אחת מהגרועות, לא כוחות.

נתון מעניין – במשחק בודד מול מיאמי השיג ג'קסון את אותה כמות ט"ד כמו בכל משחקיו כקווטרבק פותח בעונת 2018.

התחזית שלנו – במשחק בין הציפורים העורבים ינקרו את הקרדינלים, ובולטימור תוסיף עוד ניצחון למאזן. (שושני)

וושינגטון רד סקינס (1-0) נגד דאלאס קאובויס (0-1) (וושינגטון, ראשון ב-20:00)

זה היה קרוב, אבל הרד סקינס רק כמעט הפתיעו את האיגלס במחזור הפתיחה, והשבוע הם פוגשים עוד קבוצה "אהובה" מהבית, אולי הפעם ההפתעה תהיה שלמה.

למרות ההפסד, בוושינגטון יכולים להיות מרוצים מיכולתם של מספר שחקנים חדשים, נתון חשוב לקבוצה שבונה עצמה מחדש. התופס הרוקי טרי מקלורין נתן משחק בכורה מצוין, הקווטרבק קייס קינום נראה חד ובטוח בעצמו, ובהגנה הראה הרוקי מונטז סוויט יכולת טובה ופוטנציאל להפוך לשחקן מוביל בקבוצה.

מולם מתייצבת קבוצה בטוחה בעצמה, שניצחה די בקלות את הג'ייאנטס במחזור הראשון. דאק פרסקוט משיג רייטינג מסירה מושלם, ג'ייסון וויטן שוב תופס ט"ד במדי הקבוצה, ההגנה אגרסיבית ובריאה, וג'רי ג'ונס מחייך לו בשולי המגרש.

נתון מעניין – לאזקיאל אליוט יש יותר ט"ד ויארדים בריצה מול הרד סקינס מאשר כל קבוצה אחרת בליגה.

התחזית שלנו – למרות יתרון האיכות של הקאובויס, לא יהיה להם קל מול היריבה המושבעת, אבל בסופו של יום הניצחון יהיה רשום על שמה של דאלאס, ההפסד הראשון יכול לחכות.
(שושני)

דטרויט ליונס (1-0-0) נגד לוס אנג'לס צ'רג'רס (0-1) (דטרויט, ראשון ב-20:00)

מלווין גורדון מסרב לשחק ומבקש טרייד, אז הצ'רג'רס נאלצו לפתוח במחזור הראשון עם אוסטין אקלר כרץ הפותח, שנותן תצוגה של 3 ט"ד מהם שניים במסירה. פיליפ ריברס ו קינאן אלן עם עוד משחק טוב, והתקפת לוס אנג'לס ממשיכה לספק את הסחורה למרות קו קדמי שאפשר 4 הפלות קווטרבק. להגנה לעומת זאת קצת קשה יותר עם חסרונו של הסייפטי המצוין דרווין ג'יימס, והיא סופגת 203 יארדים על הקרקע, סיבה לדאגה.

 מנגד קשה לדעת איזה קבוצה נראה בדטרויט. קבוצה שמשחקת טוב שלושה רבעים ומובילה 6-24, או אולי קבוצה שסופגת 18 נקודות ברבע אחד וניצלת בעור שיניה מהפסד בהארכה. אם נשאר בצד האופטימי, נראה שלדטרויט יש קו הגנה קדמי טוב ועמוק, עם שחקנים כמו דוון קינארד והרוקי ג'הלני טבאי, ובהתקפה הטייט אנד הרוקי טיג'יי הוקנסון מוביל את הקבוצה ביארדים במסירה כבר במשחקו הראשון.

נתון מעניין – קו ההגנה של דטרויט משיג 5 סאקים במשחק הראשון. קו ההגנה של לוס אנג'לס מאפשר 4 סאקים במשחק הפתיחה.

התחזית שלנו – משחק שיוכרע במאבק ביו קו ההתקפה של הצ'רג'רס לבין קו ההגנה של הליונס, ואחרי התלבטות לא קלה אני נותן את הניצחון לקבוצה האורחת מלוס אנג'לס.
(שושני)

יוסטון טקסאנס (1-0) נגד ג'קסונוויל ג'גוארס (1-0) ( יוסטון, ראשון ב-20:00)

מפגש בין שתי קבוצות שיכולות לראות עצמן מאוכזבות לאחר המחזור הראשון. יוסטון שמצליחה להפסיד בחצי דקה האחרונה משער שדה של 58 יארדים, וג'קסונוויל שמאבדת את הקווטרבק הפותח שלה לעונה כולה וגם סופגת 40 נקודות בבית.

גרדן מינשו – כוכב לילות בוגי

אין חדש תחת השמש, כך ניתן לתאר את משחקה הראשון של יוסטון. דשון ווטסון ודיאנדרה הופקינס ממשיכים לשחק ברמות הגבוהות ביותר, אבל אותו ווטסון ממשיך לאכול דשא (או כל חומר סינטטי אחר) ומופל לא פחות משש פעמים. גם ההגנה נראתה חלודה, סופגת 518 יארדים כוללים וכמעט שלא מגיעה לקווטרבק של הקבוצה היריבה.

אבל זה עוד טוב לעומת מה שעובר על היגוארים מג'קסונוויל. ניק פולס שובר את עצם הבריח וגומר את העונה כבר ברבע הראשון של משחק הבכורה שלו, ההגנה שאמורה להיות החלק החזק בקבוצה, סופגת 40 נקודות, ועונת 2018 מאיימת לחזור על עצמה. לאופטימיים שבחבורה, הקווטרבק המחליף גרדנר מינשו שיחק לא רע בכלל (122.5רייטינג), וכך גם התופס דיג'יי צ'ארק, שניפק את משחקו הטוב ביותר במדי הג'גוארס.

נתון מעניין – בפעם הראשונה ב-105 משחקי קריירה, לא משיג ג'יי ג'יי וואט תאקל או חבטת קווטרבק.

התחזית שלנו – הטקסאנס קבוצה טובה יותר מאשר הג'גוארס, וכל תוצאה מלבד ניצחון של הטקסאנס תיחשב כהפתעה.
(שושני)


סינסנטי באנגלס (1-0) מארחים את סן פרנסיסקן פורטי ניינרס (0-1)

אצטדיון פול בראון 20:00

המושבעים עדיין בחוץ בכל הנוגע לקריירה של ג'ימי גארופולו במיוחד לנוכח ההופעה הפחות ממלהיבה שלו במשחק הראשון המלא לאחר כמעט שנה של החלמה מקרע ברצועת הברך.

הפעם ההגנה הייתה זו שסחבה את הניינרס לניצחון והציגה משחק שלם בכל הרבדים ואפילו חזרה לייצר איבודי כדור אצל היריבה, יכולת שנעלמה כמעט לחלוטין במהלך כל עונה שעברה.

 הניינרס, במיני מסע רחוק מהבית, נשארו השבוע ביאנגסטאון אוהיו כדי להתכונן לעימות עם סינסנטי ומקווים שג'ימי ג'י יצבור ביטחון והתצוגה שקיבלו מההגנה היא לא מקרה חד פעמי שנעזר בנטייה של ג'מיס ווינסטון לעשות שטויות.

אנדי דלתון לעומת זאת נראה כאילו מצא את מעיין הנעורים. עם מאמן חדש וקורא מהלכים חדש ומוכשר-קלן מור, נראה שהתקפת סינסנטי מצאה חיים חדשים ויוצאת מהסטגנציה והשמרנות של השנים הממושכות תחת מרווין לואיס.

זה עזר לדלתון להשיג שיא אישי במס' היארדים למשחק ועזר לסינסנטי כמעט לנצח את סיאטל בבית הקשוח שלהם אלמלא היכולת של ראסל ווילסון לייצר קאמבקים מטורפים.

גם ההגנה שלהם שמרה את סיאטל על נתונים נמוכים מהרגיל באויר וביבשה.

אז מה יהיה, הלב רוצה ניינרס אבל הם לא שם עדיין. סינסנטי במשחק צמוד נוסף.
(פייג)

לוס אנג'לס ראמס נגד ניו אורלינס סיינטס (לוס אנג'לס, ראשון ב-23:25)

הנה לנו מפגש הצמרת הראשון של עונת 2019, שיחזור של גמר ה-NFC שנערך בינואר האחרון. שתי הקבוצות עברו מכשולים לא קטנים בשבוע שעבר, הסיינטס מנצחים בשניות האחרונות את הטקסאנס, והראמס שורדים מתקפה של הפאנת'רס ברבע האחרון. מעבר למשחקים הצמודים, צצו להן מספר שאלות בנוגע ליכולת של שתי הקבוצות להוביל את הליגה גם העונה.

הגנת הסיינטס, שהיתה אחת מהמובילות כנגד משחק הריצה בעונה הקודמת, סופגת 180 יארדים מהתקפת הריצה הבינונית של הטקסאנס. שני טייט אנדס משיגים יחד 35 יארדים בהתקפת הסיינטס, במה שנראה חיסרון רציני להמשך הדרך בעמדה הכה חשובה כיום.

אצל הראמס טוד גורלי עדיין לא נראה כמו הרץ האחורי האימתני של העונה החולפת. אבל הוא לפחות השיג 97 יארדים חשובים על הקרקע, בעוד שג'ראד גוף נראה כאילו הוא עדיין בהלם מהסופר בול האחרון, עם יבול דל של 186 יארדים ו-69 רייטינג בלבד. כדאי מאוד שגוף יתעורר ומהר, אחרת העונה הזאת יכולה ללכת לאיבוד לראמס.

למרות הבעיות הנ"ל, אלו הן שתי קבוצות מובילות ב-NFL, והמפגשים ביניהן בשנים האחרונות הבטיחו וגם קיימו, שווה צפייה בהחלט.

נתון מעניין – בעידן דרו בריס, הסיינטס במאזן 3-1 מול הראמס בחוץ.

התחזית שלנו – משחק קשה מאוד להימור, עם שתי קבוצות שדי שוות ביכולתן. אז לאחר הטלת מטבע נקבע שדרו בריס והסיינטס ישיגו ניצחון סופר חשוב בלוס אנג'לס, וזה לא יהיה קל.
(שושני)

אוקלנד ריידרס (0-1) – קנזס סיטי צ'יפס (0-1), יום ראשון, 23:05 שעון ישראל

הריידרס יצאו לעונת 2019 עם המון תקוות, בחירות דראפט וסופרסטאר אחד ענק אותו איבדה יממה לפני המשחק לאחר סאגה אדירה. אוקלנד יכולה לצאת מרוצה מאוד לאחר ניצחון חוץ במייל היי בדנבר, כשבחירת הסיבוב הראשון ג'וש ג'ייקובס הרשים עם שני ט"ד על הקרקע. דרק קאר נראה גם הוא טוב מאוד וההגנה תפקדה כראוי מול קבוצה חלשה. לעומתם, הצ'יפס המשיכו בדיוק מהיכן שעצרו בעונה שעברה ולמרות הפציעה של טייריק היל במהלך המשחק (שייעדר מס' שבועות) היכולת של הקבוצה נשארה בשלה, וסמי ווטקינס הצליח למלא את החלל החסר שהותיר הצ'יטה עם 198 יארד בתפיסה ושלושה ט"ד. פטריק מהומס בן ה23 עמד בציפיות ולא ראינו לרגע ירידה ביכולת כפי שחלק חזו. הערב אוקלנד תפתח את העונה האחרונה בעיר לפני המעבר לווגאס ואוהדיה קיבלו הזדמנות אחרונה להציץ מקרוב אל מול הקבוצה המלהיבה ביותר בליגה-קנזס סיטי צ'יפס שצפויים להמשיך את הדהירה שלהם גם בקליפורניה ולהישאר בלתי מנוצחים. גרודן יחפש ניצחונות במשחקים אחרים…
(יצחקי)

שיקאגו ברס (1-0) – דנבר ברונקוס (0-1), יום ראשון, 23:25 שעון ישראל

הברס היו הראשונים לעלות לדשא ולפתוח את העונה ה100 של הליגה, אך נראה כי הקבוצה זקוקה למס' שבועות וספים של אימונים בכדי לחזור לתלם. בעונה שעברה הגנת הברס הייתה לאחת החזקות בליגה, ובהתקפה מאט נאגי הצליח להוציא את המיטב מהחומר הקיים ורק בעיטת שדה ארורה מנעה מהם העפלה לגמר הדיוויז'ן. מול הפקרס בליל חמישי שעבר, ההתקפה של הקבוצה הייתה מחרידה. המהלכים היו צפויים ולא מגוונים כשמיצ'ל טרוביסקי נראה לא טוב ושוב העלה ספקות בנוגע ליכולתו להוביל את הברס בשנים הקרובות. לבסוף, הקבוצה נכנעה לט"ד אחד של ארון רוג'רס כשמנגד לאורך המשחק כולו שיקאגו הבקיעה 3 נקודות בלבד. למזלם, הם ייפגשו בדנבר החלשה שטרם התאוששה מפרישתו של פייטון וגם את העונה הזו הם צפויים להעביר בקרבות תחתית ולהילחם על בחירה בטופ 5. ג'ו פלאקו נתן משחק סולידי נגד אוקלנד אך אני מעריך שעוד מס' משחקים כבר נראה את דרו לוק (הבחירה ה42 בדראפט האחרון) פותח על חשבונו. הדובים מקבלים יריבה בהזמנה להתאושש ולחממם מנועים לקראת הקרב על ראשות הNFC צפון. אני הולך עם ניצחון קליל של שיקאגו.
(יצחקי)

אטלנטה פאלקונס (0- 1) מול פילדלפיה איגלס (1- 0) (אטלנטה, יום ב 03:20)

מבחן כוח לשתי קבוצות עם שאיפות גבוהות שלא הרשימו במחזור הראשון. פילדלפיה הצליחה לבצע קאמבק מרשים בעזרת התושב החוזר דשון ג'קסון (שהשיג שני ט"ד של מעל 50 יארד כ"א!) ולנצח בקושי את וושינגטון החלשה בעוד אטלנטה הובסה ללא תנאי במינסוטה. אטלנטה הופתעה לגלות שלמרות כל השחקנים שחזרו מפציעה הבעיות משנה שעברה נשארו כשהיו – ובעיקר ההגנה החדירה שלא הצליחה למנוע מהויקינגס לרוץ בכל הזדמנות. העובדה שראיין היה לא מדויק (עם 3 אבודים) וחוליו ג'ונס גם הוא לא היה במיטבו (31 יארד בלבד) לא נתנה לה שום סיכוי. ראין וג'ונס כנראה יחזרו לעצמם במוקדם או במאוחר אבל אם ההגנה לא תשתפר משמעותית הפלקונס יישארו גם העונה מחוץ לפלייאוף. האיגלס יכולים להיות מעודדים מקור הרוח שהפגינו ומהחיבור המצוין של וונץ עם ג'קסון, אבל העובדה שאיפשרו לרדסקינס לעלות ליתרון כה משמעותי (ועוד בבית) היא בהחלט נקודה מדאיגה לגבי היכולת ההגנתית שהיתה כה חשובה בהצלחת הקבוצה בשנתיים האחרונות. בכל מקרה, במשחק הזה הגנת פילדלפיה היא בוודאות הטובה יותר וזה לדעתי מה שיכריע את ההתמודדות – המשחק יתנהל בעיקר באוויר עם ק"ב שיודעים ואוהבים למסור וסגל רצים בינוני ומטה בשתי הקבוצות, יושגו בו הרבה נקודות מצד שתי הקבוצות אך הסקונדרי העדיף של פילדלפיה ידאג שקארסון וונץ ישיג יותר טאצ'דאונס ממאט ראיין ויאפשר לאיגלס לחזור הביתה מאטלנטה עם ניצחון. (פריים טיים זק)

קליבלנד בראונס (1-0) – ניו יורק ג'טס (1-0), יום שלישי, 03:15 שעון ישראל

הבטיחו לנו עידן אחר, מציאות שונה, ואפילו משהו שמעולם לא זכיתי לראות בימי חיי – קליבלנד בראונס בפלייאוף הNFL אך בפועל, הקבוצה מאוהיו התרסקה במחזור הפתיחה מול הטייטאנס הבינוניים. הופעת הבכורה המדוברת של אודל בקהאם הייתה סבירה עם 7 תפיסות ל71 יארדים, כשבייקר מייפליד היה אחראי להרוס את חגיגת פתיחת העונה של קליבלנד עם שלושה אינטרספשנים ביכולת חלשה במיוחד. קו ההתקפה של הבראונס נחלש והדבר ניכר מול הופעה מצויינת של קמרון וויק מטנסי (שזכה להיות שחקן השבוע). כפי שכבר נכתב למעלה, הג'טס איבדו יתרון 16 במחצית השניה והפסידו בנקודה לבפאלו, לאחר שהבועט הרוקי קארה ודוויק מחטיא גם בעיטת שדה וגם בעיטת אקסטרה לאחר ט"ד, במה שגרם לקבוצה להימנע מבעיטות עד לסיום המשחק. ההתקפה של הקבוצה מהתפוח הגדול בהובלת סאם דארנולד הייתה חלשה במיוחד, ורק ההגנה החזיקה אותם במשחק. הבכורה של בל לאחר שנה מחוץ למגרש עברה חלק והוא נתן משחק לא רע. בפעם הקודמת שנפגשו שתי הקבוצות הללו, המשחק הסתיים בניצחון היסטורי של הבראונס לאחר שנה וחצי מלאות בהפסדים במשחק שהצית את הדמיון בנוגע לעתידו של בייקר. איך זה יסתיים פעם? אני הולך עם קליבלנד.  
(יצחקי)

סי ג'יי מוסלי בחוץ- ההגנה של הג'טס פשוט לא עובדת בלעדיו

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. מגיע לכם תשלום, בחיי.

    מיאמי- פאטס.
    תזכרו את שאמרתי, יהיה תמוד מהצפוי .
    לא משהו 3-4 הפרש, אבל גם לא 40 כמו שנראה כרגע.

    ראמס – סיינטס. וואוו, משחק אדיר.

    פספסתם את עניין המחלה של דארנולד לאיזה רבע עונה לפחות.

  2. תודה, מחזור קצת דלוח למעט ראמס – סיינטס ופאקרס – וייקינגס. מצפה / מקווה לראות את פיטסבורג ממשיכה להתפרק כפי שחזיתי בתחילת העונה

  3. קואורדינצמיה מצויינת בין 4 כתבים שכולם מצויינים. כמובן שמשחקי היום הפ פקרס נגד ווייקינגס וריידרס נגד הצ'יפס. אבל ההפתעה הגדולה תקרה במיאמי. למיאמי יש את המספר של הפאטס והם תמיד יריב מפתיע ביותר.
    פריוויו מצויין

  4. בכל זאת מדובר על מחזור ראשון וכולם היו קצת חלודים, להגיד שפילי ניצחו בקושי את וושינגטון, יכול להגיד מי שלא ראה את המשחק.
    יחד עם זאת, הקבוצות אמורות להיכנס לפורום טוב עוד שניים שלושה מחזורים.

  5. סקירה מושלמת – אין עליכם.
    גו ברונקוס! לא שתליתי יותר מדי תקווה בעונה הזו, אבל מקווה שהערב נגיע לעונה. זה לא יהיה קל במשחק עם שיקגו שהפוטנציאל ההגנתי שלה מדהים.

    כמעט לא נעים לי לבקש, אבל בכל זאת – יש אפשרות להתייחס בפריוויו לשידורים? להבנתי נותרנו רק עם metv וערוץ 5 (זה שבתשלום…) אחרי שהרסו לנו את espn ו-fox sports… מאוד יעזור.

    תודה!

  6. המשחק בין הג'טס לבראונס הוא שחזור של המשחק הראשון אי פעם ביום שני. ערוץ ה-NFL שידר אתמול את המשחק המקורי, ניסיתי לראות אותו בין המשחקים האחרים, אבל זה היה כמו לראות משחק קדם עונה של קבוצה שאתה לא אוהד. חייב להגיד שחתכתי מהר מאוד…

  7. אחלה מחזור- הרייבנס וניו אינגלנד ירמסו, המשחק בצפון יילך צמוד אבל הוייקינגס יותר מחוברים כרגע לצערי.
    דווקא דאלאס ימעדו מול אדומי העור לדעתי. מסכים עם תחושת הכותב לגבי המפגש בין הראמס לסיינטס.

  8. בלתי אפשרי לכתוב סקירה על הג'טס מבלי להזכיר שדרנולד לא ישחק בתקופה הקרובה בגלל מחלת הנשיקה.
    זה רק נשמע רומנטי ולא מזיק אבל זו מחלה לא פשוטה בכלל ואם תרצו אפרט למה זה כזה קטלני לספורטאים.
    לא משנה מה אתם קוראים דרנולד לא יחזור לשחק העונה.
    .
    לגבי קאם ניוטון תמיד הוא היה בעיניי אוברייטד ובמיוחד בפוטבול של היום שנישען על דיוק ויכולת מסירה. מה שאין לו.
    מה שכן יש לו בכמויות זה חוסר הנהגה, שחצנות והתנהלות של אייקון אופנה במקום של קווטר בק. הוא קצת איבד כיוון ובכל מקרה הוא כבר לא יחזור לעצמו. רואה אותו פורש תוך שנתיים גג.

    הימורים
    פיטסבורג 2.5-
    רייבנס 12.5-
    צ'רג'רס 1.5-
    הצ'יפס 6.5-

כתיבת תגובה

סגירת תפריט