פריוויו לעונת 2019-20: פילדלפיה 76 – "היא גדולה, היא חזקה"/ רפי

פריוויו לעונת 2019-20: פילדלפיה 76 – "היא גדולה, היא חזקה"/ רפי

מאזן עונת 2018-19: 31-51, מקום 3 במזרח ו-7 בליגה.

מאמן: ברט בראון (בן 58), מתחיל את עונתו השביעית בקריירה כמאמן ראשי (כולן בפילי). מאזן בעונה הרגילה – 178 ניצחונות מול 314 הפסדים (36% אחוזי הצלחה), מאזן פלייאוף – 9-12.

GM: אלטון בראנד (בן 40), מתחיל עונה שנייה כ-GM בליגה ובפילדלפיה.

ברוכים הבאים:

מאטיס טייבול – רוקי בן 22 (פורוורד). בחירה מס' 20 בדראפט, הגיע לאחר טרייד עם בוסטון שידעו שבפילי חמים עליו ואילצו את בראנד לוותר על בחירות 24 ו-33 עבורו. שחקן הגנה נפלא במכללות ובפילי מקווים שייהפך ל-3&D מהסוג של קובינגטון.

מאטיס טייבול – נקווה שהפעם הרוקי של פילדלפיה ישחק בתחילת העונה

ג'וש ריצ'דסון – הגיע בטרייד ממיאמי היט, בן 25 (שוטינג גארד). אחרי 4 עונות בהיט, מגיע ריצ'רדסון לפילי לעמדת ה-SG הפותח. יאלץ להסתגל להיות אופציה 4-5 בהתקפה של פילי אחרי שנתיים בהן היה האופציה הראשונה של ההיט בהתקפה.

אל הורפורד – חתם כשחקן חופשי ל-4 שנים, בן 33 (סנטר-פורוורד). אחרי 3 שנים מצוינות בסלטיקס, מגיע הורפורד לפילי שמצפים לקבל הרבה מהניסיון והמשחק היעיל שלו ויאפשרו לסיקסרס להתפתח לקונטנדרית.

קייל אוקווין – חתם כשחקן חופשי על המינימום, בן 28 (סנטר). שדרוג בעמדת הסנטר המחליף אחרי הסבל שעברנו עם אמיר ג'ונסון, בובאן ומונרו.

ראול נטו – חתם כשחקן חופשי על המינימום, בן 26 (PG). צפוי להיות מחליף ראשון לסימונס בפוינט (תחליף למקונל שעזב לפייסרס).

טריי ברק – חתם כשחקן חופשי על המינימום, בן 26 (PG). אחרי שש שנים בליגה, ברק מקבל הזדמנות נוספת בסוף הרוטציה של פילי.

איימה אודוקה – אחרי שלויד פירס ומונטי ווילאמס איישו בשנתיים האחרונות את כיסא העוזר הראשי של בראון ואח"כ קיבלו משרת מאמן ראשי, מגיע איימה אודוקה, אחד מעוזריו של פופ בספרס, לאייש את עמדת העוזר הראשי של בראון.

החמישייה החדשה של פילדלפיה

עזבו:

ג'ימי באטלר – הגיע במהלך נובמבר בטרייד ממינסוטה, לאחר עונה בינונית משהו העלה הילוך בפלייאוף והיה השחקן הבולט של פילי בפלייאוף. הועבר למיאמי בסיין אנד טרייד.

ג'יי. ג'יי רדיק – שוטינג גארד בן 34, מסיים שתי עונות בפילי בהן העמיד שיאי קריירה בנקודות. חתם כשחקן חופשי בניו אורלינס.

בובאן מריאנוביץ' – הגיע לפילי בטרייד עבור טוביאס, לא היווה כוח משמעותי ושוחרר בתום החוזה.

אמיר ג'ונסון – מסיים שנתיים בפילי, איבד את מקומו ברוטציה.

טי ג'יי מקונל – הסמל הגדול של הפרוסס, חתם בתום חוזה בפילי כשחקן חופשי בפייסרס.

ג'ונתן סימונס – נשלח בטרייד לוויזארדס.

מונטי וויליאמס – עוזר המאמן הראשי של ברט בראון, חתם כמאמן ראשי בפניקס.

שלום, חברים

ממשיכים –

ג'ואל אמביד, בן סימונס, טוביאס האריס, זאהיר סמית', ג'ונה בולדן, מייק סקוט, ג'יימס אניס, פורקן קורקמז ושייק מילטון.

מה היה לנו שם?

עונה רבת תהפוכות עברה על הסיקסרס, שלמעשה הריצה שלוש קבוצות שונות במהלך העונה –

קבוצה א' – צמיחה אורגנית או בוא ניתן לפולץ את הבמה

בתחילת העונה, החליטו בסיקסרס לפרק את החמישייה המצויינת (אמביד, סימונס, סאריץ', קובינגטון ורדיק), שסיימה את העונה הקודמת בנט רייטינג מפלצתי והושיבו את רדיק על הספסל בכדי לתת למרקל פולץ (זוכרים שיש שחקן כזה……?) להשתפשף. 13 משחקים לקחו לבראנד להבין שעם פולץ אין לו מה למכור ברמות הגבוהות, מה עוד שהוא למעשה מקריב את מאזן הקבוצה תמורת התפתחות של שחקן צעיר שרחוק מאוד מלתרום. 5-8 היה המאזן של פילדלפיה אחרי 13 משחקים עד שלאלטון ברנד נמאס מהגמגום של פולץ ומטריד את קובינגטון וסאריץ' למינסוטה תמורת ג'ימי באטלר.

קבוצה ב' – שלושה כוכבים, רדיק אחד ושאריות

כשבוע לאחר הטרייד, פולץ מכריז על חזרה לשגרת הפציעה בכתף ומסיים את העונה בתירוצי הפציעה שלו. הסגל של פילי מדולדל כאשר במקום שלושה שחקני רוטציה (קובינגטון, סאריץ' ופולץ), מגיע באטלר שרוצה להוכיח שקבוצה יכולה לנצח איתו והוא יכול לחלוק את המגרש עם כוכבים אחרים. ווילסון צ'נדלר, שלא חלם שהוא במעמד של שחקן חמישייה, ולעתים מוסקאלה, מוקפצים לחמישייה הפותחת של פילי. בהתחלה, זה עוד נראה מבטיח ובאטלר קולע סל ניצחון פה ושם, אבל חוסר העומק של פילי גומר אותה ולא אחת הם מפסידים משחקים קלים על הנייר בגלל פציעות או מנוחות של שחקנים. נקודת האור היחידה היא רוקי צעיר העונה לשם לאנדרי שאמט שמתחיל להתבלט עם יכולת קליעה מצוינת לרוקי והגנה סבירה. באטלר מנסה להשתלב בשיטת המשחק של בראון, ועל הדרך אנו מדווחים על ריב שלו עם צוות האימון על האופן בו משתמשים בו, שביתה איטלקית שבה סירב במשך חודש שלם לזרוק מהשלוש וכמובן חוסר מאמץ בהגנה. באטלר מפנים שאמביד זה לא טאונס והסיקסרס הם הקבוצה של אמביד.

קבוצה ג' – חמישיית על ושאריות

לטרייד דד ליין מגיעים הסיקסרס במאזן 20-34, הרחק ממילווקי וטורונטו מובילות המזרח. בראנד מבין שבהרכב הזה הסיקסרס לא מהווים איום ממשי על מובילות המזרח ומחפש חיזוק. בתחילת הדד ליין של פברואר 2019, שולח ברנד את שאמט, מוסקאלה, צ'נדלר ושתי בחירות לקליפרס תמורת טוביאס האריס, מייק סקוט ובובאן ופתאום לפילי יש שוב חמישייה אדירה.

28 משחקים לסיום העונה לברט בראון יש שוב קבוצה חדשה והוא צריך לגבש אותה לקראת הפלייאוף. פציעה של אמביד גורמת לחמישייה הזו לשחק 8 משחקים יחד עד לפלייאוף, אבל למרות זאת מצליחה איכשהו להתגבש ולהיות אחת הטובות בליגה (החמישייה של אמביד-סימונס-רדיק-באטלר-האריס מסיימת עם נט רייטינג מפלצתי – 17.6+ בעונה הרגילה, 24.7+ בפלייאוף, 8.7+ בסדרה נגד טורונטו).

פילי מסיימת את 28 המשחקים האחרונים של העונה ב-11-17 (1-7 כאשר הם בהרכב מלא).

בתום העונה, פילי מדורגת 3 במזרח ויוצאת לסדרת סיבוב ראשון מול הברוקלין נטס. ברוקלין מפתיעה בניצחון חוץ בפילדלפיה, אבל מפסידה 4 רצופים וזה נגמר ב-1-4 לסיקסרס.

בסיבוב השני, פילי מודחת בשבעה משחקים בבאזר ביטר ענק של קוואי שמוביל משם את הראפטורס כל הדרך לאליפות.

בסיכומה של עונה רבת תהפוכות, פילדלפיה מגיעה לראשונה מזה 35 שנה לשתי עונות רצופות עם 50+ ניצחונות, ולראשונה מאז סוף שנות ה-90 מגיעה הקבוצה לחצי גמר המזרח שנתיים ברציפות…

ההדחה מול הראפטורס הייתה כואבת ואכזרית, וגם המחמאות מאנשי טורונטו על כך שפילי הייתה המשוכה הגבוהה שלהם בדרך לאליפות לא המתיקו את הגלולה והתחושה בסיקסרס שהם יכלו לעשות יותר בעונה הראשונה ללא לברון במזרח.

פוסט לסיום העונה של פילי ממאי – לינק: דמעות של עצב – סיכום עונה פילי.

מה עשינו בקיץ האחרון?

אלטון ברנד, במהלך השנה הראשונה שלו כ-GM, התגלה כבחור אסרטיבי. הוא הצליח לפדות נכסים רבים שהיו לו ביד ולהעמיד קבוצת כוכבים לפלייאוף והוא ממש לא התכוון להוריד רגל מהגז בקיץ 2019.

לפילדלפיה היו רק חמישה שחקנים עם חוזה מובטח לעונה הבאה ו-70 מיליון דולר מתחת לתקרת השכר.

בראנד החל לעבוד למעשה בערב הדראפט, שם החזיק ביד בבחירה מאוחרת בסיבוב הראשון ו-4 בחירות בסיבוב השני. הרציונל אמר שבראנד, עקב בעיות של תקרת שכר, ישתמש בכמה שיותר בחירות סיבוב שני לבחור סניורים שיחזקו את הספסל וישלימו את הסגל אבל בראנד הפתיע את כולם ובחר בטייבול בבחירה ה-20 (דני איינג' שבחר בבחירה ה-20, עשה לבראנד תרגיל ל-GM מתחיל, הוא ידע שבראנד חם על טייבול וסחט מפילי שתי בחירות תמורתו…), את שאר הבחירות שלח בטריידים עבור בחירות עתידיות למורת רוחם של אוהדי פילי.

בתום הדראפט, הודיע בראנד שהוא צריך לשמור את הכסף לפרי אייג'נסי כי הוא רוצה לבנות קונטנדרית ואין לו מקום בסגל להרבה שחקנים צעירים.

כשבוע לפני הפרי אייג'נסי, הפנימו בפילדלפיה שהרומן עם באטלר לא יימשך, וההחלטה הראשונה של ברנד הייתה סיין אנד טרייד עם מיאמי.

באטלר נשלח להיט בסיין אנד טרייד שהנחית בפילי את ג'וש ריצ'רדסון בן ה-25, שהוא שם הרבה פחות גדול ונוצץ מבאטלר אבל עם גובה החוזה שלו, סט היכולות שיש לו ואופיו הנוח, הוא הרבה יותר מתאים להשתלב בהרכב לצד אמביד וסימונס.

ריצ'רדסון מסוגל לעשות גם את זה…

ג'וש ריצ'רדסון הוא גארד מגוון וארוך (גובה 1.98 מ', מוטת ידיים 2.08 מ'), שהתקפית מחבר חלק מהיכולות של באטלר ורדיק וכאמור מגיע על חוזה של 21 מיליון דולר על פני השנתיים הבאות.

נכון, הוא לא מוביל כדור ויוצר מהפיק אנד רול כמו באטלר, אבל הוא יכול לעשות את זה ביעילות סבירה. ונכון, אין לו את הידית של רדיק אבל עדיין המספרים שלו מבטיחים: 36.7% משלוש במהלך הקריירה.

הנתונים אומרים שלריצ'רדסון יש אחוז של 28.8% משלוש אחרי כדרור, לעומת 38.5% ב-catch and shoot עם שומר קרוב ו-42.8% במצבי catch and shoot ללא מגן קרוב. ריצ'רדסון הולך להיות אופציה רביעית בהתקפה של פילי וצפוי לרווח את המשחק יותר עבור פילי, הוא יהווה איום מבחוץ, עם משחק הגנה מהשורה הראשונה.

לא הספקנו להתאושש מהטרייד של באטלר ויוצאת ההודעה שטוביאס האריס חתם ל-5 עונות עבור סכום של 180 מיליון דולר, הרבה מעבר לשוויו האמיתי של האריס, אבל אם לוקחים בחשבון את המחיר ששילמו בפילי עליו לצד העובדה שהוא בן 26, זה הרע במיעוטו.

ריצ'רדסון עם החוזה הנמוך שלו איפשרו לבראנד להחתים עוד שחקן משמעותי מהכסף שהתפנה מהחוזה של באטלר, ואופס… אלטון ברנד מחזיר לדני איינג' על התרגיל מערב הדאפט ועוטף את אל הורפורד בחוזה של 109 מיליון ל-4 שנים.

אז למה לעזאזל קבוצה שיש לה את אמביד מתחת לסל, ומפסידה שחקן כנף כמו באטלר, מחתימה עוד סנטר? למה להשקיע 109 מיליון דולר, חלק גדול כל כך מהקאפ בעמדה שכבר מושקע בה כסף רב, ועוד בשחקן בן 33?

ברוך הבא לפילדלפיה

התשובה פשוטה, הורפורד הוא שחקן כדורסל אדיר, ולמרות שהמספרים שלו אף פעם לא הצביעו על היותו כוכב, הורפורד הוא אולסטאר מנוסה. הוא מנהיג שקט בחדר ההלבשה ועל המגרש, שחקן שיכול לקלוע 10 נקודות ועדיין להיות בין הבולטים על המגרש. הוא יוכל לשחק ליד אמביד בעמדה 4 או במקום אמביד בעמדה 5.

בהמשך הפרי אייג'נסי, החתים בראנד את אניס ומייק סקוט על חוזים חדשים, צירף את קייל אוקווין וראול נטו.

פילדלפיה, שבתחילתו של הקיץ עמדה עם סימני שאלה גדולים, נראית על הנייר חזקה וצעירה יותר, עם שחקנים ארוכים, אתלטים יותר, אופי נח ועם לפחות ארבעה שחקנים מובילים שהולכים להיות בקבוצה בארבע השנים הקרובות (אמביד והורפורד חתומים ל-4 שנים, טוביאס 5 שנים וסימונס 6).

ניתן לומר בוודאות שפילי לפחות בתחילת העונה נראית אחת משתי הקבוצות החזקות במזרח וזה שינוי גדול מהקבוצה שהתחילה את העונה הקודמת לפני כ-10 חודשים עם מארקל פולץ בחמישייה, עברה דרך טריידים מתוקשרים שזעזעו את הסגל והסתיימה עם שאלות על מבנה הסגל.

הרכב 2019-20:

ראשונה מחליפים
PG – בן סימונס PG – ראול נטו/טריי ברק
SG – ג'וש ריצ'רדסון SG – זאהיר סמית', קורקמאז, מילטון
SF – טוביאס האריס SF – אניס/מאטיס טייבול  
PF – אל הורפורד PF – מייק סקוט
C – ג'ואל אמביד C – קייל אוקווין, ג'ונה בולדן

שחקנים על חוזה כפול – מריון שיוק ונורמן פלה.

על העונה הקרובה –

מכירים את המערכון של אריק איינשטיין על טל ברודי בסרט כבלים? "היא גדולה – היא חזקה", שואג ברודי הפרשן (חיקוי של אריק איינשטיין), זה בדיוק מה שעשו פילי הקיץ. בטורונטו הודו שהגודל של פילדלפיה הקשה עליהם מאוד בפלייאוף האחרון, אז בפילי הפנימו ובעונה שאחרי מעמידים קבוצה יותר גדולה ויותר חזקה.

את עונת 2017-2018 פילדלפיה סיימה עם ההגנה השלישית בטיבה בליגה, ובעונה הקודמת התדרדרה למקום ה-14 ביעילות הגנתית (געגועים לקובינגטון וללויד פירס).

עם צירופם של הורפורד וריצ'רדסון יחד עם אמביד, סימונס, האריס, מייק סקוט, ג'יימס אניס, קייל אוקווין, מאטיס טייבול וזאהיר סמית, יש לפילדלפיה 10 שחקני הגנה ברמה גבוהה ברוטציה הראשונה והשנייה.  הורפורד ייתן לפילי עוגן הגנתי עצום בדקות שאמביד ינוח (ויהיו הרבה כאלו בעונה הבאה), ויחד עם אמביד הם צפויים להיות הבסיס של קבוצת הגנה מהטובות בליגה. הסטטיסטיקה של העונה הקודמת מבליטה את הנתון הבא: מבין 15 שחקני פנים שהיו מעורבים בהגנה על למעלה מ-2,000 מהלכי פיק אנד רול, הורפורד דורג שני ביעילות ההגנתית, עם 0.93 נקודות לפוזשן.

בשורה התחתונה ואיך שהרכב הקבוצה נבנה, ג'ואל אמביד ובן סימונס הם המפתח להצלחה של פילדלפיה, אלטון ברנד התאים את השחקנים שאסף להשלים את שני האול סטארים של פילדלפיה.

הכל בפילדלפיה נבנה סביבם – אמביד וסימונס

ג'ואל אמביד –

פילדלפיה תקום ותיפול על בריאותו ומשחקו של הסופרסטאר שלה. עצם העובדה שאמביד לא הגיע לחודש אפריל בשיא הכושר פגעה בסיכוייה של פילי בפלייאוף, במיוחד שהרמה עולה והסיקסרס זקוקים לסנטר והמנהיג שלהם בשיא כושרו. ההרכב של פילדלפיה נבנה השנה לתת לאמביד מנוחה של לפחות 20 משחקים בעונה הרגילה ולהוריד את ממוצע דקות המשחק שלו לסביב ה-30 למשחק על מנת לשמור אותו. אמביד והורפורד ישחקו לסירוגין ואולי יחלקו את המגרש ב-50 משחקים לכל היותר במהלך העונה הרגילה מה שיאפשר לאוקווין ובולדן לקבל הרבה דקות משחק במהלך העונה.

לאחר ההדחה מול טורונטו, עובר על אמביד קיץ שקט, אין פוסטים במדיה, אין סרטונים של אימונים וקליעות, כלום… האם זה סממן לבגרות? לא יודע אבל המפתח הראשי להצלחה של פילי הוא הבריאות של האיש הגדול. אמביד שיחק שלוש עונות בליגה ובאף אחת מהן לא הגיע בשיא כושרו לחודש אפריל, אולי בגלל עובדה זו החליפו בפילדלפיה את כל הצוות הרפואי של הקבוצה בקיץ. אלמנט נוסף לשיפור במשחקו של אמביד, פרט לכושר גופני, הוא הקליעה ל-3. בשתי העונות החולפות, אמביד עמד על 30% דיוק משלוש וכל שיפור בנתון זה יתקבל בברכה.

בחצי הראשון של העונה החולפת, אמביד העמיד ממוצע של 40.7 נקודות ל-100 פוזישנים במחצית הראשונה בכל משחק בו השתתף עם טרו-שוטינג של 62%. זה נפל במחצית השנייה ל-34.8 נקודות ל-100 פוזישנים עם 56.6% טרו שוטינג, אם נבודד את הרבע הרביעי אז הנתון ממשיך לרדת. המשימה העליונה של הסיקסרס וברט בראון היא לעבוד על כך שאמביד לא ירד ביכולת בסוף משחק, אם זה אומר לעבוד על כושר גופני או לשמור אותו רענן לרבע הרביעי.

מה עשתה החמישייה של הסיקסרס ברבע הרביעי בעונה החולפת (תמונה מהאתלטיק)

בן סימונס –

פלייאוף קשה עבר על בן סימונס, ברט בראון החליט לשים את הכדור בידיו של באטלר והעביר את סימונס לעמדה 4 בפרקים גדולים של משחקי הפלייאוף, וכשאתה שחקן ללא קליעה אתה הופך לגרסה נמוכה של דיאנדרה ג'ורדן (דאנקר). בקיץ, סימונס לקח את העניינים לידיים, ביטל את הופעתו עם נבחרת אוסטרליה במונדובאסקט והלך לעבוד עם מאמן קליעה מקצועי (שינוי מרענן אחרי שבקיץ הקודם בילה את אימוני הקליעות עם אחיו…).

אחרי עלילות דרו הנלן ומרקל פולץ בקיץ הקודם, אין בי כל אמונה בסרטוני אימוני הקליעה שמשחררים במשך הקיץ ומטרתם הראשית לשמש ככלי שיווקי למאמני הקליעה וסוכני שחקנים, לכן אני לא מתייחס לסרטוני הקליעה הרבים של סימונס ברשת. אבל חייבים להזכיר שוב שכל שיפור אפילו קטן בתחום הקליעה מבחוץ יהפוך את סימונס לשחקן הרבה יותר שלם ומאיים ויעלה אותו ביכולת לדרגה של טופ 15 בליגה.

סימונס קיבל הארכת חוזה מקסימום בפילי שתתגמל אותו ביותר כסף אם ייבחר לאחת מחמישיות העונה (או סופר מקס) והוא מבין שללא קליעה ואיום על הסל מרחוק הוא לא יתקרב לבחירה לאף אחת מהחמישיות.

מי יהיה ה-GOTO ללא באטלר ורדיק?

שאלות רבות יהיו סביב הסגל של הסיקסרס השנה – מה תהיה הרוטציה מהספסל? איך יתמודד טוביאס עם השמירה על עמדת ה-SF? מה יהווה תחליף לריווח של רדיק בהתקפה? איך ישולב ג'וש ריצ'רדסון בהתקפה של פילי? איך יתפתחו טייבול והאריס בהרכב של קונטנדרית? ועוד ועוד…

למרבית השאלות תנתנה התשובות עוד במחנה האימונים ובתחילת העונה, אבל השאלה הגדולה ביותר לאחר עזיבתו של באטלר היא מה יעשו הסיקסרס בשוויון 101, דקה לסיום המשחק? מה יהיה המהלך שאליו יעדיף ברט בראון ללכת ומי יהיה האיש שיחליף את באטלר בהוצאה לפועל בסוף המשחק?

כבר הזכרתי כמה שורות למעלה את יכולתו של אמביד ברבע הרביעי כמפתח לעונה עבור פילדלפיה. אמביד בכושר גבוה בדקות הסיום של המשחק יהיה מניה בטוחה, אבל בסיקסרס בונים בנוסף על טוביאס האריס שיצליח לשחזר את יכולת הסיום שלו מהחצי הראשון של העונה במדי הקליפרס. ברט בראון בראיון סיום העונה הודה שלא הצליח לשלב את האריס היטב בהרכב ולא ניצל עד תום את יכולתו. ללא באטלר שהלך, האריס יקבל הרבה יותר נגיעות, יעלה את ה-USAGE שלו ויקבל את הבמה להראות למה פילי צדקו שתנו לו את החוזה הענק עליו חתם.

בפילדלפיה בונים על האריס

כדור הבדולח

ברט בראון קיבל את כל הכלים להצלחה, והשנה פילדלפיה תצטרך להתמודד עם הלחץ שהיא מגיעה כקונטנדרית ברורה לתחילת העונה ומציבה רף ציפיות גבוה מהקבוצה – כל תוצאה פחות מגמר מזרח תתויג ככישלון.

תרחיש אופטימי

פילי הורגת את הליגה עם הגנה חונקת, מסיימת בטופ הדירוג בדיפנסיב רייטינג וברט בראון מקבל קרדיט על החייאת שיטת ה"ביג בול" בליגה. בסיכום העונה, הסיקסרס מסיימים עם 64 ניצחונות ומקום ראשון בליגה. הורפורד ואמביד מגיעים לפלייאוף טריים ורעננים, אמביד וסימונס מעלים את יכולותיהם ופילי מצליחה לנצח את המזרח לאחר סדרות קשות מול בוסטון ומילווקי בחצי ובגמר המזרח. בגמר הליגה, הם פוגשים את הקליפרס וקוואי לסדרה שהולכת לשבעה משחקים ואליפות ראשונה מאז 1983.

תרחיש פסימי

אמביד ממשיך לזלול פיצות והמבורגרים ומגיע עם משקל עודף למחנה האימונים. ברט בראון ואלטון בראנד מפנימים ש"ביג בול" לא עובד בעידן המודרני ב-NBA. פילי מתקשה לייצר נקודות בהתקפה שמסיימת בתחתית דירוג האופנסיב רייטינג של הליגה. לקראת הדד ליין, מבצע ברנד את הטרייד שכולם חששו מפניו ושלח את הורפורד ו-2 בחירות דראפט לוושינגטון תמורת ג'ון וול הפצוע. פילי מסיימים 5 במזרח ומודחים בחצי גמר המזרח ע"י הבאקס בסוויפ קליל. ברט בראון מפוטר, בורח לביג אנדר ומגדל כבשים באאוטבק של ויקטוריה, רחוק מכולם.

תרחיש ריאלי

הסיקסרס שולחים 3 שחקנים לאול סטאר המזרח. טוביאס האריס מסיים את העונה שני ברשימת הקלעים של פילדלפיה עם 20 נקודות בממוצע. הסיקסרס הם קבוצת הגנה טופ 3 בליגה ואחרי פתיחה מגומגמת, פילדלפיה מסיימת עם 55 ניצחונות ומקום שני במזרח אחרי מילווקי.

בפלייאוף, פילי מגיעה סופסוף לגמר המזרח לאחר סדרות קשות מול בוסטון ואינדיאנה ומודחת בסדרה קשה מול הבאקס שעולים לראשונה לגמר הליגה מאז ימי לו אלסינדור הגדול.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. אחלה פריוויו רפי. אם השנה ירוצו באותו סגל מההתחלה ועד הסוף הם יכולים לעשות גמר, בעיקר כי יש להם מצ'-אפ נהדר נגד הבאקס. קבוצה טובה, למרות שנשארו לא מעט סימני שאלה בספסל. יכול להיות שנראה את ריצ'רדסון משחק בעיקר עם המחליפים וסוגר משחקים בחמישייה

    1. אתה לא יודע כמה אני מבסוט על ריצ'דסון
      הוא בדיוק מה שהיו צריכים בפילדלפיה.
      בראון יכול להעמיד חמישיות מגוונות איתו ועם הורפורד

      1. במיאמי הוא בעיקר החטיא, אבל בפילדלפיה זה שונה כי הוא יהיה שחקן ההתקפה הכי פחות מוכשר של הקבוצה ולא הטוב ביותר. הנתוני קאץ'-אנד-שוט שהבאת חשובים במיוחד לנקודה ולכן אפשר להיות אופטימיים. יופי של נכס, למרות שכלל וויתור על ג'ימי באקטס

  2. מעולה רפי. אני חושב איזה מזל יש לנבחרת אוסטרליה באליפות העולם בלי הצוות האוסטרלי. עם בראון כמאמן והנגר סימונס הם היו כבר בבית. בראון היה נותן לבימונס להיות הכוכב במקום פטי מילס ויחידת הלוחמים. הטמבל היה מנגר אותם. מזלם שהוא הבריז המאמן האוסטרלי ניצל.
    ואם יאניס נראה בדיחה תארו לכם איך היה נראה בן סימונס…

    לגבי פילי בגלל הקליפרס ניתן להם הנחה אבל כל דבר שהוא פחות מ6 משחקים בגמר הליגה מול הקליפרס הוא כשלון קולוסאלי. את המזרח הםצריכים לקחת בהליכה הם ביי פר הקבוצה הטובה במזרח על הנייר.
    לדעתי זה לא יקרה ויפסידו לבאקס בגמר המזרח. עונה סדירה מקומות 1 2 די בודאות אין יותר מידי יריבות.

  3. תודה רבה רפי, היה מהנה לקרוא הכל ובמיוחד את התחזיות שלך, כאשר אני עדיין לא מצליח להתחבר כל כך לפילי, אני מאוד אוהב את סימונס אבל הקליעה שלו ממש מפריעה לי, הוא פוינט גארד מאוד נחמד אבל חסרה לו קליעה ממיד ולונג ריינג' ואין ספק שזה מגביל אותה כקבוצה ואני מאוד מקווה בשבילו ובשבילם שהוא התאמן על זה בקיץ.
    אם כולם יהיו בריאים והורפורד ישאר באותה רמה כמו שהוא היה בבוסטון הם עושים פליאוף בקלילות ואם לא אז הם עדיין יעשו פליאוף אבל במקום פחות טוב.
    ההימור שלי הוא שהם יעלו לפליאוף אבל חצי גמר או גמר יהיה הלימיט שלהם.

  4. פריוויו מ-ע-ו-ל-ה! תודה רבה רפי.
    .
    מעניין יהיה לראות איך מתפתחת שיטת המשחק השנה, מקווה מאד שהמחזה ההזוי של אמביד מכדרר על קשת השלוש בתחילת ההתקפה יעלם מהעולם.
    .
    אני חושב שבראון לא יפתח את העונה הבאה על הקווים, ואם העסק לא יעבוד כמו שצריך במהלך העונה הקרובה יתכן שגם לא יסיים אותה על הקווים.

  5. אולי הקבוצה הטובה במזרח נכון להיום.
    בהחלט יכולים לצפות מעצמם לפחות לגמר אזורי ואפילו אליפות לא תהיה הפתעה.
    הורפורד זאת תוספת מצויינת (שעל הדרך מחלישה את הסלטיקס) למגרש ולחדר ההלבשה (עכשיו שרדיק עזב).
    ריצ’ארדסון יכול להתאים יותר, התקפית וגם הגנתית, ליד סימונס ואמביד. בהחלט רואה אותו מקבל הרבה דקות עם האריס/הורפורד עם המחליפים.
    מה שבטוח, בראון יצטרך לשנות את הסכמות ההתקפיות שכבר אין רדיק להריץ על החסימות, ולנצל יותר את הגודל והכוח של אמביד-סימונס. החמישייה שלהם מאוד מגוונת וכל אחד יכול לשים נקודות על הלוח.
    סימונס, כי אי אפשר שלא לדעת בנקודה, יהיה חייב לשפר את הקליעה, ויותר חשוב, יצטרך לזרוק! הוא פשוט חייב לאיים מבחוץ (עד כה הוא פשוט סירב לזרוק).
    הספסל קצת בעייתי, אבל טרייד או חלוקה של דקות של החמישייה יתן פתרון

      1. תודה סמיילי ,
        אני חושב שהסגל של פילדפפיה די סגור עד לדד ליין
        ואני חושב שרדיק גרם לקבעון מחשבתי אצל בראון בשיטת ההתקפה. עכשיו זה עליו להוכיח מה הוא שווה כי אידוקה הובא לטובת אימון וניהול ההגנה

  6. קודם תודה על הפרוויו.
    הניחוש שלי הוא שמילווקי תעוף בחצי הגמר. יש לי מן הרגשה כזו שמאמנים ראו איך אפשר לעצור את יאניס באליפות העולם.
    בכל מקרה לא רואה קבוצה שתעצור את פילי עם הורפורד בגמר המזרח.
    הורפורד זו החתמה מעולה ליד אמביד וזה ווין ווין מבחינת שניהם.

  7. מאנו דייק בכתביו. אכן פריוויו מ-ע-ו-ל-ה!
    .
    אני לא חושב שאפשר להוסיף משהו. סיכמת הכל בדיוק נמרץ.
    אני רק אוסיף הערה אחת קטנטנה –
    לדעתי, התרחיש הראלי הוא מקום 1 – 2 (צמוד, צמוד, לצד מילווקי), כאשר זו זריקת מטבע, הניחוש מי מ-2 הקבוצות תנצח בגמר המזרח.
    ועדיין, אם הייתי מוכרח להמר, אני נותן את היתרון לפילדלפיה.
    כאשר 2 קבוצות כל כך חזקות, כל כך קרובות אחת ל-2 ברמתן, זה המאצ' אפ בין ה-2 שמכריע. לדעתי, אין למילווקי פתרון לקומבינציה של אמביד והורפורד. זו קומבינציה של 2 שחקנים שמסוגלים (לדעתי) לשחק אחד לצמד השני, ומסוגלים להוביל הגנה פסיכית בעצמתה.
    לא סתם הגנה פסיכית, הגנה פסיכית שתפורה בדיוק למידות של יאניס והבאקס (היכולת לכסות את לופז, מבלי לאבד צעד על הגנת הצבע. היכולת לכסות שחקני כנף).
    .
    רפי. אתה לא כותב מספיק. אבל כאשר אתה כבר כן כותב? כל פוסט הוא פנינה.
    תודה!

  8. פריוויו נהדר.
    הטרייד על באטלר היה פשוט מזעזע אני עדיין לא מבין מה עבר לבראנד בראש כשהוא עשה את הטרייד הזה. דווקא הטרייד וההחתמה של האריס בעיניי טובות והאריס ראוי בהחלט לחוזה שלו.
    אליפות היא לא מילה גסה בכלל לפילי יש קבוצה מפחידה. אמנם המזרח חלש מהמערב אבל לדעתי 2 הקבוצות הטובות והמאוזנות ביותר בליגה נמצאות במזרח. מאמין שהאליפות תבוא השנה מהמזרח.

    1. תודה
      גם אני חושב כך
      לא אהבתי את הטרייד מהיום הראשון שבוצע
      אם היו נותנים לבאטלר 190 על 5 שנים זה היה אסון
      לא כ"כ בטוח שהקרב במזרח הוא דו ראשי, אני חושב שאינדיאנה תיהיה סוס שחור אם דיפו מצליח להשאר בריא וגם לא הייתי שולל את בוסטון עם תלכיד צעיר ללא מניירות של כוכבים

  9. תודה רפי אחלה פריוויו
    על פניו החזקים במזרח אבל בשביל לעשות את הצעד האמיתי קדימה צריכים שיקרו שתי דברים : בריאות של אמביד, ושיפור בקליעה של סימונס סליחה לא שיפור יציגת קליעה לסימונס לצערי לא רואה את זה קורה . יותר הגיוני שאמביד יצליח איכשהו להישאר בריא וזה אולי יספיק להם להגיע לגמר .
    בהחלט ניסוי מעניין

  10. מעולה.
    כמו שכתבת יותר מהכל זאת שנת מפתח לאמביד ולסימונס.הם חייבים להראות שיפור כל אחד בחלקים החלשדים שלו כפי שכתבת.מה שכן מאוד אוהב את ההחתמה של גו'ש ,אחלה שחקן.
    סתם נקודה לגבי ה"תרגיל" שאיינג' עשה אז אתה נותן לזה יותר מדי משקל,בכלל אנשים התמכרו לבחירות דראפט ברמה בלתי פורפוציונאלית(לאו דוקא אתה).הלייקרס הביאו את הגבה וויתרו על בחירות דראפט עלומות,אז הלייקרס ויתרו על עתידם.אותו דבר הקליפרס וכן הלאה.קצת מגזימים אנשים ובהקשר שלנו,במידה ובראנד היה חם על הטייבל הזה אז ויתור על בחירה בסיבוב השני לא נכנסת אצלי בכלל אפילו לתרגיל.

  11. על הנייר פילי הכי טובים במזרח, אבל ברט בראון יהיה חייב למצוא סגנון מתאים. אם הוא לא יצליח – הם יפסידו למילווקי או קודם לכן.

  12. אתה צודק לחלוטין
    בחירות דראפט לא משמעותיות כשאתה בטופ של הליגה וחושב על לקחת את הכל.
    פשוט הרבה אוהדים של פילדלפיה לא עשו את הסוויץ מימי הפרוסס להיום.

  13. מעולה רפי. הפריוויו העונתי על פילי משתבח אצלך משנה לשנה. אהבתי מה שכתבת למעלה לאחת התגובות לגבי הקיבעון של בראון כשהוא משחק עם רדיק על המגרש. זה תמיד הפריע לי אבל הרי אי אפשר לבוא בטענות (התקפיות) לשחקן שקולע ורדיק היה מצוין אבל זה בהחלט ״סירס״ חלק גדול מהתנועה בהתקפה של פילי שהתעסקה בלחסום לרדיק ולשחרר אותו לזריקה. האס הגדול השנה יהיה לדעתי הורפורד. בשנה שעברה ראו בעיקר בחצי נגד הראפס שקאווי יכול לעשות סל על פילי מתי שבא לו. זה היה מביך, כי דווקא נגד כל שאר השחקנים בטורונטו ההגנה עבדה נהדר. אינטליגנציית משחק וניסיון אי אפשר ללמד והורפורד הולך לשדרג את פילי לרמות אחרות, בטח בהגנה. מעבר לכך הוא גם ייתן מנוחה לאמביד בלי שפילי תהפוך לניקס בדקות שהפרוסס יושב וכולנו יודעים כבר איך אמביד נראה השנה ברבע הרביעי. ריצ׳רדסון אחלה sf ובכלל בראנד עשה כמה מהלכים מרשימים חוץ מרית׳דרבון כמו ההתעקשות לבחור בדראפט בטייבול (איינג׳ הולך להתחרט על זה), ההחתמות מחדש של סקוט ואניס וההחתמות של ברק, נטו ואוקווין שיביא את הקשיחות שלו כשצריך. עם החזרה של זהאיר סמית׳ יש לפילי פתאום גם ספסל מאיים.
    רפי אני מאוד מקווה שהתחזית האופטימית שלך תתממש, בכל זאת אנחנו מחכים למשיח מ 83׳.

          1. זובאץ עגלה והארל לא יכול לשים גוף על סנטר גבוה כמו אמביד. בוא נסכם שאם שתיהן תהיינה בגמר אז נסגור את הפינה הזאת…

            1. הוא לא צריכים לשים סל. יש קאווי וגורג שיעשו את זה. הם צריכים רק להטביע או לייאפ ולהרחיק אותם מהצבע וכמו שראינו זה די קל

    1. ולדעתי אגב הציטוט המקורי הוא "הוא גדולה, הוא חזקה". הראו את זה אגב פעם באחת ההפסקות, כשאריק הניג ושימי ריגר שידרו משחק. שימי התפוצץ מצחוק, והניג אומר לו – מה אתה צוחק, זה עליך שהם צוחקים.

  14. פריביו מעולה! אפילו יותר מדי גדוש. באמת נהדר.
    (פינת הנודניק: אפשר לוותר על התסריט הפסימי, בכל הפריביואים. לרוב זו דאחקה ולא באמת סצנריו אפשרי. ולרוב הדאחקה, ובכן. לא ממש. נשאיר הומור לבדחנים מקצוענים).
    בעונת המעבר הזו, פילי מוכוונת אליפות. ולא פחות מגמר מזרח. רק לסדר את העניין הזה עם בן סימונס, מה הוא בדיוק, וכל היתר יסתדר בהתאם.
    ותעיפו כבררררר את ברררררט ברררררראון!!!

  15. תודה רבה.
    לרעתה של פילי עומד הספסל החלש, ההימור (הכושל, לדעתי) על סימונס, ושאלת ההרכב הגבוה – יעבוד או ייתקע.
    לזכותה ההגנה והמזרח החלש.
    מכאן התחזית שלי היא שחצי גמר זה המינימום (וייחשב לכישלון אם לא יעברו אותו) והמקסימום זה הפסד בגמר הכללי (מילווקי לא באמת כזאת מאיימת).
    מה זה אומר? שהמזרח מסריח.

    1. רפי תודה רבה מצויין אני די מסכים עם האשך כל דבר שלא גמר הליגה זה כישלון עצום בטח בחולשתו של המזפח, הסרטונים של סימונס בדיוק כמו של פולץ רוביו …

        1. אני מקווה מאוד, השאלה מה זה אחוזים נמוכים? בשביל להוות איזה איום הוא צריך לקלוע שלושתן ב34-35% אחוז אפילו לא שלושות שיקלע מחצי מרחק באחוזים סבירים. אם יזרוק לסל וייקלע ב30 אחוז עדיין יהיה לא מאיים

  16. פוסט מעולה של הקבוצה הטובה במזרח (והיא היתה כזאת גם בשנה שעברה).
    אבל זה לא עוזר כמה היא טובה, אם היא מפילה את עצמה בגלל:
    א. מאמן חלש עם מנטליות של לוזר (תראו מה שנים של פרוסס עושים לבן אדם).
    ב. אופי ח** של הכוכב הגדול שלהם. כל עוד אמביד מצייץ, הוא לא אלוף.
    ג. סימונס חייב לשנות גישה

  17. תודה על הפריוויו
    על הנייר יש להם המון כישרון
    הבעיה, שסימונס לא משתלב בפאזל, אלא אם הפנטזיות על פיתוח הקליעה יוכיחו את עצמן, או יכולת יותר טוב לנהל התקפה עומדת שאיננה התקפת מעבר.
    אמביד וגם סימונס (וגם הורפורד) עוד לא הוכיחו שיש להם מנטליות ללכת עד הסוף בפלייאוף
    מנטליות כזו יש לקוואי, ללברון, לתלכיד של גולדן, ואולי נגלה שגם ליאניס
    **
    הימור שלי, לייקרס מנצחת את מילווקי בגמר ב 5-6 משחקים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט