מחשבות כדורסל של שלישי / רועי ויינברג

דוויט הווארד יכול לעזור ללייקרס?

יש עניין משותף בין הלייקרס לדוויט הווארד, אולי הסנטר החופשי הטוב ביותר שקיים. מצד אחד, כולנו זוכרים את העונה שלו שם השחקן מוביל ואת החולשה היחסית של הקבוצות שלו – מאז 2016 לא שיחק בפלייאוף – נוסף על כך ששיחק 9 משחקים בלבד השנה עד שסיים את העונה בגלל פציעה מסתורית במקום אינטימי.

מצד שני, הווארד עדיין שחקן כדורסל טוב. בתשעת משחקיו בוושינגטון הוא קלע 12.8 נקודות עם 9.2 ריבאונדים למשחק בדקות מוגבלות והיה לא רע בכלל בשרלוט של 2017/18. האם הוא מתאים למה שהלייקרס מחפשת? בואו נבדוק.

הווארד לא שחקן פיק-נ'-רול יעיל במיוחד בשנתיים האחרונות, למרות ששיחק עם רכזים שמצטיינים בכך (קמבה ווקר וג'ון וול). יש ללייקרס את ג'אבל מגי ואנטוני דיוויס, כך שיכול להיות שהם צריכים גבוה עם סט כישורים אחר.

הווארד לא יוסיף להם את הממד של הקליעה מרחוק, אבל הוא יכול להיות שחקן פוסט מסורתי וזה משהו שהלייקרס יכולה להשתמש בו. בין אם בתנועה בלי כדור לכיוון הסל או, נשק מעניין לא פחות, מהלכי פוסט-אפ. הפוסט-אפ לאט לאט מאבד משמעות ולא רלוונטי בליגה של היום, אבל זה נשק שקבוצה יכולה להשתמש בו, נוסף על היכולת המרשימה של הווארד ב-putbacks.

לכן, סביר שנראה את הווארד בעיקר כחלק מהיחידה השנייה, אולי בקבוצה שמשחקת כדורסל יותר "אולד-סקול". הייתי רוצה לראות אותו, במידה ואכן יהיה בלייקרס, לצד רונדו. השילוב בין שני כוכבי תחילת העשור יכול ליצור ספסל חזק במיוחד בקבוצה שניצחה כל אחד מהם בגמר.

בסופו של דבר, הווארד יגיע בשביל להיות סנטר מחליף. הוא עדיין ריבאונדר טוב מאוד והיה סביר מול שלשות בעונות האחרונות. במידה ואנטוני דיוויס הולך לשחק כפאוור פורוורד רוב העונה אז הווארד יכול לקבל גם 20-25 דקות בערב, אם לא אז כמות דקות קטנה יותר אבל יכול להיות משמעותי מול יריבות עם שחקני ציר כבדים. סיכון נמוך על חוזה מינימום, אבל פוטנציאל גבוה. כל זה תחת ההנחה שהווארד אכן מוכן לתפקד כסנטר מחליף, כמו שאמר, ולא ידרוש תפקיד בחמישייה. סימן שאלה לא קטן.

שחקני שנה שנייה שיכולים לעלות מדרגה

היו לא מעט רוקיז טובים השנה. יש כאלה שיכולים לנצל הזדמנות בשנה השנייה, או סתם הראו התפתחות איטית כרוקיז, ולסיים כשחקנים הטובים ביותר שיצאו מהמחזור הזה (בדומה לפסקל סיאקם או באדי הילד שמצאו את מקומם בליגה אחרי מספר שנים). בואו נדבר על חלק מהם.

השם המעניין ביותר בנישה הזאת הוא רוברט וויליאמס מבוסטון. ה"טיים לורד" לא שיחק יותר מדי בעונה החולפת, אבל 1.3 חסימות ב-8.8 דקות למשחק הם סימן ליכולת הגנה טובה על הטבעת שהוא הראה בזמן המועט שקיבל העונה. ראינו, נוסף על כך, יד רכה בצבע וחוש לריבאונד בכמות המשחקים המועטה שקיבל. לסלטיקס חסרים סנטרים והפוטנציאל ההגנתי הנהדר שלו יכול להפוך אותו, בנקודה מסויימת, לסנטר הפותח שלהם העונה. הוא הראה בליגת הקיץ ובמכללות ראיית משחק ברמה גבוהה, דבר שיכול להיות שימושי עבור בוסטון. ראינו אצל בראד סטיבנס שחקנים שקופצים מתפקיד קטן למשמעותי תוך עונה ו-וויליאמס בהחלט יכול להיות כזה.

מועמד אחר זה ארון הולידיי מהפייסרס. האח הקטן של ג'רו יזכה לכמות הזדמנויות גדולה העונה כשקורי ג'וזף ודארן קוליסון עזבו את הקבוצה וישמש רוב העונה כרכז מחליף למלקולם ברוגדון. עד שויקטור אולדיפו יחזור מהפציעה, לא מן הנמנע שנראה את השניים מקבלים דקות משמעותיות אחד ליד השני. הולידיי מוסר טוב ומגן מעל הממוצע שהשתפר מחודש לחודש בעונת הרוקי. הוא היה שחקן התקפה מצויין ב-UCLA והזריקה שלו הראתה גרף התקדמות נאה. השנה יהיו לו את ההזדמנויות להפוך לשחקן משמעותי, סביר שהוא ינצל אותן.

במערב, אחד השמות הבולטים זה גרייסון אלן. הוא לא הצליח למצוא לעצמו מקום ביוטה מאחורי דונובן מיטשל בעמדת השוטינג גארד, אבל במשחקים בודדים בהם קיבל כמות דקות מרובה הוכיח את עצמו (40 נקודות במשחק האחרון של העונה נגד קליפרס בהרכב מלא, 23 נגד סקרמנטו). אלן מגיע לקבוצה שאינה קונטנדרית אלא אחת שתתרכז בפיתוח שחקנים בדמות ממפיס, מה שיכול להקל עליו להשיג דקות. אין לגריזליס הרבה קלעים ברמה שבה אלן קלע בתקופתו בדיוק והוא יכול להפוך להתאמה מעניינת ליד ג'ה מורנט.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. טעות איומה להחתים את הווארד, אישיות מאוד בעייתית, אי מחוייבות וכדורסל מיושן וגמלוני, עדיף מישהו צעיר ורעב בלי צלצולים מיותרים

  2. תודה על הפוסט.
    לדעתי הווארד יותר סיכון מסיכוי. או שהוא נפצע או שיש לו דלקת בקרום החשק.
    אם יהיה בריא ובמוד המתאים – יסגור את הפינה של הריבאונד וסלי זבל בד בבד עם חסימה או שתיים למשחק.
    שנה שניה ושלישית הן שנים "מועדות לפורענות" מבחינת סיכוי לעונת פריצה. הולידיי בהחלט יכול לעשות את זה.

  3. יש בי אמונה שהווארד יכול להתאים ללייקרס כמו כפפה ליד.
    מצד שני הוא גם יכול להיות ממש גרוע אבל להשפיע על חדר הלבשה של לברון הוא לא יוכל והדיל במחיר ממש נמוך…..
    הייתי הולך על זה
    🙂

  4. הווארד במינימום זה שיחוק ואפילו טוב יותר מהחתמה של בוגי.
    גם במצבו כרגע הוא מסוגל לתת 20-25 דקות איכותיות של הגנה טובה על הטבעת וריבאונדים מעל הממוצע.
    אם זה קורה באמת יצא טוב הפציעה של בוגי(לא שאני שמח שזה קרה חלילה).

    1. כן הוא ודיוויס ולברון בחמישייה אחת מי יקלע מרחוק? הוא ורונדו זה שילוב איום בכלל ההתקפה הכי לא יעילה בליגה. ראינו את לברון משחק בהרכב ללא קליעה וכמה ההתקפה הייתה לא יעילה, דיוויס הוא גם שחקן פוסט מצויין והיכולת ניהול של לברון מהפוסט מדהימה, פה זה לא שנות ה90.
      .
      הווארד לא הסכים לשחק פיקאנדרול הוא לא הסכים להתגלגל לטבעת ודרש כדורים בפוסט ולהיות אופציה ראשונה התקפית גם כשהיו שחקנים שהרבה יותר כישרוניים ממנו בצד ההתקפי (הארדן קובי קמבה…), אני לא רואה אותו הופך לשחקן מחליף למרות שהיה יכול להיות רול פלייר מצויין אילו עשה את השינוי ולהאריך את הקריירה . ואנחנו בכלל לא מדברים על האופי הבעייתי
      .

      1. יכול להיות שלאור מה שקורה עם כרמלו, שלא הסכים לעבור את השינוי כמו וינס קרטר, הווארד יעשה מה שאומרים לו ולא יתנהג כמו פרימדונה.
        מצד שני, ב-4 השנים האחרונות הוא לא בדיוק הראה את זה

  5. תודה רועי.
    אני מאד מקווה שגרייסון ילד ייצא מהצדף בו הוא מתחבא, ויראה מה הוא באמת שווה. לדעתי שחקן שיכול להיות מצויין בגלל כוח רצונו, עקשנותו, וןהעארסיות שבאופיו. הוא גם קלעי מצויין, כפי שהוכיח בדוק.

  6. הלוואי שוויליאמס השלישי יגשים את הציפיות האופטימיות שלך ממנו.
    לצערי, כרגע אינני רואה את זה קורה. לדעתי הוא קיבל מעט דקות בגלל שלא הייתה לו שליטה טובה בכדור! לא פעם ראיתי כדורים שנשלחו לכיוונו והוא פספס לגמרי. מקווה שהוא עובד על זה בפגרה וגם מתאמן בקליעת שלשות…

  7. דוויט האווארד זה שחקן שסיים את הקריירה שלו בליגה לפני כמה שנים..אין לו מה לתרום אולי חמש דקות כאן או שם.
    לא הוא ייקדם את השאיפות של לברון אפילו לא במילימטר.
    מתאים להפועל ירושליים כמחליף של אמארה סטודומאייר וגם זה בספק.

  8. ההספדים על דוויט הווארד כנראה לקוחים כולם מהמקום הסובייקטיבי. אין להם קשר למה שהוא נותן על הפרקט. אני בספק אם מישהו הסתכל על העניין הזניח הזה, מה השחקן עושה בפועל.
    עונה אחרונה בשרלוט:
    81 משחקים בעונה. 30 דקות למשחק. 16.6 נקודות. 12.5 ריבאונד. PER 20.5. טרו-שוטינג 0.58. בשרלוט, כן?
    מי נתן עוד עונה כזו, של לפחות 12-16? טאונס, קאזינס. זהו.
    מי נתן עוד עונה כזו, ב-5 עונות ה-NBA האחרונות? 10 שחקנים בלבד, 14 עונות סה"כ.
    משוכנע שיש למתנגדים סיבות נכבדות מדוע כל זה הוא פארש מוחלט. אפילו לא כמחליף שני בלייקרס לג'בייל מגי.

    1. אם הנתונים הסטטיסטיים האלה (שהושגו בקבוצות פח במזרח) היו רלוונטיים, חצי מהליגה הייתה רודפת אחריו. עובדתית, השם שלו מופיע לצד סנטרים אחרים שחצי פרשו כמועמד להיות השחקן שהלייקרס מחתימים כי אנתוני דייויס רוצה לשחק ב PF.

      1. ועובדתית זה לא שצריכים לבחור בינו לבין קוואי. בתור גבוה שלישי על מינימום הוא עדיף בהרבה על אותם מועמדים שהזכרת

  9. לא רואה סיבה שהוא צריך לחזור..לא סתם הוא נבעט מקבוצה לקבוצה..
    רונדו והווארד על המגרש?! מרגיש כמו חמשיית העונה של 2010.. רחוקים שנות אור משם..
    .
    גם לא רואה את היעילות שלו מהספסל..לדעתי הוא יהיה כמו כרמלו בקטע הזה
    .
    לא ישרוד במערב הקשוח…
    תודה רועי!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט