אירועי דיומא – 31.08.2019

היום – פתיחת אליפות העולם בכדורסל, דרבי חיפאי בליגת העל, ובנוסף קרב ענקיות בסרייה א' בין יובנטוס לנאפולי.

כדורגל / ניר מועלם

ליגת העל ( הבורסה לניירות ערך) – מחזור 2:

18:00 אשדוד – הפועל תל אביב, ספורט 4: אשדוד פתחה את העונה עם 1-1 מאכזב מבחינתה מול חדרה במשחק אותו היא יכלה לנצח, אך היא לא ניצלה את ההזדמנויות שהיו לה, ומנגד בהפועל תל אביב כרגיל לא שקט ואחרי 0-0 מאכזב מאוד מבחינת רמת הכדורגל מול מכבי נתניה ועדיין מחפשים חיזוק בהפועל אך בפועל אין להם את הכסף להשקיע בחיזוק והם מודים בזה. אשדוד נבנתה טוב מאוד בקיץ, והם לא חזרו על הטעויות מהקיץ הקודם ואילו הפועל תל אביב נבנתה בצורה לא טובה, יש להם המון בעיות בניהול הקבוצה ויותר מדיי אנשים מקבלים שם החלטות בצורה מהירה ובלי לחשוב יותר מדי. הימור – אשדוד עם סגל טוב מול הפועל עם סגל בינוני והמון בעיות ניהול, מבחינתי זה ניצחון ביתי של אשדוד.

19:00 מכבי נתניה – סקציה נס ציונה, 5 לייב: האם מכבי נתניה יכולה סוף סוך להגיע אל ליגת העל? היה קיץ נהדר למכבי נתניה ועם הרבה דיבורים על חיזוק טוב של היהלומים ובראשם אלמוג כהן שחזר אחרי כמעט עשור שלא שיחק בארץ (כרגע מנסים להכשיר אותו למשחק). אז כאמור, נתניה קבוצה איכותית מאוד שלדעתי אפילו תתברג פעם נוספת בפלייאוף העליון ומנגד העולה החדשה שדווקא חיזקה את עצמה בשחקנים טובים לליגת העל ואני מאמין שיש לה את הכלים כדי להישאר בליגה הראשונה עונה נוספת, אבל צריך לקחת בחשבון שאת הנקודות שלה היא צריכה לאסוף לא מול נתניה ומול הגדולות אלא דווקא מול הקטנות והיום נראה ניצחון ביתי של נתניה, ואילו הסקציה אומנם תהיה עם 0 מ-6, אך זה לא יעיד על המשך העונה.

20:30 הפועל חיפה – מכבי חיפה, ספורט 4: הדרבי החיפאי פוגש אותנו כבר במחזור ה-2, כאשר מכבי חיפה עדיין עסוקה בחיזוק הסגל (לא מבין למה מחזקים ברגע האחרון ולא בתחילת יולי כדי לחבר את השחקנים ולהכניס אותם לכושר, מה הם לא ידעו לפני שחסר להם בלם?) ואילו הפועל חיפה שכבר עם סגל בנוי עדיין מחפשת את עצמה כי מצד אחד הבעלים יואב כץ לא רוצה להישאר והוא אמר שהקבוצה על המדף ומצד שני הם לא נראים מספיק טוב ולמרות הניצחון המגומגם 0-1 על הפועל כפר סבא, הם יכולים להיות מרוצים רק מ-3 הנקודות. הימור – הפועל חיפה חלשה יותר ממכבי חיפה אך השאלה היא איזו מכבי חיפה נראה, כי עם טיירון שרי היא נראית נהדר אך בלעדיו היא נראית כמו עוד קבוצה בליגה שלנו, ואני מאמין שהפעם יפתחו איתו בהרכב ונראה את מכבי חיפה מנצחת את הפועל חיפה בדרבי ופתיחה מושלמת למרקו בלבול עם 6 מ-6. האם כבר יתחילו לדבר על אליפות בכרמל? לדעתי עוד מוקדם מאוד לדבר על זה.

פרמייר ליג – מחזור 4 :

14:30 סאותהמפטון – מנצסטר יונייטד, ספורט 1 : סאותהמפטון פתחה את העונה עם 2 הפסדים לברנלי וליברפול אך התאוששה במחזור האחרון עם 2-0 על ברייטון בחוץ ובאמצע השבוע פגשה את פולהאם במסגרת גביע הליגה וניצחה 1-0, מצד שני יונייטד פתחה נהדר אך דעכה כאשר במחזור הראשון ניצחה 4-0 את צלסי, לאחר מכן התקשתה מול וולבס וסיימה ב1-1 והשבוע הפסידה בבית 2-1 לקריסטל פאלאס במפתיע. הימור – סאותהמפטון בבית לא תעשה חיים קלים לשדים האדומים אך אני מאמין שיונייטד תנצח את המשחק הזה ואם לא אז הפער בינה לבין ליברפול יכול לצמוח ל-8 נקודות הפרש(במידה ויפסידו, כי תיקו יהפוך את זה ל-7) כבר אחרי 4 מחזורים בלבד, דבר שמאוד יקשה על המשך העונה שלהם.

17:00 צלסי – שפילד יונייטד, ספורט 1 : צלסי פתחה רע את העונה עם תבוסה 4-0 ליונייטד, אחרי זה הפסד בגמר הסופר קאפ האירופי לליברפול ואז היא התחילה להתאושש טיפה עם תיקו מול לסטר ובמחזור האחרון ניצחה את ניצחונה הראשון בעידן למפארד עם 3-2 על נוריץ בחוץ, דבר שיקנה להם המון ביטחון, במיוחד לטאמי אברהם שסוף סוף כבש. מצד שני שפילד פתחה את העונה עם תיקו וניצחון אך במחזור האחרון ספגה הפסד ביתי 2-1 ללסטר, אך באמצע השבוע היא שיחקה במסגרת גביע הליגה וניצחה 2-1 את בלקבורן. הימור – צלסי בבית תנצח את המשחק.

17:00 מנצסטר סיטי – ברייטון, ספורט 2: מנסצטר סיטי לא נחה ורוצה תואר אליפות נוסף, והיום היא פוגשת את ברייטון שכבר לא מחזיקה ישראלים בסגל. סיטי עם 2 ניצחונות ותיקו אחד מול טוטנהאם כאשר ברייטון עם תיקו, הפסד וניצחון אחד אשר הגיע בכלל במחזור הראשון. הימור – סיטי תנצח את המשחק בלי יותר מדי בעיות.

19:30 ברנלי – ליברפול, ספורט 1 : ברנלי פתחה בסערה את העונה עם 3-0 על סאתוהמפטון אך מאז הם הפסידו 2-1 לארסנל וסיימו ב1-1 מול נוריץ, ובסה"כ הם איבדו נקודות מול קבוצות מאוד טובות(כן, נוריץ קבוצה נהדרת), מנגד ליברפול עד עכשיו עם 3 מ-3, כאשר הם ניצחון את : נוריץ, סאותהמפטון וארסנל. הימור – ברנלי בבית היא קבוצה שקשה לנצח אבל ליברפול היא היחידה בליגה שעדיין מושלמת ואני מאמין שהיא תישאר כזו גם לאחר המשחק.

בונדסליגה – מחזור 3 :

16:30 באיירן מינכן – מיינץ, ספורט 3 : באיירן אומנם מעדה במחזור הפתיחה כאשר סיימה בתיקו 2-2 מול הרטה ברלין אך במחזור האחרון חזרה לנצח עם 3-0 על שאלקה בחוץ ועכשיו היא מארחת את מיינץ שפתחה גרוע את העונה עם 2 הפסדים של 3-0 לפרייבורג ו3-1 לגלאדבך. הימור – בלי להרחיב יותר מדיי, באיירן מינכן תנצח כאן בהפרש של 2 ומעלה.

19:30 אוניון ברלין – דורטמונד, ספורט 2 : העולה החדשה אוניון ברלין אספה עד כה נקודה אחת כאשר סיימה במחזור האחרון ב1-1 מול אוגסבורג בחוץ, תוצאה נהדרת עבורה וזה לאחר שהפסידה במחזור הראשון 4-0 ללייפציג. דורטמונד מנגד הביסה את אוגסבורג 5-1 בפתיחה ובמחזור הקודם ניצחה את קלן בחוץ 3-1. הימור – גם כאן אין טעם להרחיב יותר מדיי כאשר דורטמונד תנצח את אוניון ברלין.

סרייה א' – מחזור 2 :

19:00 ברשיה – מילאן, 2 ONE : הכותרת הראשית של המשחק לדעתי היא חזרתו של באלוטלי לסן סירו, כאשר הוא פוגש את האקסית מילאן וגם חוזר למגרש בו התחיל את הקריירה שלו באינטר. אז מילאן פתחה את העונה נורא עם הפסד מביך 1-0 לאודינזה שהיא אחת הקבוצות החלשות בליגה והיא גם נראתה רע מאוד ומנגד ברשיה הפתיע וניצחה את קליארי 1-0 בחוץ, תוצאה מעולה עבורה. הימור – ברשיה תקשה על מילאן שעדיין לא נראת מחוברת לא לשיטה ולא השחקנים עצמם ואני מהמר שהמשחק יסתיים בתיקו.

*שווה צפייה*21:45 יובנטוס – נאפולי, 2 ONE : המשחק של היום מגיע אלינו ישירות מארץ המגף כאשר האלופה תפגוש את סגניתה כבר במחזור ה-2, כאשר יובה מגעיה אחרי ניצחון 1-0 קטנטן על פארמה בחוץ ואילו נאפולי מגיעה אחרי משחק מדהים של 4-3 על פיורנטינה. על פניו יובנטוס התחזקה בצורה נהדרת העונה ואילו נאפולי התחזקה בעיקר בחלק ההגנתי עד עכשיו למרות שבשבוע האחרון הגיע סוף סוף לוזאנו אך אני מאמין שהוא לא יוכל לפתוח כבר עכשיו אבל בטח נראה אותו משחק כמה דקות לקראת הסוף, על פניו לאור ההתחמשות של האיטלקיות זה נראה העונה שיובנטוס תרוץ לעוד תואר ואילו נאפולי ואינטר התקרבו בצורה משמעותית האחת לשניה והקרב על המקום ה-2 יהיה ביניהן, אך עדיין יובנטוס לא הולכת ל-לקק כאן דבש ואני מאמין שלנאפולי יש את הכלים, בעיקר ההגנתיים לעצור את יובנטוס כי כשיש לך שני בלמים מהטובים בעולם כמו מנולאס וכמו קוליבאלי אז מאוד קשה להבקיע נגדך, ולכן גם הרבה הרימו גבה שהשוער הראשון הוא עדיין אלכס מרט הצעיר ולא שוער מנוסה יותר, אבל לדעתי זה הימור נכון ונבון של אנצלוטי שמהמר על שוער העתיד של איטליה(יחד עם דונארומה). הימור – אחרי כל ההקדמה אני לא חושב שיובנטוס עדיין בכושר מספק כדי לנצח את נאפולי ואני אהמר כאן על תיקו ואיבוד נקודות ראשון של הגברת הזקנה.

לה ליגה – מחזור 3 :

18:00 אוססונה – ברצלונה, ONE : אז שבוע שעבר ברצלונה שיחקה מול בטיס כאשר גם מסי וגם סוארז לא משחקים עקב פציעות ולבסוף ניצחו 5-1 אחרי שהם פיגרו 1-0, אז מסי כפי שהתברר לנו השבוע כנראה יחמיץ עוד חודש בחוץ, השאלה הגדולה היא האם זה ישפיע על ברצלונה ויגרום לה לאבד עוד נקודות, כי כפי שאנחנו מכירים את הליגה הספרדית כל איבוד נקודות יכול להיות משמעותי בסוף העונה. אז אוססונה עד כה השיגה 4 נקודות העונה כאשר ניצחו 1-0 את לגאנס אך גם סיימו בתיקו 0-0 מאכזב מול אייבר. הימור – ברצלונה עדיפה בכל פרמטר על אוססונה וגם בלי מסי, סוארס ודמבלה הם עדיין יכולים וצריכים לנצח את אוססונה וזה מה שיקרה.

כדורסל / רועי ויינברג

אליפות העולם בכדורסל – מחזור 1:

המשחק המרכזי: 11:30: רוסיה-ניגריה.

שתי נבחרות שיכולות לחלום על עלייה מהבית וביום בהיר על רבע גמר. הנמרים מניגריה מציגים הגנה חזקה מאוד עם ג'וש אוקוגי ממינסוטה, אל פארוק אמינו ואקפה אודו. לרוסיה יש התקפה לא רעה, בהנהגת ויטאלי פרידזון המזדקן וסרגיי קארסקב לצד שחקני רוטציה מצסק"א, אלופת היורוליג. משחק קשוח שיכול להיות צמוד במיוחד.

משחקים נוספים:

10:30: סרביה-אנגולה. הזדמנות לראות ניסוי כלים של ניקולה יוקיץ', בוגדן בוגדנוביץ' וחבריהם נגד אנגולה חביבה שלא תהיה תחרות אמיתית לאחת הנבחרות הטובות בטורניר הזה.

11:00: פולין-ונצואלה. שתי נבחרות לא זוהרות במיוחד שיכולות להלחם על עלייה לשלב הבא מבית חלש. האחים ורגאס בונצואלה יכולים להיות שווים טופ 16 מול פולין נטולת מרצ'ין גורטאט.

11:30: איראן-פורטו ריקו. שתי נבחרות חלשות, אבל בבית של ספרד יכולות לעלות מהמקום השני.

14:30: איטליה-הפיליפינים. אנדריי בלאטץ' ממשיך לייצג את מדינת האיים חולת הכדורסל שתפגוש היום איטליה של דנילו גלינארי ומרקו בלינלי, שהגיעה לטורניר בהרכב איכותי.

15:00: סין-חוף השנהב. הבכורה של המארחים בטורניר נגד חוף השנהב, אחת הנבחרות החלשות ביותר שהגיעו. הסינים לא צפויים להתקשות בדרך לשלב הבא.

15:30: ארגנטינה-דרום קוריאה. לואיס סקולה עדיין משחק לצד נבחרת ארגנטינאית שמשלבת בין כוכבי עבר לשחקני יורוליג לגיטימיים. אם הם רוצים לעלות הם לא יכולים להרשות לעצמם הפסד לדרום קוריאה שמתבססת על הליגה המקומית.

15:30: ספרד-תוניסיה. בצד אחד יש לנו את מארק גאסול, האחים הרננגומז, סרחיו יוי וריקי רוביו. בצד השני יש את מייקל רול וסלאח מג'רי בקבוצה אובר-אצ'יברית שזכתה באליפות אפריקה האחרונה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 8
קטע 7, עם הטיפוס הקצר והתלול למאס דה לה קוסטה, הצליח למקד עוד יותר את תמונת הפייבוריטים במירוץ. עוד לפני ההגעה לתחילת הטיפוס התלול, המוביל החד פעמי במירוץ, דילן טיונס, כבר איבד את עקבותיהם של הפייבוריטים. כבר בהגעה לתחילת הטיפוס, דבוקת הפייבוריטים הדביקה את אחרוני הבורחים, ועד מהרה השתלטו על העניינים שלוש הקבוצות המובילות – אסטנה, יומבו ויסמה ומוביסטאר. אחרי הכתבת קצב אגרסיבית של הקבוצות, התנתקו מהן קדימה ארבעת המובילים – לופז, רוגליץ', ואלוורדה וקינטאנה. הארבעה המשיכו קדימה יחדיו בטיפוס התלול והאכזרי, כשרק קינטאנה מנסה לשווא לתקוף מספר פעמים. לקראת קו הסיום היה זה ואלוורדה שפרץ קדימה, והצליח לחצות ראשון את הקו, כשרק רוגליץ' מצליח להיצמד אליו, בעוד שלופז וקינטאנה מגיעים שש שניות מאחוריהם. לאלוף העולם בן ה-39 נצחונות רבים מספור על החגורה, וזהו השני סה"כ כשהוא לבוש בחולצת הקשת. הקטע החזיר את לופז בפעם השלישית אל החולצה האדומה, כשהוא כעת מוביל על רוגליץ' (6+), ואלוורדה (16+), קינטאנה (27+), מייקה (1:58+), פוגאצ'אר (2:36+), צ'אבז (2:52+), ג'ורג' בנט (3:34+), קלדרמן וארו (3:36+).

קטע 8 מביא לנו הפוגה קצרה ממאבקי ה-GC. הסיום השטוח יחסית יכול להביא למיאוץ סיום, שיקרוץ לחברים כבנט, גביריה ויאקובסן. עדיין, הטיפוס בדרגה 2 לקראת סוף הקטע יקשה עליהם לעשות זאת, מה שאומר שייתכן מאד שנקבל כאן שוב מנצח מהבריחה. שידור ביורוספורט ב-16:00.

הטור של גרמניה – קטע 2
קטע 2 של הטור הגרמני היה גבעי, אך הסתיים במיאוץ סיום המוני למדי. הראשון שחצה את הקו היה הנורבגי אלכסנדר קריסטוף, כשהוא מקדים את סוני קולברלי ואת איב לאמפר. קריסטוף עלה להוביל במירוץ, כשהוא מקדים את קולברלי (10+) ואת לאמפר (12+).

קטע 3 די מזכיר את קודמו, עם מעט פחות טיפוסים קצרים, אך אלו מעט יותר תלולים, וגם כאן עם סיום שטוח. עוד קטע עבור אקרמן, קריסטוף, קולברלי וסטויבן. שידור ביורספורט 2 ב-17:00.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה גדולה (מאד!) לניר מועלם שממש כמעט כל יום נותן לנו פריוויו מצויין על משחקי הכדורגל בארץ ובעולם. אני מאמין שבספטמבר יתחילו להיות הרבה יותר תגובות לניר העושה עבודת קודש.

    וכיף שרועי (ואחרים) יכסו את אליפות העולם בכדורסל כאן בדיומא. הלוואי רק שיותר אנשים ייכנסו הנה – גולשים ואנשי צוות – ויגיבו על הכתוב ועל מה שקורה.
    אני זוכר את הדרבי החיפאי מאז שאני בן 8 או 9. מאז ועד גיוסי לצבא – מבת גלים ומקרית טבעון – לא החמצתי הרבה דרבים.

  2. רועי/ מנחם, למה אין בלוג פתוח לאליפות? כל המשחקים בעמוד אחד. לא צריך לפתוח חדשים. כתובת אחת.
    הנה, שוב הפיזור הזה… המקום האחרון שחשבתי שיוקדש לאליפות זה פה.
    מלקק את האצבעות עכשיו מסרביה…

  3. איזו נבחרת מזעזעת ניגריה.
    עולה ברמת השחקנים בקלות על רוסיה, רק מאמן פח, חסר מושג, אף תרגיל, שחקנים אפאתים, כל אחד לוקח כדור והולך לסל ראש בקיר או שלשה סופר קשה, וג'וש אוקוגי הוא אסון מהלך. ממש נתן את המשחק על מגש. סדרת טעויות איומה שלו, שנובעת מיהירות ועצלנות וחוסר הבנת כדורסל בסיסי. כאילו – מי אתה, MJ?
    חבל מאוד שישראל לא שם. היתה מנצחת את שתי הנבחרות האלה.

    1. חחחחחחחח.
      ב-2 הפרש פוזשן אחרון, אוקוגי עושה בלתי ספורטיבית מטומטמת… אוי, מי הקבוצה שהוא משחק אצלה?
      עשה משהו כמו 7-8 טעויות פטאליות בקלאצ' של 5 דקות אחרונות, כולל 2 עבירות מתנה. הוא נורא!!!

    1. מה שאדלשטיין אומר עליו עכשיו, עוד היה עדין.
      זה לא מאמן קט-סל. כנראה מישהו שם מהמשפחה של יו"ר ההתאחדות, שתפס נסיעה. זה מבדח, באמת.

  4. באיירן כרגע עם 6:1 על מיינץ, משפרים את מצב הרוח אחרי התיקו הבזיוני של היונייטד ותודה לבלופוגבה על האיבודים השערורייתיים. הוא צריך ללכת למדריד עוד היום או מחר….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט