סיכום השבוע בבייסבול / יוני לב ארי

בית משוגעים: שבוע עמוס במשחקים מטורפים בנשיונל ליג הכניס אותנו לרבע האחרון של עונת 2019, כולל קאמבק מהסרטים לברייס הארפר וקרב יריות בין מילווקי לוושינגטון. ואת התפיסה של אקוניה ראיתם?

רק לפני שעה החלה עונת 2019 במייג'ור ליג בייסבול, והופ – אנחנו נכנסים לרבע האחרון של השנה, 40 משחקים נוספים – ואנחנו באוקטובר. חם בארה"ב, הכדורים עפים, וכל זה מביא אותנו למשחקים קצת משוגעים.

אז מה חדש במירוץ לאוקטובר? נתחיל באמריקן ליג. הבית המזרחי סגור, הבית המערבי כמעט סגור, למרות שאוקלנד עושה קולות של מאבק מול יוסטון האדירה. הקרב האמיתי היחיד הוא בין קליבלנד למינסוטה, כשהטווינס מנצלים שבוע קל ומנסים קצת לברוח מחדש.

ת'אמס וייליץ' חוגגים. בית משוגעים. צילום: breitbart.com

בנשיונל ליג הכל מדורג. הבית המערבי כל כך נעול, אף אחד לא ידגדג את הדודג'רס. במזרח הברייבס שולטים, אבל וושינגטון (5.5 משחקים מאחור) לא הרימה ידיים. במרכז הכל פתוח. סיינט לואיס, הקאבס והברוורס צמודות צמודות.

הקלף התפרע

ומה בוויילד קארד? בואו ננקה מהשולחן את האמריקן ליג, שם יש טיפי טיפי מתח. כרגע קליבלנד וטמפה ביי עולות למשחק המכריע, ורק אוקלנד באמת קרובה אליהן (חצי משחק נכון ליום ראשון). בנשיונל ליג, לעומת זאת, הכל פתוח. נכון לכתיבת מילים אלה וושינגטון והקאבס עולות, אך מילווקי (רחוקה משחק אחד), הפיליס (1), המטס (2) והג'איינטס (2.5) המתעוררים שוב עדיין בתמונה.

בית משוגעים, פרק 1

השילוב בין הבית המזרחי למרכזי בנשיונל ליג הביא לנו שני משחקים לפנתיאון. בראשון, הפיליס ארחו את הקאבס, ונכנסו לאינינג התשיעי בפיגור 5:1. ראוון וויק עוד פסל חובט אחד, אך התחיל להסתבך, ובמצב של 5:2 הוחלף על ידי הקלוזר, פדרו סטרופ, שהוחלף בהמשך על ידי דרק הולנד. במצב של 5:3, עלה ברייס הארפר, ההחתמה המעניינת ביותר של הפגרה, והעיף Walk Off Grand Slam מדהים – 5:7 ענק. צפו:

בית משוגעים, פרק 2

שוב השילוב בין הבית המרכזי למזרחי, הפעם וושינגטון ארחה את מילווקי. הברוורס הובילו 0:5 – הנאטס השוו ל-5:5. 5:8 למילווקי? 8:11 לנשיונלס. נכנסים לתשיעי. האורחים לא ויתרו, וירו שלושה הום ראנס – ייליץ', מוסטקאס וברון – 11:12 ענק.

נגמר? לא ממש. הנשיונלס לא ויתרו והשוו – 12:12, בייסבול בחינם. ב-13 העליון שוב ייליץ' – 12:13 גדול, מה שרק דרבן את רובלס והנטס להשוות ל-13:13 ב-13 התחתון. זה הרגע שאריק ת'אמס החליט לסגור עניין עם 2 ראן הום ראן – 13:15 ענק. הנשיונלס אמנם צמצמו ל-15:14, אך לא מעבר. התקציר – חובה.

להיט בראש

אוקלנד נכנסה לשבוע הזה בתקווה לעבור אותו בשלום. סדרה של ארבעה משחקים מול האסטרוז, הקבוצה הטובה בליגה, לא ניבאה טובות. אבל מצד שני, אם הם רצו סיכוי לפסגת הבית, זה הזמן. אז מה עשו האייז? שלושה ניצחונות (את הרביעי הפסידו, אבל אל תהרסו תיאוריה יפה), אחד ב-13 אינינגים, ובסך הכל 13 ניצחונות מ-18 משחקים.

יהיה קשה להדביק את יוסטון, שמוליכה ב-7.5 משחקים (שבעה בעמודת ההפסדים החשובה יותר) אבל הוויילד קארד בהחלט זמין. ביום שלישי מגיעים היאנקים מניו-יורק לאוקלנד, לסדרת שלושה משחקים סופר מסקרנת. Stay Tuned.

אקוניה מאטטה – צפו במהלך השבוע:

דרום דרום, שלום שלום

על העובדה שבולטימור הפסידה תשעה מ-10 משחקים אפשר לדלג, נכון? אז נתרכז בדרום הרחוק. אריזונה החלה את השבוע עם תקווה במאבק על הקלף הפרוע, אך סגרה אותו עם חמישה הפסדים, כולל ארבעה רצופים בבית לג'איינטס, והמרחק מהקאבס בראש הוויילד קארד נסק ל-4.5 משחקים. קשה.

עוד דרומית שמתקשה היא טקסס. הריינג'רס, שניצחו חמישה משחקים ברציפות בתחילת החודש, לא התלהבו מהקטע הזה של הניצחונות, ומאז רשמו מאזן של 9:2 מביך, והתקווה לאוקטובר די נגוזה. איך אמרה גברת תשובה? "בפעם הבאה".

פוזה מוכרת השנה. טורס. צילום: albat.com

שלוש משלוש

גלייבר טורס, קייל סיגר ומייק יסטרזמסקי בטח מחכים לפתוח את הסיכום השבועי שלנו ולראות את הפרגונים שמגיע להם. התותחים של היאנקיז, המארינרס והג'איינטס ירו השבוע כל אחד מהם שלושה הום ראנס במשחק, כשגלייבר, יקיר ניו-יורק, כבר עומד על 29 כאלה.

במבט קדימה

דיברנו על המירוץ הצמוד בבית המרכזי בנשיונל ליג. בשבוע וחצי הקרובים מילווקי תארח את סיינט לואיס ותתארח אצל הקארדינלס, לשתי סדרות שיכולות לקבוע את זהות המוליכה בתום העונה. וגם: יאנקיז – דודג'רס, תמיד תמיד מסקרן, וכמו שהמגיב הנאמן STAM כתב ואני מצטרף אליו – "אני מת על אינטרליג".

תהילה גדולה. דרייסדל. צילום: baseballhall.org

השבוע לפני

נתחיל אי שם ב-1919, כשהשבוע לפני 100 שנה (14.8) נרשם משהו שמסביר את ההבדל בין הבייסבול של אז לזה של היום. שני משחקים, דאבל הדר, בשעתיים ו-17 דקות בלבד. המשחק הראשון, הקאבס גברו על הדודג'רס 0:2 (שעה ו-10 דקות), בשני הקבוצה מברוקלין ניצחה 0:1 תוך שעה ושבע דקות. מדהים.

דילגנו עד ה-12 באוגוסט 1984, השבוע לפני 35 שנה. כמה אגדות בייסבול נכנסו להיכל התהילה: דון דרייסדל, פי.ווי ריס והארמון קילברו. ביחד איתם נכנסו גם ריק פארל ולואיס אפאריסיו.

התחנה האחרונה שלנו נרשמה ב-12 באוגוסט 1994, השבוע לפני 25 שנה. תאריך שחור בתולדות הבייסבול – הליגה נכנסה לשביתה שתימשך 232 ימים, כשעונת 1994 לא תוכרע. היתה זו השביתה השמינית והארוכה ביותר בתולדות המייג'ור ליג.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. היכולת שלך להפוך סקירת שבוע של בייסבול לסיפ]ור מרתק היא מדהימה. ואתה מצליח להכניס פה ושם סיפור עבר מרתק (הפעם דראוקי) מוסיפה חן לקריאה. אתה מצליח לעשות מדבר משעמם חובת קריאה, וזאת יכולת מיוחדת שהתברכת בה!

  2. איזה משחק אדיר זה היה בין מילווקי לוושינגטון. אני הצטרפתי עליו באינינג ה-7,
    ואז, בום! אינינג תשיעי מהסרטים. גם האינינגים הנוספים לא אכזבו. יש דברים שיכולים לקרות רק בבייסבול.
    .
    תודה, יוני. תענוג, הסיקור השבועי.

  3. הזמן המעניין של השנה בליגה הסדירה בבייסבול. הנשיונאל הולך להיות תענוג עד הרגע האחרון (ממש כמו בשנה שעברה).
    .
    לגבי המטס (בהמשך לשבוע שעבר) – הייתי אתמול במשחק של קבוצת המיינור שלהם בברוקלין, שהעונה שלה כבר נגמרה והיא גם שלחה את השחקנים הבאמת מעניינים שלה בטרייד, אבל האיצטדיון היה מפוצץ וכולם לבשו את מדי המטס/ ברוקלין צ'ייקלונס (כולל כמה מבוגרים יהודים עם כובעי "מעטס" ביידיש). זה באמת תענוג להיות אוהד ספורט בעיר הזאת בשבועות האחרונים.

  4. ה-15-14 הוא משחק שאין אפשרות לתאר. רק לראות את התקציר. ומשם לקונדנסד. ומשם כבר לראות את המשחק כולו… זו אודיסיאה כזו מטורפת, שאפשר לצפות בלי שום ספוילר, כי לא תזכרו כבר מי בסוף ניצחה…
    ניחוש: האם התוצאה 15-14 כבר הושגה בהיסטוריה של הליגה?
    תשובה בסוף…
    .
    אז משהו על משחקי השבוע, תיכף, מעתיק מהפוסט הקודם.
    שני מפגשי אינטרליג, סופר-מסקרנים. וכמו שצוין למעלה – גם אני מת על אינטרליג, כי סופסוף רואים מפגשים שלא ייתכנו, פרט ל-WS.
    הרוטציה למפגשים (פרט למפגשי האינטרליג השנתיים הקבועים, הדרביז העירוניים והאזוריים), היא אחת ל-3 שנים. והאירוח בהתאם – אחת ל-6 שנים. כך שזה גם לא קורה הרבה. וזה נדיר במיוחד בבייסבול.
    ואיזה שני עימותים:
    השני, שנוגע לי אישית, כי הוא מעמיד אותי במצב מבוכה – הקבוצה שלי, ו"הקבוצה השניה", מהאמריקן.
    האינדיאנס מתארחים אצל המטס. וזה קורה כששתי הקבוצות חייבות כל נצחון. אוי אוי. מה לעשות. עבורי זה ווין-ווין, וגם לוז-לוז בכל תוצאה…
    המפגש הזה הוא בכלל נדיר, כי בגלל טעות בלו"ז, יצא שהאינדיאנס אירחו ברציפות את המטס בכל 3 הסיבובים הקודמים לאינטרליגז. זאת אומרת, הפעם האחרונה שבניו יורק ראו את קליבלנד, היתה שנת 2004… האינדיאנים פתחו עם סי.סי סבאתיה, במטס כיכב מייק פיאצה… נוסטלגיה. עד כדי כך זה היה מזמן. מיום רביעי הקרוב, 3 משחקים.
    .
    הסדרה השניה היא ממש מפגש הפיסגה של ה-MLB. היאנקיז מגיעים לדוג'רז, בוויקאנד הקרוב. הכנה לוורלד סירייז?
    כאמור, השנואים-מכל הגיעו אל הבית של השנואים-כמעט-מכל, לאחרונה לפני 6 שנים. משוכנע שאלה יהיו הכרטיסים הכי יקרים ב-LA השבוע, או השנה.
    יש בסדרה הרבה מעבר ליוקרה. הסדרה הקצרה בין היאנקיס לדוג'רז גם תכריע את יתרון הביתיות בוורלד סירייס, אם שתיהן יסיימו באותו מאזן וייפגשו בו.
    שתיהן כרגע במאזנים צמודי-צמודים, הטובים בכל הליגה, 43-83 לבומרז, 44-82 ללוס-דויירס. אם העונה תסתיים בשוויון נצחונות, ושתיהן יגיעו ל-WS – הטייברייק הראשון הוא מאזן ראש בראש. כלומר, תוצאת הסדרה הקרובה. כך שיש בהחלט על מה להיאבק, מעבר ליוקרה.
    .
    תשובה? ברור שכן. ולא פעם אחת – 24 פעמים נוספות! (נכון ל-2016).
    יש מקום שמראה את כל התוצאות שהושגו אי-פעם בליגה והשכיחות שלהן (כאמור, מעודכן ל-2016. אם יש עדכון, עדכנו אותי).
    למשל, התוצאות הכי שכיחות: 2-3, ו-3-4. צמוד-צמוד.
    שיא הסקורינג? 53 ראנז, וב-3 מקרים שונים ותוצאות שונות.
    בקיצור, עוד סטט' לעכברים, בתיאבון:
    http://tiny.cc/rzdfbz

  5. ובכל זאת, רק על האינינג התשיעי של ה-15-14, בתור מתאבן…
    וושינגטון עולה לטופ, עם הקלוזר, יתרון 8-11. מה הוא עושה? נותן דאבל ושלושה HR, ברציפות… עד שנזכרים להחליף אותו. 11-12 לברוארז.
    בוטום 9, הנאטס משווים ל-12-12, וממלאים את הבסיסים, בלי אף אאוט. בייסז לואדד, נו אאוט! מספר הריצות הממוצע הצפוי במצב כזה, הוא 2.28. וושינגטוןן צריכה כמובן רק אחת. רק צריך סאק פליי פשוט, נשיפה, כלום, די להביא את הריצה המנצחת 27 מטר עבור ווק-אוף ונצחון.
    מה עושה היידר, הציפור, מול היציעים שכבר מכינים את הזיקוקים? שלושה סטרייקאאוטס, נקיים, רצופים, too good to be true…
    באמת, רק בבייסבול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט