דנבר נאגטס- פריוויו לעונת 2019-20/ שמעון טבדי

עונה אחרונה: 28-54, מקום 2 במערב. הפסידו 4-3 לפורטלנד בחצי גמר המערב.

אולם ביתי: פפסי סנטר, תכולה של 19,520 מקומות.

מאמן: מייק מלון, עונה 5 בקבוצה.

מנהל מקצועי: ארתוראס קרנישובאס.

תקציר הפרקים הקודמים:

עונה שעברה דנבר ביצעה את הקפיצה הגדולה מקבוצה סימפטית לאחת הקבוצות החזקות בליגה. דנבר כתשה קבוצות בפפסי סנטר הביתי וניצחה כמעט כל קבוצה בכירה בליגה. ניקולה יוקיץ' גם העלה את עצמו לרמת אולסטאר ואף השיג מקום בחמישיית העונה הראשונה. הקבוצה שינתה את פניה לחלוטין משנים עברו כאשר את הראן אנד גאן החליף משחק הגנה, משחק איטי ומבוקר יותר, הצלחה שזיכתה את מייק מלון בסגנות מאמן העונה.

יוקיץ', למעשה, עבר לתפקד כרכז במשרה כמעט מלאה שכל כדור עובר דרכו והוא מחליט לנהל את המהלכים. מי שאכזב מעט ולא ביצע קפיצה גדולה כמצופה הוא ג'אמל מורי שהיה כנראה השחקן התנודתי בליגה הן ממשחק למשחק והן במשחקים עצמם. לא ידעת אם תקבל ממנו משחק של 7 נק' או 30 וגם במשחקים עצמם מחצית של 2 נק' ומחצית של 25 נק'. וויל בארטון וגארי האריס לא הצליחו לקפוץ למדרגה הבאה (אם בכלל יש להם), מילסאפ היה סולידי, פורטר ג'וניור לא חזר מפציעת הגב וניסוי איזייאה תומאס כשל לחלוטין. הדבר הטוב היה פריצתם של מאליק ביזלי ומונטה מוריס שהראו שניתן להסתמך עליהם כסקנד יוניט, במיוחד לאחר שצברו ניסיון לא מבוטל.

בסופו של יום, זה נגמר בהדחה מפתיעה עם יתרון ביתיות מול פורטלנד בסיבוב השני של הפלייאוף. יש שיאמרו תשלום שכר לימוד בכניסה לאוניברסיטה.

קיץ 2019

שחקנים שעזבו:

איזייאה תומאס – עזב לוושינגטון.

טריי ליילס – עזב לסן אנטוניו.

ניק יאנג – ללא קבוצה כרגע.

טיילר ליידון – עזב לסקרמנטו.

ברנדון גודווין – עזב להוקס.

תומאס וולש – עזב לשארלוט.

שחקנים שהגיעו:

ג'רמי גראנט – מאוקלהומה.

בול בול – בחירה 44 בדראפט 2019.

חמישייה משוערת:

1. ג'אמל מורי,

2. גארי האריס,

3. וויל בארטון,

4. פול מילסאפ,

5. ניקולה יוקיץ'.

ספסל: מונטה מוריס, מאליק ביזלי, חואן הרננגומז, טוריי קרייג, מייסון פלאמלי, ג'רמי גראנט, מייקל פורטר, ג'ארד ונדרבילט, בול בול.

ניתן לומר שדנבר חצתה את הרוביקון, לא עוד "עתיד", "פוטנציאל", "הבשלה" וכל מיני מילים יפות שמהוות תקווה, אלא הגיע הזמן לקרוא תיגר ולהיות קונטנדרית. עם התפרקות הלוחמים מהמפרץ הליגה נפתחה מחדש, אמנם יש 2 קבוצות מלוס אנג'לס כקונטנדריות הבכירות אך דנבר לא צריכה לחוש פחות טובה מכל היתר.

הנאגטס נמצאים במצב שבסיס הליבה קיים והם מחפשים את החלק או שניים שיהפוך אותם לאלופה אך חלק מבסיס הליבה טרם הגיע לשיא ולדעתי זה המדד לכמה דנבר תהיה טובה בעתיד ואם תצליח להשיג טבעת אליפות היסטורית.

ג'אמל מורי התגלה עד כה כמטבע ביטקוין ולא מטיל זהב. הוא האיש שיחליט מה התקרה של דנבר ואם הוא יהפוך להיות סופר סטאר דנבר תהיה אלופה. כמו הביטקוין, הנאגטס גם עלולים לצלול איתו לבינוניות אם יישאר במצבו הנוכחי. אני ציפיתי שהוא יעשה את קפיצת המדרגה כבר בעונה שעברה אבל זה לא קרה, אמנם היה שיפור מול עונות עברו אך סופרסטארים אמיתיים בליגה לא מעמידים מספרים של 18.2 נק', 4.8 אס', 4.2 ריב' ב-32.6 דק' (מספריו בעונה שעברה) אלא משהו יותר מרשים. עם יכולתו הבינונית כרגע הוא נראה סוג של צ'ונסי בילאפס.

כפי שצויין לעיל, הדבר שהכי בלט אצלו בעונה האחרונה הייתה התנודתיות לצד המון דקות פאסיביות תוך כדי משחקים בהם הוא זז הצידה ונראה כאילו הוא נעלם מהמשחק.

מצד אחד, המנטליות שלו היא ברמות הגבוהות מבחינת לחץ, מצד שני יש סימן שאלה בקשר ל"רעב" שלו להפוך לכוכב. כוכבים לא נחים, כוכבים באים כל ערב לתת הצגה ומנה קבועה של נקודות. מורי צריך להבין שהוא לא עוד שחקן אלא אמור להפוך לאיש שצריך להוביל את דנבר לטבעת אליפות בסופו של דבר ושחקן כזה לא יכול להיעלם בכ"כ הרבה דקות תוך כדי משחק וממשחק למשחק.

קל לשכוח אבל מורי בסה"כ בן 22 ומתחיל את עונתו הרביעית בליגה, אך הגיע הזמן שלו לקחת את המושכות מעוד שחקן טוב לעילית של הליגה. הוא חייב להתייצב בתרומה שלו ולתת יותר מנהיגות לקבוצה.

ייתכן שיכולתו נעצרת בהחלט ע"י שיטת המשחק של דנבר שהפכה לאיטית יותר וסנטר הקבוצה יוקיץ' מתפקד כרכז האמיתי הרבה דקות, כאשר הרבה מההתקפות עוברות דרכו הדבר מאט את המשחק ונאלצים לחכות לו שיבוא לנהל על קו ה-3. אמנם שיטה זו עבדה בהצלחה גדולה בעונה הסדירה, אך האם היא טובה לפלייאוף? השנה נדע את התשובה, כישלון נוסף בשלב מוקדם עלול לעלות תהיות בנוגע להצלחת שיטה זו ועל מייק מלון יהיה אולי לחשב מסלול מחדש.

תוצאת תמונה עבור ‪jamal murray‬‏
האם העונה הוא יכנס לאחת מחמישיות העונה? ג'אמל מורי

ניקולה יוקיץ' הגיע כנראה לשיאו בעונה שעברה, בה נבחר לחמישיית העונה הראשונה ומעניין אם הוא יצליח שוב להתעלות על אמביד ודיוויס גם העונה. הג'וקר ניפק מספרים נהדרים של 20.1 נק', 10.8 ריב', 8.3 אס' ב-31.3 דק' משחק והיה למעשה לב ההתקפה של הנאגטס. כולנו נדהמנו לראות אותו עושה שמות ביריבים משחק אחרי משחק והופך לכוכב ענק לנגד עינינו. האם קבוצות השנה יתכוננו אליו אחרת? דנבר צריכה להיות מוכנה לזה.

יוקיץ' הראה גם בפלייאוף האחרון שהוא שחקן שניתן לסמוך עליו, לוחם ותמיד ייתן 100%. נכון, שומר גדול הוא לא יהיה לעולם אבל המאמן יצטרך למצוא פתרונות להחביא את זה כמה שיותר.

נשאלת גם השאלה האם יוקיץ' מסוגל לתת יותר? האם הוא עלול להפוך ליותר אימתני בהתחשב בגילו הצעיר או שהוא נמצא כבר בשיא? אני מניח שלאור ההצלחה בעונה שעברה דנבר תמשיך לשחק איתו בשיטה זהה.

האם הג'וקר ייקח אותו לריקוד גם העונה? יוקיץ'.

גארי האריס היה דווקא ממאכזבי העונה שלי. שוב פציעה טורדנית גרמה לו להיעדר מעל רבע עונה. הוא ירד בכל המדדים כמעט והעמיד ממוצעים של 12.9 נק' (48.8% אפקטיבי, 33.9% מחוץ לקשת), 2.2 אס', 2.8 ריב' לעומת 17.5 נק' (57% אפקטיבי, 39.6% מחוץ לקשת), 2.9 אס', 2.6 ריב'. בפלייאוף הוא כבר קיבל 8 דק' משחק יותר אך המספרים לא התרוממו משמעותית. גם משחק ההגנה שלו היה פחות טוב מאשר לפני שנתיים. אני סברתי שיש להטריד אותו באמצע העונה שעברה אבל בקבוצה מאמינים שהוא יצליח לפרוץ יותר. לי נראה שהוא די הגיע לפיק שלו פחות או יותר. בלעדי שיפור רציני אצלו, יהיה לדנבר קשה מאד לאיים על אריות המערב משום שדנבר חייבת את הריווח, הקליעה, האיום ההתקפי ומשחק ההגנה שלו, הוא השומר הטוב בקבוצה על הנייר וחייב להביא את היכולת הזו כל ערב – ובמיוחד בפלייאוף.

וויל בארטון יודע לקלוע פה ושם כשצריך סל אבל הוא באמת לא מה שיעזור לדנבר. הוא יכול להיות נחמד מהספסל וסוג של ג'אמל קרופורד למעשה שאין לו כלום חוץ מקליעת נק' פה ושם. אני חושב שהוא צריך להיות חלק מחבילת טרייד עתידית. הוא בוודאי לא יהיה התשובה ללברון/קאווי/ג'ורג'.

פול מיילסאפ בגיל 34 יקבל כנראה שוב הזדמנות בחמישייה כי דנבר לא מצאה משהו טוב יותר הקיץ. התפוקה שלו במקרה הטוב תהיה זהה לשנתיים האחרונות ואף עלולה לרדת. אני מניח שנראה את דק' המשחק שלו יורדות קצת. הוא ינסה לתת הגנה כמיטב יכולתו, ריב' ונק' בפוסט. אם יפגין את יכולתו משנה קודמת, הנאגטס יגידו תודה. יש לזכור שחוזה ה-30 מיליון דולר שלו מסתיים העונה, דבר שעלול להפוך אותו לנכס טרייד באמצע העונה.

לכן, בעוד החמישייה נותרה זהה – היכן יבוא השינוי הגדול? הוא צריך לבוא מהספסל. מחליפי הנאגטס הראו עליונות רבה בעונה הסדירה האחרונה והם ירצו להמשיך את ההתקדמות ואף לתפוס מקום בחמישייה, יש לזכור שלא מעט מהם נלחמים גם על החוזה הגדול הבא, מה שתמיד טוב למוטיבציה.

מונטה מוריס נתן עונת פריצה עם 10.4 נק' (56% אפקטיבי) ו-3.6 אס' ב-24 דק' בעונה הסדירה אך התרסק לחלוטין בפלייאוף עם 5.4 נק' (38.4% אפקטיבי) ו-2.6 אס' ב-16 דק' ב-14 משחקים. אם דנבר תרצה להגיע רחוק, הוא יצטרך להבריק גם ברמת הפלייאוף. בגיל 24 הוא בעל חוזה מינימום לשנתיים הקרובות, האם הוא יוכיח העונה שהוא שווה יותר? נחכה ונראה.

מאליק ביזלי בגיל 22 נמצא בעונת חוזה. הוא ירוויח העונה כ-2.7 מיליון דולר והוא בהחלט מאלו שירצו להרים את ערכם לקראת הקיץ. כמו מוריס, גם הוא פרץ בגדול בעונה שעברה עם 11.3 נק' (58.4% אפקטיבי), 2.5 ריב' בכ-23 דק' בעונה הסדירה אך גם הוא נתקל בפלייאוף בקיר מסוג אחר וירד ל-8.1 נק' (48.9% אפקטיבי) ב-20 דק' משחק. הוא גם הראה שהוא לא קוטל קנים בהגנה וגם בתחום זה הציפייה ממנו היא לעלות רמה.

רוצה חוזה גדול. מאליק ביזלי

טוריי קרייג קיבל את תפקיד הבולדוג של מייק מלון עם הזמן והאיש למשימות הגנה מיוחדות. כאות אמון, בפלייאוף הוא קיבל 3.6 דק' יותר מאשר בעונה הסדירה ונתוניו הסטטיסטים עלו כלפי מעלה דווקא בפלייאוף. בגיל 28, הוא נמצא בעונה האחרונה בחוזהו על סך 2.1 מיליון דולר וינסה להכות, לנשוך ולנבוח גם העונה ולקנות את מעמדו ככלב השמירה בקולרדו. אם הוא יוכל לתת מחוץ לקשת אחוזים שמתקרבים למה שנתן בפלייאוף (ולא בעונה הסדירה) – הנאגטס יחייכו הרבה. התקפה מצידו תהייה בונוס נחמד.

מייקל פורטר ג'וניור הוא סימן שאלה ענק, הפציעות לא עוזבות את הבחור וטרם ראינו אותו משחק. ככל הנראה הוא יהיה הווילד קארד שלהם העונה שאיש לא יודע מה ניתן לצפות. לי באופן אישי אין הרגשה טובה לגביו, עם כל הפציעות שלו, קבוצה עם כוכבים ברורים ושחקנים טובים ששואפים לתפוס מקום יהיה לו מאד קשה להתבלט. הוא לא נראה לי השחקן לעבודה שחורה ולמשימות מיוחדות ואני צופה כישלון בגזרה זו. אם בכל זאת הוא אכן יצליח להגשים את הציפיות ממנו הנאגטס בהחלט יהיו על דרך המלך.

יהיה שווה משהו? מייקל פורטר.

ג'רמי גראנט אמור להוסיף לנאגטס עוד קשיחות ופיזיות ולתת דקות מנוחה נוספות ליוקיץ' ומילסאפ כאשר הוא ימלא את מקומם בעמדות 4 ו-5. עם הזמן, אולי אף יתפוס את מקומו של מילסאפ בחמישייה. אם הוא ימשיך במגמת השיפור כפי שעשה בעונה האחרונה ב-OKC, דנבר תהיה קבוצה מאד קשה לפיצוח. חשיבותו יכולה לבוא כחלק מטרייד או בפלייאוף ששם הוא יכול לשחק בצורה מגוונת יותר מאשר פלאמלי. גם הוא נמצא בשנת חוזה (שנה הבאה אופציית שחקן) ובהחלט ירצה לעלות את ערכו בשוק.

האם הוא החולייה החסרה? ג'רמי גראנט.

מייסון פלאמלי היה אדיר בהגנה בעונה האחרונה, אחד משחקני ההגנה הטובים והקשוחים. בכל דקת משחק הוא נתן לחימה ללא פשרות, הוא יודע לנוע היטב ולהקשות בצבע. כמו רבים מחבריו, גם הוא בשנתו האחרונה בחוזה ה-14 מיליון דולר וגם לו יש הרבה על מה לשחק בגיל 29, כנראה לפני החוזה הגדול האחרון שלו בליגה. עם כל המחמאות, בסוף כשמגיעים לפלייאוף שחקנים נחמדים כמו פלאמלי לא ייקחו אותך לטבעת הנכספת: הוא התקשה מאד וירד מ-21.1 דק' משחק בעונה הסדירה ל-15.6 דק' והראה ירידה גם במספריו. אני חושב שהנאגטס ייקחו בשתי ידיים את יכולתו מהעונה שעברה. הוא צפוי להיות הנפגע העיקרי מהגעת גראנט וניסיונות הייצוב של מייקל פורטר.

חואן הרננגומז בגיל 23 מוצא עצמו גם בעונת סיום חוזה. הוא קיבל בעונה הסדירה 19.4 דק' משחק ונמחק לחלוטין מהרוטציה בפלייאוף עם 3 דק' למשחק!! הוא יצטרך העונה להשתדרג מחוץ לקשת ובמשחק ההגנה כדי לתפוס מקום ובעיקר לתפוס חוזה משודרג לעונה הבאה. את הכישרון והיכולת הוא הראה שיש לו, אך האם יביא אותה בעקביות?

לגבי ונדרבילט ובול בול, לא רואה אותם תורמים יותר מידי או מקבלים הזדמנויות דרמטיות והם ינסו לגרד דקות ככל שניתן.

תחזית לעונה הקרובה:

אופטימית – הקבוצה מתחברת באופן מושלם, מורי מפציץ ומפגיז מכל הטווחים, מריץ את הקבוצה, רוקד עם האוהדים סטייל קרי ונבחר לחמישיית העונה הראשונה. האריס נבחר לחמישיית ההגנה הראשונה, נותן 20 נק' למשחק עם 40% מחוץ לקשת, בארטון נותן גם 40% מחוץ לקשת, יוקיץ' ממשיך לתת מסירות מהפנטות, צולף מכל מקום, מפתח כושר גופני, משתפר בהגנה ונבחר שוב לחמישיית העונה ה-1, מייקל פורטר מנפק 15 נק' ב-25 דק' לערב ומתפרע בדאנקים מרהיבים, נותן ג'אמפים, הגנה ונועל את מקומו בעמדה 3. מייק מלון נבחר למאמן העונה. דנבר מארגנת טרייד בפברואר של ג'רו הולידיי, מסיימת ראשונה בעונה הסדירה, מגיעה לגמר המערב, מדהימה את קאווי ופול ג'ורג' ב-7 משחקים עם שלשת באזר של מורי בשנייה האחרונה ובגמר דורסת בסוויפ ג'נטלמני את יאניס ואייליו.

פסימית – מייקל פורטר מתבשר כי לא ישחק העונה, וויל בארטון שוקע, מילסאפ נפצע וגומר את העונה, האריס מחמיץ חצי עונה עקב פציעה, מורי נשאר עם יכולת כמו בעונה האחרונה, יוקיץ' לא מצליח לשחזר את העונה האחרונה ונבחר לחמישיית העונה ה-3. המערב הרצחני גובה מחיר כבד ודנבר מסיימת במקום ה-8 ומודחת בסיבוב הראשון.

ריאלית – זו למעשה התחזית שלי, מורי ייתן פריצה וישתבח ביכולת, החיבור שהנאגטס צברו יקדם אותם עוד קצת, הכימיה תעבוד ודנבר תסיים כמו בעונה שעברה במקום ה-2 בעונה הסדירה כאשר גם מקום 1 לא יפתיע איש. בפלייאוף היא תגיע שוב לחצי גמר המערב ותודח שם ב-7 משחקים, שוב.

לפוסט הזה יש 153 תגובות

  1. תודה רבה שמעון, פריוויו נפלא, נהנתי לקרוא.
    אני מאמין שפורטר לא יהיה חשוב ברוטציה שלהם, מעין יאיר לפיד כזה, ודווקא בול בול צפוי לתת יותר תרומה בגלל הגובה (אמנם פציע, אך נראה מה יהיה), ההגנה הטובה בצבע, כך שאולי יוכל לשמש כפאוור פורוורד מחליף למילסאפ וכך תהיה הגנת צבע טובה למדי לצד יוקיץ'. בנוסף לכך הוא הראה שהוא יכול לקלוע שלשות באחוזים מאוד גבוהים.

  2. הדבר הכי חשוב אצל הנאגטס הוא ההמשכיות. כל השחקנים ששיחקו דקות משמעותיות ממשיכים כשהסגל הצעיר מתבגר בעוד שנה. יחד עם התוספת המבורכת של גראנט הם לדעתי המועמדים הראשיים לסיים עם המאזן הטוב בליגה בעונה הסדירה.
    לגבי הפלייאוף – זה יהיה תלוי לא מעט גם באיך הקבוצות האחרות יתחברו.

  3. תודה שמעון. דנבר מבחינתי היא שנים של אכזבה, קבוצת סף-פלייאוף שרק בשנה שעברה הצליחה סופסוף לממש את הפוטנציאל שלה אחרי שנים רעות באזור הדמדומים. למרות הדומיננטיות בעונה הסדירה ועם יתרון ביתיות, היא כמעט עפה מול ס״א בסיבוב הראשון והלכה הביתה מול פורטלנד. אני מסכים עם גילרי שהכי חשוב זו ההמשכיות אבל לא יודע אם יש שם בקולורדו מהלך נוסף. תכל׳ס, חוץ מההופעה המטורפת של הג׳וקר בפלייאוף רובם חרבנו במכנסיים ואין סיכוי שהם עוברים ככה קבוצות מנוסות בפלייאוף. הג׳וקר שווה עוד משפט. אני לא חושב שהוא היה צריך לקבל מקום בחמישיה הראשונה לפני אמביד בעיקר כי היה פחות דומיננטי לאורך העונה. בפלייאוף זה כבר היה סיפור אחר והוא היה מדהים, אבל לי נראה שהוא דיי הגיע לתקרה שלו. צוות ההגנה של הנאגטס חייב לעבוד איתו חזק השנה כי בלתי אפשרי להחביא שחקן כזה בהגנה וקבוצות יתקפו אותו בהגנה (ובהתקפה) שוב ושוב. כמו שמעון אני צופה להם עונה סדירה מעולה בעיקר בגלל העומק הנהדר של הספסל, אבל לא יותר מסיבוב שני בפלייאוף.

  4. פריוויו מ-ע-ו-ל-ה ומדויק, תודה רבה רבה שמעון!
    .
    לדעתי קרייג, ביסלי ומוריס ימשיכו להשתפר כך שגם אם מורי לא יעלה מדרגה הם יהיו קבוצה אדירה. הניסיון בפלייאוף האחרון ידחוף אותם קדימה ואין סיבה שלא יעשו גמר מערב. מייק מאלון אדיר לדעתי. אוהב אותם מאד.

  5. תודה רבה שמעון, ככה פריוויו צריך להראות. אני חושב שהם יכולים לסיים ראשונים במערב (מה שיביא אמ.וי.פי ליוקיץ'), אבל הלוס אנג'לסיות והווריורס יותר מפחידות בפלייאוף, תחת ההנחה שקליי חוזר השנה. ההחתמה של ג'רמי גרנט הייתה אחד המהלכים הטובים של הקיץ ואני מאמין שנראה אותם עושים עוד מהלך על סמול פורוורד כמו קובינגטון, קראודר או איגודלה. מארי אכן יכול לקפוץ העונה.

  6. מעולה שמעון. תודה.
    מסכים איתך לגמריי, לא רואה אותם מאיימים על האליפות בלי טרייד משמעותי… שעלול גם לפגוע בעומק ובכימיה שלהם

  7. מצוין שמעון תודה רבה חבר.
    .
    וויל בארטון – הוא פשוט היה זוועה לאורך הפלייאוף האחרון. הייתי שמח לראות יותר את הרננדגומז במקומו לפחות בפלייאוף (לי בארטון מזכיר מאוד את דרוזן בחוסר ההגנה ובחוסר היעילות בקליעה)
    .
    כמו שאמרו לפניי יש להם לא מעט בעיות מאצ'-אפ מול הגדולות במערב. אני חולה על יוקיץ' אבל אין מה לעשות הוא יוצר חורים בהגנה שיכולים להיות מנוצלים על ידי יוסטון וגולדן סטייט. יש להם קושי בעמדות 3-4 כך שקוואי ולברון יכולים לעשות בהם שפטים. נכון שההגעה של גראנט אמורה לשפר את הנקודה הזו ועדיין הם מאוד מאוד יתקשו בלי SF עם הגנה ברמה גבוהה (לא יודע אם לאיגי יש עוד דלק במיכל) אם הם מצליחים לשים יד על קוביקטון זה יכול להיות פנטסטי (כמו כל קבוצה עם שאיפות שתצליח להשיג אותו)

  8. תודה שמעון אחלה פריוויו
    מת על הקבוצה הזאת ומקווה שיעשו עוד קפעצת מדרגה השנה , אני באמת חושב שמייקל פורטר גוניור יהיה השדרוג הזה אם ישאר בריא ,הוא יכול להיות מפלצת . מארי ייתן עוד קפיצה קטנה קדימה לדעתי, הגוקר יישאר אותו דבר וזה הרבה לא יפתיע אותי אם יירד טיפה בנק אבל יסיים בממוצע טריפל דאבל .
    למרות כל זה בפלייאוף יהיה להם סופר קשה לפחות בסיבוב השני

  9. שמעון פנטסטי מסכים בכל מילה, האריס מרגרינה אין לו גוף לעונה הסדירה, הילד מחמיץ כל שנה בין 15-25 משחקים דבר שפוגע בו בחזרה לכושר משחק.
    .
    מארי חייב לתת יותר הוא לפעמים נהיה אנמי ובורח מהכדור לא מובן לי למה.
    .
    פורטר לדעתי הוא סגירת המעגל, אם יציג את היכולת והפוטנציאל שהציג בתיכון תהיה טבעת בקולורדו .

  10. תודה רבה שמעון. ההמשכיות בהחלט משחקת תפקיד עבור דנבר, אני הייתי שוקל לנסות למצוא טרייד תמורת אחד הגבוהים הספסל בשביל גיבוי להאריס הפציע אולי.
    סיבוב שני נשמע ריאלי באמת… בחיבור הנכון גם גמר אזורי…
    יוקיץ' יהיה חזק במירוץ על ה-MVP

  11. לדעתי יקחו את המערב כי יש שם המשכיות והשחקנים החשובים שלהם אמורים להמשיך ולהשתפר. בנוסף, בקולורדו תמיד קשה לשחק עם החמצן הדליל.
    אתה מצפה להמון ממארי, ואני מניח שהוא גם מצפה את זה מעצמו, אבל כמו שרשמת, הבחור בן 22, הוא רק מתחיל את הטיפוס לקראת שיא הקריירה שלו בעוד חמש-שש שנים. חוסר היציבות שלו זה עניין של ניסיון וגיל.מדובר בשחקן שיכול להתפוצץ בכל ערב.
    לגבי החמישייה, אני מניח שטורי קרייג יקבל את תפקיד ה-SF הפותח ובארטון ימשיך להיות השחקן השישי שלהם ולהוביל את החמישייה השנייה. אופציה מפתיעה יכולה להיות דווקא פורטר ב-SF, ישר לזרוק אותו למים להשתפשף עם החמישייה הראשונה, כי בסוו של דבר הוא השחקן כרגע שאמור לעשות את הקפיצה שלהם למועמדת לאליפות רצינית.
    לא אתפלא גם עם מילסאפ יעבור לחמישייה השנייה וגראנט יקבל את הדקות לרוץ ולקפוץ ליד יוקיץ'.

  12. יפה כתבת שמעון. חוץ מהזלזול בצ׳ונסי. עם למארי היו אפילו 50% מהבייצים ובהמנהיגות של צ׳ונסי הם היו חוגגים היום טבעת.

    1. מרי עוד לא בין 23, בגיל הזה צ'ונסי והביצים שאתה כל כך מהלל כבר עברו שלוש קבוצות ודי נחשבו לאכזבה רבתי.

      1. הבעיה של צ׳ונסי בזמנו לא היתה עם הבייצים שלו, אני די בטוח, למרות שלא בדקתי באופן אישי (אתה בטוח שאין איזה מדד סטטיסטי שבודק היקפי אשכים ועמידותם?).
        בכל מקרה, ההשוואה של שמעון כפי הנראה היתה לצ׳ונסי בשיאו. להגיד שמארי עוד צעיר והוא יכול להתפתח זה ברור מאליו, ורוב הסיכויים שזה גם אכן יקרה. בשלב הזה אבל השוואות לשחקנים כמו צ׳ונסי צריכות להעשות עם המון צניעות וכבוד.

        1. בקומביין הבא זה ייכנס…
          נו, מכיוון שמרי רק בתחילת הקריירה זו לא כזה מעל הפופיק להגיד שלשם הוא יוכל להתפתח (כלומר זו לא שאיפה כל כך נמוכה).

        2. הכוונה של שמעון לדעתי הייתה שמורי נראה בדרך להיות צונסי בעתיד. ולא שהוא כרגע טוב מצונסי בשיאו. וזה לא שוס להיות צונסי, כאילו זה לא רע אבל זה לא החלום. נראה לי מורי שואף ליותר.

          1. מה? שמעון כתבת ׳עם יכולתו הבינונית כרגע הוא נראה סוג של צ'ונסי בילאפס.׳ הכנסת הרבה משמעות למשפט הזה. ושוב, זה די שוס להיות צ׳ונסי.

            1. עם זה אני מסכים זה בהחלט שוס להיות צ'ונסי.

  13. יפה שמעון. פריוויו מצוין ומאוד קריא, יש לך עתיד כשאתה מתמקד בכדורסל ולא בפוליטיקה.
    דנבר כרגיל קצת חלבית מדי, אפילו בשנה שעברה לא הצליחו לעשות קווץ נוסף ולהתקדם הלאה.
    לדעתי אתה מפריז בערכו של מורי, הוא ל כזה טוב. עדיין. יכול להיות וסביר שעוד כמה שנים הוא יהיה הרבה יותר טוב.
    התחזיות שלך מקובלות עלי – אליפות במקרה האופטימי בטירוף, מקום 8 במקרה הפסימי, הריאלי זה איפשהו באמצע.

  14. אחלה פרוויו לקבוצה מאד מסקרנת
    השנה נראה אם הם להקה של להיט אחד או איכותית באמת.
    חיכיתי לאיזה דירוג קטן שמעון, אפילו בדירוגון הייתי מסתפק
    🙂

  15. החנון שבי מעוניין לציין ש-5 שנים אחרי שיוליוס קיסר חצה את הרוביקון, הוא מצא את מותו מידיהם של האנטי אימפריאלים.
    אז כאשר חוצים את הרוביקון, גם לוקחים צעד שאין ממנו חזרה, וגם מפעילים את שעון העצר לקראת סוף בלתי נמנע.
    .
    מי הם דנבר, בהקשר משל הרוביקון?
    הם לא מספיק טובים להיחשב קיסר. הוא הגרסה הרומאית ל-"שושלת", והאמת היא שפשוט קשה לי לראות איך הם עושים את זה.
    השנה הם אולי יתקרבו להיות קונטנדרים, אבל זה קודם כל בגלל ההמשכיות (שבולטת בהשוואה לקבוצות היריבות).
    זה משאיר את מה, בורוטוס (מרקוס יוניוס)?
    אולי. הוא זכה בניצחון נקודתי קצר תוחלת. את מושג הקיסרות הוא כבר לא הצליח לבלום.
    .
    השורה התחתונה, ללא כל ההתפלפלות המשמימה –
    לדנבר יש השנה הזדמנות חד פעמית ללכת עד הסוף. היריבות כולן בעיצומו של שינוי, ורק הם ממשיכים מאותה נקודה בה היו בעונה שעברה.
    השאלה היא – האם זה מספיק?
    אני בספק. מארי צריך להוכיח שהוא מסוגל להיות ה-"2" של ה-One-two punch , ובעוד שאין ספק שהכישרון שם, אני לא חושב שהיציבות היא ברמה מספקת (למעשה, גם לא הכישרון. הרי ההשוואה היא ל-דייויס/ג'ורג').
    .
    תודה, שמעון. אחלה פוסט.

  16. תודה שמעון
    אני חושב שאת העונה הסדירה הם יסיימו במקום ה 1 כי בניגוד לקבוצות מלוס אנגלס הם לא צריכים זמן להתחבר.
    יגיעו לדעתי לחצי גמר המערב ואולי לגמר המערב רק בהנחה שהלייקרס והקליפרס יפגשו לפני(למשל אם הלייקרס והקליפרס יסיימו 2-3 הם יפגשו כבר בחצי גמר המערב)

  17. תודה על הסקירה!
    במזרח הם היו מגיעים לגמר בהליכה. יש להם את הכישרון של פילי עם האימון והגיבוש של הבאקס. במערב זה יספיק לסיבוב שני או גג שלישי, תלוי מתי יפגשו קבוצה עם מנהיגי פחייאוף מנוסים כמו לייקרס קליפרס גולדן ושקול מול יוסטון

  18. פריוויו פגז! נהניתי לקרוא.
    דנבר היא אחת הקבוצות המעניינות העונה. אם הכל יתחבר כמו שצריך היא בהחלט עשויה ללכת עד הסוף.
    ג'רמי גראנט=בינגו. החתמה מצוינת. הוא חוסם, קולע שלשות, טיפוס ידידותי וחסר אגו באופן יחסי.
    הספסל שלהם הוא אחד הטובים בליגה: גראנט, ביזלי, מוריס, קרייג, פלאמלי, פורטר,
    ההצלחה תלויה במספר שחקנים: האריס, בארטון ומוריי. השניים הראשונים נפצעו יותר מדי וירדו ביכולת. לפני שנתיים הם היו מצוינים.
    מוריי, כפי שכתבת, לא מספיק יציב. מה שכן – היה לו פלייאוף טוב בו הוא פיתח אופי ברגעי לחץ וברוב המשחקים שמר על יכולת טובה בעקביות. זה רווח נקי לקבוצה.
    מייקל פורטר הוא בונוס אם וכאשר.

  19. יופי של סיקור. תודה. דנבר בלוף ! בועה של שחקנים חסרי אופי וקבוצה שבנוייה לרוחב. אם אני שם את בארטון לצד ביזלי לצד גארי האריס לצד מוריס לצד קרייג הנגר אי אפשר בכלל להבדיל בינהם. מספיק שיוקיץ' יחמיץ כמה משחקים בעונה והם על גבול על לעשות פלייאוף. ופלאמלי שחקן יורוליג. יש לי סימפטיה להרננדגומז.

    1. איזה בלוף מנצח 54 משחקים בעונה ומנצח משחק 7 נגד קבוצה ומאמן מנוסים הרבה יותר ממנו בפער ענק? אם היה יום ממוצע של מקולום ושל מארי (בפלייאוף ראשון בקריירה) במשחק השביעי נגד הבלייזרס אז הם היו עושים גמר מערב. קבוצת כדורסל אדירה.

      1. בלוף ששלוש שנים רצוף נכשל בתקופה הכי חשובה לנצח משחקים. לא עשו פלייאוף שנתיים והפסידו בבית משחק שבע. היו כל העונה בלחץ לנצח משחקי ליגה בגלל הכשלונות הקודמים. גם הסדרה מול הספארס לא הייתה כזאת דומיננטית. המערב התחזק בעוד מספר קבוצות שעדיפות עליהם ונראה את זה במיקומים כבר העונה. הקבוצה בהחלט מאוד צעירה ובעלת פוטנציאל אבל אין אופי. (וזאת עובדה). כל שחקני החוץ לא יציבים וכמו שכתבתי הם סוג של אותו שחקן. רק טרייד שיביא עוד שחקן מוכח יכול לקחת אותם קדימה . ושוב, הג'וקר שמן ולא אתלט. אם הוא מושבת הם לא מנצחים משחקים.
        אני מוכן שיצטטו אותי על זה שוב בסוף העונה ונראה.

        1. בשלושת השנים האחרונות דנבר מסיימת במקומות ה4,6,7 ברייטינג ההתקפי. אבל הקפיצה של השנה האחרונה נעשתה בהגנה (LJOS ידע לפרט יותר מהם ההתאמות שנעשו בהגנה ממה שהבנתי ממנו וממה שיצא לי לראות זה בעיקר הלחץ על הכדור בחסימות) סביר בהחלט שהמגמה הזו תימשך עם הניסיון ועם ההבאה של גראנט, שהוא מגן מצוין. התקפית אין סיבה שהם לא ימשיכו במגמה (כמובן שפציעה של הג'וקר תהיה קטלנית אבל איזו קבוצה שהסטאר שלה נפצע לא תראה ירידה משמעותית? אם יאניס נפצע למשל אז הבאקס די גמורים)

  20. לא מסכים עם חלק מהדברים. גראנט שחקן חמישיה. מוריי נתן עונה גדולה ועוד ישתפר. האריס מועמד לטרייד.
    דנבר תסיים רביעית אחרי הקליפרס יוסטון יוטה והלייקרס. אם סן אנטוניו תפגוש אותם בסיבוב הראשון עוד פעם הם ילכו הביתה

  21. פריוויו מצוין שמעון.
    הוכחת שאתה מבין ויודע לייצר פריוויו לעילא ולעילא, ממש ההפך הגמור מחוסר ההבנה שלך בפוליטיקה שמזכיר את מיקי זוהר אחרי לילה בלי שינה.

    1. רגע לא הבנתי יש לגנץ ממשלה? לא הבנתי מה חוגגים. למי יש יותר סיכוי בסוף לצרף את ליברמן לביבי או לגנץ? מקסימום יהיה בחירות 3. רוב העם ימני אין מה לעשות והם לא רוצים את עודה וטיבי בממשלה. אז נראה לי שאתה לא הבנתי פאני.
      הרי כולם טוענים בתקשורת ביבי הפסיד אז למה לגנץ אין ממשלה אם ביבי הפסיד 😂😂😂

      1. תודה שהוכחת שוב את חוסר הבנתך.
        ברור שלא תהיה ממשלה עם עודה וטיבי. לא גנץ ולא ליברמן מתכננים עליהם, כדברי ליברמן "לא ביקום הזה ולא ביקום מקביל".

        1. בלי הערבים גם ליברמן לא יעזור לגנץ. ואתה חושב שביבי יצטרף לגנץ שגנץ רה"מ?? LOL
          יהיה גג בחירות 3 והפעם הקולות של עוצמה יהודית ילכו לביבי ושוב כנראה יהיה תיקו.

          התרחיש הריאלי היחיד זה ביבי רה"מ עם ליברמן או באחדות. בחירות 3 עלולות לפגוע בליברמן יותר
          זה שליברמן אמר שלא ישב עם החרדים? יודע כמה פעמים אמר דברים בעבר?
          הדבר היחיד שבטוח שעם הערבים הוא לא ישב.
          עם החרדים הוא כבר ישב מספיק שנים. מספיק שהחרדים נסוגים באיזה חוק למראית עין כי הם רוצים לשמר עצמם בממשלה בכל מחיר ויתנו לליברמן איזה סופגניה הוא יכנס כמו גדול.
          ימים יגידו. אני לא רואה סרט שביבי לא רה"מ.
          גם עד בחירות 3 ביבי יהיה רה"מ כלומר הוא עדיין ניצח, בנקודות ובגרירה אבל ניצח. לביבי זה לא אכפת מצידו גם 5 מערכות בחירות שיהיה הוא עדיין נשאר רה"מ.
          כל דבר אחר אתה מתעלם מהמציאות

      2. עזוב מבין לא מבין. ניחסת אותנו עם תחזיות הניגוב שלך. אנחנו גמורים.
        ביבי אמור לצאת זכאי אחרי השימוע ועכשיו עם הניחוסים שלך הוא יגמור במעשיהו

        1. חחחח, זה ביבי אשם, הוא זרק הרבה בוץ על ליברמן בנט ושקד אנשים שהיו איתו בכל מקרה בשביל לשתות להם קולות והם שתו לו. טעות אסטרטגית, קורה לטובים ביותר. מי היום עדיין רה"מ? ביבי!

          1. כן היחסים שלו לא מדהימים אבל זה החלק השולי בסיפור כאן. ליברמן סהכ זיהה הזדמנות שנוצרה מתנאים די מטורפים..
            .
            היות וזה ידליק אנשים שאני מחבב ומעריך אני יעצור כאן.

            1. ליברמן עשה הימור רולטה מטורף ולקח את כל הקופה. מהלך גאוני. הוא ניגן על ההדתה כי פעם הוא היה מנגן על הבטחון ובתחום הזה ביבי הפך לנגן מדופלם אז ליברמן ידע שהוא עלול לגמור לא טוב וביצע מהלך all in.
              גם כחלון ופייגלין עשו מהלך נכון בשביל הכסא כי הם לא היו נכנסים לכנסת.
              ליברמן לא סתם 20 שנה בפוליטיקה הוא ביבי ודרעי זה אריות בתחום הערבוב. דרעי כל שנה מעלה את הרב עובדיה מהאוב מרן מסתכל עליך מהשמיים 🤣🤣🤣🤣 בת"א שמו שלט הפתק שלך לעולם הבא זה ענק. הרבה יותר יצירתי. למרות שגם ביבי או טיבי היה חזק.
              אני אוהב את משחקי הכס בפוליטיקה שלנו שהבוץ עף לכל הכיוונים

              עוד משהו אומרים ביבי נאחז בקרנות המזבח ומה עם גנץ שבשביל הכסא מוכן לשבת עם הקוראים להשמדתנו שונאי ישראל מובהקים? הוא נשען על הקוראן יותר גרוע מקרנות המזבח. זה בסוף פוליטיקה כל דרך כשירה לתפוס את הכס.

            2. תודה, שמעון. אני הולך לישון שקט הלילה.
              #מגבון

            3. שמעון ביבי וביטחון זה בודה, לא יודע איך מעזים לקרוא לו מר ביטחון , שהייתי בארץ בחופשה היה ההפצצות על הדרום שסובל המון שנים מעזה, למען השם יש לצבא בישראל את הציוד אולי המתקדם בעולם והם משלמים פרוטקשין לחמאס בעזה

            4. "גנץ מוכן לשבת עם הקוראים להשמדתנו".
              כן. כזה הוא, הרמטכל לשעבר. משתפ של משמידי ישראל.
              תמיד תהיתי אם האנשים שמוציאים משפטים כאלה פסיכיים מהפה, עושים את זה בידיעה שהם פסיכיים, רק כדי לירוק כרגיל על השמאל-ליברלים-הומואים-תל-אביב וכו'.
              או, וזה כבר מדאיג, ששטפו להם את המוח – עד כדי כך שהם באמת מאמינים בזה! שהשמאל הוא בוגד, מוכן להרוס את המדינה, וכו'.
              אולי באמת כבר גדל פה דור צעיר של שטופי מוח, שעבורו זה הגיוני.
              מסקרן. מפחיד. כי אם זה נכון, הלגיטימציה לחסל את אויבי המשטר כבר פה. כהגנה עצמית מפני השמדתנו.

            5. מעבר לצחוקים,
              צריך להתייחס למשפט "מה עם גנץ שבשביל הכסא מוכן לשבת עם הקוראים להשמדתנו שונאי ישראל מובהקים?"
              .
              מה שאתה למעשה טוען זה שגנץ משתף פעולה עם האויב. את טוען שגנץ בוגד.
              מכל השטויות שנכתבו כאן באתר, זו מהמטופשות ביותר.
              .
              בכלל, יש נטייה של ציבור עצום בארץ (לשמחתי, לא עד כדי כך עצום) לצבוע כל מה ששמאל כ-"בוגד".
              אפשר לשמוע את זה בתקשורת. אפשר לשמוע את זה ברחוב. אפשר אפילו בבתי הספר לשמוע את זה (ילדים הם כמו ספוג. בקלות משחררים לאוויר העולם את מה שספגו בבית).
              אותי זה כל כך מעציב, היות ואני, ולא מעט מבני משפחתי, אנחנו אנשי שמאל. לכתוב על אבא שלי, שהוא איש שמאל מובהק, את המילה "בוגד", זה מלמד על ריקבון מוסרי במדינה שלנו. הוא היה בעברו טייס בחיל האוויר. הוא נפצע קשה במלחמת יום כיפור, כאשר מטוסו הופל אי שם מעל חצי האי סיני. הוא סיים את השירות שלו כאשר הוא מעוטר בצל"ש, כאשר תרומתו למדינה רחוקה מלהיות מוטלת בספק.
              לי יש רזומה מרשים פחות, ובהפרש. 3 שנים בגבעתי כלוחם. כמעט 20 שנה של מילואים, כלוחם. קצת שטחים, קצת לבנון, ומלחמת לבנון השנייה לקינוח. לטעמי זה רזומה מספק בשביל "לזכות" בטיהור מתווית ה-"בוגד".
              .
              אז בשביל שיהיה ברור –
              גנץ, תסכים עם דעותיו או לא, דבר אחד הוכיח. שהוא היה מוכן להקריב את נפשו בשביל המדינה.
              כמובן שהוא לא היחיד שעשה/עושה זאת. כל מי שמשרת בשירות קרבי,
              יהיו דעותיו מהצד הימני של המפה, או מהצד השמאלי,
              כל מי שהיה או נמצא בחזית, אפשר לכתוב עליו את אותו הדבר בדיוק.
              .
              (לאחרונה שמתי לב לתופעה מעניינת. מי שהם הראשונים לזעוק "בוגד!" , הם לא פעם אלו שלא שירתו בתפקיד לחימה כלשהו.
              מי ששירתו, ב-99% מהמקרים שירתו לצד אנשים שדעותיהם הפוכות, ולמדו לכבד גם את מי שאמונתו שונה. לדעתי זו הסיבה שסמורטיץ' כל כך "מרעיש" בביטויו, בעוד שרפי פרץ נשמר בדבריו)

            6. רגע אז מה אתה טוען חבר שגנץ לא יהיה מוכן לשבת עם המפלגות הערביות? (אז מה אומרים לי
              בעצם בכל מהדורות חדשות כשמראים לי את הגרף העגול הזה עם הכיתוב "גוש המרכז שמאל) או שהמפלגות הערביות "לא קוראות להשמדנו"? (תמונה מורכבת אבל לא ממש מופרכת אם לוקחים חלק מן ההתבטאויות של חברי המפלגות הערביות ליטרלי – כמובן שלא מעט מהאמירות שלהם כמו אצל הפוליטיקטים שלנו הם ספינים לרצות את המצביעים שלהם)
              אם אני בן 35 בינואר הקרוב באיזה דור אני נחשב?
              ואם אתה רוצה לדבר על בוגדים הסתות שתיפות מוח או פרופוגנדה: Be my guest. קצת אבסורד אני חייב לציין (אגב שכחת לציין שכל הקבוצה הנ"ל היא אנלפבטית, שמעון למשל לא כתב את הפוסט או כל תגובה אחרת. יש לו מן עוזר ששמעון משמיע לו קולות ואותו עוזר משכיל מלומד שבא מהשמאל אבל נבך הוא עני פשוט, כותב את כל מה ששמעון העשיר הנבוריש הגוזל הכתיב לו. שמעון גם לא משלם תנאים סוציאליים לאותו עוזר)

            7. זה בדיוק מה שביבי סמוטריץ ויועציו יצרו את הקרע המשסע הזה , שמאל זה לא בגידה (אני לא מדבר על השמאל הרדיקאלי כמו בצלם איימן אודה שמצדיקים פגיעה בחיילים ופוגעים במכוון בישראל… שלדעתי היו צריכים לזרוק אותם מזמן מישראל לסוריה או ללבנון ולדעתי זה אות קלון שיושבים בכנסת ומאמנים על ידי כספי הציבור).
              .
              אני בהחלט מכבד את דעותיו של השמאל למרות שלא מסכים איתם אני עוקב אחרי ישראל מרחוק וכשאני קורא במרשתת שקוראים לאנשים כמו אהוד ברק ,וגנץ בוגדים ליבי נחמץ בטח שתרמו הרבה יותר ממני למדינה .
              .
              אני באמת חושב שיש קצת נאיביות בשמאל שחושבים שפריחה כלכלית אצל הפלסטינאים ושטחים תמורת שלום הם הפיתרון בגלל הסיבה הפשוטה שאין פרטנר אמיתי לשלום בזירה הפלסטינאית, הסיבה האמיתית לטרור בישראל אינם ההתנחלויות אלא החינוך הפליסנאי ואיסלאמי שמלמדים שארץ ישראל שייכת כולה לערבים,ואין מקום ליהודים, וזה לא ממש משנה שטחה של ישראל אם זה הגבולות של היום או של 67. בן

            8. ברוך במרשתת טוקבקיסטים כותבים על כולם (זכור לי במחקר שעשו לאחרונה שמירי רגב מותקפת הכי הרבה) אבל אם אתה רוצה לראות הסתה של מנהיגים אז למנהיגי השמאל יש הרבה מאוד מאוד מה להביט במראה. (אלא אם כן לרמוז שיוציאו את נתניהו ואשתו למוות זו לא הסתה אלא _______ השלם את החסר וזה מוצדק מאוד כי הרי נתניהו הוא בסך הכל______ השלם את החסר ולכן זה לגיטימי. זו רק דוגמה אחת מיני רבות וחס ושלום שהתקשורת או מישהו במערכת הפוליטית יגנה בקול את האמירה הזו הרי היא באה מפיו של הגאון מאקירוב)

            9. חגי,
              אתה טוען שאם "כולם עושים את זה" אז זה בסדר?

            10. גיא איפה (והיות ואני מאמין שאנחנו ביחסים טובים אז אוסף את המילה "לעזאזל" בתקווה שזו לא הסתה מצידי על כל גוש השמאל) שמעון טען שגנץ בוגד?!
              1 האם חברי הכנסת הערבים "קוראים לשמדנו" זו שאלה טובה. לדעתי זו אמירה מוקצנת של שמעון אבל לאור התבטאויות כל כך רבות בעבר מצד חברים במפלגות הערביות אמירה שכזו היא בוודאי שלא מופרכת.
              2 זה שגנץ תרם למדינה זו לא שאלה – אבל מה הקשר. זה שהוא טועה בשיקול הדעת שלו על פי שמעון הופך את האמירה של שמעון כלפיו לבוגד?! (ורק בשביל להבהיר משהו שכתבתי אתמול במקום אחר – אני אשמח לראות את הניסוי הזה בו הרשימה המשותפת יושבת בממשלה לדעתי זה יכול לייצר כאן משהו חיובי עבור כולם) האם האימרה של יאיר גולן על "זיהוי תהליכים" היות והוא אלוף זו אמירה לגיטימית (כאשר הוא על מדים כן?)
              3 כמי שמקפיד תמיד להסתמך על נתונים לבוא עם אמירות כאלו כלליות של "אפשר לשמוע את זה ברחוב" איך אתה נוהג לומר: נרטיב
              4 זה שיש עשבים שוטים לכאן או לכאן זה מגעיל אבל להסיק מכאן מסקנות על ריקבון מוסרי – פשוט רחוק. מאוד רחוק.
              5 אני לא יודע אם גנץ היום מוכן להקריב את חייו בשביל המדינה בסופו של דבר קריירה צבאית היא קריירה לכל דבר ועניין אבל א' הוא מנהיג סופר ראוי בעיניי. ב' גם נתניהו מוכן להקריב את חייו למען המדינה והוא עשה זאת כל חייו. הייתי מצפה שיקבל בדיוק אותו היחס ממך אחרי כל הביטויים המסיתים לאין סוף שהוא מקבל (וכמות הביטויים שהוא מקבל לא מטוקבקיסטים אלא מאנשים בפוליטיקה ומעיתונאים שהם על פניו לגטימיים – היא לאין ערוך יותר גדולה ממה שגנץ קיבל)

            11. גיא לגבי השאלה שלך האם זה בסדר – התשובה היא שלא. ממש לא. אבל אני מצפה להגינות בסיסית זה הכל

            12. חגי,
              אני יכול לכתוב "על מה אתה מדבר, אנחנו השמאל נופת צופים!!!", אבל זה קשקוש.
              אני גם יכול לכתוב שאני מגדלור זורח של אובייקטיביות,
              אבל גם זה יחטא לאמת
              (אם בדיון על הסאנס/לברון/קובי, אני מתדרדר לתהומות ההתנצחות, אז מה אומר על דיון פוליטי? . . .)
              .
              מה שאני כן יכול לכתוב בברור, זה שבדיון הנוכחי, אישית, השתדלתי להימנע ככל האפשר מלהפוך את הדיון ל-"אישי".
              המשפט ששמעון כתב, לטעמי, דרש/ועדיין דורש, התייחסות. תקיפה.
              אישית, נמאס לי לשתוק.
              אני משתדל מאוד לא להיגרר להכללות גסות, לא להאשים ציבורים שלמים. אבל שתדע,
              לדעתי, הדוגמאות שהבאת מתארות מתקפות אישיות של שמאל נגד אדם בודד. בעוד שיש ציבור שלם במדינה שהכינוי שלו הפך לקללה. אני לא מדבר על כך שלהיות ערבי ישראלי הופך אותך אוטומטית לבוגד (איך אפשר לקבל את ההכללה הגסה הזאת בשוויון נפש? אני מדבר על שוויון הנפש, הן של השמאל, והן של הימין).
              אני מדבר על כך שלהיות שמאל הפך למילה נרדפת לבוגד. אם הבן שלי שומע בכיתה מורה אומרת דבר כזה. והבת שלי שומעת את אותו הדבר, בבית ספר אחר, ממורה אחרת –
              זה רמז שמצביע על מגמה.
              אם באותו בית הספר, הפעם אצל מורה אחר, כאשר ילדים אומרים על מי שמתאר עצמו כשמאל, "חמאסניק", אותו מורה עובר על כך בשתיקה ורעמת –
              זה רמז שמצביע על מגמה.
              (אלו הילדים שלי. למדו ממני שאסור לשתוק. שאסור להתבייש להביע דעה. גם אם היא לא פופולרית)
              תשים לב –
              בשום שלב של הדיון, לא תקפתי את שמעון על כך שדעתו שונה משלי. לא היום, לא בחלק של הדיון שהתחיל אתמול. אין לי שום בעיה עם דעה הפוכה משלי. או עם פרשנות הפוכה למתרחש.
              מה שכן יש לי בעיה, זה כאשר מתחילים לחלק את תווית ה-"בוגד". גם אם זה מגיע כמשהו שנכתב בין השורות
              (בוא נודה באמת, זה לא ממש מוסתר, בתוך המשפט "מה עם גנץ שבשביל הכסא מוכן לשבת עם הקוראים להשמדתנו שונאי ישראל מובהקים?", על אחת כמה וכמה כאשר הקונטקסט הוא "הוא נשען על הקוראן יותר גרוע מקרנות המזבח". מה ששמעון אומר זה שביבי פושע, אבל לפחות הוא לא בוגד. כל התירוצים אחר כך, הם בדיוק זה. תירוצים).

    2. לא יודע אם שימון מבין או לא מבין בפוליטיקה אבל מה שאמר נשמע מאד הגיוני.
      גנץ לא ילך עם נתניהו והליכוד-ימין לא ילך בלי נתניהו. איך בני יקים ממשלת אחדות בלי נתניהו?
      תה-שו-בה: הוא לא יכוללללל! בעצם הוא כן יכול עם יפרק את השותפות עם לפיד ויסכים ללכת עם נתניהו כראש הממשלה.
      התסריט בו נתניהו פונה לליברמן ומשכנע אותו להצטרף למחנה הימין אחרי שדיבר עם מועצת החכמים ושכנע אותם שמעבירים את חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית נראה לי מאד ריאלי, ואז מה שהיה הוא שיהיה.

      1. נראה לך שליברמן ילך עם החרדים? יש יותר סיכוי שבוסטון יקחו אליפות מאשר התסריט הזה, כלומר 0.01 אחוזים.

        1. ליברמן ישב רוב שנותיו עם החרדים חח, הוא מחפש את הסופגניה להעביר איזה חוק שלו או רוטציה רה"מ עם ביבי, יצטרכו לפנק אותו. אל תשכח שהוא מעוניין בכסא בסופו של דבר. הוא גם אמר שהנייה יושמד ב48 שעות (אולי גילו לו שהוא משת"פ?)

          1. בדיוק
            הוא יכול להציג לבוחריו את העברת חוק הגיוס החדש כהישג אליו כיוון.
            בחיים הכל פשרות ואנחנו באיזור נפיץ בזמן נפיץ ביותר במיוחד אחרי שאירנים תקפו בלי בושה בערב הסעודית. אם יתחילו ליפול טילים גם פה ליברמן יקפוץ מהר על הרכבת עם יתנו לו את החוק שביקש ואת משרת צר הביטחון שוב. יקפוץ על ההזדמנות בשתי הידיים אם יהיה פה מצב חירום.

            1. הוא גם יכול לחרטט חוק תחבורה ציבורית בשבת בערים שאין דתיים יותר מידי כמו חיפה אשדוד וכו שגם ככה יש שם אוטובוסים בשבת בתדירויות ארוכות ואז זה כאילו יראה הישג משהו בסגנון

            2. הבעיה לדעתי זה אגו, גם גנט וגם ביבי שניהם בערך אותו דבר ממשלת אחדות ליברלית וחילונית זה מה שהעם רוצה, אבל מי יוותר על תפקיד ראש הממשלה, לטובת המדינה? אם אני אעשה השוואה זולה לעולם הכדורסל ,כמו מאמן שמפחד על העמדה שלו ולא אומר כלום לכוכב למרות שהוא מזיק לקבוצה

  22. יפה לך שימון
    התחזית לדעתי קולעת בול ב-בול בול
    אם יפגשו את הלייקרס בחצי, יעברו ואם את הפייסרס ילכו ב 7אחרי סל על הבאזזר של קוואי.

  23. לדעתי פורטר כוכב ואם הוא בריא הם פשוט שיחקו אותה.
    מארי מול הקינגס שנה שעברה נראה כמו סופרסטאר.
    ממש התפלאתי שאלה הנתונים שלו

    1. הפרופסור אמר את זה מזמן
      מנחם טען שפורטר הוא הפורוורד שצריך להיבחר במקום הראשון. רק הפציעות דופקות אותו אבל כישרון אדיר יש.

    1. מסכים לגבי גראנט.
      מילסאפ היה מנהיג נהדר בשנה האחרונה..כבר חשבתי שזאת תהיה נפילה לגמרי..
      השנה בגיל כזה מבוגר, הם הביאו את גראנט בשביל המשמיות הקשות מLA…
      .
      סגל מגוון ומאוד מאוד רחב…מקווה שיצליחו

  24. יש פה משהו מוזר. קבוצה ש-90 אחוז ממי שמדבר עליה מתאסף סביב התחזית הקונפורמיסטית, "יעשו מקום 2-1 בעונה הרגילה אבל ייכשלו בפלייאוף. אפילו לא אלופי המערב".
    עוד לפני הנימוקים, גם חוכמת ההמונים הזו אומרת שהליגה הסדירה היא פארש אחד גדול. עלק מרחץ דמים.
    .
    נ.ב.עניין שלא צוין, הנאגטס נהנים מיתרון הבית הגדול ביותר של איזושהי קבוצת ספורט ב-4 ענפי המייג'ור באמריקה. אפילו יותר מהברונקוס והרוקיז. אולי זה עוד הסבר לפער בפלייאוף, כשלקבוצות החוץ יש יותר זמן להיערך למטרד שנקרא משחק במייל היי סיטי.

    1. מה הקשר? למה זה שדנבר תעוף בסדרה מול 4 או 5 קבוצות פוטנציאליות אומר שהעונה הסדירה היא "פארש אחד גדול" (מתנצל מראש על ה"קונפורמיות" שלי – כזה אני)
      אם דנבר טובה יותר משאר קבוצות הליגה אך יש לה חסרונות שינוצלו עד תום על ידי 4 קבוצות מסוימות זה אומר שבמפגש ישיר מול אותם הקבוצות היא פחות טובה אבל משאר הליגה היא יותר טובה. דווקא בהקשר הזה העונה הסדירה היא די אמינה – במפגש ישיר בין 2 הקבוצות בעונה הסדירה פחות מ20% מהקבוצות שהפסידו בעונה הסדירה במפגש ישיר ניצחו בסופו של דבר סידרה בפלייאוף – לדעתי זה אומר שהעונה הסדירה היא ממש לא פארש.

  25. גיא איש לא קרא לשמאל בוגד. יש שמאלנים מסווימים שהם כן בוגדים ויותר גרועים מהמפלגה המשותפת הפועלים במימון ערבי נגד מדינת ישראל בגלוי. אל תיתמם. תנועות שלום עכשיו וכל אלו הם אכן בוגדים. גם בימין יש פסיכים הזויים הכל טוב. הם השוליים איש לא באמת סופר אותם.
    גנץ לא בוגד אבל הוא מוכן לשבת עם אנשים שהיו הורגים אותך בשנייה בכיף בלי הנהד עפעף. אדון עודה טיבי וחבריהם שמסיתים לטרור קוראים תיגר על מדינת ישראל אל תיתמם לגביהם מה עם עזבי בשארה בטח ככה אמרת גם עליו. בכל מדינה מתוקנת האנשים האלו היה בכלא במקרה הטוב ובמדינות לא מעטות היו בלי ראש. רק פה הם מועמדים לכנסת. הם אנשים שמאמינים בפלסטין לא בישראל ופשוט מנצלים את החוקים ההזויים במדינה גם להיות בכנסת.
    אז להשליך על זה שמישהו קורא לך בוגד או לגנץ זה לא נכון וחוטא לאמת.
    גנץ היה כך גם כרמטכל כושל חלש רופס ושואף לתיקו רק מגיב גם ביבי אגב אין פה מנהיג אמיץ שישים לזה סוף לכן זה תמיד יהיה אותו המצב גרירת רגליים אינסופית ללא פתרון ותגובות נקודתיות. באיזה מדינה יורים טילים נון סטופ ומעבירים למי שיורה מיליוני דולרים? ברור לי שחלק משתפים שם והכל זה משחק אבל מה תגיד לאזרחים?
    ביבי הסמרטוט שבר שיא גינס בהפצצת חולות ודיונות אחרי כל טיל הוא מפציץ ארגז חול.
    לפחות בעיראק הוא מפציץ מה שצריך…
    יש המון שמאלנים שהם אוטואנטישמים ותמיד היו ולהם אין מקום במוסדות השלטון לטעמי בחוץ בפייסבוק שיעשו מה שבא להם

    1. רק בשביל ההגינות שמעון אני פשוט לא מסכים איתך. לא לגבי אותם אנשים בעמותות השמאל ולא לגבי זה שבמדינות אחרות הם היו בכלא או בלי ראש ( אלא אם כן אתה מדבר על מדינות טוטלטריות ולצורך הדיון כאן אירן היא מדינה טוטליטרית)

    2. שמעון "מיקי זוהר" טבדי,
      מתי תבין שגנץ לא מוכן ולא רוצה לשבת עם הערבים?
      מתי תבין שאשכנזי, יעלון והנדל לא מוכנים ולא רוצים לשבת עם הערבים?
      אני בטוח שגם לפיד לא מוכן ולא רוצה.
      .
      קשה לך לתפוס שהליכוד הפסיד ושביבי הפסיד, אבל תנסה רגע לצאת מהבועה ולהבין שמה שרוצים בכחול לבן זו ממשלת אחדות ליברלית ללא חרדים וללא אנשים תחת כתבי אישום. מה כל כך קשה להבין?

    1. שמעון,
      לא טענתי לרגע שכינית אותי בוגד. תיארתי תופעה שאי אפשר שלא להיתקל בה בישראליות בת ימינו.
      .
      לגבי גנץ,
      אתה כתבת את המשפט המפורש הבא:
      "עוד משהו אומרים ביבי נאחז בקרנות המזבח ומה עם גנץ שבשביל הכסא מוכן לשבת עם הקוראים להשמדתנו שונאי ישראל מובהקים? הוא נשען על הקוראן יותר גרוע מקרנות המזבח."
      .
      אתה אומר שהתכוונת למשהו שהוא שונה ממה שמשתמע (באופן שאינו משתמע ל-2 פנים. לדעתי) מהכתוב?
      סבבה.
      .
      אני לא חבר בעמותת שמאל קיצונית כזו או אחרת. זה לא משנה את דעתי שלא כל מי שהוא קיצוני, הוא בוגד.
      (זה כולל הן את עמותות השמאל הרדיקלי, והן את נוער הגבעות, הרדיקלי לא פחות)
      גם לא כל מי שהוא ערבי שמאמין שלפלסטינאים מגיעה מדינה, הוא בוגד/חותר להשמדת המדינה היהודית.

      1. "עוד משהו אומרים ביבי נאחז בקרנות המזבח ומה עם גנץ שבשביל הכסא מוכן לשבת עם הקוראים להשמדתנו שונאי ישראל מובהקים? הוא נשען על הקוראן יותר גרוע מקרנות המזבח."

        זה נכון. הכוונה בזה שהוא מוכן לעשות הכל בשביל הכס. איפה ראית פה קורא לו בוגד? יש לא אמת במה שכתבתי? הרי בלעדיהם אין לו ממשלה והם הקוראן מה לעשות. אתה מכחיש שהם שונאי ישראל?

        1. הרשימה המשותפת היא איחוד של כמה מפלגות ערביות. לא. לא כולן שונאות ישראל.
          .
          לא תהיה ממשלה עם הרשימה המשותפת, או אפילו עם חלקה. זו עובדה ברורה.
          תהיה או ממשלת אחדות, או ממשלת ימין צרה.
          השאלה היחידה תהיה מי יתקפלו –
          כחול לבן, חברי הליכוד, או ליברמן.
          הכל עוד פתוח.

          1. גיא מה זה לא שונאי ישראל סליחה אבל אתה מיתמם, העומד בראש הרשימה המשותפת פוגע באופן ישיר בישראל, קורא להחרמתה ולפגיעה בחיילים.
            .
            לצערי מה שקורה כמו כל דבר בחיים שאף אחד לא רוצה לוותר על המושכות גם אם זה לטובת הציבור הכולל, אני בהחלט מייחל לממשלת אחדות ליברלית וחילונית, אבל אני לא רואה לא את גנץ ולא את ביבי מסכימים לזה.

            1. כל מי שהצביע לרשימה המאוחדת שמייצגים אותם חלאות אדם כמו איימן אודה עומר כסיף…. שפוגעים באופן מכוון במדינת ישראל הם בוגדים, רק לראות מה הזבל האנושי הזה כסיף כתב על חיילי צה״ל ועל זה שנטרלו אתמול את המחבלת שבאה לעשות פיגוע. זה קטע קשה מקומם , שבמדינה נורמלית היו שמים אותו מזמן בצינוק ולא מביאים לו כספי ציבור .

              ״אתמול בבוקר נרצחה במחסום קלנדיה פלסטינית בת 28 ממחנה הפליטים קלנדיה. האישה נכנסה ברגל למסלול הרכב שבמחסום, והוצאה להורג בידי אחד מקלגסי הכיבוש הרצחניים. חייהם של הפלסטינים תחת משטר הכיבוש הפך מזמן להפקר ודמם מותר. האחריות היא על ממשלת ישראל והעומד בראשה ועל שלוחיה. פושעי הכיבוש – להאג!״
              .
              אם זה לא בגידה אני לא יודע מה כן

      2. גיא השמאל הרדיקלי הוא בהחלט בוגד, הוא הגד מדינת ישראל והכרה בה במדינה יהודית, הוא פוגע במכוון בישראל בתקשורת העולמית וקורא לפגיעה בחיילים (רק צריך לשמוע את הדברים של חלאת האדם איימן אודה על פגיעה בחיילים, בושה שלא זורקים אדם כזה מהמדינה).
        .
        איימן אודה נגד ישראל, הוא מסייע לאוייב זה ההגדרה של בגידה, במילון

        1. ברוך להבנתי בגידה היא מסירת סודות ביטחוניים לארגוני אויב לא חושב שזה מה שהשמאל הרדיקלי עושה.
          .

          1. בגידה זה לא רק מסירת סודות בטחוניים , זו גם הכפשת ישראל בתקשורת הבין לאומית , עידוד פגיעה באזרחיה ובחייליה , החרמתה בעולם.
            בגידה לפי ויקיפדיה ״ גידה במובנה הרחב וההיסטורי היא הפרת חובת האמונים של אדם לעמו, למולדתו ולמדינתו וסיועו לאויב במאבקו כנגד מדינת האם של הבוגד״.
            .
            ״סיוע המהווה בגידה עשוי להיות בגילוי סודות צבאיים, סודות מדינה וסודות מדעיים, בהשתתפות בתעמולת האויב נגד מדינת האם, בעריקה לשורות האויב ולחימה במסגרת כוחותיו, ובשיתוף פעולה עם צבא כובש.

            המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב,״
            .
            מה שהשמאל הרדיקלי עושה והרשימה המשותפת זה בגידה לכל דבר, אני רוצה לראות מישהו פה בניו יורק היה מעודד פגיעה בחיילים או נתינת שטחים היינו שמים אותו בבידוד בכלא בגואטמנגו

            1. ברוך יכול להיות שכך הגדירו בגידה בהסטוריה רק שבהסטוריה גם שלחו על הבגידה הזו למושבת עונשין. תודה לאל שאנחנו לא חיים על פי המסורות הללו

          2. חגי מה זה בהיסטוריה, הגופים האלה עושים נזק עצום לישראל בפן התקשורתי המדיני, ומעודדים פגיעה באזרחים ובחיילים, זה בדיוק סיוע לאוייב ובגידה, אצלנו פה באמריקה הצבא הוא ערך עליון כך גם המדינה אמרתי לך היינו שולחים אותם מזמן לכלא בגואטמנגו, זה בושה לישראל.

  26. אגב ביבי וטראמפ עוברים את ההסתה הגרועה בהיסטוריה נגדם הסתה בלתי פוסקת מהתקשורת ומהיריבים ואז היריבים מיתממים שהם מחזירים.
    שוב נהנתנות היא לא פשע ואני מדגיש שלטעמי רהמ בכל מדינה צריך לחיות ברמת חיים גבוהה.
    לי ולרוב הציבור לא אכפת שביבי מבקש שמפניות ממיליארדרים שיממנו אותו.
    גם מאחורי גנץ יש מיליארדרים ואני בטוח שהוא לא גר בדירת חדר ואוכל לחם ומים.
    כולם מיתממים בעירר התקשורת כאשר רוב המנחים האלו הגיעו לתקשורת בקומבינה בעצמם ואז משחקים אותה מופתעים lol.
    כל אחד בסוף דואג לעצמו אבוי לאלו המאמנים שפוליטיקאים ידאגו להם

    1. אתעכב על חוסר דיוק עובדתי אחד ברור ומהותי –
      רוב הציבור.
      .
      לא. רוב הציבור אינו מאחורי ביבי. הבחירות האחרונות הוכיחו זאת בדרך שאינה משתמעת ל-2 פנים.
      במהלך הבחירות ביבי במפורש פנה לציבור של ליברמן, וקרא "ליברמן עם גנץ. זה או ליברמן, או אני".
      כך שמחנה ה-"לא ביבי" (זה להבדיל ממחנה השמאל-מרכז, שכולל 44 מנדטים) הוא למעשה המחנה הגדול ביותר. 65 מנדטים.
      מחנה ה-"כן ביבי", הוא קטן אפילו מ-55, היות ויהדות התורה, אותם מעניים כקליפת השום ביבי. להם יש אך ורק את הצרכים הסקטוריליים שלהם על מול עיניהם.
      .
      גם כאשר מתבוננים על מפלגה בודדת, הליכוד לא ניצח. שני לכחול לבן.
      .
      אלו העובדות כפי שהן.

      1. מי ראש ממשלה גיא היום? ביבי.
        אז איך כחול לבן ניצח? מתי גנץ יהיה רהמ? מאחל עוד הרבה נצחונות כאלו לשמאל.
        בלי קשר צריך לשנות פה שיטת בחירות שיהיה רק 2 מפלגות וזהו פשוט כמו בארהב. ל2 המפלגות יהיה ייצוג ממי שירצה אז החרדים יהיו בליכוד.

  27. גיא בהמשך לדיון לעיל. הילדים שלי הם לא בגיל אבל קשה לי להסתמך על המדגם של הילדים שלך כמייצג. באותה המידה בגן של הילד שלי קראו לילד שלי בוט והגננת לא אמרה כלום (יכול להיות שהם גם אמרו משהו אחר בכל זאת הם רק לומדים לדבר) קשה קצת להסיק מסקנות ככה.
    לגבי הסוגיה של הערבים הישראלים זה הרבה יותר מורכב בעיניי. בניגוד לעדה האתיופית שמנסה להיות חלק מהישראליות והמיינסטרים דוחה אותה שוב ושוב חלק מהמגזר הערבי לא רואה את עצמו כישראלי ויותר מכך לא רואה את ישראל כלגיטימית ואף ראויה להשמדה. ברוך גולדשטיין הוא מוקצה מחמת מיאוס בקרב הרוב המוחלט הימני. שהידים לעומת זאת ממש לא. ישנם לא מעט ערבים שנמצאים במשרות בכירות. ועדיין למיינסטרים היהודי יש הרבה מאוד אחריות גם לעניין הזה
    היות ואין לנו מדגם מייצג מה שנשאר לי זה להסתמך על פוליטיקאים ותקשורת ושם תסלח לי חוסר האיזון צועק לשמיים רק שאני לא רואה שזה מפריע יותר מדי לכל מיני צדקנים שידעים להתבטא על כל דבר בערך בתקשורת. אל תתמם הזעקות הללו הם לא רק כנגד נתניהו אלא הם נגד הימין במסווה שהם נגד שחיתות עד הפעם הבאה שיעלה כאן מנהיג מהימין שיואשם במשהו ( מזכיר לך שהיום בגין הוא נוסטלגי אבל בזמן אמת הוא היה פשיסט שיביא לקץ הדמוקרטיה) מי שלא באה מהצד הנכון של המפה הפוליטית היא פתאום לא מקבלת תמיכה תקשורתית ושל ארגונים פמיניסטיים ויש עוד כל כך הרבה

    1. אני נתקל בשימוש ב-"שמאלן" כל הזמן (בקונוטציה שלילית, כן?)
      בכל מקום במרחב הציבורי, הפיזי והמרשתתי.
      לדעתי (כן, אני מודע לכך שזו דעה שסובלת מחוסר אובייקטיביות. זה לא דיון שאובייקטיביות יכולה להיות חלק ממנו) אין מקום להשוואה בין ההסתה השיטתית של חלק ממנהיגי הציבור מהצד הימני של המפה הפוליטית כלפי ציבור שלם, לבין התהליך בכיוון השני.
      .
      לגבי מנהיגים שמואשמים. רק להזכיר, אולמרט הואשם, והמחנה שלו לא אפשר לו לכהן כראש ממשלה תחת אישום.
      (אזכיר שנתניהו טען אז שראש ממשלה לא יכול לתפקד תחת אישום, אבל את זה משום מה כולם שכחו…)
      .
      יש הבדל מהותי בין כיתת בית ספר בחטיבת הביניים לבין גן ילדים. יש הבדל גדול אף יותר, כאשר הדברים יוצאים מפיה של מורה באותו בית ספר.
      .
      לגבי הערבים ושילובם בחברה הישראלית –
      אין ספק שזה נושא טעון. חד משמעית. וקצרה היריעה (והרצון) מלפתח כאן את נושא. אני רק אציין שהיות ואני חיפאי כבר שנים רבות,
      והיות והמון מהקולגות של אשתי הן והם מהמגזר הערבי,
      למדתי לגלות שהדברים הם לא כפי שהם מצטיירים בתקשורת.
      אפשר להיות בעד מדינה פלסטינאית, גם אם אתה אזרח ישראלי, ועדיין להיות נגד טרור.
      אתה כותב שברוך גולדשטיין הוא מוקצה מחמת מיאוס בקרב הרוב המוחלט הימני,
      ועדיין הבית היהודי שילבו בשורותיהם (עם המון רוח גבית מצדו של ביבי) את איתמר "יש לי תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון ביתי" בן גביר.
      האם זה הופך את הבית היהודי למפלגה של מחבלים?
      האם זה הופך את ביבי לתומך בטרוריסטים?
      אתה לא קראת, ולא תקרא, תגובה שלי שטוענת כך. מה שכן תקרא, זו תגובה ששואלת –
      מה ההבדל?

      1. גיא הבית היהודי ומקבל זה גם תנועות שצריכים להוציא מהחוק, כיוון שהם מעודדים פגיעה בציבור אזרחים שלם, הרבה מפעולות ״תג המחיר ״ זה באשמת הישירה, אני גם מאמין״ שחיי האדם הם מעל חיי האדמה״, אבל כל נסיגה מוביאה איתה גל נוסף של טרור לישראל משום שאין פרטנר, וזה ממש לא משנה השטח של ישראל, או מצבם הכלכלי של הפלסטינאים.
        .
        מלמדים אותם מגיל 0 שארץ ישראל שייכת כולה לערבים ואין מקום לעם היהודי בין הירדן לים התיכון, בן גוריון בזמנו קרא לאלה שחושבים שמצבם הכלכלי של הערבים ישנה את הטרור ״הציונים הנאיביים״.

        1. לגמרי מסכים עם הפסקה הראשונה שלך והמשפט הראשון בפסקה השנייה.
          הציוני הטמבל הנאיבי היה בן גוריון שלא טרינספר את כל ערביי ישראל במלחמת השחרור. מדינות ערב טרינספרו את יהודי מרוקו, טוניס, לוב עירק וכו (מעל ל 600 אלף) והעולם לא ממש פצה פה. אם לסבתא היו גלגלים היתה פה מדינה יהודית ישראלית מהנהר לים (פה גם שרת הציוני הנאיבי נכנס לתמונה).

  28. "האם זה הופך את הבית היהודי למפלגה של מחבלים?". זה הופך אותה למפלגה שיש בה תמיכה לטרור. היות ויחסית הטרור היהודי הוא שולי (ואין בכך להקטין ממקרה הרצח של הנער ברוך גולדשטיין או מקרה דומא במידה ויוכח כי אכן זה טרור יהודי) והיות ובן גביר הור ייצוג מיעוט בציונות הדתית שלא עובר את אחוז החסימה והיות ונתניהו עצמו לא תומך בדעותיו של בן גביר אז אין כאן מקום להשוואה למפלגות הערביות.
    לגבי השמאלן – אתה יודע כמה פעמים נתקלתי בכינוי דוס כשהייתי דתי ככינוי גנאי? אז מה? מה המשמעות של זה?
    נתניהו וההאשמות – עזוב את התיקים ההזויים האלה (וזו לא רק דעתי העניה אלא גם של מכרים שלי שעובדים במשרד המשפטים) ועזוב את הסיקור החד צדדי. אני מדבר על ה"הסתה" לא זכור לי שנתניהו קרא לציבור שלם "סרטן בלב האומה" או קרא ליועץ המשפטי סמרטוט (ואם אתה באמת רוצה אפשר להמשיך עם זה) אבל איכשהו תמיד השמאל הוא הקורבן והימין הוא התוקפן. עם זה אני בבעיה קשה ומפליא אותי מאוד שאותך זה לא מטריד מאוד

    1. הבחירות הקודמות לא היו כל כך ממזמן. נתניהו הפעיל לחץ, ובן גביר רץ יחד עם הבית היהודי. אלו העובדות.
      .
      עכשיו, משהו לא ברור לי –
      לתמוך ב-"קצת" טרור, זה בסדר?
      כמה הרוגים הופכים תמיכה בטרור ללגיטימית? זה צריך להיות מספר חד ספרתי? 9, זה בסדר? 5? 3?
      אני מקווה שהפואנטה ברורה.
      .
      ברור שהדרך שאני מציג את הדברים לוקה בדמגוגיה.
      .
      אני לא חושב שבנט, שקד, או נתניהו, תומכים בטרור. אני פשוט מנסה להראות איך שהמציאות לא צבועה בצבעים של שחור ולבן.
      מבחינתי, בית המשפט הוא המדד. הוא הכשיר את בן גביר, אז אין בעיה עם בן גביר (למרות דעותיי האישיות). הוא הכשיר את הרשימה המשותפת (להבדיל מהתנועה האיסלמית, כדוגמה למי שחושב שבית המשפט הוא חד סטרי), אז אין בעיה עם הרשימה המשותפת. זה עד כדי כך פשוט.
      .
      נתניהו והסתה. אני זוכר היטב ארון קבורה, תמונת מנהיג במדי נאצי, ומנהיג ינמין שותק.
      .
      דרך אגב,
      יש לי המון ביקורת לחלקים נרחבים בשמאל הישראלי. ביקורת שאני מביע לא פעם (אם זה בהופס, אם זה במקומות אחרים).
      .
      התיקים ההזויים –
      אני לא משפטן. אבל הניסיון להציג הליך משפטי כפוטש, הוא ניסיון מתמיהה למדי לאור האולמרט וציפי לבני.

      1. הפואנטה ברורה רק שתמיד אפשר להציג כל דבר כלא שחור ולבן.
        אם בית המשפט הוא המדד בשבילך אז בהצלחה לך עם זה. אני לא משפטן אבל השכל שלי, שאני מתיימר לקרוא לו שכל ישר, חושב שבית המשפט הוא גוף עם נטיות פוליטיות מובהקות וכאשר מנסים לתקן את העיוות הזה, נשמעות זעקות המוות לדמוקרטיה (שזה אבסורד בפני עצמו) אגב הציבור ידע את כל ההאשמות הללו ועדיין נתניהו קיבל מעל ל30 מנדטים אני תוהה מהו האמון שניתן במערכות השונות (תקשורת פרקליטות וכו') על ידי הציבור
        לגבי ההסתות של נתניהו בתקופת רבין ממליץ לך לקרוא את הקטע הבא (ובכלל זה אתר ימני אבל מאוד רציני ומקפיד מאוד על מקורות)
        https://presspectiva.org.il/%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%A9-%D7%94%D7%90%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%95%D7%90-%D7%A9%D7%94%D7%95%D7%93%D7%91%D7%A7%D7%95-%D7%9C%D7%A0%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%95/
        .
        אבל כל זה – זה לא העיקר. והעיקר הוא כמו שכתבתי למעלה יש קורבן ויש תוקפן – זה הנרטיב ובשבילי כל עוד הוא נמשך כל הטיעונים שלך ושלי הם לא רלוונטיים כי אין שום מידתיות. אז בעולם מורכב שאינו דיכוטומי זוהי תכונה קריטית שבלעדיה לא ניתן ליצור שיח אמיתי ולכן אני מופתע שזה לא מזיז לך יותר.

        1. אני מצטער, אבל אני מ-מ-ש לא מסכים אתך כמעט בכל הנקודות –
          .
          ביבי וההסתה. זעקות ה-"רבין בוגד" בלטו בהרבה יותר מהפגנה אחת. ההתמודדות אתן הייתה נטו מס שפתיים.
          .
          מערכת המשפט. אני ממש לא טוען שזו מערכת נקייה מטעויות. אבל הטענה שזו מערכת שמה שמניע אותה זו נטו הפוליטיקה, מתעלמת מעובדות פשוטות. אולמרט נשלח לכלא. ליבני ויתרה על ראשות הממשלה. אם אותה מערכת הייתה פוליטית, אולמרט לא היה נשפט (בטוח שלא במהלך כהונתו), וקדימה היו ממשיכים את מלוא כהונתם. קל לשכוח פרט זה, בעיקר כאשר הימין באותה תקופה כלל לא חשב שזו מערכת המשפט השמאלנית שמנסה להדיח ראש ממשלה מכהן.
          דרך אגב, זה לא השמאל שמינה את היועץ המשפטי לממשלה.
          .
          מערכת המשפט 2.0
          כאשר אותו "תיקון" מטרתו לבטל את כוחו של בית המשפט, אז זה לא תיקון. זה שינוי כללי המשחק.
          .
          אותה מערכת משפט שאינה חפה מטעויות,
          אם אנחנו לא נהיה מוכנים להשתמש בהחלטות שלהם כקנה מידה, אז באמת לא נותר מקום לשיח כלשהו. כל צד לעד יהיה נטוע בעמדתו הצודקת, חוקית (הרי בית המשפט מוטה), ומוסרית. ינצח זה שיש לו את מרבית הקולות, את מרבית הכוח
          (מחשבה מפחידה).
          .
          אני לא רואה את עצמי כחלק מדיון של "יש קרבן ויש תוקפן". אף צד לא חף מהסתה. אף צד לא חף מתוקפנות.
          אני חוזר למקור, לתגובה שלי לשמעון –
          היא לא תקפה אותו על דעתו. בכל אותם פעמים בהם הביע את דעתו, מעולם לא תייגתי אותו תחת תווית כזו או אחרת. הבעתי את מחאתי על כך שממה שהוא כתב השתמע שגנץ מוכן לשתף פעולה עם האויב בשביל כיסא. שגנץ בוגד.
          זה, להבדיל מדעה פוליטית, לטעמי, לא לגיטימי.

          1. סורי גיא אתה מפרש כאן דברים בצורה מאוד מאוד (תוסיף עוד כמה) לא מדוייקת ופשוט מסמן מטרה סביב החץ באופן די בוטה.
            מנין לך שזה היה מס שפתיים?! כאילו איך בדיוק אתה מגיע למסקנה הזו? אני יודע שזה גורם לדיסוננס קשה כי עכשיו אם ביבי הוא לא הרשע בסיפור כאן, אז איך נצדיק את כל הרעל שנשפך עליו במשך שנים. אז הי בוא נשאיר אותו כדמות הרעה ולעזאזל העובדות. אותו הדבר עם שמעון – הוא די הבהיר שהוא לא רואה בגנץ בוגד ועדיין אתה דוחף לו את זה לפה לא כל כך מובן לי העניין הזה.
            לגבי מערכת המשפט – אני לא ארחיב כאן אבל סורי או שאתה לא יודע את העובדות או שאתה פשוט רוצה לצייר אותן כמו שנוח לך. רוצה מחשבה שמפחידה אותי? הרכב של בין שלוש לשבע אנשים כמדומני יכול לקבוע כאן כל דבר אבל פשוט כל דבר והוא ואין בלתו יחליטו – גם אם כל העולם חושב אחרת או גם אם החוק אומר אחרת כי הם יכולים לפרש את החוק (ובפועל היכולת הזו אומרת שהיא מעל החוק) ומעליהם אין שום דבר, שום גוף מבקר ואם יבקשו שיהיה גוף מבקר – עוד פעם זעקות השבר של המוות לדמוקרטיה – GIVE ME A BREAK

            1. מניין אני יודע שזה היה מס שפתיים?
              חייתי את התקופה. הייתי פעיל (מאוד) פוליטית, באינספור הפגנות תמיכה ברבין. אני זוכר היטב את הלך הרוח, ואת אותו מס שפתיים.
              זה לא שונה ממס השפתיים ששולם אחרי "הערבים נוהרים, אוטובוסים!!!". ראש הממשלה, שאמור להיות ראש הממשלה של כולם, דורך על ציבור שלם, הופך את זכות ההצבעה שלו ללא לגיטימית. אחר כך, "לא לזה התכוונתי". מצא את ההבדלים.
              .
              מנקודת מבטי, לי יש את התחושה שאתה מתעלם באלגנטיות מחור לוגי ברור בדרך בה אתה מצייר את בית המשפט.
              אולמרט.
              איזו עובדה ציירתי לא כפי שהייתה?
              במרץ 2006 אולמרט הוביל את קדימה לניצחון בבחירות.
              בסוף יולי 2008 (אמצע הכהונה) הודיע אולמרט שהוא לא יתמודד לפריימריז של קדימה, לאור התיק המשפטי נגדו.
              בסוף ספטמבר 2008 אולמרט הגיש את ההתפטרות שלו.
              ציפי לבני יכלה הייתה להמשיך את הכהונה עד סופה (עם קצת ויתורים למפלגות החרדיות), אבל היא בחרה לא לוותר על עקרונותיה, וללכת לבחירות חדשות.
              אולמרט (אם הייתה לו תמיכה מצד מחנה השמאל) יכול היה "לעשות ביבי". הוא בחר להתפטר.
              אם מערכת המשפט הייתה כל כך שמאלנית, כל כך מונעת פוליטיקה, אז איך זה שהעמידו את אולמרט לדין?
              איך זה שלא מסמסו את התיקים שלו עד לסופה של כהונת אולמרט?
              הרי אולמרט היה תומך אקטיבי בתהליך השלום, הוא דחף לשיחות עם הפלסטינאים.
              .
              אלו העובדות לאשורן.
              .
              אני מחכה לתגובה שתסביר איך עובדות אלו מתיישבות עם התזה שקובעת שההעמדה לדין של ביבי היא ממניעים פוליטיים.
              .
              לגבי שמעון. תקרא שוב את הדבר האחרון שכתבתי. או את מה שכתבתי לשמעון ישירות.
              התייחסתי למה שהוא כתב בתחילת הדיון. כאשר התנער מכך, הפסקתי עם אותו דיון.
              הזכרתי את שמעון בתגובתי האחרונה על מנת להראות ממה הכל התחיל.
              .
              אני צריך דוגמה ממשית לכך שבית המשפט לקח את החוק לידיים, על מנת שאוכל להתייחס לכך.
              אני לא מכיר מקרה בו בג"ץ פסל חוק שחוקק כחוק יסוד.
              הפסילה של חקיקה שמנוגדת לחוקי יסוד, זה משהו שתקף בעוד הרבה דמוקרטיות. רק ששם, אלו לא חוקי יסוד, זו חוקה שמשמשת כנס אחריו צועדים השופטים.

            2. על בית המשפט אני מדבר על המהפכה החוקתית שהתרחשה כאן ונראה כאילו כך המצב צריך להיות ואולי תמיד היה אבל זה לא קרוב ללהיות האמת. ובהקשר הזה אנחנו מדינה מאוד קיצונית מבחינת סמכויות בית המשפט. זה שהרשיעו את אולמרט זה אומר שזו מערכת שחסרת פגמים? אם אתה רוצה לראות עוותים של בית המשפט תקרא את קלמן ליבסקינד במעריב (ואם תרצה אני אשלח לך כמה לינקים שתרצה) – הוא אמנם ימני ולא מסתיר את זה, אבל את ההגינות ואת היסודיות אי אפשר לקחת ממנו – הלוואי שהייתי יכול לקרוא עיתונאי כל כך רציני מהצד השני של המפה אבל לדעתי כרגע פשוט אין.
              .
              בנוגע לשמעון זה קצת עצוב שאתה מפרש אותו בצורה די מעוותת ואז הוא זה שצריך להתנער מכך ולהוכיח שאין לו אחות..
              .
              אם אתה זוכר משהו, זה לא אומר שזו המציאות שהייתה – אני למשל זוכר שגולדן סטייט נשדדה בשנים 2016 ו2019 על ידי שיפוט מוטה וכוזב ושופטים אנטישמיים – אבל מה לעשות הזיכרון שלי מתעתע בי, ככה זה כשאתה רוצה שמישהו ינצח. אני לא בטוח שהזיכרון שלך פועל בצורה אחרת באופן מהותי משלי.
              .
              אבל הפואנטה היא אחרת – אם אתה רוצה לייצר כאן שיח שהוא פחות אלים כמו שאתה טוען שאתה רוצה אז אתה חייב לצאת מעמדת הקורבן שאתה נאחז בה (כפארפרזה לדברי שמעון) בהקשר הזה. פשוט אי אפשר ליצור ככה אמון ושיח מצמיח (אני לא מדבר עלינו כפרטים, ואני מקווה שגם אחרי הדיון הזה עוד נשב על בירות בהמשך הדרך) אני חושב שעד שזה לא יקרה לך ימשיכו לקרוא שמאלן לי ימשיכו לקרוא פשיסט החרדים יקראו מוצצי דמים והאתיופים יקראו
              .
              אגב אין לי בעיה להמשיך בדיון הזה אבל רק בתנאי שזה אומר שהיחסים שלנו נשארים כמות שהם. אני לא מוכן שהדיונים הללו שהם גם ככה טעונים יפגעו גם בזה..

            3. חס וחלילה. אני מנהל את הדיון קודם כל בגלל שיש לי הערכה רבה כלפיך.
              .
              לגבי הדיון –
              לא ברור לי מהי אותה עמדת "קרבן" עליה אתה מדבר. ומה הקשר של שמעון לכך.
              אני קראתי את מה ששמעון כתב כ-"גנץ מוכן לשתף פעולה עם האויב" (אני מצטער, אני עדיין לא מצליח לקרוא את זה אחרת),
              אחר כך שמעון כתב שלא לזה הוא התכוון. זה הסתכם ב-"סבבה".
              .
              מערכת המשפט. היא רחוקה להיות נטולת פגמים. חד משמעית.
              השאלה היא, האם יש ניסיון לשפר את מערכת המשפט, או להחליש אותה?
              האם הניסיון הוא לתקן את העובדה שהפיקוח על מערכת המשפט לוקה בחסר,
              או שזה ניסיון לבטל את הפיקוח היחיד והאחרון שיש על הרשות המבצעת?
              מהיכן שאני מסתכל, התשובה היא חד משמעית (שוב).
              .
              זה שהרשיעו את אולמרט זו דוגמה לכך שמתקבלות החלטות שהן מעבר לעמדה פוליטית. ביב טוען שרודפים אותו. עם ה-"רדיפה" של אולמרט לא הייתה לו בעיה. אז הוא היה בראש המחנה שזעק שראש ממשלה לא יכול לתפקד תחת כתב אישום.
              דרך אגב, לא ברור לי, איך בתי המשפט קשורים במשהו לתיק של ביבי?
              זה עדיין לא הגיע לפתחם.
              מי שחקרו, והחליטו להמליץ להעמיד את ביב לדין, היו המשטרה. רק להזכיר –
              המפכ"ל, הוא מינוי של ממשלת הימין.
              מי שליווה את התיק, היה היועץ המשפטי לממשלה. הוא זה שקובע האם להגיש כתב אישום.
              רק להזכיר (2) –
              גם הוא מינוי של ממשלת הימין.
              רק להזכיר (3) –
              מנדלבליט בעברו כיהן כמזכיר הממשלה. של בנימין נתניהו.
              .
              אין לי בעיה שיקראו לי שמאלן. אני אכן שמאלן. יש לי בעיה שיש מי שצועק בראש חוצות ששמאלן = בוגד.
              כתבת על שקראו לך "דוס" בקונוטציה שלילית.
              אני איתך. אין בכלל ספק שיש חלק לא קטן באוכלוסיה (וזה נכון ללא מעט מאנשי השמאל) עם תפיסת עולם גזענית כלפי החרדים. אני מבטיח לך, לא תשמע אותי, או את ילדיי, מכנים חרדי בכינוי גנאי כלשהו. לא כאשר הרקע הוא היותו חרדי.
              (אני בהחלט מוכן לכנות בכינוי גנאי כל בודד שהרוויח זאת ביושר. בצורה הכי דמוקרטית שיש – יהודי, מוסלמי, חילוני, חרדי, ימני, שמאלן. יש בי את היכולת לא לסבול כל פרט שהוא, ללא קשר לדת, גזע, או מין…)
              .
              אם אהיה לרגע כנה, בצעירותי, הייתי קיצוני הרבה יותר. הייתי שמאל לוחמני, כזה ששנא את כל מה שהוא ימין, כזה שלא סבל את החרדים, את חובשי הכיפות.
              3 שנים בצבא, ועוד יותר חשוב, 20 שנה במילואים, לצד כולם –
              כיפה סרוגה, ביילישים (חרדים שהתגייסו ליחידות קרביות), רוסים, צפונבונים, מזרחיים, אשכנזים. כולם.
              אותן שנים לימדו אותי שהייתי טמבל יהיר וגזען. זו האמת. הם לימדו אותי שיש 0 הבדל ביני, לבין כל אחד אחר. הם לימדו אותי סובלנות, וקצת (אבל רק קצת. ה-OCD, בסופו של יום…) סבלנות.
              .
              כיום, להבדיל מאז, אני משתדל לא לשפוט. וכאשר אני כבר שופט, שיהיה על סמך מילים ומעשים, ולא על סמך דעות קדומות.
              לא שזה תמיד מצליח לי, אבל אני משתדל.

            4. אני טוען כאן קצת בערבוב… לא כל כך יודע איך לומר את זה, אבל האמון שלי במערכות השונות הוא לא תמיד גבוה – אין מה לעשות כשאפשר לפרש כאווט נפשך (אין כאן טעות כתיב) אז אתה צריך לסמוך על הפרשנים – ולי אישית בסוגיות מסוימות אין את האמון הזה. אתה מכיר את האמירה "כשזה מגיע לבית המשפט אין לך מושג מה בסוף יהיה לכן עדיף לא להגיע לשם" – זה די ממצה את מה שאני חושב – אם אין לי דרך אובייקטיבית להעריך מה תהיה החלטה מסוימת אז או שאני צריך לסמוך מאוד על המחליטים או ש…
              נכון הרשיעו את אולמרט ונכון שאם נתניהו יואשם בבית המשפט זה יזעזע אותי ויגרום לי לחשב מסלול מחדש בכל מה שקשור לחשיבה עליו, אבל קודם כל אנחנו עוד לפני זה ושנית האם זה לא מזעזע אותך כל הצד שלא בולט בתקשורת (ההחלטה החלוצית שסיקור נחשב שוחד, חוסר זימון של הוועדה המקצועית במשרד התקשורת, ההקלטות בהם העדים מאוימים!) כל אלו צריכים לזעזע. יותר מזה – כל תיק 2000 מושתק כאן ואני שואל את עצמי איך יכול להיות שניסיון השוחד הזה שמוקלט ואין בו ספק איך עדיין יאיר לפיד לא מוזמן לחקירות רבות מספור איך דמותו לא מושחרת יום אחרי יום מעל המסך כמי שניסה לקנות כאן מקום עם יחסי הון שלטון. כשאני רואה את כל זה אני פשוט מאבד אמון.
              .
              לגבי ההתקרבנות בעיקר אני מדבר על כך שכולנו נפגעים כולנו כל הזמן – גזענות בשלל הוורסיות שלה קיימת כלפי כולם ולכן זה לא משנה שקוראים לך בכינויי גנאי אבל איכשהו לפחות בתקשורת (וגם חלק מהאמירות שלך היום) תמיד צד אחד הוא תוקפן והשני קורבן. אבל מה שבאמת מעצבן אותי זה נרטיב ההסתה כלפי נתניהו – רוצה זיכרון אז בבקשה: אני זוכר שכילד הסתובבתי עם תחושת אשמה הרגשתי שאני שלחתי יד בראש הממשלה ושזה עלי – על הראש שלי כל הרצח הזה. אבא שלי שהוא מורכב מבחינה פוליטית אבל עם נטיות שמאל מובהקות בכל הקשור ליחסי יהודים ערבים ואין לחשוד בו בסימפטיה כלפי נתניהו, אמר לי כמה הוא נגעל באותם הימים ממופעי האימים שחגגו על הרצח הזה (בעיקר של משפחתו של רבין מופע שנכדתו ממשיכה היום גם). אז ניחא בזמן אמת שהדברים היו סוערים אבל גם היום להאשים את נתניהו במקום להודות שלא – הוא לא הסית לשום דבר ומה לעשות עם כמה שקל להשחיר את הדמות שלו יש דברים שלא קשורים אליו . אגב יכול להיות שכמה גולשים הולכים למחוק אותי אבל אנחנו כבר שם: אז תמיד אומרים לנו שההסתה הביאה לרצח – אבל אם זה כך, אז טבעה של הסתה היא ליצור זעם חסר מעצורים ולא מתוכנן. הרצח היה מתוכנן בקפידה ולהבנתי גם השב"כ היה חלק מכל הסיפור שדחף לשם ולא הצליח לשים את המעצור בזמן הנכון. התמונה שיש להסתה היא של לינץ' לא של תכנית מתוכננת בקפידה.
              .
              בסוף זו שאלה של אמון ועל אף שמבחינת אורח חיים הייתי צריך להיות מזוהה עם מר"צ אני עדיין מאמין הרבה יותר בחבר'ה שבצד השני של המפה. האמן לי שהייתי שמח להתבדות.

            5. על הפוליטיקאים, אני סומך פחות מעל מערכת המשפט.
              .
              משהו לא ברור לי –
              אתה כותב על המשטרה, על הפרקליטות, ועל היועץ המשפטי לממשלה.
              אז בבקשה –
              גלעד ארדן (ליכוד). יריב לוין (ליכוד). יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו). אבי דיכטר (קדימה. כיום ליכוד). גדעון עזרא (ליכוד). צחי הנגבי (ליכוד). עוזי לנדאו (ליכוד).
              זו הרשימה של מחזיקי התיק הממונה על משטרת ישראל. האחרון מהשמאל להחזיק בתפקיד היה שלמה בן עמי שסיים את תפקידו ב-2001.
              אנחנו מדברים על 18 שנים רצופות בהן המינויים במשטרת ישראל הם של הצד הימני של המפה הפוליטית.
              כולל המפכ"ל שפיקד על המשטרה עת ההחלטה להעביר לפרקליטות המלצה להעמיד לדין.
              .
              נמשיך עם היועץ המשפטי לממשלה. הרי הוא היה אמור להיות ראש הנחש. המוביל של הקונספירציה.
              ועדיין,
              אי אפשר להתעלם מהעובדות כפי שהן –
              מנדלבליט הוא מינוי של ממשלת הימין. הוא בעברו מזכיר הממשלה של ביבי.
              .
              כאמור, כל אלו כלל אינם קשורים לבתי המשפט.
              .
              אני בספק אם אצליח לשכנע אותך (זה לא היה רק קומץ. אני הייתי בהפגנות "נגד". כאלו שהגיעו לתמוך ברבין, בזמן שממול היו הפגנות נגדו. ממקור ראשון, ובדרך בלתי אמצעית שמעתי את קהל המפגינים. אי אפשר היה שלא לשמוע. לא לראות) בכל הנוגע לעמדתי אודות רצח רבין, ועמדתי על ביבי בעקבותיו.
              אולי זה חלק של הדיון שאפשר לדלג עליו.

            6. וזה שמינו מישהו אומר שהוא נאמן לך? חס ושלום אם זה היה כך. מה שאני טוען זה שאם סיקור אוהד הוא שוחד אז היחסים בין מערכות שונות לתקשורת הם האמא של השוחד.
              .
              למה אתה סומך על פקידים יותר? כפקיד בעיריית ירושלים אני חייב לומר לך שפקידות היא מערכת שבה הקונפורמיות היא המצווה הגדולה ביותר חלילה וחס מלסטות מקונפורמיות למערכת – אז אם עכשיו הפקידות הבכירה במערכת רוצה לצבור כוח ואם יש לה רוח גבית מהתקשורת אז הגלישה ללהפליל ראש הממשלה היא מאוד קלה (תהילת עולם צבירת כוח סיקור אוהד – פיתויים שקשה לעמוד בהם ומאידך כאשר אפשרויות הפרשנות הם כל כך רחבים ושסיקור אוהד יכול להחשב שוחד – די קל)
              פקידות בקלות יכולה להפוך לעריצות. הרי אם ישנה ועדה שצריכה להחליט מי יקודם ובאים 2 אנשים האחד קונפורמי והשני פחות הבחירה היא מאוד קלה ופשוטה – מערכת לעולם לא תרצה להיות מאותגרת מבפנים – אפילו לא שופטים ולמרות שלפעמים שופטים חושבים שהם נעלים ואין להם חסרונות אפילו הם בני אדם עם חסרונות

            7. הדיון על ביבי, והדיון על מערכת המשפט, אלו 2 דיונים שונים.
              כאמור, אני לא חושב שמערכת המשפט חפה מטעויות. אני גם לא טוען שאין צורך ברפורמה במערכת המשפט (לטעמי, הדגשים צריכים להיות מעמדו של האזרח הבודד מול המערכת. יש המון עיוותי דין במדינה. כאלו שנובעים מיותר מדי כוח בידיים של הגופים הממסדיים, ופחות מדי בידיים של האזרחים)
              .
              הבעיה שלי היא כאשר הרפורמטורים מגיעים עם אג'נדה שקשורה פחות לרצון לתקן את צערכת המשפט, ויותר להכתיב למערכת המשפט.
              וזו, לטעמי, בעיה רצינית. הדמוקרטיה הישראלית במתכונתה הנוכחית חייבת את בית המשפט העליון חזק, בעיקר כאשר על ראשם כובע בג"ץ.
              עכשיו, תביא דוגמה ממשית מתי בג"ץ פסל חוק יסוד,
              ואולי תצליח לשכנע אותי שיש ממש בטיעונים נגד בית המשפט העליון (בדגש על כל הקשור ליחסם מול הרשות השופטת).
              .
              אני מבין מה אתה אומר על עריצות הביוקרטיה. אני חסיד מושבע של קפקא.
              זה לא מלמד ש-"תפרו" לביבי תיק. עריצות הביוקרטיה מופנית בדרך כלל לאזרח הקטן (נקרא לו אזרח K…)
              אתה צריך להביא עדויות קצת יותר משמעותיות בשביל לגרום לי להאמין בתיק תפור זה.

            8. אין לי דוגמה אבל אם זה חשוב לך אבדוק עם אנשים שמבינים בזה יותר ממני. מה שלא הבנתי למה זה כל כך קריטי לך. האם אתה מסכים איתי שבית המשפט הוא גוף עם אגנדה פוליטית ברורה הרוצה לשמר את הכוח שלו ואת האגנדה שלו? (איך אמר אהרון ברק "משפחה")

            9. אני אסביר מה קריטי לי. היכולת של בית המשפט העליון לפקח על הרשות המבצעת.
              מתוקף השיטה הנהוגה בארץ, אין הבדל בין הרשות המבצעת לרשות המחוקקת. מה שנותן לראש הממשלה כוח חסר תקדים.
              תפקידו של בית המשפט העליון בחובשו את הכובע של בג"ץ הוא להיות בלם.
              אם גם בית המשפט העליון יהיה כפוף לרשות המבצעת, מי יהיה הבלם הזה?
              אני קורא את כל אותן תגובות שזועמות על בג"ץ בעקבות פסיקות כאלו ואחרות. אולי אני לא מסכים עם חלק מאותן פסיקות,
              אבל אני שמח מאוד שיש לנו גוף שמסוגל לפסוק אותן.
              אני שמח שיש גוף שלא צריך להיות כפוף לתכתיבי דעת הקהל, אלא רק לחוק.
              שיהיה ברור –
              לא הייתה עד היום פסיקה של בג"ץ שפסלה חיקוק חוק יסוד. אף פעם.
              כיום, בג"ץ דן אך ורק כאשר פונים עליו. הוא דן אך ורק במקרים שבסמכותו. הוא פוסק לפי החוק.
              אם הפרשנות של החוק לא נעימה בעיניי המחוקק, הוא יכול בכל רגע לחוקק חוק חדש ולקבוע עבור בג"ץ גבולות גזרה חדשים.
              זה כמעט ולא קורה, בגלל שבדרך כלל אין את הרוב הדרוש בשביל חוק יסוד חדש.
              האחרון שחוקק הוא חוק יסוד ישראל מדינת הלאום. בג"ץ לא התערב, למרות עתירות בנושא.
              .
              (דעתי החד משמעית היא שמדובר בחוק גזעני. ועדיין, בג"ץ לא התערב, היות וזה לא היה מסמכותו)
              .
              האם השופטים מנסים לשמור על כוחם? האם הם מנסים לשמר את האג'נדה שלהם?
              הם בני אדם. זה לא באמת מפתיע.
              אבל כמו בלא מעט מהדברים בחיים, צריך לשקול, ולמדוד את הטוב מול הרע,
              את הנזק מול התועלת.
              הנזק בהקטנת כוחו של בית המשפט העליון, לדעתי, הוא כזה שמשמעותו פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית.
              .
              החלום שלי?
              קואליציה דמיונית של ימין ושל שמאל, אבל ימין ושמאל דמוקרטים. עם אנשים כמו רובי ריבלין, ובני בגין, מהצד הימני.
              קואליציה שפעם אחת ולתמיד תחוקק חוקה. כזו שקובעת שהנוסח המקורי של מגילת העצמאות הוא הבסיס לספר החוקים הישראלי. שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי. שמדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות.
              חוק שיזדקקו לרוב של 75% בשביל לשנותו.
              ולצד חוק זה, שיקבע החוק שמדינת ישראל תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.
              חוק שיזדקקו לרוב של 75% בשביל לשנותו.

            10. גיא בגץ מונע את הריסת בתי מחבלים, ופוגע בכושר ההרתעה של ישראל האם זה מוצדק? ברור שצריך להקטין את כוחם במקרה של מחבלים כמו המקרה עם הרצח בברקן ששם לא הרסו את כל הבית משום שהוא לא גר בקומות העליונות (ומשפחתו הייתה שותפה לרצח).
              .
              אני מאוד בעד קואליציה רחבה מדינה יהודית חילונית וליברלית, אבל אתה שוב מיתמם בקשר לאיסלאם ולבני האדם ומנסה לצייר את כולם זכים ובעלי כוונות טובות. ברור שאידאילה זה שלום ושכל בני האדם יוכלו לחיות ללא הבדלי דת מין וגזע, וחופש דת.
              .
              , מה שקורה בפועל שאיסלאם היא דת כיום שערך העליון אצלה הוא הגיהד, שאין אצלם חיה ותן לחיות שרוצים בהשמדתו של העם היהודי ומחנכים לכך מגיל 0.
              13 מנדטים קיבלה הרשימה המאוחדת, מפלגה גזענית שקוראת לרצח יהודים לחיילים ולפגיעה במדינה. זה היתממות לחשוב שנוכל לחיות איתם בשלום.

            11. גיא אירופה חווה על בשרה (וזאת רק ההתחלה ) את החזון שלך ומה שיקרא אם תיתן פתח לאיסלאם להיכנס לתוכך.
              .
              הלוואי שזה לא היה ככה ואני בהחלט חולם על חזון כמו שלך אבל לצערי אם האיסלאם דבר כזה לא יכול להיות.

            12. א' "תפקידו של בית המשפט העליון בחובשו את הכובע של בג"ץ הוא להיות בלם." האם מישהו נתן לבית המשפט את הכוח הזה? האם מישהו חשב על זה ואמר אוקי בוא ונחשוב איך יוצרים איזונים? לא. בית המשפט פשוט לקח את הסמכות הזו וזה מחטף מטורף. אין בעיה שתהיה מערכת של איזונים אבל כזו שסוכם עליה.
              ב' "אני שמח שיש גוף שלא צריך להיות כפוף לתכתיבי דעת הקהל, אלא רק לחוק" משפט שקול הוא "אני שמח שיש גוף שלא צריך להיות כפוף לתכתיבי דעת הקהל אלא רק לבית המשפט" כי הרי בית המשפט קובע (סליחה מפרש סליחה) מהו החוק הופ חזרנו לכוח בלתי מוגבל. זה שבית המשפט לא יוזם את הפניה – על זה נאמר נו באמת. אז עמותה כזו או אחרת שממומנת על ידי גורם זה או אחר היא זו שתבצע את הפניה.
              ג' וזאת הנקודה הבאמת קריטית כי שתי הפסקאות הקודמות הן הרבה יותר טכניות ופרוצדורליות – איפה האיזון? אם בית המשפט הוא הבלם האחרון הייתי מצפה לשקיפות מלאה בבחירת שופטים לאיזון גמור שישקף את היחס שיש לערכים השונים של מדינת ישראל, וזה לצערי רחוק מלהיות המצב. אני סמוך ובטוח שאם פסקה ג' הייתה מתקיימת והאיזון היה שורר אז לאף אחד לא היה מזיז שבגץ פוסל או לא פוסל חוקים כי מה זה משנה הפרוצדורה? משנה המהות. הבעיה היא שיש כאן ריכוז מטורף של כוח שאף אחד לא יכול לשנות אותו, כי הרי הם ממנים את השופטים הבאים. אתה מבין את האבסורד?! ואז לדבר על איזונים ובלמים? (אני קורא לזה קבוצת כהונה שלא על בסיס ביולוגי)
              לגבי החלום שלך – כאמור אני לא משפטן אבל אני כבר רואה בו סתירות. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה אבל המצב כיום כולל חוק הלאום לדעתי הוא זה שמצליח לשלב הכי הרבה בין היותנו יהודים והערכים שלנו כעם יהודי מכילים גם גזענות (מעודנת אמנם אבל בוודאי שגזענות) לבין היותנו הומניסטים הרואים בכל בני האדם שווים

            13. ברוך,
              אפשר להסכים עם פסיקות בג"ץ, אפשר שלא. זה לא משנה את העובדה שהן קשורות בראש ובראשונה לחוק.
              אורכי מאסר, סוגיות כמו הריסת בתים, אלו שאלות שנבחנות אך ורק על פי קנה המידה שהמחוקק קבע.
              שום דבר לא מונע מהמחוקק לקבוע עונשי מינימום. שום דבר לא מונע מהמחוקק לקבוע כללים מחמירים יותר לגבי הריסת בתי מחבלים כצעד ענישתי.
              אישית, אני מתנגד כיום, והתנגדתי בעבר, לענישה קולקטיבית. מעבר לעובדה שהיא לא מוסרית, היא גם לא עובדת.
              אותה החמרה בעונשים?
              גם היא לא עובדת.
              תראה את מערכת הצדק בארה"ב. שם חלק מהשופטים הם נבחרי ציבור. גם תובעים מחוזיים.
              למה זה הוביל?
              144 מקרים מוכחים של הוצאות להורג של חפים מפשע. מחקר שמלמד שכמעט 25% מהפסיקות לגזר דין מוות בארה"ב הן פסיקות מוטעות.
              גם אם המחקר מחמיר, מוטעה, והמספר קטן ב-60%,
              אנחנו עדיין מדברים על 10% של גזרי דין מוות מוטעים!
              .
              אז אני אחיה בשקט עם בג"ץ בגרסה הישראלית. גם אם זה בחר לא להרוס את ביתו של מחבל.

            14. חגי,
              מי שנתן לבג"ץ את הכוח זו הכנסת.
              חוק יסוד השפיטה מציין:
              "בית המשפט העליון ישב גם כבית משפט גבוה לצדק; בשבתו כאמור ידון בעניינים אשר הוא רואה צורך לתת בהם סעד למען הצדק ואשר אינם בסמכותו של בית משפט או של בית דין אחר."
              "לתת צווים לרשויות המדינה, לרשויות מקומיות, לפקידיהן ולגופים ולאנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על פי דין, לעשות מעשה או להימנע מעשות מעשה במילוי תפקידיהם כדין, ואם נבחרו או נתמנו שלא כדין – להימנע מלפעול".
              "בענייני שפיטה אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה, זולת מרותו של הדין."
              .
              לגבי שאלת הדין,
              חוק יסודות המשפט קובע:
              "ראה בית המשפט שאלה משפטית הטעונה הכרעה, ולא מצא לה תשובה בדבר חקיקה, בהלכה פסוקה או בדרך של היקש, יכריע בה לאור עקרונות החירות, הצדק, היושר והשלום של המשפט העברי ומורשת ישראל."
              .
              הפועל היוצא של חוק יסוד השפיטה, וחוק יסודות המשפט, 2 חוקים שהכנסת חוקקה,
              הוא שזה בדיוק סמכותו של בג"ץ. להיות בלם.
              .
              מי שבקיא בדיונים שלפני חיקוק החוק (1984), יודע שהשאלה המרכזית שעמדה סביב סוגיית בג"ץ הייתה בדיוק סביב שאלת האיזונים והבלמים. ההחלטה לנסח את החוק כפי שהוא נפלה בגלל האמונה שזה יהיה צעד לקראת חיקוק חוקה.
              לצערי, זה לא קרה.
              אבל זה לא משנה את העובדה הברורה –
              בג"ץ לא לקח לידיו דבר. בג"ץ קיבל את סמכויותיו מהמחוקק, ואם לא היה עושה זאת, היה מועל בלשון החוק.
              .
              לבסוף –
              אין ספק שיש סתירה במשפט "מדינה יהודית ודמוקרטית."
              זה משהו שהיה ברור גם למקימי המדינה.
              ההנמקה במגילת העצמאות, זו שמלמדת על זכותו של העם היהודי להקים בית לאומי בארץ ישראל,
              מסבירה את חלק א' של המשפט.
              את חלק ב', מסביר החלק השני של מגילת העצמאות, החלק שמתאר את אופיה של המדינה:
              "מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות."
              .
              לא מסובך להבחין שמיד אחרי משפט הפתיחה, זה שמתייחס לזכות המיוחדת של היהודים באשר הם
              "מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות",
              מופיע המשפט שמתאר הגבול של אותה זכות
              "תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה" ,
              לא "תשקוד על פיתוח הארץ לטובת תושביה היהודיים".
              ההמשך, מתאר את מהותה של הדמוקרטיה המודרנית:
              "תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות."
              .
              אני חי בשלום עם ההגדרות הנ"ל, למרות הסתירות לכאורה.
              ארה"ב הם דמוקרטיה. ולא כל אחד יכול לקבל במדינה זו אזרחות.
              אני בקלות מקבל את ההחרגה של עדיפות לעם היהודי במדינת ישראל,
              על אחת כמה וכמה בהשוואה להחרגה שיש בלא מעט ממדינות המערב (החרגה כלכלית. יש לך כסף? תקבל גרין קארד ואחר כך אזרחות)

            15. לא בטוח שהבנתי את הטיעון שלך על הבלם אבל נעזוב את זה ( הosd שלך הכריע אותי אני מודה) אתה חושב שהמצב כיום מאוזן ושקוף? לדעתך זה מצב שצריך לשמר או לשנות?

            16. תקרא שוב את המשפט הנ"ל, מתוך חוק יסוד השפיטה:
              "לתת צווים לרשויות המדינה, לרשויות מקומיות, לפקידיהן ולגופים ולאנשים אחרים הממלאים תפקידים ציבוריים על פי דין, לעשות מעשה או להימנע מעשות מעשה במילוי תפקידיהם כדין"
              .
              זה לא משאיר הרבה מקום לספק. הפיקוח (סוג של בלם, כן?) על הרשות המבצעת מוטל על כתפיו של בג"ץ. כמובן שבג"ץ גם הוא מוגבל, קודם כל על ידי הדין.
              שאלת הפרשנות המשפטית, היא באה לידי ביטוי בחוק יסודות המשפט.
              .
              כאמור –
              אלו לא זכויות שבית המשפט לקח על עצמו. אלו חובות שהמחוקק הטיל עליו. יש הבדל מהותי בין 2 ההגדרות.
              .
              לגבי המצב הקיים –
              מערכת בטי המשפט חייבת לעבור שינוי מהותי. אבל השינוי צריך להתחיל באותם מקומות שהאזרח המצוי פוגש את בית המשפט –
              בית משפט שלום, בית משפט לעניינים מקומיים, הוצאה לפועל, ובית משפט מחוזי.
              אתה כותב על שקיפות?
              אני מסכים.
              אותי מעניינת בראש ובראשונה שקיפות בתהליכי קבלת החלטות, בעיקר כאשר מדובר על מקרים בהם האדם הקטן פוגש את התאגיד.
              העובדה שחברת סלולר (לדוגמה) מסוגלת לפעול דרך הוצאה לפועל מבלי באמת להוכי משהו, היא מזעזעת בעיניי. שם אתה אשם עד שתוכיח את חפותך.
              העובדה שלחברות הביטוח יש את האפשרות להפעיל את שיטת מצליח במולא כוחה והיקפה, וזה ללא חשש אפילו מינימלי מתגובה של בתי המשפט,
              היא עוד יותר מזעזעת.
              .
              אז כן, בהחלט יש מקום לשינוי. השינוי שניסו לעשות בכנסת האחרונה (לצורך העניין, הכנסת הלפני אחרונה), כלל לא התעסק בנקודות "שוליות" אלו. הוא התעסק אך ורק במקומות בהם היה מפגש בין בעלי אינטרסים בכנסת, לבין בית המשפט העליון.
              את המקומות בהם אתה ואני, האזרחים "הקטנים", פוגשים את בתי המשפט, אף אחד לא פעל לשנות.

            17. כן את זה הבנתי. רק איפה זה עוצר ומהם בדיוק הסמכויות שלו?
              "אז כן, בהחלט יש מקום לשינוי. השינוי שניסו לעשות בכנסת האחרונה (לצורך העניין, הכנסת הלפני אחרונה), כלל לא התעסק בנקודות "שוליות" אלו. הוא התעסק אך ורק במקומות בהם היה מפגש בין בעלי אינטרסים בכנסת, לבין בית המשפט העליון" בית המשפט העליון הוא לא קבוצה של בעלי אינטרסים? נראה לי שהיינו כאן כבר לפני כמה שעות… איך שלא תסובב את זה בסוף הוויכוח הוא האם הכוח שמצוי שם הוא לגיטמי או לא. בעיניי ממש לא ועל זה המהות של כל ההתנגשיות האחרונות בין הממשלה לבית המשפט. בסופו של דבר יש כאן ריב על טריטוריה של אנשים כוחניים.

            18. לא ברורה לי השאלה האם הכוח שמצוי שם הוא לגיטימי.
              שוב,
              זה לא כוח שבית המשפט לקח על עצמו, זו לא סמכות שהוא המציא.
              זה מכוח הדין. מכוח החוק שהרשות המחוקקת, הכנסת, חוקקו.
              .
              אם כבר, השאלה היא האם מערכת החוקים צריכה להיות כזו שמאפשרת יותר משילות על חשבון הדמוקרטיה,
              או יותר דמוקרטיה על חשבון משילות.
              לטעמי, התשובה היא חד משמעית "יותר דמוקרטיה". הרשות המבצעת, באופיה, היא רשות "עצלנית".
              בהינתן יותר סמכויות, הרשות תמיד תמצא את הדרך הקלה ביותר, ולא הצודקת ביותר, בשביל לבצע את תפקידה.
              זוכר מה שכתבת על עריצות הפקידים?
              אז זה בג"ץ שנמצא שם בשביל לבלום את אותם פקידים. אזרח שהתעמרו בו, יש לו את בג"ץ כמפלט אחרון.
              .
              אז כאשר אתה שומע זעקות "הורגים את הדמוקרטיה!",
              הזעקות אולי קצת מלודרמטיות, אבל הן משקפות תהליכים שאכן מתרחשים.
              .
              זה היה בהחלט דיון מעניין. אבל –
              אני מקווה שתסלח לי, אני נאלץ לחתוך. יום שישי היום, ואי שם במושבה הגרמנית יש ברז בירה עם פוטנציאל של כמה וכמה חצאי בירת חיטה גרמנית איכותית, שממתין רק לאשתי ולי.
              אז שיהיה לילה טוב, ושבת שלום.

            19. תוציא לי את העיניים עוד יותר. תהנה חבר נמשיך בהזדמנות אחרת.

          2. ובשביל ההגינות – ההתבטאויות של נתניהו כלפי המשטרה ומערכת המשפט היו ביזיון אחד גדול – כראש ממשלה יש דברים שאסור להגיד ולא משנה כמה אתה מרגיש שמחפשים אותך (ואותו הדבר לגבי ה"נוהרים")

      2. הכשרת בן גביר הזויה בעיני כמו הרשימה הערבית. זו נבלה וזו טריפה. שתיהן גזעניות ולא צריכות להיות בכלל בכנסת. אבל, בית המשפט רוצה להראות נאור ופלורליסטי. זה שלטון בג"ץ.

        1. תוספת קטנה, איתמר בן גביר הוא כהנא בבגדי כבש, זה ידוע וברור לכולם אבל בית המשפט לא מחפש מספיק צדק אלא פשרות. הכשרנו את המשותפת אז נכשיר גם את בן גביר.

        2. כהנא היה בסדר גמור עיוותו אותו הרבה וסתם pc הוא צדק בכל מה שאמר. היום טרנספר לא ישים במציאות אז סתם ברברת.
          גיא אתה משווה טרור יהודי לטרור ערבי שרוצח כל היום למשך ההיסטוריה וכולם תומכים ומסיתים לזה בכל מדינות ערב והתרבות הערבית?
          אפילו ירון לונדון השמאלן הגדול הבין שהם פראי אדם. כמובן לא כולם אבל רובם הגדול.
          יש להם תרבות אכזרית.
          אצלם רצח זה מאורגן. איך ניתן להשוות עשרות מקרי טרור יהודיים לא מאורגנים לטרור רצחני יומיומי במיליונים לא רק בארץ אלא בכל העולם.
          גיא אתה נאיבי לגבי התרבות הערבית ולא מבין אותה בכלל.

          1. סורי שמעון אבל יש pc ויש להכליל בצורה מעוותת. כאילו לומר על אוכלוסיה כל כך גדולה שהם פראי אדם – פשוט ניתוח שטחי ולא רלוונטי לכלום בערך. לא קראתי את משנתו של כהנא אבל אני חושב שאתה מציג אותו באופן שלא משקף בלשון המעטה.

          2. אחי, כהנא לא היה בסדר בכלל
            הוא רצה פה מדינת הלכה וחשב שאם יהיו לו 40 % מהעם בכיס הוא יתפוס את השלטון בכח ויטרנספר תערבים!
            המדינה משרתת את העם והעם משרת את אלוהים. אלוהים ישמור…
            עם זאת הרצח שלו בארה"ב הוא רק דוגמה קטנטנה שהאיסלם הוא צרה צרורה. תראה מה האיסלם עשה בסוריה. חצי מהאוכלוסיה הפכו לפליטים בחו"ל כמעט חצי מליון הרוגים. זה האיסלם, את זה אי אפשר לנקות וגם השמאל הרדיקלי אסור לו להתעלם מהעובדות הכל כך ברורות!

            1. התכוונתי רק על הטרנספר דוק לא על משהו אחר 😎

      3. בית משפט גיא לא מדד לכלום. זה המערכת הכי רקובה ומושחתת יותר מכל הפוליטיקאים. נאיבי מאד מי שמאמין בבתי משפט. אני למשל לא מאמין בהם בגרוש ולא סומך עליהם בגרוש.
        בתי משפט טוב רק לעבריינים כי שם הם יצאו עם עונש מופחת מאשר דין צדק באמת. בתי משפט זה מערכת רקובה של קומבינות וחברותא יותר מכל מפלגה או ארגון אחר.
        לאדם שנפגע או צודק בתי המשפט רק יפגעו בו. כמו דאמרתי בתי משפט הם מפלט לעבריינים.
        אבוי למי שסומך על בתי משפט ורואה בו אוטוריטה. בתי המשפט אחראים הרבה למצב בארץ.

        1. שימון
          פה לצערי המאד רב אני מסכים אתך.
          מי שראה את מפת הנפוטיזם והחבר מביא בן ויסדר לבת משרה לא יכול להאמין כמה הם גילדה סגורה ו"מסוכנת" לדמוקרטיה.
          כן כמו שיש נקודת מבט שטוענת שבינימין הוא הסכנה לדמוקרטיה, יש נקודת מבט שמראה שגם בג"ץ הוא סכנה לדמוקרטיה.
          קראתי פה על שיטת מצליח והאדם הקטן. כולנו מכירים את הסיטואציה הזו שהטייקונים, מונופולים וכו דופקים את האדם הקטן בשיטת מצליח ובכל זאת האשמה היא המחוקק ולא בתי המשפט. האם שופט שרואה עיוות כזה לא יכול לפסוק תקדימית? למשל כשחברה דפקה צרכן ובית משפט משית על החברה קנס מגוחח שלא ימנע ממנה לדפוק את הפרייר הבא.

  29. השרשור למעלה ארוך אז חגי לגבי באילו מדינות היו בכלא או בלי ראש. אמרת טוטאלריות? חצי עולם טוטאליטרי לא? רוסיה סין מדינות אפריקה מדינות ערב בכל אלו הם היו בלי ראש וברוסיה מורעלים ברעל מסתורי אחרי מחנה בסיביר.

    מה נשאר? ארהב קנדה אוסטרליה ישראל ואירופה הנאורות. בארהב הוא היה בגונטאנמו אני רוצה לראות בסנאט מישהו שאומר לחסל חיילי מארינס ונשאר במוסדות השלטון.
    אירופה כבר בגלל הpc הופכת למעצמה איסלמית עד כדי שמעלימים מהם מקרי אונס ורצח עי "מהגרים".
    מה שהם עושים זה בגידה. בגידה היא לא רק מכירת סודות בטחוניים בתשלום. הם מריצים קמפיין דה לגיטימציה ממומן עי הקוראים להשמידנו עם הbds. לאנשים כאלו אין מקום במוסדות השלטון. כפרטי שיעשו מה בא להם. כספי מדינת ישראל לא אמורים לממן את איימן עודה טיבי זועבי זאחלקה ובשארה. סורי.

    1. אז לא הבנתי את הטיעון.. אתה רוצה להיות דומה לרוסיה? או לארצות הברית שבערך אחוז מהטכלוסיה נמצא בכלא שם?

      1. ברור שעדיף להיות דומה אלינו, החיילים והמדינה אצלנו זה ערך עליון בכל מקום (אני גר בארהב 50 שנה) , בגידה במדינה במזיד בה דינה כלא/ גירוש, בטח לא לקבל את כספי הציבור.
        .
        במדינה נורמלית היו מוצאים את הרשימה המשותפת מהחוק, בדיוק כמו את הבית היהודי ובין גביר… כיוון שהם קוראים לפגיעה באזרחים , הרשימה המשותפת פוגעת גם בישראל מכיוונים מדינתיים ומנסה להחרים את ישראל בעולם.
        .
        לצערי בתי המשפט בישראל לא מבינים את ההבדל בין נאורות ופלורליסטית לבין טיפשות, ישראל זה המדינה היחידה בעולם שממנת מכספי ציבור את האויב שרוצה בהשמדתה.

        1. בדיוק.
          חגי- כן אני רוצה ענישה מחמירה. שדוקרים למיניהם ישבו 25 שנה ולא חודשיים עם עבודות שירות. שרוצחים ישבו מאסר עולם ובמקרים מסויימים עונש מוות ולא 3 שנים.
          פה זה בדיחה הענישה מעודדות אלימות וטרור.
          וכן על טרוריסטים אמור להיות מוטל עונש מוות ולא חופשה בכלא עם תואר לימודים ועל האש עם עיתון ויס.

          1. אוקי ואם המחיק הוא שגם אתה תשב בכלא לזמן מה? הרי אתה משתמש בביטוי כמו אונס ושמת בזמנו תמונה של זין בציבור שזה ממש פגיעות מיניות שאפשר לשבת עליהן עד שנה מאסר (נגיד) קצת טירלול לא? והשיטה האמריקאית עובדת? יש שם פחות פשע באמת?

            1. אוי חגי אתה הולך לקיצון, עבירה של פגיעה פיזית באחר על מנת להרוג שווה רצח, כן גירוש מחבלים והריסת בתיהם, בתי המשפט ובמיוחד העליון בארץ מושחתים נורא.
              .
              אני זוכר שקראתי על הרצח בברקן שבא החלטת אדם הזה רצח 2 אנשים כולל יריות בקים מטווח אפס ז״ל בגלל היותה יהודיה שמשפחתו הייתה שותפה לפיגוע (אם זה האח שהיה שותף ושיבש בראיות) ואמא הנבלה שידעה שהוא מתכנן לעשות פיגוע ולא עצרה אותו.
              .
              אתה יודע מה בגץ פסק? במקום להרוס את כל הבית להרוס רק חלקים ספציפיים ממנו
              ״ כי אין להרוס את כלל המבנה היות שהמחבל עצמו לא עשה שימוש בקומות העליונות של הבית.״ זה מושחתות וטיפשות מהרמה הגבוהה ביותר.
              .
              אחיו החלאת אדם ואמו הנבלה נשפטו לשנה בכלא זהו, אחרי שעזרו לרצוח יהודים

            2. אתה רוצה להיכנס לשם אז סבבה. בטח שאני הולך לקיצון אבל אתה כתושב ארהב יודע כמה הנוקשות החוקית שלהם יכולה להיות קטלנית. לגבי הריסת בתים אני לא יודע מה אני חושב על זה. ניחא אם המשפחה ידעה אבל אם לא.. אז איזה מן חוק זה שמעניש את המשפחה על העוולות הללו. ( מה גם שאני לא יודע כמה זה אפקטיבי בעיניי זה רק הופך את המפגע ליותר קדוש כמו עונש מוות אגב..)

            3. ברור שצריך להעניש את המשפחה בטח שהם מחנכים ומעודדים אותו לזה, זה היתממות סליחה ולמה המדינה .במקום שישימו אותו בבידוד ויענו אותו , הוא יושב באחסנייה עם החברים שלו מקבל 3 ארוחות חמות ביום מוציא תואר על חשבון המדינה, ועוד מקבל משכורת מהחיזבאללה, ממש עונש.
              .
              הם חייבים להבין שאם הם פוגעים באזרחים, הם פוגעים בעצמם,ובמשפוחתיהם ותאמין לי שכמות הפיגועים הייתה יורדת משמעותית, אבל בגץ המושחת ו״הנאור״ לא נותן לזה לקרות, אני בעד גם לקבור את המחבלים עם עור חזיר ולהחזיר את ההרתעה (לפי האיסלאם לא מגיעים לגן עדן ואין 72 בתולות אם נקברים בידי חזיר) .

            4. ברוך נו באמת בחיית ראבק מאיפה אתה יודע שהם מחנכים ומגדלים את המפגעים בצורה הזו? אז באותה המידה גם רוצח פלילי – הבית של משפחתו צריך להיהרס כי הם חינכו וגידלו אותו. ולמה רצח כן ועבירות מין לא?
              לגבי הטיעון שלך על הריסת בתים זה אולי מה שהתסכול שלך אומר אבל זה ממש לא אומר שזה עונש אפקטיבי.

            5. נו באמת. דיברתי על רצח וטרור בלבד לא יתר החוליים של האמריקאים. איזה מין אחי? תמונה לקומדיה אחי אז אולי גם את דייב שאפל יכניסו לכלא? מה הקשר למה שאמרתי?

          2. שמעון אני אפילו לא ראיתי את התמונה ההיא וברור לי שהייתי צוחק ממנה בזמן אמת אבל כאשר באים להגדרות משפטיות המדרון הוא מאוד חלקלק – איך נגדיר בדיוק טרור? האם בזמנו שאברג'יל ניסה לפוצץ את רוזנשטיין זה טרור (פיגוע פלילי) או לא? אתה החלטת שזו קומדיה אבל המחשב של אחד הגולשים היה פתוח והבת שלו בת ה5 ראתה את התמונה – בום פגיעה מינית כלא ושלילה של הרישיון שלך כרו"ח. כאשר נותנים כוח לגוף מסוים קח בחשבון שזה יכול להקרין על כולם וגם עליך. היות והגדרות משפטיות הם אמורפיות (נגיד תאונת דרכים לך תוכיח שלא ניסית לדרוס מישהו על מנת לפגוע בו…) אז זה יכול להיות קטלני לכולם לך ולי כאחד. קארמה איז אה ביץ'

            1. פשע זה בהחלט טרור. פיגוע פלילי זה בהחלט טרור וצריך להיות מטופל עי השבכ כמו פיגוע לאומני. העונשים צריכים להיות זהים.
              למיטב הבנתי אין איסור בשום חוק על שימוש במילה אונס או העלאת תמונת ראש זין. בת 5 יכולה להיכנס גם לאתר וואלה ולראות בחורות ערומות ופינים אז מה?
              אגב אני דיברתי רק על טרור ורצח לא על דברים אחרים להידמות לעונשים של האמריקאים.
              טרוריסט דינו חייב להיות מיתה. לא לשבת בבית מלון בזמן שתנאיו בכלא יותר טובים מהתנאים בביתו בעזה.

            2. אבל אתה לא מבין שכאן בדיוק נעוצה הבעיה. (שם בצד את דעתי בסוגיה הזו שהיא הפוכה משלך) ברגע שניתן כוח המערכת תמיד תשאף להגדיל אותו. תמיד תחתור לעוד סמכויות. אז זה יתחיל עם מה שאתה מציע ומהר מאוד הסיכון לגלישה למקומות אחרים (נגיד עבירות מין קשות וכו)
              אבל יותר חשוב מי אמר לך שזו ענישה אפטקטיבית ? (בהנחה שהמטרה שלך היא כזו)

        2. מדינה נורמלית היו מוצאים את הרשימה המשותפת מהחוק, בדיוק כמו את הבית היהודי ובין גביר… כיוון שהם קוראים לפגיעה באזרחים , הרשימה המשותפת פוגעת גם בישראל מכיוונים מדינתיים ומנסה להחרים את ישראל בעולם.
          צ"ל במדינה דמוקרטית ממוצעת נורמאלית
          🙂

      2. לגבי השטויות של שמעון על כהנא, יש דברים שהשתיקה יפה להם. לגבי הערבים הוא צודק זה מתחיל בחינוך אצלם והתרבות הגידהאסטית, כמובן שיש בודדים שהם טובים, אבל הרוב מחונך לשנאת האחר. יש מאבק בעולם בין תרבויות האחת המערבית שמקשדת את החיים, לשנייה הגידהאסטית ואיסלאם שמקדשת את המוות (ואני לא מדבר על הקוראן עצמו שיפה מאוד בערכיו אלא ממה שמאמיניו הפכו את הדת כיום)

        1. האיסלאם הפך לשטיפת מח וזו חלק מהתרבות הערבית שהרחיבה את האיסלם ומיצאת את המהפיכה לכל מקום שמוכן לקלוט אותם. בעיקר למדינות ה"נאורות"

  30. קבוצה מצויינת שצריכה לקבל החלטות , נראה תמיד שחוץ מיוקיץ הכול באויר , לא מאמינים מספיק במורי והאריס , אין סמול אמיתי ומיסליפ סותם חור לעונה .
    עשו הימור ענק עם החוזה של מורי , השאלה מה התקרה שלו , מאמין בו יותר לעומת בוקר נגיד אבל עדיין לא הייתי נותן לו מקס .
    קבוצה עם המון נכסים שצריכה לראות במהלך העונה איך זה מתפתח ומה התקרה של מורי האריס פורטר , ולחפש טרייד לשדרוג .
    כרגע הם בין גולדן בתחילת הדרך למינסוטה של שנה שעברה .

  31. זה הנזק של משטר ביבי.
    צמח פה עדר פשיסטים גזענים שטופי דם, שכבר הביאו לרצח ראש ממשלה אחד, ומאוהבים בכוח ואלימות. המקור: הימין הדתי הפנאטי, עם הבטחה אישית מאלוהים שהכל מותר, ו"הערוגות" שמצמיחות "עשבים שוטים" על בסיס יומי.
    תהום פעורה ביני ובין רבים, לבינם. תהום של אלף שנות אבולוציה תרבותית בערך. למעט העובדה שאנחנו חולקים אותו מקום, אותה שפה – ברגעים המועטים שהם לא עילגים – ולצערי, גם העובדה שהמסים של הרוב, והשירות הצבאי, מנוצלים על ידי האויב שבתוכנו.
    והם אויב, לא לטעות בהם. ירו כבר פעם אחת בגב, כשההכרעה הדמוקרטית לא מצאה חן בעיניהם, ולא יהססו לעשות את זה עוד פעם.
    לקרוא ולא להאמין. תהום.

    1. אם הייתי פעם דתי והיום אני לא כפי שניתן לראות מכך שאני מגיב בשבת – האם אני עדיין בגדר אויב? ובכלל שאלה כללית לאיזה קבוצה אני שייך? וכן מה עולה מאבחון המסוכנות שלי?

      1. מה זה מסוכנות? יש ציבור ימני קיצוני שהוא מסוכן, בדיוק כמו השמאל הרדיקאלי ורוב הערבים (כל מי שהצביע לרשימה המאוחדת) שתומך בגזענות ובשנאת האחר, אני תומך הדוק בקפיטליזם אני לא מאמין שצריך לממן את אלא שלא תורמים למדינה,בטח לא בקצבאות מגוחכות שנותנות להם לגיטימציה לזה (וזה נכון גם לערבים), אני לא רואה סיבה למה הם לא יכולים להתנדב לשירות הלאומי.
        .
        יש הבדל עצום בין דתי, לימין הקיצוני שדוגל בפשע שנאה ותג מחיר ומעודד לגזענות (במדינה מתוקנת היו מעיפים את בן גביר והרשימה המשותפת מחוץ לחוק ומכניסים אותם לכלא), רק דיברנו על הרשימה המשותפת ומספר 8 הנבלה הזאת אצלם העלתה תמונת תמיכה בפייסבוק ברב המרצחים המחבל יימך שמו וזכרו סמיר קונטאר (שפוצץ לילדה את הראש רק בגלל שיהודייה), שוב בית המשפט ״הנאור״ לא פסל אותה מלשבת ולקבל את כספי הציבור .
        .
        הדיון למעלה היא ארוך מדי בשבילי חייב להגביל את בתי המשפט, גיא מדבר על חופש חינוך ודת , מה קורה כאשר החינוך מעודד לגזענות ולפגיעה באחר עדיין לאפשר אותו?
        .
        איך בדיוק לדעתך צריך להעניש מחבלים? האכסניה שנותנים להם עכשיו זה בטח לא פתרון (אין ירידה בכמות הניסיונות לפיגוע אלא עלייה בעצירתם בזכות המודיעין של ישראל), מדוע זה ? כיוון שהם מעודדים לשנוא, גם בימי הסכם אוסלו יאסר עראפת לא הכיר במדינת ישראל, הערבים של היום לא שונים מאותם ערבים שעשו את מאורעות תרפ״ט (נולדתי עשור אחרי) ואת מלחמת העצמאות שוב לא היה קשר לשטח או למצבם הכלכלי.
        .
        האיסלאם מחנך לשנאה , לא סתם כל שטח שפינינו בהיסטוריה הפך ליעד טרור, הנסיגה מלבנון ועסקת ג'יבריל בשנת 1985 הובילו לאינתיפאדה של 1987. זו הובילה להסכם אוסלו של 1993, שנתפס אף הוא כנסיגה. כישלון אוסלו בצירוף עם הנסיגה מלבנון בשנת 2000 הובילו לאינטפאדה השנייה (שלא בדיוק נחשב לאינתיפאדה כי הייתה מתוכננת), הנסיגה מעזה הובילה למצב בדרום…

        1. ברוך, אני רואה בדיוק כמוך.
          אף פעם לא הוצאתי את הערבים מהמשוואה.
          מבחינתי מי שלא שירת בצבא או שירות לאומי אחר לא צריך להצביע במדינה הזו.
          חד וחלק. לנצח נחיה על חרבנו (מעל ל 70 שנה אנחנו עם החרב ואין שלום למרות אינסוף נסיונות).
          ערביי ישראל שוב הוכיחו שאין עם מי לדבר. ביום שתקום פה מפלגה ערבית-יהודית שמטרתה קירוב לבבות ושיתוף אמיתי בין יהודים וערבים ותראה שענייני העם הפלסטיני אינו עניינם אני אהיה הראשון שאצביע להם בתנאי שיריצו בשיא הרצינות את עניין השירות הלאומי במגזר הערבי. כמו שאני שרתתי, אני רוצה שגם האברך בלומשטיין וגם מסעוד מאום אל פאחם ישרתו 3 שנים את המדינה לפני שיקבלו זכות בחירה. לא רוצה לא מרזל ולא בן גביר ולא סמוטריץ וגם לא מעודה וטיבי בכנסת. הם הסכנה האמיתית ולא בנימין. היחידי מקבוצת ההזויים שאולי מתאים זה פייגל'ה עם העניין של הורדת החסמים וקנאביס חופשי.

          1. מסכים איתך לחלוטין, הלוואי והיה לנו פרטנר לשלום, ומפלגה ערבית שלא תתמוך בשנאה ובגזענות ותכיר בישראל ובתרומה והייתי מצביע להם בשמחה אבל זה לא המצב ואני לא נאיבי .
            לצערי בתרבות של היום מחפשים את הפתרון הקצר ואינסטנט וחושבים שהדרך לשלום היא מסירת שטחים למרות שזה נכשל פעם אחר פעם .
            .
            הדרך מתחילה בחינוך לא במסירת שטחים. החינוך אצל הערבים במיוחד בעזה ובשטחים אם זה בבתי הספר במסגדים מחנך לשנאה,ולא מכיר בישראל,תרבות שמקדשת את המוות לעומת התרבות המערבית שמקדשת את החיים. אני לא יודע איך השמאל מתעלם ממה שקורה בעולם ולמה שאיסלאם מוביל.
            .
            אל תטעה לגבי פייגלין הוא בדיוק כמו קבוצת ההזויים הימנית הקיצונית , ממשיך דרכם של מרזל וכהנה פשוט הוא יודע לבטא את עצמו יותר נכון.
            .
            לגבי השוויון בנטל שוב מסכים בכל מילה,
            אבל לצערי הממשל ובתי המשפט בישראל רקובים מהיסוד והפלורליסטית ״והנאורות״ מאפשרים פתח לגזענות ולשנאת האחר, אנשים פועלים מגחמות ומאידוגליה אישית למרות הבטחותיהם לציבור ומה שנכון למדינה אף אחד לא מוכן לוותר על מקומו.
            .
            שוב אני דוגל בשיטה הקיפטלסטית בגלל שזה מה שאפשר לי להגיע להצלחה כלכלית, אבל אני אשמח אילו הקצבאות בישראל היו הולכים לחיילים שמשרתים לנכים (בעיקר לנכי צהל) לניצולי השואה, ולאנשים שתרמו למדינה,מאשר איזה אברך או ערבי שלא תורמים כלום למדינה (הדרוזים אינם ערבים למרות שהם דוברי ערבית, הם נפלאים ונאמנים באופן מוחלט למדינה והתייחסות לא עליהם).

            1. מובן שחינוך הוא הדבר הכי חשוב בסיפור.
              דורות רבים חונכו במגזר הערבי לשנאת היהודים וזה לא ישתנה גם עם יהיו שתי מדינות לשני העמים. זה ברור כמו שמש לי ולך אבל מעניין שגם אנשים חכמים מתעלמים מהעובדה הפשוטה הזו.
              פייגלין הוא לא שייה תמימה ובכל זאת עניין החסמים ולגליזציה של קנביס ראוי להם שיצאו ממפלגה גדולה ורצינית.
              הכספים צריכים ללכת כמו שאמרת לנכי צהל ניצולי שואה ונזקקים אמיתיים ולא לחלק מהאברכים ומשפחות מרובות נשים וילדים במגזר הערבי והבדואי. אחד עם 4 נשים ועוד 3 מגורשות שחי עם עוד 90 ילדים בחמולה שייסד חי יופי על המיסים שלנו. זה לא צודק!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט