יומן הג'אז / תומר שנאן

כשאנחנו מסתכלים על הליגה העונה אנחנו עדים למספר תופעות מרשימות שמיד תופסות את עינינו – היכולת המעולה של דונצ'יץ', השילוב מעורר האימה של לברון ודיוויס, היכולת המעולה שמילווקי מפגינה משחק לאחר משחק, הקריסה שהווריורס עוברים בהיעדר האחים לבית ספלאש ועוד. אולם, ישנם מספר תופעות, תהליכים או קבוצות שעברו מתחת לרדאר. שעל אף היותם משמעותיים במיוחד הם נבלעים בתוך עוד הופעה גדולה של הארדן, הופעה לא טובה של סימונס או ניצחון נוסף של הת'אנדר. הג'אז היא אולי הדוגמה האולטימטיבית לכך. קבוצה שנראית לא רע בכלל עד כה, ועם זאת עדיין לא מקבלת את הקרדיט המגיע לה.

את העונה פתחו הג'אז במאזן 7-3 מבטיח. הויוינט סמארט הום ארנה נראה כמו מבצר לאחר נצחונות משכנעים על אוקלהומה, הקינגס, הקליפרס, הסבנטי-סיקסרס והבאקס בעוד שבחוץ ההופעה הייתה טעונת שיפור עם הפסדים ללייקרס, לקינגס ולקליפרס (אותן כאמור הם ניצחו בבית). הג'אז הציגו את המשחק אליו התרגלנו בשנים האחרונות – פיזי, אסרטיבי, חסר פשרות תוך עצירת התקפת היריבה על מס' נק' נמוך. ההתקפה גם כן נראתה לא רע בכלל ונראה היה שיוטה בדרך להתברג כאחת מהקבוצות הטובות במערב, אלא שאז הגיעו שבעה הפסדים מתוך השנים עשר הבאים, שישה מתוכם בחוץ, והמון סימני שאלה החלו לעלות סביב הקבוצה מסולט לייק סיטי. קונלי דעך לאיטו, מיטשל היה לא עקבי, ג'ו אינגלס נראה כמו צל של עצמו והקבוצה מצאה את עצמה עם מאזן 12-10 מאוד לא מחמיא.

ואז הגיע השינוי. מיטשל התעורר, אינגלס החל להשתפר עם 14.4 נק' ב-53.1% מאחורי קשת השלוש בדצמבר, גובר נראה מעורב יותר, בוגדנוביץ' חזר להיות השחקן שכולנו אהבנו באינדיאנה ויוטה סיימה רצף משחקים מעולה במאזן 10-2, שמציב אותה היום במקום השישי במערב.

המפתח: דונובן מיטשל ושילובו עם מייק קונלי

בהמשך למגמה שהתחילה מרגע כניסתו לליגה יוטה קמה ונופלת על גניבת דראפט 2017. למרות הגעתו של קונלי שלא השתלב היטב ביוטה (ונפצע בשני לדצמבר, אך על כך ארחיב בהמשך), העובדה שבוגדנוביץ' משיג יותר מ-20 נק' לערב ונוכחותו המורגשת של גובר מיטשל הוא הבוס הבלתי מעורער בג'אז. הכוכב פתח את העונה בצורה מעט מגמגמת כשהשילוב בינו לבין קונלי אינו צלח במיוחד. אלא שאז הגיעה הפציעה של הרכז המנוסה, ומאז מיטשל פורח. הקלע המוכשר משיג 26.3 נק' ב-50% מהשדה אליהן הוא מוסיף 5.3 אס' בשנים עשר המשחקים האחרונים, בהם יוטה השיגה מאזן נהדר של תשעה ניצחונות אל מול שלושה הפסדים בלבד. עד כה העונה מיטשל משיג 24.9 נק', 4.6 ריב', 4.3 אס' ו-1.1 חט' למשחק. והופעה טובה שלו בשני צידי המגרש היא קריטית עבור יוטה שרוצה לעלות שלב ולהיחשב קוטנדרית.

ועדיין, יש סימן שאלה עצום סביב השילוב מיטשל&קונלי. הצמד לא נראה טוב ביחד כשהאחרון הושפע מכך במיוחד. אם יוטה רוצה להיחשב קוטנדרית סניידר חייב למצוא את האיזון בין שני הגארדים המוכשרים העומדים לרשותו. משום שכאשר זה יקרה מעט מאוד קבוצות יוכלו להתמודד מול חמישייה של קונלי, מיטשל, בוגדנוביץ', אינגלס וגובר כשזו בשיאה.

איך השילוב הזה יעבוד? קונלי ומיטשל

אז מה צופן לו העתיד? יוטה כרגע נמצאת בכושר נהדר. אינגלס סוף כל סוף הגיע (14.4 נק', 5.8 אס' ו-4.9 ריב' למשחק מאז דצמבר), מיטשל משחק בצורה הטובה ביותר שראינו ממנו עד כה בקריירה הקצרה שלו בליגה, גובר ממשיך לתת את הטון בהגנה עם 14.2 ריב' ו-1.9 חס' למשחק ובוגדנוביץ' קולע, והרבה (20.7 נק' ב-42.3% לשלוש ו-43.9% מהשדה). תוסיפו לכך כימיה שנרקמת יותר ויותר מיום ליום והשתלבות צפויה של קונלי כשזה יחזור לפרקט ותקבלו קבוצה שתוכל להסתכל בלבן של העיניים לכל קבוצה בליגה. החודש הקרוב צפוי להיות קריטי עבור הקבוצה. היא אמורה לנצח את רוב המשחקים כאשר האתגרים האמיתיים יהיו הנטס, המאבריקס, הרוקטס והנאגטס. במיוחד הראשונה והאחרונה כאשר יוטה תפגוש אותן בביתן. אם הקבוצה תצא מינואר עם מאזן חיובי לא מן הנמנע שיוטה תסיים את החודש בין ארבע הראשונות במערב. דבר שיתן לה כוח אש משמעותי לקראת המאבק העיקש על הביתיות בפלייאוף.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה על המאמר!
    יש לשים לב לכתוב טווחי מספרים בצורה המתאימה לעברית. טעויות בעניין זה חוזרות יותר מדי באתר.
    צ"ל "את העונה פתחו הג'אז במאזן 3-7 מבטיח" וכן "ויוטה סיימה רצף משחקים מעולה במאזן 2-10".
    צריך לכתוב את טווח המספרים הפוך מצורת הכתיבה באנגלית (כלומר לכתוב בתחילה "3" ו"2" בהתאמה ובסוף "7" ו"10" בהתאמה.

      1. אין לך מושג מה זה ארכאי.
        כיוון טווחי המספרים צריך להיות מותאם לכיוון הכתיבה/קריאה של הטקסט. זה הכי הגיוני שבעולם שטווח מספרי יהיה מותאם לכיוון הכתיבה/קריאה של הטקסט וגם נכון וגם עובד מצוין בפועל וכך עושים רבים, גם באתר זה וגם כאלו שלפעמים כותבים אחרת.

  2. הנקודה המרכזית של היומן מאוד נכונה. מאז הפציעה הראשונה של קונלי (כשבתווך יש משחק בו הוא משחק 19 דקות ונפצע שוב) יוטה עם 9 ניצחונות מ-12 משחקים כשבלי קונלי מיטשל חודר יותר ומנהל את ההתקפה יחד עם אינגלס כפליימייקר שני. כשקונלי יחזור אני מאמין שנראה הפרדת דקות בינו לבין אינגלס ומיטשל בניסיון להמשיך את המגמה שבה מיטשל מוקף בקלעים ויכול ליצור לעצמו את ההתקפה. כשקונלי יחזור ובתקווה יצליח להוביל התקפה טובה יותר בדקות שלו על המגרש, יוטה תהיה טובה יותר.
    .
    הייתה חסרה לי התייחסות לג'ורדן קלארקסון שהגיע בטרייד, אז אוסיף משלי. הוא בינתיים נראה אחלה עם 15 נקודות מהספסל בארבעת המשחקים מאז שהגיע, למרות שרובם היו מול יריבות קלות, כשהוא משחק הרבה יותר בתוך המערכת – 26.1% מהזריקות שלו ביוטה היו מכדרור לעומת 37.3% בכל העונה הקודמת בקליבלנד ואנחנו רואים גם יותר זריקות שלו ממסירה. הוא נותן כוח אש טוב מהספסל ויהיה מעניין לראות איך הג'אז ישלבו אותו עם קונלי, אינגלס ומיטשל ביחד – לדעתי יקבל דקות ליד קונלי כיוצר משני לצידו. יש להם סגל עמוק

  3. תודה תומר. שמח שמשהוא מחליף אותי ביומן של יוטה. אני מסכים כמובן עם ההבחנה בנוגע למיטשל, מאז הפציעה של קונלי ויכול רק להרהר, מה היה קורה אם יוטה הייתה עכשיו עם רוביו וקראודר במקום קונלי…
    אני חושב שממעיטים בערך של בוגדנוביץ. הוא לדעתי, השינוי האמיתי. גם בעשרה המשחקים הראשונים של העונה הוא מוסיף להם מימד של קליעה וחדירה בהתקפה שלא היו קיימים. האמת, שאני מסתכל עליו כאינגלס עם מהירות תגובה מהירה בהרבה. אינגלס מפתיע בתרומה שלו למרות האיטיות המחרידה בזמן תגובה. ממליץ לכם להסתכל טוב על בוגדנוביץ, הבנאדם כנראה מחליט על הפעולה שהוא הולך לכשות עוד לפני שהכדור מגיע אליו. מבחינתי, זה עקב האכילס בהתקפה של יוטה, יותר מידי תקיעות בהתקפה.

  4. אחלה יומן תומר, וזאת כמובן לא אשמתך אבל יוטה – כמו תמיד – רצה על TREADMILL ולא מגיעה לשום מקום. תמיד מקום 5,6,7 במזרח, עם אחד למעלה או אחד למטה. מתי תגיע הפריצה? מתי היא תגיע לרמה של הלייקרס או יוסטון? ג'ף גרין ומודאי חייבים להלות הילון. אולי ג'ורדן קלרסון יביא זאת. הם צריכים את הכוכב שיביא להם 30 נקודות למשחק קבוע. יש להם המון בינוניים + עד טובים, ושני טובים מאד. ככה לא תגיע לשום מקום, כלומר תגיע לפלייאוף ושוב תפסיד סיבוב ראשון או שני

  5. אני חושב שהשינוי בתפוקה של אינגלס הגיע עם הפציעה של קונלי, שהוא חזר לחמישייה (תחילת העונה הוא עלה מהספסל). האם הפרדת הדקות המוצעת תעביר את קונלי לתפקיד השחקן השישי?
    אחלה יומן, חסרה לי התייחסות לרויס אוניל, שאני חושב שצריך להגיע מכיוונו שדרוג, בתור זה שלרוב שומר על שחקן החוץ הבכיר של היריבה. בוגדנוביץ' מצדיק את ה73 ל4.

    1. רויס אוניל יכול להיות שינוי ביוטה ביום שישתתף יותר במשחק ההתקפה. האחוזים שלו צועקים שהוא חייב להיות יותר משמעותי.

  6. תודה על הפוסט
    מסכים עם jeffoster
    השינוי הדומיננטי הוא: אינגלס בחמישיה. ממעיטים בתרומה שלו ליוטה אבל הוא מנהל המשחק החכם שלה (המנהל החכם הקודם הלך לפיניקס) והוא גם לא עולה טוב מהספסל כשקונלי שיחק. קונלי צריך לעלות מהספסל

  7. תודה תומר על יומן מעולה. כמו מאנו אני מהאופטימיים לגבי קונלי אך אין ספק שסניידר יצטרך למצוא את השילוב שלו עם מיטצ'ל לכשיחזור. אינגלס אנדרייטד לחלוטין, עדיין לא מקבל בליגה את ההערכה הראויה לו. אני אופטימי בקשר ליוטה,
    עדיין רואה אותם עושים מקום 3-4 אם סיכוי טוב ללכת רחוק בפלייאוף (גמר אזורי)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט