ארגנטינה נגד סרביה ופולין נגד ספרד ברבע הגמר / רועי ויינברג

הנוק-אאוט מתחיל היום בשני משחקים נהדרים, כשאחד מהם יכלול את סרביה, הפייבוריטית של רבים לזכייה בתואר, וארגנטינה שלא הפסידה משחק עד עכשיו. בשני, ספרד המנוסה תשחק מול פולין המפתיעה.

14:00-ארגנטינה-סרביה (ספורט 5).

המשחק המרכזי של היום. בצד אחד, יש לנו את סרביה ששלטה בכל משחקיה בטורניר עד שהובסה מול ספרד. איך הספרדים ניצחו את הסרבים? הגנה. סרביה קלעה מעל 90 נקודות בכל משחק בטורניר עד למפגש מול הלה-רוחה, בו קלעו 69 נקודות בלבד. הם הצליחו למנוע מסרביה זריקות טובות מהשלוש והצליחו לשבש המשחק הקבוצתי שלהם – סרביה סיימה עם 17 איבודים על 15 אסיסטים.

ארגנטינה תנסה לעשות אותו דבר. המשחק הראשון שלהם היה היחיד בו קלעו מולם יותר מ-70 נקודות והם הצליחו לכפות איבודים על היריבות עד עכשיו, למרות שהן היו פחות מוכשרות מסרביה. יכול להיות שהמפתח זה ניקולה יוקיץ', הסופרסטאר הסרבי שלא השפיע על המשחק נגד ספרד יותר מדי והורחק. לספרד יש את מארק גאסול (ו-ווילי הרננגומז) שהיוו יתרון בקו הקדמי. הם גבוהים יותר וחזקים יותר מלואיס סקולה ומרקוס דליה שינסו לתת פייט לסרבים.

המפגש המעניין ביותר הוא בין שני הסקוררים המרכזיים, פאונדו קמפאזו מריאל מדריד ובוגדן בוגדנוביץ' מסקרמנטו. כל אחד מהם זוכה לכמות מכובדת של זריקות וראוי למקום בחמישיית הטורניר המסתמנת, כשבמשחקים צמודים בוגדן לוקח את סרביה על הגב ולא נעלם כמו יוקיץ' (בגרסה הסרבית, לא גרסת פלייאוף האן.בי.איי). סגנון משחקם שונה כשבוגדנוביץ' יותר טוב בלי הכדור וקמפאזו יוצר, אבל הם יהיו האנשים המרכזיים הערב. המפתח הגדול ביותר עבור סרביה, בעצם, הוא ההגנה על קמפאזו. אם יצליחו לעצור אותו הם ישלטו במשחק כל הדרך לשלב הבא. בכל מקרה יהיה מעניין.

16:00-ספרד-פולין (ספורט 5).

אני לא חסיד של נבחרת פולין. הם נהנו מבית יחסית נוח בשלב הבתים ומול הקבוצה הטובה היחידה שפגשו עד עכשיו, ארגנטינה, הובסו. הם חלשים בהרבה ובניגוד למשחקים הקודמים לא הצליחו להגיע לעונשין עם 17 זריקות לעומת 38 נגד רוסיה, למשל. יש להם כמה שחקנים טובים – במיוחד אדם וואז'נייבסקי – אבל הם האנדרדוג המובהק כאן.

קשה להגיד זאת על ספרד, שבין לילה הפכה לאחת הקבוצות הטובות בטורניר. הצוות המנוסה שלהם רץ הרבה זמן ביחד והרשים בתצוגת תכלית מול סרביה. ריקי רוביו מוביל את הנבחרת ויהיה חשוב במיוחד היום, גם נגד איי ג'יי סלוטר בהגנה וגם כמוביל הכדור המרכזי. מארק גאסול נתן תצוגה טובה בהגנה בשלב הבתים השני אבל עדיין לא היה דומיננטי במיוחד בהתקפה, מה שיכול להשתנות הערב במשחק מול קבוצה חלשה בקו הקדמי. במשחק בודד הכל יכול לקרות, כך שלמרות פערי האיכות לא כדאי לזלזל בפולנים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

    1. ההגנה של יוקיץ פשוט לא קיימת
      מה יהיה עם הגאון? אפשר להשוות אותו בכלל לבירד?
      בירד היה מוריד כפות ולא נותן שיעשו עיו כאלה סלים קלים.

      1. אני לא לוקח אחריות.
        .
        כאשר הסאנס יתרסקו (שוב), ובוקר יקרע את שריר הלבלב התיכון, זה עליי.
        כאשר הלייקרס יתמוססו, ודייויס ינקע את גיד המצח המעפעף, זה עליי.
        כאשר סימונס יקלע את השלשה הראשונה שלו בקריירה (במשחק ה-77 של העונה) ודקה אחר כף יפרוק את האצבע המקלעת, גם זה עליי.
        .
        אבל
        .
        כדורסל בינלאומי?
        מעולם לא התיימרתי להבין בו.
        אני רק כתבתי שלטעמי, יוקיץ' המצטיין של ה-3 משחקים הראשונים (אפילו הוספתי התנצלות מיוחדת לאיסלנדי דקה אחר כך! . . .)

  1. Dale Campeones!
    איך אפשר לא לאהוב את נבחרת ארגנטינה, כל נבחרת, כשהיא עולה למגרש? שמים את הלב על השולחן. גאווה.
    .
    תגיד שמעון. כשאתה כותב, "סרביה, קל מאוד. אפילו לא יהיה קרוב". על סמך מה זה? שואל בכנות. אתה חייב להיות פסקני? לצעוק? אתה זורק מטבע? מהמר? מאמין שאתה מבין? מסתמך על משהו? פשוט מעניין לפענח מאיפה זה בא. לא חייב לענות, אבל יהיה נחמד.

    1. אני בניגוד אליך לא תפסתי מסרביה ולרגע לא חשבתי שהם איום על האורניר בניגוד אליך שנתן להם את מדליית הזהב ושיאתגרו את האמריקאים. אבל לא האמנתי שהם עד כדי כך חלשים מול קשישי ארחנטינה. אבל זה לא אשמתך סומסום. ברגע שגיא עלה על עגלת סרביה ויוקיץ תם הטקס.
      אני בשילוב עם גיא העלמנו גם את יוון.
      עכשיו מתחילת הטורניר הימרתי על יוון או ספרד בגמר ושם זה הסוף. ספרד צריכים לפחד?

        1. או.קיי אני אענה לעצמי-
          סקולה בן 39- קשיש בן קשיש.
          עוד שחקן בן 29 (לפרוביטרולה) , אחד בן 28 (קמפאצו), אחד בן 27 וכל השאר 26 עד 21.
          ממש לא קשישים.

      1. טבדי, שאלו אותך שאלה. מה אתה מתחמק? לא רוצה, אל תענה.
        וואלה, שניה מסתכלים לך בתחתון ואתה מתפרק. חשבתי שאתה עשוי מחומר קצת יותר קשה. אתה רך, בייבי, רך.

  2. אני חושב שאני אחד היחידים באתר שתמיד טוען שהכדורסל של דרום אמריקה לא נופל מהכדורסל של אירופה. הם הרבה יותר דומים לארה"ב מהוונילים האירופאים

  3. לא יודע מה אתכם בעיניי סקולה צריך לקבל את תואר MVP.
    מדהים מה שהוא עושה בגיל 39+… הרוויח סיבוב פרישה באולימפיאדה בקיץ הבא בצדק

  4. קמפסו מדהים.בכלל אוסטרליה וארגנטינה הפייבוריטיות שלי, הסרבים (בפרט המאמן שלהם) שחצנים שבא למות. איזה יופי של אליפות. מקווה לגמר ארה"ב אוסטרליה ולסנסציה אוסטרלית
    בכלל יוקיץ' מגן זוועה, והיום זה בלט מאוד. הקלות שבה כל שחקן ארגטינאי עשה עליו הייתה מזעזעת, הוא חייב לעבוד על ההגנה שלו אם הוא רוצה להביא לדנבר אליפות

  5. אחד הדברים היפים באליפות זה שהקבוצות שמצליחות באמת מציגות משחק קבוצתי בהגנה. ארגנטינה המפתיעה כזאת, גם ספרד, גם ארצות הברית בגרסה של 2019 וגם אוסטרליה וכמובן צ'כיה. סרביה הניעו כדור טוב אבל בסופו של דבר לא הראו הגנה טובה בשני המשחקים החשובים וזה גמר אותם. סטאר קווליטי לא הספיק כמו שראינו אצל סרביה (למרות שהם אכן היו הפייבוריטים שלי לזכייה בטורניר), גרמניה, יוון או אפילו ניגריה ומונטנגרו.

  6. חולה על הרוח של הארגנטינאים.הם תמיד מרגשים.הלוואי שזה יעבור גם לכדורגל.
    סקולה נדיר.לפני האליפות חשבתי שכבר פרש.
    כאחד שעוקב אחרי היורוליג עד לפני שנתיים סרחיו יול היה הרכז/גארד הבכיר של ריאל מדריד ואז נפצע בקיץ ומי שמילא את מקומו היו לוקה דונציץ ופקונדו קאמפצו בדרך לזכיה ביורוליג.יול עוד הספיק לחזור לפיינל פור אבל אחרי פציעה של 10 חודשים קיבל דקות מועטות.
    דונציץ עזב בקיץ שעבר וקאמפצו הפך לגארד הבכיר של ריאל מדריד שנה שעברה.בכלל הארגנטינאים אוהבים לשחק בליגה הספרדית.גם גבריאל דק ששנה שעברה עבר שנת התאקלמות אמור להיות שחקן רוטציה משמעותי השנה בריאל מדריד שהביאו גם את לאפרוויטולה הרכז המחליף של קמפאצו בנבחרת ארגנטינה.יש עוד שחקנים בקבוצות אחרות בספרד.גם לואיס סקולה יצא לנבא מטאו ויטוריה הגדולה שנפגשה עם מכבי תל אביב בגמר היורוליג ב 2005 של שאראס ופארקר.היום לקבוצה קוראים בסקוניה.

    1. עידן, הרוח הארגנטינאית קיימת גם בכדורגל. הבעיה שהם נשאבו לתוך הרוח, הרגשנות, הלב וההיסטריה, שהרגליים רועדות.
      נבחרת ארגנטינה בכדורגל קיבלה מתנה משמיים, שלא מגיעה לה. קיבלה את לאו מסי, שהיה בקלות יכול לבחור בספרד, בחירה טבעית עבורו, ולהיות היום עם לפחות מונדיאל ושני יורו בכיס, היינו יותר נהנים מלה רוחה, והוויכוח המאוס על השחקן הטוב אי פעם היה נגמר.
      במקום זה… הוא החליט להיות פטריוט, קיבל בגיל 17 החלטה לאמץ מבטא ארחנטיני אסלי, בחר בלב ולא בשכל, וזה עדיין לא עוזר. האוהדים ההיסטריים תמיד יעליבו אותו, ביחד עם התאחדות מושחתת של מדינה רקובה, שלא מצליחה אפילו להעמיד גמר ליברטדורס בבואנוס איירס. עלובים.
      מה שעשו עם מסי, וכל דור הזהב, זה פשע נגד הספורט.

      1. +1
        אגב, משום מה הרבה מקטינים את ההישג שלהם מ-2014, בו הצליחו להגיע לגמר והפסידו עמוק בהארכה לגרמניה. אם ה״שם״ של הנבחרת לא היה ארגנטינה, הם היו מקבלים הרבה מחמאות על הקמפיין הזה.
        מסי לא כבש הרבה במונדיאל ההוא, אבל הוא בהחלט הוביל את ארגנטינה ולא קיבל על זה מספיק קרדיט.

        1. הפסידו על הקשקש, אחרי 3 הזדמנויות לשער נצחון, לגרמניה המפלצת, אחרי ה1-7 על ברזיל… זה לא משנה, מי שרוצה להקטין את מסי – את מסי!! – ימצא כל סיבה.

  7. אין מילים. פשוט אין מילים לתאר את מה שארגנטינה עשתה. האליפות הזאת מסתמנת כממתק אמיתי עם הצ'כים והאוסטרלים וכמובן הדרום אמריקאים (גם ברזיל מצוינת).
    אני לא עכבר כדורסל ולכן לא כל כך שמעתי על קאמפזו. הבנתי שהוא נבחר בדראפט של 2013 ורק 1.81. מישהו יכול לספר אם הוא קיבל את הצ'אנס שלו ב-NBA?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט