אירועי דיומא – 14.09.19

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366.jpg

היום – יום גדוש בכדורגל מהארץ ומהעולם כאשר לדעתי העיניים צריכות להיות מופנות לגרמניה שם יהיו קרבות בין דורטמונד לבאייר לברוקזן וגם לייפציג תארח את באיירן מינכן.

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל (הבורסה לניירות ערך) – מחזור 3:

18:00 מכבי חיפה – קרית שמונה, ספורט 4: מכבי חיפה פתחה את העונה עם ניצחון ענק, 3-4, על רעננה אחרי מהפכים, אבל אז הגיע הדרבי והרס הכל עם 0-0 משמים ביותר. מהצד השני, קריית שמונה החלה את העונה עם הפסד שערורייתי לטעמה 2-1 לבני יהודה ואז גם הגיע הפסד מביך בבית לעולה החדשה הפועל כפר סבא 3-1, ובסה"כ קריית שמונה מצטרפת לנס ציונה כקבוצות היחידות שעדיין ללא נקודות. הימור – חיפה בבית חייבת לנצח, אני מאמין שהיא תתקשה אך אהמר עליה.

19:00 הפועל תל אביב – סקציה נס ציונה, ספורט 3: כמה טוב לסקציה שהיא יוצאת לבלומפילד למשחק מול הפועל תל אביב שעדיין לא התחברה, כי זה הסיכוי שלה להתחיל ולאסוף נקודות. הפועל תל אביב התחילה את העונה עם 0-0 מול נתניה ואז הפסידה 2-1 לאשדוד, מנגד נס ציונה פגשה שתי קבוצות צמרת בדמות מכבי תל אביב ומכבי נתניה ויצאה משם עם 2 הפסדים ויחס שערים של 0-5, אבל היום הם פוגשים את הפועל בה יש כל הזמן רחשים מסביב, גם סביב המאמן, גם סביב ההנהלה וגם סביב השחקנים כך ששקט אין שם. הימור – נס ציונה קבוצה טובה יחסית לליגת העל ואני צופה שהיא גם תישאר העונה בליגה והיא תתחיל לטעמי לאסוף נקודות המחזור, הימור – תיקו שלדעתי יהיה ללא שערים.

19:00 הפועל חדרה – הפועל רעננה, 5 לייב: חדרה פתחה את העונה עם תיקו מול אשדוד ואז הפסד 3-0 מול באר שבע. לטעמי חדרה היא אחת הקבוצות החלשות בליגה, והיא מועמדת ראשית מבחינתי יחד עם כפר סבא לרדת ליגה, ואני גם לא אתפלא לראות את גוטמן הבן מפוטר בקרוב מאוד, גם ככה ההנהלה והאוהדים עם העיניים עליו, מצד שני רעננה פתחה נהדר את העונה והקשתה מאוד על מכבי חיפה אך לבסוף נכנעה 4-3 ובמחזור הקודם ניצחה את בית"ר 1-2. הימור – רעננה מנצחת את חדרה והחבל סביב גוטמן מתהדק עוד יותר.

20:30 הפועל כפר סבא – מכבי תל אביב, ספורט 4: כפר סבא היא אחת הקבוצות החלשות לטעמי בליגה ואני צופה לה גם ירידת ליגה, אך במחזור האחרון היא השיגה ניצחון חוץ מפתיע מאוד על ק"ש, ומצד שני האלופה מכבי תל אביב עם פתיחת עונה מזעזעת גם בליגה וגם באירופה, אז נכון שבליגה היא עם ניצחון ותיקו אך אני מתכוון ליכולת שלה, היא לא נראית טוב, המשחק שלה לא מספיק חלק ואין חדות מקדימה, ואני צופה שיהיה לה מאוד קשה לשחזר את האליפות העונה. הימור – זו עדיין מכבי והיא עדיין חזקה בכמה דרגות על העולה החדשה.

פרמייר ליג – מחזור 5:

14:30 ליברפול – ניוקאסל, ספורט 1: ליברפול היא הקבוצה היחידה שעדיין מושלמת בליגה עם 12 נקודות מ-12 אפשריות ואילו ניוקאסל עם 4 נקודות מ-12. ליברפול מגיעה אחרי 3-0 על ברנלי ועם הפנים קדימה ליום שלישי בו היא תשחק מול נאפולי בחוץ במסגרת ליגת האלופות ואילו ניוקאסל מגיעה אחרי תיקו 1-1 מול ווטפורד. הימור – אין ספק שליברפול תווסת כוחות לקראת המשחק בנאפולי בשלישי, אבל אני מאמין שבבית נגד ניוקאסל היא לא אמורה להתקשות כל כך ולכן – ניצחון קליל של ליברפול.

17:00 מנצסטר יונייד – לסטר, ספורט 2: יש דיבורים בתקופה האחרונה על העתיד של סולשיאר, והאם הוא יהיה המאמן הראשון שמפוטר בליגה, אז נכון שהפתיחה של הליגה אינה טובה במיוחד וציפו להרבה יותר מ-5 נקודות מתוך 12 אפשריות, כי כבר אחרי 4 מחזורים הם רחוקים 7 נקודות מהמקום הראשון, אבל צריכים להירגע שם ולתת לו זמן לעשות את שלו מבלי לחצים מיותרים. אז יונייטד מגיעה אחרי 1-1 מול סאותהמפטון כשברקע יש לה משחק ביום שלישי הקרוב מול אסטנה בבית במסגרת המחזור הראשון של ליגת האלופות ומנגד לסטר מגיעה אחרי ניצחון ביתי 3-1 על בורנמות במחזור האחרון. הימור – קרב מאוד מסקרן בין שתי קבוצות טובות ואני מאמין שהמשבר של יונייטד ימשך והמשחק יסתיים בתיקו מאכזב עבור מנצסטר שתוכל להתעודד בשלישי מול אסטנה.

17:00 טוטנהאם – קריסטל פאלאס, ספורט 1: טוטנהאם גם היא עם פתיחה לא טובה לעונה ונמצאת כמו מנצסטר יונייטד רק עם 5 נקודות מתוך 12 אפשריות כאשר במחזור האחרון היא סיימה את הדרבי הלונדוני עם 2-2 מול ארסנל באמירויות, ומנגד קריסטל פאלאס עם 7 נקודות ובמחזור האחרון הצליחה לנצח את אסטון וילה 1-0. אני אזכיר שברביעי הקרוב טוטנהאם יוצאת למשחק חוץ קשה בפיראוס נגד אולימפיאקוס במסגרת המחזור הראשון של ליגת האלופות אך הדבר הזה לא ישנה עבורה דבר ואני מאמין שהיא תנצח את המשחק הזה.

17:00 וולבס – צ'לסי: וולבס התחזקה מאוד לקראת העונה הנוכחית ועד עכשיו היא מאכזבת מאוד ובמקום ה-17 בלבד עם 3 נקודות מ-12 אפשריות, כאשר היא הפסידה את המחזור האחרון 3-2 לאברטון אך לפני זה סיימה שלושה משחקים בתיקו, צריך גם לזכור שהיא שיחקה גם במסגרת הליגה האירופית ועברה את טורינו. צלסי גם כן עם פתיחה לא טובה לעונה כאשר היא גם הפסידה בסופר קאפ האירופי לליברפול וגם השיגה עד עכשיו 5 נקודות בלבד כאשר במחזור האחרון היא סיימה בתיקו 2-2 מאכזב מאוד מול שפילד יונייטד, אך נראה שתמי אברהם מתחיל להתעורר אחרי פתיחת עונה מהוססת. הימור – לפני שאנסה לחזות את התוצאה אני רק אומר שצלסי משחקת בשלישי הקרוב בבית נגד ולנסיה במסגרת ליגת האלופות ואילו וולבס תשחק בחמישי במסגרת הליגה האירופית מול בראגה. אני מהמר שיהיה לצלסי קשה מאוד במשחק הזה ואני אהמר על ניצחון ראשון של הזאבים העונה, כלומר וולבס מנצחת.

19:30 נוריץ – מנסצטר סיטי, ספורט 1: סיטי במקום השני עם 10 נקודות לא רוצה לתת לליברפול אפשרות לברוח יותר מידיי ולכן היא חייבת לנצח את המשחק הנוכחי ובטח מול נוריץ שנמצאת במקום ה-19. סיטי מגיעה למשחק אחרי 4-0 על ברייטון ואילו נוריץ אחרי הפסד 2-0 לווסטהאם בחוץ. אני אזכיר שברביעי הקרוב סיטי תשחק מול שחטייאר דונייצק(של מנור סולומון) במסגרת ליגת האלופות. הימור – סיטי.

בונדסליגה – מחזור 4:

16:30 דורטמונד – לברקוזן, ספורט 3: קרב צמרת לכל דבר, אז נכון שמדובר במחזור ה-4 בלבד אבל ברור לנו ששתיהן ירוצו למעלה העונה, כמו בעונה הקודמת. דורטמונד החלה את העונה עם 2 ניצחונות והפסד, כאשר ההפסד היה מוזר לחלוטין וקרה במחזור האחרון כאשר דורטמונד שיחקה בחוץ מול העולה החדשה אוניון ברלין והפסידה 3-1, מנגד לברקוזן עם 2 ניצחונות ותיקו שקרה במחזור האחרון מול הופניים בבית. הימור – דורטמונד בבית קבוצה אימתנית ולמרות החוזק של לברקוזן אני מאמין שדורטמונד תחזור למסלול הניצחונות. אני רק אזכיר ששתי הקבוצות משחקות בליגת האלופות כאשר דורטמונד תארח את ברצלונה ביום שלישי ואילו לברקוזן תארח את לוקומוטיב מוסקבה ברביעי.

*שווה צפייה* 19:30 לייפציג – באיירן מינכן, ספורט 2: עוד קרב צמרת יש היום בגרמניה כאשר האלופה יוצאת לרד בול ארינה למשחק קשה מאוד מול לייפציג שסיימה שלישית בעונה שעברה. באיירן פתחה את העונה עם תיקו 2-2 מאכזב מול הרטה ברלין אך מאז ניצחה פעמיים, ומנגד לייפציג פתחה את העונה בצורה מושלמת עם 3 ניצחונות מ-3 משחקים והיא הקבוצה היחידה שעדיין מושלמת בליגה. הימור – אומנם באיירן קבוצה איכותית יותר אך אין ספק שהחיים שלה לא הולכים להיות קלים במשחק הזה, ורק אזכיר שהשבוע שתיהן משחקות בליגת האלופות, כאשר לייפציג תשחק מול בנפיקה בפורטוגל כבר בשלישי ואילו באיירן תארח את הכוכב האדום ברביעי, אני אהמר כאן על תיקו אך לא אתפלא אם לייפציג תנצח.

סרייה א' – מחזור 3:

16:00 פיורנטינה – יובנטוס, 2 ONE: פיורנטינה החלה את העונה בצורה גרועה מאוד עם 2 הפסדים, הראשון לנאפולי 4-3 והשני 2-1 לגנואה בחוץ, ואילו יובנטוס החלה את דרכה עם 2 ניצחונות מאוד קשים עם 1-0 על פארמה בפתיחה ואז 4-3 במשחק צמרת מול נאפולי, כאשר חשוב להזכיר שיובנטוס תשחק השבוע מול אתלטיקו מדריד בספרד במסגרת ליגת האלופות. הימור – איבוד נקודות ראשונות לאלופה ומצד שני נקודות ראשונות לויולה, אני מהמר על תיקו.

19:00 נאפולי – סמפדוריה, 2 ONE: נאפולי אומנם ניצחה את פיורנטינה 4-3 אך גם הפסידה 4-3 ליובנטוס ומה שאפשר לומר עליה הוא שמצד אחד ההתקפה עובדת טוב אך מצד שני ההגנה לא כל כך עובדת וזה נקודה שאנצלוטי צריך לשים אליה לב, ומצד שני סמפדוריה פתחה את העונה מזעזע עם הפסדים 3-0 ללאציו וגם 4-1 לסאסואולו. נאפולי גם היא תשחק השבוע בליגת האלופות כאשר תארח את מחזיקת ליגת האלופות – ליברפול ביום שלישי. הימור – נאפולי תנצח את המשחק.

21:45 אינטר – אודינזה, 2 ONE: אינטר פתחה נהדר את העונה ולמרות שהרבה שחקנים הגיעו ברגע האחרון וגם עזיבתו של איקארדי ביום האחרון של ההעברות תרמה לעידוד בחדר ההלבשה כך שניתן לומר שמתחילים להתחבר בעיר האופנה ועם 2 ניצחונות על לצ'ה ועל קליארי אפשר לראות אולי עתיד ורוד, מצד שני אודינזה אחת הקבוצות החלשות בליגה לטעמי השיגה ניצחון על מילאן במחזור הראשון אך במחזור הקודם הפסידה 3-1 לפארמה, כאשר אני אזכיר שאינטר תשחק בשלישי בליגת האלופות מול סלביה פראג. הימור – אינטר בבית תנצח את המשחק.

לה ליגה – מחזור 4:

14:00 ריאל מדריד – לבנטה, ONE: אחרי 3 מחזורים ריאל עם 2 ניצחונות ותיקו ואילו לבנטה עם ניצחון אחד ושתי תוצאות תיקו. אין ספק שמשהו בריאל לא מתחבר והרבה מדברים על כך שהיה חייב להיעשות שינוי בעמדת הקישור המרכזי בריאל עקב התבגרותם של קרוס ומודריץ אך זה לא נעשה ויכול להיות שריאל מתקשה בגלל זה. ריאל תשחק באמצע השבוע ביום רביעי בפריס ולכן יהיה מאוד מעניין לראות האם זידאן יחליט לשמור על כמה שחקנים או לא. הימור – ריאל בבית חייבת לנצח.

19:30 ריאל סוסיאדד – אתלטיקו מדריד, ONE: אתלטיקו מדריד היא הקבוצה היחידה שעדיין מושלמת בלה ליגה ועל פניו נראה שהיא עשתה את הרכישות הכי טובות בליגה וחידשה את סגל השחקנים שלה והצעירה אותו משמעותית מאוד, ומנגד ריאל סוסיאדד עם ניצחון אחד על מאיורקה העולה החדשה אבל גם עם תיקו מול ולנסיה וגם הפסד לבילבאו בסן ממס. הימור – אתלטיקו תשחק באמצע השבוע מול יובנטוס אך זה לא יקשה עליה לטעמי כי יהיה לה מספיק זמן לנוח ואני מאמין שהם יעלו בהרכב הכי חזק שלהם וינצחו בקושי את המשחק הזה.

22:00 ברצלונה – ולנסיה, ONE: ברצלונה פתחה את העונה בצורה גרועה ביותר עם ניצחון אחד משלושה משחקים כאשר היא הפסידה 1-0 לבילבאו וגם סיימה בתיקו 2-2 מול אוססונה והיא חייבת להדביק את הפער מאתלטיקו מדריד כדי שלא תברח לה, מצד שני ולנסיה גם היא עם ניצחון אחד, תיקו אחד והפסד אחד והספיקה עוד השבוע לפטר את מאמנה עקב פתיחת ליגה לא טובה כמו שציפו לה. ברצלונה תשחק בשלישי נגד דורטמונד בליגת האלופות וגם ולנסיה תשחק באלופות ביום שלישי מול צלסי באנגליה, כך שלשתיהן מחכה שבוע לא פשוט, הימור – תיקו.

כדורסל

אליפות העולם בכדורסל – משחקי דירוג 5-8

11:00-ארצות הברית-פולין (ספורט 5). המשחק האחרון בטורניר של נבחרת אמריקאית שהפסידה את שני משחקיה האחרונים ולא תרצה לזכור את הטורניר הזה. הם איכותיים בהרבה מפולין חסרת שחקני ה-NBA או הטופ יורוליג ולכן צריכים לנצח בפער די משכנע כאן, למרות שפולין יכולה להקשות עליהם.

15:00-סרביה-צ'כיה (ספורט 5 סטארס). ננו גינזבורג ותומאס סאטורנסקי נגד אחת הפייבוריטיות למדליה מתחילת הטורניר והמאכזבות הגדולות בסופו במשחק בין אחת האנדראצ'יבריות הגדולות לאובראצ'יבריות, מבחינת הכישרון על הנייר. זה אומר שסרביה עדיפה אבל המנטליות של הצ'כים והאימון יכולים להפוך אותם לקבוצה שתפתיע את העולם ותסיים במקום החמישי בסיום של מונדובאסקט מצויין עבורם.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס של שנחאי – חצי הגמר

9:00, 14:30: רוני אוסליבן-ניל רוברטסון (יורוספורט וא"כ יורוספורט 2)

אתמול התקיים חצי הגמר הראשון של הטורניר בין מארק אלן לשון מרפי. המשחק היה צמוד למדי עד לפריים השביעי, בו המצב היה 4:3. לאחר הפריים השמיני, בו מרפי ניצח בצורה דרמטית, הקוסם המשיך לנצח עד לסיום המשחק, ולעלייה לגמר מול המנצח היום.

חצי הגמר השני יפגיש את רוני אוסליבן עם ניל רוברטסון. רוקט רוני היה קרוב להדחה מול קיירן ווילסון, כאשר הפגין משחק מפוזר, אלא שהתעשתות ובליץ אופייניים שלו העלו אותו לחצי הגמר. מול היריב האוסטרלי של היום זה לא אמור להספיק. רוברטסון מראה בטורניר (וגם מתחילת העונה) את הכושר המצויין מהשנה שעברה, וניצחון של היום על הרוקט אמור להיות תרחיש סביר לחלוטין.  

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 20
קטע 19 לטולדו היה קטע בעל סיום שטוח המיועד למאיצים, אלא שהמירוץ הזה ממשיך לספק אקשן גם בקטעים הלא צפויים. כ-65 ק"מ לסיום, תאונה המונית הורידה לקרקע חלק גדול מהרוכבים, כשהיא מסיימת את חלקם במירוץ של טוני מרטין מיומבו ויסמה ומארקו מרקאטו מהאמירויות. פרימוז רוגליץ' ומיגל אנחל לופז היו גם הם מהרוכבים שנפלו ונתקעו מאחור, אך ללא נזק גופני. מייד לאחר ההתרסקות, קבוצת מוביסטאר דווקא הגבירה את הקצב, במעשה המנוגד לקוד ההתנהגות המקובל (שלפיו מחכים למוביל במירוץ אם הוא מתרסק), והמשיכה לעשות זאת במשך 15 ק"מ. בשלב זה הקבוצה האטה, ואיפשרה לרוכבים מאחור להצטרף לדבוקה. בדיעבד התברר שההחלטה על ההאטה התקבלה ע"י המנהל הספורטיבי של הקבוצה, לאחר שמנהלי המירוץ הבהירו כי יאפשרו לרוכבים שמאחור לרכב מאחורי מכוניות (דראפטינג), על מנת לחזור לדבוקה (בניגוד לחוקים בדרך כלל). אכן לא תקרית המוסיפה כבוד לקבוצה הספרדית. לאחר האירוע, קבוצת הבריחה שמלפנים המשיכה לשמור על פער מהדבוקה, ומי שניצל זאת עד תום היה רמי קבאנייה מקוויק סטפ. הצרפתי תקף כ-25 ק"מ לסיום, והמשיך קדימה בקצב מהיר עד לניצחון בקטע. זוהי לא הפעם הראשונה (או השנייה) בה אנו רואים מהלכים כאלו של קבאנייה במירוץ, והניצחון שלו היום הוא פרס ראוי לאחד הרוכבים הלוחמניים במירוץ (הוא גם זכה אתמול בפרס הקרביות), שלא לדבר על קבוצתו נפלאה, הזוכה בקטע הרביעי שלה במירוץ. הדבוקה הגיעה פחות או יותר בשלמותה חמש שניות לאחר מכן, כשהאירי סם בנט, אחד המועמדים לזכייה היום, אוסף לצערו רק את המקום השני. לפיכך טבלת ההובלה לא השתנתה, ורוגליץ' עדיין מוביל, כשאחריו ואלוורדה (2:50+), קינטאנה (3:31+), לופז (4:17+), פוגאצ'אר (4:49+), מייקה (7:46+), קלדרמן (9:46+), האגן (11:50+) ונוקס (12:44+).

*המלצת צפייה* קטע 20 הוא למעשה זה שמסיים את החלק התחרותי של המירוץ (זה של מחר במדריד הוא יותר ייצוגי, ובו יתחרו רק על מיאוץ הסיום). זהו קטע מרובה טיפוסים בהרים שמסביב למדריד, אלא שהקשים שבהם די מרוחקים מהסיום, בעוד שהטיפוס המסיים לפלאטפורמה דה גרדוס הוא קצר למדי. המשמעות של זה היא שאלא אם יקרה היום משהו באמת יוצא דופן, פרימוז רוגליץ' יחגוג מחר במדריד את זכייתו הראשונה בגראנד טור. הפרש השלוש דקות על מתחריו אמור להספיק לו עבור זאת ברווח. עדיין, יש לארבעת המתחרים שמאחוריו לא מעט על מה להילחם. הפערים היחסית קטנים ביניהם יביאו למאבק נמרץ על שני המקומות הנותרים בפודיום. עוד מאבק יהיה זה שבין מיגל אנחל לופז לטאדיי פוגאצ'אר על החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר, שבה אוחז הקולומביאני. שידור ביורוספורט ב-13:00.

 

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה ניר
    אכן יום גדוש
    מקווה שריאל מנצסטר ובאיירן וגם מכבי תל אביב ינצחו.
    נראה שיש לי היום 5 משחקים למעקב עם לוקחים גם את ארה"ב פולין בחשבון.
    צריך לתפוש תנומה ולהחזיר כוחות אחרי שעתיים גלישה בים.
    לילה טוב

      1. ראיתי עכשיו את המשחק בגלל נוטלה וריברי.
        איזה סיפתח לריברי שהיה טוב אבל השחקנים עדיין לא מבינים אותו.
        ראיתי כבר את ריאל לוקחת בקושי את לבאנטה. מחצית ראשונה נהדרת ושניה דפוקה. כמו ריאל בלי רונאלדו ובלי פוגבה.
        פוגבה היה יכול להפוך אותה לקונטיינדרית אמיתית כי הוא היה מסתדר מצוין עם זיזו. מה יהיה עם הפציעות האלה של
        יונייטד מובילה על לסטר מעונשין שראשפורד הכניס. פוגבה לא נמצא בשביל לקלקל….. הזבל של יונייטד הוא הזהב של ריאל ופלורנטינו לא מבין. האזרא לא עשה רושם היום בברנבאו.

  2. הטענה של אריאטה (המנהל הספורטיבי של מוביסטאר) היא שהם תכננו לתקוף באיזור הזה גם ככה. רק גורם לו להיראות גרוע יותר.
    בניגוד לרוגליץ' שמזמן כבר מסתמן כגרסת המרואיין של ביל בליצ'ק, לופז פשוט קרע את ולוורדה ומוביסטאר לגזרים. והוא לא היה היחיד שמאד לא אהב את המהלך הזה בפלוטון.

    1. היה ונשאר שמוק, המנהל של מוביסטאר. לופז הוא כנראה הרוכב הכי פחות דיפלומטי שיש (אני מדמיין לעצמי את התגובה של פרום בכזה מצב), אבל הוא צדק לחלוטין. רוגליץ' לא נותן לשום דבר להסיח את דעתו.

  3. אתמול ב-GP של קוויבק (היה פריוויו אך הצליח להימחק איכשהו) מייקל מתיוס מצליח לנצח לפני סאגאן ו-ואן אוורמאט, שלושה רוכבים שהם משתתפים קבועים על הפודיום בקנדה.

    1. מסתבר ש(בקבוק?) שזרק סאגאן גמר לבאלבין את התחרות
      .
      A bidon that ( according to witnesses) was thrown by Peter Sagan has hit the side of the curve and unintentionally found its way under our Canadian Guillaume front wheel. G crashed hard, cracked his ribs and was forced to abandon. “I am devastated” said Boivin . “It’s a shame. “.
      .
      What caused him the most pain is the possibility of missing the race tomorrow in his home town, Montreal. G is a fighter but he is doubtful at this point to get the green light to race.

            1. בעיקר התייצב לאירועי ההשקה שלהם על מנת לעזור להשיג ספונסרים. היה לזה ערך בזמנו (זה היה לפני שסילבן אדמס נכנס לעניינים).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט