מעורב הופס ליום רביעי: ארה"ב כדורסל – אף פעם לא היה להם משחק עלוב, אבל רצוי כזה!

1.השעור החשוב ביותר לאמריקאים בנצחון שכולו מזל (תוך כדי משחק עלוב) על הטורקים!

לאיליסובה היה את משחק חייו

האם ארה"ב היא קבוצה כדורסל מעולה?

היא לא. כמובן במושגים של "נבחרת ארה"ב". במושגים של אירופה היא טובה.

אבל אתמול נגד טורקיה לא היה לה פרונט קורט בכלל; לא היתה לה הגנה; אפילו מהירות לא היתה לה, ולא היתה לה קליעה משלוש. לא היה לה אף כוכב. לא היה לה אף שחקן שהיה גאה במשחקו. היה זה אחד ממשחקי הפאנק של ארה"ב מאז אולימפיאדת אתונה.

אבל זה בדיוק המשחק שהרופא ציווה.

ראית בכל פוזשיון שהידיים רועדות למולטי-מיליונרים האלה. הם לא שיחקו לנצח. הם שיחקו לא להפסיד. ואם מישהו היה אומר לך שהטוורקים מובילים עם 9 שניות לסיום, כדור ביד, ויהיו להם ארבעה פאולים ב-9 שניות האלה ואתה תגיד לו שהם הפסידו, הוא היה שולח אותך אקספרס לאברבנל.

מה שקרה הוא שג'ו האריס החמיץ שלשה (מתי הקלעי הנפלא הזה ייתן משחק שלשות ראוי? זה יקרה מעתה והלאה, וזאת הבטחה שלי!), והכדור בידיים טורקיות. אבל קמבה וולקר DREW A CHARGE.

הכדור של האמריקאים. הם חייבים סל. הכדור נמסר למיילס טרנר – – – – – המאבד אותו!!!!!!!!!

ברגע זה הייתי בטוח שזה סוף הסיפור. האריס מיד עושה פאול מכוון השולח את דוגוס בלביי לקו עם 9 טיקים לסיום. זהו. הסיפור גמור, חשבתי.

אבל הוא מחמיץ את שתיהן!!!!!!!!!

אבל טורקיה עם הריבאונד מההחמצה השנייה ומרכוס סמארט עושה מיד פאול על סדי אוסמן, קלעי הפאולים הבטוח של הקאבס.

אני לא מאמין כשהוא מחמיץ את שתיהן!!!!!!

הכדור אצל מידלטון. הטורקים עושים עליו פאול. 2.1 טיקים.

הוא קובר את שתיהן!!!!

END OF STORY. נצחון מהגיהנום של האמריקאים. הם היו קבורים בבור עמוק עם מלט עד הצוואר ולא רק שיצאו ממנו.הם אפילו ניצחו.

************

האמריקאים הבלתי מנוסים האלה (מלבד הריסון ברנס, וזה ניכר מאד במשחקו כשהוא אחד הרגועים והטובים) היו חייבים להיות פעם אחות במשחק כזה. לשחקנים כמו דונובן מיצ'ל ניפתח עולם חדש הנקרא 'יורופיאן בסקטבול': כדורסל מאורגן, חכם, עם קליעות נפלאות מה-3. אמרו לו והזהירו אותו שזה יקרה, אבל הצעיר הזה שיודע כנראה רק 'יוטה' היה חייב לחוות זאת על בשרו.

הוא חווה גם חווה, כמו שאומרים החברים שלי מתל עדשים.

האמריקאים עדיין טובים יותר מהאירופאים ב'אחד-מול-אחד'. אבל לא 'אחד-על-אחד' המכניס את השחקן הגובסר על שומרו אל עולם של ענקים תחת הסל, ואין לו ברירה אלא להוציא כדור החוצה (או לאבדו). עליהם להראות את יתרונם הפיזי, האתלטי, והאינסטינקט הכדורסלני שלהם ב'אחד-על-אחד' רק אחרי משחק מסירות מהיר והחלפת מקום. אחרת ה'אחד-על-אחד' מאבד את יתרונו.

. מי שראה את המשחק אתמול ולא ידע מי הם האמריקאים ומי הם האירופאים (טוב, בואו נקרא לטורקיה המזרח-תיכונית 'אירופה') היה בטוח שהטורקים הם האמריקאים כי הם היו הטובים יותר כמעט בכל.

אבל כולנו יודעים נקודה מאד חשובה: בעוד שלטורקים היה משחק אופטימלי (איליסובה לא חלם שהוא יכול לתת משחק כזה!) והם לא יכולים להיות טובים יותר, לאמריקאים היה משחק 'פאנקי' ואני לא מאמין שהם יכולים להיות גרועים יותר.

מהירות? האמריקאים שיחקו כאילו סחבו תיקים של 20 ק"ג על גבם. הם היססו במסירות, לא נעו ללא כדור, חששו לקלוע וכל אחד העביר את הכדור לחברו כאילו היה תפוח אדמה ישדר ממדורת ל"ג בעומר. בקיצור, הם שיחקו כדורסל מבייש.

הם ניצחו במזל גדול ובידיים טורקיות רועדות ברגעי האמת, וסוף המשחק איית באותיות ענק: "ניצחנו במזל, אבל המשחק הזה היה שעור הכדורסל הגדול ביותר שקבלנו. מעכשיו נאמין את כל מה שפופ וסטיב קר יאמרו לנו על הוונילים האלה!" (האם הטורקים וונילים? לא בטוח שהם וונילים טהורים אבל אני לא מומחה בתולדות האימפריה האוטומנית).

כולם אמרו לשחקני ארה"ב שיהיה עליהם לעבור כמה משחקים קשים מאד, אבל הם לא חשבו שזה יקרה כבר במשחק השני, ונגד הטורקים שכמה משחקניה הטובים הם שחקני ספסל בקבוצותיהם ב-NBA, ואפילו במכבי ת"א וילביקין לא קבוע בחמישייה.

הטורקים שיחקו בבטחון ובאנרגיה סופר גבוהה כשהם רוכבים על האווירה האנטי-אמריקאית באולם. כל משחק של האמריקאים ירגיש עבורם כמו משחק חוץ לעיני קהל עויין ביותר. זה יהיה סיפורם עד הסוף. הקהל רוצה שיפסידו כאילו הם ה'דרים טים' כשבלמעשה אין דבר אחד השווה ביניהם לבין 'הדרים-טים', אבל הם עדיין האמריקאים של ה-NBA וכולם – חוץ מכמה תיירים אמריקאים – מתים שהם יפסידו, כמו 90%-94% מגולשי האתר. אז ה-92-93 בהארכה היתה מתנה מהשמיים, כשהשפעתה תהיה חיובית ביותר מעתה והלאה, וזאת אני מבטיח לכם.

אני לא חושב שהיה משחק של נבחרת ארה"ב מאז שאני עוקב אחריהם – הלסינקי של 1952 – כשהסקורר הגבוה ביותר קלע 15 נקודות מסכנות. מי הוא היה? כריס מידלטון שגם קבר שני פאולים עם 2.1 טיקים לנצחון. כפי שהזכרתי, הטורקים החמיצו 4 זריקות פאולים – 2 ע"י סדי אוסמן ו-2 ע"י דוגוס בלביי – לנצחון בטוח. ואוסמן הוא אחד מקלעי הפאול הטובים. גבור שני (עזבו אותי 'גיבור'; הוא שיחק כטירון פחדן רוב המשחק) היה קמבה וולקר שקלע 5 מה-14 שלו בהארכה, כולל גניבת כדור מצויינת, ו-CHARGE שהביא נצחון.

עם הנצחון האמריקאים הגיעו לסיבוב השני שיתחיל בשבת.

אחת השאלות שלי היא מה קרה לג'ייסון טאטום. הוא משחק בפאסיביות, , מין ביעות, והיסוס. אני 100% בעד האמריקאים וטאטום היה כזה מלא חלחלה וחשש בכל תנועה שממש שמחתץי כשהוא נקע את רגלו. עכשיו אני מצטער שזה קרה כי הוא אחלה שחקן, אבל נדמה לי שהוא לעולם לא יהיה קובי שני. אין לו את העוז והחוצפה שהבסלטיקס תהיה חייבת ממנו. הוא היה עד עתה אכזבה קולוסאלית.

הוא גם החמיץ נצחון כשקלע רק 2 מ-3 פאולים עם 0.1 לסיום הזמן הרגיל והאמריקאים מפגרים ב-2.

מה שהיה במשחק ואסור שיקרה יותר היתה העובדה שהביג-מן של היאנקים WERE OUTPLAYED טוטאלית ע"י הטורקים. מה שעוד ברור לחלוטין – וזה שעור חשוב מאד לאמריקאים -הוא שאיש לא פוחד מהם יותר. יראת הכבוד לאמריקאים שהיתה פעם נעלמה מזמן. כמעט לכל נבחרת אירופאית טובה ישנם היום 3-4 שחקני NBA ששיחקו נגד האמריקאים האלה – ונגד טובים הרבה יותר מהם – עשרות פעמים, ועבורם משחק נגד האמריקאים הוא עוד יום במשרד. הכבוד וההילה שב-1992 כל שחקן בעולם שאינו אמריקאי חש כלפיהם הם דברים של העבר. היום כולם באים לנצח, ולא להפסיד בכבוד, ורק עליונות אמריקאית תנצח, ולא כל רגש נחיתות מאחרים.

כשוולקר, מיצ'ל, וטאטום – שלושת 'הכוכבים' SO TO SPEAK – הם 8 מ-32 בקליעה אתה יודע שמשהו פסיכולוגי פעל כאן לרעתם. האמריקאים – שחשבו שיהיה להם FIREPOWER שאיש לא יוכל נגדו – ירו כעיוורים. אני מאמין שהבעייה המנטלית הזאת נירפאה עם המשחק הכושל הזה שלהם.

שמתם לב שבסיום המשחק פופ היה כל כך PISSED-OFF ממשחק הגבוהים שלו (אתם זוכרים את איבוד הכדור של מיילס טרנר? איום. פשוט איום!) שברגעים רבים בסוף המשחק ובהארכה הוא נתן למידלטון ולטאטום לשחק…סנטרים! זה כתוב אצלי ברשימות המשחק. איליסובה, שהוא סנטר נמוך מאד ב-NBA (ולמעשה משחק יותר כפאור פורוורד מסנטר) פירק אותם לחתיכות תחת הסל ופופ חשב שאולי נמוכים יצליחו יותר מגבוהים נגדו. הוא סיים עם 23 – הגבוה במשחק. אוי ואבוי לעיניים שקוראות זאת.

האמריקאים הנמוכים ניסו להיכנס שוב ושוב אל פקעת אדומים גבוהים, והיה זה כמו להיכנס לגוב אריות. במקום מסירות מהירות, החלפת מקום, ומציאת האדם הפנוי הם ניסו להיכנס בכוח, ולא הצליחו. היה זה שעור מצויין לעתיד: האמריקאים לא ינצחו ללא טרנזישיון מהיר, וכשאין פאסט ברייק חובה להתחיל לשחק מסירות עם החלפת מקום במהירות מקסימלית. הם שיחקו כך בשכונה, והם יעשו זאת מעתה ואילך. אני מבטיח לכם. מה הם יעשו נגד סרביה שיש לה ארבעה שחקנים בגובה 2.10 מ' – ניקולה ג'וקיץ, בובן מרג'נוביץ', נמנג'ה בליקה, ומירוסלאב רדולינקה) יהיה סיפור הטורניר.

איליסובה עשה מטרנר – וכל ה'גבוהים' האמריקאים – שברירי םכמצות לפסח

מזל, ממש מזל, אבל שעור חשוב ביותר!

\

2. מאמן בראזיל גאה איך "בחור בן 40 חיסל את ה-MVP של ה-NBA"

"איך בני 40 גברו על הגריק פריק!

בראזיל הפכה דפיציט של ספרות כפולות לנצחון מצויין על יוון 78-79 באליפות העולם בסין.

ה-MVP של ה-NBA סיים עם 13 נקודות והיה פחות מממוצע משך רוב המשחק. אלכס גרסיה בן ה-39 שמר עליו והטריד אותו יותר מאשר עשו לו כל העונה ב-NBA.

מאמן בראזיל אלכסנדר פטרוביץ' אמר בסיום: "איזה משחק נפלא הוא הכדורסל.

את ההמשך תקראו בעצמכם:

"Why this sport is wonderful," Brazil coach Aleksandar Petrovic said. "You have a guy who won MVP, he's 23 years old, and who stops him tonight? The guy who is 40 years old and kicks his ass."

אנדרסון וורג'או – לפני שנתיים בגולדן סטייט ווריורס, הוביל את בראזיל עם 22 נק' ו-9 ריב', כשהוא 7 מ-10 במחצית השנייה.

וורג'או קלע ג'אמפר קריטי עבור בראזיל עם 14 טיקים בשעון, ולנרדו ברבוסה קלע עונשין שעשה 3 הפרש.

קוסטאס סלאוקאס זרק לשלשה עם 2 טיקים בשעון אך פאול ברזילאי שם אותו על הקו לשלוש זריקות פאול. בדיוק כמו טאטום הוא קלע רק שניים משלוש, אבל בעוד שה-2 של טאטום הספיקו להביא הארכה, ה-2 של סלאוקאס לא הספיקו לשוויון, ובראזיל ניצחה בנקודה.

שוב פטרוביץ', שאוהב כנראה לדבר:

"We showed that we have several players who can stop Antetokounmpo," Petrovic said. "But yesterday I was more occupied with Sloukas and [Georgios] Printezis, and that's what happened today. When I was preparing this game, a lot of people talked and joked about how to stop Antetokounmpo. I had for six months in my head, since the semifinals between Toronto and Milwaukee, how to stop Antetokounmpo. The problem tonight for us was Sloukas and Printezis."

3. גילברט ארינה מספר על ה'רבנג' של קובי על מייקל (הסרטון למטה)

קובי לא פוחד מאף אחד. אפילו לא מאלוהים!

גילברט ארינס החליט לספר ב-"THE NO CHILL PODCAST" את הסיפור על קובי ומייקל, סיפור על מאורע שקרה בעונת 2003.

מה שהיה כך היה.

הלייקרס באו למשחק נגד הוושינגטון ויזרדס. מייקל היה כבר בן 40 אבל עדיין קלע 23 נק' למשחק.

Washington won the game 100-99, getting 25 from Jordan on 9/14 shooting. Bryant shot 8/21 in the loss.

אחרי המשחק מייקל פגש את קובי בן ה-24 ואמר לשחקן הצעיר שזה בסדר שהוא נועל את מודל הנעל של MJ, כשלפי ארינס מייקל ג'ורדן אומר לצעיר: B"זה בסדר שאתה נועל את נעלי, אפילו שאף פעם לא תצליח להיכנס אליהן.

(באנגלית But remember that you would never be able to “fill these shoes" ה-אף פעם לא תצליח 'TO FILL THESE SHOES" נשמע הרבה יותר טוב – מ-'לא תצליח אף פעם להיכנס לנעליים שלי"

קובי נפגע עד מעמקי נפשו.

הוא לא סיפר לאיש את מה שמייקל אמר לו, ואיש לא ידע מה הבעייה שלו כשהוא לא דיבר מילה עם איש מהלייקרס.

משחק הגומלין העונתי היה – וטוב שהיה – רק שבועיים אחרי ב'סטייפלס סנטר'.

כדברי ארינס

Arenas says Kobe went silent and didn’t talk to his team for two weeks as he got mentally prepared for the rematch between the teams, which took place on March 28 at Staples Center.

The Lakers won the rematch 108-94, getting 55 from Kobe on 15/29 shooting including 9/13 on threes. MJ, who had turned 40 by that point, scored 27 points in the loss. Bryant sure showed up his role model.

מייקל פרש בסיום אותה עונה.

4. עוד כמה דקות ניבחרות ממשחק ארה"ב – טורקיה

5. מזמן לא דברנו WNBA

הנה כמה נקודות מה-30 של EDD – דל דונה הגדולה!

6. טריי יאנג הרוקי הראשון לקלוע 49 עם 10 אסיסטים במשחק!


מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 68 תגובות

    1. לכאורה 😂
      אני לא מבין את השחקני nba האלו. הגולדיגריות רודפות אחריהם יומיים וליל בשביל להיכנס להיריון מהם או להתלונן על אונס ואלימות. כדאי להם לצלם ולהקליט הכל בהסכמה.
      כמו עם ניימר ראיתם את הסרטון שלו במלון? בחורה התיישבה עליו ואז התחילה ככה סתם להרביץ לו ואז אמרה שהוא אנס,אותה 😂😂😂 מזל שזה היה מצולם.
      הם לא מודעים לזה שהם כמו המכונות מזל בקזינו? מי צריך חברה בגיל שלהם? כדאי להם להיות כל היום כמו הארדן.
      שחקן nba או סלב ברמות האלו לא בנויים לחיים מונוגמים.

          1. אני מניח בקרוב שהם יסתובבו עם מצלמות נסתרות גו פרו עליהם 😂😂😂.
            איך היא ניסתה שהוא ירביץ לה חח אחכ הייתה גם תובעת על תקיפה…
            הלטבי בטח אותו דבר הרביצה לו ותפס אותה בצוואר או משהו.
            ניסו לעשות את הטריק גם לפורזי בניו יורק😂😂
            אני זוכר פעם קטע שאיזה mama מהגטו התחילה לדפוק מכות לשחקן פוטבול במעלית והוא נתן לה סנוקרת ישר נוק אאוט 😂😂

            1. 🙂

            2. שימון, כל האנסים בארה"ב מקווים לסניגור כמוך.

  1. אני יודע שאיליאסובה הוא מסוג השחקנים ש-"טסים" מתחת לרדאר.
    אבל המשפט "איליסובה לא חלם שהוא יכול לתת משחק כזה",
    לשחקן שיש לו ברזומה 12 עונות ב-NBA בהן יש לו ממוצע נקודות דו ספרתי, בהן יש לו כמה וכמה משחקים אותם סיים עם 20+ נק', כמה וכמה משחקים אותם סיים עם 30+ נק', כאשר ביותר מעונה אחת הוא בורג חשוב בקבוצה שמעפילה לפלייאוף?
    זה משפט שלא נותן לשחקן טוב מאוד את הכבוד לו הוא ראוי.
    .
    לגבי נבחרת ארה"ב. המקום בו זה זעק לשמיים עד כמה לנבחרת הזאת לא מאוזנת, היה ברבע האחרון, כאשר אלו הטורקים שמכתיבים את קצב המשחק, ואת ההרכבים שלו. אלו לא היו הטורקים שהגיבו לחילופים, אלא האמריקאים. כאשר ארה"ב הורידו את טרנר לספסל, הטורקים מידית ניצלו זאת בשביל לטחון את הצבע עם הסנטר שלהם (ארדן?)
    לאמריקאים לא נותרה ברירה, כאשר הם פעם אחר פעם מתאימים עצמם להרכב אותו הטורקים בוחרים להציב על הפרקט.
    מה יהיה כאשר זו תהיה קבוצה קצת יותר עמוקה בעמדות הצבע? (זה אוזכר כבר אתמול – אי אפשר שלא להרגיש טיפונת שמחה לאיד על כך שקנטר לא משחק בשורות טורקיה. אם הוא היה במשחק, לארה"ב לא היה סיכוי)
    .
    השורה התחתונה פשוטה –
    בלי קליעה יציבה מבחוץ, כזו שתנטרל את היתרון של הקבוצות האירופאיות בעמדות הפנים, יהיה קשה מאוד לארה"ב לצלוח את האליפות.
    לא שמשהו כתוב בסלע –
    קמבה ווקר, ג'ייסון טייטום, האריס, מידלטון. הם קלעים ברמה גבוהה, ובהחלט יכול להיות שמעכשיו אותו "פאנק" עליו מנחם כותב, יעבור.
    כאשר ווקר תופס יום (והוא הוכיח שהוא בהחלט מסוגל לתפוס יותר מיום. שבוע, חודש, עונה. הוא סקורר ברמה גבוהה),
    כל סימני השאלה סביב מאצ'אפ בעמדות הפנים נמוגים לחלוטין.
    הבעיה של האמריקאים היא שיש יותר מדי שחקנים בנבחרת שהקליעה שלהם מבחוץ, סובלת מסימני שאלה עוד מלפני האליפות –
    מיצ'ל, בארנס, ווייט, סמארט, בראון.
    .
    תודה, מנחם.

    1. החיסרון של האמריקאים בעמדות הפנים זועק לשמיים, מול הנבחרות הגדולות פיזית כמו סרביה, ספרד ואפילו האוסטרלים הם מאוד יתקשו.

  2. תודה רבה מנחם.
    .
    אני רק שאלה – אם בעיות המצ'אפ בצבע היו ידועות עוד לפני הטורניר, לא היה טעם להשאיר איזה גארד או שניים בבית ולהביא עוד גבוהים? לא נותרו גבוהים אמריקאים טובים, שמוכנים להגיע, מלבד טרנר ופלאמלי? איזה מו במבה כזה?

    1. מו במבה??? הבן אדם נגר כזה שגובר לידו זה מייקל גורדן. אנתוני דיוויס אמר לא. יוקיץ יאניס אמביד לא אמריקאים. אדמס ונורקיץ אייטון גם לא. נשארת עם נגרי על. אין סנטר אמריקאי אז הם לקחו את ההכי טוב שיש בעמדה הזאת ממי שרצה להשתתף.
      דראמונד נגר על. מי נשאר לך? גון קולינס וזהו. הסנטרים הפותחים ברוב הקבוצות נראה לי זרים

      1. מחזק. לא מאמין שפופוביץ לקח סנטר נגר במקום סנטר של 20/10 ב-30 דקות, שגם קולע כמעט שלשה למשחק ב 35%. הייתי גם הופך את בארנס לשחקן השישי שלי ומעלה את קולינס ליד טרנר

    2. שמעון צוד…ק (בקושי רב הצלחתי לכתוב את צמד המילים הנ"ל…),
      מלכתחילה לא היו יותר מדי מועמדים אמריקאים טובים לעמדות הפנים (ה-2 היחידים שהם ברמה, פרשו. דייויס ודראמונד).
      כאשר בודקים מי היו בעונה שעברה הסנטרים המובילים בליגה, מגלים דומיננטיות בלתי מתפשרת של שחקנים לא ילידי ארה"ב –
      רק 2 מ-10 הסנטרים המובילים בליגה ב-RPM נולדו בארה"ב (לופז, דראמונד).
      .
      שמעון צודק בנקודה נוספת (בבקשה, התרגלתי!) –
      קולינס יכל להיות בנבחרת, ואני חושב שזה פספוס גדול שהוא לא. בכלל, היו צריכים ללכת (לדעתי) עליו ועל יאנג. הם היו מספקים כוח אש מהספסל, כזה שכולל שילוב של קליעה חסרת מצפון ואתלטיות מתחת לסל, לצד היכרות מוקדמת (שהייתה תורמת מאוד).

      1. יש עוד המון שיכלו לעזור, בעיקר במסגרות כאלו שגם מספרי 4 יכלו לשחק שם כסנטרים. אני רק יכול להניח שקווין לאב או למרקוס לא היו מגיעים גם אם היו קוראים להם, אבל מה עם רנדל? ארון גורדון? הייתי מוציא את פול מילסאפ מהקבר, או אפילו מביא סתם ׳מפלצות׳ כמו דרק פייבורס.

          1. זה חכמת הבדיעבד. מאיפה אתה יודע? טרנר לא נופל מהם. אני אישית לא חושב שהם היו תורמים יותר. להגיד לך את האמת הייתי לוקח את טרנר לפניהם גם היום. הם יעשו עוד יותר פקק.

            קווין לאב קרוב להיות גופה לא יודע למה אנשים חושבים שהוא יכול לתת משהו אחר. גם ככה הוא לא היה בא לשחק.
            אם כבר למרקוס הייתי לוקח אבל אין סיכוי שהוא היה בא.

            1. קווין לאב שחקן מצוין ולא גופה בשום אופן. אני לא בטוח שהוא יכול לעצור את השמנים הגדולים שישימו עליו, אבל מצד שני יש לו קליעה וריווח

    3. האמריקאים מרובעים. הם החלו עם צוות של 40+ והחליטו שזהו זה. מהצוות הזה תצא נבחרת. מאותו רגע הם היו תלויים במי יעזוב ומי יישאר. למיטב ידיעתי הם לא הוסיפו אף שחקן לצוות האורגינלי.

    4. האמריקאים לא סתם מרובעים. הם המציאו את המרובעים. הם פתחו עם צוות של איזה 40+ ומאז מי שעזב – עזב, כשהאמריקאים מסרבים להכניס 'חדשים' לצצות, עד כמה שאני זוכר.

  3. מנחם לאמריקאים אין גם מי יעשה לחץ מטורף על הכדור שיעשה משחק מתפרצות. הצבע לא קיים ובראון וסמארט שטובים בזה די לוקים בהתקפה שלהם. אבל זה הכל תירוצים. אם אין זהב זה כשלון מאוזן או לא מאוזן הם הנבחרת הכי טובה על הנייר גם ככה.
    וכמו שאמרתי אתמול וגם כמו שגיא צייןמ אין לך קרי הארדן לילארד דוראנט קליי שיקלעו מ10 מטר על המגן החיים קשים. מגרש צפוף יותר איזורית לא משהו שהאמריקאים רגילים. קמבה רגיל להרבה משחקים מול ניקס הוקס קאבס וכו שהדבר היחיד שהם מצופפים זה את הכסף של הבעלים.
    צפה לעוד משחקים קשים במיוחד מול נבחרות העילית.

    1. גם על הנייר לא ברור שהם הטובים ביותר בגלל החיסרון המאוד משמעותי בעמדות הפנים. ובכל מקרה גם אם נגיד שהם טובים יותר, בגלל חיסרון זה הם לא יכולים להיות טובים משמעותית מהמובילות משאר העולם ובוודאי כשגם בעמדות 3-1 אין את האמריקנים הטובים ביותר.

  4. תודה על המעורב מנחם!
    הטורקים בהחלט פספסו הזדמנות נדירה לחולל סנסציה. קשה לי להאמין שימי קליעה כאלה חלשים יחזרו על שחקני ארה״ב. אבל מצד שני אין ספק שהפורנט-קורט שלהם רפה מאוד, ונבחרות כמו סרביה ישחקו על זה.
    מסקנה – קמבה, מיטשל ומידלטון יצטרכו להיות הרבה יותר מפוקסים מעכשיו. לפחות שניים מתוך השלושה חייבים לתת יום טוב בכל משחק, כדיי שהיתרון האיכותי של ארה״ב יבוא לכדיי ביטוי.

  5. ברור שהאמריקאים הטובים מכולם , אבל לא כשכל הכוכבים הגדולים נעדרים . והאמת הפשוטה היא שלהרכב הנוכחי האמריקאי אין יתרון על הנבחרות הטובות באמת . ארה"ב הולכת לאבד לדעתי את האליפות כשתשחק מול היותר טובות .

  6. פרופסור
    ברור שטייטום לא יהיה קובי ונראה שגם לא יהיה פירס.
    כמו שאמרת, הוא חושש ולדעתי לפופ יש חלק בכך. מרוב שהוא מנסה למצוא חן בעיניו הוא חושש להחטיא והוא בחוסר הביטחון של ילד בן 20 (בכל זאת בהגנה וריבאונד הוא מאד משתדל) וגם של מיטצל שהיה נורא אתמול. הם צריכים לצאת מזה ומהר.
    נראה שבחמישי טייטום לא יהיה על המגרש ונראה מה הנבחרת תעשה בלעדיו.
    בחמישי משחקים מול יפן כך שלאמריקאים לא תהיה בעייה בכלל גם עם תשחק עם החמישייה השניה.

        1. ממש לא קצת והוא צפוי להיות שחקן נהדר. אך כל זאת בתנאי שיהיה חו אופי טוב.
          ואם הוא חושש בגלל פופ, זה לא קשור ליכולתו בסלטיקס.

      1. וקצת יותר ברצינות.
        אם הוא כזה נגר, מדוע הוא מקבל מפופ כל כך הרבה זמן על המגרש?
        פופ מבין כדורסל יותר ממני וממך ואולי שאפילו יותר ממנחם.

            1. + מליון

          1. השחקן ה2 של כל הזמנים משנות ה80? סיכוי קלוש 😝
            אבל תן לו טיפה זמן הוא סקורר אדיר. גם קובי לא היה קובי ישר לקח לו קצת זמן להתבשל

            1. קובי היה מפלצת כבר בגיל 18. רק מאמן טמבל לא נתן לו לשחק בחמישייה על חשבון אדי גונס

            1. ובי היה מעולה גם לפני 98. פשוט דל האריס כמדומני העלה אותו מהספסל. טייטום כבר מתחיל עונה 3. צריך להתחיל להראות קבלות.

  7. תודה מנחם
    אם האמריקאים הסיפור פשוט, אין להם מושג מה עושים נגד איזורית , וזה הוכח גם בפלייאוף אם הבוקס אנד וואן של טורנטו בגמר והאיזוריץ שלהם נגד מילווקי .
    בגלל מהפכת השלשות בקושי נשארו שחקני מיד ריינג שיכולעםמלשבור תאזורית מהיי פוסט , בנבחרות הקודמות אם השתמשו או באנתוני דיוויס או בלברון /דוראנט ואפילו כרמלו .
    מי שראה את המשחק של יוון ראה שגם את יאניס מאוד קל לעצור באזורית

    1. אני חושב שאיזורית פותחים עם שלשות, לא עם קליעות מחצי מרחק. ואני זוכר שמילווקי הפסידה לטורונטו כי הם לא פגעו מהשלוש, לא בגלל חוסר בשחקני מיד ריינג'

      1. אכן, איזורית טובה מפצחים עם הנעת כדור מהירה ומדוייקת עד למצב חופשי, עדיף לשלשה כמובן במובן האנליטי-הסתברותי. מצד אחד לנבחרת הזו יש את פופ וקר, שני מאמנים שדוגלים בשיטה כזו, מצד שני מדובר בחבורה אקלקטית של שחקנים שמתאמנים ביחד חודשים בודדים, ובפועל אפילו פחות מחודשיים, כי נכון ללפני חודשים היו שחקנים אחרים בסגל שהיו מרכיבים את החמישייה הפותחת.
        .
        אמרתי כבר שאיזוריות אירופאיות יכניסו את הנבחרת הזו לבעיה. וגם אמרתי שהנבחרת הזו חלשה ואני מהמר שהיא לא תיקח את הזהב. אני מכין כובע למקרה הצורך. אני גם מכין ״אמרתי לכם״ שאני אף פעם לא אומר, אבל מכיוון שאני מהמר נגד היחסים בווגאס ומכין כובע במקביל אז אני ארשה לעצמי להתפאר כשזה יקרה.

          1. לא מדוייק מה שאתה אומר.
            הנבחרות האחרות זה הרכבים שמכירים אחד את השני ושיחקו לאורך שנים ביחד עוד מגילאים צעירים, קדטים, נוער, עתודה ובוגרת. ליוקיץ ובוגנדוביץ יש כימיה נהדרת מהיכרות קודמת בנבחרת. להרכב הרביעי הזה של האמריקאים אין אפילו את זה. בכל מקרה עיקר הטענה שלי היא שכדי לפצח איזורית לפי החוקים הבינלאומיים צריך יותר אימון וכימיה ממה שאני מאמין שלנבחרת האמריקראית יש ברגע זה. לגבי נבחרות אחרות שגם מתאמנות רק חודשיים המצב הוא אחרת בגלל ההיכרות המוקדמת כמו שאמרתי וגם בגלל כמובן הסיבה העיקרית, אלה חוקי פיבא, איזורית אירופאית שונה מאוד מאיזורית של הnba, השחקנים בנבחרות האחרות רגילים לכך מגיל 12 בערך, דונובן מיטשל שיחק כל חייו אולי 50 דק במצטבר נגד איזורית של פיבא.

            1. איך מכירים? יאניס לא שיחק ביוון כמה שנים. יוון חדשים יחסית.
              יוקיץ גם לא היה כמה שנים בסרביה וגם בובאן נדמה לי.
              יש שם 3 סלטיקס המשחקים שנתיים יחד כבר לא יודע.
              דבר שני הם עוד לא עפו😎

            2. ראינו את יוון נגד ברזיל ואת יאניס נגד האיזורית. יוקיץ עילוי ומוצא כימיה בשניה עם כל שחקן. ראית איזה בונבונים הוא חילק במשחק הראשון? היה נראה שכל שחקן שחותך לסל יודע שיוקיץ ימצא אותו.

              עזוב את הנקודה הזו. אתה מסכים שלשחקנים מנבחרות העולם יש הרבה יותר נסיון והבנה באיזורית לפי החוקים הבינלאומיים ? כזאתי שמאפשרת לשים באמצע הצבע גופה או שניים שיחנו שם כמה שבא להם ? פשוט להגיד שצריך להניע כדור נגד הגנה כזו על מנת לשחרר את שחקן חופשי לשלשה ושיפגע בה. גם אני אומר זאת בפשטות. הבעיה היא שלאמריקאים זה לא פשוט. הם לא רגילים בכלל להתמודד עם מערך הגנתי כזה. איזורית שיותר קשה לפיצוח כי הצבע לא פתוח לחדירה כיווץ ואז הוצאה, מה ששחקנים באן בי איי רגילים, צריכים לשבור הגנה כזו עם 2-3 מסירות נכונות לשחקנים הנכונים בכיסים של האיזורית. הצפיפות של המשחק הבינלאומי מטשטש את היתרון האתלטי ולא נותן להם מספיק מרחב להפגין אותו.

            3. התגובות שלך מצויינות ונכונות

            4. שרת אני מסכים עם הסיפא שלך אבל אל תתן תירוץ לאמריקאים😎

  8. טאטם לא היה יותר גרוע ממידלטון או ווקר והיו לו כמה פעולות חשובות ברגעי האמת ועל אף ההחטאה מהעונשין בסוף הזמן הרגיל, בלעדי סחיטת העברה ארה"ב הייתה מפסידה ולא הייתה מתקיימת הארכה.

    קובי בכל מקרה לא הצליח להיכנס לנעליו כי הוא היה פשוט פחות טוב ממייקל.

    1. אכן אלכס גרסיה. אני בהלם שהוא עדיין משחק. יותר בהלם הייתי שראיתי את סבא סקולה עם קמטים ושיר לבן במדי נבחרת ארגנטינה מנגב חח.
      אגב הגיל הממוצע של שחקני ברזיל בטורניר 36.5

    2. אולי ההשפלה הזאת תעיר את יאניס. אתמול שי האוזמן די אישר בחדשות הספורט את מה שחשבתי שהמאמן היווני מתייחס ליאניס כעוד שחקן בסגל ומנסה לשלב אותו במשחק הנגרות במקום להתאים את הנבחרת ליאניס, נו טוב יאניס לפחות לא יפטר אותו באמצע הטורניר ולך תדע מתי הוא יגיע להבא בכלל, גם ככה הוא לא שיחק שם מלא שנים מאז האליפות אירופה

      1. שמעון הטור הבא זה האולימפיאדה ואליה לרוב מתייצבים כל התותחים הכבדים. אם היוונים יעפילו הוא יגיע גם יגיע אליו.

        1. אותי מעצבן שיש אנגולה וחוף השנהב וכאלו ואלופת אירופה לא בטורניר. זה הזייה והזנייה מתמשכת. צריך להוסיף עוד 10 נבחרות מאירופה במקום הסחי שיש באליפות הזאת.
          סרביה איטליה תכף נראה מחצית שנייה אחרי שנצא מהעבודה

  9. תודה מנחם.
    לצערי לא ראיתי את המשחקים האחרונים.
    אבל אני שמח שהבלוף המכונה יאניס נחשף.
    לא שאני מאשים אותו – מאשים את התקופה הנוכחית ב-nba שהופכת שחקנים רגילים לגיבורי-על.
    ברוכים הבאים לכדורסל האמיתי, יאניס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט