כרגע יאניס לא בדיון על שחקני עבר הווה כמו גארנט,דוראנט,שאקיל וכולי.
הוא רק נכנס לתחילת שיא הקריירה שלו והוא צריך לתת לפחות ע 5-6 עונות דומיננטיות גם בעונה הסדירה ובעיקר בפלייאוף כדי שהדיון יהיה אקטואלי.
אין ספק שהרעב,הפיזיות,ההגנה והטירוף של
הביג טיקט מזכיר אולי הכי הרבה את יאניס.
כרגע גארנט מעל יאניס בבירור אבל חובת ההוכחה עכשיו על הפריק.
הרוב בוודאי יילך עם הגריק. אני בכלל לא בטוח. לא עקבתי אחרי המספרים, אבל אני י-ו-ד-ע שהביג טיקט היה מגן יותר טוב, ויש לו גם עבעת. עד שלגריק לא תהיה טבעת, אין לו את 'הכסף'ק והזכות לדבר.
כרגע לא למרות שמבחינת סט הכישורים שלו הוא יותר טוב לדעתי ובטח אול-אראונד הרבה יותר מוצלח מבלי להמעיט מגארנט. עוד כמה עונות בווליום הזה והוא יעבור את KG
הם שחקנים די שונים, אני לא בטוח שהם בכלל ברי השוואה.
יאניס יותר שחקן של מומנטום, גארנט למיטב זכרוני היה יותר דומיננטי במהלכי פוסט.
ליאניס יש אתלטיות פסיכית, לגארנט היה טאץ' נדיר יחסית לשחקן גבוה, בטח בתקופה ההיא.
על כל פנים, דווקא טבעת זה לא נקודה משמעותית כאן לדעתי, כי עם כל הכבוד למידלטון וברוגדון, הם לא קרובים לפול פירס וריי אלן.
את הביג טיקט היה קשה לשמור גם מבחוץ ומהלונג דיסטנס. היתה לו קליעה מאד אמינה ממרחק של קצת לפני קו ה 3. אי אפשר היה לעצור אותו מהמרחקים האלה וכמובן מה 3. הגבוהים נאלצו לצאת והרחבה נפתחה…
שלא לדבר על מה שעשה בבקבוק. אם בשיאו היה משחק עם עוד אולסטאר רציני, בטוח שהיו לו עוד טבעות.
לי לא יצא לראות את גארנט מעולם, אך אני הולך איתו. הוא היה אחד מהמגנים הטובים בכל הזמנים, קלעי טוב מאוד מחצי מרחק, סקורר וטראש טוקר בחסד (שלא נעשה ליריביו)
קריירות, אי אשפר להשוות.
.
אבל עונת שיא, כן.
ובהשוואה ביו עונות השיא של הצמד, המנצח הוא יאניס.
.
יאניס הוא מכונה התקפית ברמה שגארנט מעולם לא היה. יותר נק' באחוזים טובים יותר (בהפרש עצום), וניהול משחק ברמה שלגארנט פשוט מעולם לא היה.
בהגנה, אני אתן את היתרון לגארנט. הפערים הסטטיסטיים זניחים, אבל אי אפשר להתעלם מקריירה של קשיחות חסרת פשרות כמו זו שגארנט הציג.
.
זה משאיר את השורה התחתונה –
בשיא, יאניס > גארנט.
עכשיו נותר רק לראות איך תראה הקריירה של יאניס. זו של גארנט היא ארוכה במיוחד, ומפוארת להפליא.
נראה לי שגם עונות שיא מוקדם מדי להשוות מה גם שאני לא בטוח שעונת ה MVP של גארנט לא עולה על זו של יאניס.
מה שכן נכון אולי להשוות הוא את שש השנים הראשונות וכאן אני חושב שיש יתרון קל לפריק.
הראש היה לגמרי במקומות אחרים באותם שנים אז נותרו רק נתונים יבשים בשבילי.. אבל יש הבדל של כמעט 10% בts בין יאניס לגארנט בעונות הmvp שלהם. בעיניי זה יותר מיתרון קל.
אבל שניהם לא שחקנים שמסתמכים על קליעה לשלוש ואם כבר זה מוריד מהאחוזים שלהם
עידו גילרי
23 אוג 2019 18:07:28
מה הקשר?
אתה רוצה לבחון את הדומיננטיות שלהם אז זה ביחס לתקופה בה שיחקו. ליאניס עדיין יתרון בקטע הנ"ל אבל הוא הרבה פחות גדול.
חגי "התותח" ניסני
23 אוג 2019 18:36:21
היכולת של יאניס להגיע כל כך הרבה פעמים לטבעת ולקלוע באחוזים מדהימים באזור הטבעת. לא חושב שלגראנט היה את זה ברמה של יאניס והוא נאלץ לקחת זריקות הרבה יותר קשות. לא חושב שזו שאלה של תקופה או דומיננטיות יחסית.
עדיין יש הבדל בין 24.2 נק' ב-3% אפקטיבי מעל הממוצע בליגה לבין 27.7 נק' ב-7.5% אפקטיבי מעל הממוצע בליגה.
אלו לא רק המספרים –
יאניס מכווץ את ההגנות כמו שרק שחקני ההתקפה הגדולים ביותר ידעו/יודעים לעשות, והוא יודע לנצל זאת בשביל ליצור לשחקנים אחרים על הפרקט.
גארנט היה בהחלט שחקן התקפי אפקטיבי, אבל בשום שלב בקריירה הוא לא היה בטופ של שחקני ההתקפה בליגה.
עידו גילרי
23 אוג 2019 18:15:30
אין ספק שליאניס יתרון התקפי ושהוא לא קוטל קנים גם בהגנה (מועמד ראוי לחלוטים לטעמי ל-DVPY) . לא מכריע לכאן או לכאן, עונת ה-MVP של KG הייתה מאד דומיננטית גם היא.
על זה אין לי וויכוח.
בסופו של יום, זו שאלה של השקפה. של תעדוף. יש מי שיגיד שגארנט נתן עונה כמעט מושלמת כמעט בכל אספקט של המשחק. הוא שלט בריבואנד, בתקופה שבשורות היריבות שיחקו נפילים (שאק, דנקן). הוא סיפק את הנקודות עבור קבוצה מוגבלת התקפית (היה שני רק למקגריידי באותה עונה), והוא היה העוגן ההגנתי הבלתי מעורער של הקבוצה (היה שחקן חמישיית ההגנה הראשונה, הן באותה עונה, והן בעונה הקודמת).
.
אישית, אני בוחר ביאניס בהשוואה בין אותן עונות. יש בהחלט מצב שלדעה הקדומה שלי נגד גארנט (האיש היה Bully. אני לא סובל כאלו) יש השפעה על הבחירה שלי.
מה הקשר?
רוב הסלים של הפריק באים בחדירה שלא ניתן לעצור עם השיפוט המוטה התקפה הקיצוני של היום.
רוב הסלים של הביג טיקט באו מחצי מרחק כשעוד היה מותר להגן.
ברור שהאחוזים של הפריק יהיו גבוהים יותר.
גם האחוזים של דיאנדרה ג'ורדן גבוהים מאוד. זה אומר שהוא סקורר מוצלח יותר?
ברור שגארנט היה שחקן כדורסל נעלה לעין ערוך.
אבל הפריק, בשיפוט של היום ועם הנתונים האתלטיים, יכול לזרוע הרס כמה שבא לו, לדרוס מגינים, לעשות צעדים, מרפקים בחזה, בדרך לעוד 2, ולכן בימינו הוא נתפס יותר דומיננטי.
גארנט עוד שיחק בתקופה שהיה צריך ללמוד לקלוע חצי מרחק, פייד אוואי, לחפור בצבע, ולא רק פשוט לדהור כמו רכבת משא אל תוך המגן, עם 3-4 צעדים מקו החצי, ולקבל סל ועבירה.
אי אפשר כמובן לשפוט מעבר למבחן העין ובעיקר הרגש. אני הייתי הולך עם יאניס. סתם כי הוא נראה לי בחור יותר חיובי. גארנט גם נראה קצת טמבל עם האלימות שלו, הטרש טוק הבאמת דוחה שלו, ובעיקר בעיקר העובדה שהוא מדביק את ההודי המטופש שלו לקרחת.
עוד חזון למועד. יאניס עוד צריך להוכיח במחלקת הקילר אינסטינקט, איפה שגראנט מאחסן עודפים בארונות של הבית. למרות זאת, אני חושב שליאניס יש פוטנציאל עצום, אפילו מעבר לגראנט. עכשיו שיממש אותו
גם על דרק רוז אמרו הו הא…..
צריך לחכות כמה שנים כדי להשוות. הביג טיקט היה עמיד ויציב בצורה בלתי רגילה לאורך זמן.
אם יאניס יעשה את זה אפשר יהיה להתחיל להשוות.
נראה את יאניס מגיע לבוסטון בשלהי הקריירה ולוקח אליפות…. אז נדבר
🙂
גארנט היה מפלצת. MVP של הליגה ב-2004 ו-DPOY ב-2008. פציעה אחת פסלה עוד 2 אליפויות בשבילו ובשביל בוסטון. היה דומיננטי להפליא בכל האספקטים של המשחק ואחד משחקני ההגנה הטובים בהיסטוריה, בייחוד על הקשת ביחס לגובה שלו. כרגע, יאניס עדיין בן 24 ויש לו קריירה שלמה לפניו, אבל לא: יאניס לא חצי ממה שגארנט היה בשיאו.
שמח לשמוע, שבוע טוב ואם אפשר אז בבקשה קצת פחות ציניות?
עידו גילרי
24 אוג 2019 11:50:48
סבבה, ביום שאתה תקצץ בבכיינות ובכינויי חיבה לשחקנים שאתה לא אוהב.
דוקטור רזי הופמן
24 אוג 2019 12:48:56
זו תשובה לא רצינית
כי בעצם אתה אומר שתמשיך לרדת פה על אנשים שרסמי נכנסים לאתר מתוך עניין משותף בכדורסל ואומרים דברים שלא מסתדרים קצת עם נקודת המבט שלך. זה לא ידידותי לחלק מהאנשים שנמצאים פה.
באתי פה בהצעה חברותית ואתה דוחה אותה וכביכול מציב תנאים.
אני נהניתי לקרוא כל מה שגדי כתב ובעיקר ממילה אחת, אתה יודע מה? אני לא אכתוב אותה ותנחש אם בא לך..
סבבה?
מי ישמע, אמרתי לו שהוא מגזים. וואי וואי וואי. אהה שכחתי, אסור לבקר אוהדי סלטיקס. כי את כרמלו , כריס פול ולברון אפשר לבקר חופשי.
באמת התנצלות מעומק הלב מר חברי
דוקטור רזי הופמן
24 אוג 2019 15:03:21
תקרא את המשפט הראשון שלך לאוהד הסלטיקס. זו לא ביקורת.
ולי אין שום בעיה עם קרמר ואם אף אחד באתר שלא מחפש לרדת על אנשים.
מזכיר לך שוויכוחים כאלה היו לך גם עם מידן (שלצערי עזב), וירידות לא לעניין היו לך גם על מנחם.
כאחד שאכפת לו גם ממך, כי אני מעריך את תרומתך, תשאל את עצמך למה?
מדוע אתה עושה את זה?
עידו גילרי
24 אוג 2019 15:28:59
בודאי שזו ביקורת. בדיוק בקונטקסט שרשום אחר כך. הלטעון בביטחון מוחלט שלסלטיקס היו עוד אליפויות עם גארנט לא נפצע. גם המשפט אחרי שהוא כתב היה יכול להופיע בקלות בתגובה של קרמר.
מדהים שאתה מביא את מנחם ומידן כדוגמאות. רק מראה עד כמה אתה בוחר לראות את הדברים חד כיווני.
למה אני עושה מה? מגיב להקצנות ברוטליות? שאלה טובה. כנראה שזה נוגע בי במקום מסוים ולוחץ על כפתור.
ושוב אין כאן ירידה אלא הפנית תשומת הלב לעד כמה הדברים מוגזמים.
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 15:50:32
תודה על התמיכה!
זה עניין של טיפוסים. יש טיפוסים שמי שלא מתאים להבנה שלהם יורדים עליו כך. יש אחרים שרק כשתוקפים אותם או את אמונתם מגיבים באגרסיביות. ויש טיפוסים שתמיד רגועים.
סוג הטיפוס הראשון הוא מאוד בעייתי כי אין הצדקה להעליב ולפגוע כשלא מדובר בתגובות רעות וחבל שעורך וחבר צוות יפגע בשמו הטוב בגלל תגובות מכוערות.
לא טענתי שבוודאות הסלטיקס היו זוכים באליפות אם גארנט לא היה נפצע אלא שהיה סיכוי גבוה לכך.
הסלטיקס עם גארנט עד הפציעה זכו באליפות והיו הקבוצה הטובה בליגה בעונה אחריה עד הפציעה של גארנט. ובעונת החזרה מהפציעה כשהוא פחות טוב הסלטיקס הגיעו לגמר והפסידו במשחק השביעי בחוץ ב-4 נק' הפרש כשהם חסרים את הציר הפותח שלהם, מה שפגע בהגנה על הצבע (גאנט לא יכול לעשות הכל לבד) ונתן לגאסול וללייקרס לשלוט יותר תחת הסלים בהיעדרו של פרקינס.
מצטער, עם כל המספרים והתארים, KG הוא פסול חיתון בעיני. בגלל שהוא טינופת. יש צחוקים וטראש טוק, הכל לג'יט. אבל, למשל, לצחוק על מישהו כי אמא שלו מתה, זה פסולת אנושית.
"לא מוריד את הזבל – מנקה קקי של כלבים.
כבר בן 40, בלי עתיד, עבודה, משפחה או ילדים.
רק קם בבוקר. ומנקה קקי של כלבים."
= =
"היה לי חלום בלהה שיוסל ממלא לוטו ואז הוא בודק אותו ומגלה שהוא זכה בפרס הגדול וזו פעם ראשונה בחיים שהוא בכלל זוכה במשהו אבל בדיוק הטופס עף לו מהיד ברוח אז הוא רץ אחריו לתפוס אותו ורץ ורץ ורץ ובום מגיע אוטובוס ודורס אותו והוא נהיה צמח.
אבל אז התעוררתי ומתברר שהמשפחה של יוסל מצאה את הטופס למרות שהוא בכלל ערירי ומסכן ולבד אבל כשיש כסף פתאום מגיעים כל מיני קרובים וכולם שמחים מהירושה שפתאום הגיעה אליהם משום מקום אז הם הולכים ומייד עושים לו המתת חסד ועכשיו הכל טוב."
= =
סבתא חילבה עדיין חיה ברוך השם.
= =
מי בריון ופסולת אנושית?
והיכולות. לא רק מספרים ותארים.
בכל מקרה היכל התהילה נותנים על היכולת הכדורסל לא על להיות עדין ודמות מופת.
אז הטראש טוק הזה הוא פסול ולא לגיטימי אך למי שזכה בתואר MVP של העונה הסדירה ושחקן ההגנה של השנה והוא אחד מגדולי המגינים בכל הזמנים ואחד מהכדורסלנים המגוונים והחכמים ביותר אי פעם, יש לו מקום בטוח בהיכל התהילה.
מוקדם לשפוט בעיני, גם הסגנון שונה. אולי השאלה שצריכה להישאל היא אחרת- בהינתן ושניהם היום בדראפט, ואתה ג'נרל מנג'ר האוחז בבחירה הראשונה, ע"ס מה שאתה מכיר מהם- את מי אתה לוקח?
מבחינתי הבעיה להשוות נובעת גם מהשינויים בחוקים ובעיקר מהשינויים בגישה לעונה הסדירה לוקחים אותה הרבה יותר בקלות מפעם לפחות בהגנה . יאניס יצטרך להוכיח את עצמו בפלייאוף
לפי דעתי יאניס לא ברמה של קווין גארנט כי קווין שלט בצבע בכול פראמטר גם בהתקפה וגם בהגנה ויאניס כרגע לא מראה את אותה עליונות בצבע ואותה תחושה של פחד שגארנט הביא לצבע
בקיצור גארנט כרגע הרבה הרבה יותר טוב
לדעתי, נכון לקריירה של יאניס כרגע, גארנט בשיאו היה יותר טוב (בעיקר בהגנה וביכולת לעשות את הקבוצה טובה יותר)
יאניס עדיין לא בשיא, אבל הוא בדרך ואם הוא יצליח להשאר בריא הוא כנראה יהיה יותר טוב בסוף
אמנם לא עבר יותר מדי זמן מאז ימי גארנט אבל החוקים השתנו בשנים האחרונות והמשחק פתאום שונה מאוד, בנוסף למרות מבנה גוף ואתלטיות יחסית דומים סגנון המשחק שלהם שונה – שחקן חוץ מול שחקן פנים. אז צריך לנרמל אותם כל אחד יחסית לתקופתו, ובאופן יחסי שניהם בערך באותו מעמד, יאניס משחק בקבוצה טובה יותר ולכן לקח אמויפי מוקדם יותר, אבל זה זניח.
אתה צודק שיאניס גם 4 (וגם שחקן כנף) אבל 4 של היום זה לא 4 של לפני עשור. גארנט היה שחקן פנים סטייל דאנקן שאיזור המחייה שלו מתחת לסל. יאניס הוא מין פיפן גבוה. בקשר לריבאונדים, לסקוטי היו שבע שמונה, בתוספת 10 ס"מ ויותר פוזשנים במשחק זה בערך אותו דבר. וגם סטטיסטיקה זה שטויות 🙂
צריך לחכות שיאניס כבר יתקע יתד בליגה ואז אם ייחשב למה שנחשב גארנט במצב כזה, אז זה יאמר שהוא לא פחות טוב מגארנט ויוכל להגיע ליותר ממנו. אך לשם כך הוא צריך להיות אחד השחקנים המגוונים והחכמים ביותר בכל הזמנים ואחד משחקני ההגנה הטובים ביותר בכל הזמנים.
גארנט היה טוב בהרבה דברים ובניגוד לאופי היה קבוצתי – וברוב שנותיו היה לפי מיטב זכרוני בין עשרת הגדולים.
מצד שני, אולי כמו הגבה, לא ידע להוביל קבוצה כפרנצייז פלייר. בינתיים יאניס נותן תקווה שהוא כן כזה. אם מילווקי בראשותו תהיה בין הקבוצות הטובות בליגה וגם תיקח אליפות הוא בהגדרה יהיה בליגה מעל גארנט.
דוקטור רזי הופמן
23 אוג 2019 15:42:29רק הזמן יגיד
כרגע הגריק לא מתקרב לקרסוליים של הביג טיקט
אם גארנא ואלן היו מגיעים לבוסטון שנתיים קודם היינו עכשיו מחפשים תואר 20
NBA בדם
23 אוג 2019 16:09:52כרגע יאניס לא בדיון על שחקני עבר הווה כמו גארנט,דוראנט,שאקיל וכולי.
הוא רק נכנס לתחילת שיא הקריירה שלו והוא צריך לתת לפחות ע 5-6 עונות דומיננטיות גם בעונה הסדירה ובעיקר בפלייאוף כדי שהדיון יהיה אקטואלי.
אין ספק שהרעב,הפיזיות,ההגנה והטירוף של
הביג טיקט מזכיר אולי הכי הרבה את יאניס.
כרגע גארנט מעל יאניס בבירור אבל חובת ההוכחה עכשיו על הפריק.
מנחם לס
23 אוג 2019 15:45:58הרוב בוודאי יילך עם הגריק. אני בכלל לא בטוח. לא עקבתי אחרי המספרים, אבל אני י-ו-ד-ע שהביג טיקט היה מגן יותר טוב, ויש לו גם עבעת. עד שלגריק לא תהיה טבעת, אין לו את 'הכסף'ק והזכות לדבר.
אבל הרוב בוודאי ילעג לנו.
Dor
25 אוג 2019 00:41:55כרגע לא למרות שמבחינת סט הכישורים שלו הוא יותר טוב לדעתי ובטח אול-אראונד הרבה יותר מוצלח מבלי להמעיט מגארנט. עוד כמה עונות בווליום הזה והוא יעבור את KG
חיים
23 אוג 2019 16:01:34גארנט בשיאו היה עדיף במעט, ויש לו גם טבעת ותואר של שחקן ההגנה, אבל אני מאמין שיאניס יעבור אותו היסטורית בשנים הקרובות.
Avri
23 אוג 2019 17:52:48אפשר להזכיר שליאניס יש אמ וי פי…
עידו גילרי
23 אוג 2019 17:54:46גם ל KG…
Avri
23 אוג 2019 17:54:57כמו גם לגארנט.
Avri
23 אוג 2019 17:55:43קצת שכחתי מזה. כל כך הרבה שנים, לך תזכור 🙂
Pinky
23 אוג 2019 16:04:02הם שחקנים די שונים, אני לא בטוח שהם בכלל ברי השוואה.
יאניס יותר שחקן של מומנטום, גארנט למיטב זכרוני היה יותר דומיננטי במהלכי פוסט.
ליאניס יש אתלטיות פסיכית, לגארנט היה טאץ' נדיר יחסית לשחקן גבוה, בטח בתקופה ההיא.
על כל פנים, דווקא טבעת זה לא נקודה משמעותית כאן לדעתי, כי עם כל הכבוד למידלטון וברוגדון, הם לא קרובים לפול פירס וריי אלן.
דוקטור רזי הופמן
23 אוג 2019 17:20:05את הביג טיקט היה קשה לשמור גם מבחוץ ומהלונג דיסטנס. היתה לו קליעה מאד אמינה ממרחק של קצת לפני קו ה 3. אי אפשר היה לעצור אותו מהמרחקים האלה וכמובן מה 3. הגבוהים נאלצו לצאת והרחבה נפתחה…
שלא לדבר על מה שעשה בבקבוק. אם בשיאו היה משחק עם עוד אולסטאר רציני, בטוח שהיו לו עוד טבעות.
רותם אלרן
23 אוג 2019 16:14:57לי לא יצא לראות את גארנט מעולם, אך אני הולך איתו. הוא היה אחד מהמגנים הטובים בכל הזמנים, קלעי טוב מאוד מחצי מרחק, סקורר וטראש טוקר בחסד (שלא נעשה ליריביו)
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 15:08:48טראש טוקר מופרע ומוגזם מאוד.
גיא רוזן
23 אוג 2019 16:17:51קריירות, אי אשפר להשוות.
.
אבל עונת שיא, כן.
ובהשוואה ביו עונות השיא של הצמד, המנצח הוא יאניס.
.
יאניס הוא מכונה התקפית ברמה שגארנט מעולם לא היה. יותר נק' באחוזים טובים יותר (בהפרש עצום), וניהול משחק ברמה שלגארנט פשוט מעולם לא היה.
בהגנה, אני אתן את היתרון לגארנט. הפערים הסטטיסטיים זניחים, אבל אי אפשר להתעלם מקריירה של קשיחות חסרת פשרות כמו זו שגארנט הציג.
.
זה משאיר את השורה התחתונה –
בשיא, יאניס > גארנט.
עכשיו נותר רק לראות איך תראה הקריירה של יאניס. זו של גארנט היא ארוכה במיוחד, ומפוארת להפליא.
עידו גילרי
23 אוג 2019 16:30:17נראה לי שגם עונות שיא מוקדם מדי להשוות מה גם שאני לא בטוח שעונת ה MVP של גארנט לא עולה על זו של יאניס.
מה שכן נכון אולי להשוות הוא את שש השנים הראשונות וכאן אני חושב שיש יתרון קל לפריק.
חגי "התותח" ניסני
23 אוג 2019 17:38:10הראש היה לגמרי במקומות אחרים באותם שנים אז נותרו רק נתונים יבשים בשבילי.. אבל יש הבדל של כמעט 10% בts בין יאניס לגארנט בעונות הmvp שלהם. בעיניי זה יותר מיתרון קל.
עידו גילרי
23 אוג 2019 17:54:03אתה עושה השוואה מסוכנת בין עידנים שונים.האחוז הממוצע השנה גבוה ב-4% ממה שהיה אז.
חגי "התותח" ניסני
23 אוג 2019 18:01:09אבל שניהם לא שחקנים שמסתמכים על קליעה לשלוש ואם כבר זה מוריד מהאחוזים שלהם
עידו גילרי
23 אוג 2019 18:07:28מה הקשר?
אתה רוצה לבחון את הדומיננטיות שלהם אז זה ביחס לתקופה בה שיחקו. ליאניס עדיין יתרון בקטע הנ"ל אבל הוא הרבה פחות גדול.
חגי "התותח" ניסני
23 אוג 2019 18:36:21היכולת של יאניס להגיע כל כך הרבה פעמים לטבעת ולקלוע באחוזים מדהימים באזור הטבעת. לא חושב שלגראנט היה את זה ברמה של יאניס והוא נאלץ לקחת זריקות הרבה יותר קשות. לא חושב שזו שאלה של תקופה או דומיננטיות יחסית.
גיא רוזן
23 אוג 2019 18:09:03עדיין יש הבדל בין 24.2 נק' ב-3% אפקטיבי מעל הממוצע בליגה לבין 27.7 נק' ב-7.5% אפקטיבי מעל הממוצע בליגה.
אלו לא רק המספרים –
יאניס מכווץ את ההגנות כמו שרק שחקני ההתקפה הגדולים ביותר ידעו/יודעים לעשות, והוא יודע לנצל זאת בשביל ליצור לשחקנים אחרים על הפרקט.
גארנט היה בהחלט שחקן התקפי אפקטיבי, אבל בשום שלב בקריירה הוא לא היה בטופ של שחקני ההתקפה בליגה.
עידו גילרי
23 אוג 2019 18:15:30אין ספק שליאניס יתרון התקפי ושהוא לא קוטל קנים גם בהגנה (מועמד ראוי לחלוטים לטעמי ל-DVPY) . לא מכריע לכאן או לכאן, עונת ה-MVP של KG הייתה מאד דומיננטית גם היא.
גיא רוזן
23 אוג 2019 18:24:08על זה אין לי וויכוח.
בסופו של יום, זו שאלה של השקפה. של תעדוף. יש מי שיגיד שגארנט נתן עונה כמעט מושלמת כמעט בכל אספקט של המשחק. הוא שלט בריבואנד, בתקופה שבשורות היריבות שיחקו נפילים (שאק, דנקן). הוא סיפק את הנקודות עבור קבוצה מוגבלת התקפית (היה שני רק למקגריידי באותה עונה), והוא היה העוגן ההגנתי הבלתי מעורער של הקבוצה (היה שחקן חמישיית ההגנה הראשונה, הן באותה עונה, והן בעונה הקודמת).
.
אישית, אני בוחר ביאניס בהשוואה בין אותן עונות. יש בהחלט מצב שלדעה הקדומה שלי נגד גארנט (האיש היה Bully. אני לא סובל כאלו) יש השפעה על הבחירה שלי.
אשך טמיר המקורי
23 אוג 2019 18:31:13מה הקשר?
רוב הסלים של הפריק באים בחדירה שלא ניתן לעצור עם השיפוט המוטה התקפה הקיצוני של היום.
רוב הסלים של הביג טיקט באו מחצי מרחק כשעוד היה מותר להגן.
ברור שהאחוזים של הפריק יהיו גבוהים יותר.
גם האחוזים של דיאנדרה ג'ורדן גבוהים מאוד. זה אומר שהוא סקורר מוצלח יותר?
חגי "התותח" ניסני
23 אוג 2019 18:38:24אם דיאנדרה היה מצליח לייצר 25+ נק במשחק באחוזים הללו אז לדעתי כן בהחלט הוא היה בדיון. מה לעשות שdj לרוב ניזון מפגרים או שמאכילים אותו מדי פעם
עידו גילרי
23 אוג 2019 20:04:01השיפוט, השיפוט השיפוט…
אולי לא ניתן לעצור אותן בגלל יאניס עצמו? שקלת לרגע את האפשרות הזו?
אשך טמיר המקורי
23 אוג 2019 16:44:33ברור שגארנט היה שחקן כדורסל נעלה לעין ערוך.
אבל הפריק, בשיפוט של היום ועם הנתונים האתלטיים, יכול לזרוע הרס כמה שבא לו, לדרוס מגינים, לעשות צעדים, מרפקים בחזה, בדרך לעוד 2, ולכן בימינו הוא נתפס יותר דומיננטי.
גארנט עוד שיחק בתקופה שהיה צריך ללמוד לקלוע חצי מרחק, פייד אוואי, לחפור בצבע, ולא רק פשוט לדהור כמו רכבת משא אל תוך המגן, עם 3-4 צעדים מקו החצי, ולקבל סל ועבירה.
דוקטור רזי הופמן
23 אוג 2019 17:23:41+++
אותו דבר עם ההשוואות של לברון (השיקצוץ?) ומייק. קודם שישוו את ההגנות על השיפוט בין הזמנים ואחר כך נדבר.
דוקטור רזי הופמן
23 אוג 2019 17:24:14ההגנות והשיפוט…
מנחם לס
23 אוג 2019 17:10:00תגובות מעניינות
Avri
23 אוג 2019 18:04:02אי אפשר כמובן לשפוט מעבר למבחן העין ובעיקר הרגש. אני הייתי הולך עם יאניס. סתם כי הוא נראה לי בחור יותר חיובי. גארנט גם נראה קצת טמבל עם האלימות שלו, הטרש טוק הבאמת דוחה שלו, ובעיקר בעיקר העובדה שהוא מדביק את ההודי המטופש שלו לקרחת.
חגי "התותח" ניסני
23 אוג 2019 19:39:18עכשיו נפל לי האסימון שגארנט מזכיר את אדיביסי מהסדרה אוז
.
טנקס דוק ושבת שלום
עידו גילרי
23 אוג 2019 20:04:54היה אוכל אותו בלי מלח…
וגם את ג'סון וויהו.
האווי לאסוף
23 אוג 2019 20:13:38מעניין לראות סדרה ראש בראש: אדביסי נגד עומר ליטל מהסמוייה
עידו גילרי
23 אוג 2019 20:17:01לאדביסי יש שתול בסמויה…
האווי לאסוף
23 אוג 2019 20:11:19עוד חזון למועד. יאניס עוד צריך להוכיח במחלקת הקילר אינסטינקט, איפה שגראנט מאחסן עודפים בארונות של הבית. למרות זאת, אני חושב שליאניס יש פוטנציאל עצום, אפילו מעבר לגראנט. עכשיו שיממש אותו
עידו גילרי
23 אוג 2019 20:13:35אז למה גארנט שמר את הכל העודפים בארונות בכל שנות הקריירה?
Berch
23 אוג 2019 21:11:38גם על דרק רוז אמרו הו הא…..
צריך לחכות כמה שנים כדי להשוות. הביג טיקט היה עמיד ויציב בצורה בלתי רגילה לאורך זמן.
אם יאניס יעשה את זה אפשר יהיה להתחיל להשוות.
נראה את יאניס מגיע לבוסטון בשלהי הקריירה ולוקח אליפות…. אז נדבר
🙂
Berch
23 אוג 2019 21:13:03אגב, משעשע שבתמונה הראשית יאניס נראה רשע וגארנט נראה חייכן וטוב לב
🙂
גדי הלוי
23 אוג 2019 22:29:51גארנט היה מפלצת. MVP של הליגה ב-2004 ו-DPOY ב-2008. פציעה אחת פסלה עוד 2 אליפויות בשבילו ובשביל בוסטון. היה דומיננטי להפליא בכל האספקטים של המשחק ואחד משחקני ההגנה הטובים בהיסטוריה, בייחוד על הקשת ביחס לגובה שלו. כרגע, יאניס עדיין בן 24 ויש לו קריירה שלמה לפניו, אבל לא: יאניס לא חצי ממה שגארנט היה בשיאו.
עידו גילרי
23 אוג 2019 22:53:38נהדר יש לנו שכפול של קרמר…
להזכירך יאניס MVP אז אם זה לא חצי ממה שגארנט היה בשיאו כנראה שגארנט יותר טוב ממייקל ג'ורדן.
דוקטור רזי הופמן
24 אוג 2019 07:59:29עידו
תרגיע
הכל בסדר?
עידו גילרי
24 אוג 2019 08:31:16טוב תודה ואצלך?
דוקטור רזי הופמן
24 אוג 2019 11:38:48שמח לשמוע, שבוע טוב ואם אפשר אז בבקשה קצת פחות ציניות?
עידו גילרי
24 אוג 2019 11:50:48סבבה, ביום שאתה תקצץ בבכיינות ובכינויי חיבה לשחקנים שאתה לא אוהב.
דוקטור רזי הופמן
24 אוג 2019 12:48:56זו תשובה לא רצינית
כי בעצם אתה אומר שתמשיך לרדת פה על אנשים שרסמי נכנסים לאתר מתוך עניין משותף בכדורסל ואומרים דברים שלא מסתדרים קצת עם נקודת המבט שלך. זה לא ידידותי לחלק מהאנשים שנמצאים פה.
באתי פה בהצעה חברותית ואתה דוחה אותה וכביכול מציב תנאים.
אני נהניתי לקרוא כל מה שגדי כתב ובעיקר ממילה אחת, אתה יודע מה? אני לא אכתוב אותה ותנחש אם בא לך..
סבבה?
עידו גילרי
24 אוג 2019 13:10:16מי ישמע, אמרתי לו שהוא מגזים. וואי וואי וואי. אהה שכחתי, אסור לבקר אוהדי סלטיקס. כי את כרמלו , כריס פול ולברון אפשר לבקר חופשי.
באמת התנצלות מעומק הלב מר חברי
דוקטור רזי הופמן
24 אוג 2019 15:03:21תקרא את המשפט הראשון שלך לאוהד הסלטיקס. זו לא ביקורת.
ולי אין שום בעיה עם קרמר ואם אף אחד באתר שלא מחפש לרדת על אנשים.
מזכיר לך שוויכוחים כאלה היו לך גם עם מידן (שלצערי עזב), וירידות לא לעניין היו לך גם על מנחם.
כאחד שאכפת לו גם ממך, כי אני מעריך את תרומתך, תשאל את עצמך למה?
מדוע אתה עושה את זה?
עידו גילרי
24 אוג 2019 15:28:59בודאי שזו ביקורת. בדיוק בקונטקסט שרשום אחר כך. הלטעון בביטחון מוחלט שלסלטיקס היו עוד אליפויות עם גארנט לא נפצע. גם המשפט אחרי שהוא כתב היה יכול להופיע בקלות בתגובה של קרמר.
מדהים שאתה מביא את מנחם ומידן כדוגמאות. רק מראה עד כמה אתה בוחר לראות את הדברים חד כיווני.
למה אני עושה מה? מגיב להקצנות ברוטליות? שאלה טובה. כנראה שזה נוגע בי במקום מסוים ולוחץ על כפתור.
ושוב אין כאן ירידה אלא הפנית תשומת הלב לעד כמה הדברים מוגזמים.
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 15:50:32תודה על התמיכה!
זה עניין של טיפוסים. יש טיפוסים שמי שלא מתאים להבנה שלהם יורדים עליו כך. יש אחרים שרק כשתוקפים אותם או את אמונתם מגיבים באגרסיביות. ויש טיפוסים שתמיד רגועים.
סוג הטיפוס הראשון הוא מאוד בעייתי כי אין הצדקה להעליב ולפגוע כשלא מדובר בתגובות רעות וחבל שעורך וחבר צוות יפגע בשמו הטוב בגלל תגובות מכוערות.
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 15:51:08וזה גם יכול לפגוע באתר.
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 14:30:05לא טענתי שבוודאות הסלטיקס היו זוכים באליפות אם גארנט לא היה נפצע אלא שהיה סיכוי גבוה לכך.
הסלטיקס עם גארנט עד הפציעה זכו באליפות והיו הקבוצה הטובה בליגה בעונה אחריה עד הפציעה של גארנט. ובעונת החזרה מהפציעה כשהוא פחות טוב הסלטיקס הגיעו לגמר והפסידו במשחק השביעי בחוץ ב-4 נק' הפרש כשהם חסרים את הציר הפותח שלהם, מה שפגע בהגנה על הצבע (גאנט לא יכול לעשות הכל לבד) ונתן לגאסול וללייקרס לשלוט יותר תחת הסלים בהיעדרו של פרקינס.
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 14:33:13זו תגובה לגילרי על 14.1.1.1.2.2
עידו גילרי
23 אוג 2019 22:58:362 אליפויות? לא יותר?
הסלטיקס הרי טיילו שנה קודם איתו לתואר. בכלל זו הייתה קבוצה מאד מגובשת ומחוברת שבטוח הייתה לוקחת עוד שלוש לפחות.
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 14:35:58אז עכשיו אתה טוען בטוח???
בתגובה 14.1.1.1.2.2 טענת שאי אפשר לטעון בביטחון שהסלטיקס היו זוכים באליפויות נוספות ללא הפציעה של גארנט.
stam
23 אוג 2019 23:43:04מצטער, עם כל המספרים והתארים, KG הוא פסול חיתון בעיני. בגלל שהוא טינופת. יש צחוקים וטראש טוק, הכל לג'יט. אבל, למשל, לצחוק על מישהו כי אמא שלו מתה, זה פסולת אנושית.
stam
23 אוג 2019 23:44:50והלוואי שבוחרי ה-HOF יזכרו את זה.זה בדיוק המקום להשאיר אנשים כמותו בחוץ.
OK45
24 אוג 2019 02:35:42"לא מוריד את הזבל – מנקה קקי של כלבים.
כבר בן 40, בלי עתיד, עבודה, משפחה או ילדים.
רק קם בבוקר. ומנקה קקי של כלבים."
= =
"היה לי חלום בלהה שיוסל ממלא לוטו ואז הוא בודק אותו ומגלה שהוא זכה בפרס הגדול וזו פעם ראשונה בחיים שהוא בכלל זוכה במשהו אבל בדיוק הטופס עף לו מהיד ברוח אז הוא רץ אחריו לתפוס אותו ורץ ורץ ורץ ובום מגיע אוטובוס ודורס אותו והוא נהיה צמח.
אבל אז התעוררתי ומתברר שהמשפחה של יוסל מצאה את הטופס למרות שהוא בכלל ערירי ומסכן ולבד אבל כשיש כסף פתאום מגיעים כל מיני קרובים וכולם שמחים מהירושה שפתאום הגיעה אליהם משום מקום אז הם הולכים ומייד עושים לו המתת חסד ועכשיו הכל טוב."
= =
סבתא חילבה עדיין חיה ברוך השם.
= =
מי בריון ופסולת אנושית?
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 14:06:02והיכולות. לא רק מספרים ותארים.
בכל מקרה היכל התהילה נותנים על היכולת הכדורסל לא על להיות עדין ודמות מופת.
אז הטראש טוק הזה הוא פסול ולא לגיטימי אך למי שזכה בתואר MVP של העונה הסדירה ושחקן ההגנה של השנה והוא אחד מגדולי המגינים בכל הזמנים ואחד מהכדורסלנים המגוונים והחכמים ביותר אי פעם, יש לו מקום בטוח בהיכל התהילה.
אור
24 אוג 2019 00:36:38קר מהמקרר, דווייט הווארד בדרך ללייקרס
יצרן טיטולים מדופלם
24 אוג 2019 02:13:20קפוא ביום חורף😁
jefffoster10
24 אוג 2019 01:51:06מוקדם לשפוט בעיני, גם הסגנון שונה. אולי השאלה שצריכה להישאל היא אחרת- בהינתן ושניהם היום בדראפט, ואתה ג'נרל מנג'ר האוחז בבחירה הראשונה, ע"ס מה שאתה מכיר מהם- את מי אתה לוקח?
אני הייתי לוקח את יאניס
Smiley
24 אוג 2019 04:39:52שחקנים שונים, בעמדות שונות, לא באותו שלב בקריירה… לא ממש בר השוואה כרגע מי טוב ממי
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 14:10:31בעונתיים האחרונות יאניס כן באותה עמדה…
gl
24 אוג 2019 12:32:37מבחינתי הבעיה להשוות נובעת גם מהשינויים בחוקים ובעיקר מהשינויים בגישה לעונה הסדירה לוקחים אותה הרבה יותר בקלות מפעם לפחות בהגנה . יאניס יצטרך להוכיח את עצמו בפלייאוף
matan
24 אוג 2019 15:09:13לפי דעתי יאניס לא ברמה של קווין גארנט כי קווין שלט בצבע בכול פראמטר גם בהתקפה וגם בהגנה ויאניס כרגע לא מראה את אותה עליונות בצבע ואותה תחושה של פחד שגארנט הביא לצבע
בקיצור גארנט כרגע הרבה הרבה יותר טוב
golan
25 אוג 2019 00:49:19לדעתי, נכון לקריירה של יאניס כרגע, גארנט בשיאו היה יותר טוב (בעיקר בהגנה וביכולת לעשות את הקבוצה טובה יותר)
יאניס עדיין לא בשיא, אבל הוא בדרך ואם הוא יצליח להשאר בריא הוא כנראה יהיה יותר טוב בסוף
Pitzo
25 אוג 2019 06:10:17אמנם לא עבר יותר מדי זמן מאז ימי גארנט אבל החוקים השתנו בשנים האחרונות והמשחק פתאום שונה מאוד, בנוסף למרות מבנה גוף ואתלטיות יחסית דומים סגנון המשחק שלהם שונה – שחקן חוץ מול שחקן פנים. אז צריך לנרמל אותם כל אחד יחסית לתקופתו, ובאופן יחסי שניהם בערך באותו מעמד, יאניס משחק בקבוצה טובה יותר ולכן לקח אמויפי מוקדם יותר, אבל זה זניח.
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 14:13:39יאניס גם שחקן פנים בעונתיים האחרונות ומשחק כפאוור בדיוק כמו גארנט ולכן הגיע העונה ל-12.5 כ"ח למשחק ובעונה הקודמת לעשרה. הוא לא היה מגיע לכך כשחקן חוץ.
Pitzo
25 אוג 2019 19:13:20אתה צודק שיאניס גם 4 (וגם שחקן כנף) אבל 4 של היום זה לא 4 של לפני עשור. גארנט היה שחקן פנים סטייל דאנקן שאיזור המחייה שלו מתחת לסל. יאניס הוא מין פיפן גבוה. בקשר לריבאונדים, לסקוטי היו שבע שמונה, בתוספת 10 ס"מ ויותר פוזשנים במשחק זה בערך אותו דבר. וגם סטטיסטיקה זה שטויות 🙂
הציפור הנדירה
25 אוג 2019 14:00:39צריך לחכות שיאניס כבר יתקע יתד בליגה ואז אם ייחשב למה שנחשב גארנט במצב כזה, אז זה יאמר שהוא לא פחות טוב מגארנט ויוכל להגיע ליותר ממנו. אך לשם כך הוא צריך להיות אחד השחקנים המגוונים והחכמים ביותר בכל הזמנים ואחד משחקני ההגנה הטובים ביותר בכל הזמנים.
Pitzo
25 אוג 2019 19:23:52גארנט היה טוב בהרבה דברים ובניגוד לאופי היה קבוצתי – וברוב שנותיו היה לפי מיטב זכרוני בין עשרת הגדולים.
מצד שני, אולי כמו הגבה, לא ידע להוביל קבוצה כפרנצייז פלייר. בינתיים יאניס נותן תקווה שהוא כן כזה. אם מילווקי בראשותו תהיה בין הקבוצות הטובות בליגה וגם תיקח אליפות הוא בהגדרה יהיה בליגה מעל גארנט.