לוס אנג'לס קליפרס-פריוויו לעונת 2019-20/שמעון טבדי

עונה אחרונה: 34-48, מקום 8 במערב. הודחה בסיבוב הראשון על ידי גולדן סטייט (4-2).

אולם ביתי: סטייפלס סנטר, תכולה של 21,000 מקומות.

מאמן: דוק ריברס, בן 58 עם ניסיון של 20 שנה כמאמן ראשי, עונה 7 בקבוצה.

מנהל מקצועי: ג'רי ווסט.

תקציר הפרקים הקודמים:

פטריק בברלי, המצטרף הטרי לקבוצה, הצהיר בתחילת העונה שעברה שהקליפרס תהיה הקבוצה הטובה בלוס אנג'לס, לא מעט אנשים צחקו עליו.
על רקע הצטרפותו של לברון ג'יימס ללייקרס, זו הייתה ללא ספק הצהרה אמיצה של בברלי, אך כמו שאתם כבר יודעים, הוא צדק ובגדול, לברון מצד שני התנחם בזרועותיו של אנתוני דיוויס.
העונה שעברה הייתה פשוט מצוינת עבור הקליפרס, שבניגוד לרוב התחזיות העפילה לפלייאוף בזכות ולא בחסד.
ההישג גדול עוד יותר אם מתחשבים בכך שלאחר 2/3 של העונה הרגילה, הקליפרס שלחה את הכוכב שלה טוביאס האריס (+ בובאן) לפילדלפיה, ביחד עם החוזה הנגמר שלו.
ישנם שסברו כי ההיגיון מאחורי אותו טרייד עמד סביב כך שבהנהלה לא באמת רצו לתת להאריס חוזה מקסימום (או קרוב) בקיץ, מתוך הרצון לנסות להחתים שחקנים בקאליבר גבוה יותר בקיץ. אני סברתי בזמן אמת שדקה לפני הטרייד הקליפרס קיבלו OK מקוואי ופינו מקום עבורו לקיץ.
בכל מקרה, אחרי הטרייד הציפייה הייתה שהקליפרס תיקח צעד מובן אחורה ותחכה לקיץ. אך ללו וויליאמס ומונטרז הארל היו תכניות אחרות, הם נצצו מ"הספסל" כאשר הראשון מחסל קבוצות בקלאץ' והשני שואג על הראש של היריבים עם האסל אינסופי ויחד עם ה"סייח האיטלקי" גלינארי באחת מעונותיו היותר טובות ויתר החברים, סידרו לאוהדים ביקור בפלייאוף.
בתום הופעה מכובדת ביותר בסיבוב הראשון מול האלופה היוצאת, אנשי המועדון סוף סוף יכלו להתרכז במה שחיכו לו זמן כה רב: קיץ 2019.

קיץ 2019

שחקנים שעזבו: דנילו גלינארי, מרצ'ין גורטאט, אייברי בראדלי, לוק אמבה א-מוטה, גילגיוס-אלכסנדר, מילוש תיאודוסיץ', ווסלי ג'ונסון, מייק סקוט, סינדריוס תורנוול, טיירון וואלאס, ווילסון צ'אנדלר.

שחקנים שהצטרפו: קוואי לנארד, פול ג'ורג', פטריק פטרסון, מו הארקלס, רודני מקגרודר, ג'ונתן מוטלי, אמפיונדו קבנגלה (רוקי מהדראפט), דריק וולטון.

חמישייה משוערת: פטריק בברלי, פול ג'ורג', קאווי לאונרד, מו הארקלס, איביצה זובאץ.

מחליפים: לואיס וויליאמס, לנדרי שאמט, ג'מייקל גרין, מונטרז הארל, ג'רום רובינסון, אמפיונדו קבנגלה, טרנס מן, רודני מקגרודר, פטריק פטרסון.

"קאוויייבאנגההה" זה בטח מה שצעק סטיב באלמר לדוק ריברס ששמע על ה"דסיז'ן" של קאווי לבחור בקליפרס, צעקה זאת בטח גברה שהוא הבין שפול ג'ורג' מגיע יחד איתו. וגאס לא נשארה מאחור ולראשונה בהיסטוריה הקליפרס תפתח את העונה כפייבוריטית של סוכנויות ההימורים.
זה היה כנראה הקיץ המטורף בתולדות הליגה, ומי שיצאה המנצחת הגדולה הייתה הקליפרס.
את הגעתו של קאווי צפו לא מעט אנשים והיו על כך דיבורים, אבל התפנית המטורפת בעלילה הייתה הגעתו של פול ג'ורג' ששום בלוגר/טוויטר לא העלה על דעתו ונשמר בסוד כ"מסווג ביותר".
עם הזמן, התברר שקאווי פעל כסוכן מוסד מיומן לגיוס משת"פים וניסה להנחית לא מעט כוכבים לצידו במשך לא מעט זמן עד שג'ורג' נענה לדרישותיו.

קאוויייבאנגההה!!! סטיב באלמר.

כדי להביא את ג'ורג', יש שיגידו שהקליפרס שילמה מחיר יקר ודי משכנה את העתיד שלה עם מספר בחירות דראפט בתוספת שי אלכסנדר הפוטנציאלי ודנילו גלינארי, אך כאשר התמורה היא למעשה ג'ורג'+לנארד, מבינים שהמחיר זעום.
שני ילידי קליפורניה חזרו הביתה, ובבת אחת נולדה לנו מועמדת מס' 1 לאליפות.
בין לבין, פטריק בברלי קיבל את החוזה הגדול עליו תמיד חלם עם 40 מיליון ל-3 עונות, כאשר מאוחר יותר הודיעה הקבוצה על החתמתו מחדש של איביצה זובאץ תמורת 28 מיליון ל-4 שנים.
נוסף על כן, באופן לא מפתיע מאז הצטרפותם של לנארד וג'ורג', החלה הקליפרס לצרף שחקנים נוספים שלדעתה יעזרו לה כדי להיאבק על האליפות.
כמו כן, הקליפרס בהחלט עשויה להפוך ליעד מס' 1 לשחקנים ותיקים שיהפכו לחופשיים במהלך העונה, כך שייתכנו חיזוקים נוספים עד הפלייאוף.

ישנם כאלו הטוענים שלקליפרס תהייה בעיה בהובלת כדור וניהול משחק כי אין רכז "טבעי". למייקל ג'ורדן וקובי בריאנט היה רכז טבעי? הבנתם את הקטע. יותר מזה, תנו לי לומר לכם שלו וויליאמס הרבה יותר טוב ממה שרון הרפר ודרק פישר היו אי פעם. לא תהייה שום בעיה בניהול משחק לקליפרס, אפילו לא טיפה. קאווי וג'ורג' גם הם יודעים לארגן את המשחק והם אפילו לא יצטרכו לעשות זאת הרבה.

מה אתם אומרים? אני רכז טבעי? לואיס וויליאמס.

אגיד לכם כזה דבר, אני לא רואה חולשות אצלם בכלל. החוזק הגדול מכולם זה "הגנת מוות" שהם הולכים לעשות ליריבות, במיוחד בפלייאוף. קאווי וג'ורג' הם 2 מ-5 השומרים הטובים בליגה, שניהם בשיאם. בברלי, הארל, הארקלס ולמעשה כולם למעט וויליאמס ושאמט שומרים טובים עד טובים מאד. תוסיפו לזה בפלייאוף דרייב מטורף ואל תופתעו לקבל הגנת דטרויט 2004 או בוסטון 2008. טבעת החנק הולכת להתהדק סביב צוואר היריבות. הם יהיו מסוגלים להפעיל לחץ בלתי פוסק על הכדור ועל כל המגרש ולמרר למובילי הכדור את החיים, להחליף על כל דבר, דבר כזה אין לאף קבוצה בליגה, גם לא קרוב.

טיעון נוסף ששמעתי הוא שיהיה להם קשה בריווח מחוץ לקשת. וויליאמס, קאווי, ג'ורג' ושאמט לא נראים לי בעייתיים מחוץ לקשת, אז קרי וקליי הם לא יהיו אבל ירווחו גם ירווחו. היתר בהחלט בעייתיים אבל היי, כל קבוצה בליגה הייתה חותמת על הסגל שלהם.

קאווי לאונרד התרומם במעמדו אחרי האליפות עם טורונטו לגבהים שטרם היה בהם כאשר רבים מחשיבים אותו לטוב בעולם, ובמקרה הגרוע טופ 3 בליגה. הוא נמצא בשיא הקריירה, אחרי פלייאוף מדהים והציפיות בהתאם. קאווי יודע שכל דבר חוץ מטבעת אליפות יהיה כישלון גדול, משהו שהוא טרם חווה עד כה בקריירה, בטח ביחס לציפיות שנוצרו. הוא בא לקליפרס להפוך אותה למלכת אל איי, לחסל את המלך ג'יימס סופית ולשלוט בעיר, לצבור כוח, עוצמה, גדולה והכרה היסטורית. מטרתו היא לא אליפות אחת אלא כמה.

הוא הוכיח עד כה שהוא יכול להשתלב בכל מערכת ולתת את התפוקה כמו סייבורג משובח אך השאלה היא כמה מנוחות יזומות הוא יביא לעצמו. המערב השנה הפך לרצחני עוד יותר והתחרות תהיה עזה, אם תמצמץ אתה עלול למצוא את עצמך במקומות לא נעימים (תשאלו את לברון) וקשה להאמין שקאווי ינוח אותה כמות משחקים כמו שנה שעברה אם כי למזלו הקליפרס מאד חזקים גם בלעדיו ואמורים לשרוד משחקים מול נמושות המזרח או בק-טו-בק גם בלעדיו (אלו המשחקים שאני מאמין בהם הוא ינוח בעיקר). הוא הפך לגו טו גאי האולטימטיבי בשנתו האחרונה בטורונטו ואין ספק שזה ימשיך גם בקליפרס.

פול ג'ורג' חזר הביתה אחרי עונת שיא בקריירה ב-OKC. פעם ראשונה הוא הוזכר כמועמד ל-MVP כאשר הבריק משני צידי המגרש, אך בניגוד לקאווי הוא התרסק בפלייאוף שנה שנייה ברציפות. הוא מגיע טעון הוכחה לשלבי העונה המכריעים כאשר הפלייאוף האחרון בו הבריק היה ב-2013, מאז עברו מים רבים בנהר. סביר להניח שהוא יגיע במלוא כוחו בשני צידי המגרש ואם יצליח לשחזר את יכולתו מהעונה האחרונה – סטיב באלמר יהיה מאד שמח וידאג להראות זאת בכל משחק.

פטריק בברלי ישמח לגלם שוב את תפקיד הנבל בתור הבולדוג הנשכני ולהצדיק את התדמית שנוצרה לו כי הוא פשוט אוהב את זה. הוא יריץ טראש טוק, ידבק לגופיה, יתלכלך וירגיז הרבה מכוכבי היריבות. אם על הדרך הוא ייתן עונה טובה מחוץ לקשת (ויהיו לו הזדמנויות), יהיה קשה מאד לעצור את הקליפרס. ייתכן שהוא ירד בדקות משחק בעונה הסדירה, אך בפלייאוף הוא יקבל את המפתחות. סביר להניח שהוא יצטרך לפתח גם את יכולות הריכוז שלו במשך כמה דקות.

לואיס וויליאמס אמנם יעלה מהספסל ויוגדר כשחקן שישי (תואר בו זכה בשנתיים האחרונות וגם בתואר מלך הסלים של שחקני 6 לדורותיהם), אבל הוא שחקן חמישייה לכל דבר, הן מבחינת דקות המשחק והן מבחינת תפקוד בקלאץ'. שלא יהיה לכם ספק – הוא יהיה חבר "חמישיית המוות" של הקליפרס שתסגור משחקים ואין הרבה שחקנים שסוגרים משחקים עם טעם מתוק יותר טוב מ"סוויט לו". דווקא לגביו עלול להתעורר חשש לירידה ביכולת, הן עקב הצטרפות של 2 אלפא דוגס דומיננטיים שיגרמו לו להחזיק הרבה פחות בכדור בקלאץ', והן עקב הגיל, 33 באוקטובר הקרוב. מה שבטוח שיהיו לו הרבה יותר זריקות חופשיות לבד והוא יצטרך לחגוג על חמישיות המחליפים של היריבות לא מעט דקות. סביר גם להניח שתואר השחקן השישי יישאר אצלו שנה 3 ברציפות.

מונטרז הארל, כמו לו וויל, יעלה גם מהספסל ויוגדר כשחקן שישי אבל גם הוא יהיה חבר "חמישיית המוות" של הקליפרס שתסגור משחקים. הוא יביא אגרסיביות, אנרגיות, קשיחות, לחימה, הטבעות, שאגות וייהנה מכל השאריות שיישארו. בפלייאוף, תפקידיו יהיו להילחם בעיקר עם אנתוני דיוויס ויוקיץ' בהגנה. מה שמשמח עבור הקליפרס זה שמדובר בשנת חוזה של הארל ושכר ה-6 מיליון לעונה שהוא יקבל כרגע נראה מגוחך, אז הוא גם ירצה חוזה גדול וארוך ככל שניתן אז אקסטרה מוטיבציה לתת עונת שיא בקריירה תהיה לו בטוח. הוא בן 25 ומגיע אחרי עונה של 16.6 נק' ו-6.5 ריב' ב-26 דק' משחק.

השואג לסוסים. מונטרז הארל

מו הארקלס הגיע אחרי שנים בפורטלנד וכמו הארל גם הוא בשנת חוזה וירוויח העונה כ-11.5 מיליון דולר, אך בגיל 26 הוא בטח ירצה להשיג חוזה גדול אחרון בקריירה ככל שניתן וכמה שיותר ארוך. תפקידו יהיה בעיקר בהגנה ובקשיחות ואת זה הוא יודע לעשות טוב. בהתקפה, הוא נע בין הבינוני מינוס לגרוע כאשר גם מקו העונשין הוא לא מבריק עם כ-61% בקריירה. עונתו האחרונה בפורטלנד הייתה מחרידה מחוץ לקשת כאשר רוב הזריקות היו חופשיות לחלוטין אותן סיים עם 27.5%! שבפלייאוף צנחו ל-25%. הקליפרס יקוו שאצלם הוא יקלע יותר טוב מזה. סביר להניח שרוב המשחקים נראה אותו פותח בחמישייה אך לא נראה לי שהוא יסגור משחקים במשחקים צמודים, בטח לא בפלייאוף אם לא יהיו פציעות.

איביצה זובאץ גילה לנו את כשרונו בעונה האחרונה במדי הלייקרס ואז בדיוק הלייקרס עשו לו טובה ושלחו אותו לקליפרס תמורת מייק מוסקאלה. הקליפרס נהנו מהטרייד ודאגו שיישאר אצלם לטווח ארוך. הוא ניפק 9.9 נק' ו-7.7 ריב' בכ-20 דק' משחק בקליפרס בעונה האחרונה, הראה שיש לו ידיים טובות וגם כי יכול לקלוע סלים באחד על אחד, משהו שהוא כמעט לא יצטרך לעשות בקליפרס העונה ככל הנראה. סביר להניח כי הוא יקבל את המקום בחמישייה הפותחת וייהנה בעיקר מהשאריות אבל לא נראה אותו לרוב מסיים משחקים צמודים, בעיקר לא בפלייאוף. הוא בן 22 ועתידו עוד לפניו ונראה אם יהיה מסוגל לעשות קפיצת מדרגה גדולה בעתיד.

לאנדרי שאמט בן ה-21 אמור להיות הרדיק של הקליפרס, זה שיעמוד על הקשת לבד וישחיל שלשה אחרי שלשה. סביר להניח שהוא יקבל המון הזדמנויות העונה ובחלק לא מועט (ואולי בכולם) של משחקים כנראה אף יפתח בחמישייה. הוא סיים את העונה האחרונה במדי הקליפרס עם 10.9 נק' ו-45% מחוץ לקשת. הקליפרס יקנו את האחוז הזה ושיוסיף לעצמו עוד 4-5 נק' לממוצע. הוא כבר נכנס לתפקיד הרדיק יפה אחרי שעבר אימונים אצל המקורי במדי הסיקסרס, ואל תתפלאו אם הם יתאחדו שוב במועד הטריידים באמצע העונה.

ג'מייקל גרין בן ה-29 האריך את חוזהו העונה בקליפרס לשנתיים (שנה שנייה אופציית שחקן) בהן ירוויח כ-9.8 מיליון דולר יחד. הוא סיים את העונה האחרונה בקליפרס עם 41.3% מחוץ לקשת ואם יצליח לשחזר את זה בווליום זריקות גבוה יותר – יקבל גם יותר דקות משחק. למעט זריקות ה-3, הוא בא בעיקר בשביל משחק הגנה.

רודני מקגרודר שהגיע אחרי 3 עונות במיאמי קיבל חוזה ל-3 שנים ואמור לתת לא מעט דקות כמחליף. הוא שיחק מעל 23 דק' במדי ההיט בעונה האחרונה וינסה לתפוס את מקומו ככל שניתן. מדובר בעיקר בשחקן אפור שיצטרך לתת הגנה וקשיחות. יכולתו החלשה מקו העונשין עלולה לפגוע בו.

פטריק פטרסון, בגיל 30, חתם על חוזה מינימום לעונה וינסה למצוא חוזה טוב יותר ולהציל את הקריירה אולי. אני מניח שהוא לא יראה יותר מידי דקות.

אמפיונדו קבנגלה, הרוקי שנבחר במקום ה-27 בדראפט 2019. סביר להניח שלא יהיה בעל חלק גדול בפאזל וינסה לגנוב כמה שיותר דקות משחק ולהמשיך להתפתח.

יתר השחקנים, כגון דריק וולטון ובעלי חוזה 2WAY, יאבקו וינסו לתפוס מקום בסגל לקראת פתיחת העונה.

דוק ריברס הוכיח בעבר שהוא יודע לנהל כוכבים בבוסטון ושהוא "איש של שחקנים", וזה בעיקר מה שצריך בקליפרס, רק אל תפריעו להם. הוא יקווה שהפציעות יפסחו על קבוצתו, במיוחד בפלייאוף, שזה לטעמי הדבר היחידי שיכול לעצור אותם, משם הדרך סלולה.

תחזית פסימית: קאווי נפצע וגומר את העונה, ג'ורג' מחמיר את פציעת הכתף ומחמיץ חצי עונה, הקליפרס נלחמים עם יתר השחקנים ומסיימים במקום ה-10 במערב.

תחזית אופטימית: הקליפרס חונקים יריבות בהגנה שמקבלת את הכינוי "הגנת האנקונדה", קאווי וג'ורג' נותנים עונת שיא ושניהם נבחרים לחמישיית העונה וההגנה הראשונה, ריברס נבחר למאמן העונה, שאמט מפציץ 50% מחוץ לקשת כמו לו וויל, בקלאץ' יריבות לא יודעות על מי לשמור, הם מנפצים את השיא של הווריורס עם מאזן 7-75. בפלייאוף, הם מסיימים עם מאזן 1-16 ועם טבעת האליפות.

"הגנת האנקונדה" שהגה הדוק.

תחזית ריאלית: אני מאמין שהם יסיימו את העונה הסדירה במקום ה-1 במערב עם לפחות 58 ניצחונות. קאווי וג'ורג' יבחרו לחמישיית העונה ה-1 וה-2, כנ"ל בחמישיות ההגנה. בפלייאוף, אני חושב שהם לא יפסידו יותר מ-6 משחקים אם כולם בריאים ואין פציעות. העונה תסתיים עם טבעת אליפות ראשונה לקליפרס.

תחזית ריאלית. הפרצוף שנראה בסיום העונה

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. איזה סמוזי הבאת לנו שמעון,רק תלונה אחת יש לי,
    הקליפרס משאירים אותי בלי פרנסה,
    הם לא צרכני טיטולים

  2. שמעון עם כל הכבוד לג'רי ווסט ויש די הרבה הוא ממש לא המנהל המקצועי של הקליפרס (מה גם שלא נראה לי שיש לו כח לתפקיד מעייף שכזה).

  3. אחלה פריוויו תודה רבה שמעון.
    .
    בדומה ללייקרס, גם כאן יש הרבה כשרון ויכולת, אבל צריך לראות איך הדברים יתחברו בפועל. מעריך שזה יעבוד יפה, אבל יתכנו גם טריידים והחתמות מינימום כדי להשלים פערים.
    .
    אשמח לראות את לו-ויל זוכה בטבעת. מגיע לו.

  4. אחלה כתבה
    בעיניי גם, מדובר ברגע בקבוצה החזקה בליגה והמועמדת במובהק לאליפות

    מי היה מאמין שזה מה שיצא מהקבוצה של טרי דהייר ולוי וואט. מה שבאלמר וווסט עשו זה בית ספר

  5. סקירה מעולה. תודה.
    אני די בטוח שהקליפרס לא יסיימו ראשונים במערב (למה להם?).
    ג'ורג' מתאושש מניתוחים ויחזור רק בנובמבר. קאווי ובברלי צריכים לנוח לקראת הפליאוף.
    ככלל, למרות שהקליפרס פייבוריטים לטבעת. יש להם חולשות:
    א. ההסתמכות הכמעט מוחלטת על בברלי הפציע (אני מנחש שיביאו לו עזרה עד תום מועד ההעברות).
    ב. הלוזריות של פול – יותר מדי שנים הוא לא מצליח להביא את הסחורה. אולי ככוכב שני, ירד לו הלחץ מהכתפיים הכואבות שלו (ע"ע דיוויד רובינסון).

  6. המנצחת הגדולה של הקיץ, ללא ספק.
    יש שם סגל עמוק, שני כוכבים ומקבץ רול-פליירס נהדרים. בנוסף, מאמן שהשחקנים אוהבים לשחק עבורו, ובכלל מערכת בריאה סביב הקבוצה הזו.
    .
    החסרונות הם עניין הכתף של ג'ורג', שיכול להיות ישאיר את קוואי לבד במערכה, והעניין הפעוט שזאת קבוצה חדשה לגמרי.
    יהיו לטעמי בצמרת המערב, אבל לא יסיימו ראשונים (דנבר) עקב חבלי לידה… בהחלט מועמדים לאליפות.

  7. בהחלט נמצאים בחזית הרשימה המצומצמת של הקונטרדריות בליגה.
    .
    אבל –
    .
    רק להזכיר מה קרה בפעם האחרונה שניבאת לקבוצה "לא יגיעו ל-6 הפסדים בפלייאוף". . .
    .
    תודה, שמעון. אחלה פוסט.

        1. מעולם לא כתבתי 4. אלא 6 בהרכב מלא. אתה חוזר פעם שנייה על עובדה לא נכונה זו. אתה יכול ללכת לבדוק כמו שאמרתי לך פעם שעברה. מעולם הדבר לא נאמר. לא היה כלום ולא יהיה כלום 😎

            1. איך אמר ברק אובמה: "הבעיה שהאינטרנט לא שוכח כלום".
              שמעון, אוקטובר 2018:
              "הפלייאוף: סוויפ על פורטלנד גנטלמן סוויפ על דנבר ואוק ובוסטון".
              בחישוב שלי, זה 3 הפסדים סה"כ, כן?
              https://www.hoops.co.il/?p=137126
              .
              (הכנס כאן: תגובה של שמעון, שהוא אמנם כתב, אבל למה זה בעצם לא)
              (ואז נמצא עוד מלא התבטאויות שלו כאלה. זה היה בשליפה מיידית. אבל לא שזה יעזור)

            2. זה לא קשור להתערבות גיא שהצעתי. פתאום עברת לזה? פעם דיברת על התערבות.
              שוב גולדן בנרכב מלא אם היו פוגשים את הקבוצות שציינתי בהחלט עומד מאחורי המילים שכתבי פו וטריפל גנטלמן סוויפ. הם לא פגשו שום קבוצה משם ובטח לא היו בהרכב מלא.

          1. אתה יודע מה יפה, שמעון? הנחישות והלהיטות שבא אתה מכחיש. אפרופו אובמה, זו היתה העצה שנתנו לקלינטון: deny everything! איך אתה כותב, "מעולם לא כתבתי". "עובדה לא נכונה זו". "מעולם הדבר לא נאמר". "לא היה כלום ולא יהיה כלום". אובר-קיל של תגובה, 4 פעמים בתגובה של 5 משפטים. ובמשפט ה-5 אתה עוד מפנה את גיא ללכת ולבדוק, בתקווה שהוא לא יודע איך, בתקווה שאין לו סבלנות, בתקווה שהנחישות וההחלטיות שלך יעבדו, תכלס – בתקווה לא להיתפס. אז מה אתה יודע, GOTCHA.
            אין, אתה תופעה. אני מוחא כפיים מרחוק לאנשים שנמצאים איתך בקשר יומיומי. תפרגן להם גם. איך אפשר, עם בנאדם שאף פעם לא טועה, ואף פעם לא מודה בטעות – גם כשהאמת ידועה ומונחת לו מול העיניים? באמת, שאפו ממני.

            1. יודע מה הבעיה סומסום? שזה לא קשור. גיא דיבר על התערבות שהצעתי.
              מה שכתבתי בפריוויו מה הקשר בין זה למציאות? כל קבוצה שציינתי שם כיריבה פוטנציאלית בהרכב מלא לגמרי הולך עם זה. הם פגשו מי מהן בהרכב מלא? בוסטון דנבר פורטלנד? לא. אז כרגיל ניסית ניסית ולא הצלחת. אתה מנסה לקשר דברים לא קשורים.
              ביני ובין גיא הייתה הצעה להתערבות על 6 הפסדים ומטה בהרכב ללא פציעות הביג 3 דוראנט קרי וקליי. גיא סירב וידע למה.
              נסה שוב פעם הבאה

            2. וסומסום יודע מה כיף? אני אגיד מה שבא לי. בשביל זה אנו פה לומר מה שבא לנו

            3. אתה יכול קרוא לי סומסום או טומטום ו קומקום כמה שבא לך. זה ממש לא השם שלי, אגב. זה לא ימנע ממני להפשיט לך את התחתונים.
              שמע, מר שמעון טבדי, ואין דרך נעימה לומר את זה – אתה שקרן פתולוגי. אתה משקר, רק בעמוד הזה, כמה פעמים לגיא. ואז כשאתה נתפס על חם, הולך וממשיך לשקר.
              זה מצחיק. אפילו ידעתי מראש, מה תהיה התגובה שלך… שלא תגיד כמו אדם נורמלי: נכון, טעיתי, גיא צודק. שלא, לכל הפחות, תשתוק מהבושה, ואולי זה יישכח. ידעתי שתבוא ותמרח משהו. כי אתה פתולוגי. זו בדיוק פתולוגיה. אתה תקוע ולא מסוגל לצאת ממשהו, שאתה עצמך יודע שהוא מזיק.
              .
              מה יש בכלל להתווכח? כתבת לגיא: לא אמרתי פחות מ-4 הפסדים.
              גיא אמר: אני זוכר.
              חזרת והתעקשת, שוב ושוב: מה פתאום, שקר, לא היה ולא נברא!
              הלכנו ובדקנו. מה התברר? שאמרת גם אמרת.
              עכשיו, מילא ששיקרת לגיא פעם אחת (ושוב ושוב, בהכחשות נמרצות).
              גם *** אחרי זה*** אתה ממשיך להגיד, מול המשפטים שלך, שכתובים שחור על גבי לבן – לא נכון, לא היה?
              תגיד, אתה רציני?!
              שמע חביבי טבדי. יש פה בעיה. כי זה רק מקרה פרטי קטן. אתה כל הזמן ככה. אתה תקוע על הדיבור שלך, ולא משנה מה אומרת המציאות, מה אומרים לך אחרים, לא קשור אפילו מה שאתה בעצמך אמרת רגע קודם – אתה מתעקש. תקוע.
              אני באמת חס עליך, כי אני יכול להמשיך ולפשפש פה בדברים שכתבת, גם על זה, ולהמשיך ולחבוט. אבל ראש השנה, ואתה אדם מבוגר, ומזוהה בשם שלך, עלק "סומסום" – אולי הילדים יגיעו לזה. לא נעים, עבורם. אז נעצור פה, ותרגיש שיצאת בזול.

  8. תודה רבה שמעון! מסכים עם הכל.
    בברלי – רכז פותח לגיטימי לחלוטין, שיפר מאוד את השלשה שלו וכמו שאמרת מספיק לחלוטין כמו בשיקגו. בטח כשיש את קוואי, לו וג'ורג' להוביל כדור בנוסף.
    שאמט – אחד מקולעי השלשות הטובים בליגה. הייתי שם אותו טופ 3.
    זובאץ' – חיה רעה, הלייקרס אמא של הפראיירים. בנוסף למה שהזכרת גם נהדר בהגנה.
    הארל – פחד אלוהים.
    עוד חיה רעה שיושבת על הספסל וממתינה לטרוף זה מוטלי. ראיתי אותו מקבל כמה דקות בעונה שעברה, זה כמו הארל אבל בנוסף מעלה קצף מהשפתיים.
    רק יוטה תיתן לה פייט בדרך לאליפות.

  9. מצוין שמעון. תודה. כמה נקודות שכן יכולות להוות חולשה אצל הקליפרס השנה:
    1. עם על הכבוד לזובאץ׳ (מודה שלא ראיתי אותו הרבה..) ההגנה מתחת לסל נחלשה. הארל נהדר אבל אין לו את הגוף לשים על סנטרים מאסיביים סטייל גובר, גאסול, אמביד, יוקיץ, נורקיץ, ווצביץ, וואלנציונאס וכו, מה גם שאין להם רים-פרוטקטור. הארקלס או ג׳ורג׳ יצטרכו לשמור על שחקנים גבוהים וחזקים מהם. גרין יכול להיות פתרון ולדעתי הוא שחקן חשוב במערך של הקליפרס.
    2. רכז. אני באמת מחזיק מבברלי אבל כמו שכתבת הוא פציע ושג״א יחסר להם. בברלי גם לא רכז קלאסי, אבל אמור להספיק עם גורג וקאווי.
    3. חיבור. יש דם אמנם הרבה אינטליגנציית נשיק אבל ירח זמן לחבר את הפאזל ובנוסף כל הלחץ עליהם. אני חושב שיקח זמן לחבר את העסק.

      1. יכול להיות אבל נראה לי שהוא לא שחקן של 30 דק׳ למשחק. מה שכן אני מנחש שהלוגו ידוג איזה מוריס/הולמס או כל גופה קשוחה אחרת שתיתן דקות בחמש ותסגור את הפינה הזאת

  10. קצת אופטימי ומתבסס על שנה שעברה
    לא בטוח שמה שהיה הוא שיהיה
    אני רואה סיכוי לבעיות בחדר ההלבשה בקבלת שני הכוכבים החדשים.
    לפלייאוף הם יגיעו
    🙂

  11. תודה שמעון
    לא רואה אותם מתאבדים על העונה הסדירה.רואה אותם לוקחים אליפות אבל ממקום 4 במערב אחרי דנבר לייקרס ויוסטון בעונה הסדירה.
    פול גורג לא יתחיל את העונה.
    מה שכן כפי שכתבת הם יוסיפו שחקנים במהלך העונה בביי אאוטים כפי שקורה כל שנה בליגה.
    הכי חשוב זה הפלייאוף ובלי פציעות פלוס התוספות שיגיעו במהלך העונה פלוס הגנת האנקונדה לדעתי יזכו באליפות

  12. תודה חבר.
    אני כנראה בדעת מיעוט ובסיכון מוגבר לאכילת כובע אבל אני חושב שחוסר האיזון בסגל הוא בעייתי ביותר. עם כל הכבוד לקוואי ולג'ורג' הם לא מוסרים ברמה של ג'ורדן ופיפן. אני מאמין שנראה את לו וויל הרבה פחות דומיננטי וככה גם את הארל. באופן כללי אנחנו נראה הרבה מאוד בידודים – בעונה הסדירה סבבה בפלייאוף חוסר האיזון הזה יבלוט יותר. לי הם מאוד מזכירים את בוסטון ואני מאמין שנראה את אותו הסיפור חוזר השנה

  13. תודה שמעון
    על הנייר הקבוצה החזקה בליגה ממש מקווה ששתי הקבוצות מל.א ימצו תפוטנציאל שלהם ושנקבל סדרת פלייאוף בינהם לפנתאון
    לדעתי קאווי ישקיע גם בעונה הסדירה הוא חייב אמ וי פי בשביל המורשת שלו

  14. שוב אתה חוזר על הפנטזי-ליג שלך, ומדבר על מעבר של JJ רדיק. נניח שדיוויד גריפין (שבכלל "עובד עבור התאגיד") מוכן למהלך המטופש הזה. מאיזה כסף?
    כנ"ל אמירות כמו, "שחקנים ותיקים שיצטרפו". מי נמצא בחוץ ויגיע באפס כסף? כרמלו אנתוני, זה אחד, ואני מנחש שאתה לא מתכוון אליו. מי עוד למשל?
    הנקודות החלשות של הקליפרס דוסקסו בלי הרף כאן, כך שאולי בגלל זה נמנעת מלהתייחס אליהן ברצינות ופטרת אותן, תחת המטרה שהצבת לקבוצה. והן בתמצית: אין מוביל כדור לקונטנדרית, בברלי לא היה כזה, הוא אפילו לא עבר 30 דק' למשחק בממוצע וקשה להאמין שיתחיל עכשיו; לו וויליאמס הוא מספר 6, מזדקן, עם ההגנה בערך הגרועה בליגה – לא הוא יוביל את המשחק; פול ג'ורג' וקוואי, למרות כישוריהם המעולים, משחקים בדיוק באותה עמדה, עם כמעט בדיוק אותן חולשות (בראשן, שניהם לא ספקי כדור). לפעמים נישואי קרובים לא מולידים טוב, היו הרבה מקרים ששניים על אותה בלטה, זה לא הסתדר; אין סנטר דומיננטי, במיוחד אם מסתכלים על הדרבי הקרוב; העובדה שפול ג'ורג' יחמיץ את פתיחת העונה, מה שיכפיל את הזמן החיבור שלו לקבוצה חדשה ממילא, ובכלל, הלו"ז הקשה יחסית של הקליפרס לרבע הראשון של העונה; וברמת הרחוב והאפסקט האישי – לא קל יהיה לפול ג'ורג' ולקוואי עבור, מאלילי הקבוצות שלהם ומלכי השכונה שלהם, לאנשים הכי פחות אהובים במטרופולין של LA (ושוב, לשחק את משחקי הבית, בבית של היריבה הגדולה), ביחד עם עומס ציפיות כמועמדת מספר 1, וזה שונה לגמרי מלהתחבא באינדי, אוקלהומה, או טורונטו.
    הקליפרס בלי ספק קבוצה מעולה על הנייר, עדיין יש לה מספיק חורים שהיא תצטרך לתקן.

    1. אני נוטה להסכים. IT FEELS TOO GOOD TO BE TRUE ועוד בקבוצה שהיא הסמל ללוזריות של הליגה. אין ספק שההגנה שלהם ,במיוחד בפליאוף תהיה קטלנית אבל ההאדרה קצת מוגזמת היות וחוץ מקוואיי אף שחקן שם לא הוכיח את עצמו בשלבים הגבוהים באמת ( הוסף כאן: תמונה של לילארד מנפנף לשלום את פול ג'ורג' ) . איזה עונה מעולה הולכת להיות !!! תודה לשמעון על כל כתבות הפריוויו שעשית.

  15. מילה על שוק הביי אאוט.
    בעשור וקצת האחרונים יש רק שחקן אחד שהגיע בביי אאוט, וממש תרם לזכייה של קבוצתו באליפות באותה עונה –
    PJ בראון ב-2008.
    אולי אפשר להכניס גם את כריס אנדרסון (היט 2013) לרשימה, אבל הסיפור שלו סבוך יותר (הוא לא היה מגיע לביי אאוט אם לא העלילה שהולבשה עליו).
    .
    רוב מוחלט של שחקנים שהגיעו בביי אאוט, לא הצליחו לתרום בקבוצתם החדשה (אפשר להוסיף את דיאו לשחקן שתרם. אבל במקרה שלו זה היה שנתיים אחרי הבייאאוט משארלוט והחתינה בשורות הספרס). זה נכון על שמות גדולים (דרון וויליאמס, כרמלו אנתוני) וקטנים כאחד.
    .
    השורה התחתונה –
    לתכנן על הצלחה בזכות שוק הבייאאוט, זה מתכון, ובכן, לכלום. אי אפשר לבנות על שוק הבייאאוט.

      1. זה אפשרי לגמרי. מו הרקלס זה חוזה נגמר של 11 מיליון דולר ויחד עם ג'רום רובינסון, בחירת לוטרי בשנה שעברה שהראה ניצוצות, הם יכולים להביא שחקן משלים לא רע בטרייד. זה כנראה לא יהיה מישהו ברמה של הולידיי או אפילו מארק גאסול, אבל יכול להיות שישיגו את החתיכה החסרה. אולי דראגיץ'.

  16. לא יודע.
    מצד אחד ברור שהיא מועמדת רצינית לאליפות, אבל מצד שני אני באמת לא יודע איך זה יסתדר על הפרקט.

    מה שבטוח הוא שיש המון עבודה (וכלים) לריברס

  17. תודה שמעון. המחסור ברכז יכול להיות משמעותי מאוד, אבל ההגנה שלהם פשוט כמה דרגות מעל השאר (גם כשזובאץ יהיה על הספסל וג'מייקל גרין סנטר בפלייאוף). יוביל אותם לאליפות ראשונה עם הסטאר קווליטי של לנארד וג'ורג'. מעניין איך ג'ורג' יחזור מהפציעה בכתפיים.

  18. תודה על הפריוויו.
    לדעתי בדומה לקיץ 2007 של בוסטון וקיץ 2016 של הווריורס, גם הקליפרס חתמו קיץ נהדר אשר מביא את הקבוצה לפוזיציה מעולה לזכייה בתואר.
    איך שלא נהפוך את זה, קוואי הוא כנראה הכוכב מס׳ 1 בליגה, ופול ג׳ורג׳ הוא שחקן עם סגנון משחק דומה מאוד לקוואי, שיהווה מס׳ 2 מעולה (כי בתור מספר 1 הוא כבר נכשל).
    בדומה לווריורס 2016, גם הקליפרס הצליחו להנחית את הכוכבים שלה במקביל לשמירה על ליבת הקבוצה מהשנים האחרונות. בעצם מלבד גלינארי ו-sga קשה לסמן עוד שחקן מהותי שכבר לא איתם. זה שסוויט לו, הארל ובברלי עוד שם – זה פשוט נהדר.
    .
    מלבד פציעות של הכוכבים, קשה לי לחשוב מה ימנע בעדם לזכות באליפות. חשוב לציין שג׳ורג׳ יתחיל את העונה רק במהלך נובמבר, וקוואי יקבל גם העונה מנוחות יזומות. לכן, אני חושב שהמקום הראשון במערב לא בהכרח יהיה שלהם. אבל עדיין זה לא ימנע מהם אליפות.

  19. תודה על הפריוויו
    קבוצה מצוינת עם כמה סימני שאלה
    אין מובילי כדור למשחק שלם בסדרת פלייאוף קשה.
    פציעים ( גןרג מתחיל פצוע קוואי החמיץ שנה וחצי, ההרלי- יש לו הסטוריה אם אני לא טועה)
    קו קדמי גבולי, הראל נמוך לסנטר , זובאץ מאד צעיר.
    כמו כן קבוצה חדשה לגמרי ואין מישהו כמו לאורי שינצל את מה שקוואי עושה למסירות מהירות ויעילות.
    לדעתי יסיימו עונה סדירה מקום 2 או 3 ויעצרו מול הלייקרס ב 6 משחקים.
    אם פול ( שלא לדבר על קוואי) לא בריאים פיקס בפלייאוף אז הם גבוליים מול עוד כמה קבוצות

  20. תודה שמעון מצויין קוטנדרית כן אלופה כלל לא בטוח, יש להם סגל פנטסטי ספסל מצויין ואת הגנת הפרימטר על הנייר הטובה ביותר שאני זוכר אבל קוואי זה פול גורג משודרג לשניהם יש בדיוק את אותם חוזקות ואותם חולשות (התקרה של השילוב של לברון ודיוויס גבוהה בהרבה) , אין להם מוביל כדור שזה קריטי להתקפות (במקרה שלאורי מגיע הכל משתנה, אבל ישלמו עליו מחיר כבד), עוד דבר שחסר להם זה סנטר שיאט את דיוויס/אמביד (שלדעתי הדרך לטבעת עוברת בשניהם), קוטנדנרית עיקרית כן אלופה עדיין לא הייתי חותם על זה.

  21. מצוין, תודה.
    כרגע הקליפרס היא המועמדת המובילה לאליפות, אבל חלק מזה נובע מהעובדה שהיא יכולה לעשות עוד מהלכים בניגוד לרוב הקונטנדריות האחרות ולחזק את הנקודות החלשות.

  22. נכנסתי בגלל ה-נ.ג.ב (חיפשתי פועל ינגב, נוגב, מנוגב, או בקיצור הקליפרס ינגבו) ונשארתי בגלל הפרטים. כל כבוד שמעון, יצאת מגדרך.
    ציינו את החולשה בהובלת הכדור והדימיון הרב בין קוואי לג׳ורג׳ (הלוואי ויזכירו בתפקודם המשותף את ג׳ורדן ופיפן), ואת הצורך לקבוצה להתבשל ביחד.
    לדעתי זובאץ ילך השנה לאיבוד. שחקן צעיר בקבוצה שרצה לאליפות עם שני כוכבים מוכחים ועוד וטרנים, זה לא מתכון טוב לגדילה.

  23. אני רק שאלה.
    יש לקליפרס איך להתמודד הגנתית עם AD?
    עשיתי את המאצ' אפ הזה ב-2K החדש ונשבע לכם שלא מצאתי אף פתרון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט