מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

שחקנים המחליטים TO SKIP קולג'

1.יותר ויותר טופ שחקני תיכון מוצאים אלטרנטיבות לשנת מכללה

מאמר חשוב של איקי או'דונל, עורך ה-NCAA של SB NATION, מדווח לנו שיותר ויותר שחקני תיכון מהמעולים ביותר מוצאים אלטרנטיבה טובה יותר – לדעתם, או שלא היו בוחרים בה – להליכה לקולג' לשנה אחת.

היססתי לכתוב 'לשנת לימודים אחת' כי אני מסופק מאד אם ב-'ONE-AND-DONE' הם מצליחים ללכת ליותר מדי הרצאות, ומעניין מאד לדעת איזה ציונים מקבלים השחקנים שבאים לשנה אחת, כי רובם אפילו לא מסיימים את סמסטר האביב שהבחינות בו נערכות בחודש מאי ואז הם כבר עסוקים מדי בענייני הדראפט.

החובה לשנת לימודים ארחת תתבטל ב-2022 אז יותר ויותר מחליטים להקדים רפואה למכה.

אחד הטובים בכיתת התיכוניים שאמורה להיות פרשמנים באוניברסיטאות השונות הוא מרג'ון ביצ'אמם, ווינג בגובה 1.95 מסיאטל שקיבל מילגות מ-UCLA, אריזונה, וושינגטון, ומספר מכללות מזרחיות, אבל מס 24 בין שחקני התיכון (https://247sports.com/Player/MarJon-Beauchamp-46046880/) החליט שהוא מצטרף, במקום, ל-12 חודשי אימון במכון קמלון BX (https://twitter.com/Marjon32/status/1156943871433011200, חברה שיצר גורו אימוני הכוח והכושר גופני פרנק מטריציאנו, אימוני פיתוח גוף וכושר הכוללים גם אימוני כדורסל אישיים ע"י מאמני NBA, מאמני NBA לשעבר, שחקני NBA לשעבר. דייב ג'ורגר, למשל, הוא אחד המאמנים.

יותר ויותר שחקנים בוחרים באופציה הזאת.

כמובן שהאופציה השנייה היא לשחק בניו זילנד או אוסטרליה כפי שעשה הטופ 5 RJ המפטון, ועתה עושה למלו בול, וכן טרי ארמסטרונג (הצעת מילגה מאריזונה) וקניון מרטין (הצעת מילגה מוונדרבילט).

"יחד איתם יהיו עוד 3-5 מהטופ של שחקני התיכון שידלגו על המכללה עבור אופציות יעילות יותר, אומר קורי אבנס. זוהי לבטח מגמה ונטייה חדשה"

הראשונים שניסו דרך זו היו ברנדון ג'נינגס ועמנואל מודיי. לאלה הבוחרים אופצייה זאת ישנן כמה דוגמאות שהצליחו מאד:

  • Mitchell Robinson, a consensus top-10 recruit out of high school, dropped out of Western Kentucky to train all year for the NBA Draft instead. Robinson fell to the second round, but had an impressive rookie season for the Knicks and should have a long career in front of him.
  • Anfernee Simons opted for the NBA over college as a fifth-year high school player and went in the first round to the Portland Trail Blazers.
  • Darius Bazley, a McDonald’s All-American as a high schooler, reneged on his commitment to Syracuse and then on his plan to play in the G-League to spend all year training for the draft. Bazley was still taken in the first round with the No. 23 overall pick by the Oklahoma City Thunder.
  • Jalen Lecque originally committed to NC State as a five-star point guard, but chose to enter the NBA Draft instead as a fifth-year high school player. Lecque went undrafted but signed a two-year guaranteed contract with the Suns.
  • טרנס פורגסון החליט לשחק באוסטרליה והיה בחירת דראפט סיבוב ראשון ב-2017
  • ת'ון מייקר נבחר מס' 10 ב-2016 כשהחליט להיכנס לדראפט כשחקן תיכון שנה חמישית

מה היתרונות של לוותר על המכללה?

*בזלי השתכר מיליון דולארים כאינטרנשיפ ב-NEW BALANCE במקום לשחק הגנה אזורית עבור ג'ים בוהיים בסירקיוז.

*המפטון חתם חוזה 5 שנים עם LI-NING שלא יכול היה לחתום אילו הלך למכלל, וכל מיני חוזי ENDORSEMENTS מתחילים להיות אפשריים לאלה שעוזבים תיכון ולא הולכים לקולג'.

*אולי היתרון הגדול ביותר? אם אתה בלוף ולא הולך לשחק במכללה הבלוף לא יתגלה. אבל אם אתה הולך???

קווינטין גריימס הלך לקנזס לשנת הפרשמן. בכל אתרי המוק-דראפט הוא היה בחירת לוטרי בטוחה. בג'ייהאוקס של קנזס הוא פישל BIG TIME, איבד את כל ההייפ שהיה לו באתרי המוק דראפט, נאלץ לשבת עונה שלמה בחוץ לפני שעבר ליוסטון. אילו בחר להתאמן פרטי או לשחק בחו"ל הוא לא היה מתגלה במערומיו, וכנראה ניבחר בדראפט בין 10 ל-20, והוא היה היום שחקן NBA.

אבל גם ההיפך הוא הנכון!

ציון ויליאמס לא נחשב לכוכב כזה גדול על שהגיע לדוק, ושם הוא נעשה גדול מהמציאות עצמה. אותו דבר נכון לגבי לונזו בול. הוא לא נחשב לפוינט גארד מעולה עד שלא הגיע ל-UCLA והוכיח שהוא פוינט גארד מיוחד במינו, שהדבר היחיד שחסר לו היא קליעה מה-3.

2. סטפן א. מתפלל לקרב WCF בין הלייקרס והקליפרס

3. ה-OP-ED של ריץ' פול בקשר ל'חוק ריץ' פול'

זהו ה-OP-ED שכתב ריץ' פול – ה-CEO והמייסד של KLUTCH SPORTS בתגובה על ההנחיות החדשות של ה-NCAA בקשר למי נחשב לסוכן שחקנים שיכול לייצג שחקנים ל-DRAFT ואם הם לא ניבחרים, או לא ניבחרים במקום שהם קיוו להיבחר – יכולים לחזור למכללה ולהמשיך ב'לימודיהם' ולא להפסיד את ה-ELIGIBILITY שלהם.

הנקודה העיקרית היא הדרישה לתואר B.A, שהיא לבדה תחסל 75% מסוכני השחקנים, שרבים מהם באו מה-SYSTEM עצמו. החוק נקרא עתה "THE RICH PAUL RULE" והקוץ באליה הוא שלריץ' עצמו אין תואר B.A…

ה-OP-ED שלו ארוך מלהכניסו במלואי, אך העיקר במכתבו הוא שלתואר BA אין כל השפעה על יכולתך להיות סוכן מצויין בעל ידע העוזר לשחקן בצעדו הבא בחיים.

כמובן שהדרישה לעבור 'בחינה' אף היא מגוחכת, ואולי הדרישה היחידה הנראית הגיונית היא לעבור לפחות 3 שנים במקצוע כעוזר-סוכן.

סוף מכתבו מחודד במיוחד וכוונתו לפגוע ב-NCAA ושיטותיו הארכאיות:

To be honest, I have no idea whether the NCAA adopted the new rule specifically because of my work with Darius Bazley, as people have speculated, or if it is because they know there are more and more people like me fighting for their chance and challenging this antiquated system.

Does anyone really believe a four-year degree is what separates an ethical person from a con artist?

Let’s also be clear that once the NCAA requires a four-year degree for athletes “testing the waters,” it’s only a matter of time until this idea is socialized, no longer questioned and then more broadly applied. We all know how this works. Unfair policy is introduced incrementally so people accept it because it only affects a small group. Then the unfair policy quietly evolves into institutional policy. I’m not sure what the technical term is for that because I didn’t finish college, but I know it when I see it.

The barriers to entry for the next Rich Paul are already high enough. When I travel back to neighborhoods like the inner city of Greater Cleveland where I’m from, young black kids tell me that they see my career as another path for them out of their troubled surroundings. They want to grow up to do what I do. That inspires me. So if the NCAA is invested both in helping young people get the education they need and in supporting student-athletes, like they claim, then we are on common ground.

But no matter what the NCAA does, I want young men and women no matter their color or background to know that this shouldn’t discourage them from aspiring to be in this profession. Continue to strive for greatness; the marathon of life will continue. #MoreThanAnAgent

4. היום לפני 17 שנה: סמפרס מנצח את משחקו האחרון לפני הפרישה נגד אגאסי

היום לפני 17 שנה: סמפרס מנצח את משחקו האחרון לפני הפרישה נגד אגאסי

5. דיסני וורלס פתח SITE חדש: "NBA EXPERIENCE

6. לוקה "מביא את זה הביתה"…

7. מרחקי טיסות של קבוצות NBA. מזרח ומערב? בלבול אחד שלם

8. לייקרס נגד קליפרס, ועוד שני משחקי "חובה" לפתיחת העונה

New Orleans Pelicans vs. Toronto Raptors
Oct. 22, 8 p.m. ET | TNT

LA Clippers vs. Los Angeles Lakers
Oct. 22, 10:30 ET | TNT


Boston Celtics vs. Philadelphia 76ers
Oct. 23, 7:30 ET | ESPN

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. הגיוני ששחקני תיכון בורחים מהמכללות,
    התמונה של ריץ'י ריץי,היא תמונה קלסית של מאפיה שחורה,
    קקי בריח ג'יפה צהובה ,

  2. "חוק ריצ' פול", הגזעני במידה רבה – תוקן אחרי יום.
    הוא אומר עכשיו:
    have a bachelor’s degree and/or are currently certified and in good standing with the NBPA.

    1. בהחלט חוק שמריח לא טוב ותוכנן עם מעט מאוד תום לב.
      אגב, לפי העדכון שלך עושה רושם שהחוק ממש לא בוטל, רק שונה בכדי להרשות למי שכבר עובד להמשיך לעבוד. החברים של זאיון מהשכונה כבר לא יוכלו להכריז על עצמם כסוכנים ולעשות קופה. ריץ׳ פול הראשון יהיה גם הריץ׳ פול האחרון.

        1. לפי מה שסתם כתב צריך תואר, או:
          or are currently certified and in good standing with the NBPA
          הריץ׳ פול הנוכחי כבר מוסמך ואין גוד סטנדינג. הריץ׳ פול הבא עוד לא מוסמך, ככה שהוא כן יצטרך תואר.
          שוב, זה בהנחה שמה שסתם כתב מדוייק (ואני מניח שאכן כך).

          1. כל החוק הזה הוא אך ורק על שחקנים שבודקים את אופציית הדראפט ומשאירים לעצמם את הדרך חזרה לקולג' פתוחה. כמה כאלה כבר ריץ' פול החתים?

            1. מלכתחילה הטענה של ריץ׳ פול היתה שהחוק הזה נועד להגביל אנשים כמוהו, שחורים מהרקע שלו, ולמנוע מהם להכנס לעסק. זו התפיסה שלו ויכול להיות שכמו שאתה אומר הוא מאוד מגזים באימפקט שיהיה לחוק הזה* אבל ככה הוא רואה את זה. הוא בפירוש אומר שזה לא ישפיע עליו אבל זה ישפיע על אלו שיבואו.
              השינוי שהכניסו בחוק לא מתקן את הבעייתיות שהוא מדבר עליה, אלא רק משאיר את לברון ושאר ההומיז של פול שמחים שפול עצמו מוחרג (למרות שפול אומר שזה בכלל לא ישפיע עליו).

              *אגב, לא הייתי מזלזל כמוך באימפקט של החוק הזה. בשביל סוכנים צעירים ולא מקושרים בברנזה, הכרטיס כניסה לעסק זה הרבה פעמים איזה חבר מהשכונה שגומר קולג׳ ונותן להם – כחלק מההאטורז׳ שלו – את הג׳וב הראשון כסוכן.

            2. אני לא מזלזל בחוק. גם ריץ' פול עצמו התנגד אך ורק לסעיף של סיום תואר ראשון.
              הדוגמא שהבאת לא נכנסת בתוך החוק ויש משמעות לניסיון כאן בללכת לייעץ לחברה צעירים שנמצאים בצומת של לצאת או להישאר עוד שנה בקולג'.
              כאמור אני אדגיש שוב – החוק מתייחס רק לתת קבוצה מאד ספציפית השחקנים שוקלים לצאת לדראפט.

  3. הליגה סידרה ללייקרס פתיחת וסוף עונה – בונבון.
    מתייחס למפגשים עם קבוצות לוטרי מול פלייאוף, בקיזוז אוקלהומה.
    רבע ראשון של עונה, 20 משחקים – 3-17 לוטרי.
    חצי ראשון של עונה,15-27 לוטרי.
    גם סוף העונה של הלייקרס מיועד לתיקון אחרון:
    14 משחקים אחרונים, 4-10 לוטרי.
    הליגה כנראה לא תרשה לעצמה עוד פוסט-סיזן בלי לברון.
    *
    הקליפרס לעומת זאת…
    רבע ראשון של עונה: 8-12 פלייאוף.
    אם פול ג'ורג' מתעכב לחזור, זה יכול להוביל לבעיה מסוימת…
    סוף עונה קליפרס חצוי 10-10.
    .
    יוסטון בפתיחה מאוזנת, 9-11 לוטרי. סיום נוח יחסית, 8-12 לוטרי.
    .
    גולדן סטייט בפתיחה מאוזנת, 9-11 לוטרי.
    לעומת זאת רבע אחרון של גולדן סטייט, חזרתו המשוערת של קליי, רוצח:
    5-17 פלייאוף, והסטרצ' האחרון ממש: 2-7 פלייאוף…

      1. אי אפשר לחשוד בי כאוהד לייקרס…אבל בהתחשב בסגל של הלייקרס, אם אתה חושב שמה שיגרום ללייקרס להגיע לפלייאוף זה לוח המשחקים אתה ממש טועה.
        טופ 4 קל גם אם תתן להם רק קבוצות פלייאוף ב 40 משחקים הראשונים

        1. הארכתי (עד כמה שאפשר) לגבי הלייקרס במקומות אחרים. בתמצית – וזו דעתי בלבד כמובן –
          הלייקרס הם ווילד-קארד אחד ענק. בהקצנה, "או צל"ש או טר"ש". יכולים לכאורה ללכת עד הסוף ולהיות מפלצת. יכולים באותה מידה לקרוס ולהיאבק על מקום בפלייאוף, במערב התחרותי. יכול גם לנמק, אם תרצה.
          אבל בכל מקרה – זו קבוצה חדשה לגמרי-לגמרי, עם כ"כ הרבה חלקים חדשים ומשמעותיים. לכן, פתיחה נוחה של העונה היא חיונית מאוד, כדי לקבל בטחון ולהעלות הילוך. לא ליפול ישר לסדרת משחקים נגד כל מיני דנברים כאלה, קבוצות חזקות שרצות כבר זמן ביחד.
          אגב, אני אגיד דברים דומים בערך גם על הקליפרס, גולדן סטייט או יוסטון, שעשו ניתוח כריתה והשתלה מסובך הקיץ… לוקח זמן למערכת לקבל את האיברים ולהתחיל לתפקד כמו שצריך. כל אלה קבוצות שאני לפחות, אין לי שום מושג איך ייראו. ממש.

  4. הקטע של אוסטרליה ממש מעניין יצא לי לראות כמה משחקים משם צורת המשחק מזכירה מאוד כדורסל אמרקאי. קצב משחק מהיר, נטול הגנות, והתקפי. אני מצליח להבין שזו אלטרנטיבה לא רעה ביחס למכללות הליגה הזאת מתפתחת מאוד בשנים האחרונות ויצאו כמה שמות שרובנו מכירים בליגה זה לא מפתיע אותי שפרוספקטים בוחרים ללכת דווקא לשם. אגב שמעתי שדן שמיר הולך לאמן rj מעניין כמה קרדיט הוא ייתן לו השנה. לדן שמיר יש טאצ' להפוך שחקנים לכוכבים כמו שעשה עם רייס ג'וניור, ווולדן .שווה לעקוב .

      1. (לצורך הדוגמא: מסלול מעגלי LA->מיאמי->ניו יורק->שיקגו->LA, יהיה קצר יותר ממסלול בזבזני בקילומטראז', LA->ניו יורק ->מיאמי->שיקגו->LA. מן הסתם בחישוב כל מסלולי העונה יצא הפער. יש הבדל כנ"ל אגב גם בקבוצות של ניו יורק).

        1. אבל הם עושות אותם משחקים פשוט בסדר שונה אז מה ההבדל? אני חושב שזה מאוד תלוי יותר בעניין המסלול שהמטוס עושה ועצירות של המטוס במקומות מסוימים אחרת אין הסבר למרחק של כמעט עשרת אלפים מייל שהניקס עושה יותר מברוקלין זה פשוט לא הגיוני.

    1. זה הבדל די קטן.
      מה שיותר מעניין הוא איך שתי הקבוצות של LA שמסורתית נמצאות גבוה בטופ של הרשימה נמצאות פתאום למטה.

      1. ההגיון אומר, כשאתה מרכז גיחות חוץ בצורה הגיונית, פחות גיחות סה"כ ולאיזור ספציפי – הקילומטרז' יפחת. במקום הרבה מהבית החוצה, מהבית החוצה, מהבית החוצה… תן לי רודיאו-טריפ אחד-שניים מרוכזים בשנה, ואל תחרבש אותי בהרבה התרוצצויות.
        והשכל של ה-NBA אומר גם, אנחנו רוצים את הקבוצות של LA הכי למעלה.

      2. מפתיע גם שניו אורלינס נמוך בטבלה
        הם קבוצה "מזרחית" שמשחקת במערב,הייתי מצפה
        לראות אותם הרבה יותר גבוהה

        1. לא ממש. קבוצות הבית שלה קרובות אליה יחסית וזה מקצר את מרחקי הטיסה למזרח. מה שמשאיר רק את הטיולים לשאר המערב. בסך הכל הם די באמצע. איפה שהם בדרך כלל.

  5. חשוב לציין שאת אחד משחקני התיכוניים שהוזכר בכתבה RJ HAMPTON יאמן לא פחות מאשר דן שמיר שלנו. שמיר יאמן את קבוצת הברייקרס מניו זילנד המשחקת בליגה האוסטרלית.

  6. כספי חזר ארצה.
    ייכנס להיסטוריית ה-NBA בשאלת הטריוויה הנהדרת:
    מיהו שחקן ה-NBA שלא הגיע מימיו לפלייאוף – אך פרש עם טבעת אליפות?

    1. אם אני לא טועה הוא הגיע עם יוסטון לפלייאוף. אבל אני לא ממש זוכר עם הוא נחתך או פשוט לא שיחק דקה. אני חושב שבאותה שנה יוסטון עפה סיבוב ראשון.

  7. עכשיו שמתי לב שפורסם משחקי הפרי סיזן. אני לא יודע אם זה סופי אבל מה שמשך לי את העין זה העובדה שהלייקרס וגולדן סטייט יפגשו ארבע פעמים מתוך חמשת המשחקים שלהם ככה עושים הכנה? מוזר קצת… אתם מוזמנים לעיין https://basketball.realgm.com/nba/preseason/schedule

  8. האנסטינקט המיידי שלי היה לכתוב שביטול חוק השנה במכללות הוא אסון כי לקבוצות גם ככה קשה להעריך שחקנים בדראפט, ולקחת אותם ישר מהתיכון זה האמאמה של כל החתולים בשק. שמות כמו קוואמי או בנדר ישר עולים לראש.

    אבל, אני מסתכל על רשימת השחקנים שנבחרו ישירות מהתיכון מאז שנות ה90 ואני ממש לא משוכנע שיש שם יותר נפילות מאשר בשנים בהן היה צריך לעבור במכללות. שלא תבינו לא נכון, לא חסרות נפילות, אבל אני לא משוכנע שזה יותר משמעותי משנים של דראפטים רק מהמכללות. מה גם שעל כל נפילה יש שחקנים טובים שנבחרו מאוחר בגלל אי הוודאות של התיכון, מה שמגביר את האוצרות שקבוצות יכולות לדוג בבחירות נמוכות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט