פריוויו 2019-20: פורטלנד טרייל בלייזרס – The Song Remains The Same / א. מנור

מאזן בעונה הקודמת: 29-53, מקום שלישי במערב וגמר מערב ראשון מאז 2000 (הודחו בסוויפ מול הווריורס).

מאמן: טרי סטוטס, מתחיל עונה שמינית בקבוצה.

אחרי עונת שיא שהסתיימה בהפסד בגמר המערב, הבלייזרס בראשות ה-GM ניל אולשיי ניגשו מהר למשימה לבנות קבוצה משופרת לעונה הבאה שתוכל לטפס אפילו יותר גבוה. היות ותקרת השכר הייתה חנוקה גם ככה, היה ברור שמהלכים גדולים בשוק השחקנים החופשיים לא ניתן יהיה לבצע ולפיכך צריך לעבוד עם מה שיש.

בסיס הקבוצה: אורן מנור, ראובן בראל, טרי סטוטס, דמיאן לילארד וסיג'יי מקולום הוחתמו על חוזי המשך יחסית נוחים לארבע שנים הבאות והקבוצה תמשיך להיות טובה אבל אולי לא מאיימת על האליפות.

רודני הוד שוכנע להישאר לשנתיים נוספות בפחות מעשר מיליון לעונה. בהחלט גניבה של הקבוצה. יוסוף נורקיץ' מתאושש משבר ברגל ואמור לא להיות זמין עד תחילת שנה הבאה. הקבוצה הוציאה הודעה שטוענת שהוא יהיה זמין בתחילת פברואר.

עזבו:

אל-פארוק אמינו – סיים חוזה של ארבע שנים ועזב לאורלנדו תמורת חוזה של 30 מיליון דולר ל-3 שנים.

סת' קארי – ניצל את העונה המלאה והטובה בקריירה כדי לחזור לדאלאס שתשלם 32 מיליון לארבע שנים. הזוי שהוא קיבל חוזה ארוך פי שניים ובאותם סכומים לשנה כמו רודני הוד, אבל עכשיו זאת בעיה של קיובן ולא שלנו.

ג'ק ליימן – הקבוצה לא יכלה להשאירו בתנאים שנוצרו, ומתוך הערכה לפועלו נתנו לו ללכת למינסוטה בשביל כסף קצת יותר גדול ממה שניתן היה להציע לו להמשך הדרך. קפיציו יחסרו.

מוריס הארקלס – עבר בטרייד לקליפרס דרך מיאמי ויסיים כמחליף ראשון של קוואי/פול ג'ורג' בימים שיש להם פציעה או ניהול עומסים שם בלוס אנג'לס.

מאיירס לאונרד – הועבר בטרייד למיאמי. אחרי שבע שנים בקבוצה, הגיע הזמן (ואולי גם הרבה לפני) ללכת למקום אחר. נאחל לו עונה טובה כי זאת שנתו האחרונה בחוזה.

אוון טרנר – אכזבת הקבוצה. לא סיפק את הסחורה, בטח ביחס לחוזהו העצום. נשלח לאטלנטה בתמורה לקנט בייזמור בטרייד די אחד לאחד מבחינת התרומה והעלות. שנה אחרונה בחוזה המנופח לשניהם.

אנס קאנטר – אחרי שנדמה שיקבל מקלט מדיני בעיר (המושל של אורגון טיפל בזה), הטורקי הפעלתן הגיע לאיזושהי אי הבנה עם הקבוצה ולא קיבל המשך חוזה (אולשיי היה עם האצבע על הטרייד של ווייטסייד ונטען שקאנטר קיבל עשר דקות להחליט אם הוא בפנים או בחוץ). נזכור לו והוא יזכור לנו חצי שנה של שיאים לשני הצדדים. נאחל לו הצלחה ביורוליג (סליחה, בבוסטון…).

הגיעו:

חסן וויטסייד – הגבוה הבעייתי מגיע בשנה האחרונה של החוזה ממיאמי השמשית. בתחילת העונה ועד לחזרתו של נורקיץ' הוא יקבל במה לחסום לצמד הגארדים הפעלתני ולייצר לעצמו סטטיסטיקה שאולי תשיג לו חוזה נוסף מכובד אחר כך איפשהו. עם חזרתו של נורקיץ' מתישהו בינואר/פברואר, יש מצב שהוא לא יישאר כי אין באמת למה. הבלייזרס אמנם נהנו משני סנטרים טובים שנה שעברה (נורק וקאנטר), מה שעזר לקבוצה להגיע רחוק, אבל אין באמת לוקסוס לשמר את ווייטסייד גם לשנים הבאות ולפיכך זמנו בקבוצה קצוב. הוא מספיק בוגר כדי להבין את זה אז נקווה שייתן חצי עונה ראשונה טובה כדי שהקבוצה תנצח משחקים. בעונה הקודמת קלע 12.3 נקודות עם 11.3 ריבאונדים ו-1.9 חסימות במשחק.

קנת' בייזמור – השחקן הסביר הזה הגיע בלי יותר מדי הייפ. אין לו יכולת להוביל כדור והוא לא מגן יוצא דופן. הקבוצה העדיפה שנה אחת איתו מאשר עוד שנה עם טרנר. הוא יוכל לקלוע כאשר תשומת לב יתרה ניתנת לגארדים ואולי לתרום באספקטים נוספים. אולי אפילו יפתח והוד יעלה מהספסל. בסך הכל מהלך לא רע של הקבוצה כי לכולם כבר נמאס מטרנר והחוזה המנופח שלו.

שני השחקנים הללו מסיימים חוזה בסוף העונה, מה שנותן לבלייזרס גמישות בטריידים במהלך העונה ו-40 מיליון פנויים בקיץ 2020. מלבדם, הם צירפו את:

מריו הזוניה – הקרואטי הלא יציב (בחירה 5 בדראפט) ינסה להראות שבקבוצה יציבה יש לו מה לתרום. יוכל לשחק גם כסמול וגם כפאוור בהרכבים הנמוכים שסטוטס אוהב להריץ. הוחתם לשנתיים בסכום נמוך ומקבל צ'אנס להוכיח שיש לו מה לתת בליגה. ננסה להתיידד איתו במהלך העונה ולראות.

פאו גאסול – החתמה תמוהה ומעניינת. למה מישהו בן 39, עם 250 מיליון בבנק, שתי אליפויות ואישה (התחתן בחודש שעבר לראשונה) צריך לכתת רגליו עד לאורגון בשביל כמה גרושים נוספים? וזה עוד בקבוצה שהוא מחליף של המחליף של הסנטר הפצוע שאמור לחזור תוך כמה חודשים? נחיה ונראה.

בתדריך טרום העונה הוא אמר שיש לו עוד כדורסל לתת ושהוא בא ללמד ולעבוד עם יוסוף. תענוג עבורנו. השחקן הכי מעוטר בעולם במאה העשרים ואחת אצלנו בקבוצה!!! יקבל דקות בתחילת העונה ואולי גם יחזיר. נקווה שיש ערך מוסף של ווינריות במהלך ושיישאר עד סוף העונה. בשנה שעברה לא תרם יותר מדי עם 3.9 נקודות ו-4.6 ריבאונדים למשחק במדי הספרס והבאקס.

רוקי: נאסיר ליטל – פירוש השם נאסיר בערבית זה "המגן". אז המגן הקטן מצפון קרוליינה נבחר בסוף הסיבוב הראשון בתקווה שיש לו מספיק דקות כדי לשחק. סטוטס ידוע כמי שלא נותן יותר מדי דקות לשחקני שנה ראשונה ולפיכך קשה לראות משהו מתפתח ישר מההתחלה. הוא יצטרך לקחת בשתי ידיים כל שנייה פנויה או פציעה בעמדה, אבל גם לפני הדראפט הוא לא נחשב כשחקן שמוכן כרגע לליגה.

אנתוני טוליבר – השחקן לבש את מדי הקבוצה לפני כמה שנים וחוזר אחרי אזעקת אמת במחסור בעמדה ארבע. לא לבנות עליו יותר מדי (מן הסתם) אבל קולע בכמעט 40% לשלוש בקריירה אז אצלנו יש לו מה לתרום.

מצפים ליותר: זאק קולינס – בונים עליו כפותח בארבע. יצטרך להוכיח שהוא כבר גדול ויכול. אני אישית חושב שהעמדה הטבעית שלו היא חמש אבל בכל מקרה (ודקות) חייב להמשיך את גרף השיפור אם הוא רוצה להיות שחקן אמיתי עם חוזה אמיתי (שנה שלישית מתוך ארבע של רוקי).

אנפרני סיימונס – יתחיל את השנה השנייה אחרי שכיכב בסאמר ליג (ונפצע בקרסול). יקבל דקות שהתפנו מהעזיבה של קארי וטרנר בעמדות הגארד. יש לו יכולת לקלוע ברמה גבוהה ביותר כולל שחרור זריקה על השומר בסטפ-בק או אחרי הטעייה ויהיה משמעותי העונה. נעקוב אחריו מקרוב.

גארי טרנט ג'וניור – גם מתחיל שנה שנייה. לדעתי, אחד הכישרונות הגדולים בליגה שלא זוכים לדקות. תפר 200 נקודות בשישה משחקי ג'י ליג שנה שעברה. נקווה שסטוטס ימצא דרכים לתת לו זמן משחק.

סקאל לאביסייר – אחלה שחקן ששוב נתקע כמחליף שלישי לגבוהים. קיווה לקבל דקות אחרי העזיבה של לאונרד, אבל ההחתמות של וויטסייד וגאסול לצד האפשרות של זאק קולינס לשחק כסנטר פגעו בו. שחקן צעיר שעתידו עוד לפניו.

לסיכום – ניל אולשיי אוהב את הקבוצה כמעט כמו שהוא אוהב את עצמו. הוא ניקה אורוות ונפטר מכל מי שלא היה מספיק טוב בשנתיים האחרונות והביא תחליפים מספיק טובים כדי לרצות את דעת הקהל ולייצר קבוצה טובה לפתיחת השנה. יש לו מספיק כלים לעבוד גם במהלך העונה וגם כסף שיתפנה בקיץ.

פורטלנד היא שוק מאוד קטן (העיר ה-25 בגודלה בארה"ב). האוהדים מסורים ורק רוצים לראות קבוצה וכדורסל חיוביים. הדעה הרווחת בקרב האוהדים היא שכמעט כל המהלכים שנעשו בקיץ היו טובים ויש סיבה לאופטימיות. אין דיבור על מועמדות לאליפות אבל עם הריצה של השנה האחרונה, החתמת הכוכבים להמשך ושיפצור הצוות המסייע יש אמונה.

כבר כמה שנים שהבלייזרס באים קטנים ויוצאים גדולים (או בינוניים פלוס). שנתיים רצוף סיימנו במקום השלישי ועשינו ניצחונות בסדרות פלייאוף. דיים וסיג'יי מגיעים לסוג של נקודות אל-חזור בקריירה: הם יכולים להיות הספלאש בראדרס הבאים אם רק יקרה איזה מפץ. לקבוצה חסר איזה דינמו, סוג של אקס פאקטור כדי לעשות את הצעד הבא אל עבר קונטנדריות אמיתית. מן הסתם, התמורות והמעברים ההיסטוריים שקרו בליגה בקיץ, החזירו אותנו לנקודת ההתחלה של חוסר ההערכה בתחילת העונה והתוצאות הסבירות שבתקווה תמשכנה להגיע.

בנימה אישית: עדיין לא הצלחתי באמת להירגע מחוויות העונה שעברה. בין משחקי העונה הרגילים, הראיונות האישיים והפלייאוף ה מ ט ו ר ף (שלשה של דמיאן נגד אוקלהומה, משחק 4 ההארכות, הסדרה המותחת מול הווריורס), הזכות להיות כה קרוב להתרחשויות ולדווח לעולם היא עדיין לא מובנת מאליה.

נמשיך לעשות ולתרום למען האתר ולמען חווית הכדורסל של כולנו. תודה. GO BLAZERS.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אחלה פריוויו, תודה רבה אורן.
    .
    לא ידעתי שנורקיץ' לא יפתח את העונה, עכשיו ההבאה של וייטסייד נשמעת יותר הגיונית. בעניין גאסול, הבעיה העיקרית היא הפציעות, לא הייתי בונה עליו יותר מדי.
    .
    מסכים שחסר אקס פקטור, אם איגי לא יסגור בל.א הוא יכול להיות אופציה מצוינת. היה איזה דיבור על טרייד על אולדריג' שישוב לכור מחצבתו, לא יקרה כנראה אבל יכל להיות מעניין.
    .
    לא פייבורטית במערב, אבל קבוצה חזקה, מנוסה ומגובשת שתעשה צרות לכל מי שתפגוש בפלייאוף.
    .
    בפינת התיקון הלא חשוב – ב-2018 הבלייזרס הודחו בסיבוב הראשון מול ניו אורלינס, אז הניסוח של "שנתיים רצוף" אינו מדויק.

  2. עוד עונה תעבור והבלייזרס בשלהם יגיעו לפלייאוף במערב.
    גם הפעם הם הבינו שהם צריכים מעט ספסל ועומק ועשו מהלכים טובים. ביזמור לדעתי זה שדרוג על טרנר, ו-וויטסייד יתן שקט עד שנורוקיץ' יחזור מהפציעה. לדעתי החוזה הבא שלו יהיה זול משמעותית ככה שלא תהיה בעיה להמשיך איתו.
    הבלייזרס בונים מאוד העונה על סימונס (בגלל זה נתנו לקארי ללכת), לבחור יש את הכשרון, ונותר רק לראות כמה דקות ואחריות הוא יקבל ליד או במקום הצמד לילארד-מקולום.
    נאסיר ליטל לדעתי הגיע להם בהזמנה בבחירה המאוחרת. יכול לפרץ שם בעמדות 3-4 שחסרות עכשיו בשחקן משמעותי שיקח שם את רוב הדקות.
    תהיה שם הגנה אולי בעייתית עם לילארד-מקולום-הוד בחמישייה, אבל יקוו שקולינס ו-וויטסייד יהיו מסוגלים לחפות על זה.
    .
    נורוקיץ' כבר שנה וחצי כשהיה בריא היה מצויין בבלייזרס. השאלה עכשיו היא איך הוא חוזר מהפציעה שלו.
    בנוסף, כל הזמן ממשיכים לפמפם על טרייד עבור קווין לאב תמורת חבילה הכוללת את מקולום.יש לבלייזרס כמה אופציות לטריידים מעניינים עם לאב או בראדלי ביל.

  3. תודה רבה אורן, תמשיכו להביא לנו את הבלייזרס מקרוב! אותי אישית חיברתם לקבוצה!
    חסר לפורטלנד פאוורד טוב מלהגיע לטופ ואפילו לזכות באליפות. טוב ברמה של אוטו פורטר גר' יספיק.

    1. אשך הגזמת. מי בדיוק עזב שמצדיק את ההבחנה שהקבוצה נחלשה להחריד? לנארד? אמינו? כולם חלקי חילוף במכונה של לילארד ומקולום.

  4. מאוד אוהב את הקבוצה הזו. קבוצה צנועה שבאה כל שנה לשחק בלי יותר מדי דיבורים.
    כל שנה חוזים להם בינוניות + והם מחזירים במצויינות –
    אחלה קבוצה.
    ולילארד מלך. לא הולך לקושש תארים בבתים של אחרים.
    🙂

  5. לטעמי והערכתי וניחושי, פורטלנד האהובה נחלשה מאוד. עד כדי סכנת לוטרי. אבל כל עוד לילארד נהנה והאוהדים נהנים, למה לבקש יותר מדי?
    .
    "נאסיר" זה בעצם נאסר המוכר מערבית, אחד מכינויי האל. או בהגייה של קול ישראל של פעם, נאצר, שמחכה לרבין. המגן, הנוצר, אל נצור המלכה. ולסיכום השיעור: נאסיר ליטל = אפי נצר.

  6. יופי של סקירה. המפתיע שזאת העונה השמינית של המאמן. כן טוב, לא טוב. יש המשכיות. יש מגמה, יש דרך. הרבה יותר חשוב משחקן x או y.
    (וכמובן שדבריי עומדים בסתירה מוחלטת למה שאמרתי אתמול שמאמנים זה אוברייטד).,

  7. תודה אחלה פריוויו
    לדעתי נחלשו , יש מצב שלא יעשו פלייאוף , ההגנה של אל פארוק והארקלס תהיה חסרה להם , לא בטוח שזה רע בשבילם לא לעלות לפלייאוף ואז שנה הבאה סוף סוף אם כסף מתחת לתקרה ובחירת דראפט לוטרי להסתער .
    מקסימום יעופו סיבוב ראשון

  8. פריוויו מצוין!
    אני שמח שהם נפרדו מהארקלס ואמינו. ברוב המשחקים הם לא הצליחו לקלוע אפילו זריקות נוחות.
    לווייטסייד צריך להתייחס כשחקן משלים בעיקר עקב היותו הד קייס.
    חסר עוד פורוורד שלדעתי יוחתם באמצע השנה.
    לפלייאוף הם לדעתי יגיעו. אולי גם סיבוב שני. לא רואה אותם משחזרים את ההגעה לגמר המערב.

  9. אחלה פריוויו, תודה רבה.
    קבוצה סימפטית.
    יעשו פלייאוף, ושם זה עניין של מצ' אפ … לא רואה אותם נחותים מדי "על הנייר"משום קבוצה למעט הקבוצות של LA

    מאחל להם הצלחה, אני אוהב מועדונים יציבים, כאלה שמחשחקים חזק גם אם לא נראה שייזכו לאליפות .
    מועדונים שבהם המאמן נשאר 8 שנים … והדרך חשובה יותר מעוד ניצחון.

  10. יש לי בעיה מהותית עם פורטלנד –
    אין לי מושג לאן הם מכוונים.
    לא ברורות לי ההחתמות שלהם. לא ברורים לי הטריידים –
    בשנה הקרובה הם ישלמו 40 מיליון לעמדת הסנטר.
    בשנה הבאה, למרות לא מעט כסף שמתפנה מהפיירול, עדיין לא יהיה להם מספיק בשביל חוזה מקס.
    .
    המשמעות היא שכרגע אין להם כלים להביא שחקן רציני לצדם של לילארד ומקולם דרך טרייד,
    ובשנה הבאה לא יהיה להם את התקציב (או כוח המשיכה) בשביל לעשות זאת דרך שוק השחקנים החופשיים.
    אם יש משהו שלמדתי בחוג לכלכלה, והוא הוכיח עצמו כנכון, זה שממש צריך לפחד מסטגנציה.
    .
    כאמור, לא ברור.
    .
    אחלה פריוויו, תודה.

  11. תודה אורן. אמינו וטרנר היו צריכים ללכת. אצל הארקלס תמיד הרגיש לי שהוא לקראת קפיצת מדרגה ואפילו חשבתי שזה קורה בשנה שעברה כשהוא נתן כמה משחקים טובים, אבל אז שוב נעלם וחבל.
    הבלייזרס הם הקבוצה הכי חסרת מזל שיש, החל מסם בואי, דרך הפציעה מסיימת הקריירה של ברנדון רוי, הג׳ייל-בלייזרס, הבחירה באודן במקום בקאפקייק והפציעות של נורקיץ׳ בטיימינג נוראי בשנים האחרונות בדיוק כשהעניינים שם התחילו להתחבר. אני מאוד נקווה שלדיים יש עוד מהלך נסתר להראות לנו ופלייאוף יהיה בוודאות, אבל אם השנה יעופו בסיבוב הראשון אני מאמין שאולישיי יפרק את החבילה

    1. תודה אורן. חושב שהחולשה בעמדות הפורוורד תפגע בהם מאוד (זאק קולינס לא באמת יכול להיות 4 ליד סנטר כבד כמו וויטסייד), אבל הניסיון הקבוצתי ישפיע. רואה אותם מודחים במשחק השביעי נגד הלייקרס בסיבוב הראשון

  12. תודה רבה.
    הפוסט גרם לי לתהות האם באמת אליפות היא שם המשחק? קבוצה שמשחקת חיובי עם כוכבים שנשארים ומחיובים הגעהה קבועה לפלייאוף למרות התנאים הקשים של המערב. הקופה רושמת הכנסות הקהל מקבל תמורה די טובה. למה לשנות מה שלא מקולקל? אז לא תהיה להם אליפות..

  13. אחלה פריוויו
    לדעתי יגיעו למקום 6-7 ודייט עם דנבר או הלייקרס בסיבוב הראשון
    בייזמור סיימונס וויטסייד זה יופי של ספסל
    במסגרת האפנה לחזור לאירופה- נראה שזו העונה האחרונה של הזוניה

  14. תודה אורן.

    מעניין מאוד איך יעבוד שם ווייטסייד. המזל שלו הוא שבגלל הפציעה של נורקיץ' יהיה לו זמן להשתלב, כשהבנתי שלילארד והוא חברים מה שאמור לעזור.

    בכל מקרה, אני חושב שהקבוצה נחלשה בעמדות הפורוורד עם האיבוד של אמינו והארקלס, ויהיה מעניין לראות מי ימלא את החסר.

  15. תודה רבה על הפריוויו, היה נהדר לראות מי עזב ומי הגיע, עשה לי קצת סדר.
    אני באופן אישי לי התחברתי אף פעם לבלייזרס ולא האמנתי למירוץ שלהם בעונה הקודמת בפליאוף, אני ציפיתי שלא יצליחו להגיע לכלום אבל הם הוכיחו לי שטעיתי, אבל גם השנה אני ממשיך לא להחזיק מהם יותר מדיי, ואני חושב שהם יעשו פליאוף העונה אך הם קצת נחלשו לטעמי ואני צופה שיעופו בסיבוב הראשון או השני של הפליאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט